Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13998 üzenetére
nem úgy van az azért!
ha van egy megbízható swift2-d, akkor minek adnád el?
meg mennyiért? eladni manapság nem sokért lehet.
én nem adnám el helyedben, ha csak nem kell a pénz nagyon.
gondold el, egy régi swiften kapásból kezdheted egy vezérléscserével, akkor már mehet a vízpumpa is, olaj, szűrők, és az esetleges kopó alkatrészek (mert hibátlan autót nem fogsz venni), kapásból rámegy 100k, kevesebbet se fog enni, főleg az 1.6.
szóval én helyedben maradnék a mostaninál, ha nincs semmi baja.
amire figyelj a swift2-nél, az a váltó, 45k-s a váltóolajcsere periódus, megéri lecserélni, mert sokban tönkremegy a váltó... mondjuk vannak már erre specializálódott helyek, 50-100k között felújítják, de jobb megelőzni a baj.
ezen kívül az m13a swift szerintem nem egy rossz kocsi.itt egy cikk róla, érdemes elolvasni.
én szigorúan cserélném a váltóolajat, akár gyakrabban is, szerintem akkor nagy baj nem lehet vele.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13996 üzenetére
régi swift?
ezt meg eladod?
azért az elég nagy visszalépés lesz menetkomfortban, stb.
de ha rám hallgatsz, akkor veszel egy 2003-as 1.3-as sedan glx-et, talán abba már kyb gátló került -
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13993 üzenetére
Szerintem a gond itt a magyar beszállítókkal van, illetve azzal, hogy nem ellenőrzik őket rendesen.
Én nem értem, hogy törhet el mindkét első rúgó 4,5 évesen, ha normális anyagból, normális technológiával van legyártva.
Egyébként szerintem a régi swiftek sokkal megbízhatóbbak voltak, de ahogy egyre nagyobb részét a kocsiknak magyar beszállítók gyártják, szerintem úgy romlik a minőség is, ld. régi swiftek lengéscsillapító miatti visszahívása, amit egy azóta megszűnt magyar cég készített, szét is rohadtak. Az én régi swiftem már a gyártási ciklus végén készült 2003-ban, amikor a magyar cég már bedőlt, így az enyémbe japán gyártású kyb gátló került, ami 9 évesen is rozsdamentes volt, és tette a dolgát.
Szvsz szerintem az új suzukik olyanok, mint a magyar munka.(#13995) PRDZsolesz : a szörnyű az, hogy ez a valóság. itt az emberek nem akarnak dolgozni, aki dolgozik, azt meg nem érdekli, hogy milyen munkát ad ki a keze közül. (tapasztalat sajnos)a vállalkozásoknál ugyanez a helyzet, azonnal akar mindenki meggazdagodni, a munka minősége senkit se érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
válasz Kornel #13992 üzenetére
Höpp. Most meglepődtem. Elnézést, lehet én értettem félre eddig sok mindent az életből, de a Suzuki akkor nem is olyan jó? Vagy ezt csak a régire lehetett mondani? Nekem 7 és fél éves, gond az én általam okozottakon kívül semmi. Mondjuk nem is ugy kezelem, mint egy sportautót.
Munkatársamnak épp mostanában tört el a vw-ben a rugó elöl. Az 10 éves.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13991 üzenetére
suzukinál?
szerintem teljes mértékben
szerinted az milyen minőségbiztosítást/ellenőrzést feltételez, ha egy 4,5 éves kocsiba eltörik mindkét első rúgó?
SKE fórumban írtak ma egy ugyanilyen esetet.szóval ezen nem idegeskednék helyedben
-
gordonfreemN
addikt
Helló!
lenne egy érdekes kérdésem: a suzukim elvileg nem volt törve. Amikor vettem, a kereskedésben körbemérték nekem festékmérővel és stimmeltek az értékek. De gyanakvóvá válltam amiatt, hogy találtam benne 2006-os és 2005-ös üvegeket is (az autó 2006. 03-mas)
Ugyanezt tapasztaltuk egy nemrég vásárolt 2008-asnál, vannak benne 2007-es és 2008-as üveg is.
Ez normális lehet a gyártás során?¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Kornel
veterán
szóval szerintem akkor a "chiptuning" felejtős, EGR lekötés is.
eddig én is így voltam vele, de most olvastam egy helyen pozitív tapasztalatokat is, bár lehet csak belegondolja aki megcsináltatta.kartervédőt én is azért vennék/csinálnék, ha egy olyan "göröngyös" úton megyek, ahol pont egy "csúcsba" huppanok bele, és bucka leszakítja a kartert, azt nem nagyon élvezném, meg a kocsi se.
eddig mindenki azt mondta, hogy nem az érne le leghamarabb, a kocsit alulról megnézve ez így is van, majd még filózok rajta egyet. egyébként lenne, aki segítene megcsinálni szerintem, szóval meglátjuk.
azon gondolkoztam még, hogy ezzel mennyire borítom meg a hűtést, nem melegszik-e túl majd a motor a megváltozott levegőáramlás miatt.egyenlőre az a terv, hogy elhasználom a gyári gátlókat, szerintem fél-egy éve még biztosan van hátra biztonságosan, utána meg szerintem egy koni str.t lesz, ami annyiba kerül mint a gyári, de 30%-al keményebb. az ültetés már biztos, csak az a kérdés, hogy mikor jön meg a h&r szett
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #13987 üzenetére
Kartervédőt szerintem csinálni érdemes. Nekem bár nincs szükségem rá, én zártszelvény keret+alulemez felszegecselve/csavarozva. A zártszelvény meg lehetne acél vagy alu (pénztárca függvénye), meg rohadás szempontjából sem mindegy. Kialakítását tekintve meg kis ajtókat csinálni az olajszűrőnek meg az olajleeresztőnek.
Én úgy érzem földúton, esetleg olyan bukkanónál hasznos, ahol a bukkanó csúcspontja a kocsi 2 kereke közé esik, és már leérne. A másik hogy a lökhárítót ez sem védi, ha rámész valamire, az szakad elsőnek.
A plusz súly kicsi fogyasztást emel, de nagyobb 100+ sebességnél, már csökkenti a légellenállás miatt.
chiptuning: ha van is értelme, tehát 20,30,40e forintos "olcsó" megoldások csak dieseleknél hoz a konyhára, persze ha benzines autókat nézünk, jó esetben ugyan azt az autót kapod vissza rosszabb esetben meg egy sz@rabbat. Persze vannak érvek-ellenérvek, de egy jó chiptuning ami tényleg +10% az minimum 1 óra fékpad bérlés+a programmozóbácsi költsége... 100-120e Ft. Ha annyi pénzem van veszek 70ezerért egy hengerenkénti szívósort, szép nagy trombitákkal ami minimum 30 pacit jelent.
EGR: nem ajánlom , az egr akkor működik mikor folyamatos terhelés van, tehát gyorsítás stb bezár. Ha tartasz egy sebességet akkor nyílik ki, sx4-en akkora az egr csöve mint a kisujjam, és Obd-t lesve 60%-nál nagyobb nem szokott lenni a szelepállás.
Ellenben ha az a kicsit füstgázt kizárod, jobb nem lesz az autó, esetleg minimálisan, rész terhelésen kapsz 5Nm-ert. Másik oldal az hogy sima utazásnál (mikor tartod a tempót) nő a benzinfogyasztás, meg az NOx gázok elkezdenek termelődni, persze most nem környezetvédő szól belőlem. Ugyanis az NOx gázok, születése magas hőmérsékleten történik, ergo növeled az autód működési hőmérsékletét. Az olaj kevesebbet bír, másrészt a hengertető túlzott hőnek van kitéve. Ezáltal ha nem is ma, vagy holnap de rövidíti a motor élettartamát.
-
Kornel
veterán
Na újabb kérdések tapasztaltabb márkatársakhoz:
szerintetek ültetés után érdemes kartervédőt venni a kocsira? kb. 30k... vagy megcsinálom magamnak, bár a saválló lemez meg a festés se olcsó, és azzal az én időm megy. vagy teljesen felesleges?
másik a chiptuning... szerintetek ez érne valamit? ha jól nézem az enyémhez +10%-ot ígér... meg érdemes leköttetni (leprogramoztatni) az EGR-t? engem kifejezettem zavar, amikor városban folyamatos a kipufogógáz visszavezetés, érezni, hogy olyankor a kocsi csak döglődik...
-
Lajkó
őstag
Nem eszi az olajat, csak el van repedve az olajbeöntő sapkája. Meg a szelepfedél tömítésnél, és a csavarjainál is folyik itt ott az olaj...
Akkor nem tud senki sem megbízható, és jó szerelőt Miskolcon?
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #13984 üzenetére
B+E: A vonó jármű B kategóriába tartozik és a hozzá kapcsolt pótkocsival az együttes megengedett össztömegük a 3500 kg-ot meghaladja. (35/2000 BM rendelet)
Tehát akkor vontathatsz
Mondjuk én az ezres swifttel otthon felújításnál vontattam a járólapokat, sima fékezetlen futóra rápakoltunk vagy 1 tonnát, majd kidurrant a kereke. fasza volt a vasúti felüljárón lefele
-
Doze
aktív tag
Valakinek van vonóhorog az autón? És ha igen akkor:
Mekkora fékezett és mekkora fékezetlen összsúlyú futót húzhat?
Nekem a gyári adattáblán a járműszerelvény össztömegére 2800kg van megadva, az autó max súlya 1600... akkor úgy számolom 1200kg összsúlyú fékezett futót tudnék húzni... igaz ez így?
-
-
Doze
aktív tag
-
cekkk
veterán
válasz Kornel #13978 üzenetére
Felnisnél most volt a Kocsi, mert padkázott az asszony, és így kerék csere is volt. Ott javasolták, hogy hetente ellenőrizni kell télen, ahova meg tankolni jár ott egyedül nem tudja leellenőrizni mert nem marad rajta az a valami. Én sem tudom rárakni rendesen
Múltkor voltunk olyan mol kúton az Egérút elején ahol akkora hosszú volt a cső, hogy csak a kocsi elejéhez ért el Ez úton is gratulálok nekik -
Kornel
veterán
ebbe van valami, de ha ezt a biz-bazt rárakjátok a szelepre, akkor közben, illetve levételkor biztos elszökik 1 tized bar, szóval lehetne újrakezdeni fújni... én azt mondom, hogy kell is ellenőrizni, mondjuk én meg szoktam tenni tankoláskor (max. 2 hetente, de inkább gyakrabban), általában semmit sem kell ráfújni szerencsére... (ez alól kivétel volt a múltkori eset, amikor a jobb hátsómba csak 1,6 bar volt , utánafújtam, azóta tartja a nyomást, lehet kapott egy jó nagy kátyút, amikor elengedett annyi levegőt)
Viszont ha rendszeresen utána kell fújni egy guminak hetente, kéthetente, akkor javaslom elvinni egy gumishoz, aki megmondja a frankót... ha a felni rossz, akkor az csere, ha a gumi, akkor az. -
Mercutio_
félisten
válasz Kornel #13975 üzenetére
Nálunk pl. asszony parás, 10-ből 7x a kúton azt látja, hogy rendben a nyomás, de emiatt kerül.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Kornel
veterán
Ez nem drága amit linkeltél, de egy félszintetikus olaj esetén egy régi swiftbe szinte mindegy, hogy mit töltesz, ha teljesíti a szabványokat, amit minden normális márka tud már.
Viszont ha eszi az olajat, az nem jó, a swift nem szokta, ha jó állapotban van a motorja. Nekem az ezres egy tized decit se evett, igaz 12 ezer km-el vettem, és végig rendesen szervizeltettem.(#13973) cekkk : miért kell amúgy ez a keréknyomás ellenőrző? elmész a kútra, és felfújod, ott van nyomásellenőrző... persze nem kalibrált, de szerintem ezek az eldobható kütyük se azok, ennyiért
[ Szerkesztve ]
-
Lajkó
őstag
Sziasztok!
96-os Swiftem van. Szervizelni kellene, mert nem tetszik a hangja, meg stb... Miskolcon, vagy hozzá közel, tudtok nekem ajánlani egy autószerelőt? Karosszériásra is szüksége lenne a kicsikének...Látom nyomatjátok nagyon ezt az Eneos olajat! Ez annyira zsír?
Találtam ilyen pakkot: Levegőszűrő, olajszűrő, Eneos Premium 10w40 olaj! Akkor meg merjem venni ezt?? Ha Eneost veszek, hol érdemes? Na csak mert néha picit után kell tölteni. Így kellhet több is belőle.
Eddig Valvoline Max Life 10W40-es használtam... -
cekkk
veterán
válasz Mercutio_ #13971 üzenetére
Én is valami ilyesmit keresek
Ha találok akkor majd szólokNáluk nincs olyan pici. [link]
Kínából kellene rendelni ebay-en ott tuti olcsón vannak ilyen kulcstartós mérők.
Innen lehet rendelek, mert úgy is kell majd nekem egy mini hddhez alkatrész, és itt lehet kérni pluszba nyomonkövetési számot is.
[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
-
Mercutio_
félisten
Valami kicsi, olcsó, de azért pontos, akár kulcstartóra akaszthatóra nekem is jöhet tipp, mióta kivonult a norautó nem tudom hol keressek ilyesmit, esetleg bárdinál van?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13967 üzenetére
az nagyon jó, nekem sose evett olyan keveset, bár lehet az is benne van, hogy azóta lenyugodtam kicsit...
régen olyan részidőket mentem, amit mostanában meg se közelítek
én is 25 ezerrel adtam el a swiftem, csak az glx volt, és 2008-as, azért kérdeztem, azt hittem belebotlottam a volt kocsimba -
cekkk
veterán
Van bicikli pumpám azon is van jó pontos, de nincs kedvem a parkolóba hurcolni és jó lenne egy kicsi kézi amikor a benzinkúton nyomjuk bele a levegőt akkor pontosan tudjuk a nyomást. Ezzel a pumpával nehéz bele pumpálni vagy csak erőlködés?
(#13963) kornelka
Az lesz, csak kb én kéthetente látom a kocsit mert asszonypajtásé, és ő használja, egyébként a könyve annyi van, hogy nézzem meg a oszlopon(#13965) PRDZsolesz
Annyit szoktunk egyébként mi is.
De a dízelnél miért kell a hátsónál kevesebb nyomás?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13964 üzenetére
swift 2?
évjárat, felszereltség?
neked mennyit eszik?(#13965) PRDZsolesz: 2.8-ra fújva a hátsó merev híddal megspékelve mit pattoghat az a kocsi
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
nézd meg a kasznin lévő gyári értékeket is azért.
én 2.3-ra fújom elől, hátul 2.2-re, de fújtam már 2.4 elől és 2.3-ra is hátul, de akkor eléggé pattogós volt...
igaz csak egyedül használom általában, szóval nincs extra terhelés, ami indokolná a magasabb guminyomást.
ellenben a 2.8 bart terhelten is sokallom, én 2.5 felé sose fújnám, nem lufi ez!
már a 2.4 is keménymondjuk az enyémnek ezen az oldalon jóval kevesebbet adnak meg guminyomásnak, mindjárt megnézem a kézikönyvet.
[ Szerkesztve ]
-
cekkk
veterán
Sziasztok!
Suzuki ignis-nél ezek a guminyomás adatok mennyire helyesek? Szerintetek mekkora nyomás kellene a kerekekbe?
A 9. kerület mester utca környékén tudtok valami autós boltot ahol nyomásmérőt lehet kapni?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13957 üzenetére
ez így van, de amelyik márkaszervizbe én még jártam, mind 10w40-et locsolnak bele, de még a k12b-be is
(#13960) PRDZsolesz: meg amúgy is... félszintetikus sz*rt belelocsolni egy ilyen precíz szerkezetbe.
de csak azért, mert az olcsó.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz gordonfreemN #13956 üzenetére
örülök,hogy segíthettem.
-
gordonfreemN
addikt
válasz PRDZsolesz #13953 üzenetére
Én mióta megvettem a swift(2)-et, azóta 5w-30.
Az én gépem gépkönyvében ezt javasolja. Ezért ezt is kapja. Majd 300ezer km után lehet áttérek az 5w-40-re.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13953 üzenetére
szerintem m13a-ba 5w30-at rakj.
ha belefér árban, akkor eneos sustina. (itt most a legolcsóbb, ahogy néztem.)(#13952) Doze: kösz a leírást, előre ez nekem kicsit bonyolult lenne magamban berakni... viszont az üléseket mindenképp megnézem.
szerencsére nekem elég hamar melegszik a kocsi, 2-3 km után már rákapcsolom a fűtést, és nem fázok.(#13955) PRDZsolesz : tudom húzós, meg igazából jó bele a rosszabb is, spec. én most sima eneos 0w20-at raktam bele télre (bár eddig még tél nem volt), viszont sokkal jobb volt a sustina 5w30 bele.
[ Szerkesztve ]
-
PRDZsolesz
aktív tag
Sziasztok!
Ki milyen motorolajat használ? Eddig Q8 5w-40 volt az Ignisben, de cserélni kellene. 5w-30-t használ valaki?
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #13951 üzenetére
Ilyet tettem bele: [link]
A bekötés egyszerű lett volna, mert jóformán csak egy pozitívat, meg földet kell kötni. Bár adtak hozzá gyári kapcsolót (kis kerek billenős, fúrni kell a műanyagot valahol) én gyári kapcsolóra kötöttem. A suzuminntől rendeltem 2 gyári kapcsolót, azt raktam be, viszont a gyári kapcsoló 1 állású, viszont az ülésfűtés 2 fokozatot tud, így úgy döntöttem 1 fokozatot fogok használni ami 45c°-ot tud....
A másik a gyári kapcsoló bekötése gyárilag, mert van rendes háttérvilágítása ha felkapcsolod a tompítottat, ezt úgy oldattam meg, hogy kormány burkolatát szétbontottam, ott T bekötést csináltam, szal elhoztam onnan az áramot. Persze mind ez úgy hogy teljes egészében próbáltam a gyári bekötést csinálni. Aztán jó is lett
Bár volt egy-két dolog amit benéztem, aztán lepirítottam a biztit, de kárt nem lehet csinálni semmiben.
Használhatóságról annyit, sokkal hamarabb melegszik mint a hűtővíz , aztán ha eléri 45fokot ki-be kapcsolgat.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
pjen
félisten
válasz gordonfreemN #13948 üzenetére
Szia.Nekem egyszer lepattant,igaz nem tört el vissza tettem nem lötyög.
-
gordonfreemN
addikt
Helló!
2006-os a swiftem, ma reggel egy bácsinak köszönhetően a bal tükör burkolata ripityára tört.
Rendőr kijött, persze ilyenkor nem tudják megállapítani ki a hibás... Így rendezzük magunknak a kárt.
Kérdés az, ogy ezt a burkolatot külön lehet e le és felpattintani? Mert az egyik bontós, akinél csak egybe van tükör, azt javasolja, hogy egybe vegyem meg, mert a suzuki ugy csinálta meg a tükröt, hogy ha le és felpattintjuk, akkor mindig lötyögni fog. Viszont van burklat külön is.
A kérdés sürgős lenne, mert déelőtt indulnék a tükörért.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #13945 üzenetére
fejtámla nekem is kotyog, mert csak csúszkák vannak a háttámla "hüvelyében", olyat tudsz, hogy a 2 fémrudat összenyomod, ezzel befeszíted egy kicsit a lyukba.
Szivargyújtó kábele elbírja, nekem megy a kettő simán arról a kábelról. Középkonzol, utána a kárpit alatt, ott ahol a biztonsági öv visszajelzőjének is van a kábele.
Nem nagy kunszt, nekem inkább az elektronikai része volt kicsit bonyolult.
Am nem biztos, hogy mikor kijött a gyárból ilyen volt....
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #13945 üzenetére
csinálok majd képeket, hogy mitől lötyöghet...
legyél majd gépközelbe, ha kérdésem lenne
illetve még egy kérdés... ülésfűtést belerakni mennyire macerás? hova lehet kötni, stb?(#13947) Doze: valami hasonlót akartam, vagy kiékelni esetleg valamivel... de nekem ezek olyan dolgok, amiket egy minőség ellenőrzésen ki kellett volna szúrni... ha a japánok ezt látnák
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
nagyon szép
(#13943) Doze:kösz az infokat. még annyit, hogy a fejtámla is mozog kicsit, komolyan vicces... nem sok, de mégis hogy?
megpróbálom kiszedni az ülést, és ránézek, hogy mi lehet a baja.
mondjuk ha nem jövök rá, akkor lehet fixre hegesztem majd jövő hétvégén apósnál, egy-egy ponton megfogom, aztán lesz ami lesz[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Itt egy kép már az autóról:
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #13942 üzenetére
Persze simán.... de érdemes kiszedni az ülés az autóból.
1. előretolod teljesen az ülést, beülsz a hátsó ülésre, a 2 sínben van hátul és elől is 1-1 csavar, összesen 4 db. Torx feje van, szal én egy ezresért vettem crova fej készletet.
2. ha kicsavartad, hátul, akkor pedig hátra tolod az ülést elől is kitekered a 2 csavart.
3.Szét kell húzni a biztonsági öv visszajelzőjének a kábelét.
4. behúzod a támla döntőjének a karját, hogy előre ugorjon a támla, ha az megvan simán kiszeded az ülést.
5. ha van ülésvédő huzat szedd le
6. Van ugye két kar az ülésen, a magasság és a ülés döntő kar, a karra rá van húzva ugye 2 műanyag, pattintva van, kicsit alányúlsz csavarhúzóval lejön.
7. Van két takaró elem, az ülés oldalán 2-2 csavar fogja őket, kicsavarod, és eléd tárul a rugó+a konzol, meg a csavarok, amik összetartják a támlát és az ülést.
Kárpitot nem kell bontanod.
Képek Ebben a hsz-ben
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
olyan az, kis karral kell állítgatni...
elég sokáig nézegettem ma, szerintem nem a sínben kotyog az ülés, hanem ahogy írtam, csak a támla mozog egy kicsit... olyan, mintha az az oldal, ahol az állító kar van, az stabil lenne valamennyire, a belső oldalon meg jobban lógna.
szét tudom valahogy szedni az ülést otthon, hogy megnézzem mi baja lehet?
ha már szétszedtem, érdemes belerakni ülésfűtést? -
Doze
aktív tag
válasz Kornel #13940 üzenetére
ha a támlát ilyen kis karral kell állítani, tehát nem a hagyományos tekergetős akkor olyan mechanika van benne mint az sx4ben.
2 oldalt van egy előfeszített tekercsrugó benne, ami egy egy 3 szög alakú konzolra van rögzítve, a kozol pedig egy csappal van rögzítve a háttámlához, 2-2 csavarral pedig az ülőlaphoz.
Ha a csavar kilazult, vagy a rugó elgyengült akkor kotyoghat. De a két 2-2 csavar, gyárilag menetragasztó+110Nm-rel van meghúzva ráadásul talán M10-es is. Nem hiszem hogy kilazulna..
Nem az egész ülés kotyog a sínben?
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #13939 üzenetére
akkor most hogy más téma is legyen, az előbb már említették előttem, az ülés:
korábban is említettem, hogy gondjaim vannak vele, a legjobb lett volna, hogy ha bemegy helyére a liana ülése, mert az nagyon jó, viszont nem megy.
ami engem nagyon zavar, hogy az enyém mozog, van egy kis "holtjátéka" a háttámlának
máshol még nem láttam ilyet, a swift2-mre nem emlékszek, hogy annak is volt-e ilyen lógása, de ennek érezhetően van. ha kiszállok, és kézzel megfogom a háttámla felső részét, akkor láthatóan mozog egy kicsit előre is, meg oldalra is, ugyanez a helyzet az anyósülésen, ami gyakorlatilag alig volt használva, szóval nem kiültem, vagy eltört valami rúgó, hanem ez ilyen
más vett már észre hasonlót? swift2/sx4 elvileg ugyanez az ülés van elől.[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
160 hsz csupa felni
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
PRDZsolesz
aktív tag
válasz trassher #13935 üzenetére
Nekem van bent mélyláda hátul, nah az veri a táblát rendesen, isteni hangja van Én is 183 magas vagyok, nekem semmi bajom az üléssel, annak ellenére szinte mindenki panaszkodik rá. Lehet idomult a derekam hozzá A váltó suzuki betegség, nem szereti a rükit, meg az 1-t mert nincs szinkronizálva. Meg tökig be kell nyomni a kuplungot, mintha a padló lemezt akarnád kinyomni... Rövid az áttétele, 130-nál 4000 körül forog, és eszi az üzemanyagot, de cserébe ugrik mint a szöcske
De azért imádom
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz trassher #13933 üzenetére
... nem tom de valahogy szerettem azt az autót, mert jó gép.
Sx4-nek hátul torziórudas felfüggesztés van. Nem tom a többi szuszkónál mi a helyzet. De ignisnél, lehet van halálközeli élmény, de be lehet venni vele azért elég jól a kanyart, meg marha kemény szerintem a DTM-es autóknak nincs ilyen keme : csak tényleg a pattogás
-
trassher
addikt
válasz Reaper #13934 üzenetére
Őszintén szólva nem lehetett nehéz dolga. Amúgy ignissel csináltak rénszarvas tesztet?
Doze: Múltkor mondtam apának hogy ez a kocsi egy büntetés. Nem vagyok extrém magas csak 183-4 cm de koppra hátratolt üléssel is a térdem veri a középboxot, az ülés 50-60 km-ig jó, utána derékgyilkos. A váltó maga a hígfosban kavarás. Sebességben 3-4 cm holtjáték. A motorja viszont nagyon jó szerintem. Elfogadnám a kis 96-os swiftembe azt a motort a saját váltómmal. Az ignisé kicsit rövid nekem, vagy az is lehet a swiftemé hosszabb az átlagosnál.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
válasz PRDZsolesz #13911 üzenetére
Azt a hasmagasságot ne is emlegesd inkább. Fater ignisében egy gyorsabb kanyarvételnél nem egyszer éreztem úgy hogy ebből perec lesz.
Redmi Note 7
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #13926 üzenetére
Itt van Swift 2 alu garnitura. Aránylag elfogadható áron. Nekem is ilyen van csak meg van fújva.
-
Kornel
veterán
persze lehet a gaz sok, de ennek ellenere nem szoktam belemenni veszelyes helyzetekbe. toledo -val nem ereztem ilyen stabilitas es futomu gondokat, igaz az mas kategoria
tudom, hogy barmivel meg lehet halni, de engem akkor is megnyugtat a jobb tapadas es stabilitas. a kinezet nekem csak masodlagos szempont. -
pjen
félisten
-
Kornel
veterán
az, hogy egy peresebb gumi nem olyan kenyelmes, mint a kevesbe peres, ez evidens.
viszont minnel szelesebb egy gumi, annal stabilabb az auto.
szerintem kar ezen vitatkozni, kinek a pap, kinek a papne.
nekem a splash-el volt mar olyan, hogy "keves" volt a gumi es a futomu... de regi swiftnel is... sot swift2-nel is.
van akinek ez fontos, van akinek nem.
nyilvan kozuti hasznalatra mindegyik megfelel, de hatarhelyzetekben nem mind1 mi van alattad. -
pjen
félisten
válasz PRDZsolesz #13907 üzenetére
Én nem turkáltam a Te pénztárcádban,csak arról írtam,hogy minél alacsonyabb a gumi oldala annál kényelmetlenebb,a gyár egész biztos azért adja azzal a mérettel mert biztonságos és kényelmes.Az én SWIFT em most 8 éves,mentem már vele csővégen és nem éreztem hogy kevés lenne a gumi,pedig nyáron a gyári mérettel járok.
-
Kornel
veterán
akkor egyforma gumink lesz...
viszont miért csak új felniben gondolkozol?
mondjuk én is erősen gondolkozok, hogy 85-ért egy szett új, vagy rizikózzak...
na mind1, majd kiderül.
mostani télimet meg nyárimat is az autogumibolttol vettem, olcsok is, es valasztek is van mindig.ja: neked mi a véleményed a képen lévő felniről? kuka, vagy érdemes vele foglalkozni?
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #13910 üzenetére
A gumikérdés mostanában engem is fog érinteni, de nekem is 205/60R16 DUNLOP BLURESPONSE gumi kell.. Teszten azt írták "kicsit gyorsan kopik" de az értékei nagyon jók
Felnit is szeretnék, de nekem csak új jöhet szóba, abból is Dezent... ez tetszik, szerintem passzolna is:
Miskolcon szerintem ők a legjobbak: Autógumibolt
Meg a felni súlya:16-os acélfelni+gumi olyan 15 kg körül van, ebből olyan 10 a felni.
Több helyen is olvastam az acél/alu felni (átlagos), lelektani határa 15/16" körül van, tehát egy 13,14 acélfelni könnyebb szokott lenni egy alunál, viszont egy 19" acélfelni már nehéz mint a bűn egy sima aluhoz képest..Ja meg ugye a javíthatóság: spéci könnyűfémfelni, kovácsolt+magnézium, túl azon hogy piszok drága, ha törik/reped lehetetlen a javítása... a kovácsolt felni, az is rémálom ha reped... a sima öntött, meg nem olyan merev(tehát hajlik), viszont lehet görgőzni/hegeszteni stb...
-
AMD Power
titán
Vezérlés csere periódus ,hogy van a Swifteknek? X km vagy 5 év?
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13913 üzenetére
miért, nem járnak arra pl. hondák? minap nézegettem a kocsikat, egy ufó civic sincs magasabban, mint 11-12 cm, ahol az enyém lesz ültetéskor...
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13911 üzenetére
ha ignisem lenne, akkor mindenképp letenném, 17 cm az nagyon magas, terepjáró kb
-5 cm kéne oda, akkor lenne pont jó -
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13909 üzenetére
ha megnézed, ez a legjobb ebben a méretben... egyedül a conti eco contact lehetne alternatíva, az B B, a dunlop meg A C. link (a nokian V-t ne vedd figyelembe, mert valójában E E a minősítése)
én még a túlfogyasztástól se félek, mivel jobb a gördülési ellenállása, mint a jelenlegi 175-ös gumimnak, illetve a -3 cm-vel bizony a légellenállás is csökken[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13907 üzenetére
+1
ráadásul egy sp bluerespone milyen foghat kanyarban
és 195/50 r15-ben kb. olcsóbb, mint egy jó gumi (conti premiumcontact5, michelin energy) a gyári méretben (165/70 r14) -
PRDZsolesz
aktív tag
Úgy jön ide az ár, hogy pénzből élünk, és leírtam, hogy annyival nem rosszabb egy 195/50-es gumi "komfortja" mint egy 185/55-é, ahhoz képest, hogy mennyivel olcsóbb.
Lehet neked nem számít, hogy mennyibe kerül 4db gumi, másnak viszont jól jöhet az a 30000Ft, ami a két méret közt van garnitúránként
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz PRDZsolesz #13904 üzenetére
Én az árról egy betűt nem írtam nem is tudom hogy jön ez ide.Azt viszont tapasztalatból tudom minél alacsonyabb egy gumi annál rosszabb az utazási komfortja.
-
Kornel
veterán
eleve a 185/60 r15 gyari meret nem ra valo, a 185/55 r15 a helyes valtomeret, vagy a 195/50 r15 is jo ugye... persze nem egy 165/70 r14 lufi, de ezzel legalabb stabil lesz az auto.
a 195/55 pedig mar megint tul nagy ra...gyari meret 11 cm magas, ez meg 9,5 cm... nem olyan veszes dolog ez.
nyilvan rosszabb lesz, de mennyivel stabilabb lesz a kocsi? valamit valamiert amugy ha lenne gyari 16-os felni, meg azt is felraknam /45 el
[ Szerkesztve ]
-
PRDZsolesz
aktív tag
Szerintem a mi esetünkben a könnyűfém felni nehezebb lesz, mint a gyári acél. Nem hiszem, hogy valami magnézium ötvözet lenne
-
Kornel
veterán
remélem is... -3 cm, 195/50 r15 gyári alu, B oszloptól hátra sötétítve...
itt van egy album egy hasonlóan megcsinált splash-ről.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest