Új hozzászólás Aktív témák
-
yle_greg
tag
válasz peppe79 #99150 üzenetére
Hasonlo a felhasznalasi korunk, en is foleg csalad es gyerekek, plusz ha megyunk valahova, akkor azt.
Nekem is tobb (pontosan ketto!) manualis obim van, de neha az AF obikat is manualon hasznalom, tipikusan allatsimogatos helyen ahol nem a ketrec racsra szeretnek fokuszalni. De en az elokepen nezem hogy mikor vibralnak a pixelek azon a reszen amit elesen szeretnek latni, igy nincs gond. Sem az nem zavar, hogy nem linearis a tekeres hatasa, sem pedig az, hogy a kezem nem szog ertekben, hanem ivhosszban gondolkozik, ezert a topszli vekony obik es a dagi kalyhacsovek tekergetese teljesen mas erzes.
A ket manualis (egy kis Helios es egy kis Mitakon) is teljesen mas, megsem zavar. Pedig a Mitakon palyahossza kicsit tobb mint negyed fordulat, a Helios meg majdnem korbefordul, tobb mint haromnegyed fordulat. Te nezel elokepet mikozben elesseget allitasz? En a kiemelest (belenagyitast) nem tudtam megszokni, teljes kepen szeretem latni, hogy hol lesz eles.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
peppe79
senior tag
válasz yle_greg #99151 üzenetére
A Helios és a Mitakon nálam a két legintenzívebb "porfogó", mechanikailag egyik sem egy túl precíz szerkezet. A Mitakon fókuszgyűrűje mindössze ~120 fokos szöget ír le. Nem is értem, hogy ezt milyen gondolat mentén társították egy f0.95-ös optikával. Teljesen nyitva, eléggé feladja a leckét a használata, még statikus témánál is. Az már csak plusz adalék, hogy a fókuszgyűrű két végállásához közeledve enyhén szorul. A helyzetet pedig tovább nehezíti, hogy a vázra illesztett objektívnek alapból van(volt) egy kis holtjátéka. Epoxy gyurmával kellett részben kitöltenem a furatot, hogy az ne mozogjon.
Ezekhez képest, ha csak a párezer forintos, "tucat" Konica objektíveimet veszem alapul, már azokkal is ég és föld a különbség. Próbálj ki egyszer egy precízebb obit, mondjuk egy Takumart. Arról a szintről azárt keserűbb szájízzel vált vissza az ember.
A natív, fly-by-wire fókuszos objektívek közt is lehetnek különbségek. Nagy valószínűséggel a 10-25-ös Pana-Leica obid kézifókusza nehezen összehasonlítható egy 25/1.7-es Lumix G-vel. Nekem csak utóbbival volt dolgom, annál baromi érzékeny a fókuszállítás. Az 45mm-es Olyval valamivel könnyebb volt a dolgom. A 42.5mm-es Yongnuora állítólag nincs hatással, hogy milyen gyorsan tekered a fókuszgyűrűt, és 3 teljes fordulatot kell tekerni a két végálláshoz. Ahány obi, annyi féle, mindenesetre én jobban hozzá vagyok szokva a mechanikus kapcsolatú kézi fókuszáláshoz.
A focus peaking természetesen mindig be van kapcsolva. Az, hogy nagyítás nélkül, PIP-ben, vagy teljes képernyős nagyítással használom, az erősen függ az objektív gyújtótávolságától, rekeszértékétől, a tárgytávolságtól. Ahogy már említettem is, mondjuk a Mitakonnal, teljesen nyitva, egy közelképnél, elengedhetetlenül szükséges a belenagyítás. A kedvenc zoom obimnál: az f/4-es kezdő fényerejű, kifejezetten éles, Minolta 75-150-nél, többnyire belenagyítás nélkül fotózok.
-
peppe79
senior tag
válasz Oldmobil #99153 üzenetére
Igazad lehet. Fogalmam sincs, hogy az Oly objektívek AF/MF kapcsolója hogyan változtatja meg a kézifókusz működését, mindenesetre MF-ra kapcsolva, az élességállítás nem dinamikus, fix rövidebb utat ír le, megvan a két fizikális végállás, illetve AF használat után vissza MF-re váltva, a korábban beállított fókuszsíkon marad. Nekem ennyi lenne a lényeg. Hogy ezt milyen módon éri el, az számomra addig nem releváns, amíg hasonló módon, és hasonló reakcióidővel reagál, mint ha közvetlen mechanikus összeköttetésben lenne a fókuszgyűrű a lencsetagokkal.
-
yle_greg
tag
válasz peppe79 #99152 üzenetére
Teny, hogy kicsi a minta amin probaltam. :-)
De a Mitakon nekem nem lotyog a vazon, es a fokuszgyuru sem szorul. Az teny, hogy a 10-25 combnyi atmerojen sokkal pomtosabban lehet allitani, a Mitakonon sokkal kissebb mozdulatra is arreb megy a fokusz az alanyrol. Mozgo temat rohadt nehez vele befogni. De a nagyobb kihivastol lesz nagyobb az orom amikor vegre sikerul! :-)Es igen. A Helios es a Mitakon nalam is meltatlanul keveset van a vazon, pedig a maguk "szakteruleten" kulonlegeset alkotnak. A fene egye meg, a kovetkezo csaladi banzajra csak ezt a kettot fogom vinni, - igazsagot a buszke mazochistaknak! - es csak azert is orulni fogok nekik. :-)
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
-
peppe79
senior tag
válasz yle_greg #99155 üzenetére
Azt, hogy az objektívnek volt egy kis holtjátéka, úgy kell elképzelned, hogy kb. fél milliméternyit mozgott a vázon. A fókuszgyűrű szorulását pedig úgy, hogy a közelpont és a végtelen állásról egy picit "nyúlósan" indul, bár a közelpontról állítva egy enyhe ellenállást is lehet érezni. Nagyon kis nüansznyi eltérések, de egy ilyen brutál fényerős optikánál, ahol pluszban a fókuszgyűrű fordulási szöge is mérsékelt, ezek a kis apróságok igencsak megnehezíthetik a használatot. Egy kommersz, "átlagos" fényerejű objektívnél, ahol a fókuszgyűrű is nagyobb szöget ír le, nem jelentene ekkora gondot, talán fel sem tűnne. Ha a te objektíveden nem tapasztaltál ilyet, akkor szerencsés vagy.
Igazából nekem is voltak hasonló fellángolásaim, hogy kizárólag ezzel az egy objektívvel indultam útnak. Valóban, a 'kíhívás' a legjobb jellemzés rá, de őszintén szólva, nekem nem feltétlenül van már ehhez kedvem, meg hangulatom; amikor itt van kéznél pl. a 24/2.8-as Minolta, vagy 24/2.8-as Tokina RMC. Eleve nehéz ezzel a gyutávval dolgozni, hiszen a perspektívikus hatása hasonló, mint amit az ember a saját szemével lát. Amolyan semmilyen, úgyhogy feladja a leckét. Keskenyebb, vagy szélesebb látószögű objektívvel változatosabb képeket lehet készíteni. Én tkp. videózáshoz, és esti fotózásokhoz vettem, de idő hiányában sajnos egyelőre kihasználatlan. Bár nemsokára itt a tél, jön a karácsonyi vásár, a fények, kivilágítások, úgyhogy adok neki még egy esélyt.
Persze klassz dolog az is, hogy akár keskeny DoF is elérhető vele, ha valakinek pont ez az elsődleges szempontja:http://www.kepfeltoltes.eu/images/2021/10/20/329P1250721.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/images/2021/10/20/298P1270872.jpg -
-
yle_greg
tag
válasz peppe79 #99160 üzenetére
Tovabb forog, de nagyobb az ellenallas, erezni, hogy mar tultoltam. :-)
En az obin nem nezem a jelolest, a focus peaking jelzeset nezem, hogy hol csillog. Igazitani ugyis lassan igazitok, olyankor a ket vegallas igazabol nem jatszik.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
peppe79
senior tag
válasz yle_greg #99161 üzenetére
Talán egy 10-25-nél épp nem annyira szempont, de egyébként manuális 'követő' fókusz használatakor, vagy mondjuk makrónál szerintem alap... -nak kellene legyen, hogy fizikálisan is megálljon a két végpontnál.
