-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vadászcsiga
félisten
Ma hallottam egy trükköt a csikorgó fekpofakra, igaz autónál, de ugyanaz. Az ürge rezpasztával kente be a pofák belső felületét.
-
energy4ever
addikt
Minarelli AM6 vs Piaggio (Derbi)D50B0
50cc-s motorok rajongoi tudjak, hogy regen minden mas volt. Regen nem ilyen, es nem ekkora valasztek volt. Nem kell sokat visszamenni az idoben, eleg csak 7-8evvel ezelotti nagyobb gyartok uj termekinalatat megtekinteni. Ameddig par eve meg ~30, addigra most ~5-6 tipus kozul lehet valasztani 50cc-s valtos 2t motorok kozul. Barmennyire is szep idok voltak, nem jonnek mar vissza, hiszen a nagy gyartok sem tudjak tartani a lepest, a kornyezetvedelmi szabalyozasok miatt, igy szep lassan szunnek meg a kismotorok.
Akik birjak az 50-es motorokat azokbol 2 fajta szerelo letezik az egyik fele azt mondja, az AM6 a legjobb, a masik fele a D50B-t is AM6-nak hivja. Aki regebb ota a szakmaban van, az latta mi volt par evvel korabban, biztosan volt minimum egy olyan motor amibe szerelmes volt, es AM6-al volt szerelve. Ezek a kellemes emlekek pedig megmaradtak, es igy bennuk van az, hogy az AM6 a legjobb.
Bar az AM6(nagy %-a) a Yamaha TZR-el elbucsuzott 2012-ben, ettol eltekintve a mai napig is rengeteg alkatreszt lehet hozza kapni, sot meg tobbet is mint a D50B-hez. A nagyobb webshoppokat atfutva atlagban 15 eltero hengerszett(plusz hengerhez kapcsolodo egyeb mas alkatresz) kaphato a D50B-hez, mig az AM6 javara 10-el tobb, vagyis atlag 25. Mint emlitettem joval tobb kismotor volt regen, ezert Minarelli blokkok elterjedtebbek voltak, igy megerte olyan utangyartott alkatreszeket is fejleszteni hozza amiket mas blokkokhoz soha az eletben nem fognak gyartani. Bizva az AM6 levaltojaban kesobb ezeket az utangyartott alkatreszeket kihoztak a D50B-hez is. Gondolok itt olyan innyencsegekre mint a carbon lamella kit kuplunghoz, vagy akar a vastag sonkas, erositett hajtokaros fotengelyre.
Vannak akik azert mondjak, hogy az AM6 jobb mint a D50B, mert a Minarelli ("minosegi") olasz, mig a Derbi alltal fejlesztett es gyartott D50B-t felvasarolta a mar ("gagyi") kinai kezben levo Piaggio.
Nagyon nincsen semmilyen teren sem pro, es kontra a ket blokk kozott. Ha valaki osi motort vesz, akkor AM6-lesz, mert D50B meg nem volt. Egymast fedo idoszakbol mindegy melyiket veszi, 2012 utan meg mar csak D50B maradt. Igy ha van egy kinezett tipus, pl 2015-os, akkor nem eri meg egy oregebb motort nezni, csak azert mert az AM6-os. Ugyan ez igaz forditva is, ha valakinek csak oregebb motorra van penze pl 2003-asra, akkor felesleges gyujtogetnie csak azert mert D50B-s legyen a gep. -
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75402 üzenetére
Koszi az irast, mindenkepp berakjuk a linket ehhez az osszefoglaloba!
-
Topikgazda
válasz zerokuler #75383 üzenetére
"Leget kopott már a motor és hidegen erősebb"
Hát, ha nem is feltétlen kopott de az mindenképp igaz és a 2T-nek mindig is jellemző tulajdonsága volt, hogy hidegen (vagy mondjuk inkább úgy, hogy félhidegen, de semmiképp sem üzemi hőmérsékleten) jobban megy mint teljesen bemelegedve.
Próbálj meg más gyártók kisrugói közül nézni erősebbet. Polini kuplunghoz (ha az) nem csak Polini jó.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
d@vee
őstag
-
Topikgazda
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
RMS hengerszettet vettem (Blue Line) az 50-es Runneremhez, és hengertalp tömítés gyanánt egy vékony fém (alumínium?) lapkát kaptam hozzá. Jól gondolom, hogy ezt bármiféle egyéb tömítés (pl: paszta) használata nélkül kell feltennem?
Köszi,
NarancsBeauty is pain
-
Topikgazda
válasz Narancs #75408 üzenetére
Így van, jól gondolod. Bár legyen az bármilyen henger, a hozzáadott hengertalptömítés szinte sosem szokott jó lenni. Mármint ha precízen akarod az abszolút ideális préssávot beállítani. Jobban jársz, ha a típushoz veszel egy tömítéskészletet (igen nem olcsó, fájhat pár ezerbe) és majd abból kilegózód, hogy melyik vastagság lesz a tökéletes. Ez ugye szintén egy macera, de a tökéletes végeredmény miatt szerintem elengedhetetlen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
vadászcsiga
félisten
Rézpasztához semmi megjegyzés? Pozitív, negatív?
-
Topikgazda
válasz vadászcsiga #75410 üzenetére
Én nem hallottam még erről.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz vadászcsiga #75410 üzenetére
Informatikában használják, gondolom valami Legenda lesz ez is, hogy jó mindenre IS
Ha Tavattával kened be is megszúnik a csikorgás, a fékhatással eggyütt.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz vadászcsiga #75410 üzenetére
Autoknal altalaban igy szerelik a fekbeteteket.
A fekbetet hatso feluletet, ahol a fekdugattyuval erintkezik, illetve ahol feknyeregre felkeszik, ott szoktak rezpasztaval bekennni.Igen, altalaban csokkenti a nyikorgast, HA ez okozza es nem a fekbetet/fektarcsa kombo sajatossagabol adodik.
-
vadászcsiga
félisten
válasz vadászcsiga #75415 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz vadászcsiga #75415 üzenetére
A kopofeluletre soha semmit nem szabad kenni
-
Narancs
őstag
válasz sityupityu #75409 üzenetére
Köszi, akkor ez lesz. Esetleg tudtok mondani olyan motorosboltot, ami vasárnap ia nyitva van?
Beauty is pain
-
KTMHobby3
tag
válasz vadászcsiga #75416 üzenetére
Ha a féktárcsa csikorog, akkor legjobb kicserélni a fékbetétet, mert vagy nem belevaló, vagy kavics került bele. Az utóbbi meglehetősen ritka, de nem kizárt. Kenni biztos hogy semmivel nem kell.
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #75420 üzenetére
"vagy nem belevaló, vagy kavics került bele"
Ezek közül egyik sem követelménye annak, hogy nyikorogjon egy tárcsa. Vannak betétek amiknél kell egy bizonyos idő, hogy eltűnjön a nyikorgás, és vannak olyanok amiknél meg soha sem lehet megszabadulni a hangtól. Ilyenkor sokszor az az egy megoldás marad valóban, ha másfajta (gyártó) betétet nézünk bele, holott pedig a nyikorgó is ugyanúgy bele való...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz vadászcsiga #75422 üzenetére
Nekem volt olyan EBC betetem, aminek majdnem 1000-1500km kellett, mire elcsendesult.
Addig hidegen olyan hangja volt, mintha mar vason futna.
Pedig sima utcai betet volt, nem pedig organikus/szinter betet.Sajnos ilyen elofordul autoknal is, hogy bizonyos tarcsa/betet kombo igy viselkedik.
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #75421 üzenetére
Szerintem Te pontosan tudod, amiről írtam. Nem a méret, hanem az anyaga a fontos. Volt olyan betétem, ami állandóan nyikorgott, ráadásul a fékhatás is kisebb volt. Amikor kicseréltem "puhább" betétre, megszűnt a nyikorgás, jobban fogott. Igaz, előbb kopott el, de jobban szerettem.
-
Topikgazda
-
CartmanLand0
senior tag
Sziasztok.
Segítség kellene. Yamaha Jog robogóm sajnos nem indul. Kb 1 napot állt, előtte hidegen melegen egy rugásra, utana nem. Csak úgy tudta indítani ismerősöm, hogy benzint fecskendezett be alul a gyertyánál. Gyertya jo, szikra van, kapott uj szívócsonkot, karbi olyan tiszta, hogy enni lehetne belőle. Vákumos benzincsap is uj. Mellékelek képet a gyertyárol. Próbálkozás után igy néz ki. Nincs ötletem. Ha valaki segítene megköszönném.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #75426 üzenetére
Kompreszio van?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75426 üzenetére
Automata szivatoval okes minden? Csatlakozojat nezd meg.
Legszurot felig/vagy majdnem teljesen befogva sikerul beinditani? -
CartmanLand0
senior tag
Nem tudom sajna annyira nem ertek hozza :( nekem sehogy sem sikerult berugni csak ismerosomnek fecskendezes utan. Holnap megprobalom a legszirot befogni es ugy inditani.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #75426 üzenetére
Nekem is csinált ilyet a BWS,de magától megjavult. / nálam ez még nyár eleje,tavasz vége felé volt /
[ Szerkesztve ]
-
CartmanLand0
senior tag
válasz perge666 #75430 üzenetére
Nem értem mi a tokom tortent 24 ora alatt :( poccre indult amugy elotte nagyon eros kis moci. Csak allt 1 napot es tessek. Az a gond hogy nem ertek hozza olyan szinten hogy melyre nyuljak egy ket dologgal tisztaban vagyok de az keves.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
energy4ever
addikt
cc-t novelnek henger, es dugattyu csere nelkul. 125cc --> 150cc a cel, csak gyari alkatresz hasznalataval(fotengely, vezermu, elektronikaka). Tehat az uj szettel nagyobb utat jarna be a dugo a hengerben. Kerdes:
Egy ilyen muveletnel mennyi km-t mehetek a motorral, hogy kesobb ez megvalosithato legyen? (5ezernel kevesebbet tennek bele.)
Gondolok en itt olyanra, hogy a gyari lokethosznal felkopik a henger, majd belemegy az uj fotengely, es lesz olyan resze a hengernek ahol kopott, es olyan is ahol meg nem.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75432 üzenetére
5000km alatt nem fog meg eszrevehetoen barmi kopas kialakulni, nincs para.
Viszont a cc novelest csak rovidebb hajtokarral akarod megvalositani? Miert nem a henger/dugo cserevel?
Ez valami bejaratott(kiprobalt) verzio lenne a blokkhoz?Csak azert kerdezem, mert ha ehhez nyulsz, akkor minimalisan valtozik a kompresszioviszony, amihez kerdes, hogy eleg a gyari elogyujtas, hogy ki tudd elvezni az elonyeit.
Nekem is 125->150cc van, de nalam dugo+henger piszkalas volt, ezt a gyari gyujtas viszonylag jol kezeli. -
energy4ever
addikt
Itt nem lehet piszkalni a hengert, es a dugot sem. 4T-rol lenne szo, a gyari leendo GSX-R-emrol.
Tavolkeleten 150-esnek jott ki, europaban 125-osnek.
Rovidebb hajtokar nem valtoztatt a lokethosszon, csak alrebb kerul az vele. Fotengelyt kell kicserelni amin jar a hajtokar is, mivel ugy tud nagyobb utat bejarni a dugo, ha a hajtokar also palyaive nagyobb lesz.
Minden cserelve lenne ami cikkszam szerint elter a 125-ostol. Igy kb meg 300-350-et kellene rakoltenem a gepre, es lenne egy papiron 125-os 150-es gepem. Meg mikor vinnem vissza gari miatt olajcserere, akkor sem tunne fel senkinek sem.
11kw-bol lenne 14,1 igy. -
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75434 üzenetére
Ja, igy ertheto
Azt hittem valami masik fotengely kerul bele, amivel mas lesz a lokethossz is. -
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #75425 üzenetére
Igazat adok Neked!
A Te saját tapasztalatod ezért többet ér. -
Topikgazda
válasz energy4ever #75434 üzenetére
Hm. Értem amit leírtál, de nekem olyan fura ez az egész. Megéri amúgy?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dond
csendes tag
válasz vadászcsiga #75422 üzenetére
Én már jártam úgy, hogy ez a lemez nem szorította le megfelelően a betéteket, kotyogtak a csapon, így enyhe fékezésnél berezonáltak >> visítottak, görbítettem rajta és azóta csend van
-
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75429 üzenetére
Kompresszió is van biztos? Én egy másik gyertyát is megpróbálnék biztos ami biztos.
[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #75431 üzenetére
Akku van a mociba?
Nemtudom mennyire lehet igaz,de olvastam hogy van 1-2 motor ami igényli hogy akár egy döglött akku is legyen benne / rúgásnál is /nagyon minimális feszültséggel ....[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
CartmanLand0
senior tag
Kompressziot sajnos nem tudok mérni. Akku nincs de elvileg nem igényli. :)
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
CartmanLand0
senior tag
válasz CartmanLand0 #75443 üzenetére
Tegnap baszogattam a legszurohazat levettem befogtam a csovet nem indult ... Visszatettem rarugtam majdnem beroffent ... De csak majdnem sajnos.
Az automata szivato hibat hogy tudnam kiszűrni ? Ha kiveszem es ugy inditom be kellene indulnia?
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
őstag
Sziasztok!
Mostanában olyan problémával szembesültem, hogy nehezen indul be a robogóm. Ha sikerül életre kelteni, utána nincs vele gond, van alapjárat, minden...
De lassan egy procedúra beindítani. Első rúgással mindig beindul, de fullad, nincs időm gázt adni sem. Mi lehet a probléma? Nyilván benzin van benne. :) Én a gyertyára gyanakszok, de lehet tévedek.Kymco People 50 2T-ről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Update
No annyi történt, hogy igazából beindul, alapjáraton megy, de gázadásra lefullad. Kicsit járatni kell, ha bemelegedett utána már reagál a gázra is, és úgy tűnik nincs gond vele. Kiszedtem a sisaktartót, légbuborékokat vettem észre a benzincsőben. Nem tudom ez okozza-e hidegen a problémát.
Még annyi van, hogy a garázst rendesen elárasztja benzinszaggal, nem folyik sehol, de gondolom valami tömítés vagy cső nem zár jól. -
nyogo83
Topikgazda
"alapjáraton megy, de gázadásra lefullad. Kicsit járatni kell, ha bemelegedett utána már reagál a gázra is,"
Ez igy ebben a reggeli huvosebb idokben normalis is. Viszont elofordulhat, hogy a benzincsapod nem zar jol, es befolyik egy picit a karbi. A nehezebb, fulladozos indulast siman okozhatja ez is akar.
-
nyogo83
Topikgazda
Arra irtam, hogy ez a ketto (a szokasosnal erosebb benzinszag, nehezebb indulas es fulladas) gyanus, mert ilyet a rosszul zaro vakumos benzincsap is szokott okozni, ami miatt befolyik a karbi.
Drasztikusabb esetben van hogy a karbi tulfolyojan is lecsepeg a foldre a robogo ala.
-
őstag
válasz nyogo83 #75449 üzenetére
Köszönöm, hamarosan megnézzük azt is.
Egyébként én télen nem tervezem használni a motort, mi az ideális módja a mellőzésének?
Több dolgot is olvastam ezzel kapcsolatban, valaki a benzint leereszti belőle, plusz talán az olajat is, mások időnként beröffentik.... Nem igazán tudom mi legyen vele. Egyelőre annyira jutottam, hogy veszek rá egy takaróponyvát.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- 3D nyomtatás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Renault, Dacia topik
- ldave: New Game Blitz - 2024
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- RAM topik
- További aktív témák...