-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz Lacuss20 #76349 üzenetére
Vagy sokat, vagy keveset. A levegő-benzin keverék arányát változtatja meg, mindegyik esetben romlik a motor teljesítménye, nagy eltérés esetén fullad. Csak a főfúvóka cseréjével lehet megtalálni az ideális méretet. Próbáld 68-assal, ha nem javul, lehet hogy növelni kell a méretet.
-
Lacuss20
senior tag
válasz KTMHobby3 #76351 üzenetére
A subertűvel játszva amíg legjobban kiemelő pozícióba " legalul" volt akkor fekete kormosra volt égve a gyerta most egészen szépen néz ki ahhoz képest is, hogy még bejáratós 1:35 keverékkel megy. Most nézem, hogy NKJ gyári karburátor 65-ös főfúvókát ír
BVF 16n1-6 50-es a gyári méretÉlj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Lacuss20
senior tag
válasz KTMHobby3 #76353 üzenetére
Ez a baj, hogy 16n1-x jelölés és ennyi, nincs egyéb száma. 72-es fuvóka van a KENTSE karbiban "gyárilag" ahhoz én nem nyúltam, de ahogy egyre beljebb engedtem a tűt úgy lett szebb a gyertyakép és pörgősebb a gép.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
KTMHobby3
tag
válasz molnarpeter #76356 üzenetére
Elhiszem Neked. Mások is panaszkodnak az utángyártott alkatrészekre. Szerencsére az én motoromon Bing karbi van, azt könnyű jól belőni.
-
GEPESZ66
veterán
2000-es évjáratú Keeway Fact 2-ütemű robogóba mehet-e az E10 benzin, vagy melyiket tankoljam bele?
-
CartmanLand0
senior tag
Üdv!
Vettem kuplungot, rugókat a Malához. Kisrugókból és a nagy rugóból is kettöt kaptam. A nagyból az egyik kék, rövidebb, a másik fekete hosszabb ... melyiket érdemes majd beletenni ? Persze nem én fogom majd, hanem ismerősöm, én inkább már nem turok bele ennyire.
a kicsikből az egyik csomag piros a másik fekete.
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76360 üzenetére
Nem volt semmi leiras hozza? Pl a kisrugoknal szinnel jelolik, hogy melyik mekkora fordulaton nyisson, illetve a kontrasztrugo a gyarihoz kepest hany szazalekkal erosebb.
Mivel gyari a variod plusz megmented magad egy halom "szopastol" (hajtas belovese ujra), elsore azt mondanam, hogy gyanus a fekete kontraszt es a fekete kisrugo lesz a gyari, azokat kellene berakni.
Mondjuk szerintem igy is hangolni kellene (gorgozes, esetleg masik kontraszt), mert remlik hogy a blokk se teljesen gyari...
A regiben mi van/volt? -
CartmanLand0
senior tag
válasz nyogo83 #76362 üzenetére
kéz alatt vettem egy sráctól őket, aki csak mala f12 alkatrészekkel foglalkozik. Elvileg igy van ahogy írod, a feketék a gyárik lesznek. Jelenleg nem tudom milyen van benne, de vasárnap át lesz nézve. vettem kuplungot is, ugye füstölt az enyém, szval tuti cserés.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
middleaged
tag
válasz sityupityu #76291 üzenetére
Szia! Sajnos még mindig itt tartok: vettem új benzincsapot, de ezzel sem szándékozik távozni az üzemanyag a tankból.Tudnál segíteni abban, hogy hogyan tovább?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz middleaged #76364 üzenetére
Ha megszivod erosen a benzincsapra meno vakumcsovet, akkor elkezd jonni a benzin?
A vakumcso nem repedt valahol?A benzincsaprol huzd le a benzincsovet ami megy a karbira es inditozz, ugy is nezd meg jon-e benzin.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz middleaged #76366 üzenetére
Pedig ezen az ejtotartalyos Hondan nem egy ordoglakat az uzemanyag ellatas resze, mert egyben van minden.
A benzincsap tankba meno csoven van a szuro, de mivel uj a benzincsap, igy feltetelezem tiszta. Mivel nagyjabol le kellett engedni a benzint a cserehez, igy azt is latni lehet, hogy volt-e benne valami kosz/retek/rozsda ami eldugitja(ezt mondjuk teljesen kizarnam, mert ahhoz sok kellene es nem egybol zarna).
Esetleg az uj benzincsap is az allastol szinten le lenne tapadva, emiatt nem tud kinyitni, bar ilyennel mar regen talalkoztam.
Mindenesetre addig kellene probalni az aljan levo vakumcsonkon vakumot csinalni/szivni, akar csovet radugva szajjal, amig el nem indul a benzin.(felteve ha jo csonkon probalkozol)Ameddig az ilyen erovel le van tapadva, addig a blokk se lesz kepes kinyitni, mert sokkal kisebb vakumot csinal inditasnal vagy berugaskor.