És talán a mai digitális világban már nincs túl sok értelme, de a vintage obikon én még a marking alapján állítom be a hiperfokális távolságot.
-
aginor
addikt
Hááát, a mai nagy bejelenés elég semmi lett, de a videó az nagyot üt.
A kicsit jobban megnézzük, akkor a természetfotózásra van teljesen kihegyezve (mondjuk a makrót pont kihagyták, ha jól látom). Semmi portré vagy bármi más, ezzel talán ki is jelöli a szerintük követendő irányt.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
ZephX
senior tag
válasz aginor #99166 üzenetére
Nekem igazából az a bajom az Olympus-Om természetfotós vonallal, hogy ezek a retró kinézető vázak (EM-10 ás EM-5) nekem ránézésre sokkal inkább hipszter városi közegbe valók. Természetbe én inkább egy Nikon, Canon DSLR krumplit tudok elképzelni jó fogással, gumírozással. Tudom, ott van az EM-1, meg az EM-1X, de az csak 2 gép a többi mellett. Mondom úgy hogy nekem EM-10 II-m van és nagyon elégedett vagyok vele univerzális felhasználásra. Másrészt természetbe nem mindenesetben jó a kis szenzor. Madár/egyéb van fotózásra jó lehet a tele/kis szenzor kombó miatt. De táj fotósok pl. nagyrészt nagyobb szenzoros gépeket használnak a nagyobb dinamikatartomány/részletesség miatt (Sony A7R család pl). Bár ez csak az én meglátásom.
-
lugosi
MODERÁTOR
Most ilyen vázakat adnak ki, mert most ez a divat.
Egyébként is most mindenki “utcai fotós” mert most az a divat. 15-16 éve a természetfotózás volt az aktuális trend, akkor meg mindenki “természetfotós” volt. Sokaknak szerencséje volt ezzel a váltással mert azzal hogy ő most “streetet” fotóz nem kell kimozdulnia igazán.
A gyártók meg követik az aktuális divathullámot, nekik mindegy mi adja el a gépeket csak eladja. -
aginor
addikt
Nyilván több mindenre is jó a rendszer (ahogy az összes többi is). Ugyanakkor a crop faktor, a kisebb méret és a sok szigetelt cucc (még ilyen makróvaku is van) egyértelműen alkalmassá teszi a rendszert a természet és természetjáró fotósoknak. A csini vázak és kis fixek miatt valóban streetre is jó, de erre ugyanilyen jó a Fuji is, itt nem látok valódi előnyt. Ami még kifejezett terepe lehet a rendszernek, az az utazás a viszonylag kis méret és formaterv okán, valamint a rendezvény, mivel ott a kisebb cucc kevésbé kelt feltűnést, és kevésbé frusztrálja a látogatókat/résztvevőket.
forceberg: 640-800-ig jól kezelhető az ISO (pláne a megfelelő utómunkával), afölött viszont valóban lehetnek bajok.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
addikt
Az első váz, ami saját kiadás (bár vélhetően ezt is csak végfejlesztették, amúgy lényegében az Olytól jött) az erősen hagyjuk kategória szerintem. Remélem ennél azért jobban odateszik majd magukat..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
addikt
Itt van pár kép a csoda wow kameráról..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
yle_greg
tag
válasz aginor #99174 üzenetére
Ejnye, milyen fotos ceg ami ennyire alulexponal, hogy nem latni mi van a kepen? :-)
Nekem tudasban a Pana GX9 is boven eleg, sehol nem erzem szuknek, meg mindig en vagyok a hulyebb kettonk kozul. Ami erdekelne, az egy olyan szoftveresen felturbozott vadallat ami egyben telefon is, hasonloan mint a Yongnuo YN450, csak rendes kezeloszervekkel, mert nekem kellenek a tarcsak, a gombok. Na, egy ilyen gep megmozgatna a fantaziamat, de egy ujabb es meg jobb akarmilyen parameteru geptol nem hiszem, hogy egybol sokkal jobbak lennenek a kepeim.
Az meg egy masik szempont, hogy nekem az idealis kinezet a monolit (A. C. Clarke) szoval a lapos teteju tavmeros sorozat bejon, de amelyiknek meg ott figyel a pentaprizma domborulata a tetejen az nem kompatibilis a technokrata lelkemmel. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Throme
veterán
válasz aginor #99174 üzenetére
Nem értem miért kell ennyire titokzatosnak lenni.
Ráadásul a külsőből még a belbecs nem fog kiderülni....
Ha nem történt volna semmi az oly háza táján, még vicces is lenne egy ilyen "reklám".
Viszont tudják nagyon jól, hogy domborítani kell és egy szép forma még kevés lesz a boldogsághoz. -
peppe79
senior tag
válasz Throme #99178 üzenetére
Csak a már tőlük megszokott időhúzás. Vagány az új reklám videójuk, de igazából az sem egy konkrét, saját, kézzel fogható innovációról szól, hanem csak az Olympus múltjáról. Jobb lett volna akkor előrukkolniuk vele, ha van már egy olyan fényképezőgépük, ami kimondottan az ő fejlesztésük, szabadalmuk alapján készült, nem pedig egy toldozgatott valami.
-
Throme
veterán
válasz peppe79 #99179 üzenetére
Ezzel egyetértek. Ha már nem Olympus márkanévvel mennek tovább, akkor hagyjuk a múltat. A vásárlók ismerik. Most a JIP-en van a sor, hogy villantson. Ezért se kéne húzniuk az időt.
Oké, biztos nem egyszerű valami újat csinálni, a meglévő tuningolása helyett...de akkor is... ne húzzák már az ember agyát.... meglátjuk... -
jaanoo89
aktív tag
Ahhoz képest, hogy tavaly sokan a Vaio laptopok sorsára számítottak, már ez is valami. Ezt a szériát már végig csinálják, le lettek elvileg gyártva az új Sony szenzorok, ami azt jelenti, hogy nem 1-2 gép kell ahhoz, hogy azokat el lehessen adni. Szóval biztosan jön egy csúcs kategória és egy felső közép (régi nevükön E-M1 és E-M5) aztán ha mégis le akarják húzni a rolót, még bele rakhatják az E-M10-be is, hogy nyomott áron kipörögjön az egész... De ez nekünk még 3 gépet jelenthet (nem beszélve a Pana oldaláról), amiben az új szenzor lesz, jobb AF és várhatóan 4k 60 fps video, kézből kitartható HI-RES mód, ezekkel sok évig kihúzhatjuk.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz TunerJoe #99176 üzenetére
Biztosan új szenzort fog kapni, de szerintem is bumszli. Én egy E-M5 IV-re vágyom, E-M5 II építési minőséggel és E-M5 III gomb kiosztással.
Viszont logikus lépés az új szenzort eleve egy szászlóshajóval bemutatni, illetve úgy tudom, hogy az E-M1 széria jól fogyott. Flickr-en is ezzel a családdal alkotnak a legtöbbet. -
aginor
addikt
válasz Throme #99178 üzenetére
Ezt minden valamire való cég csinálja, úgy hívják, hogy hájp keltés. Ha jól csinálják,és jó a termék is, akkor elvben növelni tudja a birtoklási vágyat és a márkahűséget is. Gyakorlatilag meglátásom szerint a JIP-nek ezzel most azért óvatosnak kellene lennie, nem most van itt az ideje az ilyen trükköknek, pláne, hogy az idénre tervezett bejelentésekről is hallgatnak és lényegében már november van.
Ahogy sejteni lehetett egy M1 variáns. Expó gomb alapján X, de lehet változik a formaterv és mégsem.
A paraméterekre én is kíváncsi leszek a WOW jelző miatt. A piac az utóbbi pár évben nagyon elment az m43 mellett. Van már másnak is jó képstabja, még kis vázban is (akár FF szenzorral), gyors sorozata, forgatható kijelzője, jobb fókusza, , kicsi optikái, stb. Ráadásul megjelentek olyan új szolgáltatásokkal, mint a blacklit nélküli kereső, szemérzékelős af, programozható gombok/tárcsák az objektíveken, témafelismerő af, 6-8k video, rétegzett szenzor, stb.
Az biztos, hogy ha ezt a WOW jelzőt komolyan gondolják, akkor rendesen fel kell kötni a getyeszt. Ha pedig sikerül nekik, akkor egy olyan gép jön, amit el sem hiszünk majd. Mindenesetre én drukkolok, bár attól tartok, hogy az ára miatt csak sokára, vagy soha nem lesz ilyen WOW kamerám.yle_greg: ilyen "monolit" vázakat a Pana tolja/tolta, az Olynak ez soha nem volt erőssége, így tőlük max egy pen-f mk2-őt várhatsz, ami nagyjából témába vág.
Az ilyen telefon fgép hibrideket felejtsd el szerintem, eddig mindenki befürdött velük, és nem látok rá esélyt, hogy ez a közeli jövőben változzon. Az Olynak még az Air sem jött be, pedig abban volt potenciál és rajongótábora is.jaanoo89: "úgy tudom, hogy az E-M1 széria jól fogyott."- kérdés hogyan definiáljuk a jól fogyott jelzőt.
Amennyire emlékszem, japánban a kis penek és az M10 volt mindig az eladások csúcsán. Olyannyira, hogy az összes gyártó 10-es listájában is mindig bent voltak, ellenben a Pana cuccaival. Ettől függetlenül biztosan jól fogytak az egyesek is. A flickr pedig lehet nem mérvadó, mert oda csak az tölt fel, aki minimum hobbifotós. A más platformon publikálók és a kocafotósok eleve kiesnek.[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Throme
veterán
válasz aginor #99185 üzenetére
"Gyakorlatilag meglátásom szerint a JIP-nek ezzel most azért óvatosnak kellene lennie"
Én is ezt gondolom. A többiek csinálhatják a szokásos hájp-ot, van mire, és nem volt marginális váltás náluk.
Drukkolok a JIP-nek, hogy ne csak a "hájp" terén érjék be a konkurenciát, és ne legyen pofáraesés."attól tartok, hogy az ára miatt csak sokára, vagy soha nem lesz ilyen WOW kamerám"
Hát igen, ez lesz a másik problémánk itt Kelet-EU-ban, még ha ki is jönnek egy/több komoly géppel, csak nézegetjük a review-kat róla.
Mondjuk ha így nézem, akkor meg teljesen mindegy, hogy mivel jönnek ki, így se, úgy se lesz. -
nozs23
addikt
válasz lugosi #99187 üzenetére
Nem tudom mivel állnak jól, eddig annyit csináltak, hogy megváltoztatták a nevet és kiadtak egy üveget meg egy senkit nem érdeklő vázat, amik már gondolom a raktárakban sorakoztak amúgy is. Csak a nagy susmus megy, hogy majd meg hú meg há. Panasonic jelenleg ugyanez, de legalább ők már valamit kinyögtek a GH6-ról. Mindeközben FF-en mérföldekre elhúztak mellettük.
Fel nem foghatom miért nem adnak ki kézzel fogható információkat a készülő vázakról, ahogy a Canon, vagy a Nikon teszi. Szükség lenne arra, hogy a meglévő bázisban megerősítsék a hitet a rendszerben. Más gyártónál elfogadnám azt az indokot, hogy legalább addig veszik a jelenlegi vázakat, amíg nem tudnak semmit az újról. De ki vesz jelenleg csúcskategóriás MFT gépet? Senki. Tehát nem az van, hogy minden nappal amíg nem tudunk többet pl. a GH6-ról legalább fogy egy-két GH5II, hanem minden nappal kiszáll valaki az egész rendszerből, mert elegük van, hogy ezek a töküket vakarják.
Mindezek ellenére én szurkolok nekik, különösen a Panasonicnak. Az FF gépek az utóbbi évek tendenciáival ellentétben egyre drágábbak, tehát ha tudnak hozni tényleg naprakész technológiát, ami nem ugyanannyiba kerül majd, mind az FF vetélytárs, akkor szerintem még simán lehet jövőjük. -
panoly
tag
Sziasztok!
Kérdés Pana G9 timelapse módjához, de gondolom más Pana is jó lesz.Lényegében folyamatosan akarok exponálni, hosszúakat 15-30mp. Felismerésem szerint a zárnyitás kezdetétől számolja az intervallumot, viszont ha egy 15mps exponál 15-re, 16-ra állítok, akkor olyan mint ha kihagyná ezt a shotot. Létezik, hogy amíg nem tudja kiírni kártyára nem lövi el a következőt? Ha ez van, akkor egy gyorsabb kártyát leszámítva milyen esélyem van a fényképek időközének csökkentésére?
-
panoly
tag
Az be volt még tegnap, a legnagyobb hibát az okozta (mondjuk rá is számoltam ugyanannyit).
Valami ilyesmit szeretnék meglőni, tegnap a long expo zajcsökkentés miatt volt benne 18mp szünet a 15mps expoknál, de nem vész, viszont ma itthon próbálgattam, és egyszerűen nem hajlandó elsütni 16-ra 15mps expo esetén. Még kipróbálom gyorsabb memóriakártyával.
-
MrChris
nagyúr
válasz panoly #99189 üzenetére
Kizártnak tartom, hogy a kártyaírás problémát jelentene, mert elég nagy memóriája van a G9-nek és aszem sikerült is megfejtenem. Kipróbáltam és hasonlóan nem megy, 16 másodperc időközzel a 15" záridőnél a másodikat már nem lövi meg a 16. másodpercben, de 17 másodperc időközzel elsüti, viszont gyanúsan hamar csinálja az újra exponálást. Kipróbáltam 13" zár, 14s időközzel, úgy helyesen működik és ennél rövidebb időknél is rendben van. 20" záridő és 21s időköz szintén rendben van. Itt valami hiba lesz, ha jó a mérésem, akkor a 15" záridő Panánál 16 másodperc! Azért ez elég blama... Írjunk nekik!
-
0519
senior tag
A most bejelentett Nikon Z 9 csúcs tükörnélküli gépben már nem lesz mechanikus zár.
''Vígan ülünk tort azok fölött akik ellenünk törtek'' -Addams family
-
nozs23
addikt
válasz yle_greg #99194 üzenetére
Az már a több éves A9-eknél sem probléma, a Z9-ben egyelőre úgy néz ki, hogy a leggyorsabb kiolvasású szenzor van, ami köröket ver az A9-re is, így tényleges szükség már nincs a fizikai zárra. Gyakorlatilag ezt a sebességet tudja az A1 is, de ott megtartották a fizikai zárat.
[ Szerkesztve ]
-
panoly
tag
válasz MrChris #99192 üzenetére
Hát ezt a bugfixet berakhatnák a következő sw frissítésbe, 400mbites 4k és a GH5 featurei mellett . Imádom a g9-et, iszonyú okos gép, de van 1-2 apróság ami zavar. Pl itt timelapse-nel igazán lehetne hogy zár végétől számítsa a következő shotot. Legalábbis így is be lehessen állítani. A fentebb linkelt star trail jellegű éjszakai fotó stacking így egy kicsit csorbát szenved.
Köszönöm szépen hogy megnézted!
-
panoly
tag
Amúgy vásároltam 30-ért egy viltrox speedboostert és egy Canon 50mm f1.8-at. Így 60-ból van egy ekv. 75-ös 1.3-as obim. Sokk rosszabbra számítottam, nyitva is elfogadható a képe, pláne videóhoz. A speedboostert amúgy egy Sigma 18-35 előkészítéseként vettem, csak egyelőre nem fűlik a fogam az árához. 1 hónap alatt 1 db volt fent a használt piacon, az is 210ért.
-
aginor
addikt
válasz nozs23 #99195 üzenetére
Ezek miatt is kíváncsi leszek, hogy a JIP szerint hogyan is kell ma kinéznie egy WOW kamerának..
20mm1.4 spec (méretre kb. mint egy 12-45 "összecsukva"):
- Lens Construction: 11 elements in 10 groups (1 Super ED lens, 3 ED lenses, 2 Super HR lenses, 2 Aspherical lenses
- Closest Focusing Distance: 0.25m
- Maximum Image Magnification: 0.11x
- Number of Blades: 9 (Circular aperture diaphragm)
- Filter Size: 58mm
- Dimensions: 63.4 x 61.7mm
- Weight: 247g (without Lens Cap, Lens Rear Cap and Lens Hood)Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...