-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75950 üzenetére
Kb 5 eve voltam, akkor ezek szerint meg azoknak is sikerul kihajtani a belet. Eleg szomoru.
Gondolkozdtam, hogy a felesegem raveszevem tegye le a B125-ot, de igy nem szivesen kuldenem el (ez a suli van kozel, kb 5 percre). Nem sok ertelmet latom, hogy a szar technikaval kuzdjon honapokat, mert nekem is volt, hogy ket rutin ora kozott eltelt majdnem 2 het.
-
Topikgazda
Nálunk vidéken (Esztergom környéke) azért sokkal jobb a helyzet. Autós és motoros fronton is. Sokszor elképedve olvasom, hogy B kategóriánál is mik mennek...Én az unokaöcsémet 3 éve "zavartam" el A korlátlanra, 98 ezer volt összesen mindennel együtt bukás nélkül, és két hónapon belül (hat és fél hét alatt) megvolt neki a jogsija. Csak rajta múlt az egész, ha egy héten háromszor akart/volt ideje menni, akkor háromszor ment. A motorok is nagyon rendben vannak.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #75948 üzenetére
A pedálozást még elnézte a vizsgabiztos, de volt olyan hiba, amit már nem. Azon én is megbuktam az akkor még új saját BWS-sel. Három kört kellett menni különböző feladatokkal. Én két körbe besűrítettem a feladatokat. :D
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #75954 üzenetére
Amikor én vizsgáztam (50 éve), akkor az volt a divat hogy mindenkit meghúztak Kresz-ből. Szóbeli vizsga volt, amit 2 hét múlva meg lehetett ismételni. Elhúztak engem is, de utána mehettem vezetés vizsgára, amin simán átmentem. Mindenki saját, vagy kölcsön motorral vizsgázott, én a barátom D-Csepeljével vizsgáztam. 1 hónap múlva kezemben volt a jogsim, amivel mindenféle motort vezethettem.
Mosolygok minden alkalommal, mikor nick nevem alatti "kezdő" minősítést látom. 50 éves jogsival kezdő lenné? -
KTMHobby3
tag
válasz vadászcsiga #75957 üzenetére
Na ezért mosolygok...
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #75955 üzenetére
Itt az aktuális rangrendszer leírása. Ez a rendszer is emgtartotta a kombinált hozzászólásszámot:
kombinált hozzászólásszám = (1 * szakmai) + (0.25 * közösségi) + (0.1 * piac)
Egy bő éve regisztráltál és csak ebbe az egy topikba szól az összes hozzászólásod.
Egy IT fórumon egy veterán motoros kezdőnek számít, ez van.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #75959 üzenetére
Nem mintha érdekelne, mert egyáltalán nem, csak mosolygok rajta.
Én már akkor szereltem motort, amikor a "minősítő" talán még nem is élt. Hiba van a rendszerben. -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #75960 üzenetére
Alapvetően ez egy IT fórum, a robogózás annyira mellékszál, hogy csuda. Másrészt a rangrendszer a tag fórumbéli aktivitását hivatott tükrözni, nem a szakmai kompetenciáját akármilyen téren.
Én lassan 15 éve regisztráltam, egy időben a küldő HDD-k topikjában igen aktív voltam, de ez nem jelenti azt, hogy ezidő alatt bármilyen IT, vagy nem IT témában profi lettem volna.
Vannak tematikus rangok, mint nekem a Korrektor (Logout címlapos írásokat javítgatjuk, ahol szükséges, de nem szakmai szempontok alapján), Arcképgyáros (ez is magáért beszél), stb.
Pár éve bevezették a topikgazda rendszert, aki amolyan kinevezett sulis folyosóellenőr abban a topikban, amihez van némi affinitása. Itt nyogo83 és sityupityu, vállalták el ezt a tisztséget, máshol én vállaltam. Szerintem egy topikgazda első sorban a rendre ügyel, szakmailag nem kell kőprofinak lennie, csak tudja, mi számat hülyeségnek. Szerintem az itteni topikgazdák messze túlszárnyalják legtöbbünk elvárásait.Azt lásd, hogy a Ph!-s rang nem minősíti a felhasználót, ellenben aki így tekint rá, az már minősít. Vannak olyan nagyúr rangú felhasználók, akik mindenki szemében szálkák, szakmaiságuk megkérdőjelezhetetlen a rossz értelemben, esetleg már beleszaladtak pár ideiglenes kitiltásba, korlátozásba is.
De láttam már 100 hozzászólásos frissen reggelt tagot is topikgazdaként, ami azért egyfajta elismerés.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #75961 üzenetére
Teljesen jól leirtad a dolgokat. Megmondom őszintén, hogy nem is igazán értem, hogy hogyan jött egyáltalán fel a beszélgetés alatt (nem rád értem), hogy párhuzamot kéne vonni az itteni rang és a hozzáértés között
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
Nemregiben volt itt tema a Lidl-s akksis utvecsavarozo. Akkor addig gondolkodtam rajta, amig lecsusztam rola, meg hat ugye muhelyben ugyis van legkulcs stb-stb.
Tegnap muszaly volt beszereznem egyet vegul
A Vino kuplungrugoja eltort meg mult heten, hetvegen nekiestem a parkoloban kicserelni. Hiaba van kuplung harang fogom, meg jo hosszu fix szaras krova, az istennek nem akart lejonni az anya (24-es lapos profilu). Raadasul egyedul eleg nehez volt ugy, hogy ne ugorjon le folyamatosan a krova, aztan feladtam mert feltem hogy meg a kasztniban is kar teszek.Elso blikkre azt mondanam, hogy robogos szereleshez boven tulteljesit ez a csavarozo. Meg merem kockaztatni, hogy kenyelmi szempontbol autoszerelesnel is ezt fogom hasznalni ne kelljen a kompresszorral zugni 1-1 csavar miatt. A nyomatekhatarok amikre be lehet allitani (100-200-300-400Nm) nyilvan csak tajekoztato jelleguek, rahuzasnal illik nyomatekkulccsal rahuzni(mondjuk ez mindegyik csavarozora igaz), lelazitasnal meg ugyis a maxot hasznalja az ember.
Sulyra, anyaghasznalatra iszonyat masszivnak tunik, a hozza adott hosszitott dugokulcsok se gagyi anyagbol vannak.
Hosszabb tavon kivancsi leszek majd mit produkal, telre be van tervezve 1-2 fullos motorblokkfelujitas, szethuzassal, henger/dugo/fotengely cserevel egybekotve, (2t 50cc, 4t 150cc) meggyotrom vele.
Mondjuk ha azt nezem, hogy a muhelyben az esetek 90%-ban csak a 150Nm-es kis legkulcsot hasznalom (amit ez is tud siman), akkor nem kell hogy gond legyen vele.
Ha esetleg valaki gondolkodik meg a vetelen es Jofogason/Marketplace-en barhol lat eladot (nepperek bezsakoltak belole) akkor figyeljen oda a tipusszamra: csakis a PASSK 20LI tipusut vegye, ez a legujabb aminek van is ereje es tuti. A PDSSA stb modellszamu az a regebbi, ami nem volt egy erobajnok(max 180Nm, de jo ha a felet tudta), az annyira nem ajanlott, mert nincs arban nagy kulonbseg kozottuk.
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #75963 üzenetére
Én még tavasszal szereztem be egyet. Nem sokat használtam még, vésztartaléknak vettem, de ennyi pénzt bőven megér. Egyébként több magyar teszt is fenn van a youtube-n. Azokat a spéci dugókulcsokat érdemes hozzá beszerezni külön ami ebben a videóban is benne van. Egyébként még tavasszal néztem egy külföldi tesztet róla ahol komoly pontossággal lemérték, hogy mennyit is tud valójában...400-on 148-at tud emlékeim szerint. De ez még simán használható. Nem tudom most hogy hol van ez a videó, de majd megkeresem. Amúgy most ősszel megint árulták (nem tudom, hogy te mikor vetted), és még olcsóbb volt mit tavasszal (23900 talán). Ami még érdekes, hogy most hetekig volt nálunk a lidl-ben, valamiért nem kapkodták. Tavasszal meg kb két nap alatt elfogytak.
A jófogáson gusztustalan áron kínálják őket.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #75966 üzenetére
Sajnos a mostani oszi akciorol maradtam le es Jofogasrol kellett megvennem 28 ezerert. De van hogy 30-35-ert is aruljak.
Meg igy is jo, mert korbeneztem, hogy 25-30 kozott mit lehetne kapni, ami legalabb meguti ezt a szintet es valos teszt is van rola: kb semmit. Nagyon kinai markakat, amikrol semmi teszt nincs, szoval kerdeses, hogy valojaban mennyire hasznalhato.
Az erejere csak tippelni tudok, de kb realis lehet a max allasban az a 148-150Nm erzesre osszehasonlitva a legkulcsommal, de majd letesztelem nyomatekkulccsal raellenorizve.
Az a 3 darabos krom-molibden dugokulcs keszlet tenyleg marhajo cucc, azt majd megprobalom a legkozelebbi akcioban elkapni. -
Topikgazda
-
CartmanLand0
senior tag
Szerintetek megérné kisebb görgőket venni a Jogba ? A szerelő 6,6 grammos görgőkkel szerelte. Igazából meg vagyok elégedve a teljesítményével, 80 körül van a végsebessége, de kíváncsi vagyok dobna e rajta kisebb görgő .... illetve kell majd bele kisebb főfúvóka, ugyanis a mostani 70essel nem pörög ki teljesen a motor.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75969 üzenetére
Az a helyzet, hogy általánosságban kijelenthető, hogy egy teljesen gyári robogónál felesleges az eredeti görgőmérettől eltérni. A szerelőd jót rakott bele, gyárilag 6,5 való bele, gyári motornál az az egy tized eltérés semmit sem számít. Annyit megtehetsz, hogy max egy fél grammal a gyári méret alá mész, egy hat grammost belerakhatsz. Minimálisan nagyobb fordulaton fog dolgozni a motor ami lehet, hogy neked jobban fog feküdni/illetve tetszeni, de alapjában véve sok minden nem fog változni tőle. Emelkedőn talán egy picit a javára fog válni majd.
A főfúvókának viszont mindenképpen érdemes utánanézni, hogy mi való bele gyárilag. Szerintem 70 alatt van, most fejből nem tudom. De hát már többször volt olyan, hogy teljesen gyári motornál sem feküdt valamiért a gyárilag megadott, egy számmal nagyobb vagy kisebb kellett bele valamiért. Tehát a fúvókának mindenképp érdemes utánajárni (próba útján is), hogy mi a legideálisabb bele, mert az, hogy nem pörög ki teljesen az ugye nem jó.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
CartmanLand0
senior tag
válasz sityupityu #75970 üzenetére
Köszi fuvoka csere a héten meglesz
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75971 üzenetére
Nezzetek majd meg, a 3kj-s blokkhoz a gyari 14-es Teikei karbinak 64-es a fofuvokaja.
Amit meg erdemes megnezni es lehet nyerni egy kis vegsebesseget, hogy a variator gyari hezagoloja nem engedi teljesen kifutni a szijat, majdnem 1 cm-el bentebb fut a szij ha bent van. Nem eleg csak kivenni, ki kell hezagolni rendesen, mert ha meg ki van veve, akkor meg nem megy le a szij a csapszegig teljesen.
Szerk: nyilvan konfigtol fugg, de pl nekem 6,2 vagy 6gr koruli gorgo van bent, meg most kapott a gyari 2 pofas kuplung egy 1500/rpm-es kuplung rugot. Megmondom oszinten, en kicsit "vadnak" erzem igy, mert ugy ugrik hirtelen hogy ezen az avaros/saras uton szabalyosan kicsusztatta a hatso kereket elindulasnal es pillanatok alatt 60-on van.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz CartmanLand0 #75971 üzenetére
Szerintem várj vele egy kicsit. Jön az E 10-es benzin, ahhoz új méretű fúvóka kell.
-
-
energy4ever
addikt
válasz KTMHobby3 #75973 üzenetére
En errol az egeszrol lemaradtam.
A premium 100-as helyett is ez lesz? Arban milyen elteres lesz?Igy legalabb tudom mi volt az az undorito E10-es matrica a tankon a GSX-R-emen. Vettem hozza gyari tankpadott, irta a leiras, hogy kaparjam le az E10-es matricst, es adtak a tanpadhoz masik E10-es matricat, hogy ragasszam fel mashova...
-
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #75976 üzenetére
Sajnos nem marhaság, Decembertől elkezdik feltölteni a kutakat. Amit olvastam róla, az arról szól hogy az eddigi 6,1%-os etanol tartalmú benzint Európában egységesen 8,2%-osra szabványosítják. A benzin-etanol aránya térfogatszázalékban 10%-os, innen van az E 10 elnevezés.
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #75975 üzenetére
Ha igaz, csak a 95-ös helyett lesz, a többi marad. Állítólag a többlet fogyasztás miatt olcsóbb lesz, de én nem mernék mérget venni rá hogy nálunk is így lesz. Ha a motorodon gyárilag az volt, nincs mitől tartanod.
-
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #75979 üzenetére
Egyet értek Veled!
Magyarázatul azt írják hogy a Magyar gazdaságnak mennyire jót tesz, mert a kukoricából előállított üzemanyag, sokaknak bevételi forrást jelent, meg hogy nem környezetszennyező. -
Tamás9x
őstag
Ez egy szuper dolog, több etanol, telitetlen formában több vizet képes fogadni, jobban lehet majd higítani az üzemanyagot, és csodálkozni fogunk, hogy miért is eszik többet..
Aztán, a szervízigényekről nem is beszéltünk.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz vadászcsiga #75982 üzenetére
Amióta felvilágosítottak, csak 100-as, jobban is megy kevesebbet is eszik. A gyertya kép is tisztább.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
suste
veterán
válasz vadászcsiga #75982 üzenetére
Robogóba a kis fogyasztás mellett szerintem is egyértelműen 100-ast kell tenni.....
-
macilaci78
nagyúr
Apósomtól vettük át a '99-es Passatot, 1,9 PD TDI. Nagyon precízen vezette az előéletét, például minden tankolást dátum, óraállás, mennyiség és kút alapján, az már csak háttérinfó, hogy az "olcsóbbikból", főleg városi használat, munkábajárós autó. Már egy éve nálunk van, megkaptam a fájl és vezetem tovább. Jellemzően a MOL prémiumot tankolom, a használat kb fele autópálya. 1,2 literrel alacsonyabb a kocsi átlagfogyasztása most, mint a megelőző 14 évben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #75985 üzenetére
De ezt a különbséget okozhatja az eltérő vezetési stílus is...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #75986 üzenetére
Én jobban taposom neki. :D inkább az autópálya/város arány, de azt se hiszem, mert az M5-ön nincs összefüggő 10 km, hogy sebességet lehessen tartani, 80-150 közt van mindig, néha állóra is kell fékezni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
CartmanLand0
senior tag
Lehet hülyeséget kérdezek, de ha magam keverem a benzint a robogóba, mehet ugy is, hogy egyből a tankba a benzin, utána betöltöm az olajat és kész ? Mert eddig kannába ment a benya rá az olaj öszeráz és ugy be a tankba.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75988 üzenetére
Mért ne mehetne. Én is úgy csinálom, csak előbb az olaj bele, aztán rátankolok.
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #75988 üzenetére
Persze. Csak ne teljesen szaraz tankba toljad. Menet kozben ugyis osszekeveredik a (nem)jo magyar utakon.
A kulon olajzassal mj tortent? -
CartmanLand0
senior tag
válasz SoulReaver #75989 üzenetére
Okes igy fogom innentől
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #75990 üzenetére
Ki lett kötve, ez biztosabbbak tünt ... több ismerősömnek romlot el a kulon olajzo es beallt a motor
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75992 üzenetére
Biztosabb egyébként ez tény. Nekem az alu hengerfej miatt kell a külön olajzás.
Más:
Most rakom el télire a mocit. Akksit kiszedtem, de van a tankban üzemanyag... Majdnem tele. OMW 95-ös maxxmotion. Nem fűtött garázsban tárolnám a motort, akkor is le kell engednem?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75993 üzenetére
Szerintem egy tél alatt több liter benzin nem fog bedögleni, ahhoz több idő kell, legalább is nálam még nem volt ilyen. Viszont az tény, és én is jártam többször már úgy, hogy karbipucolással kezdtem a szezont. De ennyi elég volt, sohasem kellett a komplett mennyiséget leengednem. Így is általában akkor jártam, ha egyáltalán nem volt beindítva a tél folyamán. Szerintem ha 1,5-2 hetente ráindítasz, akkor a karbipucolást is meg lehet úszni tavasszal.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75994 üzenetére
Igen, így terveztem, kb 2 hetente beröffentem, úgy mozog a bebzin is.
Köszi a választ, így nyugodtabb vagyok!
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #75994 üzenetére
Irta, hogy olajjal van bekeverve a benzine. Kerdes ez a tenyezo milyen iranyba tolja a romlasi folyamatot...!?
-
Topikgazda
válasz energy4ever #75996 üzenetére
Arra nem figyeltem, hogy feljebb írta. Hát igen, az nem a legjobb...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Zoli bácsi
őstag
Nekem a fűnyíróba sosem volt gond a benzinnel, november elején-közepén elteszem, márciusban pöccre indul mindig.. 1 év alatt biztos lenne gond ezzel az alkoholos benzinnel, de szerintem 3 hónapot tuti kibír.
Most azt csináltam, hogy a vadiúj robogómat amit most vettem, meg a fűnyírót is úgy tettem el télire, hogy 100-as, prémium benzinnel töltöttem fullra a tartályokat. A benzinkutas javasolta, mert üzemanyag adalékot kerestem.
Amúgy amint írtam, eddig a 95-ös üzemanyaggal sem volt sosem gond, a pár téli hónapot mindig kibírta.
Régen évekig tároltam benzint hordókban, persze az más világ volt. A hazánkban ideiglenesen állomásozó szovjet csapatok némi alkoholért cserébe szívesen eladták a teherautókból leszívott üzemanyagot. Igaz, jobbára a kétütemű járművek tudták elpöfögtetni, de szinte ingyen volt, és évekig elállt 200l-es hordókba.... -
energy4ever
addikt
Nalatok hogyan indulnak ilyen hidegben a dogok? Nalam ma volt az elso iden, hogy nehezen indult a Choi, igaz egy napig nem mentem sehova se vele, igy azis ratett szerintem.
-
Dj.Mike
senior tag
válasz energy4ever #75999 üzenetére
Engem idén ma ért először pici érdekesség. 8 óra hossza állás az 1 fokban kint éreztette a törődést az Aprilia akkujánál. Azt hittem be sem tekeri,még a műszerfal piros világítása is elment egy pillanatra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó