Hirdetés
- Máris elérhetőek a WarCraft sorozat első két részének remaster kiadásai
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- PlayStation 5 Pro teszt
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Black Ops 6
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Call of Duty: Black Ops 6
- Age of Mythology: Retold teszt
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SoulReaver
veterán
Szóval?
-
#89309696
törölt tag
válasz SoulReaver #78952 üzenetére
Ha jó a gyertyaképe és normálisan megy én nem cserélném.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz SoulReaver #78952 üzenetére
En maximum akkor szoktam a gyaritol alacsonyabb hoerteku gyertyat hasznalni, ha reggel ilyen 10 fok korul van(osz-tavasz), meg erzekenyebb ra a motor.
De legtobbszor nem nagyon van ra szukseg, hogy cserelgesd.
A tied specibb, mert nem gyari. Megprobalhatod a melegebb gyertyat, pl 8 helyett 9-est, aztan ranezel majd, hogy tisztul-e rendesen, nem kormolodik. -
Topikgazda
válasz SoulReaver #78955 üzenetére
Nagyon rossz a kép, az árnyék miatt kb semmit sem látni belőle.
Egy vízhűtéses blokknál és gyári motornál egyáltalán nem kell eltérni attól, mint ami elő van írva. De ha mindez még egy alaptuningal van párosítva, sok esetben még ekkor sem.
A léghűtésesnél már más a helyzet. Ott nincs olyan konstans-állandó hőmérséklet mint egy vizesnél. Télen a hideg, nyáron pedig a meleg miatt. Egy ilyen motornál nyáron még a teljesen gyári állapotúnál is érdemes elgondolkodni, hogy egy számmal feljebb menjünk, tuningnál meg egyenest kötelező.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#89309696
törölt tag
válasz SoulReaver #78955 üzenetére
Nem látni az árnyéktól, de ez nem igazán tűnik őzbarnának.
-
Topikgazda
-
Rolplay
csendes tag
Sziasztok! Sajnos történt a napokban egy olyan probléma, hogy menet közben a robogóm "elvesztette" az erejét, furcsa csörgő hangot adott, rosszul gyorsult és amint megálltam volna leállt és nem indult újra önindítóval. Ötletem se volt ,hogy mi lehetett, így a berúgókart néztem meg, de érzésre ugyan olyan volt, mint eddig szóval levettem a deknit, kuplungnak nem volt baja, viszont a variátornak sem hiszem, hogy lenne. Visszaraktam a deknit és rúgásra indult, viszont ugyan olyan erőtlen volt, és enyhe csörgő hangot adott, bár közel sem olyan hangosan, mint amikor a hiba jelentkezett. Ekkor már visszatért az alapjárat, és haza tudtam jönni vele nagyobb gond nélkül. Ötleteket várnék, hogy szerintetek mi lehet a hiba forrása? Hozzá kell tennem, hogy mindig rendes benzint kapott, és mindig hagytam bemelegedni. Minden gyári a robogón kivéve a cdi, a gyertya valamint a hengerszett (malossi mhr alu 70).
Rolplay
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #78956 üzenetére
Bocsi a képért. Alapjárati gyertyaképnek is őzbarnának kell lennie?
-
Topikgazda
válasz Rolplay #78959 üzenetére
Valami a henger/főtengely könyékén történhetett szerintem. Mondanám, hogy gyűrű törés, de egy ilyen egy gyűrűs alu hengernél egy ilyen után már nem mennél sehova sem. Valahonnan valami levált...bármi lehet.
(#78960) SoulReaver Nem. De ugye gyertyaképet nem is az alapjárati kép után nézünk.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rolplay
csendes tag
válasz sityupityu #78961 üzenetére
Első körben arra gondoltam, hogy főtengely mivel nem tudom, hogy az előző tulaj mit cserélt, és mit nem amikor berakta a 70es hengert, hozzám úgy került, hogy a hengerről sem tudtam. Gyűrű törés lett volna nekem is a tippem, mivel ez a dugattyú 2 gyűrűs, viszont nem hinném, hogy alapjáraton gurulgászva történhetne ilyen.
Rolplay
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #78961 üzenetére
Tudom, hogy gyertyaképet nem alapjáraton nézünk, csak érdekelt volna, hogy annak milyen a normális képe.
-
Topikgazda
válasz Rolplay #78962 üzenetére
"Gyűrű törés lett volna nekem is a tippem, mivel ez a dugattyú 2 gyűrűs"
De akkor ez nem Mhr, hanem Mhr replica. Az előbbi csak egy gyűrűs.
Nem hiszem, hogy gyári főtengely lenne benne, az még egy replica mellet sem húzná sokáig. Nem tudom, hogy az előző tulajnál és nálad meddig ment, de egy ilyen hengerrel egy héten belül tönkre vágnád az eredeti főtengelyt.(#78967) SoulReaver Szerintem sohasem néztem alapjárat után gyertyaképet. Ha jó minden, akkor nagyon rossz akkor sem lehet, de persze mégsem olyan mintha magas fordulat után néznéd meg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
GSX-R melle kellene nekem valami masik motor. Leginkabb teli/essos idoben hasznalos...
Amiken gondolkoztam:
-Benelli Adiva 125(Kinai, es jelenleg nem kapni)
-BMW C1 125(meregdraga rotax blokkos)
Igy ezt a kettot kiis huztam a listabol, pedig vonzo volt bennuk az, hogy fedett, igy szakado essoben sem lehet rossz veluk menni.
Igy ket robogon gondolkozok jelenleg:
Address 110
Burgman 125
Az address kicsi, konnyu, keveset eszik. Jo lennr meloba jaros utra, meg boltba kijarni. Melo kemeny 4km. Bolt kb 1,5km...
A burgmanon viszont a nagy plexi vonzo, valamint akar utast is jobb lenne vinni vele mint a GSX-R-el. Raadasul a csomagtarto sem epp kicsi benne(akar 2 buko is belefer), plusz nagyobb doboz is rarakhato. Hatranya, hogy draga, es nagy. -
csapee
őstag
-
Rolplay
csendes tag
válasz sityupityu #78968 üzenetére
Őszintén én ezt a robogót gyári 50 ként vettem, a papa akitől vettem elfelejtette közölni ezeket az "apró" módosításokat. Nem tudom, hogy mennyit mentek előtte vele, és ,hogy hogyan de nekem 400km alatt produkálta a hibákat, pedig rendesen melegítettem még akkor is amikor nem tudtam, hogy 70-es. Lehet, hogy MHR, lehet ,hogy MHR replica, csak annyit láttam amikor leszedtem a hűtést, hogy rá van írva, hogy malossi MHR.
Rolplay
-
suste
veterán
válasz energy4ever #78969 üzenetére
Az Adiva nekem is nagyon bejött, amikor először megláttam.
Valahol volt is eladó egész jó állapotban, csak már nem emlékszem hogy hol .
BMW-hez képest aprópénz, az alkatrész is, csak max a kasztni cuccokat lehet nehezebb beszerezni, mivel nem sok futkorászik az utakon.
Ha lenne egy ilyenem, tuti soha el nem adnám -
Rolplay
csendes tag
válasz csapee #78973 üzenetére
A megragadt dugattyút kötve hiszem, mivel mint írtam beindult utána, most kitakarítottam az indítóbendixet és indul önindítóra is, viszont még mindig csörög. Olajból nem feltétlen a legjobbat használtam, de raktam bele mindig, maximum ezentúl a benzinbe is rakok.
Rolplay
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #78969 üzenetére
Az Address-re is van plexi. Egyik haver munkaeszköznek kapta most. A Burgman bódéhoz karcsú a 125 ccm.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#89309696
törölt tag
válasz energy4ever #78969 üzenetére
Burgman még a 400-assal is éppen csak megy, a 125 kifejezetten lomha korcs lenne.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Rolplay #78974 üzenetére
Alsó holtponton lévő dugattyúval gyertya helyén meg lehet lesni a hengerfalat, vagy kipu nyíláson be lehet nézni a dugattyú egyik oldalára adott esetben. De ha az önindító stabilan nem képes ellátni a feladatát, akkor első körben akku bemér, vagy rá lehet tenni autó akkut egy próbára, aztán önindítót sem árt csekkolni, mennyire könnyen forog,ugyanezt kézzel nyomott berúgóval is ki lehet próbálni. Ha az önindító mindig ugyanúgy gyengén viselkedik, a berúgó pedig nem lett nehezebben nyomtató, akkor egyelőre rajta hagynám a hengert
-
#89309696
törölt tag
7-es vagy 8-as gyertyával indul konyebben a motor hidegben?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #78980 üzenetére
Az inditashoz nincs koze a gyertya hoertekenek.(normal hasznalat eseten)
A hoertek csak annyiban lenyeges, hogy az alacsonyabb hoerteku gyertya hamarabb eleri az uzemi homersekletet, hamarabb beindul az ontisztitasa.
Gyakorlatban annyi a kulonbseg a gyertyakban, hogy mashogy van a belsejukben a keramia elhelyezve, hogy a hengerfejnek mekkora aranyban adja at a homersekletet.Annyi esetleg lehetseges, hogy ha magasabb homersekletu gyertyat hasznalsz es azt is rovidebb tavokon, akkor nem vagy nehezen eri el az uzemi homersekletet, emiatt nem tisztul rendesen es igy mar esetleg a kormosabb gyertya hatassal lehet a hideginditasra.
Szoval ha rovidebb tavokon hasznalod es minden rendben van a karburalassal/szivatoval, de ennek ellenere a gyertyad nem eppen szep tiszta, akkor megprobalhatsz a gyari ertektol elterni eggyel alacsonyabb hoertekut berakni(pl a 8-as helyett 7-est, ahogy irod).
-
Rolplay
csendes tag
Kicsit ránéztem jobban a motorra, be volt állítva a karbi rendesen, főfúvókát is megfelelőt raktam bele és szép volt a gyertya kép is, ami egy pár km-s ellenőrzés után is jó volt. Most megnézve tiszta olaj a gyertya úgy, hogy semmit se nyúltam hozzá, ez mitől lehet?
Rolplay
-
Rolplay
csendes tag
válasz Rolplay #78982 üzenetére
A hengert levettem, semmi baja, gyűrűk, hengerfal ép viszont tiszta korom volt így megtisztítottam. A hajtásban sem találtam különösebb problémát, főtengely hiba meg tudtommal nem okoz teljesítményvesztést. Esetleg elszálhatott a cdi/trafó? A teljesítményesést és a rossz gyertyaképet okozhatná, de a csörgést is ez okozhatja?
Rolplay
-
#89309696
törölt tag
válasz nyogo83 #78981 üzenetére
Tegnap reggel a hidegben 30x rá kellett rúgnom mire beindult, de már a 3. rúgásnál volt enyhe benzinszag a kipuból, tehát anyagot kapott és mivel mindig jól működött eddig nem hiszem, hogy szívató vagy karburálási gond, hanem gyújtásprobléma.
Két hete van bent, 10x 2-2Km rövidtáv amit eddig ment, ilyen gyorsan bekormolná?Nem tudom milyen gyertya való bele, 7-es volt benne a régi, a könyve 8-ast ír én azt vettem, de a könyve tipikus kínaiasan minden hülyeséget írogat, szóval nem lehet bízni benne.
Vegyek akkor heteset mégiscsak?
Illetve a régi az előretolt szigetelőcsúcsos ez meg sima, az is ronthat a helyzeten kormolódás szempontból, hogy az új gyertyán mélyebben van a szikrapont, hamarabb belepi a korom vagy akár az odafröcsögő benzin is. -
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #78985 üzenetére
Mondjuk ilyet a picit becsopogo karbi is tud okozni, mert kell neki egy jopar fordulat, amig annyira kitisztul a forgattyushaz a dus keverektol, hogy beinduljon.
Tippre szerintem is 8-as lehet a gyertyad, altalaban az szokott lenni. 7-esnel nem nagyon mennek lentebb.
Azt is meg kellene nezned, hogy zavarszuros (R-es) vagy nem a belevalo gyertya. Illetve azt, hogy a gyertyapipa zavarszuros-e.Egy 5 Ohmos ellenallas van sorban kotve az elektroda fele. Szoval ha pl a pipaban eleve benne van, akkor nem kell hogy a gyertya is R-es legyen, mert kicsit gyengebb CDI-nel meg befolyasolhatja a szikra "erosseget".
-
iff
senior tag
Cseréltem kuplungot is. Vagy is ékszíjtárcsa belső/külső, szimering, O-gyűrű, kontrasztrugó, vezetőcsap. Még variátor csere után is előjött, hogy olyan hangot adott ki induláskor, mint ha megcsúszna. Először nem vettem észre semmit a kuplungnál. Aztán [kép] ezt vettem észre. Sikerült 38mm dugókulcsot szereznem, szétszedtem. A csapágynak a tengelyen nézve semmi hangja nem volt, de ujjal érezhető volt egy kis "darálás". Illetve a külső O-gyűrő nem is volt rajta. Előtte max. csak a "szervizben" szedhették szét. Komplett ékszíjtárcsa belső olcsóbb volt, mint ha csak csapágy/tűgörgőt vettem volna meg. Belei kellett volna varázsolni őket ami nem egyszerű. A variátornál továbbra is a szíj csak addig megy ki.
[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
mesger82
csendes tag
Sziasztok,
Egy kis segítségre, tanácsra lenne szükségem. Adott egy MEX Sahara kínai csoda. Ezt a robogót Apám kapta egy munkája után, mert megszorult anyagilag a megrendelője (Ezeknek az értékesítésével foglalkozott). A Robogó vadonat új volt. Mi kipróbáltuk, de mivel senki nem motorozott a családban ezért el lett rakva, hátha jó lesz még valamikor címszóval... Hát nem kellett... Meg is feledkeztünk róla. Kb. 10 évet állt a nagyszülőknél a tárolóban, úgy ahogy akkor elraktuk.
A Robogó 2010/02-es gyártású, jelenleg 27 km van benne. Ami hibát eddig feltártam: Az akksi kifolyt (ezt egy cserével lehet orvosolni), az üzemanyagtartály belseje merő rozsda és a szintjelző is be van rohadva. Utóbbit beraktam rozsdamaróba. Nem tudom jó ötlet volt-e, de szépen levitte a rozsdát és majdnem úgy mozog a kis ballon rajta mint az új... Azt gondoltam, hogy megtöltöm a tankot is rozsa maróval és hagyom állni benne (persze nem úgy, hogy a robogón van ). Szerintetek menyire jó ötlet? Az üzemanyagcső elrévült, az csere. Úgy, mint az üzemanyagszűrő, az is cserés.
Mire kell még felkészüljek, mi lehet a probléma? Motorral lehet probléma? Váltó? Az olajat cseréljem, ha igen milyen olaj kell bele? Milyen karbantartást kell még elvégezzek rajta? Válaszaitokat előre is köszönöm.
Üdv,
Gergő -
nyogo83
Topikgazda
válasz mesger82 #78989 üzenetére
Karbit mindenkepp szetszedni es alaposan elpucolni, mert abban is lesz szmotyi+oxidreteg amitol a fukokak eldugulhatnak.
A gyertyat kitekerve a hengerbe onteni egy pici olajat, majd finoman atforgatni berugokarral(nem ugy mint amikor beakarod inditani).
Elso korben valami olcsobb belevalo motorolajat raknek bele, aztan egy 50-100km utan lecserelnem normalisra. Elvileg 10w30-as a gyari olaja, de nyugodtan vehetsz bele 10w40-est is.A tankot sajnos ha megkezdte a rozsda, akkor annak nem eleg a rozsdamaro. Vagy leadod felujitasra (van ceg aki ezzel foglalkozik) vagy alapos rozsdatlanitas + tisztitas (egy marek anyacsavar vagy apro szemu soder + rozsdamaro a tankba es forgatni/finoman razni amig jon belole meg rozsda) utan egy kifejezetten benzintankok belso kezelesere kitalalt passzivaloval kionteni.
Az uzemanyagcsoveket/gumicsoveket ahol lehet csereld.
Amire lehet szamitani: nagyjabol minden Sajnos semmilyen jarmunek nem tesz jot 10 ev allas, letapadhat a gyuru, szimmeringek/gumialkatreszek tonkremennek, stb stb.
Remenykedjunk, hogy elso korben ennyi eleg lesz.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mesger82 #78989 üzenetére
Üzemanyag tartály: kezdésnek csavaranya stb rázás, hogy a nagyja lejöjjön. Finom munkára utána nekem maráshoz a citromsav vált be, alul ledugóz, felül csurig tölt, aztán várakozik (mondjuk kicsit nem árt billegtetni is, hogy ne maradjon levegő benne tutira). Utána gyönyörű fémtiszta, ha tervezel vele, valami kétkomponensű cuccal (elsősorban festékre gondolok, de drágáért kapni speckó tankra való szettet is) be lehet folyatni belülről vékonyan egy rétegben pl, csak győzni kell kivárni a száradást azért 2K, mert én Miranolt használtam, az első réteg még nem is lett volna problémás, de aztán löttyintettem bele mégegy adagot, nem volt jó döntés. Zárásképp én szeretek minden kis motoros szerkezetnek beiktatni utólag egy papírbetétes szűrőt (ilyesmi fajta vált be), abban látszik a szennyeződés adott esetben, de nem tud továbbmenni a karbihoz.
Összességében minimál befektetéssel indítanék, működéshez szükséges alapfeltételek legyenek meg (szikra, benzin - tanktól karbiig, olaj), aztán minél előbb elkezded használni, annál hamarabb kiderülnek a továbbiak.
[ Szerkesztve ]
-
mesger82
csendes tag
Köszönöm a válaszaitok. Amint lesz időm nekiállok.
Ilyen üzemanyag szűrő alapból is van rajta.
Elvileg elektromos az indítás (Bocs nagyon nem értek hozzá), ilyen esetben mi a teendő?
Célom az eladás, amennyiben lehetséges... Nincs szükségem rá, de annak sincs értelme, hogy csak ott álljon. Nem hinném, hogy egyszer kincset fog érni...
-
Winne
nagyúr
Urak!
Ma vettem észre, hogy a motorból kilóg valami gumi lap, lehet valami rezgés csillapítjó. Mi lehet ez? Le kell bontani az idomot, hogy ne hagyjam el? Nyilván nem akarom így hagyni.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
macilaci78
nagyúr
Alig látszik valami a képen, de nekem ott egy műanyag idom van, a kerékdob funkcióját látja el, hogy a kerék ne csapja össze mintennel a blokkot, karbit. Akkor állt csálén, amikor rosszul raktam össze, a kerék is beleért és dörzsöltem, először azt hittem, a lengéscsillapítóm adta meg magát.
Ahogy írták, a csomagtartó-ülés párosa egyben jön le, de nálam a csomagtartót oldalról.-elölről külön idomok takarják és igazából ennyit elég is levenni, hogy hozzáférjek ahhoz a lemezhez. Persze ehhez is le kell venni az elülső idomig mindent...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Winne
nagyúr
Lemegyek megnézem akkor könnyen szétszedhető-e, úgyis akksit kell cserélnem. Köszi a tippeket.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Grenczii
tag
Sziasztok, belevágtam a "felújításba" , Suzuki AP50, tudom morini meg minden de 20 éve van nálam a robogó és marad is még annyit legalább Cél az volt hogy ami anno elérhetetlen volt, idén mind össze vadásztam ebayről (szemtelenül olcsón , pl Polini Corsa henger bontatlan 30 euró) , de kérdésem az , a kipufogó kicsit kifúj ahol rugósan össze van illesztve , elég hozzá piros tömítő paszta ami 300 fokig jó?Két kép arról milyen: [link]
[link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest