-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dj.Mike
senior tag
Szevasztok én épp mostanság tervezek egy 72 c3-s hengert venni az 50es robogómra utána meg majd egy sportkipufogórendszert is. Azt kell tudni a motoromról hogy 4 ütemű és most a vége 60-65 általában. Namost egyelőre a hengert veszem meg először rá később pedig a kipufogót. A kérdésem az lenne hogy csak a 72 c3-es hengerrel mennyit megy majd kb a sport kipufogó nélkül és mennyit menne azzal együtt? A hozzáértők véleményét kérem a dologról. Amúgy egy Sukida Top1-em van elég megbízható ahhoz képest hogy kínai. Nincs vele problémám. Ja és fojtás nincs már benne.
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
Hello nemrég vettem 70-es hengert a motoromba és azt mondták a szervízben hogy járatni kell. Az természetes hogy míg járatós addig nem megy annyit végre mint amit mennie kellene? Mert állítólag 80-90-et kéne neki menni én pedig kíváncsiságból megnéztem mennyit megy de 65nél megáll. Ha bejáródott akkor többet fog menni? És azt honnan tudom meg ha már be van járatva?
-
Dj.Mike
senior tag
hali van egy 1997es Benelli 491 RR-em és azt szeretném kérdezni hogy szerintetek mennyi az optimális fogyasztása 100km-en? Úgy veszem észre hogy sokat ehet mert sűrűn tankolok pedig nem hajtok őrült módon. Másik kérdésem az hogy mi kozhatja azt a jelenséget hogy félgáz alatti fordulatokon szaggat a motor és nem húz egyenletesen?
-
Dj.Mike
senior tag
Üdv. Benelli 491en lejhetséges az olajpumpánál az olajmennyiséget állítani? Illetbe az olajtartályból valamilyen módon leengedni az olajat? Mert nagyon füstöl mostanában és a kipufogóból is szokott csöpögni az olaj. Lehetséges hogy sok olajat kap?
-
Dj.Mike
senior tag
válasz runner 125 #45306 üzenetére
Szia. Az olaj pár nappal ezelőtt lett utántöltve de sajnos legtöbbször más és más 2T olajokkal mert nem fogyott ki belőle és úgy lett rátöltve és keveredett mindig. Ja és legutóbb ásványi olaj ment bele ami gondolom egy gyenge minőség. Ami gumicső van ott az a vákumcsapból jön ki a benzincső mellett más csövet nem találtam még ott.
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
válasz runner 125 #45308 üzenetére
Igen úgy emlékszem hogy míg azzal a fajta olajjal használtam akkor nem füstölt csak szinte alig de mióta több fajta van benne azóta viszont nagyon füstöl azért is szeretném kiengedni az olajat a tartályból és feltölteni szintetikussal. De ha máshogy nem megy megpróbálom fecskendővel kiszívatni. Mert gondolom az nem éppen egészséges dolog ha sok fajta olaj van összekeveredve benne.
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
Sziasztok. Az hogy nincs a kipufogó végén lévő hangtompítóban benne a betét az befolyásol valamit azon h mennyire füstöl vagy szimplán csak jó olaj kell bele?
-
Dj.Mike
senior tag
Sziasztok. Adott egy olyan probléma Benelli 491 nél hogy a jobboldali főtengely szimeringet kellene cserélni de ugye ahhoz le kell bontani gondolom az állórészt is. Eljutottam addig h levettem a vízpumpát tartalmazó burkolatot illetve az alaplapot takaró forgórész rögzítő csavarjait is. Viszont abban tudna valaki segíteni h ha nincs lehúzóm akkor hogyan tudom mégis lehúzni?
-
Dj.Mike
senior tag
válasz urbi73 #46165 üzenetére
Hello! Addig sikerült eljutni hogy megállapítottam h a jobb oldali főtengő szimering jól ki van nyúlva szép rés tátong a főtengely mellett szal gondolom szépen szívja a fals levegőt ami okán nyilván nem fog beindulni. Gondolom ahogyan említetted is a blokk széthúzása nélkül nem tudom kivenni a szimeringet viszont ahhoz így h nem láttam még hogyan kell nem merek nekifogni. A bal oldali kb 2 hónapja volt cserélve szal annak elvileg semmi baja mivel azt is megnéztem.
-
Dj.Mike
senior tag
Sziasztok ismét lenne egy kérdésem. Most kapott a mocim új dugattyút gyűrűket csapszeget tűgörgőt és főtengelyszimeringet és valami oknál fogva mégsem indul. Mondanak olyasmit hogy új dugóval kicsit nehezebben szokott indulni de ennyire? Gyanakszom karbi hangolásra mert az is ki lett takarítva viszont beállításra nem emlékszem. alakinek lenne esetleg ötlete hogy mit nem néztem még meg rajta ami befolyásolná az inítást? Előre is köszi a válaszokat, remélem tudtok megoldást mert már jó ideje áll és az aksim is tönkre fog menni.
-
Dj.Mike
senior tag
Ki lett az a módszer is próbálva de nem vált be. Igazából nem hiszem h bármi is rosszul lenne összerakva mert nagyon odafigyeltem az összerakásnál. Olyat produkál néha hogy párat röffen aztán meg se mozdul. Nem lehet h miután jobb a kompresszió úgy netán kevesebb levegőre van szüksége az induláshoz mint a kopott gyűrűkkel?
-
Dj.Mike
senior tag
válasz csongi #46406 üzenetére
Szia. Most próbáltam a karbi nélküli szívócsonkba való benzinfecskendezést. A jó hír az h rőffent indításnál de most le kelett venem az úszóházat mert az úszó is felakadt mivel anno kevés benzinnel tettem össze. A másik rossz hír vagy jó h a henger kipufogórészénél is csupa olaj a tömítés mellett kinyomta tehát gondolom n3mkevés olaj lehet a hengerben
-
Dj.Mike
senior tag
Na úgy néz ki hogy lassan kialakul a dolog mert már pöfékelget a gyertyamelegítések alkalmával szóval remélem jó lesz de még tartósan nem jár de jobb mint edig volt. Köszönöm szépen a tanácsokat.
-
Dj.Mike
senior tag
Hello lenne megint kis gond. A lényeg h azt vett3m észre mostanság h teljesen hideg blokknál nem pörög fel az alapjárat mint régebben tehát vszinű h a szivató nem igazán akar szívatni de indul rendesen.Hiába tekerem akármerre de ha meg nagyon betekerem akkor meg melegen füstöl mint az állat főleg nagy fordulaton viszont jól húz. A kérdés az hogy mit lehetne csinálni h ne is füstöljön melegen de a szivató működjön hideg blokknál rendesen? Esetleg a szivató lenne rossz? Benelli 491 robiról van szó.
-
Dj.Mike
senior tag
Sziasztok. Nem tudom ki mennyire ismeri illetve látta már a Benelli 491 első világítását de valami kicseszettül gyenge. Sötétben majdhogy semmit nem látni vele. A kérdés mit lehetne vele csinálni illetve van valami jó módszer hogy erősebb fénye legyen és azért lássam hova megyek?
-
Dj.Mike
senior tag
Hi. Benelli 491 re ha ráteszek egy Giannelli extra V2 sportkipufogót ahhoz kell valamit állítani azon kívül hogy a hozzá kapott görgőszettet beleteszem?
-
Dj.Mike
senior tag
Hello. Első teleszkópba lehet tenni hidraulika olajat is vagy csak kimondottan teleszkóp olaj jó bele?
-
Dj.Mike
senior tag
Hello. Ha van egy Giannelli extra V2 sportkipufogó 4 grammos görgőkkel ahhoz mekkora főfúvóka javasolt a gyári karburátorba? Vagy elég lenne a súbertűn állítani? Fekvő vizes Minarelli a blokk.
-
Dj.Mike
senior tag
Hi. Ma jártam úgy hogy szerelőnél kontrasztrugó csere után próbálgattam a gépet majd a túl rövid illetve laza csatlakozású olajcső szépen lecsúszott a karbiról és megállt a dugó. Szerencsére nem mentem gyorsan és pihentetés után beindult végül is. Tapasztalatom szerint ugyanúgy megy mint szorulás előtt. Na de a kérdés az hogy mit lehetne hirtelenjében kiokoskodni azzal a rövid csővel hogy ne kelljen szétbontani az olajpumpánál hogy csövet cseréljek. Esetleg megoldás az ha kicsit vastagabb gumicsövet rátolok a régire és meghosszabbítom vagy hagyjam a különolajzást és járjak keverékkel?
-
Dj.Mike
senior tag
Hello. Adott egy Benelli 491 rr Giannelli extra sportkipufogóval 5.5 grammos görgőkkel és kék kontrasztrugóval ami nem rég lett beletéve. A kérdés az hogy melyik kuplungrugó szett lenne hozzá az ideális? 15-30-50%? Ugyanis állítólag túl korán nyit a kuplung és eléggé nehezen indul meg. Könnyebb görgőkkel is.
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
válasz dzso22 #57939 üzenetére
Hello. Igen amennyire lehet kint van a szíj. Legalábbis úgy tudom. Miért az jó vagy rossz? Egyébként a variátor illetve a kuplung még a gyári rajta csak a kontrasztrugó nem. Az erősebb lett betéve a kipufogó miatt. Ja igen meg voltak benne 4 grammos görgők de azokkal is ugyanaz volt a gond mint az 5.5 grammosakkal. Szóval szerintem nem görgő függő. Nekem azt mondták szervizben hogy korán nyit a kuplung.
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
válasz dzso22 #57943 üzenetére
Az igazság az hogy mivel nagyon valószínű hogy még a gyári rugókkal megy a motor amit ugye 1997-ben gyártottak már csak azért is indokolt a csere. Gondolok arra hogy már el lehetnek gyengülve csakúgy mint a régi kontrasztrugó. Mellesleg legutóbb volt egy szíj csere ami során a kuplung eléggé össze lett nyomva általa pedig jól előre húztam a variátor tárcsák közt szóval nem tudom azóta mennyire ér a csapszeghez. De már párszor volt szerelőnél is szétszedve de nem esett szó róla hogy nem lenne megfelelő a hézagolás mert akkor az valószínűleg javítva lett volna. Úgy vagyok vele lesz ami lesz kárt nem csinálok vele szerintem mármint a rugócserével.
-
Dj.Mike
senior tag
Sziasztok. Lehetséges az a jelenség valamiféle karbi dugulásnak köszönhető hogy alapjáratról való elinduláskor van hogy nem akar rögtön felpörögni hanem mintha fulladna és jóval utána pörög ki? Az a fura hogy nem állandóan csinálja mert van mikor meg normálisan elindul. Van valami ötletetek? Vizes fekvő Minarelli a blokk.
-
Dj.Mike
senior tag
válasz dzso22 #58837 üzenetére
Nem olyan régen volt kifújogatva mikor fúvókákkal kísérleteztem. Még a gyári Dellorto van rajta. Ma tettem bele 4 grammos görgőket azonkívül sportkipufogó és sport szűrő is van rajta amikkel elég jól megy de ugye sajna néha jelentkezik az induláskori fulladás. Ja igen és jobban inkább melegen csinálja hidegen szinte egyből megindul.
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
válasz dzso22 #58846 üzenetére
Az az igazság hogy új gyertya van benne illetve súbertű a legalsó állásban de így van tökéletes égése mivel szép őzbarna a gyertya. Nem valószínű hogy a több benzin megoldaná mivel így is túl dús volt a keverék amihez csak a sportszűrővel tudok elegendő levegőt bejuttatni. A nagyobb főfúvókával is ki volt próbálva akkor meg már túl sok volt neki a benzin akkor meg egyáltalán ki se pörgött.
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
válasz dzso22 #58850 üzenetére
Ha a karburátor szivató keverőcsőre gondolsz ami a 2 fúvókánál van benn az a hosszú akkor azt ki lehet venni sőt már volt is kifújva az is a fúvókák is sőt még a levegő meg alapjárati csavarok is. A probléma még mindig fennáll. A szívócsonk viszont meg van repedve de azt nem tudom hogy belül is vagy csak kívül. Mert gondolom ha belül is akkor ott szívhat falsot nem? Lehet érdemes lenne új szívócsonkkal bepróbálkozni?
-
Dj.Mike
senior tag
válasz body007 #58854 üzenetére
Na vettem rá új szívócsonkot és most mintha ugyanannyi levegővel meg dús lenne a keverék mert mintha jobban füstölne melegen is. Menni nem mentem vele de ha jól emlékszem most talán 2 fordulatra van kitekerve a levegőcsavar. Alapjárat viszont egészen jó attól hogy dúsabb a keverék. Lehet hogy mégiscsak volt valamiféle kis fals szívás? Nem tudom mennyire találtam el a helyes beállítást mert ugye gyári az olyan 1-1.5 fordulat. Kiváncsi vagyok holnap mit produkál menet közben.
-
Dj.Mike
senior tag
Hello. Érdekes kérdésem lenne. Vettem egy teljesen új kuplungot a mocira amibe át lett tève a régiből a kèk kontrasztrugó és a közepes kisrugók. A régi kuplungpofák már kopottak voltak azért is kellett a csere. Csakhogy miután bele lettek téve a dolgok az újba azóta túl korán nyit és melegen 40nél többet teher alatt nem megy. A kopott kuplunggal meg jó volt. Valami ötlet?
-
Dj.Mike
senior tag
Hi. Gyári projektoros első lámpa helyett tudtok valami értelmes megoldást? Csakmert sötétben eléggé veszélyes vele közlekedni mivel kb semmit nem látni a fényénél.
-
Dj.Mike
senior tag
válasz DigitXT #60609 üzenetére
Igen hasonló a lámpám ahhoz amit linkeltél. Én is xenonra gondoltam csak ahogyan te is említetted nem tudom elbírná e a gyári elektromos rendszer. Sajna az az érzésem hogy hiába is vennék új gyári lámpát az is ugyanúgy szarul világítana. Magasságot hiába állítom mindenhogy szar a fénye.
-
Dj.Mike
senior tag
Na közben megadta magát a másik izzó is az első lámpában. Még jó hogy állandóan kiégett valamelyik mikor a 35 w helyett 15 w volt benne. És még csodálkozok hogy miért nem látok vele a sötétben.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...