-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
6Km-es távra mindennapi munkába járáshoz miylen alkalmatosságot érdemes nézni?
Kimondott típus érdekelne. a nagy ballonos kerekeket részesítem előnyben.
A váltós megoldás valahogy nem az igazi, hosszú túrákra megteszi, de városban...https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #76052 üzenetére
Piaggio Liberty, Aprilia Sport City (Elobbibol van 2/4T, utobbibol csak 4T).
Libertyhez kapsz mindent, csak ne volt osztrak postas robogo legyenHa kicsi es ballonosabb kereku, akkor Yamaha BWS, van itt par topiklakonak.
De szerintem meg par otletet befognak itt dobni a sracokFoleg ha megvan, hogy kiskereku/nagykereku, 2-4t, mekkora a raszant osszeg.
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz vadászcsiga #76055 üzenetére
Ezt inkabb ne...
-
Tamás9x
őstag
Árban nem tudom hova tenni 100-200 között. Ami aggaszt, hogy fel fog e melegedni, ennyi idő alatt, nem e nyírja kia gazdája 1 év alatt iylen pici távon, elekromosban nézelődtem 400K amire azt nomdanám, hogy rá merek engedni egy embert a mindennapokban
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
energy4ever
addikt
válasz Tamás9x #76057 üzenetére
En a choikat 4km-es tavon hasznalom leginkabb. Indulaskor beinditom, majd a bukot, kesztyut utana veszem csak fel, annyi ideje van melegedni. Meg igy minuszokban is. Az elso fel km-en nem huzom neki annyira, utana meg hiaba huzom, nem megy tobbel amugysem...
Nyogo83 amit ajanlott Liberty, pont tegnap neztem utana, van azokhoz minden. 50-esbol 2T, 125-osbol 4T ajanlott.
-
nod1
csendes tag
Sziasztok!
Piaggio hosszúblokkos 2T-ben cseréltem a véghajtásban a csapágyakat, szimeringet, és összerakás után miután már a váltóházat is a helyére raktam, és meghúztam, a tengelyt nem tudom forgatni, értelemszerűen így szorul valami.
Ugyanúgy raktam össze, ahogy szétszedtem, viszont hajtómű olajjal még nem töltöttem fel.
De szerintem annak nem kellene befolyásolnia a tengely mozgását.
Az lenne a kérdésem, hogy járt e már így valaki? Van e valami ötletetek, hogy merre induljak el, vagy mi lehet a gond?Köszönöm a segítséget előre is.
-
Tamás9x
őstag
Még van fél évem eldönteni mi legyen. Mániám járatni elindulás előtt mindent.
Napi 2*5-6km-re kocsit fenntartani szerintem butaság lenne, kivéve amikor esik az eső...
Vagy egy pici swift...
Aprilia Sport City, Piaggio Liberty tetszetős, Robogó lábvédővel nagy hideg eseténhttps://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
Szetszedve latni kellene, hogy valami feszul-e, pl nem lett jol a csapagy bepreselve vagy a kuplung tengely a fedelbe.
Raadasul ugy remlik, hogy a kuplung tengely es a kihajtas kozotti kozlo fogaskereknel kell lenni hezagoloknak, amiknek nem art megjegyezni a helyet szetszedesnel. Az okozhat meg ilyet.Szerk: Pontosan ahogy Sityupityu mondja. A kuplung tengely ha picit is nincs pontosan preselve rendesen a fedelbe, akkor a helyere huzva a tengely vege a blokkba hatul befeszulhet.
[ Szerkesztve ]
-
CartmanLand0
senior tag
Srácok tudok két mocit nagyon jo állaptban 75ért darabját. ... az egyik egy Malaguti F12 50 2T a másik Piaggio Liberty 50 2T. Mindkettő hibátlan kivül belül. Melyiket lenne érdemes megvenn?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #76064 üzenetére
Neked kell tudjad. Malaguti sportos kulseju, a Liberty meg postas/futst motor, es nagyobbak a kerekei.
En a liberty-t vennem, de ha szamit a kulso, akkor az F12. -
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #76065 üzenetére
Külsőre nekem is bejön az F12. Igazából az érdekelt volna, melyik a megbizhatóbb motor. Elvileg mindkető gyári és full megkimélt, de hát hiszem ha látom majd :) 75 egyébként jo ár értük? Ujj akksi van mindkettőbe pöcc röff.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #76066 üzenetére
75-ért nagyon jó vétel mindkettő,de nekem gyanúsan olcsó.
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #76068 üzenetére
A joggal mi lesz?
Vagy te is beállsz a sorba hozzánk és neked is lesz 4-5-6 mocid?
Nincs ezzel semmi gondom csak kérdezem. -
CartmanLand0
senior tag
válasz perge666 #76069 üzenetére
Vagy megmarad vagy megveszi egy barátom :) még nem döntöttem el ... de hajlok afelé hogy nem tartok több mocit Nagyon megtetszett ez a Malaguti külsőre ... meg tényleg kivülről nagyon szép, szinte ujnak tűnik a képeken.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #76061 üzenetére
Én mindenképpen egy elektromos bicajt javasolnék. Nincs benzin, nincs dugulás, nincs hang, csak fel kell ülni rá és menni vele. Igaz, egy 7 perces út 10 perces lesz, de ez nem komoly különbség. Egyik barátom 50 ezerért vett egy bicajt, vett bele új akksikat, azóta jár vele. 80 ezer alatt volt Neki, de nem kell bele benzin, stb. Mint írtad, van még időd, gondold át.
-
energy4ever
addikt
válasz KTMHobby3 #76071 üzenetére
Itt Budapesten vadasszak rendesen a rendorok ezeket a cuccokat. Ami onerobol, tekeres nelkul es kepes haladni, ott biztositas nelkuli vezetes, ha nincsen jogsi akkor azis rajon, stb.
Biztositast ezekre meg ugy lehet kotni, hogy annyira jo, a rendor nem buntet erte, ha baleset van alvaz szam alapjan biztos beleall a biztosito, hogy ez mi akart lenni.
Ilyen, es ehhez hasonlo cikkekkel televan a net mar...
Ami legalisan hasznalhato:
Elektromos rasegitesu kerepkar. Tekeres kozben magatol rasegit egy apri villanymotor. ALig lehet eszrevenni barmit is, aki meg nem nagyon kerakparozott lehet felse tunik neki, hogy rasegit egy motor is. Arban meg 250-nel kezdodnek. -
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #76066 üzenetére
Ha tetszik a Malaguti F12 kulsore, akkor itt van par hasonlo kulseju 50-es motor:
-CPI 50 RACING GTR
-Italjet Dragster 50
-Suzuki AY KATANA 50
-Peugeot Speedfight 50 (1,2,3,4 model) -
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #76075 üzenetére
Ha mar felmerult a listaban, az uj Dragstert siman vennem (ha nem haladna meg az ingerkuszobomet az ara , persze nem veletlen kerul annyiba ).
[link] -
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #76074 üzenetére
-
energy4ever
addikt
válasz energy4ever #76077 üzenetére
Amit utoljara lattam ott nem volt utas lehetoseg, picit atvarialtak. Igy mar megjobban tetszetos.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76080 üzenetére
Tobb szerencset hozza, mint a Jog-hoz! (bar vegul az is osszeallt) Latszolag elegge egyben van az arahoz kepest.
Nem akarok veszmadar lenni, de igy keprol eleg gyanus a villaszoge, remelem csak kepen torzit
[ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76082 üzenetére
Ezt jelezni kellett volna az eladónak. Nekem volt anno kör sr-m, kanyar közben, mindig olyan érzés volt, mint ha borulni akarna.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76082 üzenetére
Sokminden okozhat ilyet.
"Fura" kormanyzas, bizonytalan erzes kormanyzasnal: kormanycsapagy, teleszkop problema, villa geometria. Nem tul jo egyenesfutas: szinten vagy vaz/villanyak deformalodas, de akar kormanycsapagybol adodo hiba is lehet, vagy kerek kivetel/gumicsere utani helytelenul lehuzott kerektengely/ teleszkop allas.Mindenesetre elsore nekem ami a keprol feltunt, hogy mintha az elejevel valami nem lenne okes, csak azert emlitettem meg.
-
macilaci78
nagyúr
válasz CartmanLand0 #76082 üzenetére
Érdemes lenne levenni az elejéről a burkolatokat. Csak ebben a hidegben rögtön elpattannak a fülek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
CartmanLand0
senior tag
Ma megnezembmajd teszek meg fel kepet .... szep napos ido van mosas lesz ugyis egyebkent kihagytam hogy 70es henger van benne. Önindito hidegen nembakarja inditani, rugasra 1 honap allas utan indult elsore ... önindito csak melegen indit de akkor elsore .... ez a 70es henger miatt lehet ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76086 üzenetére
Elofordulhat...de akar a gyengelkedo akksi miatt is csinal hasonlot. Az nagymotorommal igy jartam fel evig, hidegen nem akarta mar az inditast, rugasra elsore indult. Melegen meg kb poccre indult oninditoval.
-
Zoli bácsi
őstag
Találtam egy direkt Liberty-s fórumot az Indexen, ott kérdeztem, de nem nagyon pörög a fórum. Bevágnám ide is amit ott kérdeztem, úgy látom elég jó itt a társaság.. Hátha valamelyik kérdésemre tudtok válaszolni. Magyarán arra keresek választ, hogy töltésen horgászni járásra mennyire használható ez a motor? Ami régebben volt 2T 50-es, az jobb oldalt ülés alól szívott, talán kevésbé poros levegőt. Egyik sporttárs egy 4T 50-es Lineát használ, azt mondja minden peca után légszűrőt tisztít. Mondjuk az szerintem szivacs, enyém meg papír szűrős. Szerk: Ja, egy vadiúj, 2019-es Liberty-ről lenne szó, amivel most ismerkedek.
Szóval:
"Hali!
Abban tudnátok segíteni, hogy egy Iget 125-ös Liberty honnét szívja a levegőt..? Mármint persze megvan a légszűrőház, abból egy gumicső megy előre fele, és mintha a vázat alkotó csőbe lenne csatlakoztatva. Aztán innét nem bírom megtalálni, honnét szív. A burkolatot nem akarom levenni, mert nincs ilyen csavarhúzóm, ami passzolna a csavarokhoz. Azért keresem csak honnét szív, hogy mennyire alkalmas poros úton való közlekedésre. Múltkori, felhasználói útmutatós kérdésemre szerintem már tudom a választ, nincs még magyar nyelvű belőle. Megkerestem a neten az angolt, aztán kivágás/beillesztés módszerrel webfordítóval megnéztem, amire kíváncsi voltam.
Úristen, 10e. km-es olajcsere periódus? Ez a gyári előírás.... Ezen megdöbbentem, szerintem ezt felezem. :)
Ami kérdés még felmerült: A kormányt nem lehet feljebb tenni? 194cm vagyok, kanyarodáskor beakad a lábamba. Ez még azért használható, az eddig próbált robogók még kisebbek voltak. Azért pár centi sokat segítene."[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76086 üzenetére
"önindito csak melegen indit de akkor elsore .... ez a 70es henger miatt lehet ?"
Igen. Az esetek nagy részében a 70-es henger felrakásával el lehet búcsúzni tőle. Valamennyit teker ugyan de nem annyit, hogy beindítsa a motort. Még jó akkuval sem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #76088 üzenetére
A kormanyt eleg biztosra veszem, hogy nem lehet fentebb tenni, hacsak nem valami haztaji takolassal megemelni a kormanyt burkolatostol
A beszivott levego utja eleg erdekesen van megoldva, jol latod: a legszurohazbol a vazra csatlakozik a legszurohaz es a vaz vegeben van meg egy muanyag "tolcser", hatulrol szivja a levegot.
-
Topikgazda
-
Zoli bácsi
őstag
válasz nyogo83 #76091 üzenetére
Köszönöm szépen, kutakodtam a neten, valami ilyesmi képet kerestem (Csak nem találtam). Akkor ha jól gondolom, jól használható lesz a gép poros úton, mert nem a kerék mellől szív levegőt. Ezért is robogót választottam, praktikus, és a hajtás burkolt helyen megy, úgy gondoltam egy láncot előbb tönkre tesz a por. Lehet a lánccsere olcsóbb mint a szíj meg görgők, de ha a lánc kenőanyagokat, meg a takarítást is beszámolom, nem egyértelmű a helyzet..
Az a helyzet, hogy voltam motor kereskedésben (Sopron, Egümotors) mikor használt robogókat néztem. Ajánlottak Japánból hozott Yamahát, típust már nem tudom, direkt mondták hogy pecások viszik. Azt abszolút nem tudtam kormányozni, ahogy egy 2300km-t futott gyári állapotban lévő Kymco Agility is ezen vérzett el. Ami használható volt, az a Piaggio Typhon, volt is most újonnan 2T (700e.) Mindent összevetve mégis a Liberty-t vettem, mert 125-ös, 4T, és nagykerekű. Azért tudom vezetni, akkora kanyarban meg, ahol hozzáér a kormány a combomhoz, úgyis leteszi az ember a lábát.
Már csak annyi kérdésem lenne, jól gondolom ugye, hogy a gyári 10e. km-es olajcserét érdemes 4-5e. km-enként megejteni? Meglepődtem hogy olajszűrő is van, mint az autókon, rátekerhető, de attól még elrugaszkodott dolognak tartom ezt az intervallumot.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #76093 üzenetére
Az olajcseret azt en is levinnem mindenkepp 5-6000Km kornyekere. Nem is ertem azt a 10 000-et, atlag 125-os motoroknal 4-6-7000 korul van(bar gyanitom a mostanaban "divatos" hosszu olajcsere periodus az oka).
Az a max 8dl-1l koruli olaj boven elhasznalodik, foleg mivel azert ezeket a motorokat az ember viszonylag surun hasznalja rovid tavon.A levegonek szerintem szandekosan azert lett igy tervezve a bevezetese, mert az evek alatt a Liberty atvette az igaslo szerepet sok teruleten es van kulon gyarilag "postas" kivitel is belole, ami megkoveteli hogy azert ne legyen annyira erzekeny a kulonbozo idojarasi korulmenyekre, illetve kornyezeti tenyezokre.
Ilyen szempontbol tenyleg frappansan van megoldva ez a fajta levego bevezetes, mert nagyon kicsi az eselye hogy vizet vagy a kelletenel tobb port/koszt szivjon. -
Tamás9x
őstag
válasz nyogo83 #76096 üzenetére
Nem nagyon jellemző 50-125 4T-nél külön szűrő, inkább csak fém hálókkal találkozom 900-1100ml között ugrálnak amikkel szemezgettem eddig.
Bár hazudok, mert az olaj radiátorosoknál már találkoztam szűrő patronnal.
A nagyobb kiadásokkal semmi tapasztalatom nincs.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
Köszönöm mindenkinek!
Ja, és még egy kérdés, ami felmerült.....
Érdemes oldalkitámasztót tenni rá? Meglepődtem hogy gyárilag nincs, viszont a középállvány úgy van kialakítva, hogy rálépve a végére kis erővel fel lehet húzni a robogót.
Ezen gondolkodom, meg egy USB töltőn, bár utóbbit egy Power bank-al ki tudom váltani.
Aztán most már tényleg minden kérdésemre kaptam választ. Sok ez a kérdés ahhoz képest, hogy 10km-t mentem a robogóval.... Pár hete hozták, egyet kerültem vele míg jó idő volt, aztán akku ki, gumik lekenve glicerines vízzel, és letakarva áll a garázsba...Márciusig. Bár mostanában az még téli hónap.
Apropó, glicerin! Hátha valakinek tudok én is hasznosat mondani. Évek óta úgy csinálom, hogy az asszonnyal hozatok a gyógyszertárból glicerint. Ezt meghigítom kevés vízzel, és egy csepp permetezéshez használt tapadásfokozót adok hozzá. Most már szépen elegyedik a glicerin, évek óta így kenem az autó, a hűtő, a műanyagablakok gumitömítéseit, ecsettel. Látszólag ér annyit mint a gyári gumiápolók. Illetve élénken él az emlékezetemben, hogy kb 30 éve tél előtt szilikon spray-vel jó alaposan lefújkáltam a TS 125 MZ gumijait. Aztán mivel pár hét múlva lett szinte 20 fok, elővettem. Az első kanyarban hatalmasat taknyoltam, kicsúszott a gumi...Szóval szilikont hanyagolom. -
CartmanLand0
senior tag
Valaki nem tud valami házi praktikát arra, hogy az ülést hogyan tisztitsam meg teljesen? Koszos volt, 1 honapot állt szabadtéren, de tető alatt az előző tulajnál. A nagyját sikerült letakaritanom, de ahogy megszáradt az ülés, látszott rajta még némi dzsuva .... mivel essek neki ? Sima meleg vizzel mostam előtte, gondolom az nem volt elég neki.
2.kérdés : Van neki a müszerfalon egy harmadik kijelző a km ora és a benzinszintjelző mellett ... ott van az olajszint jelző lámpa, index jelző .... alatta van egy kijelző ... az mit mutatna? Nekem nem mukodik, de eddig ahány használt Malát néztem egyiken sem mutatott semmit. Olyan mintha két gomb is lenne a kijelző melett.
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Zoli bácsi
őstag
válasz CartmanLand0 #76099 üzenetére
Ülésnek körömkefével mennék neki, szerintem kárt nem tenne. Mosószeres, enyhe fertőtlenítős vízzel, mert szabadban akár algásodhatott is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal