Új hozzászólás Aktív témák
-
Maximum1
őstag
-
nagyúr
Azért nehéz hozzászólni, mert konkrét márkából indulsz ki, és ezek a bringák meglehetősen drágának tűnnek. Mivel a márkát nem ismerem, nem tudom, hogy milyen olyan értéket hoz be, ami indokolja ezt az árszintet - én a magam részéről egyetlen ránézés után skippelném.
A konkrét kérdés kapcsán:
1. Agymotoros bringából már 2k EUR alatt is van választék (Magyarországon), a 4.4k nagyon soknak tűnik
2. A középső bringa kb. szokványos, ahhoz képest viszont drága, és a Bosch motor sem a legcombosabb. Ingázáshoz persze bőven jó.
3. A váltó nélküli biciklit én elképzelni sem nagyon tudom (ill. már nem emlékszem a jó öreg Kempingemre 40 évvel ezelőttről ), ha ebbe az irányba hajlasz, akkor mindenképpen tegyél egy próbát legalább hasonló körülmények között[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Hát, kitartó kutatómunkát tudok javasolni, meg látogatást 1-2 nagyobb boltba, ahol több modellt is meg tudsz nézni. Amiket írsz, azoknak a nagy része nagyon szubjektív, ami teljesen OK, csak kívülről nehéz benne segíteni.
b) lehetőség, hogy veszel egy középmotor-kitet, és felszereled / felszerelteted a jelenlegi gépre.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
Ha jól értem commuter bike-ot keresel, tehát munkába járni. Ahogy a listázásaid látszanak azt vehetjük egy hajlandósági keretnek, hogy annyit tudsz és hajlandó is vagy a témára szánni.
Azt szerintem jól teszed, hogy szíjhajtás vonalon nézelődsz a munkábajárós vonalon.
Szintén ilyen munkába járásra mind az agyváltó, mind az agymotor is vállalható mint megoldás.
Amin érdemes gondolkoznod és kipróbálnod, hogy dönteni tudjál:
- Próbálj ki egy nyomatékszenzoros középmotoros gépet és egy agymotorosat, hogy legyen elképzelésed róla. Simán lehet, hogy az agymotor érzetét rögtön ki is zárod, a középmotoros nyomatékszenzoros természetesebb érzetéhez képest, de ezt neked kell megítélned mivel tudsz kibékülni és a próbánál nincs jobb módszer, akár mit is tanácsolnánk.
- akksi: mekkora akksira van ténylegesen szükséged a munka - haza járáshoz, mennyi a táv, mennyi a szint benne és ezt mi az ami télen csökkent akkukapacitással is teljesíteni tudja. Nagy valószínűséggel erre azért nem kellenek a 6-800 Wh-s akksik, mint a nagy szinteket mászó emtb vonalon, ezért jó tisztán látni, hogy ne vegyél fölöslegesen nagy, nehéz és drága akksis bringát, viszont a célodnak feleljen meg. Itt lényegében egy sima matek meg tudja mondani neked mekkora akksi kell neked mennyi tartalékkal.
- váltó: mondhatnám, hogy azért valahol legyen váltó a gépben, hogy az agyváltó vagy pinion, a commuter vonalon talán mindegy (agyváltók jó sokat elmennek erre a célra jók). Itt talán az lehet a döntő, hogy az első kérdés alapján milyen motorban fogsz gondolkozni és ahhoz milyen váltás párosítható. -
nagyúr
Sima pedelec-kel 22-23-as átlagnál többel ne számolj - egyrészt gondolom az 5km-ben van pár gyorsítás / lassítás, másrészt a 25-ös korlátozású bringák 20 és 25 között elkezdik visszavenni a kraftot, ha valaki 20-as tempó körül tud rásegítés nélkül, akkor rövid távon kifejezetten irritáló tud lenni ez a karakterisztika. Szóval gyorsabb alig leszel, persze a leizzadás és a térdfájás hiánya az előny.
Ha ennyire nehéz a döntés (ami az árak miatt egyáltalán nem meglepő), akkor érdemes pár napra bérelni egy bármilyen középmotoros gépet, és rápróbálni, milyen vele járni.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Az amúgy fontos kérdés, hogy mennyire faktor a munkábabiciklizésben a mozgás, mert ha inkább praktikus munkábajáró eszköz kell, akkor lehet, hogy egy kutyközönséges elektromos robogóval vagy akár rollerrel jársz a legjobban. Mellette meg megmaradhat a jelen bringa arra, ha éppen tekerni támad kedved.
A tuning nagyon kétélű dolog, bár itthon még egy darabig várhatóan nem repül rá a rendőrség, az EU-s országok mellett már a gyártók is kezdik pedzegetni a szanckionálását, a Bosch különösképpen. A 2x5km-re szerintem még gondolkodni sem érdemes rajta.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
m3ss
veterán
sztem 5km-re felesleges. plane kmeten, ahol egy darab emelkedo sincs mondjuk fun nagyon, szoval nem akarlak lebeszelni rola. kb tenyleg annyit ernel el vele, hogy ha akarsz nem izzadsz le. en mondjuk nem ertek egyet ezzel a 25km/h limittel, sztem 30-35 km/h realisabb lenne. aszfalton azonnal elered ezt a 25-os limitet meg 30-40 nm-es motorral is, alacsony nyomasu terepgumival is es azert nem mondanam kozveszelyesnek a 30-35 km/h limitet sem, persze ha a bringautak is adottak.
edemes kiprobalni egy bosch kozepmotorost, sztem nagyon jok. mintha analog bringaznal. mondjuk mas kozepmotorosat nem probaltam. de nincs keses/lag/utanhuzas mint egyik-masik agymotorosnal, amire volt szerencsem felulni..https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
egyetertek, de akinek annyi esze van, annak a 25 is sok lesz. a 32 sokkal realisabb, persze lehet hogy nem artana vmi alkalmassagi vizsga...
pesten viszont sok helyen nincs kerekparut, es uton viszont lazan tudsz/akarsz 25-nel gyorsabban menni. plane utcai, vekony gumis ebikeokkal. utcai analog bringasok is itt pesten siman 30 km/h folott mennek ahogy en lattam...https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
en nem akarok hasitani, 99%-ban erdoben hasznalom a regi 65 nm-es ktm fullyt, ott valojaban limittel is elvagy. mondjuk elmult egy evben egy kezemen meg tudom szamolni hanyszor hasznaltam...utolso dobogoko koromon nyomtam egy bukfencet es fajt a csuklom sokaig
viszont ha kimentem aszfaltra, kb 5x az elmult par evben, azonnal a tuning gomb utan nyulkaltam es nem szaguldozok sztem. az a 25 km / h egyszeruen keves. regi robogos beidegzodes lehet, de sokszor biztonsagosabb, ha alkalomadtan fel tudod venni a forgalom tempojat...
amugy egy 85 nm-es jo valtoval szerelt boschal pl siman lehetett ket lampa kozott tartani a reggeli forgalom tempojat, ha akart az ember tekerni..en mondjuk semennyire nem akarok bringaval forgalomban, autok kozott kozlekedni marja mert sik terep meg relative kis tavolsagok miatt nem annyira letszukseg kecson. hegyek, dombok kozott viszont gyorsan megszerettek az emberek..nem mindegy hogy tolod vagy tekered
amugy csalanosi erdoben lattam multkor ebikeot.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
nagyúr
Háááááát, akkor pedig nagyon a roller felé mutat a praktikum
Sebesség témához: én értem, hogy az EU miért 25-re korlátoz, viszont így kellene két kerékpár-kategória, mert az s-pedelecet berakva a segédmotorok közé elég hülye szituációt teremtettek (városi kerékpárutak kilőve, na meg a fullos bukó), és láthatóan ez az EU-ban olyannyira nem zavar senkit, hogy a kategória kihalófélben van.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
m3ss
veterán
ja, majd a kovetkezo generacio, altalanos problema ez magyarorszagon sztem. ujabban a fiatalok azert egyre mozgas tudatosabban elnek. meg kornyezettudatosabban is, szoval valszeg ott is egyre tobb ebike lesz. persze az uj bringak ara sem segit abban, hogy elterjedjen...amugy jo is ez, ha akarod leveszed ecora es aktiv mozgas, ha meg nem akarsz egyaltalan elfaradni max rasegitesen tolod neki...
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
nagyúr
Igen, ezek mind befolyásolják, de a leírtak alapján egyikben sincs drámai különbség ahhoz képest, ahogy én használom, úgyhogy soknak tűnik az eltérés.
Új bringához jó mulatást!
#6394 kovacs65: az súlyos Nekem a 625-ös akkuval 130 km-t jósol Eco-ban, az felarányosítva 234km, szóval 10% eltérés.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
agszabv
csendes tag
Az új Gen 4.-et még nem rég vettem. Abban mérésem szerint 674 Km-er van, az applikáció szerint 504Km és 103 óra. (motor software version 4.21.0) Egyenlőre nem volt gond.
A Gen2.ön a badassBox 4 tuninggal voltak kisebb problémák néha meg kellett igazítani addig dobálta a hibakódokat, a V3 tuningal nem volt ilyen gond.
Még nem tiltott l egyik sem..
@Runner_fxr: Ha letilt meg tudod javítani? -
nagyúr
Az s-pedelec teljesen jó megoldás, csak ahogy írod is, van néhány hátránya. Sorban:
- Kötelező biztosítás: ezzel speciel nincsen gondom, igazából az összes elektromos biciklire kellene (sőt, akár a nem elektromosakra is)
- Tükör: éppenséggel ez sem haszontalan, ha 40 körül haladsz, én kezdem megkedvelni
- Folyamatos világítás: hát ez elég nagy marhaság, de legalább nem fáj
- Duda: szintén
- Sisak: ez viszont fájdalmas hülyeség ebben a formában. Kerékpáron 40-ig nem kötelező semmilyen sisak, az s-pedelecre pedig segédmotoros sisak kell, miközben 40 a megengedett maximális sebessége. Az se jó persze, ami most a kerékpárokkal van, de ez így ordítóan inkonzekvens.
- Kerékpárutak használata: ez meg a másik bajság. Ha városban a kerékpárúton megy az s-pedelec, akkor megb*ssza a rendőr (elméletben), ha meg az úton, akkor rendszeresen dudálnak rá a közlekedés kulturált résztvevői. Tovább komplikálja a helyzetet, hogy az autósok többsége nem tudja megkülönböztetni a kerékpárutat a közös használatú gyalogos-kerékpáros úttól, amin ugye 20 km/h a korlátozás.Nagyon rendbe kellene rakni ezt a témát - igazából túl sokat nem is kellene módosítani a dolgokon, csak felismerni, hogy az s-pedelec egy kerékpár, és nem egy motor, csinálni egy új kategóriát a segédmotorból kiindulva, és pár szabályon módosítani. És hogy az autóstársadalom megértse, mi is ez a jármű - hát annak adnék egy 15-20 évet
Viszont ehelyett úgy tűnik, össz-európai szinten sz*rnak rá, és inkább kihalófélben van a kategória...#6421 Ijk: igen, regisztrálják, tükör kell legyen rajta gyárilag, sisak kell (ld. fent), kötelezőt kell rá kötnöd (nekem 6200 / év). Kerékpárúton lakott területen belül nem mehetsz, azon kívül igen. Járdán meg sima biciklivel is tilos menni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Friczy
senior tag
Dinamikában visszalépés, ez így igaz. Kényelemben előrelépés. Szoktam mondani, amikor kérdezik, hogy milyen, hogy az e-bike nem a sebességről szól, hanem a kényelemről. Én idén elsősorban a téli hűvösebb időben használtam, mert a hagyományos bringán ha kicsit meghajtom, megizzadok, az meg hidegben nem jó. Aztán ahogy jött a jobb idő, nem is nagyon használtam. Majd ha jön a kánikula a 30-35 fokokkal, akkor várhatóan ismét előveszem.
Engem a tükör se zavar, amúgy is van mindegyik bringámon (nekem nem is kötelező, mert normál pedelec), anélkül már nem szeretnék bringázni, sisak is van rajtam mindig, nem látom be, hogy ez olyan nagy para lenne. -
nagyúr
Átérzem a problémát, én is ezek miatt szarakodtam hónapokig a kérdésen. Aztán kitaláltam, hogy ráállok a hosszú (40-70 km) biciklis kirándulásokra
Ja, és még egy dolog: úgy tűnik, s-pedelecre nem lehet vagyonbiztosítást kötni. SMKP-re egyik nagy biztosító sem vállal, és az e-bringás biztosítások közül már kettőről visszapattantam, s-re nem kötnek. Ha valakinek van pozitív tapasztalata, pls ossza meg.
#6424 Friczy:
sisak is van rajtam mindig, nem látom be, hogy ez olyan nagy para lenne.Na ja, de ilyen (nyitott) vagy ilyen (zárt) sisak van rajtad?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Vitee
aktív tag
Egyebkent ez allamonkent eltero!
Ahol en lakom 28mph a megengedett class 3 e-bike hasznalataval. Nem kell semmi hozza, street legal, buko se kotelezo, jogsi se kell, semmi.
De valoban sok helyen a 20 van csak.
Ami nekem van az mar inkabb e-moped szeru, igaz mivel lehet tekerni, igy nem az.
En legtobbszor tekerek, nagyobb tavot tudok igy megtenni vele.
A 32-34mph-t (52-54km/h) tudja tartosan hozni, (lejton nyilvan tobbet is) ha csak a "gazt" huzod
Nem konnyu, cirka 40kg+. Tavban a legtobb amit kihoztam belole 68 km volt.
750W Bafang motor, 95nm nyomtek, index, duda, lampa mindig megy, van low-high beam stb... Egy ilyet otthon is eltudtam volna tekerni, de a sebesseg korlat miatt teljesen ertelmetlen lenne... Plusz regisztralni, rendszam stb...
"Life before death, strength before weakness, journey before destination."
-
sebgutkopf
őstag
Az itt a furcsaság, hogy kerékpárúton a megengedett legnagyobb sebesség 30 km/h. Így a 25 kmh-s tiltás akár eroller, akár pedelec elég furcsán hat, hogy miért vannak lejjebb korlátozva, mint mindenki más. Ez következetlenségnek tűnik a szabályozásban, vagy csendes csatlakozás a többi európai ország szabályozásához.
Nekem a saját ebike-ommal (igaz az terep gép) az a tapasztalatom (shimano motor), hogy 25 kmh-nál veszi el az erőt nem kezd el visszafogni 22-nél, tehát konstans 25-el haladás a transzfereken kényelmes folyamatos haladást biztosít.
A legnagyobb vicc meg az, hogy már 4 éve beszélik, hogy na most jól belekerül a kresz-be az eroller, március végén írták, hogy itt van a végső megoldás az az 1 mondat plusz, amivel a kerékpárokkal azonos kategóriába teszik be a max 25 kmh-s rollereket. Elfogadva persze máig nincs ez a "bonyolult" változtatás, nyilván rendkívül megterhelő szellemi munka egy eddig is gyakorlati alapon evidensnek vett elv 1 mondatát 4 év alatt betenni egy jogszabályba.
A kötelező kresz tanfolyammal meg senki se foglalkozik, pedig az alap tudás hiánya a legnagyobb veszély a közelkedésben résztvevőktől. -
sebgutkopf
őstag
A 25-30 közötti kitekerés és annak érzete nagyon eltérő lehet. Erősen függ attól, hogy milyen gumi van a bringán, mennyire gördül könnyen, milyen a kerekek súlya, milyen a pót, amiben tekersz (légellenállás). Egy kis gördülési ellenállású gumival önmagában nem gond tovább gyorsítani, az viszont egy más kérdés, hogy neked ez hogyan esik. Amikor 25-ig gyorsan felérsz és nem segít tovább, utána az a maradék 5 kmh többszörös erőfeszítést jelent a már eleve nagyobb légellenállással és a motor segítsége nélkül, ami érzetre a korábbi könnyedség után akár fal érzetet is kelthet, pedig valójában alig nehezebb mint analóggal, de addig a pontig nagyon más volt és úgy fogod érezni nem éri meg gyorsabban menni.
Ebike-nál a legkönnyebb a gyorsítási élményt megszokni, így utána egy analógra felülve nem is a végsebesség a zavaró, hanem az, hogy még erősen tekerve is alig gyorsul egy ebike-hoz képest.
Munkába járási időben valószínűleg többet hoznak a sokkal intenzívebb és rövidebb gyorsítások (10-15m-en belül már 25-el mehetsz ebike-al, ha te is hajlandó vagy beletenni - simán legyorsulod vele az e-rollereket is), ami következtében az idő nagyrészében ténylegesen 25-el mész, szemben azt a pár alkalomat és azt a rövid ténylegesen kitartott időt, ameddig a te 5-7 km-es távodon folyamatosan tartani tudod a 30 kmh-t analóg géppel.
Szóval nem biztos, hogy érdemes ezen az elméleti max sebesség különbségen ennyit pörögni. Mennyire valós igény ez, vagy csak megszokás. Közlekedésnél teljesen éretelmetlen ego harcokat vívni. Mi van akkor, ha néha elmegy melletted 1-1 futár 30+ tempóval? Giro-n vagytok, verseny van? Pénzdíj jár érte? ....
Tök más a kettő, alma - körte kérdés. -
Dr.FantastiK
őstag
vedd meg azt a speed gepet amit linkeltel !!
az a legjobb neked ,, ne sajnald magadtol !!
es ne foglalkozz a biztositas meg a tobbi Marhasagok-al !!Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
nagyúr
Két félelmem van csak, hogy előbb-utóbb lekapcsolnak hogy normál e-bringaként használom...
Ez a kockázat fennáll a tuning esetében is, és az azért lényegesen nagyobb kihágás. Mindkét eset azon múlik, hogy a csendőrség rá van-e erre állva (jelenleg nem úgy tűnik) - az s-pedelecet nem nehéz kiszúrni, ha valaki tudja, mit nézzen, de a tuningos e-bringa is eléggé adja magát, ha 35-40-nel közlekedik.
Mindenképpen érdemes kipróbálni, és ha 25-re korlátozott bringát próbálsz, menj vele legalább 15-20km-t, mert úgy fogod érezni, mennyi értéket hoz.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
arcitec
addikt
Ne viccelj már! A német rendőrök pl ki vannak képezve. Tudják mit kell nézni. E szerint meg sem nézted, hogy lehet a tuning e-bike-ot kezelni. Tele van vele a NET. Bosch rendszernél a walk gomb-al lehet aktíválni amire ki vannak képezve a rendőrök.
Az s-pedelec, meg alapból világítással megy, duda, gyári tükör, gázkar a kormányon. No és rajta van a bringákon is a jel és a vázszám, ami alapján mindent lehet tudni, nem kell azt szétszedni. Menj el egy bringaboltba, van ahol lehet próbálni is és csak látni, nézni kérdezned kell. Csak elméletből egy ilyennek (és sok mindennek sem) nem lehet nekiugrani.
U.I: Ja és még valami, jómagam is már többször próbáltam e-bike-ot, pl vagy 2 hónapja is volt rengeteg az utazás kiállításon. Ott elég sokfélét próbáltam és a Bosch rendszerűek pl, tutira nem szabályoznak vissza 25km/h-ig kicsit sem. Nem tudom aki ezt írogatja honnan veszi? Szóval vétel előtt mindenképp célszerű betesztelni ki-mit akar és aztán dönteni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Persze, ha nem ismered el, hogy tuningolt a bicikli, akkor be is vitetheti és a Te költségedre be is vizsgáltathatja
Foglalkozni akkor fognak ezzel, ha lesz rá specifikus szabály, esetleg egy combos büntetéssel kiegészítve.#6456 arcitec:
a Bosch rendszerűek pl, tutira nem szabályoznak vissza 25km/h-ig kicsit sem. Nem tudom aki ezt írogatja honnan vesziMondjuk onnan, hogy próbálta? A nejem bringája Bosch Active Line Plus motorral van szerelve, 20-ig jó, 24-nél meg már lepkefing, amit hozzátesz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Sztem valami nem kerek Nálad a szabályokkal kapcsolatban. Az s-pedelecet regisztráltan kapod meg, és tükör is van rajta. Kötelező "magától" nincs, de gondolom a 1.5M feletti bringára annyira nem nagy érvágás kötni 6e pénzért évente, kb. 20 perc volt online. A sisak meg pont annyira kötelező az első büntetés után, mint előtte - és ahogy korábban írtam, egy 35-40-ös sebességű cuccnál inkább csak az a kérdés, hogy fullos bukót felteszel-e, mert legalább egy rendes bringás sisak a saját érdekedben nagyon ajánlott.
#6460 arcitec: a "fokozatosan veszi vissza a rásegítést 20-tól" dolog tudtommal elég erős trend, a bringaboltok is ezt mondták eddig, a nejem gépén is ezt tapasztaltam, ill. a saját gépem is érezhetően kevésbé segítőkész 40 felett. Amúgy fura is, amit mondasz - ha 25-nél hirtelen teljesen elveszi a rásegítést, az baromi szar felhasználói élmény olyasvalakinek, aki magától csak 16-18 körül tudna menni, nehezen tudom elképzelni, hogy ilyesmit a Bosch bevállal. Ha meg fokozatosan veszi el 25 felett, akkor a szabályozásnak nem felel meg. Erről jó lenne valami gyártói hivatalos info...
Ja, és az s-pedelecen by definition nincs gázkar.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
StLui
veterán
Nem tudom, én azt osztrák bolt és szervíz-ben tapasztaltakat írtam le (ja ás a bringavásárlás számláján is szerepelt! (kb 150 eur nagyságrend volt) Osztrák vevőnek ők sem csinálhatják meg (azt mondták) csak annak aki kiviszi az országból.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-
lacos001
senior tag
Folyamatosan 27,1 km/h amit mutat az óra, ez ugye 25,1 km/h, mert 2 rá van pakolva. Elég. Én is vinnyogtam, h lehetne több.....már megszoktam.
Napi 2x 9,5kmre elég [kép] , analóg után [kép] a 40-50 vagy több km/h szél sem akadály, lehet haladni.Ezzel én pl nem tekerek ki 30-35öt, nem 2 kgval nehezebb, mint ami volt ugyanerre a célra. Azzal sem ment persze
-
Somatom
veterán
Az attól függ, hogy hogyan közlekedsz a városban. Nekem hiányozna. Pl. az Árpád hídnál mindenhol lassító kanyarok, korlátok vannak. Kivéve a lépcsőt, úgyhogy én azon közlekedek. A Délinél jobbról, a piros vonalon kéne haladni, de az szűk és zsúfolt. Ezért inkább a zöld vonal szerint átvágok a téren. Ehhez viszont le kell gurulnom a jobb oldali lépcsőn.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sebgutkopf
őstag
Gratulálok én is a géphez!
Megint egy tökéletes példa arra, hogy a gyakorlatban használva a korábbi félelmek indokolatlanok, vagy az élvezeti és más előnyök mellett irrelevánssá válnak (jól érzed, nem fog hiányozni a sebesség tuning, a gari többet ér). Akik nagyon küzdenek ellene, mind a pálya széléről kiabálnak be, te pedig produkáltad annak a varázslatos érzésnek a lelkesedését, ami mindenkit elkap, amikor felül a saját ebike-jára és önfeledt élvezi.
Sok jó és élvezetes km-t vele! -
Vesa
veterán
Amit linkeltem, annál csak 1db drágább van a listában (vagy mondjuk a gyári, de ott sem a képesség/minőség miatt drágább valamivel). De még annak az ára is olyan, hogy 1db MTB telóból 2db-ot lehet venni. Ráadásul nem egy Suzukiról beszélünk, hanem egy prémium BMW SUV-ról. És ugye itt azért érzed a különbséget a két teló képessége között? Az egyik egy autót visz 2 tonnával + rakomány, akár 250km/h sebességgel, a másik meg egy bringát 20-25kg + a bringás súlya, ami így átlagosan összesen kb. 100kg, és átlagban 20-30km/h sebességgel.
Nem gondolnám, hogy ha a fenti autó terheléséhez le tudnak gyártani egy minőségi teleszkópot 80k körül, akkor egy MTB-nél ez sokkal kisebb igénybevétel mellett csak 400k-s áron lehetséges.Ez netto átverés.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
Más felhasználásban gondolkozunk. Ezért is írtam, hogy mtb vonalon az agyban nem tud jó helyen lenni, míg egy commuter bringa teljesen más tészta, ez nem szempont ha eleve nincs hátul felfüggesztés.
A fokozatmentesség pedig kimondottan érdekessé tenné a nagy terheléses használatra, de ezek szerint erre egyéb sajátosságai miatt nincs sok esély, hogy ilyenből a montisoknak is jusson.
Amire kíváncsi lennék, hogy vajon melyik megoldásnak mekkora a hajtási vesztesége?
Erőben a motor nyilván kompenzál, de ha többet kompenzál gyorsabban merül az akksi, ha meg nagyobb az akksi nehezebb a bringa. Itt megint saját magamból és saját felhasználásomból indulok ki. -
Kroni1
veterán
A 32kmps az az USA-ban a sima pedelec limitje, ez nálunk EU-ban 25-re lett csökkentve. Ugyanazzal a bringával tehát ha feloldod a korlátozást (vannak ilyen tipusok ahol lehet régiót állitani) simán lehet(ne) menni kerékpárúton is. És nem kéne a jóval drágább s-pedelec és az emlitett minősitett bukósisak, tükör, stb követelményeknek sem kéne megfelelni vele, csak hát ez a túlszabályozottság itt az EU-ban közbeszólt. Pedig egy 32 szerintem is jó kompromisszum lenne a bringaútra, akinek meg kevés az menjen 45-el s-pedelec-el közüton, vagy e-motorral, mert amennyi egy normális s-ped annyi pénzből már akár tisztességes elektromos motort is lehet venni.
-
sebgutkopf
őstag
Nekem is tetszene, ha 32 lenne a limit. Ugyan nagyon más felhasználás és viszonylag ritkán kéne, de akkor nagyon jól jönne, amikor pályán mondjuk egy ugratóra még picit jobban rá kéne tekerni és a pálya lejtése nem elég a célsebesség eléréséhez.
Ez az igény pedig nagyon más mint a város, mert nem hogy lakott területen kívüli, de nem is közútra vonatkozik az vágyam. -
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- EAFC 24
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Villanyszerelés
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- További aktív témák...
- Ryzen 5 3600x, GTX 1070 ti 8gb, 32gb ddr4 ram
- Hugo Boss The Scent Elixir Him Eau de Parfum
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest