-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
válasz Narancs #75797 üzenetére
Valami pici dolog szivathat, nem szoktak szarok lenni, inkább a korral járó kopó alaktrészek szivatnak. nekem igaz 4T- nél a szívó csonknál kapott fals levegőt és össze vissza viselkedett. felcsiszoltam azóta tökéletes.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
CartmanLand0
senior tag
Srácok, ez mitől lehet ? Akksit vettem a Jogba. Rákötöttem ... Gyujtás rá .... Minden fasza. Azt tudni kell, hogy a lámpám maszekolt, ugyanis tompitott nem mukodik, csak a távolsági fényszóró. Bekapcsoltam a távolságit és elkezdett fustolni elöl a fejidomnál ... Egyböl levettem a gyujtást ... Akksi le ... Berugtam ... Lámpa be ... Ugy jo nem fustol eg a lámpa. Mi okozhatja ezt ? Lehet csak osszeer ket kabel ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Ijk
nagyúr
Elektromos robogóból milyen árszint ahol nem csak kínai kacatok vannak, és ajánlott típusok?
105kg vagyok, ezen kívül max 20 kiló csomag. Kizárólag városba, 50-es szint B jogsihoz, rendszám nélkül. Napi max 20-30km, átlagosan kb 15. 45-50-et tudja hogy forgalom ritmusában maradjak, és azt is leszabályzással, egy felüljárón ne 20-al kelljen felaraszolni mert gyenge a gép a seggem alatt.
Leginkább a karbantartás igény miatt elektromos./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75802 üzenetére
Nem artana megnezni a kabelezest, nincs-e valami lecsuszva, ami letestelhet/zarlatot csinalhat.
A gond, hogy elvileg az akksinak nem szabad hogy koze legyen hozza, mert a vilagitas a 3kj blokkoknal kozvetlenul generatorrol kellene mennie.
Lehet csak veletlen egybeeses vagy valami mar lett mokolva az elektromos rendszerevel. -
nyogo83
Topikgazda
Ahogy en nezegettem nemreg, amik mar nem az "eldobos" kategoriaba tartoznak, azok boven a 7-800k kategoria.
A Niu cegnek van tobb olyan robogoja also kategoriaban ami mar hasznalhato es eleg sokat eladtak belole Europaban, de azok is 6-700e-tol kezdodnek.En tovabbra is a Super Soco-ra vagyok "raizgulva" elektromos robogo/motor teren [link]
Arban nem igazan ugrik ki a tobbi normalisabb elektromos jarmu kozul es eleg sok pozitivuma is van.
A legnagyobb (tudom, jopar kinai robogo is tudja), az egyszeruen kiveheto akksi, amit akar melohelyre is beviszel feltolteni, vagy este a lakasba, ha nem kertes hazban laksz.Csomagtartot kb mindegyikre erdemes rakni, mert altalaban nem rendelkeznek tul nagy ules alatti csomagtartoval.
Eleg sok teszt keszult mostanaban az itthon kaphato elektromos robogok/motorokrol, erdemes rakeresgetni youtube-on vagy onroad-on.
Szerk: a suly es sebesseg miatt nem aggodnek. Siman tudja tartani a tempot, emelkedon is, mivel sokkal nyomatekosabb mint egy benzinmotor. Amit latsz 45km/h vegsebesseget, azt ne vedd szentirasnak mert a szabalyozas miatt annyi. Mindegyikben van "sport" mod, amikor ezt kikapcsolja es kb 60-70km/h korulre modosul, igaz akkor a megteheto tavolsag se a gyari adat lesz. De napi 20-30km-el szamolva nagyjabol egyikkel se lenne gond hogy lemerul alattad.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz nyogo83 #75805 üzenetére
Igen, én is először a NIU-t néztem, Soco Cu kb 850 ezer. Fel is szisszentem kicsit.
Sajnos használtpiaca ezeknek itthon tul. nem létezik. Mindenesetre elkezdek gyűjteni egy tavaszi beruházásra, kettőnkre van két kocsi és jó lenne 1-re redukálni az állományt, csak sajnos itt Kecskeméten jóformán minden alternatíva zsákutca./人◕ ‿‿ ◕人\
-
energy4ever
addikt
Itthon nem lehet olyat kapni ami ne lenne egy rakas retek szerintem. Foleg llyat nem ami beleesik a segedmotor kategoriaba.
Szerintem a Niu, meg a soco is egyforma kinai szemet.
Valoszinuleg kell meg minimum 5-6ev mire normalis gyartok is raalnak az elektromosra ebben a kategoriaban itthon.
En inkabb mar valami 4T-s motort vennek, ha az kell, hogy minnel tobb km-t tegyel meg, minnel kevesebb raforditassal. -
CartmanLand0
senior tag
válasz CartmanLand0 #75807 üzenetére
Nos szetkaptam ket kabel ert ossze ... Le lettek szigetelve minden fasza. Viszon ujjabb erdekesseg ... Nincs féklámpa. Akksi nélkül menet közben ha behuzom a féket, elhalványodik a lámpa .. akksival nem, de nem is világit hátul erősebben semmi. Van valakinek tippje ? Féklámpa egyáltalán hol van bekötve?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75809 üzenetére
Az izzot nezd meg eloszor.
A gyujtaskapcsolotol megy a fekkaroknal levo kapcsolon keresztul a +12V kozvetlenul a feklampahoz. Egy helyen kell csak hogy leagazzon, a fejidomnal valahol az inditogomb fele.
Ha inditani tudod akksirol a robogot(mukodik az onindito), az azt jelenti, hogy a feklampa kapcsolokig eljut a feszultseg(mert ha behuzod a feket, csak akkor jut +12V az inditogombra es onnan tovabb az onindito relejere). Onnan mar kozvetlenul csak 1 szal megy a feklampahoz.
-
csudri
őstag
Vinonál ha 2t, akkor mindeképpen 3KJ blokkos vagy csak bizonyos évjáratig?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz csudri #75811 üzenetére
Amennyire en tudom 99%-ban 3jk blokkos a 2t. Nem lattam meg belole mast, csak ami 4t.
De mivel japan belpiacos robogorol van szo, igy nem mernek ra merget venni, hogy eppen nem kovettek el valami huncutsagot ket szake kozott.
Mindenesetre nem nehez felismerni a 3kj blokkot, elegge jellegzetes a dekni feloli oldal, valamint a generator feloli oldala is -
Ijk
nagyúr
válasz energy4ever #75808 üzenetére
Reméltem hogy az egymilliós kategória nem szemét, de hiszek neked.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #75808 üzenetére
Foleg llyat nem ami beleesik a segedmotor kategoriaba. - ezt el tudom fogadni.
Itthon nem lehet olyat kapni ami ne lenne egy rakas retek szerintem. - ehhez viszont kérek némi indoklást.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
Mondjuk ez szerintem tulzas. A 300e forint korul es alatt kaphato kinai elektromos robogok talan ebbe a kategoriaba tartoznak, de a fentebb emlitett ket marka cuccait nem feltetlen sorolnam egy kategoriaba veluk.
Erdemes tobb kulonbozo reviewt megnezni es az ember sajat maga letudja vonni a kovetkeztetest, illetve el tudja helyezni ertekrendben, hogy egy 4-5 millios elektromos motor/robogohoz kepest mit nyujt egy 700-800e forintos kategoriaju termek illetve milyen kompromisszumokat kell kotni. Mert azt kell, anyaghasznalat, hatotav, teljesitmeny, komfort teruleten, ne legyen illuzio.
Nagyon sokminden van amit ezek a gyartok sem a nullarol fejlesztenek vagy "kinai hulladekot" raknak bele, ha peldaul csak az agymotort nezem, akkor ha jol remlik mind a ket gyarto Bosch-t hasznal.
Ha peldaul a NIU-t nezem, remlik, mintha az akkupakkot ugy terveztek volna valamelyik modellnel, hogy a benne levo szabvany 18650-es cellakat kesobb egyenkent minden gond nelkul lehet cserelni, nem kell egyben az egesz pakkot. Ezek csak kiragadott dolgok, de vannak erdekes es egyertelmuen az olcsobb karbantarthatosagot celzo megoldasok.
Igazabol nem vagyok hive annak, hogy valamit elbol leirjunk csak az ara miatt, de ha van melle tapasztalat, az mas.
Ha a benzines motoroknal maradok, akkor peldaul mondhatnam a Keewayt. Regi modelljeik iszonyatosan valtozo/gyenge minoseguek voltak, nagyon olcson. Viszont annyit terjeszkedett Europaban, hogy kenytelen volt valtoztatni ezen es egy-ket eve mar teljesen elfogadhato minosegu motorokat kinalnak, relative normalis aron a minoseghez kepest, iszonyat olcso alkatresz utanpotlassal.
Az hogy pl egy 125-os motor naluk 600k korul megvan ujonan, amig a nagyobb markaknal ezt dupla aron kell keresni, szerintem onmagaban sokat mond. Azt pedig butasag lenne elvarni, hogy fele aron majd ugyanolyan minosegi lesz, mint egy Honda/Yamaha/Suzuki/Aprilia stb. El fog menni blokk bontas nelkul 100e km-t egy masik markahoz kepest? Nem valoszinu...cserebe egy random 125-os blokkhoz pl egy gyari henger+dugo 20k, komplett fotengely 30k. Komplett kuplung, kuplung kosarastol, lamellastol mindenestol 20k.A lenyeg:
Mivel amugy is felkapott tema mostanaban az elektromos jarmu tema, nagyon sok tesztet talalsz a kulonbozo jarmuvekrol es nem feltetlen csak a szponzoralt teszteloktol. Sok markanal itthon is van lehetoseg tesztvezetesre, en a helyedben elmennek es sajat magam vonnam le a kovetkeztetest eloben. -
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #75816 üzenetére
Aha, masok alltal keszitett bemutatot kell ezekrol nezni, mert megmondjak a tutit... Naja... Mostanaban a keeway, motowell, Tauris, Generic es egyeb kinai egy helyen gyartott csodakrol is televan a net "pozitiv" videokkal, ahol gurulnak vele egy kort, es elmondjak milyen jo. Olyat nem lehet latni, ahol mar egy, vagy tobb eve hasznaljak, es megvannak vele elegedve.
Macilaci78:
Hol keszulnek ezek? Eleg indoklas, hogy egy normalis tajekoztato sincs fent egyik gyartonak se errol? Nyilvan azert, mert nincsen gyartosoruk, es ugyan ott rakjak ossze, es gyartjak, ahol a tobbi kinai retket. -
Ijk
nagyúr
válasz nyogo83 #75816 üzenetére
Pont azt akartam írni mint energy4ver, legjobb esetben is pár napig van a tesztelőknél egy ilyen motor, amit hirtelen találtam legtöbb külföldi, olyan utakon amiről mi itthon álmodunk legfeljebb. Jó lenne olyasvalaki tapasztalata, aki nem 40kg vasággyal, és legalább egy éve hajtja ezeken a szar magyar utakon, napi 20-30km-t átlagosan. Ha az ember kiad egymilliót, nem szeretne egy 2-3 év alatt teljesen leamortizált gépet, ami 1 év után is már kompromisszumos volt.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75817 üzenetére
Motowellt, Taurist, Generic: direkt nem ezeket emlitettem, mert azok tenyleg atbrandelt kinai (valamilyen ismertebb blokk masolataval rendelkezo) gyartmanyok, teljesen mas teszta.
Ha nagyon akar az ember, akkor talal 1-2 eves vagy 15-20.000km-es hosszutavu teszteket ahol oszinten irnak a negativumrol/pozitivumrol konkretan az ujabb Keeway-ekrol (RKV,RKS,RKF, stb), Braziliaban, Malajziaban, Angliaban, stb. stb.
En csak azt mondtam, hogy kar egy kalap ala venni mindent (mint ahogy egy Keeway-t se lehet pl a Motowellel osszehasonlitani). Es itt most egyiket se bantom vagy vedem, de van kulonbseg minosegben.
Az egesz abbol indult ki, hogy 1 millio alatt csak hulladekot lehet kapni es kb a 300k-s Quinqujihuang noname agymotorral, akksikkal szerelt elektromos robogo az egy szinten van pl a 7-8-900k-s NIU-val, amibel Bosch,Panasonic stb cuccok vannak.
En pl tesztnek csak a youtubeon rakerestem a NIU-ra: a 2018-2019-es modeljukkel van boven teszt, van kozottuk 3000km-es review is meg van kevesebb is. Hosszabb tavu tapasztalatokat nem lehet elvarni egy kb varosi hasznalatra szant, 1-2 eves modelltol, viszont mar egy kepet ad rola, hogy mi az amit nyujtani tud.Megis, honnan szerezzen az ember infot, ha nem a reviewk-bol, vagy a forumokon talalhato tapasztalatokbol?
En kicsit azert orulok neki, hogy most van egyfajta termeszetes ellenszenv az elektromos jarmuvekkel szemben mert sokkal kritikusabban allnak a teszthez az emberek(ahogy en is), nyiltabban kimondjak hogy ha valami igy szar.(nem a szemellenzos zoldenergia fetisiszta tesztelok omlengesere gondolok)Az, hogy hol rakjak ossze szerintem te is tudod hogy nem jelent sokmindent. Az, hogy milyen alkatreszekbol es milyen quality controll mellett, mar megint mas teszta.
Ez kicsit sarkitva olyan, mint hogy az osszes kinai telefon ami X ezer forint alatt van, hulladek, meg mind ugyanott keszul.Azt el tudom teljes mertekben fogadni, hogy a te szemedben egyformak es hulladekok, de attol meg nem biztos hogy igy van.
En csak azt tudom mondani, hogy ha valaki egy adott modellt/tipust keres, barmilyen markabol, legyen az akar benzines/elektromos: ne sajnalja ra akar azt a tobb hetet, amig annyi hazai/kulfoldi forumot vegigtur a tapasztalatokrol es a ketkoros tesztek vagy egymondatos velemenyek alapjan dontson.
-
Ijk
nagyúr
válasz nyogo83 #75820 üzenetére
Inkább pont az ellenkezője igaz elektromos járművekre. Szerintem iszonyat erős hype-ja van most, csodálkozom hogy komoly robogó gyártók nem ülték még meg és tényleg kínai ismeretlen gyártókban kimúlik a kínálat. Szinte semmit nem fejlődtek az akkuk, szinte ugyanazok a Li cellák vannak mindenben. Elektromos motorok sem fejlődtek. Mégis az utóbbi években berobbantak az elektromos autók, miközben pont hogy már az injektoros, megbízható benzinesek soha nem látott alacsony fogyasztásokat produkálnak. Tehát semmi más nincs mint a hype, ami miatt félek is rengeteg ilyen youtube-os teszttől.
Mondjuk én pont nem a kamu környezettudatosság jegyében érdeklődök, hanem a kis karbantartási igény és rövid hatótáv igény miatt praktikusabbnak gondoltam segédmotorban, városi mászkálásra./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nyogo83
Topikgazda
A hype-al egyetertek. Viszont en itt arra gondoltam, hogy amikor egy verbeli benzinszaghoz szokott ember tesztel egyet, aki hamarabb kimondja a hianyossagokat, illetve hogy mi az ami miatt nem alternativa.
Mondjuk lehet velem van a baj, de en eleve ha valamelyik tesztbol erzem hogy nagyon reszrehajlo akkor skippelem is egybol, mindegy hogy tulajtol vagy tesztelotol szarmazik, mert nem onigazolast keresem, hanem kritikat. (ez most benzin/elektromos hajtastol fuggetlen)
Plusz az elso, hogy vegigkutatom milyen alkatresz/karbantartas koltsegekkel szamolhatok, ne erjen meglepetes.A lenyeg: ha most szigoruan varosi hasznalatra keresnek egy uj AM kategorias jarmuvet, akkor bajban lennek es tuti laviroznek a benzin/elektromos kozott, tobb modellt megnezve,kiprobalva. Hiaba imadom a feelinget amit barmelyik benzines 2/4T ad, de egy 50-es 4T-vel szemben mar gondolkodoba esnek, hogy kiprobaljam a "masik oldalt".
Nem vitat akartam gerjeszteni, illetve benzin vs elektromos haborut
Csak arra szerettem volna utalni, hogy nem feltetlen fekete/feher a vilag. Legalabbis nekem a hulladek szo azt jelenti, hogy az eszkoz nem alkalmas arra amire terveztek, silany minosegu anyagokbol keszult alkatresz temeto. -
d@vee
őstag
Srácok, téli elraktározás előtt akksit érdemes lehúzni és valami normálisabb hőmérsékletű helyre tenni? Vagy maradhat kint a hidegben?
Ja
-
vadászcsiga
félisten
És ha a motor garázsban áll télire, akkor is érdemes lekötni az akksit?
[ Szerkesztve ]
-
Repsol600
addikt
válasz vadászcsiga #75827 üzenetére
Ha fűtött garázs akkor nem kell. Igazából a hideg és a kevés használat ami káros az aksinak. Ezért van, hogy általában azok az aksik bírják tovább amik napi használatban vannak.
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #75831 üzenetére
Egy telet csak kibír, most vettem az akksit bele nyáron. Na meg amint jön egy kis melegebb idő tavasszal, már megyek is vele
Ja
-
KTMHobby3
tag
-
purpledonkey
tag
Helló!
Június óta járok egy Niuval [link] , jelenleg 810 km van benne. Ahogy Nyogo is írta, kivehető akksi van benne, ha jól emlékszem 120 db 18650es Pana cellával szerelve, és cellánként cserélhető. Meg vagyok vele elégedve, bár én kb napi 10 km-t járok vele. Szoftveresen 49 km/h a max sebesség, de azt úgy kell érteni, hogy dombon le és fel is. Nagy emelkedőn max 46-ig esik vissza. A korlátozás feloldása gari vesztéssel jár. Ha van kérdésed, írj. -
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75813 üzenetére
Mi az ami mukodik jelenleg? Azt tudom, hogy volt gond vele es egy masik feszultsegszabalyozo rendbetette a dolgokat. Duda, indexek mennek, ha jol vettem ki a szavaidbol.
Ha ezek mennek, akkor csak egy kicsit van szetcsuszva ott valami az elektromos rendszernel.
Remelem hogy a vezetekek szinkodolasa megegyezik: A feklampa kapcsolokra (jobb/bal) megy egy-egy barna vezetek. A kapcsolokrol megy tovabb egy zold-sarga az inditorelehez, meg egy kek-feher az indito gombhoz.
A zold-sarga megy tovabb a feklampahoz.Ha nem boldogulsz, akkor ha szetkaptad a fejidomot, keszits fotot mindenrol, az inditorele es a fesszabalyzo kornyekerol, aztan dobd at akar priviben vagy itt linken, ranezek.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz nyogo83 #75837 üzenetére
Köszi a segitséget. igen volt egy feszszabályzós gondom, de az megoldódott szépen, kaptam egy másikat, nincs gond. Duda, indexek tökéletesen üzemelnek ... benzinszintjelző is. Önindító hol jó volt hol nem ... szerelőnél tökéletesen üzemelt. Most nálam nem jó sajnos. Féket is hiába huzom, nincs féklámpa. Ha az első féket behuzom elhalványodik kicsit az első és a hátsó világitás. Nem tudom ez fontos info e de azért leirom.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
suste
veterán
válasz energy4ever #75817 üzenetére
Én már írtam régebben, hogy 4-5 évig használtam egy Tauris Samba-t, 12000 ment bele, évi 2000-2500km-t , napi 10-50km-t mentem vele.(Mellékesen ez az 50ccm kb erre a távra való szerintem.)
-150.000ft volt újonnan,
-évente új gyertya, légszűrő pucolás,
-egy darabig szivatott a tankspaka, mert nem nyitott a levegőzője, így hosszabb úton leállt, aztán 1 perc után elindult könnyen. Golyót kiheréltem belőle, utána nem volt gond
-5-7000km között valahol a km meghajtó a keréknél meghibásodott, kiesett egy biztosító tüske, pótoltam egy csavarral
-taposó alsó burkolat csavarok elengedtek, de mivel gyors megoldás kellett, kapott szőlőkötözőt. Mivel színben passzolt és tökéletesen ellátta a feladatát, így is maradt (a mai napig)
-10.000-nél variátor dob+görgők+szíj csere (5-6000ft volt kb ), hajtáshoz új olajat
-véigig stabilan 2,5l/100km -t fogyasztott, 12000-nél eladtam havernak.
Ez így szerintem elég korrekt tartós teszt.NEM hagyatm ki semmit, minden más gyári (fékek, futómű, gumik, stbstb)Havernál 19000-nél jár, még mindig 2,5-et eszik, még mindig nem volt megbontva a blokk, gyertyán kívül nem cserélt semmit. Gondolom jön a 2. variátor csere....
Most 4. éve használom a 125-ös Benelli Velvet-et (újonnan 350+regadó!), ami régen olasz volt, de megvette a kínai (Keeway).
A Keeway alkatrészek ehhez is olcsók, Benelli-ként rendelve méregdrága (lenne).
Itt a hajtással jóval több gondom volt, de csak mert zavart a gyári tökéletlensége (a fülemnek túl magas fordulaton járt).
Egyébként ezzel sincs gond, 19000-nél jár, most volt gumi, fékbetét, lesz első teló javítás.Nekem nincs bajom a kínaival, ár/érték arányban teljes mértékben rendben van. Mind a kettő bőven visszahozta az árát 3-4 év alatt csak az üzemanyaggal számolva!!!
-
Ijk
nagyúr
válasz purpledonkey #75836 üzenetére
Hány kg vagy, mennyi csomagot viszel?
Futómű, lengéscsillapítás milyen, hogy viseli az itthoni utakat?
Váz műanyag burkolata mennyire csörög, zörög?/人◕ ‿‿ ◕人\
-
purpledonkey
tag
86 kg vagyok, annyi csomagot szoktam csak vinni, ami az ülés alá befér (hátizsák, éthordó, ilyenek) Futómű és egyéb részei rendben vannak, 12"-os kicsi kerekek a gyenge pontja max, azok nehezen birkóznak meg a kamion nyomvályúval. Értsd ezt úgy, hogy ezelőtt túra endúróval jártam, ahhoz képest rosszabb. Műanyag burkolatok is rendben vannak, nem az az úgymond "kopogós kínai" műanyag. Ha komolyabban érdekel a dolog, sztem vedd fel a kapcsolatot a KSR-es Horváth Tamásékkal, én is azt tettem. Jófej volt, meghívott a telephelyükre és kipróbálhattam az összes általuk forgalmazott modellt.
-
Ijk
nagyúr
válasz purpledonkey #75841 üzenetére
Biztos megnézem majd vásárlás előtt. Soha nem volt robogóm még. Használt benzines van ugye versenyben, ami tetszik az elektromosban hogy nem kell megtanulnom a belső égésű motorok kínjait, karbantartását, zajtalan, nem kell indítani, füstöltetni társasház előtt, kvázi zéró a fenntartása, jobb indulónyomaték.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
purpledonkey
tag
Jól mondod Nekem sem volt soha robogóm és hát nem is nagyon szeretem a kis köbcentis állandó fordulaton szóló hangjukat. Melegíteni sem kell. Ráülsz, megnyomod a startot, beállítod a legmagasabb fokozatot és rajt. Nulláról húz, heti egyszer rakom töltőre, ami kb havi 300 forintos plusz áram díjban, karbantartási díja gyakorlatilag nincs. Akárhányezer km-enként kell cserélni a hátsó kerék csapágyait, azon felül max gumit és fékfolyadékot és fékpofát kell cserélni a kopásnak megfelelően.
Tudok adni Tamáshoz kontaktot privátban. -
macilaci78
nagyúr
válasz purpledonkey #75843 üzenetére
Úgy érzem, jövőre rendes A-s jogsit csinálok és elhagyom a 2T 50 ccm kategóriát. 125-300 ccm robogó, vagy elektromos felé gondolkodok. Főleg Budapest belterület és agglomeráció, esetleg nyáron egy-egy alkalommal 120-250 km út Balatonra, vagy szülőkhöz. Ez utóbbi nem feltétel, így az elektromos is szóba jöhet. Főleg, mert nem is otthon tölteném.
De gondolom, próbaúthoz is kellene a kategória az adott járműre.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
A-Bag
tag
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. Az imént hazafele jövet, elkezdett világítani az olajlámpa (régi Malaguti F12) Évek óta használom sosem gyulladt még fel a lámpája, minden tankolás után öntök bele olajat, most is kb 1-2 deci ment csak bele tehát nem volt benne kevés... Gondolom 20 éves robogó olajnyomást nem mér, elakadhatott az úszó? Ami furcsa volt még, hogy az alapjáratra sem állt vissza a motor, és a vízhőfok is narancssárgában maradt....
-
Tamás9x
őstag
Itt a téli pihenő idő, de az agy sosem pihen, gyári 4T 125-öt vajon érdemes lenne egy kicsit meghengerezni? Mekkora méret az mi még nem feltünő? De már érezhető javulás? Szeretem a mostani kecskét, de kezd kevés lenni Vagy inkább pakoljam át 2T re...
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #75847 üzenetére
Találtam hozzá, 140-181(ide már másik 4 szelepes hengerfej is kellene)-as kivitelben, Takegawa 2T-nek nem tetszik a hangja Pedig dupla annyi erő lenne benne.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
suste
veterán
válasz Tamás9x #75846 üzenetére
GY6-osból a régi fajtánál (QMI152 -> 157) simán át lehet pakolni a 150-es hengert, és még annak is a kisebb fúrt verzióit is (160-170?, tele van az aliexpressz különböző szettekkel). Persze a hengerfejet és a tömítéseket is cserélni kellene. A 180-as hengernél már a blokkból is ki kell marni egy kicsit .... youtube videók vannak róla....
Ezt a fajta módosítást senki nem veszi észre és elég olcsón meg lehetne úszni.
(Más motortípusoknál nem tudom, hogy van-e ilyen egyszerű megoldás.)Jó lenne nekem is egy ilyen blokk, de az enyémben már QMI153-as van, aminél megakadályozták az egyszerű cserét a tőcsavarok áthelyezésével . Pedig egy 150-est én is ráhúznék. Nem is a száguldozásért, inkább csak a könnyedebb gyorsulásért, 2 személyes robogásért.
Szerintem egyébként még így sem lépné túl a 15LE-t.De egyelőre marad a variátor tuning, amivel nagyon sokat lehet szórakozni, akár gyorsulás (könyebb görgő), akár végsebesség (dob módosítás, szíj csere) irányában. Persze nem annyit mint a 2T-vel.