Új hozzászólás Aktív témák
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz ecaddsell #99649 üzenetére
Csodálom ezeket 4/6/8k videóra képes gépeket. Én az elmúlt pár hónapban kezdtem videózni rendszeresebben a fényképezőgéppel, előtte a telefonnal csináltam videókat. Én is kipróbáltam a 4K-t aztán arra jutottam, hogy itthoni felhasználásra, családi videók, kutyás pillanatok, utazás stb bőven elég (nekem) a 1080p. Próbálva a 4K videót tárhely mint probléma előjött, a szerkesztése nagyon erőforrásigényes, és (nekem) nem ad annyival többet minőségben hogy ez megérje.
-
ROBOTER
addikt
-
ecaddsell
aktív tag
válasz aginor #99650 üzenetére
A patent azért gondolom nem úgy volt megírva, hogy csak egy adott méretű szenzor (sőt már ha láttál jogászok által írt/átírt verziót akkor tudod, hogy a műszaki tartalmat úgy kell kihámozni ezekből), de tényleg nem követem, ez csak megemlítettem, lehet neked van igazad köze nincs egymáshoz.
A 24-70/F2-ős megjegyzésed nem értettem, már kezdve ott, hogy vagy 2.8-as vagy 28-70, de tényleg kezdünk nagyon offolni itt. -
aginor
addikt
válasz ROBOTER #99652 üzenetére
Ja, ebben igazad van, valahogy automatikusan elkönyveltem videokamerának.
Így már tényleg nagyobb baj a hiánya, bár szerintem ez elsősorban kamera, és csak másodsorban fényképező, és ezt így gondolhatta a gyártó is. Legalábbis a kialakítás miatt valahogy nekem ez az érzésem.ecaddsell: elírtam természetesen, az 28-70-akart lenni, de kkor is öregebb emlékeim szerint, az Oly eladása, bár már előtte is mehetett a szabadalmak értékesítése, ez igaz. Mindemellett továbbra sem hiszem, hogy Oly eredetűek lennének azok a lencsék, van ehhez elég szellemi tőkéje a Canonnak más nélkül is. Inkább az az érekes, hogy anno az Oly látta szükségét F2-es alapzoomnak, meg most a Canon. Igazából szerintem a Canont inkább az motiválhatta, hogy kell a rendszerének valami különlegesség, ami miatt ezt választják a népek a jóval népszerűbb Sony, vagy kiválóan szigetelt Nikon helyett. Bár ez is csak tipp.
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
ecaddsell
aktív tag
válasz aginor #99654 üzenetére
Mindemellett továbbra sem hiszem, hogy Oly eredetűek lennének azok a lencsék
A szenzor stabira ill. a szenzor stabival összekötött obi stabira gondoltam, ez az ami igazán nagy dobás volt abban a rendszerben.
A többi az mind meglévő dolog volt (vsz. eddig is tudtak volna f/2 zoomot is csinálni, csak gondolom a szenzor méret mellett se nem volt tömegigény rá se nem volt praktikus, ahogy most sem egyik sem; vsz. eddig is a legnépszerűbb a 2.8-as trió volt ill. lesz ami RF-ben mindenütt obi stabis, meg adott célra más-más fix).
Az Oly obikból még ha adott lett volna is a lehetőség rá (innentől felesleges vad találgatás) nem hiszem hogy bármit is újra akartak/tudtak volna használni pláne az idővonalat is figyelembe véve. -
aginor
addikt
válasz ecaddsell #99655 üzenetére
Hát, a párosítás sem újdonság, mintha lett volna ilyesmi kompakt is anno (bár lehet keverem a szoftveres stabival).
Mindettől függetlenül jó móka a dual stabi, de nem gondolom, hogy ezt csak az Oly tudja megcsinálni. Panának is van, bár a szenzoros része Oly eredetű, az igaz. Lehet most hülyeséget mondok, de mintha Sony oldalon is rémlene vmi.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
theporcupine
tag
Én egy kicsit máshogy látom ezt a dolgot. Ez a két cég még konkurens, attól függetlenül, hogy azonos szabványú bajonettre gyártanak. Gondolom, nem tudom, a fejlesztéseket is pénzért adják egymásnak, ha van rá igény. A nyílt szabványt meg akárki használhatja rajtuk kívül is. Annak értelme sem sok lenne, meg nem is nagyon lehet cél, hogy kicsit más dobozban, más felirattal adják el ugyanazt. Az másik kérdés, hogy nem csak egymással, de az összes többivel is versenyeznek egy eleve handicap helyzetből. Az MFT szabványnak nyilván nem része a dual stabilizátor sem.
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
Hi!King
őstag
válasz theporcupine #99659 üzenetére
Attól, hogy működne keresztbe a dual IS, még nem ugyanazt adnák el más felirattal. Attól még ugyanaz lenne, mint most, hogy jópár olyan objektív és váz van, aminek nincs megfelelője a másik gyártónál, és nem az IS miatt nincs, hanem tényleg más a koncepció. Gondolok pl. az Oly f/4 pro obijaira, vagy a Pana 10-25, illetve 25-50-re, de nem kell a drágább obikig menni, a Pana 12-32-nek sincs Olympus megfelelője, vagy pl. az Oly 9-18-nak sincs Pana megfelelője.
Ezzel az inkompatibilis dual IS-el igazából nem nyernek semmit egymás ellen, cserébe közösen rontják a pozíciójukat az egész piacot nézve más gyártókkal szemben.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz theporcupine #99659 üzenetére
Csak ettől éppen a közös szabvány értelme veszik el (részben). Mert oké hogy feltehetőek egymás obijai, csak a funkciók egy része nem működik. Ennyi erővel meg kell venni egy szimpatikus vázat, nézni hozzá adaptert és tök más gyártó objektíveit venni. A m43-nak az én szememben az volt (lenne) a lényege, hogy szabvány, amihez a csatlakozottak egymással teljesen kompatibilis eszközöket gyártanak. Éppen ezt az előnyüket vesztik el saját kárukra ezzel a "versenyzéssel".
-
theporcupine
tag
válasz Hi!King #99660 üzenetére
Mondtam, hogy nem látjuk egyformán. A két cég versenytárs is és nem közös a pénztárcájuk. A fejlesztéseket sem osztják meg ingyen és a koncepció is különbözik. Az Oly sokáig hangoztatta, hogy nem kell videó fícsőr, Panában sokáig nem volt szenzorstabi. Nem feltétlen érdekük, hogy a másik termékét vegyék többen, mert akkor fenn fog maradni az MFT, még ha nekik ebből kevesebb jut is. Pana a maga részéről megcsinálta az FF vázait, ha menne a levesbe az MFT, nem kellene lehúzni a rolót.
Én sem vettem még Oly objektívet soha és csak egy érdekelne, de a stabi hiánya is visszatart.
Annyira nem érzem a hiányokat, Panát ismerem jobban, van olyan objektív, amiből talán már negyedik generációnál tartanak. Nekem csak pénzem nincs a hiányzó darabokra, de ott van a kínálatban, amit még szeretnék. De nem mondom azt, hogy valakinek ne lenne még igénye. Na jó, egy komolyabb, hosszabb makrót, valami 1:1 felettit. De azt sem tudnám megfizetni.
Kicsit off, de mégis a témáról szól: munkahelyemen jelentkeztem egy "Pénzügyek nem pénzügyeseknek" tanfolyamra, ahol volt egy játék. Csak a lényegét mondom el, négy csoportba osztva, adott feltételekkel egy-egy virtuális céget kellett vezetni a csoportoknak. A döntések lehetővé tették a megegyezést, amikor minden csapat nyereséges és stabil lehetett. A még nagyobb nyereségért lehetett kockáztatni, de az csődöt is jelenthetett legalább egy cégnek. Nem kell mondanom, nem egyeztek meg. Én pedig azt választottam, de rajtam kívül senki (mindig is biztonsági játékos voltam). Nagyban is hasonló lehet, sőt ...Lugosi
Nem veszti értelmét a közös szabvány, nem is volt ilyen dolog, amikor elkészült. A meglévő dolgok, amik benne vannak a szabványban, működnek ettől. Ez egy fícsőr, amivel a saját objektívjeit értékesebbé teheti a gyártó. Itt a fórumban is mindig az Oly 45mm az ajánlott, kérdeztem is, hogy a Pana miért nem. Az ára miatt. Nekem a stabi miatt is egyértelmű volt, hogy Pana.
Igen, lehet venni adaptert és én is vettem. Videósok, amennyire láttam, Canon obikat használnak. Illetve vannak 3rd party gyártók, akik képesek voltak videós obikat gyártani, amit a Pana nem.
Pana vesztét a fókuszrendszer okozza inkább, az MFT elutasítottsága mellett.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
yle_greg
tag
válasz Hi!King #99660 üzenetére
"Ezzel az inkompatibilis dual IS-el igazából nem nyernek semmit egymás ellen, cserébe közösen rontják a pozíciójukat az egész piacot nézve más gyártókkal szemben."
Ezzel teljesen egyetértek. Ráadásul simán lehetne, hogy nem free szabványt csinálnak, ami alapján a kínai gyárak elkezdik gyártani más címkével, hanem csak keresztbe licenszelik egymásnak.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
theporcupine
tag
válasz yle_greg #99663 üzenetére
Nyilván az Oly megvehette volna, ha akarta volna. Vagyis, ha eladják neki. Ezt meg nem lehet tudni. A szenzorsabinál nem tudom, hogy végül a Pana megvette-e, vagy máshogy lett nekik, de most sem azonos a két rendszer, ha jól tudom, csak van mind a kettőnél.
Olynál az OIS nem ment, nem sok objektívbe került be. Máshogy gondolkodnak.
Mindegy, ez csak felesleges elmélkedés, mivel nincsenek meg a háttérinfók hozzá. Ez inkább a felhasználói vágyakról szól, mint a tényleges üzleti döntésekről. Én is hiába sírtam, hogy a hi-res mód belekerülhetett volna a GH5-be firmware update-tel, ha már a G9 megkapta a GH5 videómódjai jórészét. Le lettem hülyézve.https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
Throme
veterán
válasz yle_greg #99663 üzenetére
Miért baj, ha kínai - vagy más - gyártó is készít obit egy rendszerhez, az "anyacég" mellett?
Egyik gyártó (canikony) se ment tönkre, hogy a sigma/tamron páros és most már mások is gyártanak lencséket canikony bajonettekkel.
Jelenleg is van pár 3rd party obi MFT-re. Ha több lenne, az jót tenne az MFT-nek is szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz theporcupine #99662 üzenetére
Értem mit mondasz, csak azzal a részével nem értek egyet, hogy az inkompatibilitás fenntartásával bármit nyerne a két cég közül egyik. Szóval szerintem ez nem az a játékelméleti helyzet, amit felvázoltál a példáddal, itt a különút mindkét cégnek negatív értékű.
De azzal sem értek egyet, hogy a mft bukása a Panának irreleváns lenne. A FF vonaluk piacilag még nagyon gyenge lábakon áll, és a fejlesztéseik is kifizetődőbbek, ha bukik a mft, akkor bukják a piaci részesedésük jelentős részét. Ami persze nem hangzik túl rosszul, ha egyébként sem jönne már profit erről a területről, csakhogy mivel ugyanazon fejlesztéseket implementálni lehet mft és FF vázaikba is, ezért kisebb volumenben minden fejlesztésük drágábbá is válik, ha csak a FF-en maradnak meg.
Sokan úgy értelmezik a piacot, hogy majd mindenki áttér FF-re, szerintem ez nem fog megtörténni, sok usernek esze ágában sincs áttérnie, amíg van valamilyen cropos alternatíva. -
Hi!King
őstag
válasz yle_greg #99663 üzenetére
Szerintem többet segít a Panának és az Olynak (OMD-nek), hogy free a szabvány, mint árt nekik, a kínai gyártók nem visznek el tőlük akkora piacot, mint amennyivel több usert hoz a még szélesebb objektív kínálat. Ha nem is annyian, mint a vintage obikkal, de sokan szeretnek a 3rd party m4/3 manuális obikkal is játszani, illetve van ami nincs is Pana vagy Oly (lásd pl. UWA prime obi).
-
theporcupine
tag
válasz Hi!King #99666 üzenetére
Te ezt inkompatibilitásnak tartod, én meg feature-nek. A versengés szerintem jó és kell, ha ezt egy egyre kisebb pályán teszik, lehet talán rossz, de még mindig azt gondolom, nem ezen a beállításon múlik a rendszer sikere. Ha jól tudom, remélem, hogy jól, működnek is egymással a stabik különböző rendszereken, csak egyszerre nem. Ez meg már egy viszonylag kicsi pluszt jelent. Teléknél igazán észrevehető, hogy van különbség. Akinek ez a fontos, az vegyen Pana vázat, pana obival.
Amit írtam, az AF sokkal nagyobb jelentőségű a rendszer sikerében, de abban sem hajlandó a Pana lépni. Értelmes választ még nem hallottam tőlük a miértre.
FF-re áttéréstől engem a költség tart vissza leginkább. Technikailag talán jobban melegszik és lassabb a kiolvasás, meg talán a méret. De ezek jórészt javítható paraméterek. Amióta láttam nagyformátumú 4K képes fényképezőgépet, azt hiszem, semmi nem lehetetlen.Vásárlóként, bár nem érint, de jónak tartanám a döntést. A hi-res is Olyban volt először, ha jól tudom, és tök jó, hogy van Panában is már. Nekem pont hasznos is lenne, de két szenzorstabis gépemből egyik sem tudja. Ezt is belerakhatnák minden vázba, de nem.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
ecaddsell
aktív tag
válasz Hi!King #99666 üzenetére
Sokan úgy értelmezik a piacot, hogy majd mindenki áttér FF-re, szerintem ez nem fog megtörténni, sok usernek esze ágában sincs áttérnie, amíg van valamilyen cropos alternatíva.
Ez nagyon igaz, nem hiszem, hogy mindenki majd FF-et akar. FF cuccok nagyok, drágák és nehezek. Aki ezzel kibékült már van ilyenje, de ennek ellenére nem célzott fotózásra/videóra pl. utazáshoz sokan kisebb cuccot akarnak vinni. A különböző FF cuccok meg annyira jók már (de a kisebb szenzorosak is), hogy nagyon kevesen vannak akik rendszert akarnak cserélni, csak azért mert valami megvan a másikban ami az egyikben nincs és az annyira kell (nagyon rétegigények ezek).
A többség meg soha nem fog kimozdulni a mobillal fotózás-videózás bűvköréből.
Azaz mostanában indulni egy FF rendszerrel a sokadalomba nem éppen könnyű dolog.Én pl. a mobiltól a FF-ig mindent használok (közte kompakt, m43, APS-C), használni tényleg nagyon jó a FF (meg az APS-C), cipelni meg állandóan aggódni érte már nem annyira. Azaz csak célzott dolgokra viszem. Viszont soha meg sem fordult a fejemben, hogy eladom vagy majd rendszert cserélek mert az mennyivel jobb. Nagyon ritkán 1-1 dolog jön vagy megy, de nem látom értelmét nagyon ugrálni. Rég nem a fotós eszköz, hanem a használója a szűk keresztmetszet.
Azt azért sajnálom, hogy a m43 ennyire pro akar lenni, amikor a legtöbb felhasználója saját magáról deklaráltan azt állítja, hogy nem pro, nem is ez a célja.
Nézegettem, hogy kicsit most már hiányossá váló E-M1-em mellé vennék valami újabbat a kategóriából. Jól el vannak itt szállva vsz. az árak. Remélem majd mikor kb. 1 hónap múlva bejelentik a wow kamerát kicsit normalizálódnak a nem annyira ropogós cuccok árai. -
yle_greg
tag
válasz Throme #99665 üzenetére
Az nem gond a Pananak, ha egy nevenincs kinai gyart egy MFT bajonettes mamualis jatszos halszemet amit gombokert vesz az ember, es hasznal hozza egy Pana vazat, sot.
De ha egy Dual IS obit gyartana a kinai, akkor a Pana konkorense lenne, az meg nem jo. Szoval a Dual IS szabadalmat az Olyval meg tudna osztani, es ha osszebeszelnek, hogy melyikuk milyen gyujtotavolsagu obit gyartson, es milyet ne, akkor felosztva a piacot nem lennenek egxmas konkurrenciai, viszont az eladast felporgetne, ha a felhasznalo latja, hogy ki van nyalva a segge. Szerintem.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz theporcupine #99668 üzenetére
“Te ezt inkompatibilitásnak tartod, én meg feature-nek.”
Régi fórumos mondás: “ez nem bug, ez feature”.
De nem csak az OIS inkompatibilis, hanem pl az objektíveken levő gombok sem működnek a másik gyártó vázán. -
Hi!King
őstag
válasz theporcupine #99668 üzenetére
De mitől feature? Talán valamelyik gyártó dual IS-e jelentősen jobb a másikénál? Vagy mi az a plusz, amit userként érzékelsz azáltal, hogy nincs átjárás a két rendszer dual IS-e között?
-
Throme
veterán
válasz yle_greg #99670 üzenetére
Úgy tűnik a két MFT gyártó nem osztozik és nem egyezkedik egymással sajnos.
Ahogy a nagyokat nem tudja kiütni a nyeregből egy sigma/tamron, úgy - szerintem - egy akármilyen kínai nem tudja kiütni az Oly/Pana párost. Még akkor se, ha AF-es dual is obit is le tudna tenni az asztalra.
Nem 100%ban jó példa, de nézd meg a kia-hyundai párost. Jópár modelljük tökugyanazokon az alapokon nyugszik, motor is egyezik, csak a külső más, mégis megélnek egymás mellett...Oly Pana páros egymást tudná erősíteni, segíteni, de nem... legalább 3rd partynak engednék, hogy - ha nem is mentik meg de legalább - kicsit kihúzzák a csávából...
Nekem van pici pana és egy belépő keresős oly vázam, van oly, pana, sigma obim MFT-re.
Ugyanígy van nikon vázam, nikkor obim, meg sigma a nikonhoz. Nem ment tönkre a nikon...sőt...
(a nikon nagy nehezen kihozott egy budget nagylátót, ha már a vetélytárs is és sokan a sigma 10-20-alat vették, mert a nikkor baromi drága volt, mégse jelentett csődöt a nikon. ugyanígy sigma/tamron a budget zoomok terén is hódít 17-400mm ig, még sincs fehér zászló a nikon HQ falán)szvsz
-
theporcupine
tag
válasz Hi!King #99673 üzenetére
Azért, mert Panában kb. az összes "új" (power ois) stabis objektív tudja egy ideje, Olyban meg stabi sincs, vagy nem volt (nem követem a fejlesztéseiket). De nem velem kell vitatkozni. Csak azt mondtam, hogy én két gyártót látok, akik azért még konkurensek, hogy egy bajonettre gyártanak, tehát fel kell valamit mutatni, amiért az egyik vagy másik lesz a vevőknek kívánatos, mert a bevételeket nem felezik el. De leírtam mindent, nekem ez a véleményem, nem kell elfogadni.
Nem része a szabványnak, ha az lenne, a kínaiakkal is meg kellene osztani, még ha azok nem is akarnak esetleg ezen a szinten gyártani, de lehet, rákapnának és nyomnák féláron. Ha sikerülne is meggyőzni engem, attól sem változna semmi. Engedjük el!
Nekem érdekesebb probléma Panával az, hogy miközben elég komolyan nyomják a videós cuccokat, nem gyártanak videós objektíveket. A 10 év után behozott lineáris móddal sokat javult a helyzet, de még a kialakítás így sem jó igazán. Ezért is adaptereznek és rakják rá a Canon obikat. De ez miért jó?https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
yle_greg
tag
válasz theporcupine #99675 üzenetére
A Pana 10-25 es 25-50 f1.7 szerintem elsosorban videos objektivek.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
theporcupine
tag
válasz yle_greg #99676 üzenetére
Kinézetre nem annyira. Soha nem volt a kezemben és nem is nagyon lesz mostanában, így a belső tulajdonságait nem ismerem. Az elvárás, hogy adott pontra tekerve a gyűrűt a fókuszt mindig ugyanoda állítsa, ne legyen focus breath, parfokális legyen, a rekesz állítása folyamatos, fix tubus hossz, nem forgó front lecsével. T érték megadása. Biztos van még, amit kihagytam, de most ennyi jutott eszembe.
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz theporcupine #99677 üzenetére
Neki viszont van, valószínű tapasztalatból írta.
-
yle_greg
tag
válasz theporcupine #99677 üzenetére
A legujabb Marvel film felvetelere valoszinuleg komolyabb kell, de egy reklamra siman, vagy akar egy kisebb muveszfilm felvetelere is alkalmas lehet.
A fokuszlegzes kicsi, 10 korul talan nincs is, 25 eseten veheto eszre. Nem parfokalis, ez zoomkor eszreveheto, de ha lassan zoomolsz, es AF van, es nem feltunoen vekony a DoF, akkor vegig eles tud lenni a "celpont". A front lencse nem forog, es egy centivel nyulik meg cirka az obi. A T ertek csak akkor kell, ha komolyan szamolsz vele, es nem a helyszinen akarod beloni a dolgokat. Az apertura csendes, es gyakorlatilag folyamatos. MF modban a gyuru nekem kezre all, de en a fokusz seged irizalasat nezem, mert az azt is mutatja, hogy most eppen mekkora a DoF, igy hogy ugyanoda all-e vissza, azt nem tudom.
A fentiek kozul a tubus hossz valtozasa, tomegathelyezodese az ami gond lehet szerintem, kezbol, gimball tamogatas eseten. A parfokalitas lassu zoomnal nem gond, gors "rantasnal" lehet gond, de csak ha kicsi a DoF.A Pana szerintem ezeket az obikat a felprofi videosoknak keszitette, akiknek a 14-140 mar keves, de egy tobb millas Cine objektivbe nem fektetnenek bele. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
theporcupine
tag
válasz yle_greg #99679 üzenetére
Ok, szóval azért nem teljesen hozza. Videó AF-ben nem hiszek (vannak helyzetek, amikor kellhet, pl. rendezvény, sport), és fázis alapúban nem is bízom. Annyira a zoom nem annyira elvárás videóra és fixet lehet kapni Cine kategóriában 100e körül, csak nem Panát és én erről beszéltem. Nem beszélve arról, hogy ez az objektív elég új, a rendszer meg már tíz éves elmúlt akkor. Ez egyébként nagyon klassz objektív szerintem is, de nekem talán soha nem lesz rá pénzem, így a személyes tapasztalat nem esélyes.
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
yle_greg
tag
válasz theporcupine #99680 üzenetére
Én szeretem videó közben az arc/szem keresős, és a sima követő autofókuszt is, amikor rákoppintva a kijelzőre "megjegyzi" az adott folt színét, és rajta tartja a fókuszt. Két óvodásom van, ha a rohangálásuk közben mindig tekergetnem kéne az obit, már lötyögne rajta a gyűrű, ráadásul állandóan pofára is estem volna, ha nem nézem, hogy merre lépek. De való igaz, hogy sokszor van szükség MF módra, viszont az nagy odafigyelést igényel. Családi banzáj, vagy egy kirándulás esetén "falura elmegy" a követőfókusz, de kevés fénynél már inkább MF. Ha a jelenet megrendezett, akkor könnyebb a MF, mert rá lehet készülni fejben. Az én családom viszont egy káosz, de nem baj, mert így szeretem őket. :-)
Ahogy nézem, egy Cine obi és egy sima manuális/vintage között az a különbség, hogy mért (valós) T stoppot adnak meg a számított, (elméleti) F érték helyett. Fixeknél nincs parfokalitás, egyedül a fókusz légzés lehet még gond. Ilyet egyszerűbb gyártani, sok kínai gyárt "Cine" objektívet (pl. Meike) így erre a piacra nem érdemes hagyatkoznia a Panának, mert kevesebb a marzs. Legalábbis szerintem, de simán lehet, hogy tévedek, a Cine obikról keveset tudok, szólj ha hülyeséget írok!
A 10-25 mint minden más eszköz, van akiknek túl sok (nehéz, drága, és felesleges) és van akiknek kevés (mert ők komoly filmet forgatnak, ami ipari cuccot igényel). Viszont van egy szerintem széles réteg a kettő között, akinek jó annyira, hogy fizetős munkát vállaljon vele, ami visszahozza az árát. Jó pár review írja, hogy videós munkákra a 10-25 párosítva a 25-50 -el mennyire jó, mert összesen két objektívvel, teljesen azonos képi jellemzőkkel fedik le az ekv. 20-100 tartományt, ráadásul kifejezetten nagy fényerővel. Nincs más MFT objektív szet, ami ehhez fogható lenne.
Én erőn felül vettem a 10-25 -öt, ez tény, de ez egy olyan hiba az életemben, amit megérte elkövetni. Imádom ezt az obit, de tényleg. Én amatőr vagyok, így soha nem fog megtérülni anyagilag, de az, hogy beltérben milyen jó ez a fényerő és tartomány, az valami elképesztő. :-)
Hogy a Pana mi felé megy? Azt nem tudom. De szerintem megpróbálja MFT vonalon kiszolgálni a profi/félprofi fényképész, és videós jómunkásembereket is, miközben ad az amatőr, és középhaladó népeknek is bőven, gondolok itt az intelligens meg intelligens plusz módra, vagy hogy hívják.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
theporcupine
tag
válasz yle_greg #99681 üzenetére
Lehet, hogy nem éri meg anyagilag fejleszteni ilyen objektívet, ezt még tippelni sem tudnám. Panától a két véglet közötti fejlesztést várnék Cine obiból, az olcsó minimál kínai és a milliós profi között. Ami arányban áll a váz árakkal. Én anamorfra hajtok, de az ára megakadályozott eddig. Ha azt nézem, mi kellene, igen, jó lenne a 10-25, 25-50, 100-400, valami anamorf, vagy kettő és nagyon izgat a tilt-shift, amire még nem is találtam igazi megoldást. Ez, azt hiszem két milla felett van már jóval.
Igen, AF nem, de optikai tulajdonságok fontosabbak. Ami nem gond fotónál, videónál zavaró hiba lehet, ezek a fontosabb tulajdonságok. Bár egy focus stacknél sem előny a focus breath és gyenge AF mellett a 45mm-es makrónál ez is jelen van.
Érdeklődésemnél fogva hajlamos vagyok videózásnál a megrendezett jelenetekre gondolni és nem az ad hoc felvételekre.https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz theporcupine #99680 üzenetére
Vegyél fel egy nyaralást mf-fel és majd átgondolod.
-
yle_greg
tag
válasz theporcupine #99682 üzenetére
Az én álom szettem a Pana 10-25 f1.7, 25-50 f1.7, 50-200 f2.8-4. Az utolsó kettő együtt majd másfél milla, szóval sajnos felejtős számomra. Még ha el is adnám a 14-140 és 100-300 -at, akkor is túl sok, ráadásul akkor nem lenne sem utazó zoom, sem nagytele lehetőségem. De ha rámszakad az ötös lottó, akkor már nem kell gondolkoznom, hogy mire költsem, szóval ennyivel előrébb vagyok. :-)
Az anamorphic jópofa dolog. Nekem van egy Sirui 50/f1.8, jó vele kísérletezni, de sajnos én pont fordítva vagyok mint te, a beállított jelenetek nálam fehér holló kategóriásak. Márpedig ezzel tényleg komponálni kell. Most lesz pénteken egy műtermi fotózás, portré, galamour, és ha kulcsra lehet zárni az ajtót akkor akt is. Ez utóbbiban is ki fogom próbálni, mert szeretnék egy olyat, hogy "szélesvásznú" fotó, átalakítva mintha festve lenne, és kinyomtatni vászonra. Értelem szerint könnyű akt, olyan, amit akárki láthat, nem a túl intim 18 karikás fajta.
De nekem pont a tervezések hiánya miatt az anamorphic nem annyira optimális, sétálva, kézből, a széles képen zavaróbb a billegés. Állványon, kertben jó volt, hogy szélesebb a látótér, visszanézve a tévén érdekes, hogy tényleg minőségibb mozi feelingje van tőle a home videónak. Ha gondolod, hogy érdekel, szerintem meg tudunk egyezni. Karc/por/kopás/gomba és minden mentes, nekem van az a bolondériám, hogy minden objektívemre teszek egy UV szűrőt, hogy védjem a lencsét, szóval tényleg tiszta mindene. Mivel elektronika nincs benne, széthasználva pedig sosem volt, szerintem 200 körül reális lehet az ára.
Azon gondolkodom, amit írtál. Hogy a két véglet közötti, a váz árakkal összhangban lévő obit várnál a Panától. Akkor ha jól sejtem, a 10-25 és a 25-50 árát sokallod, a tudását pedig kevesled? Az árát én is sokallom, ez nem vitás. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
theporcupine
tag
válasz yle_greg #99684 üzenetére
Most a GH6 a kitűzött cél, amiért kaparnom kell, mert a GH5 nagyon korosodik.
Nekem nem kevés a tudása, fotózásra nagyon kellene a 10-25, mert egyébként is 12-35 adja nekem a legszélesebb látószöget. Az árát is csak a saját pénztárcámhoz sokallom, de ez az egyéni nyomorom, ezért elengedtem. Videózásra is nekem elég, általános célra bőven sok, zoom videó közben nagyon szélsőséges dolog, szerintem, csak nagyon ritkán néz ki jól (akkor viszont hibátlannak kellene lennie). Szóval nem a saját igényeimre gondoltam, amikor célzott videós/mozi objektívet hiányoltam. Az csak a vágyak között szerepel, hogy valami fikciós kisfilmet forgathassak. Egy kísérletem volt, ami arra volt jó, hogy lássam mennyi nehézséggel jár.
Nekem a tilt-shift, amit jelenleg ténylegesen is használni tudnék tárgyfotózáshoz. Anamorf azért jött elő, hogy GH5 támogatja és érdekel ez a terület.
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
aginor
addikt
Jól láthatóak az új cégvezetés eredményei : "23,37% -> 12,7 a Japán piacon"
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz aginor #99686 üzenetére
A japán belpiac mindig is érdekes volt, pl. én már korábban se értettem, hogy az olympus mit keres olyan előkelő helyen, hol a nikon stb. Nem tudom, mi alapján választottak/választanak, ők egy érdekes piac, nem biztos, hogy általános következtetést lehet levonni belőle.
-
Throme
veterán
válasz aginor #99686 üzenetére
... még mindig jobb, mint a fuji... gondolom mert az 1-3-ban nincs benne.
Egyébként erről beszéltem, hogy csökkenő népszerűség ellenére (gondolom nem csak Japánra érvényes) nem esnek az árak a boltok polcain...
... én kivárok...És ha már nyitott rendszer. Objektívek piacán ott a 3-dik helyen a Sigma... hej, ha lenne sok sigma/tamron lencse erre a rendszerre, de inkább MFT belül megy rivalizálás (vagy legalább is a nem együttműködés) és nehogy kiszivárogtassanak adatokat más obigyártóknak, még a végén megjelennek a csúf kínai gyártók...
-
aginor
addikt
válasz lugosi #99688 üzenetére
Ez abszolút igaz, emiatt messzemenő következtetéseket nem lehet levonni az Eu vagy világpiaci helyzettel kapcsolatban, de amiatt felettébb érdekes, hogy az Olynak a Japán piac mindig is különleges volt, mert hagyományosan rekordrészesedésük volt a többi piachoz képest. Ha itt is sikerült nekik egy év alatt felezni, az nagyon nem jó jel. Jól mutatja, hogy sajnos igazam volt, hogy az elmúlt egy év töketlenkedése nem múlt el nyom nélkül sajnos.
csaabz: ez nem igaz, max neked nem szimpatikus egyik sem.
Throme: ez csak Japán, és mint tudjuk, a Japánok furcsák, így ott bármi meglehet.
" hej, ha lenne sok sigma/tamron lencse erre a rendszerre" - ez a hajó már elment, ha egyáltalán volt is valaha. Jelen pillanatban túl kicsi a rendszer népszerűsége a natív lencsék tervezéséhez, így maradnak az APS-C-ről átmókolt Sigmák, már ameddig egyáltalán még fáradnak vele.MrChris: nézd meg a videós listát.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz aginor #99691 üzenetére
Nem tudom, hogy mikortól OMD fejlesztés, ami kijön, és mi az, ami még Olympus fejlesztés? Az új 20-as obi vajon még a régi társaság fejlesztése? Mert gépvázak terén szerintem le vannak maradva (főleg az olympus, bár a Pana is kezd kicsit fura lenni az új vázával, amit már talán ősz óta várnak, hogy mikor jön ki tényleg). Obik terén kijött pár, de a nagy fehér obi és a 15-45 szerintem még valószínűleg Olympus fejlesztés, talán ez a 20-as ami kérdéses lehet. De az egy szem Em10 mk4 váz az nem sok.
-
Lassú Víz
őstag
válasz aginor #99686 üzenetére
A régié is. Amikor egy akcióról kiderül, hogy inkább volt végkiárusítás mint akció, akkor onnan nehéz nyerni.
Eljutottak ezek a kamerák egy olyan szintre, ahonnan nehéz továbblépni. A DSLR-MILC váltást jól időzítették a nagyok, amikor már a szenzor terén lelassult a több ISO kisebb zaj vonat, akkor is tudtak újat adni a vásárlóiknak. De mit tud az OM-Digital betenni egy wow kamerába?
Gondolom aki manapság anyagkutatással foglalkozik nem a fotonok minél jobb hasznosítását tűzte ki célul egy zsugorodó piacra, hanem az energiatárolásba és az akkumukátortechnológiába tol bele minden elképzelhető forrást. Így aztán a közeljövőben legfeljebb melléktermékként kerülhet elő bármi, ami a fotózásnak jó. Ettől még a jelfeldolgozás meg a globális elektronikus zár területén van mit alkotni, csak őszintén szólva hamarabb veszek meg $200 alatt egy folyamatosan fejlődő Topaz AI csomagot mint $2000-ért egy másik kamerát.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
aginor
addikt
válasz lugosi #99692 üzenetére
Ez még mind a régebbi projektek kifutása (125-400, 8-25, 20), de szerintem a beígért szupertele, makró is az, a 40-15/F4 már kérdéses, de az még nem is jelent meg. Vázakkal viszont elég nagy a gáz, ott évek óta semmi említésre méltó nem történt sajna. Én kicsit bíztam benne, hogy az átálláskor, a kicsit régebbi középkategóriás vagy afölötti (M5, M1) vázak visszamenőlegesen is kapnak funkcióbővítést, finomhangolást, hogy a felhasználók lássák, törődnek a rendszerrel, de hát a cégvezetés nem osztotta az álláspontomat, aminek látjuk az eredményét.
MrChris: Pana soha nem is volt. Az ő elsődleges célcsoportjuk a videósok és a videós/fotós hibridek. Amúgy szerintem a Pana csak hobbiból csinál fényképezőgépeket (talán a márka miatt?), mert agyon nem keresik magukat, az már biztos. Viszont mivel a kamerás részlegben amúgy is fejlesztenek, így lehet, nem is olyan drága lehozni azokat egy fényképezőgépbe.
Lassú Víz: "kiderül, hogy inkább volt végkiárusítás mint akció" - ez mi volt?
Vázakban szerintem még lehet fejlődni (pl.: központi zár, gyors kiolvasás, af) ill. ott vannak még a váz+szoftver kombók, mint a virtuális szürkeszűrő, csillagfény af, stb. Ugyanakkor a jövőben (igazából már egy jó ideje) a szftveres fejlesztések kulcs szerepet kapnak. Egy AF rendszer teljesítménye ma már nem az alkalmazott alkatrészeken múlik, hanem a szoftveren és a rendelkezésre álló számítási kapacitáson.
A Topaz-hoz hasonló programok rohamiramban fejlődnek, de egyrészt náluk most van a dinamikus fejlődés szakasza, másrészt egyelőre ezek a szoftverek nem tudnak konstans natív eredményt hozni, harmadrészt a használatuk macera, a gépet meg úgyis el kell kattintanod, így jó az, ha már eleve jó lesz a kép, és nem kell bele kényszerűen egy plusz manuális feldolgozási lépcső. De amúgy értem amit mondasz, és van benne igazságod.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
nozs23
addikt
válasz csaabz #99687 üzenetére
R5C, R5, R6 mind fasza vázak. Rendesen meg is dobták a Canont.
#99696 aginorTökre örülök, hogy a videós részt vezeti a Pana, végre tényleg felkerült egy listára. Amúgy szerintem nemzetközi szinten nem annyira keservesen gyengék, mint gondoljuk.
Nem túl mérvadó, de a lensrental is kiadta a számait és szinte pont annyian béreltek Nikont, Fujit, mint Panát.
Amúgy tényleg van r&d-ből csöpögtetni, mert broadcastingban hatalmasak. -
lugosi
MODERÁTOR
-
MrChris
nagyúr
válasz aginor #99696 üzenetére
Pár évtizede (~4) magam és családom foglalkozik videó/kép alkotó eszközökkel, valamennyire azért képben vagyok. Üzlet, profitorientáltan tervezik gyártják ezeket a készülékekez, városi legenda, hogy hobbizmusból csinálnák. Korábban ezzel az Olympust illették. Mindegyik nagy gyártónak a fényképezőgép és objektívek csak egy kis szelete a vállalatnak, a 'lehozás' mindegyiknél adott.