-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #75601 üzenetére
Áhh nem. Egyik nap a tank alján volt a 95-ös, akkor mentem tankolni. Telenyomtam 100-assal, gurultam 15km-et. Indultam haza és már akkor nem ment 80 fölé, direkt húztam hogy kipróbáljam, érezni-e különbséget.
Ja
-
energy4ever
addikt
Akinek nincsen otthon pumpaja/kompresszorja, valamint guminyomas meroje, annak tudom ajanlani a (xiaomi) Mi Portable Air Compressort.
Kemeny 13ezer ft, van benne akku is, igy lehet vinni barhova. 10,3bart tud akar.
Mivel nem nezegetem allandoan a guminyomast, robogonal foleg nem, mindig csak azt veszem mar eszre, hogy ha lapos( ), ezert ezt kb nekem talaltak ki. -
suste
veterán
egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy kisebb teljesítményt nyújtana a 100-as benzin
a fogyasztás lehet több is, mert (szerintem is) jobban megy, jobban húzod (de a fékbetét is jobban fogy )esetleg ha valami kosz került bele, de tuti nem a "100"-as miatt gyengébb
(#75652) energy4ever
[link]
indulás előtt csak ránézel.... -
vadászcsiga
félisten
válasz energy4ever #75652 üzenetére
Benzinkút ingyen van.
-
CartmanLand0
senior tag
Szerintetek milyen főfúvókát vegyek a 50es Jogba ? Szerelő szerint cserélni kellene mert tul sokat kap. Nyélgázon hallani ahogy megtorpan, nem pörög ki teljesen. Most 70es a főfúvóka ... azt mondta kisebb kellene.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75655 üzenetére
Ezt ki kell tapasztalni. Lehet venni főfúvóka szettet, ez azt hiszem 5 db-os. 5 féle méret. Vagy a légszűrőbe veszel egy malossi redfiltert, hogy több levegőt kapjon, ha kell a pipát is vedd ki.
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75655 üzenetére
-
CartmanLand0
senior tag
válasz SoulReaver #75657 üzenetére
Koszi az infot
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75655 üzenetére
Nem tudom most milyen karbi van fent neked, de pl az ugyanilyen blokkos Vino Teikei Y14P karbijàban a gyári fôfúvóka 64-es, az alapjárati meg 46-os. Kiindulasnak jo lehet.
-
Narancs
őstag
válasz sityupityu #75607 üzenetére
Én is erre gondoltam, ezért kapott egy új kontrasztrugót (kék polini, elvileg 15 százalékkal erősebb, mint a gyári) de sokkal jobb nem lett tőle. Aztán a benne lévő 5,5g-os görgők helyett 4,3g-osakat tettem be, és most baromi jól gyorsul, a végsebességem meg 80 km/h (óra szerint) ami szerintem még tök vállalható. Végül kapott még a gyárinál picivel erősebb kuplungrugókat (fém színű) és most nagyon durván indul is. Soha nem volt még ilyen fickós. Köszönöm a segítséget
Beauty is pain
-
sniphoe
aktív tag
Egy Yamaha Aerox-ra keresek hengerszettet. A robogón minden gyári, érdemes 70ccm-est venni, vagy felesleges? A taiwan-i Naraku-t nézegettem, ez ajánlott vagy felejtős? Köszi!
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sniphoe #75666 üzenetére
Itt a kerdes, hogy mennyi idot es energiat/penzt szansz ra. Ha 70-es szettet valasztod, akkor nem rossz a Naraku, de a 70-es henger melle meg sokminden mashoz is kell majd nyulnod, hogy azt kapd, ami pluszt hoz.
Karbi fuvokazas, hajtas behangolasa, esetleg ha maximalista akarsz lenni, akkor egy picit jobb kipufogo.Van itt a topikban ha jol remlik 70-es Aerox-os, ha idetalal, akkor majd leirja mennyi mindennel jar.
Ha csak gond van a jelenlegi hengerrel es meg vagy elegedve a teljesitmenyevel(ami alapbol se rossz), akkor keress egy sima gyari(vagy azzal megegyezo minosegi utangyartott) 50-est ra.
-
sniphoe
aktív tag
válasz nyogo83 #75667 üzenetére
Sokat nem szeretnék költeni rá és a motort sem szeretném "kihegyezni".
A gyári karburátor dúsabb keverékkel sem szolgálná ki a plusz 20ccm-t?Gyárival megegyező minőségű utángyártottat melyik gyártó gyárt?
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-
Winchester95
őstag
Sikeresen megvettem az új önindítót be is szereltem, kónnyebben pörög, olajozottabb minden....
De a k...a.... nem akarja meghajtani a főtengelyt....
Mechanikus az egész bendix, pörgeti de nem ugrik rá a fogaskerékre ami a főtengelyen van, ha meg ráhúzom kézzel csak akad és kerrek a relé. :WFeladom.....
-
Topikgazda
válasz Narancs #75663 üzenetére
Örülök, hogy sikerült.
(#75668)sniphoe
Nem. Mivel a robogók "lelke" a fokozatmentes automata váltó, ezért nem elég csak a karburátorhoz nyúlni. Mindenképp hangolni kéne a hajtást is, hogy megfelelő legyen. Pluszban ott van még amit nyugo is írt, hogy a hetvenes henger plusz lóerejét egy rezonátorral lehet csak igazán kihasználni, még ha csak egy vashengerről is van szó. Mondjuk az az igazság, hogy ez egy 50-es hengerre is ugyanúgy vonatkozik a robogók esetében, egy gyári hengerből is jóval többet ki lehet hozni egy rezonátorral.
Ha a gyári hengerrel valami gond van és cserélnéd, és megelégszel továbbra is az ötvenessel, akkor ezt ajánlom. A jobb vezérlése révén még többet is tud mint a gyári, és a tartóssággal sincs gond ennél a típusnál.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
jófejsrác
senior tag
Sziasztok,
Ha minden jól megy akkor holnapi nap folyamán átveszem első robogóm (Yamaha Vino 2T). Szeretnék hozzá egy bukósisakot. Tapasztalat nélkül én azt mondom nekem a nyitott bukósisakok tetszenek - abból is a full plexi elől. Vagy a teli sisakos amit állnál fel lehet hajtani.
Kérdés az, kinek van tapasztalata nyitott sisakkal?
- be fúj alá a menetszél?
- nyakra tereli a menetszelet?
- honnan érdemes venni bármilyen bukósisakot? Budapest, heves megye vontzás körzete (használt nem játszik, érzékeny a bőröm).Köszönöm
-
addikt
válasz jófejsrác #75671 üzenetére
- be fúj alá a menetszél? - be
- nyakra tereli a menetszelet? - nem
- honnan érdemes venni bármilyen bukósisakot? Budapest, heves megye vontzás körzete (használt nem játszik, érzékeny a bőröm) - én vmi webshop-ból venném, ott mindig olcsóbbAzt azért tud, h egy esetleges esésnél az állad nem lesz védve - jártam így, úgy egy hétig nem volt plezúr az államon...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
macilaci78
nagyúr
válasz jófejsrác #75671 üzenetére
Hajrá, csak óvatosan!
Nekem fix állvédős és felhajthatós sisakkal van tapasztalatom, de szerintem az állvédő nélküli alá nagyon bevág a menetszél, meg se fordult egy percig sem a fejemben, hogy olyanom legyen.
Ráadásul jön a tél, nem fogsz tudni úgy felöltözni, hogy ne fázz.A lehajtható állvédős sisak előnye, hogy a nyakra, tokára jobban rá tud takarni a füle (az a kis bőrlebernyeg), így egy bargós pulcsi, magas nyakú kabát már jó lehet. Cserébe ha nincs felhajtva, nem fér ki belőle a fejed.
NZI Combi Duo sisakról jók a tapasztalatok, nekem is van, de több más topiktársnak is, kb 30k újonnan. Hasonló kialakításr és viselésre is a Lidl-ös is, amit idén és tavaly tavasszal is lehetett kapni 15-17 k körül, abból is vettem, nemigen van különbség.Szerintem menj be egy helyi motoros boltba és próbálj fel párat, érezd a méretet. Az a jó, amit ha felveszel és rázod a fejed, nem mozog el rajta. Szóval érdemes passzosat venni, a benne lévő szivacs pár óra viselés után felveszi a fejformád. Passzos legyen, ne kényelmetlen...
Én a Combi Duo-t az oemparts-ról rendeltem, szabócentivel lemértem a fejméretem és kiválasztottam a méretválasztó legördülő menüből.
Páromnál ugyanígy, ő eleinte panaszkodott, hogy kényelmetlen a sisak, itt szorít, ott szorít, de pár óra után neki is jó volt már. Ugye, neki 35 évesen ez volt az első sisakja, én meg 15 évesen már pöfögtem.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
jófejsrác
senior tag
@dellfanboy, macilaci78, body007
Köszönöm a válaszokat. Nyitott bukót úgy látom csak az akar aki nem motorozott komolyabban vagy huzamosabb ideig. Akinek van tapasztalat le akar róla beszélni - persze értem a miértjét .
Az NZI bukó kép alapján és a csatolt videó alapján bejövős. Felpróbálok azért párat holnap ha alkalmam nyílik rá.
-
CartmanLand0
senior tag
Egyik napról a másikra nem üzemel a benzinszint jelzőm ( Yamaha Jog ). Most esett át ugye nagyszervizen, illetve én is piszkáltam itt ott, összeraktam stb. Lehet hogy elmozdult valami ? Van esetleg valami speckó dolog amit ilyen esetben ellenőrizni kell ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75676 üzenetére
Csatlakozokat nezd meg a szintjelzonel elso korben(vagy az ora korul ha ott piszkaltal valamit).
-
CartmanLand0
senior tag
Karbi beállításban kérnék segítséget. Alapjárati és levegő csavart kellene állítanom még. Jelenleg össze vissza van. Valaki leírná nekem milyen arányban kell csavarni a csavarokat ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75679 üzenetére
Milyen karbid van?
-
CartmanLand0
senior tag
válasz SoulReaver #75680 üzenetére
16-os Mikuni karbi
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75681 üzenetére
Ezt olvasd el, nagyon szájbarágós, és érteni fogod szerintem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SoulReaver #75682 üzenetére
User oldalon annyit tennék hozzá, hogy pontos típus alapján lehet találni kiindulási értékeket, mint pl. Simson N3 teljesen beteker, aztán 3-at vissza, stb
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75682 üzenetére
Ez egy nagyon-nagyon jó leírás. Egy másik linkről már egyszer ezt be akartam rakni az összefoglalóba, de közben megszűnt az oldal elérhetősége. Annak idején ugyanígy tanították nekem szóról szóra a karbibeállítás részleteit.
Nyugo, ha van időd, akkor ezt be kéne tenni az összefoglalóba egy külön fejezetbe és lehetőleg úgy, hogy akkor is elérhető maradjon ha ezzel a linkel történne valami. Persze ha van időd.
Ha bejön a rossz idő meg úgy is gatyába rázzuk az egész összefoglalót.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75637 üzenetére
Keveset tettél bele. Én egyszer úgy lefojtottam egy rezó hangtompítóját, hogy már túl halk lett, ki kellett belőle venni. Tekerd szorosabban és többet, akkor el fogod érni a kívánt hatást. Meg figyelj arra, hogy végigérjen a gyapot teljes hosszában.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75685 üzenetére
Pedig bele csavartam rendesen.
Van a rezo lyukacsos részén egy drót féleség is tekerve. Azt nem kell eltávolítani esetleg?
Végig ért teljesen, sőt, még az eredeti tömítésből is tekertem rá egy réteget.
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75686 üzenetére
Így hirtelen nem tudom, hogy milyen drót lehet az. Pedig ha jól be van tekerve, akkor baromi nagy különbség van a régi és bekokszolódott gyapothoz képest.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75687 üzenetére
Legelső szétszedéskor vettem észre.
Most ki kísérleteztem, hogy milyen nélküle... Hát elég hangos, csattogós.
Gorillatape rag.szalaggal leragasztott lyukakkal és megtömve még csattogósabb, hangosabb.
Vissza tettem a kis sűrű drót anyagot, meg kipótoltam konyhapult alatt fellelt, hasonló drótszövettel rendelkező mosószeres dörzsivel+vissza raktam a gyapotokat, így most csendesebb lett jóval, de hozok bele új gyapotot, mert ez már szétfoszlott...
Elfáradtam, mire 3x szétszedtem...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #75684 üzenetére
Mindenkepp gatyaba razzuk azt az osszefoglalot, mert osszegyult mar par dolog kulso linkek formajaban is ilyen gyakran felmerulo kerdesekkel. Ezt megnezem majd hova tudom berakni
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75688 üzenetére
Nem láttam még ilyen drótot. Mindegy, ki kell kísérletezni, és a sok próbálkozás meghozza az eredményt.
(#75652)energy4ever
Mondanál erről a kütyüről pár szót, hogy mik a tapasztalataid vele stb? Azért kérdezem, mert a hozzáírt marketingszöveg nem érdekel, de gyakorlati tapasztalatra egy tulajtól kíváncsi lennék.Nyogo: Ok, köszi.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Lacuss20
senior tag
Sziasztok segítséget szeretnék kérni!
Adott egy SR4-2 típusú Simson motorkerékpár, 2800km van benne kapott egy új 16N1 karburátort 72 es fő fúvókával ( ìgy lett véve).Sajnos benne hagyták az üzemanyagot illetve a csap elzárva is folyt, valamint a karbiból nem engedték-járatták ki ìgy tették el télire.Most kezdésnek átláthatóra, átfújhatóra pucoltam minden fúvókát.Elvileg jó beállìtottam az úszót feltöltés után, ha ketté veszem a kis váll alatt van picivel a tüzelőanyag szintje, tehát elvileg, ha össze van rakva és benne van az úszó stb nagyjából jó kellene legyen.A motor rátolt szivatóval pöcröf indul, de ha azt leveszem akkor felpörög pár másodpercig, majd kb 3 másodpercre alapjáratot "szimulál" és leáll. A levegő csavart 2-2.5 fordulatokon próbáltam.A súbert állìtót-alapjárati csavart a már "szivatóval" betekert motornál próbáltam kíjebb bejebb tekerni, de nem hozott változást. Gázkarral, szìvató nélkül nem indul be semmi módon. A súbert tűt most lejjebb raktam így fölötte kettő alatta egy rovátka van, de emellett állítgatva a csavarokat is ez a végeredmény.Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #75662 üzenetére
nekem van 2,2-es és 2,4-es verzióban is
-
d@vee
őstag
Pár youtube videó után végre éreztem magamban az erőt és nekiestem a robinak. Kiszedtem a karburátort és a levegőszűrőt, kívül-belül benzinbe áztattam és alaposan, óvatosan fogkefével, majd kompresszorral megtakarítottam. Csillog villog, visszaszerelés után megszűnt az a megtorpanás, ami indítás után 10-15 km/h-nál volt eddig. Viszont most olyan gondom lenne, hogy ha elengedem a gázt, nem nagyon akar lassulni. Nincs meg az az "elhaló" hang, csak olyan az egész mintha a gázt kicsit visszább engedném. Erre mi lehet a megoldás?
Ez már akkor megvolt, amikor megvettem, de most már idegesítőbb.[ Szerkesztve ]
Ja
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Lacuss20 #75691 üzenetére
Mikor kapta meg az "új" karbit, előtte mi volt rajta? Neten van pár kiváló leírás, azok alapján be tudod lőni annyira, hogy járjon. Szerintem egy ultrahangos mosás nem ártana, vagy mégegy alaposabb pucolás (különös tekintettel az alapjárati rendszerre). Tisztításhoz lehetőleg kerüld a fém eszközöket, főleg ahol számít az átmérő. A tűszelep jól zár?
Szerk.: ha és igen, be volt már melegedve a motor? A szívató több állású, fokozatosan kell visszatolni. A felpörgő motor elszegényedett keveréket jelez.
[ Szerkesztve ]
-
Lacuss20
senior tag
válasz molnarpeter #75694 üzenetére
A gyári ugyanígy járt, de már menthetetlen módon mocskos és kopott volt. Elég sok oldalt végig néztem, nekem is ez a gyanúm, hogy valamiért az alapjárati fúvóka bár már átlátni rajta nem működik megfelelően. Tuti tippet követve drótkefe szálával sikerült kipucolnom. "szívatón" bemelegítettem a motort így tudtam is vele menni teljes szívatón indul pöcröf, majd vissza vett állapoton ahol jobban pörög ott egyesbe mentem vele így bemelegítettem, de nem jutottunk dűlőre egymással alapjárat tekintetében. A ferde csavarnak nem tudom az "alap" helyzetét, a levegő állítólag 2-2.5 fordulaton jó kellene legyen. Lehet érdemes lenne egy karbi felújító készletet vennem, mint "szelepek".? Nem kínlódni tovább a takarított fúvókákkal?
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
szzimo53
tag
Sziasztok.
Robogó vásárlás előtt állok.
Keret 1.000.000ft , minimum 350ccm , viszonylag fiatal legyen (2010-től???).
Van valami titkos tipp? Ki mit venne és miért?
Piaggio X10 és Beverly ami eddig bejön. -
energy4ever
addikt
válasz vadászcsiga #75698 üzenetére
Szerintem csak szimplan nem tud rola, hogy letezik!
Szzimo53: Itt jobban a kepbe illik a kerdesed, mint ebben a topikban. Ez a kismotoros, smkp-s topik ahova jelenleg irtal! Tehat 125cc/11kw-ig bezarolagos a kismotor. Nyilvan ettol kicsit nagyobbak elfernek itt, de a te kiszemelteid, nagyon nem ez a kategoria mar.
400-as burgmant vegyel! (Szerintem...)[ Szerkesztve ]
-
vadászcsiga
félisten
válasz energy4ever #75699 üzenetére
Erre a linkre gondoltál?
[link]