Új hozzászólás Aktív témák
-
HuMarc
addikt
Oly 12-100 mm f/4.0 PRO, esetleg PL 12-60 mm f/2.8-4.0?
Nyilván attól függ, mennyire hiányozna a wide-angle (meg hogy a pénztárca engedi-e), de esetleg van egy PL 35-100 f/2.8-as obi, ami lehet, hogy megfelelne neked (kombózva a 20 mm-el, vagy ha valamire mégis kell a wide angle, akkor a 12-32-vel)
Vagy ha retro is jöhet, akkor 4/3-os Zuiko 35-100 f/2.0, bár az a maga bő másfél kilójával egyedül nehezebb, mint a három felsorolt obi együtt. -
Lassú Víz
őstag
válasz Throme #99499 üzenetére
Engem nagyon meglepne, ha valaki most kezdene el m4/3 rendszert építeni. Ha találsz magadnak egy "használom amíg működik" szemléletű konfigurációt és neked megéri, akkor meg lehet venni, de arra alapozni, hogy az OM System megéri a "wow" kamera elkészültét eléggé bátor elképzelés.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
aginor
addikt
válasz Lassú Víz #99502 üzenetére
Én ennyire most nem vagyok borúlátó, de szerintem sem véletlen, hogy a "wowkamera" nem akar megjelenni. Ebben mondjuk nem a JIP töketlenkedését, vagy pénzügyi erejét látom, sokkal inkább csak azt, hogy az évben már megjelent két "wowkamera". Egy a Canonnál, egy a Nikonnál, és ami tavaly év elején még wow lehetett volna, az mostanra már csak tisztes középszer. Ennek fényében pedig csak vakaróznak az Olynál, mert lehet, hogy ezek a gépek olyan dolgokat mutattak, amire nem gondoltak, és egyelőre nem látják, hogy hogyan tudnának helytállni ellenük, ha már esetleg rálicitálni nem is tudnak.
Aztán persze tudja a fene, én is csak találgatok..Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
yle_greg
tag
válasz csaabz #99503 üzenetére
A 12-60 nem igazán lesz neki jó, mert írta, hogy városban sokat használja a tele végét a 150 -es obinak. Mivel azt is írta, hogy a szélest ellenben ritkán használja, a a 14-140 tűnik eddig (legalábbis nekem) az optimálisnak, ha az a cél, hogy ne kelljen cserélgetni. Ha pedig sötétebb helyre megy (árkádok alatt, kápolna, stb) ahol kevés az f3.5-5.6, akkor jöhet a 20-as palacsinta f1.7 -el.
Ha városban főleg a 14-140 van a gépen, akkor a kis 20/1.7 egészen konkrétan akár zsebre is vágható, megspórolva, hogy egy külön fotós táskát kelljen magára akasztani. Amikor mondjuk a palacsinta van a gépen, akkor a 14-140 -nek már kellhet egy szütyő, de meglepően kicsi és könnyű, nem nehéz elrakni. Megkockáztatom, hogy akár a kabátzseb mélye is jó neki, csak ne legyen mellette telefon, kulcscsomó, vagy pótakku.
Én amikor csak plusz egy obit viszek, akkor azt egy övre fűzhető vastag neoprém szütyőbe teszem, a gép meg egy szíjon van a vállamon, a szíj az állványmenetben lévő szemescsavar szemén megy át, így minden kéznél van, de mégsem vagyok málhásszamár.
A 14-140 a 20/1.7 -et nem váltja ki, de a másik kettőt igen. Olyan obit meg nem tudok, ami 14-140 (plusz-minusz 10%) és közben f1.7 is. Azt szerintem nem lehet megúszni, hogy külön obi legyen.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz aginor #99504 üzenetére
Szerintem amivel lehetne durrantani, az az, ha a telefonokban megjelenő szoftveres lehetőségeket adoptálnák a rendes gépek hardverére. Ahogy a vörösszemcsökkentés meg a bőrsimítás alapvető elvárás lett, úgy meg kell nézni, hogy mi zajlik a telefon fronton, és ott próbálni meg előzni.
Ezzel talán még tudnának új embereket behúzni a rendszerbe, hiszen a kamerák fejlődése lelassult, még egy GX7 is jóval többet tud, mint amit az átlagember vár, talán a Dual IS hiánya az egyedüli fájdalom, pedig kilenc éve jelent meg. KILENC ÉVE! Négy éve jelent meg a GX9, és még mindig egy brutális tudású gép.
Aki már bent van a rendszerben egy hasonló, mondjuk 3-6 éve megjelent kamerával, miért akarna kiadni negyed-fél millió forintot? Mi az, ami megmozgatja a már a rendszerben lévő emberek fantáziáját? Nem tudom, hogy mire alapoz a Pana és a Oly/JIP. Amatőr videósokra (GH sorozat) vagy nosztalgiára (GX sorozat) vagy nagyon profi, ebből élőkre (Lumix S?) vagy mire? Az Olyval annyira sem vagyok képben, ott nem tudom, hogy melyik szériával kit akarnak megfogni. Szerintem átlag embernek mindegyik kamera egyszerűen túl jó. Cinkes, de talán még nekem is.
Egy profi már válogat feaure set alapján is, de bevonzani új amatőröket nagy számban nem tudom, hogy melyikkel lehet. Leginkább talán az alacsony árakkal lehetne, akár mint a nyomtatónál. Olcsó nyomtató, drága patron, hiszen úgyis veszel hozzá jó párat. Itt olcsó(bb) gépváz és drágább obival lehetne ezt megoldani. Ha mindkettő drága, akkor az átlagember összeadja, és vesz inkább egy LX100 II gépet, benne az ekv. 24-75/f1.7-2.8 as obival ha jót akar, vagy egy újabb telefont, ha nem akar két bizbaszt cipelni, vagy lány.
Lehet a telefonok ellen menni a palacsinta 20/1.7 -el, meg lehet a videósok popsiját fényesre nyalni a 10-25 és 25-50 f1.7 -es zoomokkal, ebben a rendszerben nekem ez tetszik, hogy nem köti meg a kezemet. Ha akarom lehetek minimalista a palacsinta 12-32 -vel, de rákészülve akár madarat is lőhetek a 100-300 -al, illetve ha nem zavar a súlya, mert beltér, akkor garmadával van nagy, fényerős objektív is a palettán. De én már itt vagyok vagy 5 éve, (tudom, fenekemen a tojáshéj) de új embert belerángatni ebbe nem könnyű, hiszen lefedni a szélest, a telét, és a fényerőset is, nem kis pénz. És az összes reklám azt harsogja, ahogy a legújabb telefon már olyan jó mint a DSLR, (persze, verőfényben és szökőnapon) és benne a kinyalt hajú esküvőfotós is rózsaszín iTelefonnal nyomja vakító vigyorral, hát innen nehéz valakivel elhitetni, hogy nem úgy van az. És hogy az a fél milla amit előbb-utóbb biztosan ki fog adni, az megéri. Mert amúgy az utca emberének valószínűleg nem is éri meg.
Nem tudom, hogy a Pana / Oly / JIP meg akar-e szólítani széles tömegeket. Szerintem nem.
Akkor viszont a meglévők megtartása jön, de azt hogy? Hiszen nem akarom lecserélni a 4-5 éves kamerámat. Csak profi felhasználóból pedig van elég, aki valami új feature miatt megteszi? Elég annyi vásárló? Ezt nem tudom, de nem hinném.De szerintem ha nem mennek rá a szoftveres vonalra, akkor hamar majdhogynem analóggá fog válni a kezünkben a digitális kamera, amikor a kanyarban beelőznek az AI -val felturbózott telefonok.
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Throme
veterán
válasz Lassú Víz #99502 üzenetére
Igen, ezzel van a baj, hogy nem tud behúzni új felhasználókat/vásárlókat a rendszer.
Egy árcsökkentéssel talán ez ideiglenesen megoldódna, mert nem hiszem, hogy mindenkinek olyan könnyen elérhető a Sony/Nikon/Canon, Fuji milcek és obik.Nagyon OM_S cuccot nem tudnék venni. Még a 20mm lencse is - gondolom - oly gyökerekel rendelkezik.
Egy EM5 mk3 nálam kimaxolná az igényeket, mindamellett, hogy jó szolgálatot tesz a kis EM10 mk2 is. -
Grillo
senior tag
válasz Throme #99507 üzenetére
Én kb egy éve vettem egy GX8at 14-43-mal, meg azóta lett hozzá egy 45-140 és egy 100-300, de ha a mostani eszemmel vágnék bele a fotós hobbiba, akkor egy lépcsővel feljebb nézelődnék, Sony vagy Fuji vonalon. Bánni nem bánom, mert megtanulni mindent alapoktól ez is tökletes, sőt, soha nem fogom kihasználni még ennek a rendszernek az adottságait sem.
-
Lassú Víz
őstag
válasz yle_greg #99506 üzenetére
Azok a telefonok még egy jó darabig nem fognak beelőzni. Nyilván nem az a célközönség aki telefonon nézegeti és küldözgeti a képeket. Ha AI kell, akkor értelmes áron lehet venni Luminart, Topaz és még ki tudja milyen cuccokat.
Ami az én elvárásomat illeti, előbb-utóbb el fognak romlani ezek az eszközök. És a jelenlegi helyzetben nem igazán látom biztosítottnak, hogy lesz megvehető utód. Annyi pénzem meg nincs, hogy egy PRO objektívet kukázzak (kótyavetyéljek) mert tönkrement a váz gyártója. A technológia fejlődésével egyre kevésbé meghatározó része a kamera árának a szenzor mérete, és bizony az FF MILC-ek be fogják kebelezni a piac nagy részét. Ami marad nem tudom, hogy el tudja-e tartani az OM Systemet. Érdekes lenne látni a 2021-es évük mérlegét, meg az alkalmazottak létszámának alakulását.
A túl jó tekintetében ott van igazad, hogy egy csomó olyan dologgal van telepakolva pl. egy E-M1, amit nem használok. Biztos az én hibám is, de jelenleg nem tudok tudatosan annyira összeszedetten fotózni, hogy mindenre figyeljek. Ha az alap dolgok + az élesség a helyén van, már jó. Pedig lehet, hogy a téma elbírná a Hi-Res módot, vagy kéne egy exposorozat, esetleg trapéz korrekcióval megnézni, hogy milyen lesz a végeredmény raw-ból.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Throme
veterán
válasz Grillo #99508 üzenetére
cNem sok olyan kütyü van, aminek az összes funkcióját kihasználjuk.
Nekem bizonyos funkciók megléte fontos egy fényképezőben, elérhető árcédulával.Sony/fuji vonalat néztem, mert APSC-ről jöttem (mondjuk bármikor visszatérhetnék, de egyelőre nem akarok, mert nagyon kis rendszer ez), de elég durva árak vannak.
Egy 12-45 szintű obit nem hiszem, hogy megkapsz 150-160k huf-ból.A szenzor FFvonalon nagyon nagy előny, de van ára is. APS-c is jobb zajosodás terén, mint az MFT. Sötétben való fotózást el kell felejtenem.
Nálam az EM10 mk2 és a 12-45 a sztár#99509Lassú Víz
Ha így nézzük, akkor a canikon (és jó ideje sony) vonalról nem szabad letérni.
Nekem a következő lépcső nikon dslr aps-c szettről az FF milc lenne, mint értelmes továbblépés.
Egy Z50 és egy f4-es zoom Z obi kb 800k huf....
Ennyit nem adok 1váz, 1 obi "rendszerért"
Nappal fotózok zömében. Repnapon korában a 70-300 nikkorom teljesített jól, most a 75-300 oly (utóbbival azért több gyakorlásra van szükségem, de nincs is vége ekv. 450mm-nél). Ez mivel oldhatom meg egy FF canikonon? -
Grillo
senior tag
válasz Throme #99510 üzenetére
Hát ja, azért esett az MFTre a választás, mert árban jó volt, és fogalmam sem volt, mennyire fog bejönni az objektívek cserélgetése a bridge gépek után. A váz meg a 3 obi eddig olyan 300 körül van, táska, egyebeket nem számolom, mert az máshoz is lenne.
Gondolkodom még obin, de igazából ez is sok, kéne egy 12-ről induló (12-60?), valami fényerősebb fix, aztán jóvan, de még elvagyok. -
peppe79
senior tag
válasz yle_greg #99506 üzenetére
Az én fantáziám a G9 fogta meg, a villámgyors AF, és az olcsó Lumix objektívek lineáris kézifókuszának opciója miatt. De amúgy, az esetek többségében, simán el vagyok a GX80-nal. Az objektív sorom is teljessé vált, minden más lehetőség már csak a "fotóbogárból" adódó kíváncsiság, nem valós igény.
A szoftveres fícsörök még kevésbé érdekelnek, így is átestünk már a ló túloldalára. Az utólagos képfeldolgozáskor is épp csak annyit korrigálok, amennyit feltétlenül szükséges.[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz nozs23 #99515 üzenetére
AF obinal nagyon ritkan hasznalok MF modot. Talan csak amikor allatkertben vagyunk, es a racsra akar fokuszalni. Ti milyen gyakran, milyen esetekben hasznaltok MF modot? Ne erts felre, nem piszkalas, tenyleg erdekel, hogy mikor erdemes meg.
En meg koveto fokuszt hasznalok, bar azt foleg videozaasnal, illetve valtogatom, hogy arc-szem felismeresre fokuszaljon, vagy kozepen egy altalam beallitott "foltra". Kozepen egy pontra csak teleobjektivvel.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
theporcupine
tag
válasz yle_greg #99518 üzenetére
Tárgyfotónál állványról csak manuális.
A videó követő fókuszt próbáltam, de elég könnyen elvesztette a célt. A folyamatos fókusz pumpálása is idegesít és néha az is elmegy a semmibe.
Látom yt videósoknál, hogy asztalnál beszélnek, megy a folyamatos fókusz és a háttér mosás pumpál. Engem ez zavar.https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz yle_greg #99518 üzenetére
Én szinte soha nem használok már MF-et. A filmes időszakban mf rendszerben kezdtem, örültem mikor AF-re tudtam váltani. A digitális korszakban is használtam (inkább próbáltam) mf-et, nem jött be. Maximum úgy néha, hogy egy vázon nyomott AF-on, és utána kis igazítás kézzel, de ritka.
-
asdf_
veterán
Oly 9-18-hoz futott már bele valaki valami szétszedős videóba/leírásba? Rommá kerestem magam, de nem lelek. Az volt a karácsonyi ajándék, hogy csináljak egy képet a fáról, aztán a régóta 9-14-mm-é vált objektív immár 0 mm-es lett, egyáltalán nem megy annak a nyomorult szalagkábelnek köszönhetően. Megnézném, mekkora történet sajátkezűleg kicserélni, mielőtt esetleg tökfölöslegesen rendelek egyet az ebayről/aliról.
-
ROBOTER
addikt
Lenstipen megjelent a 20/1.4 tesztje. Nem remekelt valami fényesen.
-
aginor
addikt
válasz yle_greg #99506 üzenetére
Hát, ha új emberek behúzása a cél, akkor meg kell nézni, hogy hol/mivel kezdenek azok, akik az elmúlt pár évben lettek minimum középhaladók.
Ha tippelnem kellene, akkor jó minőségű és elérhető áru amatőr dolgokra lehet ilyenkor igény. Pl: M10 és/vagy M5, lencsékből a fix 1.7/1.8-as sor, jó alapzoomok, ide sorolva még talán a 12-45, 40-150/4 és 20/1.4-eket. Szerintem ha valaki belépett a rendszerbe, de fejleszteni szeretne, akkor ilyesmi dolgok érdekelhetik. Emellé kéne egy ingyenes online oktatóprogram, megspékelve pár ingyenes workshoppal. Ezekkel már lehet valamit kezdeni.
Ugyanakkor azt várni, hogy majd mi csak profi cuccokat gyártunk, mert majd vagy azokkal fognak indulni a népek, vagy tömegesen fognak FF-ről váltani, profi igényekkel, esetleg aktív praxissal, hááát, szerintem nem életszerű.
Sokkal nagyobb probléma -amivel sem a Pana, sem az Oly nem tud mit kezdeni- az az FF sznobizmus. Idézek egy másik topikból egy kevesebb, mint egy hetes hozzászólásból "magára valamit is adó fotós full frame alatt nem gondolkodik". Ezzel lehet egyetérteni, vagy akár vitatkozni, de az tény, hogy az FF gépek virágkorukat élik, és a fenti nézet egyre gyakrabban kerül elő és egyre általánosabb. Az m43 mindig is rétegigényeket szolgált ki, nem is tudott 12% piaci részesedés fölé menni még a legjobb éveiben sem, és a két gyártó jelenlegi hozzáállásával a jelenlegi is már csak lefelé fog menni, ami egyrészt eldrágítja a termékeket, másrészt egy szint alatt már nem is teszi azt rentábilissé. Tehát, vagy meg kell tartani a jelenlegi 9%-os részesedést, vagy előbb-utóbb jön a roló.Az egész fotóipart érinti, hogy egy ideje annyira jó cuccokat gyártanak, hogy az újdonságkeresőkön kívül eléggé lelassult a fejlesztési kedv a felhasználókban, mert vagy szinte semmi lényeges újdonságot nem ad az új cucc, vagy csak nagyon drágán (lásd. M1mk2 vs mk3). A Panának volt a G80 vagy a G90 bemutatójakor egy olyan kijelentésük, hogy lassítani fogják az új termékek bemutatását, és a köztes időben szoftveresen tervezik naprakészen tartani a modelleket. Nekem tetszik ez a hozzáállás, nagy kár, hogy a két csúcsgépen kívül ők is leszarnak minden mást. Így ez a dolog inkább csak tökönlövés, mintsem hasznos stratégia (az Oly még linkebb a szoftveres támogatásban).
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Ironizer
tag
válasz aginor #99532 üzenetére
"magára valamit is adó fotós full frame alatt nem gondolkodik"
Igen, ez borzasztó, sajnos az embereknek könnyű beadni, hogy egy fotó jósága a gépen múlik. Ezt már más hobbikban is tapasztaltam, az emberek elhiszik, hogy a "jobb" felszereléssel jobb eredményeik is lesznek, a marketingosztályok meg nyilván ki is használják ezt. Vagy amikor amikor megmutatod egy képed egy ismerősödnek, és megkapod, hogy "fú de jó, milyen géppel lőtted?", vagy "fú de szép képeket csinál a géped". Vajon egy séf is szokott ilyeneket hallani, hogy "fú de finom volt az ebéd, biztos nagyon jó fazekad van"?.
-
-
Throme
veterán
válasz Ironizer #99533 üzenetére
Marketing nagyon erős ágazat. Nem számít már semmi, csak minél szélesebb réteghez eljussanak.
Amikor egy porsche reklámban azt hallom, hogy robbanómotor, vagy egy tévéreklámban azt, hogy képátmérő.... akkor tényleg elhiszem, hogy az embereket fotózás terén a FF szettekkel fogják meg.Nyugaton még oké, mert ott rá tud szánni 3-4000 €-t a tag, de itthon az emberek zömének kilóg a segge a gatyából, mégis veszik a drága cuccokat.
Azt is érdemes lenne megnézni, hogy ugyanmár mit is fotóznak az újdonsült FF tulajok?!
Esküvőzni még béna, tárgyfotózni a kiegészítő cuccokra nincs már zsé. Tájfotóknál a szobaablaknál messzebb nem jut.
Persze az FF gyártót ez nem érdekli, mert már eladta a hardvert...jók az eladásai.#99532aginor
Én már azzal is elégedett lennék, ha látnám azt a WOW kamerát az OM-S-től...
Mindenesetre a 40-150 f4-re kíváncsi vagyok továbbra is...
Mondanám, hogy amíg van szerviz, addig nem félek, de ezekkel az egységárasított javításokkal se vagyok kibékülve. Gyakorlatilag annak örüljek, hogy ha beszarik a váz, akkor nagyon de nagyon szarjon be, mert így a 68k huf fillérek... igaz minél később történik meg annál hamarabb jön el az a pont, hogy a váz nem ér 68 rugót se...Kérdem én, ilyen szituáció esetén, amit leírtál (kvázi nagyon kicsi a kereslet oly cuccokra) mi a francért tartja az árát az új hardver?
Mikor jön el az a pont, mikor a boltok szabadulnának az oly cuccoktól olcsóbban? Majd akkor, mikor már az oly tulajok is átmentek/visszamentek más rendszerekre?
Én kivárok, mert a jelenlegi szettem az tökéletes nekem, ha meg roló és gazdasági totálkáros lesz a vázam, akkor "leporolom" a nikon-t, esetleg veszek egy nikon milc vázat adapterrel...(ha csak nem lesz olyan mobilom, ami hamarabb meglövi a képet tökéletesre, mielőtt én észbekapok, hogy fotózni kéne )
-
aginor
addikt
válasz Ironizer #99533 üzenetére
Fogyasztói társadalom + vadkapitalizmus. Ezek ezt eredményezik, és amúgy valamennyi igazság van benne, de jóval kevesebb, mint amit elhitetnek. Én is sokszor megkapom egy-egy kép esetén, hogy "hú, neked biztosan jó géped van". Ami amúgy igaz, de nem a gép kelt fel hajnali négykor és ment ki január másodikán a Nagy-hideghegyre mínusz 3 fokban zuzmarás képek csinálni, ahogy a kompozícióba se sok beleszólása volt, de a témaválasztás sem az erőssége.
trlala: sajnos aki nincs benne, vagy egy szint alatt van, annak ez az "IGAZSÁG" (igen, csupa nagybetűvel). Azt gondolja, hogy a felszerelés a mérvadó egy kép minőségét illetően. Ami technikai értelemben még igaz is lehet, az már más kérdés, hogy egy adott képnek hány százaléka technikai jellegű és mennyi az, amit a fotós tesz hozzá.
MrChris: tudom, azért mondtam, hogy az aktuális csúcson kívül mindent leszarnak (ez ugye a G9 és GH5-ben kimerül). Az Oly is hasonló sajna (ott legalább cserébe a szerviz rendben van). Nem tudták 5év alatt megoldani, hogy az M5mk2 érintő kijelzője szemhez emelt géppel is működjön, amit már a kortárs M10mk2 is tudott..
Én mondjuk ez M1mk2-be is örültem volna pár új funkciónak (pl: handheld hi-res, nd szűrő, af finomhangolások/új támakövető módok). Mondjuk valamilyen szinten megértem, mert az mk3 nem lett akkora durranás, így igyekeztek köztük mesterségesen fenntartani a rést, hátha úgy több mk3-at sikerül elsózni.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Hi!King
őstag
válasz Ironizer #99533 üzenetére
Nem kell messzire menni, a másik topikban védelmembe vettem a "szappantartó" belépő DSLR-ek és MILC-ek létjogosultságát, minden voltam, csak fehérember nem (azóta nem járok oda). Mindezt úgy, hogy a maradék piacon még mindig nagy szeletet hasítanak a belépő szintű cserélhető objektíves gépek. Aztán persze ahogy kihal a belépő szint, úgy kihal a fényképezőgépek felhasználói körének az utánpótlása is, mert nagyon kevesen vannak, akik egy méregdrága FF géppel fogják kezdeni.
@Thorme
Nyugaton sem az van, hogy csak úgy 3-4 ezer dollárt bárki kiad, ha egy új hobbijához kezdőszettet vásároljon. Ha nincs barátságos áron belépő szint, akkor egyszerűen annyi történik, hogy elapad az utánpótlás.[ Szerkesztve ]
-
theporcupine
tag
Ez az állítólagos beszélgetés jut eszembe a gépfetisizmusról:
- Mr. Penn, az ön képei igazán jók. Milyen fényképezőgépet használ? - kérdezte Hemingway.
- Az ön novellái is kitűnőek. Milyen írógépet használ? - kérdezett vissza Irving Penn.Amikor fotós suliba jártam, egy rokon nézte a portfóliós képeimet és mondta, hogy ezek neki nem tetszenek. Meg mit kell ezen tanulni, ott van az erkélyen az a virág, ami szép, én fogom a telefonom és megnyomom a gombot. Ennyi.
Egyik tanárunk szerint, most, amikor mindenki használ fényképeket/fényképezőgépet, ideje lenne már iskolában tanítani. Már nem a gomb megnyomását, hanem a vizuális kultúrát.https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
zolko74
tag
Ha valaki lemaradt volna az Olympus karácsonyi akciós 12-45 F4 Pro obiról 157.900 Ft-ért ne sajnálja, mert a médiában mától csak 153.259 Ft...
Sajnos én megvettem hétfőn a márkaboltból az akció utolsó napján. -
aginor
addikt
válasz Throme #99536 üzenetére
Wow kamerától ne várj sokat, akkor nem fogsz csalódni.
A 40-150-re én is, de mivel már megvettem a nagytesóját, csak akkor fog érdekelni, ha valódi 1:1-es makrót fog tudni. Amúgy már régóta hiányzik a rendszerből az F4-es zoomsor, most már meg lesz ez is.
"a boltok szabadulnának az oly cuccoktól olcsóbban" - soha, mert lényegében egyik sem tart komoly készletet. Amúgy váz árakban nincs olyan nagy baj, azok még elviselhetőek valamennyire, de lencséknél kéne egy revízió szerintem.theporcupine: "mindenki használ fényképeket/fényképezőgépet" - emiatt sok fotós aggódik, és csak részben alaptalanul. Innentől kezdve egyre nehezebb lesz eladni a gyenge munkát, mert olyat már nagyobb eséllyel készítenek telefonnal a vendégek is pl. Felértékelődik a minőség szerepe, ha pénzt is szeretne keresni az ember fia.
" vizuális kultúrát" - lehetne és kellene is tanítani, de nincs rá igazából igény. Igény a tömegre és a "különlegesre" van. Ez utóbbi pont az előbbi miatt és általában túltolt mesterséges megvalósítást jelent.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
theporcupine
tag
válasz aginor #99541 üzenetére
Nem feltétlenül. Amikor a sztenderd a fentről lefelé fotózott nagylátós torzított csücsörítős portré, szelfi, ott már a profi fotós nem tud érvényesülni.
Oktatás legalább nem igény alapú, Radnóti verseire sincs igény, de tanítják.Mostanában sokat gondolkodtam, hogy érdemes-e otthagyni az MFT-t, de túl sokba lenne és nem vagyok meggyőződve, hogy annyit kapnék a FF-től. Pana talán legnagyobb hibája, a fókuszrendszere. Nekem egy 5 éves GH5-öm van, ami lassan kezd szétesni, szóval kellene az új váz, de egy GH6 áráért lehet FF-ből is jót venni. Az biztos, hogy az elején nagyon ott voltak és nem igen volt elérhető versenytárs.
Más téma. GH5-re lehet valami elérhető és működő tilt-shift megoldást találni. Amit láttam, az nem is volt talán túl olcsó, de nem is ment fel rá. Ha jól gondolom az objektív feletti kiugró rész miatt nem fért rá. Tárgyfotóhoz nagyon izgat a téma, de még csak kipróbálni sem tudtam eddig.
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
HuMarc
addikt
Nekem is van két ismerősöm is, akik mindketten bőven a saját budget-ük felett beruháztak egy-egy FF vázra (Sony A7III ill. Nikon Z6 szerintem), aztán az előbbi kizárólag a 24-70 mm f/3.5-5.6 kitobit használja, a második pedig egy 24-70 mm f/4 mellé még tudott venni egy 85 mm f/1.8-at, ami már nem rossz, de volt, hogy koncertet fotózott végig (szerződött fotósként!) a 24-70 f/4-gyel, ami szerintem erre nem a legjobb választás.
Én MFT-n (E-M1 MkII és E-M1) meg használtam több adaptált 4/3-os obit, amiket azért olcsóbban be lehet szerezni (11-22 mm f/2.8-3.5, ez annyira nem jött be; 50 mm f/2 macro; 50-200 mm f/2.8-3.5, ezt az obit nagyon szeretem) a Pana 25 mm f/1.7 mellett. Most fogok venni egy Oly 12 mm f/2-t, meg egy 45 mm f/1.8-at (apám visszaváltott az E-M1-ről 4/3-ra egy E-30-cal, és visszavette a 4/3-os obikat).
Az én konklúzióm az, hogy nyilván számít a felszerelés (megfelelő fókusztávolság a saját stílusodhoz, elegendően nagy fényerő az adott körülményekhez), de MFT-ből (vagy akármilyen más rendszerből) ki lehet hozni jobb teljesítményt, mint FF-ből, ha az ember okosan csinálja (lens >>> body). És főleg hobbistáknak, de talán majdhogynem bárkinek elég lenne az MFT vagy épp APS-C (sőt, a Pentax Q7/Q10 által használt szenzorméret is )
Mondjuk az is igaz, hogy ha apám révén nem csöppenek bele az MFT-be, akkor sose gondolok rá, hogy Olympus-alapú rendszert építsek magamnak.
-
Throme
veterán
válasz theporcupine #99542 üzenetére
"e egy GH6 áráért lehet FF-ből is jót venni"
Oké, a GH6-ra van mit, de mit raksz az FF-re? Így nézed, akkor nincs a GH6 árából FF rendszered.#99540zolko74
Szerintem ne bánd. 175k huf volt az enyém, ami már akciós ár volt tavaly nyáron. Amennyit fotóztam és amennyi élményt adott azóta ez az obi, nekem simán megérte azt a +20-25k huf összeget
(biztos az MM-es csak egy visszavitt használt ... )#99543HuMarc
"ha apám révén nem csöppenek bele az MFT-be, akkor sose gondolok rá, hogy Olympus-alapú rendszert építsek"
Ennek a rendszernek kb ez a baja, hogy maguktól nem sokan gondolják, hogy jó lesz ez nekik. Mikor megjelent az oly milc nekem se tetszett.
Retro dizájn, kényelmetlen fogás (em10,em5, pen), kicsi szenzor, gyenge akku teljesítmény....
Aztán bővült a család és akartam egy nagyon kicsi gépet, ami cserélhető obis, zsebrevágós, szaladgálós. Jött a GF7 , utána az oly és itt ragadtam.#99541aginor
"Amúgy váz árakban nincs olyan nagy baj, azok még elviselhetőek"
Hát nekem nem
Egy EM5 mk3 váz kb 420-430-k huf... itt már majdnem találni FF vázat.Lehet, hogy nincs nagy készlet oly vázakból egyes helyeken, viszont elég sok üzletben/webshopban megtalálhatók, szóval azért van a piacon szép számmal...
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Hi!King #99538 üzenetére
Egy technikai hobbinál kb mennyi zsetont tolsz bele az indulásnál (most költői a kérdés, nyilván ne válaszold itt meg)?
Arányait tekintve egy havi zsét én elképzelhetőnek tartok átlagban... na ez a 3k € is kb 1 - 1,5 havi zsé (most ne a bevándorló minimálbért nézzük) tőlünk nyugatabbra.
Mikor kis tejfelesszájú gyerekek csinálnak YT videókat, az itthon kb 150k huf értékű obikat fikázva, nem gondolnám, hogy sokat mondtam.[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
-
Hi!King
őstag
válasz Throme #99545 üzenetére
Kezdetnél nem találom reálisnak a mai világban az egy havi bért. Amikor filmes gépek voltak, és jóval drágábbak, akkor más volt a mérce, mert akkor sokkal kevesebb dologra, azon belül kevesebb technikai eszközre költöttek az emberek.
Azok a tejfelesszájú gyerekek gondolom a videóikból élnek vagy legalábbis akarnak élni, ha abból élnék, én is megvenném az 1000 eurós iPhone-t, hogy aztán földhöz vágva összetörjem, ha potenciálisan visszajön az 1000 euró többszöröse a nézettségből, hogy egy szélsőségesebb példát mondjak.
De akit elkezd érdekelni egy hobbi, akkor ha csak nem percember, akinek sok pénze van, és pár havonta új hobbiba kezd, akkor azért van egy, a már benne lévőknél alacsonyabban fekvő ingerküszöbe a belépő szettre. Erős a gyanúm, hogy ha a legolcsóbb kerékpár 3 ezer euro lenne, akkor idővel nem csak a kerékpározás, mint közlekedés, hanem a kerékpár mint hobbi is leapadna, hiába nem számít soknak a 3K egy hobbi célú kerékpárnál, profiknál meg nagyon kevés. És ezt most nyugati viszonylatban mondom, Magyarországon ugyanez igaz lenne 1000 euronál.Egyébként már nem tudom előkeresni, de régebben olvastam valahol statisztikát róla, hogy a csökkenő piacon belül azért eléggé felül vannak reprezentálva a belépő szintű gépek kitobival.
@HuMarc
Ami a csak a kitobit használó ismerősödet illeti, ha a mostani trendek folytatódnak, és visszaszorul a mft és az APS-C, akkor simán lehet, hogy én is majd olyasmi konstrukciót veszek és használok, mint pl. egy Pana FF váz 20-60-as kit obival, és esetleg később egy tele vagy nagy átfogású obival. Ha egy szenzorméretre megy rá minden gyártó, akkor minden szinten alkalmazkodni kell majd a helyzethez, akkor is, ha lehet, hogy még a kitobit sem használom ki DoF-ben, illetve fényerőben. -
theporcupine
tag
válasz Throme #99544 üzenetére
Igen, az összes objektívem eladásából tudnék venni egy jó közepes cuccot, szerintem. Ez az igazi kérdés, mert a beharangozó szerint lesz a GH6 1M is a magyar boltokban. Itt az a kérdés, hogy érdemes-e még ebbe a rendszerbe pénzt ölni. Amikor az első GH1-es MILC-et megvettem, még nem volt egy havi fizum, ez meg fél éves. (ok, én is kevesebbet keresek már). Mindig felmerül, hogy ugyan hobbi, de pénzt is hozhatna.
Nálam például azért volt a GH1 egyértelmű döntés akkor, mert FZ-50-ről, meg camcoderről logikus volt. Jó darabig, videós gépnek egyértelmű volt a Pana MFT. Most azért már messze nincs így, illetve ott van a Pana S rendszere is.
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
vond
MODERÁTOR
válasz nozs23 #99546 üzenetére
Szinte kizártnak tartom, hogy beférjen 800 alá a GH6 itthon. Én is inkább millió környéki árat vizionálok. Ha egyáltalán megjelenik valaha. De ne legyen igazam.
Kivárok én is, addig nem adom el az MFT szett nagy részét, hátha valami őrületes nagy durranás lesz. Csak jó lenne, ha már nem nagyon húznák tovább, mert elég erősen áll a pénz a felszerelésben. Kissé luxusnak érzem, hogy az A7III+Tamron 28-200 mellett itt van még két M4/3 váz és négy objektív is.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
nozs23
addikt
Szinte kizártnak tartom, hogy beférjen 800 alá a GH6 itthon. Én is inkább millió környéki árat vizionálok. Ha egyáltalán megjelenik valaha. De ne legyen igazam.
GH5 600-ért nyitott, jelenleg a GH5II 540 ajándék obival. Mélyen millió alatt van az S5, de még az S1 is. Szerintem az 1m nagyon magas ár lenne érte, de majd meglátjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...