-
sonny007
tag
Sziasztok. Letölthető Yamaha Aerox fekvő minarelli blokkos 2003-as szervizelési könyvet tud valaki linkelni? :)
-
nyogo83
Topikgazda
Ha valaki meg keresne akksitoltot, akkor vasarnaptol az Aldiban lesz 4k-ert AutoXS tolto, annyit siman meger
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76360 üzenetére
Jó kiindulási alap ha tudjuk a rugók értékeit, de mivel a te robogód nem gyári, így majd a próbák fogják eldönteni, hogy miből melyik lesz jó. Még az is benne van a pakliban, hogy egyik sem lesz tökéletes. Sajnos ez a robogótuning ilyen. A kuplungnál annyiban tudunk segíteni magunkon, hogy ne kelljen kismilliószor szétszedni és más kisrugókat kipróbálni, ha olyan kuplungot veszünk amin állítható a rugók előfeszítése. Nem gyári motornál a hangolást nem tudod megúszni ha azt akarod, hogy minden tökéletes legyen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz middleaged #76364 üzenetére
Nem tudok hozzátenni többet annál mint amennyit nyogo leírt. Elméletileg működnie kéne.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #76373 üzenetére
Grat!
Scara? Elege nehezen kiveheto, de arra tippelnek
-
energy4ever
addikt
Mai szereles... Vajon milyen upgradet kapott a motor, hogy korben lebontasra kerult a burkolat, beleertve meg a hatso lampa is?
A megfejtes, a markolatfutes.
Szerelesi szempontbok egy kinzas ez a motor... Remelem tobbet nem kell majd hozzanyulni.Valaki nem tudja, hogyan lehet eltuntettni a kiirt hibat? Tank nelkul gyujtas ala lett rakva, es bejegyzett egy hibat. Regi Suzuki-nal a ket pin osszezarasaval kiirta a tenyleges bajat, majd eltunt a hiba. Itt visszairja.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz sityupityu #76371 üzenetére
Köszi Szerdán nekiesik ismerősöm és megcsinálja. Más kérdés : panaszkodtam már pár hete, hogy csöpög a benzin álló helyzetben a karburátor tulfolyón keresztül. Tűszelep, úszó cserélve volt, nem szűnt meg. Most hogy beleprobáltam a másik karbit, azzal is ugyanez a helyzet. Csak álló helyzetben, és csak a tulfolyón. Na most a szerelő srác látatlanban az oldalsztenderre gyanakszik, hogy nagyon megdől a motor. Kérdeztem tőle, hogy ideiglenesen ledugózhatom e a tulfolyot ... teszek rá egy benzinálló csövet és kötök rá egy masnit, vagy ledugozom más módszerrel ... azt mondta ne, mert be sem indul ugy a motor ... ez tényleg igy van ? Amiatt a kis szar miatt be sem tudnám röffenteni ? Csak pár hétig kellene úgy, amig szerzek középsztendert.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76377 üzenetére
Inkabb azt kellene megnezni, hogy miert csopog.
Elegge meg kellene dolnie szerintem hogy a tulfolyon amiatt csopogjon, raadasul ha nincs gaz vele, akkor max par csepp es megall. De ahhoz meg szerintem magas benzinszintnek is kellene lennie.
A tulfolyora szoktak amugy is egy csovet rakni, felfele U alakban majd meghajlitva levezetik oldalra/lefele, pont amiatt, hogy ha minimalisan jon ki egy kicsi benzin (doles vagy barmi miatt), akkor ne folyjon ki egybol.Ha nem jo a benzincsapod, akkor nagyon sokaig a tuszelep se fogja megfogni a benzint, raadasul altalaban tuszelepet erdemes szelepfeszekkel egyutt cserelni, akkor van esely arra, hogy normalisan zarni fog.
Az utangyartott tuszelep+szelepfeszkekrol nem nagyon nyilatkozok(nem tudom az lett-e belerakva), mert sajnos parszor szoptam mar meg, hogy a sokadik utangyartott szelep sem zart tokeletesen, megoldas a gyari lettEmiatt hiaba rakod majd kozepsztenderre, akkor is fog folyni, max befele a henger fele, ugyanugy ahogy akkor is ha a tulfolyot ledugozod.
[ Szerkesztve ]
-
CartmanLand0
senior tag
válasz nyogo83 #76378 üzenetére
Ha nem zárna rendesen a benzincsap, akkor csöpögnie kellene akkor is, ha lehuzom a csövet a karbiról nem ? Mert ugy nem csöpög ... csak a karbi tulfolyoján keresztül jön a benzin. Egyszerüen nem jövök rá, mi okozza. Volt már több tüszelep, uszó, most ugye teljesen más karbi is volt rajta, ugyanugy csöpög.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76379 üzenetére
Igen, akkor a benzincsobol csepegnie kellene. Itt az a kerdes, hogy mekkora mennyiseg es megall-e a csepeges.
Pl kicsopog 50ml aztan abbamarad. Mert ha igy van, akkor tenyleg annyira dolt helyzetben van.
Raadasul lehet olyan helyzet megdontve, hogy a tuszelep nem fog normalisan zarni.A legegyszerubb teszt: karbi leszed, vizszintes allapotban rogzited es rakotsz egy benzincsovet egy pici flakon benzinnel felulrol megtaplalva, hogy megnezd mennyire tartja a nyomast a karbi.
-
energy4ever
addikt
válasz energy4ever #76376 üzenetére
Vegul elmult fullra veletlenil magatol az engine check led, es a hibakod. Lehet ha nincsen ujra hiba bizonyos ido utan magatol megszunik.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #76381 üzenetére
Elfelejtettem tegnap erre irni, pedig meg is volt nyitva a hsz iras
Par gyujtasraadas es X km utan a hibajelzest kikapcsolja az ECU, ha nem erzekel mar jelen levo hibat.
Ennek ellenere maga a hibakod nem torlodik, hanem ha ki lenne olvasva, akkor ott lenne a hibataroloban.Szerk: lehet hogy ennel is letezik olyan modszer, mint a regebbi gixxereken a hibakod kivillogasara es "torlesere" vezetek athidalassal, bar kerdes hogy ki lett-e vezetve. Javareszt ezt az ilyen pre-OBD ECU-knal csinaltak regen autoknal, meg motoroknal.
Nem tudom, hogy a mostani szeriaba mar milyen vezerlo kerult, milyen protokollal. Nem nagyon talaltam infot eddig rola, foleg nem a 125-osrol, de majd keresgelek mert kivancsi vagyok ra[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #76382 üzenetére
A check engine úgy van ahogy mondod, ha egy idő után nem érzékeli a hibát, akkor elalszik a lámpa de tárolja a hibakódot. Sok autónál is így van, hogy ha nem érzékeli tovább a hibát akkor kialszik. Ha erre gondoltok...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #76383 üzenetére
"Ennek ellenere maga a hibakod nem torlodik, hanem ha ki lenne olvasva, akkor ott lenne a hibataroloban."
Itt arra gondoltam, hogy ha a rovidrezarassal lett kiolvasva a hibakod, az sokszor csak egy plusz opcio amit bizonyos tipusu motorvezerloknel beleraknak, hogy speci dolgok nelkul megnezd a hibat.
En arra gondoltam, hogy rendes diag kabellel es muszerrel (vagy szoftverrel) ha pl most kiolvasnad, akkor attol hogy kiirattad a muszerfalra a hibakodot, a hibataroloban meg benne marad a kod mint eltarolt hiba, de kap egy jelzest, hogy mar nem aktiv(intermittent error code).
Ezt a hibatarolot diaggal lehet torolni vagy sokszor a tapellatas megszunesevel is torlodik, ha a hiba mar nincs jelen.
Az ilyen idoszakos hibakat ugy kezeli a vezerlo, hogy szamolja (motorvezerlotol fugg, hogy X gyujtas raadast, X fotengely fordulat alatt) mennyiszer fordul elo ez a hiba es ha eler egy bizonyos hatart, akkor az idoszakos hibabol atteszi aktiv statuszba.
Ezert van az, hogy ha pillanatra lehuzol egy szenzort/barmit, akkor utana egy ido utan ha mar nem erzekeli a hiba jelenletet, akkor a hibajelzest is leveszi a muszerfalrol.
Ahogy irtam, a Suzukinak ezt a motorvezerlojet nem ismerem, de tok jo hogy ez legalabb megmaradt igy hogy eltunik a hibajelzes, mert nem ez a tendencia. Inkabb az, hogy gyari muszerrel lehet csak a kodot torolni.
sityupityu: igy van, erre gondoltam
-
Lacuss20
senior tag
Sziasztok! Még mindig ugyanaz a STAR. Vettem pár fuvoka méretet 63-68-70-80. Illetve egy vékony és egy vastag tűt újakat no meg a kis lemezt. Sajnos -3 ban nem lehet tesztelni kert a súber egyazegybe belehűlt a karbiba xD fennakad. Viszont amire felfigyeltem a felujito szett cserekor, egy kis fény felszurodik a teljes kor negyedenel a fuvoka foglalatba. Ez normális? Mintha a kis recék amivel be van rögzìtve itt el lennének mászva vagy hiányoznának.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #76373 üzenetére
Aprilia Scarabeo Centro történet 1. rész.
Egy téli hideg napon sikerült kiválasztani a made in italy nagykerekű cirkálót, egy tipikus, majdnem minden olasz filmben feltűnő robogót. Mivel főleg a Centro verzióra voltam ráizgulva, így egy olyan példányt választottam. A motor Padovából származik, papírjai szerint 2005 év végi példány, egy idős tulajdonosa volt, 13569km-t tett bele. Szélvédő plexi nem volt rajta, de a gyári Aprilia dobozt és tartóját leszedtem. Az látszik hogy jobb oldalára egyszer eldobták, vagy felborult, mert ott pár kisebb karc található. Viszont fényezése gyári, minden csavar megvan benne, és az idomok sem voltak törve vagy javítva.
Amit cserélni kell: Levegőszűrő, hátsó fékbovden vagy rugó (hátsó fékkar nehezen megy vissza alaphelyzetbe), benzinszint mérő időnként nem mér (elvileg típushiba), hajtómű olaj csere (nem tudom mikor volt).
Oh, azóta sem mostam le.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
dond
csendes tag
válasz Tothgera30 #76387 üzenetére
Üdv a "scara klubban", látok rajta pár finomságot az 50-esekhez képest.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #76387 üzenetére
Grat, jol nez ki!
Eleg necces amugy mind Scarabeobol mind Libertybol kifogni hasonlo gyariast, ami nem itthon vagy kulfoldon lehelte ki a lelket futarmotorkent.
A fekhez lehet eleg lesz bowdent cserelni(vagy a mostanit megprobalni atmosni es beolajozni).
Hajtasban jol teszed ha lecsereled az olajat, nekem az a tapasztalatom, hogy robogoknal (meg nagyobbaknal is) annyira elfelejtkeznek vagy nem tudnak rola az emberek hogy illik cserelni, hogy sokan 5-6-8 eves olajakkal jarnak, mar amennyi maradt benne. -
Tothgera30
Ármester
Köszönöm. Apró eltérések vannak, de lényegi dolgok (váz, kerekek) megegyeznek. Illetve még elég "koszos", mivel (bizományisként) nepper egy filegória alatt tartotta, így állt rajta a jég.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
dond
csendes tag
válasz Tothgera30 #76390 üzenetére
A képek alapján a helyzetjelzős első fényszóró és a csavaros rögzítésű féknyereg tűnt fel, (igaz utóbbi talán a késői 50-eseken is volt).
-
perge666
veterán
válasz Tothgera30 #76387 üzenetére
Szép példány.
Széles utat és gumifákat. -
macilaci78
nagyúr
Csodálom, hogy ezt még nem fedeztük fel itt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
energy4ever
addikt
válasz macilaci78 #76394 üzenetére
Csak irja a sok baromsagot a rengeteg hozza nem erto, akik jarmuvel csak akkor utaztak mikor utasok voltak ok.
En hozza is szoltam mar. Tul nagy hulyeseget irt valaki, es nem tudtam megallni... -
piaggionrg
újonc
sziasztok!
ezekbe a hidegekbe szinte sehogy nem bírom beindítani a robogóm. múlthéten kb a 30. rúgásra beindult. mentem vele pár kilométert most ma meg már egyáltalán nem indul be. egyébként pár száz km van a hengerbe meg úgy kb minden új a gépen. valami ötlet? 2t piaggio nrg[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz piaggionrg #76397 üzenetére
Igen! Ilyen hidegbe ne hasznald. Motorozok enis, de ennyire semennyi km-er nem inditanam be.(ha az enyem lrnnr paraznek, hogy megszorul a dugo) Nalam most van 880km a gsx-r-ben, es 10-15perc jaratast kovetoen indulok el vele.
De hogy segitsek is, hatha megszorul, vagy felkarcolja a hengert... Gyertya ki, fektisztito bele, gyertya vissza, es ugy inditsd.
En a choinorit utoljara ugy tudtam inditani, hogy gyujtas nelkul 3rugas, gyujtas, es 1-2 rugasra indul is.[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz piaggionrg #76397 üzenetére
Nekem a Booster csinál ilyet,néhány nap pihi után,de fogalmam sincs míért.
Most napi szinten használom így nincs vele gond,de a karácsonyi 2 hét pihi után csak úgy indult be hogy a hengerbe egy kis benzint öntöttem.Nálam betudható hogy már kb 30 éves és a jóég tudja mikor lehetett felújítva.
De hallottam valakitől olyat hogy ilyenkor karburátor probléma miatt nem indul,de én ezért nem akarom szétszedni.[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz perge666 #76399 üzenetére
A D50B-s szornyeteg hogy birja a hideget? Indul rendesen?
Nalam az injectoros GSX hidegen masnap; vagy 2.jara indul, vagy pici gazt kell huzni neki. Automata oninditos, ha kezi oninditos lenne, indulna elsore is.
Lehet kesobb eladom valamelyik choit, majd veszek teligumit a gsx-r-re is.[ Szerkesztve ]