Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
Nem csúcskategória kellene, hanem a belépők közül a jobbik választás. A gépem se kimagasló, felesleges lenne hozzá nagyon drága obit venni.
Még azt se tudom, hogy szükségem lenne-e egy ekkora telére. Most a 150-el bevetem magam a sűrűbe, aztán ha valóban kevésnek bizonyul akkor beneveznék egy pana 100-300-ra..mf : A méret lényegtelen, mert ehhez már állványt is illik használni.
Magaslesen, erdőben lövöldöznék vele, ahol nem kivitelezhető, hogy közelebb menjek a fotóalanyhoz.
Városi használatra ott a 40-150 meg a többi kisebb obim.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
MrChris
nagyúr
válasz vendingo #53002 üzenetére
majd írd meg hogy boldogulsz a 100-300-al. Nálam a nagy telékkel a rezgés volt problémás, főképp ha nem volt elég stabil a talapzat, dobogó, kilátó, fa szerkezetű tetőtér... Persze a stabi meg masszívabb állvány sokat segít, de azzal együtt is elég orrnehéz tud lenni.
-
arn
félisten
szerintem se a vaz, meg ugy altalaban a rendszer sem a legjobb valasztas a fenyeros telekhez. foleg, ha nem szamit a meret.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Haugland
aktív tag
Nincs köztetek olyan, aki autóversenyeken szokott fényképezni m4/3 géppel?
Jellenzően rally -> ahol a versenyautó az emberek közelében halad és nem F1 ahol >50m távolság van az autók és nézők között.....szóval egy ilyen embert keresnék, hogy kb. milyen objektívvel/objektívekkel lenne érdemes elmenni egy ilyen versenyre és ami még fontosabb, hogy milyen beállításokat érdemes használni, hogy a versenynap végén minél több értékelhető kép maradjon?
Lényegében a fotós szett már adott (Lumix G6 + 14-140 II) de a gép beállításaival totál tanácstalan vagyok...A neten találni olyan képeket amik tűélesek ÉS alacsony iso-n + 150-es zársebességgel készültek úgy, hogy az autó a fotós felé haladt nagy sebességgel (~150km/h)
Arra gondoltam, hogy az zársebességet beállítom fixen 400-ra, az ISO-t 1600-ra...de a fókuszt pl. mire állítsam? Egyszeri-re, vagy követőre?
Állítsak sorozatmódot (7kép/sec) és egyszeri fókuszálást? -
szaby_gyerek
tag
válasz Haugland #53008 üzenetére
Egyszer próbáltam ki m43-ot tereprally fotózásra, de korábban évekig használtam 43-ot ugyanerre. Saját tapasztalat:
- követő af felejtős (pontosabban hibrid AF-es vázzal gondolom okés, de anélkül nem)
- széles látószögnél simán mehet a "zónázós AF", tudod hogy 5 méterre lesz tőled, akkor keresel valamit 5 méterre és odafókuszálsz majd Manuálra kapcsolod, vagy rögzíted
- záridőelőválasztás: nyilván az a legfontosabb hogy mi legyen kimerevítve és mi mozduljon be 1/100-tól 1/400-ig szoktam. A nagyon gyors záridővel az a gond, hogy a kereket is megállítja...
- a legfontosabb, hogy ismerd az adott pályaszakaszt, kanyart, tudd, hogy hogyan fogják bevenni és mennyire fordítják be a gépet
Ha gondolod tudok többet is mondani, csak kérdezz. -
Haugland
aktív tag
válasz ROBOTER #53010 üzenetére
Ettől tartottam...
Szóval akkor "az átlagos DSLR-eknél gyorsabb fókusz" szöveg csak maszlag volt és lesz is mindig?Igazából vándorolni fogunk a rallyn és megállunk egy-egy remélhetőleg látványos részen.
Tehát lesz benne visszafordító, lassító és nyújtott kanyarok egyaránt -
ROBOTER
addikt
válasz Haugland #53012 üzenetére
Szigorúan szét kell választani az egyszeri fókusz (S-AF) és a követő (tracking) autófókuszt (C-AF és változatai).
Előbbiben az m4/3 nagyon jó. Utóbbiban a béka segge.
Hogy őszinte legyek, az E-M1 + MMF-3 + 50-200 SWD lényegesen szarabb, mint a szintén Olympus, de DSLR E-3 + 50-200 SWD. Pedig az előbbi is PDAF (fáziskülönbséges).
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz Haugland #53008 üzenetére
Ha eg ykonkrét ponton lévő autót fotóznál, akkor simán egy fix tereptárgyra/aszfaltcsíkra/bármire félig lenyomott expógombbal beállítod a fókuszt, és várod, hogy oda érjen a járgány.
A gyors fókuszálás AF-S-re értendő, folyamatos fókusz a technológia miatt nem erőssége a milc-eknek.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-
Mercutio_
félisten
-
Studi
veterán
válasz madgie #53024 üzenetére
Mióta beszóltam, hogy nem tetszik egy képen az 56-os bukéja nagyon ki vagy élezve rám!
Egyelőre érdekes a Samsungos kalandom: a telét úgy vettem, hogy az AF/MF kapcsoló sz@r, de legalább javítják, elvileg felezem az eladóval a költséget. (7k+ÁFA, legalább nem az Olympusos átalány) A vázról hétvégén letört a nyakpánt tartó pöcök , még szerencse, hogy fogtam a vázat, mert épp raktam fel a pántot. Szerintem az előző tulajnál kaphatott már egy pofont. Ezt is javítják, ha akarom, 6k + ÁFA...
Jó érzés kézbevenni a vázat, kezes jószág, a képminőségét kitobival nem érdemes mélyebben elemezgetni. Asszony point&shoot módban használja a GF5-öt Oly kitobival, egyelőre az az álláspontom, hogy azt lecseréljük az NX-re. Jóval nagyobb, de zárt helyen jól jön a képstabi + jobb érzékelő. Szép a kijelzője is, meg kihajtható, meg maga a váz is szép, meg tud wifit, szóval átdobhatja telefonra a képeket gyorsban, szóval jó lesz ez neki szerintem.
-
vendingo
veterán
válasz rbalint88 #53034 üzenetére
Imádom az aztrofotókat!
18000x18000Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Ear001
addikt
válasz Haugland #53012 üzenetére
S-AF lassabra vett sorozattal sokkal pontosabban követi le az autó mozgását nálam, mint a folyamatos követő autófókusz. Ha követed a kocsit, akkor a vízszintes stabilizálást ki kell kapcsolni, de a függőleges maradhat. A tempótól és az adott pozíciótól is függ, hogy mekkora záridőt választhatsz, de 250-320 körül érdemes elkezdeni a kisérletezést.
-
MrChris
nagyúr
-
Haugland
aktív tag
válasz Ear001 #53039 üzenetére
Köszönöm a tanácsokat!!
Gépet cserélni (pláne egy nagyobbra, drágábbra, kevésbé komfortosra) nem szeretnék, de akkor marad egy lassabb sorozat mód, S-AF-el S-módban.
Ha pedig lesz lehetőségem merőlegesen eltávolodni a pályától akkor próbálok pár követő képet csinálni lassabb záridővel is, hogy csak az autó legyen rajta éles.Aztán persze megnézek egy manuális videót is nagy zársebességgel és nyitott rekesszel
-
Ear001
addikt
válasz Haugland #53043 üzenetére
Ha van a közeledben egy egyenes útszakasz, meg egy barát, aki hajlandó neked egy kicsit autózni, akkor kipróbálhatod a beállításokat. A lényeg, hogy ne csak az út mellett tudj állni, és hogy a kocsi állandó sebességgel menjen. 40-es tempótól már kellemes bemozdult hátteres képet készülhetnek.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
hát akkor várom a javaslatot egy olyan csavarra ami nem áll így ki, de nem is süllyeszthetem bele a 2mm falvastagságba, a csőbelsőre is felfekszik és oldalról is szerelhető legyen!
Egyedül az imbusz amit lehetne, csak ezt sokkal jobban meg lehet húzni. Vannak félgömbfejű, lapított imbuszok, kicsi lyukkal, de tartok tőlük, hogy nem tudom eléggé megbikázni. Ez meg kapaszkodik rendesen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest