-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
robogo81
aktív tag
válasz SoulReaver #77841 üzenetére
Extrém eset? nem szivárog a víz sehol? hengerfej tömítés ?
esetleg húzz egy nejlon zacsit lazán a karbi légszűrő felőli részére,és ha megpörgeted a motort,és kifelé erősen fújja a zacsit,nem csak befelé szív,akkor tényleg az a membrán nem zár/hat vissza.redmi note 8 . psn:robert_warior
-
SoulReaver
veterán
válasz SoulReaver #77841 üzenetére
-
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #77852 üzenetére
A gyertyád hogy néz ki? illetve a hengered, az a fém szilánk dolgozott rendesen.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
tothferenc
senior tag
válasz Zoli bácsi #77850 üzenetére
En ezt ugy oldottam meg, van egy 2t 50-es varosi cirkalo, meg egy 600 naked. Kecske is jollakott es a kaposzta is megmaradt. ☺️
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #77854 üzenetére
Gatulálunk ön nyert egy hengerszett vásárlási lehetőséget.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
energy4ever
addikt
válasz SoulReaver #77852 üzenetére
Oldaliranyban igen, mozoghat annyit, az normalis, de semmi mas nem. Ez uj szett...
-
SoulReaver
veterán
válasz energy4ever #77857 üzenetére
A naraku evo főtengely, hajtókar tűgörgője igencsak.
Vitte az egész szettet... 500km ha van az egészbe.
Most rakhatok össze egy másikat...
Szerintem valami erősebb vashengert veszek.
A stage6 pro replica kipuhoz meg a 21-es karbihoz, kell válogatnom, hogy azokat ne kelljen cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #77852 üzenetére
Hát, nem szép látvány.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #77858 üzenetére
Polini corsa. A legerősebb vashenger ami létezik, kb 14-15 lovat ebből is ki lehet hozni. A vezérlése inkább egy alu hengerére hajaz. Ezzel még viszonylag egész jól fog dolgozni stage6 pro replica is, a 21-es karbi szintén passzolni fog.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #77860 üzenetére
Igen, azt néztem én is. A főtengelyt még lehet tudom majd használni.. Úgy olcsóbban kijövök majd.
-
SoulReaver
veterán
válasz SoulReaver #77861 üzenetére
[Ezt] is néztem.
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #77860 üzenetére
Még holnap megnézi a szerelő srác, akinél voltam. nem látszik az alu, tehát még van rajta nicasil. Ha meg lehet hónolni picit, akkor csak egy nagyobb dugó kell majd és hát ha menne.
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #77862 üzenetére
Biztos, hogy nem rossz, de ezzel nincs tapasztalatom.
(#77863) Persze. Mindenképp érdemes megnézni közelebbről azt a hengert. Lehet, hogy egy új dugó-gyűrű és még elmegy...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
d@vee
őstag
Az az RKF125-ös ma került elém valahogy, nekem is tetszik. Az ára meg egy vicc, újonnan 700k.
A Soco-t tavaly néztem, szó szerint csorgattam rá a nyálam még robogó vétele előtt. Az egyetlen gond az elméleti hatótáv, ha hozná két akksival az átlag 150km-et, simán vettem volna. Így viszont marad a benzines robi.
125-ből már nagy választék van és ott tényleg számolni kell a komolyabb motoros ruci vételén is.
Ui.: közben meglett a korlátlan jogsiból a Kresz, de forgalomból órát venni meg nem tudok menni a vírus miatt[ Szerkesztve ]
Ja
-
NYPD
aktív tag
Hali.
Két hete járok csak Bp-en a robogóval, de érezhetően kevés sajnos ez az 50 4T ide. Nem érdemes előrecsorogni se a lámpáig, mert nem gyorsul, lenyomnak a rajtnál. Lehet, hogy vennék bele majd egy 70-es hengerszettet. A kérdésem az lenne, megéri-e? Lesz e jelentősebb javulás gyorsulásban és végsebességben? Mi az, amit ezzel együtt még mindenképp cserélni kellene rajta, és az egész művelet kb. mekkora keretből hozható ki? Köszi!
-
Runner_fxr
Ármester
Persze, hogy kevés, 50 4T max egy faluba jó. Én biztos nem kezdeném el a tuningolását, sok értelme nem lenne. Erősebb motor kéne neked. 50 2T vízhűtéses vagy 125-ös. Bár nem vagyok motorszerelő, de azt tudom, hogy egy korrekt 70-es tuning nem olcsó mulatság, de ezeket inkább 2 üteműn lenne érdemes. Ha maradnál a 4T mellett, akkor 125-ös minimum.
-
spanglee001
addikt
multivario dob a dolgon 30k körül van. és én is azt mondtam a pufó nem dob rajta, de most gyári dob volt 2 napig, amig javitás alatt állt a sport, és felüljárón 55 helyett 40re lassult vissza szóval a pufó se árt, ha nem folytja a gépet. egy 60es henger már élhető, és még nem is rángatja szét a főtengőt.
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
NYPD
aktív tag
Köszi szépen srácok. Akkor úgy néz ki marad a gyűjtögetés. Egy ilyet el tudnék képzelni magamnak, vagy nézegettem még a 125-ös Honda S-Wingeket így hirtelen felindulásból. Csak sajnos ezek nem férnek bele a keretembe egyelőre, még jó ideig. A Kymcoban a háttámla az, amit nem szívesen cserélnék le. Isten király egy dolog, irdatlan kényelmes ez a kis fostaliga. Létezik amúgy ilyen utólag felszerelhető háttámla? Nem nagyon láttam eddig sehol, csak dobozon, az meg ugye csak az utasnak plusz kényelem.
Maradnék a négyütemű megoldásoknál, kevesebbet fogyasztanak és nem kell olajat öntögetni mellé, illetve nekem a hangjuk is jobban tetszik.
Igaz is, eddig már 70k-t költöttem rá, és még fog is kelleni valószínűleg, mert beindulni se akar elsőre sose, még 5-6 rúgás után sem, alapjárat ingadozik, van hogy le is áll a motor ha megállok, úgyhogy még így is vár rá egy kör szerviz. Szóval lehet, hogy annyit az egész nem ér tényleg, hogy most elkezdjem ezt fejlesztgetni, főleg úgy, hogy sajnos nem nagyon értek hozzá. Csak azt nem tudom, hova vigyem, ahol nem akarnak megint levenni +35k-ra a semmiért. 14.kerületben tudtok esetleg megbízható szerelőt/szervizt?
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
Őszintén szólva érdemes lenne megtanulnod, mert 5-10k-t kiadni néha egy levegőcsavar tekergetésért, és esetleg 20-at egy fúvóka cseréért nem buli, ami neked 5perc / 1500ft egy fúvóka készlet. Plusz a szervizben töltött idő... Hááát.
Mekkora és milyen karbi van a motorodon most?https://www.youtube.com/@kisstontour
-
NYPD
aktív tag
Tamás9x: Őszintén szólva, fogalmam sincs. Gyári benne minden. 2005 Kmyco Agility 50 4t. Leírás szerint ez van benne:
Carburetor
Type: CVK
Piston dia. (mm): (ez üres)
Venturi dia.(mm): Ø 17 equivalent
Throttle type: Butterfly type[ Szerkesztve ]
-
iff
senior tag
válasz nyogo83 #77826 üzenetére
Leszedtem a variátort, pár képet készítettem róla. [kép] [kép] [kép] [kép] A felső sor az új. Visszaraktam a régi görgőket, majd meglátom mit produkál. Ha veszek [ez] jó lehet hozzá? Nem ismerem ezeket a márkákat, hogy melyik lehet ár/érték arányban a legjobb választás.
..........""..........
-
nyogo83
Topikgazda
Inkabb 6.25-ost vennek, vagy ha belefer, akkor 6.5 es 6.25-ost is, aztan probalnam melyikkel jobb.
Az uj tarcsaval igy ranezesre nem fut ki rendesen a szij, de az is lehet, hogy egyelore a tul konnyu gorgok miatt van.
Meg kell probalni majd az uj gorgokkel, aztan jopar km utan rakj egy kepet a tarcsarol.A lenyeg, hogy a linkelt gorgonel (ahogy ott is irjak) figyelj beszerelesnel, mert forgasiranyos. Ha forditva van berakva, akkor elkoptathatja a variot.
-
SoulReaver
veterán
Na, kiszedtük a dugót...
Felső tűgörgő... Széttörtek a kis görgők, a csapszegbe is nyomot hagyott...Vagy feszült ez vagy nem tudom...
Szerelő srác azt mondta szerencsém van, mert egy hónolással + nagyobb dugóval elmegy még a henger. Csak szét kell húzni a blokkot, tiszta szilánk...
Rendelek új csapágyszettet, szimeringet, tűgörgőt.
-
Zin
senior tag
Honda nes 125 full gáz rajtnál betorpan gondolkodik 20km/h eléri megy mint a vaj.Mi lehet a baj?Lehet régi a szíj meg a görgők?ÖMW 100 + benzin.
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
-
Topikgazda
-
Tamás9x
őstag
1p52fmi-hez valaki tud ajánlani izmosabb feszültségszabályzót, esetleg valami komolyabb generátort? A gyári 1-2 tirisztoros feszültségszabályzóval hetente tölteni kell az aksit.
Építettem hozzá egy egy AC-DC átalakítót de 7000RPM-ig bírta majd eldurrant, azzal amíg tartottam a max 6000rpm-et tökéletesen vissza töltötte az aksit.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #77884 üzenetére
A fesszabályzónak az a dolga hogy azonos feszültséget adjon, fordulattól függetlenül. Ha alapjáraton nincs elegendő feszültség, az nem baj, de kis gáznál már van. Ha meg akku is van a rendszerben, akkor mindig megvan az azonos feszültség. Az én motoromban nincs akku, a világítása mégis jó. Az indexek 2 db Li-Ion akksiról mennek, mindentől függetlenül. A fényük erősebb, mint a hagyományos 21W-os izzóké.
-
tothferenc
senior tag
válasz Tamás9x #77884 üzenetére
En is csereltem a H8-at ledre, mert tenyleg idegesito volt, hogy valtozott a fenyero. a ket 35 wattos halogen meg fel is veszi a 6 Ampert. Most a lednel alacsony alapjaraton van vibralas (nalam generatorrol megy gyarilag, csak a "nappali" led+index+feklampa megy akkurol is leallitott motornal) de amint huzok kicsi gazt, kisimul a fenyero. Es a halogennel nem terhelem a generatort, mondjuk igy talan tobbet fut el a fesszab.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Tamás9x
őstag
"1p52fmi-hez valaki tud ajánlani izmosabb feszültségszabályzót, esetleg valami komolyabb generátort? A gyári 1-2 tirisztoros feszültségszabályzóval hetente tölteni kell az aksit.
Építettem hozzá egy egy AC-DC átalakítót de 7000RPM-ig bírta majd eldurrant, azzal amíg tartottam a max 6000rpm-et tökéletesen vissza töltötte az aksit."A bajom, hogy többet eszik a rendszer mint amennyit a gyári tirisztoros vissza tölt, és még nincs rajta a telefon + gps, és a segédfények. Ezeket az általa épített fesszab simán kiszolgálta, de az nem tűri a 35V feletti feszültséget AC-ban.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #77890 üzenetére
Természetesen van megoldás a problémádra, de rossz irányba indulsz. Bármennyire furcsa, de a generátor teljesítményét nem növelni kell, hanem csökkenteni. Ha összeadod a fogyasztók össz teljesítmény igényét, ahhoz kell fesszabályzót építeni. Nem söntszabályzót, hanem soros áteresztő szabályzót. A motoromon elől 6W-os bilux led izzó van, hátul 2W-os, tehát összesen 8W, amit egy db. 20W-os tekercs lát el. Ehhez csináltam egy egyenirányító-szabályzót. A 20W-os tekercs miatt a generátor maximális feszültsége nem megy 26V fölé, mivel az indítás pillanatától rajt van a 8W-os terhelés. Akku nincs a világításon, ezért tölteni sem kell. A féklámpa és az index 2 db 2,6A-os Li-Ion akksiról megy, amit külső töltővel töltök. A kis fogyasztás miatt elegendő 5-6 havonta tölteni. A szabályzóm 3 éve működik, így néz ki:
-
Tamás9x
őstag
válasz KTMHobby3 #77891 üzenetére
Örülök, hogy neked működik, de nekem még mindig 35V AC-m van ami DC-be 50V
Egy 7812 30v-ig tűr.
Nem akarom, hogy foglalkozni kelljen vele. Lássa el önmagát a rendszer. A tekercs elméletileg bírja mert működött a saját rendszerem amíg ki nem húzattam neki, mert előzni kellett egy kocsit. 12V7A körül lehetett terhelni.
Tehát keresek valami izmosabb feszültség szabályzót, vagy egy többtekercses lap típust amire elég ha a gyári fesszab. ráteszem.A jelenlegi rendszer tökéletesen működik, nem akarok változtatni, max az indexet.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #77892 üzenetére
"nekem még mindig 35V AC-m van ami DC-be 50V"
Erre írtam hogy csökkenteni kell a generátor teljesítményét, mert akkor csökkenni fog a feszültsége, amivel már megbirkózik az általad készített fesszabályzó. Az én motoromban 40W-os világító tekercs volt, amit 20W-osra alakítottam úgy hogy a vasmag lemezeinek felét kifűrészeltem. Ennek hatására az egyenirányított feszültség nem megy 26V fölé, természetesen a 8W terhelés is kell ehhez. A motorod generátora szerintem legalább 60W-os, amit 35W-os halogén izzókhoz és más egyéb fogyasztókhoz terveztek. Te belenyúltál ebbe a rendszerbe, jelentősen lecsökkentetted a generátor terhelését. A többlet (felesleges) energia túlfeszültséget okoz. Két megoldás lehet a többlet energia csökkentésére, vagy egy nagyobb teljesítményű fesszabályzóval megeteted a kb. 25W-ot, vagy a generátor teljesítményét csökkented 25W-al. Az utóbbi a gazdaságos megoldás, mert azt amit nem termel meg a generátor, nem kell hővé átalakítani. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #77892 üzenetére
Ha nem akarsz bajlodni, akkor keresel egy 4 vezetekes (azt hiszem a Z-tech-nel annyi) fesszbalyzot mas tipusbol ami birja a terhelest rendesen. [link]
Vagy ebayen nezel egy univerzalist ami jo hozza.
Egyszer csinaltam csak en is fesszabalyzot, amikor a gyari (ami eleve hibas konstrukcio volt) tonkrement es az uj ilyen 30k lett volna. De az egyedi eset volt, amugy nem allnek neki ha kijon ilyen max 5-7e forint korul, pedig szeretek ezzel foglalkozni.
-
iff
senior tag
válasz nyogo83 #77875 üzenetére
Ezekkel a régi görgőkkel ugyan úgy megy mint régen. Annyi különbséget vettem észre, hogy az 5gr-al óra 60-nál 7900-8000 rpm a 6,3gr-nál meg 8400-8500rpm fordulat. A könnyebbel hamarább kimegy, viszont "harapósabb" a régi görgőkkel.(sokkal jobb a menettulajdonsága) Ami infót kaptam, hogy a fojtás kiszedésekor a "motorhoz kellett volna, hogy legyen gyárilag fojtatlan könyök és a hozzá tartozó tömítések, nagyobb főfúvóka (70-es) és könnyebb görgők (5g). Ha ezt mind kicserélik, valamint kiszedik az akasztó gyűrűt, akkor nevezhető szakszerűnek a fojtáskivétel." Ebből én csak a kipufogó vakcső levágást láttam . A varió peremre meg azt a választ kaptam, hogy ennyire elkopott. Ezt nem tudom, mert sok helyen pont ilyen kép van felrakva. [link] Mint ha, ez is folytás lenne.
..........""..........
-
Topikgazda
"Annyi különbséget vettem észre, hogy az 5gr-al óra 60-nál 7900-8000 rpm a 6,3gr-nál meg 8400-8500rpm fordulat."
Nem fordítva? Persze amúgy lehet ilyen is, csak kérdezem. Ennek a hátterében az van, hogy két ugyanolyan grammszámú, de más gyártó görgője között nagy eltérés lehet a görgő felületében illetve magának a görgő anyagának a keménységében. Ezért is van egy olyan aranyszabály a hangolás során, hogy amilyen típusú görgővel végeztük a hangolást ugyanolyan gyártmány legyen a végleges görgő is amit bennhagyunk. Ellenkező esetben jön a meglepetés.
"A varió peremre meg azt a választ kaptam, hogy ennyire elkopott."
Ez egy marhaság, ennyire tud elkopni egy variátor. Hullámos lehet a kopástól, de ilyen nem. Abból a peremből ahogy elnézem elnyel valamennyit a külső tárcsa, de nem egy szerencsés dolog. Megmondom őszintén, hogy én még nem is találkoztam ilyen variátorral. Én valami mást néznék bele (akár egy multit).
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
iff
senior tag
válasz sityupityu #77897 üzenetére
Vannak még csodák.
"Abból a peremből ahogy elnézem elnyel valamennyit a külső tárcsa, de nem egy szerencsés dolog. Megmondom őszintén, hogy én még nem is találkoztam ilyen variátorral." Ha a régit nézed, akkor nem nyel el semmit abból a peremből, pont oda kerül a hézagoló alátét. Az újnál nincs és a másik tárcsánál nagyobb is a bemarás. Kérdés,hogy a kuplung miatt nem megy ki jobban a szíj? Egyébként most meghajtottam egy kicsit és végre gps szerint 64 (óra szerint 65-66) volt 9100 rmp Max. (régi görgőkkel)..........""..........
-
őstag
Üdv!
A Kymco People-ömön kénytelen vagyok mindkét féklámpa kapcsolót kicserélni. Az egyiknek a pöckét szerencsésen letörtem, a másik meg elkopott.
Erről van szó:Jól gondolom, hogy ez megfelelő nekem? Kép alapján, mint két tojás. Illetve a bal oldali megnevezés kicsit megzavart, mert én a motoron szemmel nem látok különbséget a két oldali kapcsoló között...
Berendelhetek 2-t ebből?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel