Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagylaci32
tag
-
Atos23
senior tag
válasz
yle_greg #8989 üzenetére
Sajnos ezt nem tudom megmondani neked, amit tudok, az a bringa adatlapja.
Itt, ahogy mondtam, és látható, a karbon bringa összsúlya, riderrel (vezetővel) együtt max. 125kg. Figyelembe véve, hogy ez kb. egy 21 kilós bringa, a rider maximum 104 kg lehet, és ez vázméret nélkül van megadva.
Tehát akár S-méretű a bringa (S1), akár XXL (S6), elvárjuk, hogy a 160 és a 200 centis rider se legyen 104kg-nál több. Ez így nonszensz természetesen.(És csak most szúrtam ki, hogy a magasabb minőséget képviselő S-Works karbon még kevésbé terhelhető...)
Na de visszatérve az eredeti kérdéshez. Kövér ember vs. karbon váz vehető balesetveszélyes párosításnak? Szerintem mindenképpen, legalábbis komolyabb a veszély, mint alunál (alloy), már csak a fenti adatlap szerint is, ahol karbonra jóval kisebb terhelhetőséget enged meg, mint alura.
Lehet a gyakorlat mást mutat, pl. NMRL MTBer youtube csatorna, ahol a 155 kilós srác nagyon keményen csapatja karbon és alu Specialized bringákkal.
-
yle_greg
aktív tag
Ez egy muszaki kerdes, amiben nekem egy nagyon fontos parameter hianyzik. A vaz terhelhetosegere irt 125 kg az nyugalmi tomeg? Mert ha ugratsz, vagy csak egy nagyobbat huppansz, akkor az effektiv suly hirtelen sokkal tobb lesz. Nem tudom, hogy a bicajok terhelhetoseget hogyan szamitjak, de en a tultervezes hive vagyok, ha valamiben nincs legalabb 20% tartalek en mar nem erzem jol magam. Te eleve tulterhelned a vazat, ez szerintem nem jo otlet. Az anyagi karon kivul meg akar baleset is lehet belole, ha varatlanul osszecsuklik alattad.
Skacok, a bicajoknal a terhelhetoset dinamikus igenybevetelre szamoljak, vagy statikusra? Kilogrammot irnak, pedig erre pont N kellene, mint egy karabinernel, hiszen ott az a nyuves gravitacios gyorsulas... Vagy tevedek? -
Atos23
senior tag
Sziasztok,
Van tapasztalatotok kövér ember vs. karbon vázas bringával?
Talán jobban illik a sima bringás topikba, de az túlzottan pörög, a kérdésem egy óra múlva már 100 hozzászólással lentebb van
Eddig csak alu vázas bringáim voltak / vannak, karbonnal még sohasem mertem próbálkozni. Most lecserélhetném a Turbo Levo alut egy sokkal újabb, jobb felszereltségű Turbo Levo carbonra, minimális különbözettel. Viszont gari nem lesz rá, így a karbon vázra sem.
A bringa adatlap szerinti maximális súlya a riderrel együtt 125kg.
Én most 115kg vagyok, a bringa 20 kilós súlyával együtt az már 135kg összsúly. Tudom, hogy nem ezen a 10 kilón fog múlni egy hiba, de azért benne van a zabszem a hátsómban, főleg, hogy benne vagyok százféle facebook csoportban, és rendszeresen jönnek szembe törött carbon kormányok, repedt vázak. -
-
yle_greg
aktív tag
De ez eleg eletszerutlen, hiszen a legtobb jelzett turistaut alkalmas biciklizesre is, megsincs ott a kerekparos jel. Ahol az ut nem alkalmas (mert mondjuk van egy 10 meteres letra benne mint a Holdvilag arokban a Meteor letra) ott oke, hogy paffan az ember, max visszafordul, de sok helyen ilyenrol nincs szo, gyalog, ket kereken, de akar babakocsival is jarhato, azt viszont eletszerutlen elvarni a turistajelzeseket karbantarto lelkes emberektol, hogy fessek fel majdnem mindenhova a bicaj jelet is. Szerintem.
-
Because
őstag
válasz
yle_greg #8982 üzenetére
Elsőre valóban nehéz, egy másik cikkben azt írják lehet érdeklődni az illetékes erdőgazdálkodónál. Itt nálunk egy-két helyen már találkoztam kerékpáros jelzéssel is.
-
yle_greg
aktív tag
válasz
Because #8980 üzenetére
"Jelzett turistauton csak akkor lehet kerekparozni, ha az adott ut kerekoaros utnak is ki van jelolve."
Ez erdekes, mert honnan tudom, hogy egy random piros kereszt jelzesu ut engedelyezett, vagy sem?
Amugy a szabalyzat szerintem jo, mert nagyjabol mindent enged ami nem kartekony, ergo normalis ember akkor is betartja, ha nem is ismeri a szabalyokat.
-
Hasaggymeg
veterán
Hely Santa Fe Placientia, California, nem messze tőlük van egy amolyan ottani méretű "Somlyó", komoly bringapályakkal...majd ha jönnek képek mutatom...ami meg Kanadát illeti, csak megerősítették bennem a már amúgy is erős sztereotípiát, vagyis nem elég az a vérlibsi Trudó, még ez is. 🤮
-
Because
őstag
Nálunk se annyira egyszerű mint gondoljuk, ha akarnák büntethetnének rendesen...
-
Atos23
senior tag
válasz
Hasaggymeg #8976 üzenetére
Ez nagyon csinos, gratula neki! Régóta gondolkodom én is egy YT-n, igaz, az egy tartalék analóg lenne a Pedelec mellé.
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #8976 üzenetére
Jó bringázást neki! Kíváncsi vagyok mennyire problémás ott terepen ebikeozni, annyiszor hallottam, hogy sok helyről ki vannak tiltva.
-
Hasaggymeg
veterán
Na megvette a gyerek, holnap talán ki is próbálja ott narancsvidéken.
-
PapírVilla
tag
válasz
pècsimunkás #8974 üzenetére
Azt értem, de itt alapból ugrált 60-100 között. Mondjuk úgy 2-3 másodpercenként.
-
pècsimunkás
addikt
válasz
PapírVilla #8973 üzenetére
Mennyire tiprod neki, emelkedő, szembeszèl, ilyesmi. Pont mint az autóknál.
Nekem rendszeresen 50 km-t ír ki a feltöltött akksi után a fedcomp, aztán mindig változik.
Orszagút, semmi extra körülmèny, akkor 80 km simán megvan. -
PapírVilla
tag
Sziasztok!
Kipróbáltam egy bringát.
Bosch Performance CX Generation 4 (85Nm) Cruise (250Watt)
Purion (BUI215) kijelzőn a RANGE 60-100 Km között váltogat automatikusan.
Ez mitől lehet? Valami beállítás?
Nem akartam nagyon nyomkodni, mert nem az enyém a bringa... -
A "Download document" már decemberben sem ment, az volt rá a válasz, hogy technikai gondjaik vannak a website update-je miatt - úgy fest, azt 3 hónap alatt sem tudták megoldani
Az URBAN-ben használt FSA-motornak jó a sajtója, úgy tűnik, a nyomatékszenzorral kombinálva jó konkurencia a középmotoros megoldásoknak. És még ha 16 kg is a bringa, nem 14, akkor is kellemesen könnyű.
-
ZolkoW
őstag
nem szép, tegnap telefonon meg nem ment a pdf letöltés, nem tudom, a manualok tartalmazták-e volna ezt az "aprócska" infót.
Eddig pár kört mentem az udvarunkban, illetve valami másik gépet egyszer parkolóban próbáltam, ennyi az össz tapasztalatom elektromos bringákkal, de ez az FSA elég okésnak tűnik, annyit érzek, hogy erősebb lettem.
#8969 trialboj : ez szerintem mindig is teljesen rossz érvelés volt, nem is értettem soha, hogy a rájderről leadott 1 kiló ugyanaz lenne, mint a gépről 1 kiló mínusz... almát almával, nem? szóval az X kilós rájder hasonlítsa a két gépet össze, ne az X kilós az X-1 kilóssal. Meg ha le tudok adni 1 kilót a nehezebb gépnél, akkor nem tudok leadni a könnyebnél? De. Hogy mennyit számít 1 (vagy több) kiló az más kérdés, de a 22 kilós bicikli az 22, nem 21, "és még fogyok egy kilót".
-
StLui
veterán
válasz
trialboj #8969 üzenetére
100km 1000m szintet bőven bírja, nagyon nem mindegy használatban, hogy a 28kg-os wild-ot használom vagy akár csak a 22kg-os 2019-es Commencial Meta Powert, ami már a fiamé, és el nem cserélné a wild-omra, pláne ha a feleségem 20kg-os Rise-át emelgetem. Amikor kezdtem pár éve terepen bringázni én is tankot akartam, hogy majd megment mindentől, de simán elég lenne volt a speci stumpi is bikeparkba, eplény dh ob-ra stb.
Napos túrákra megyünk de még sosem fogyott ki itt a Pilisben, Börzsönyben neki sem az aksi.
Amúgy meg bérelj egyet és vagy ráérzel miért jó a light, vagy nem. -
trialboj
őstag
Ha van 5 perced ki tudnád ezt fejteni? Ha van egy wild bringád, miért váltanál egy sokkal gyengébb felfüggesztéssel szerelt rise-ra? És nem értem miért tud ugyan annyit a rise 630 al mint a wild 750-el. Ezt most úgy érted hogy ahol te bringázol, oda fölösleges a nagy aksi, mert szerintem bárhol le lehet meríteni, ha elég sokat mész, nem kell az alpok aljában laknod.
Amúgy az shimanoval szerelt rendszer nem? Egy amúgy is nehéz bringánál, ami +20kg, számít hogy a rideren van a kis többlet súly vagy a gépen?
---
BTW, akku csatlakozók tisztítására jó az izopropil alkohol, vagy muszáj a kontakt spray hogy hatásos legyen? -
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #8962 üzenetére
Akkor jogos a fullpower és minél nagyobb aksi, 750-800
-
trialboj
őstag
Mire elég a kisebb aksi? Ha mész vele a hegyekbe, nem jobb szorongás nélkül tekerni? Egy komolyabb körön elég necces tud lenni ha lemerül az utolsó nagy kaptató előtt. Persze én is szeretném ha könnyebb lenne, de csak 900g a különbség és veszítesz 120wh ami kb a fele a range extendernek. Én azt a súlyt testből adtam le, csomaggal sem vagyok 75kg, szóval tényleg érdekelne mire alapozod azt a meglátást hogy elég a 630wh.
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #8957 üzenetére
Én mondjuk biztos hogy 20kg alatti gépet keresnék mindenképpen már. Látom a fogyasztását a feleség bringájának, bőven elég a kisebb aksi (mondjuk pl orbea rise 2025-ben 630-as is van, és full power)
-
ZolkoW
őstag
válasz
parandroid #8955 üzenetére
Most nézem, a kék és a narancs DRÁGÁBB, én előrendelésben annyiért vettem, mint az alacsonyabb ár (-100EUR kupon).
Nyilván még semmi tapasztalatot nem tudok mondani róla, majd ha lesz, írom, addig is viszont eléggé rendben van benyomásilag, nem érzem, hogy túlzottan spóroltak volna bárhol. A gyári pedált mondjuk nem méltatnám, a két Zoom alkatrész is okés, a többi meg kb. az a szint, amit én is megvennék ha külön vásárolnám. Oké, Sram féket nem mertem volna, de így legalább lesz tapasztalatom vele. Apex rendszer tök oké nekem. A festés brutál jó élőben, a súly viszont 15,8 kiló, ha jól emlékszem, ezt még pedálok nélkül mértem, szóval a 14,2 nem tudom, hogy jöhetett ki nekik, biztosan csal a mérlegük. Nyilván a hatótáv lesz még érdekes, mert a mototerővel nem hiszem, hogy lesz baj.
Ja, a felnik tubeless kompatibilisek, a külsőkben nem vagyok biztos (CST), de nem szeretnék belsőn lyukat foltozni, úgyhogy előbb-utóbb át lesz szerelve. -
Hasaggymeg
veterán
válasz
Runner_fxr #8956 üzenetére
Köszönöm!
-
válasz
Hasaggymeg #8952 üzenetére
A YT Decoy amúgy egy jó kis gép. Az biztos bírja a kiképzést. Csak jobb lenne Bosch rendszerrel.
Ha a Canyon mellett döntene, akkor inkább a Strive:ON
ez legalább Bosch rendszerű és full power. Igaz csak a 4. generációs CX, nem az új 5-ös, de végülis ez se rossz gép egy 750-es akkuval. Rugóúttal bőven el van látva és a geo is elég jó. -
ZolkoW
őstag
Új bringa-nap, csajomnak (=feleségem)
még nincs itthon, épp csak összeraktam és mentem egy kört, nem tudom, hétvégén tudja-e tesztelni, előbb nem hiszem. Korrekt kis cuccnak tűnik, még az elörendelés fiktív adatai/valódi paraméterek közti átváltást is gond nélkül lefolytatták, eddig minden rendben.
Komoly ez a kicsi motor is. -
-
Hasaggymeg
veterán
Az az egyik, a másik meg, hogy szerinte valami akció van (talán a YT ugyanannyi mint a Canyon) és be van sózva a fiatalember.
#8950
Runner_fxr......a munka hőse!
Elküldtem neki véleményed, ugyanakkor meglehetősen nagy darab a gyerek, vagyis gondolom kell a póver neki.
(120g körüli)
-
válasz
Runner_fxr #8950 üzenetére
"Kaliforniában élő.."
ott szerintemnem lesz Cube -
válasz
Hasaggymeg #8949 üzenetére
Szia! Runner fórumtárs dolgozik.
Előszőr azt kéne eldönteni, hogy a light ebike vagy a full power vonal jönne be neki. A Spectral Onfly egy kis akkus, könnyű gép, a Decoy pedig full power.
Én a magam részéről egyiket se ajánlanám, Bosch rendszerben van értelme gondolkodni. Jó árban Cube-ok vannak, egész pofásak az újak.
Bővebben is írok majd később, de most vár a munka. -
Hasaggymeg
veterán
Szevasztok, Runnernek tettem fel privátban a kérdést még a tegnap, de nem tudom hol bóklászik éppen.
...beteszem ide is, hátha.
Szia Runner fórumtárs, véleményemet kéri Kaliforniában élő keresztfiam 2 kerékpárról és mivel villanyos és enduro, gondoltam megkérdezek valakit aki ért is hozzá.
Kérlek alkalomadtán véleményezd nekem.
1.Spectral:ONfly CF 8
2. YT Decoy Core3
...esetleg ha tudsz jobbat hasolnó árban, kategóriában.
Köszönöm. -
válasz
sebgutkopf #8942 üzenetére
Hello
Sorban:
- Hajtási veszteséggel nem számoltam - szerintem az arányokat legfeljebb minimálisan befolyásolná, de bárki cáfoljon rám nyugodtan számításokkal
- Megtett szint: mindegyik minta 10km-es útra van számolva, ezt kombinálva az emelkedő %-ával kijön a szint
- Wh: szimplán a motor teljesítménye szorozva az idővel
- Átlag bringás: persze, de nem is arról van szó, hogy egyhuzamban tekerjen 85km-t 5%-os emelkedőn, vagy akár csak 10km-t - darabolható a példa, 10db 1km-es emelkedőnél is működik. Vagy ha a hosszútávú realitást keressük:4. eset: 2%-os emelkedő 10km-en, Eco módban 15km/h
Eco: 15km/h, 40:00 perc, 120W (motor: 52W) -> 34Wh, hatótáv 182km
Active: 20.7km/h, 28:59 perc, 189W (motor: 120W) -> 58Wh, hatótáv 108km-> Itt is kijön, hogy az Active sokkal többet eszik.
Ha az ember a végére elfárad, és nagyon lelassul, akkor lehet valóban dupla az ideje, viszont akkor a fogyasztás is arányosan kevesebb lesz, mert a kevesebb beletett emberi erőhöz a motor is kevesebbet tesz hozzá. De ugye pont erre jó az e-bike, hogy ne fáradjon el az ember annyira - én pl. általában Tour üzemmódban közlekedek a városban, viszont pl. a Hegyalja úton felfelé simán felkapcsolok kettő fokozattal - fog a franc az autók között a 6-7%-os emelkedőn 20-as tempóval kínlódni, és teszek rá, hogy azon az 700m-en mennyit eszik
#8945 Kopogyi: hát akkor passz, ez valami egyéni preferencia dolog lehet. Nekem Yamaha-motoros a gép (ill. Giant, de az gyakorlatilag Yamaha), és minden, csak nem halk - viszont induláskor valóban nem kattog / rángat.
-
Friczy
senior tag
válasz
janakbacsi #8946 üzenetére
Szerintem semmi. Láncnál még hihető, hogy az ebike láncra nagyobb nyomaték hat, így lehet kicsit nehezebb, cserébe tartósabb, de guminál minimális a terhelés különbsége.
-
janakbacsi
őstag
új terepgumikat kellene vennem az e-bike-ra. némelyik weboldalon oda van írva az adott gumihoz, hogy e-bike-hoz alkalmas. van ennek valami szerepe? vagy mindegy, hogy milyet veszek rá? melyik az ajánlott típus egyébként?
-
Kopogyi
csendes tag
Lehet, hogy velem van a baj és túl érzékeny vagyok. Elmentem és kipróbáltam egy közeli kerékpárboltban egy másik Bosch motoros kerékpárt. Ugyanúgy működött mint az enyém. A rásegítés elindulásakor van is kis klattyanás. Próbáltam Yamaha és Brose motorosat is, azoknál ez nem volt. Csak a Bosch-nál. Mondjuk együtt tudok vele élni, de finomabb működést vártam. Különösen egy kínai motor után.
Ezen kívül még tájékoztatott a boltos srác, hogy motort nem javítanak és igazából a Bosch Gen4-nél nincs is alkatrész, csak komplett motorcsere. De biztatott, hogy nagyon ritka a meghibásodás, ismernek 30.000 km futott Bosch motorokat is.
-
sebgutkopf
őstag
A hajtási veszteség valószínű csökkenti a különbséget, de a tendencia az ebben a rövid verzióban is látszik, hogy emelkedőn jóval kisebb a különbség. Lehet, ahogy az előzőben is a végén írom, nincs értelme tovább boncolni, mert túl bonyolult és van olyan faktor, amit nehéz képletbe helyezni.
-
sebgutkopf
őstag
Visszatértem
Nem ismerem a számításaid mélységét. Milyen hajtási veszteséggel számolsz mekkora a megtett szint? Egyáltalán a Wh-kat hogyan számolod?
Egy átlag bringás nem fog tudni 196W-ot kitekerni saját erőből 85km-en keresztül, sőt 30 percig se. Ennyi erővel nála a DNF lehetne ott a 30 perc helyett, míg 21 percet talán bír, de lehet azt se.
Tök jó személetesek a példák, viszont belekerülnek olyan vélelmezések, amelyek miatt a labor eredmény el fog térni a valóságtól és nem azért, mert hibás lenne a labor, hanem az emberi tényezőt nehéz beparaméterezni, az ember fárad és a végén akár annyira lelassulhat eco-ban, hogy az ideje akár a duplájára is nőhet. Ezt nagyon nehéz számolni.Gyakorlati oldalról. Tegnap végre 1 hónap kényszer hikagyás után végre bringáztam és tudtam, hogy nem leszek végig elég erős és biztosan kevesebbet tudok mászni mint szoktam. Nagy nehezen összehoztam 1000m emelkedőt a lejtőzések között, persze volt benne pihenő is bőven (1:36 mozgás 2 óra teljes eltelt idő). Ezt trail illetve a tekerés második felében a nagyon meredek részeken már boost-al csináltam meg. A végére maradt 41% akksim (ami vagy pontos vagy nem - 630Wh a teljes kapacitás, ami már nyilván nem annyi). Azt tudom, hogy legjobbra olyan 1500m szint körül tudok kihozni az akksiból, talán egyszer újkorában optimális hőmérsékletben, vízszintes tekerés nélkül hoztam ki 1600fölöttit. Ahol 20% technikás, köves emelkedő volt ott azt tapasztaltam fáradtan, hogy trail-ben 6,5-6,9kmh-val tudtam már csak vánszorogni és egyszerűen nem akart pörögni a lábam, szenvedtem úgy éreztem sose érek fel. Felkapcsoltam boost-ba és máris 11-12kmh-val mentem felfelé. Lehet többet tettem bele (W-ban és azonos nyomatékot) a jobb pedálfordulat miatt, amit a boost lehetővé tett, de érzésre könnyebb volt, míg az időbeli különsbég egészed drámai mennyivel kevesebbet töltöttem az emelkedőn. Közel kétszeres idő különbség.
Az okát se tudom megmagyarázni rendesen, ezt beképletezni lehetetlen. -
trialboj
őstag
Csak nem ok valami. Tegnap egész nap mentem vele, egy road gap után amit rosszul ugrottam és nagyobb ütést kapott lentről a bringa, kikapcsolt, aztán a következőt sem ugrottam jól, ott meg újra indult, aztán még ugrottam de már nem ficázott. Este lemostam, utána elindítottam, és ment. Ma reggel nem indult be, aztán fél úton újra megpróbáltam és megint bekapcsolt rá 4 percre pedig menet közben kikapcsolt a rásegítést 2 mp-re majd újra indult. Haza érve tolom fel az emeletre akartam volna walk assist-ot erre kikapcsolt, majd megpróbált újra indulni v 3-4x egymás után miközben toltam.
Itthon hanyatt vágtam megnéztem az összes csatlakozást, de egyik sem tűnik úgy hogy akár csak egy picit kijött volna, sem az a 2 ami az akkuba csatlakozik sem az a 3 ami a motorba. Felállítottam, nem akart bekapcsolni 4x próbáltam, csak végig zongorázta az összes ledet majd kikapcsolt. Rádugtam töltőre, bekapcsolt. Mivel azt olvastam hogy csak akkor frissítsek firmware-t ha gond van, most ráküldtem az újat, szerencsére felment minden gond nélkül.
Akksi 14 ciklusnál van 96%, motor 360km, amit viszont pont most vettem észre a vásárlás utáni teszter adatait böngészve, hogy akkor kb 3 hete mikor vettem, a mini remote aksija 24% volt, igaz hidegebb volt, de most meg 32%on áll, ami pár napja megint más volt már nem emlékszem pontosan.
Illetve hogy mikor bekapcsolom a bringát és ha egyből csatlakozom az appra, és a connected devices menühöz megyek akkor ott azt írja hogy a mini remote nincs csatlakoztatva, egészen addig amíg meg nem nyomom, akkor actív lesz az is. Nem tudom hogy ez így normális, vagy azért csinálja, mert gyenge az elem.Mindenesetre holnap megyek és veszek egy elemet bele, viszont félek a cseréltől, mert nem tudom pontosan mi a menete a párosításnak, ha nem sikerül akkor este nem tudok vele menni vadulni, pedig ma egész nap pályát takarítottam
... elkerülném a szerviz látogatást egy ilyen banális dolog miatt. [Bosch] oldalán csak sima cserét mutat, de olyat is láttam hogy párosítani kell. Nekem néha, főleg mikor kikapcsolt állapotban van a bringa és megnyomom a mini remote-ot, pirosan villog, ami remélem normális, mivel hogy nincs csatlakozva a bringához, de lehet hogy ez már a haldokló aksit jelezte?
OMG, ebben a vezérlőben is van aksi? azt hittem ez a nagy akkutól kap táplálást.
-
Atos23
senior tag
válasz
trialboj #8935 üzenetére
Nekem anno Yamaha motoros pedelecnél (soha többé) az akku halála kezdődött random kikapcsolásokkal. Először ugyanígy "csak" kikapcsolgatott, aztán pár alkalom után visszakapcsoláskor már nem a kikapcsolás előtti akku százalékot írta ki, hanem vagy jóval kevesebbet, vagy jóval többet. Volt olyan, hogy kikapcs előtt 50%-on volt az akku, újra bekapcsoláskor 75%-ra ugrott.
Bízom benne, hogy nálad nem ez lesz. A kábelek ellenőrzését szokták ilyenkor leginkább javasolni a nálam tapasztaltabbak.
-
Kopogyi
csendes tag
Sziasztok! Csak néhány tapasztalatot szeretnék veletek megosztani. Vettem egy Hecules Futura Sport i10 tip. Bosch Perfomance Line CX motor kerékpárt. Kb. 150 km-ert mentem eddig vele.
Jó a kerékpár, szeretem használni, azonban a motorja elég zajos és kevésbé kifinomultan működik mint gondoltam. Itt elsősorban arra gondolok, hogy amikor csak gurulok és újra tekerni a kezdek (akár sík úton) gyakran egy rántással - igaz kicsi - indul el a rásegítés. A teljesítményével teljesen elégedett vagyok.Ezeket talán nem is érezném problémának, azonban előtte egy régi biciklimre szerelt Tongsheng TSDZ2 kínai motort használtam. A motor lényegesen csendesebb mint a Bosch és olyan finoman indítja a rásegítést, hogy nem is lehet érezni, csak a motor hangjának a változásáról és a teljesítményről. Ezzel egyébként kb. 10.000 km mentem minden gond nélkül, igaz dombon felfelé gyorsan melegedett, ellenétben a Bosch-al. Árban viszont bőven alatta van a Bosch technikának.
-
trialboj
őstag
Tényleg egész tűrhetően lehet tekerni kikapcsolt mottorral is a bosch gen4 et orbea wild full 29 kerék 2.4 trail casing big betty , főleg ha kikapcsolva indulok, és csak az erdőnél kapcsolom be, viszont ha már mentem rásegítéssel, és kikapcsolom na az elég fájdalmas.
Ma viszont fura hiba történt, lekapcsolt menet közben, először kihagyott pár fordulatnál, pedig nem volt sem meleg a motor sem meredek a mászás, majd nem akart visszakapcsolni, miután bekapcsoltam pár mp múlva megint kikapcsolt, 2x próbálkoztam, majd elkezdtem neten keresgélni, éjszaka az erdő mélyén voltam nem túl jó nettel, annyit találtam hogy másnál is előfordult, még új motorral is, BTW ez is vadi új motor alig van benne 200km. Kb 10 perc után megpróbáltam megint és beindult, szépen haza is hozott, nem köhögött többet.
Valaki tud erről a hibáról? Nem ír errort az applikációban, habár van egy firmware update amit nem mertem telepíteni, mert félek nehogy bekavarjon, és szinte csak a bosch előfizetéses rendszeréhez vannak benne újdonságok, ezért gondoltam nem létszükséglet.
---
Haverok shimanonal azt mondják hogy menet közben nem szabad bekapcsolni a motort, mert errort ad, ez boschra is igaz? Nem így kapcsoltam ma be, csak érdekel. -
boost
addikt
Ki milyen bukót javasol? 10 éve, mikor tekertem, akkor Decathlonosom volt. Közben elkavarodott. Van valami tutti jóság? Esetleg valami direkt ebicajos cucc?
-
Because
őstag
válasz
Because #8914 üzenetére
Elkezdtem jobban használni, megvolt az első 50-es táv. Eddig is bringával közlekedtem mindenhova is, síkon ezzel is megy a 25-30 km rásegítés nélkül, dombon lefelé pedig az egész tömeg meglódul. Felfelé segít a motor az biztos és könnyebb.
Még nem vagyok meggyőzve, hogy kell-e nekem -
yle_greg
aktív tag
Ha az ar tenyleg a duplaja, akkor ha az akksi konnyen cserelheto, akkor nem kerdes. Veszel ket biciklit, es maris mindenhez is van potalkatreszed, illetve potakksival 800Wh a delej, plusz van egy "vendegbicikli" a haznal. :-)
Egyebkent tenyleg felhasznalasfuggo, en amator vagyok, ritkan hasznalom, 360 -as akksim van, meg egy ugyanilyen potakksim, ezzel hegyes-volgyes de fokent aszfaltos uton 40-50 km a hatotav, utana csere, ergo nalan max 100 km lehet a ket konnektor kozott.
-
Vince1
tag
válasz
trialboj #8928 üzenetére
Ez szerintem attól függ merre jársz. Én pl. sokat használom az 51es tányért, mert felfelé ha sokat kell egyensúlyozni, irányt váltani, akkor egyszerűbb (van rendes pedálfordulat, így a motor is tud segíteni). Sokkal hamarabb akad bele az ág a küllőbe nálam, mint a váltó kanalába.
-
trialboj
őstag
Gondolkodom a 45-ös soron, mivel ahhoz más váltó kell, aminek nem olyan hosszú a kanala, és ezáltal talán nem akad bele olyan sok ág, illetve hátha gyorsabb vagy precízebb is, egy fél év használat után.
Full power nagy ebike-ra, szerintem nincs értelme az 51-es tányérnak, még sosem használtam, igaz nagyon nem is óvatoskodtam eddig,
Erről van tapasztalat, ti használtátok már az 51es tányért? Azt leszámítva majdnem minden tányér szinte megegyező, szóval egyedül ott van hátrány, de nem tudom elképzelni hogy egy majd 23 kilós monstrumot én majd azon a sebességen kínozom felfelé a hegyen. -
Nagyon sok mindentől függ a fogyasztás, 1-1.5 óra alatt is le lehet meríteni a 400Wh-s akksit, ha sok szintet mész, meg az is lehet, hogy bőven elég lesz mindenre, és hetente egyszer elég tölteni. Többet kellene tudni arról, hogy hol akarod használni, milyen terepen, és mekkora rásegítéssel.
Mindentől függetlenül, olyan egészen biztosan lesz a 400-as akkuval, hogy "de jó lenne több juice", de ha az anyagi keretek korlátozottak, akkor inkább érdemes visszafogottnak lenni. Esetleg venni egy pótakksit -
boost
addikt
Sziasztok, érdemes még 400W-os kerékpárt venni újonnan, vagy legalább legyen 600-as? mi a tapasztalat? Heti szinten 2-3 alkalommal használnám egy-másfél órára, amire elégnek tűnik a 400, de nem tudom, hogy egy egy alkalommal nem-e sajnálnám, hogy nem 600-as. Az ár meg majdnem a duplája, egy akciós 400-as, és egy új 600-as között, felső-középkategóriában. (Cube, Giant, stb.)
nektek mi a tapasztalatotok? -
válasz
janakbacsi #8920 üzenetére
Egy bukót vettem tőlük a X. kerületi boltban - korrektek és segítőkészek voltak, a sisak ára is rendben volt. Nyilván szervíz és garancia terén ez nem sokat segít
-
-
janakbacsi
őstag
innen vásárolt már valaki? ha igen, mik a tapasztalatok ár, szerviz és garancia tekintetében?
[link] -
trialboj
őstag
Lassan sikerül teljesen testre szabni a bringát, még 1-2 alkatrészt várok, és kész is lesz.
Mivel új motort kapott, és aki cserélte nem tudta elvezetni a sebesség szenzort a helyén, ezért nekem kellett nekifutni.
Minden tiszteletem azoké akik ebikot szerelnek, és már értem miért sóhajtoznak a szerelők a helyi boltban mikor behoznak egy ilyen bringát egy basic fék vagy kábelcserére.
Ez többnyire csak annak hasznos akinek orbea wild-ja van, és ez lehet csak én vagyok jelenleg, de a jövőben hátha más is vesz, szóval megosztom pár képben. A motorból először az akkut húztam ki, majd megjelöltem a többi kábelt, és azokat is. Csavarok szépen kijöttek, miután lazán leemelhető a hajtókarral együt a motor. Nekem ez volt az első ilyen műtét, szóval minden újdonság volt. A szenzor a hátsó fékkábel mellett kellett vezetni a is ami egy gumi csőben megy hátra. És a féktárcsa mellett ez a kis műanyag karom fogja (cikkszám). Vettem xt ice tech tárcsát amiben benne van a mágnes is [ezzel vigyázni mert több féle elhelyezés van] , így gyári megoldásra sikerült alakítani, és minden gond nélkül működik.
Összeszerelésnél, először az adat kábeleket majd a tápot kötöttem be, és minden nem használt lyukba vettem egy ilyen gumi harangot, ami elméletileg meggátolja a vízet hogy gondokat okozzon.
Összesen v 2-3 órába került, és így utólag nem volt olyan bonyolult, de most belegondolva hogy ha ezek a magura fékek nem tetszenek, és le szeretném cserélni xt/saint-re, már látom, hogy kb egy fél napomba fog kerülni mire újra átvezetem azokon a nyamvadt eldugott csövecskéken.
Azóta megjelent egy firmware update, de mivel még a bringa mosás gondolatát sem tudtam megemészteni, ezt is addig halogatom amíg csak lehet. -
Because
őstag
válasz
pècsimunkás #8915 üzenetére
Köszi!
Még nincs teljesen kész. Kormányt, kormányszárat cseréltem, mert a gyári égig emelt hátrahajló, keskeny nekem nem tetszett. Mindent lehúzok majd nyomatékra. A fékcsövek is hosszúak gyárilag, azokat le kellene rövidíteni.
-
Because
őstag
Akkor új e-bringa nap
Első látásra szerelem, bár egy szubjektív, de gyönyörű:
Van ez a kis elem, amit egyelőre nem tudtam hova tenni, csak hogy valami kábel kivezetés lehet... Szerintetek micsoda, hova?
-
Rezeda1
friss újonc
Sziasztok! Új tag vagyok a fórumon és segítséget szeretnék kérni. Valakinek van tapasztalata a Panther márkanevű német ebike-ról?
-
szuleg
csendes tag
Barátnőmnek vennék egy ebikeot, találtam egy olasz boltot ahol 200 euroval olcsóbb a kerékpár, viszont nem tudom, hogy mennyire megbízható. Fido c11.
ww. greenelectric.store
Estleg valaki már vásárolt erről a helyről? -
mistar
tag
válasz
balintka #8908 üzenetére
Szintén KTM.Leggyakrabban eco módban, Shimano Deore XT LinkGlide CN-LG500 11 seb. 126 szem, forgásirányos lánc trekkingen, első csere: 3000 km, következő ~2500. Feleségem bringáján (több rásegítéssel) ~2100km volt csere.
Utáltam, hogy nincs a váltókaron fokozatkijelzés. Szerintem rájöttek, mert nagy-sokára sikerült végre lecserélnem -
balintka
addikt
válasz
Runner_fxr #8907 üzenetére
Nekem is ez a 11-es XT LG van a KTM-en, nem olyan sok km van a bringában, így nincsenek még tapasztalataim vele.
-
-
fungi
aktív tag
válasz
pècsimunkás #8905 üzenetére
Köszönöm a választ, megnézem.
-
motown5l
senior tag
válasz
trialboj #8869 üzenetére
Nekem Orbea Keram van. Esőbe a pedalnal szokott sisteregni. De még bajt nem okozott Olyan mintha vizet kapna a motor. Nekem két oldalról van csavarozva a borítás, az akkunal .. Az akkunal nekem fel kel huzi a boritast, és akkor tavolithato el az akku. Természetesen kulccsal. Adtak hozzá még világító kulcsot is, hogy sötétbe lehessen látni. Jobb ha veszel az, akku elé sarvedot..és azzal is véded...
Nekem is 29 es van
[kép]
[kép] -
fungi
aktív tag
Sziasztok, egy barátom venne elektromos kerékpárt, a gond az hogy eléggé túlsúlyos, 140 kg, van jó ötletetek? /Oda-vissza 14 km, bicikliút, nem nagy emelkedővel, más igény nincs./ Volt már itt téma, de nem találom sajnos.
-
arcitec
addikt
válasz
trialboj #8900 üzenetére
"Sikerült már kitapasztalni milyen hajtással lehet a legtöbbet, elmenni ebikal?"
Ez némi használattal azért kiderülhet(bár logikus, mint a benzines autóval is a legnagyobb fokozatban lehető legkisebb sebességgel(kisebb a fogyasztás)).
Szóval e-bika-al is a legkisebb rásegítést használva tudsz legtovább eljutni, ez lényegében logikus is. Nyilván ez csak síkon kivitelezhető, de csak oda lehet visszajutni, ha minél több saját erőt teszel bele és minél kevesebb magasabb elektromos fokozatot, tovább jutsz.
És ezek már az egyéneken függenek és na persze a felhasználási körülményeken, mert ha jön az emelkedő, ügye azért van a rásegítés, hogy ha szükséges használd is.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- Gamer PC , i7 10700 , RTX 3080 , 32GB 3200MHz , 512GB NVME , 1TB HDD
- JBL Partybox Encore új mikrofonnal, nem Essential!
- Exclusive ajánlat! Dobozos új LG GRAM /13. gen i5-1340P/16GB RAM/512GB SSD/14"COL/FHD+/IPS/Garancia/
- Új JBL Boombox 3 számlával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte X570 AMD R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6750XT 12GB Zalman Z1 Plus CM 750W
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- MÉG ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo Thinkcentre E73 asztali gép eladó
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 3840x2160 - 138Hz / 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest