- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Marvel Snap
- Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Fallout 4
- EAFC 24
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1184 üzenetére
Szia!
Köszi a dicséretet, igyekeztem összehozni valami könnyen érthetőt, pár év pedelec tapasztalat alapján.Ár értékben mindkét bringa jó, amiket linkeltél, viszont e kettő közül mindenképpen a Ghost a jobb vétel. Egyrészt a Shimano E8000 sokkal modernebb és jobb rendszer mint a jelenlegi elavult és nehéz Bosch CX.
Másrészt a Cube nagyon rövid vázakat gyárt. Viszonyítás képen az én Merida E-One Sixty bringám, M-es 17"-es méretben hosszabb mint az a Cube 21"-es méretben!
[kép]
[kép]
A modern MTB vázaknál az egyik legfontosabb méret a Reach, ez az úgynevezett elérés, ez mutatja meg leginkább a kerékpárváz méretét, a hosszát. A hajtókar középtengelyétől a fejcső közepéig mért távolság. Én 178cm magas vagyok és az M-es Meridámon 440mm a Reach. A Cube Stereo Hybrid-en 21"-es méretben 436mm. Az még nekem is kicsit rövid lenne, legalább is épp határeset. Te úgy fogsz ülni azon a Cube-on a 194 centiddel mint a majom a köszörűkövön, bocs a kifejezésért. Neked legalább egy 470-490mm Reach kéne ahhoz, hogy kényelmes legyen a bringa és ne érezd rövidnek.
Az a Ghost Hybrid Kato XL-es méretben 490mm-es Reach-el rendelkezik, azon kényelmesen ülnél.
Ráadásul az E8000-es pedelec rendszer sokkal természetesebben működik mint a Bosch CX. Sokkal inkább bringa mint a Bosch rendszerű és a rövidebb láncvilla miatt a bringa is jobban irányítható. Én már nem vennék Bosch CX-el szerelt bringát újonnan. 2014 óta a piacon van, eljárt felette az idő, most nyáron jelentik be az új 2020-as Bosch csúcs MTB motort, inkább megvárnám azt, vagy vennék egy Shimano E8000-et. Ezenkívül még a Brose gyárt modern rendszert, ezek vannak a Specialized bringákban, de nekem jelenleg a Shimano E8000 a legszimpatikusabb.
Meridán nem gondolkoztál?
Esetleg ez? [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1186 üzenetére
A Merida E-One Twenty és E-One Sixty 27,5"+ kerékmérettel rendelkezik, ami átmérőre pont ugyan az mint egy normál 2,35-ös 29", tehát 100%-ban kompatibilis a 27,5"+ a 29"-el. Nekem volt 3db Bosch rendszerű mtb kerékpárom, és annyit elmondhatok, hogy a Shimano E8000 sokkal jobb, de szerintem a 7000-es is jobb. A Bosch egy kicsit parasztosabb, kicsit agresszívebb a motor jelenléte, ereje. De minden szempontból jobb, modernebb a Shimano rendszere. Persze túrázgatáshoz oké a Bosch is, de mindenképp egy korszerűtlenebb rendszer. Ráadásul a recsegés és beázás is jellemzőbb a Bosch-ra. A Bosch motorfelfogatása nem a legjobb megoldás, én sokat szívtam vele. Nem egy jó konstrukció. A Shimano motorok sokkal stabilabban rögzülnek meg ugye jóval könnyebbek Bosch 4kg, Shimano 2,8kg. nagyon nem mindegy. A szoftverfrissítés Shimano-nál akár otthonról is működik, mobilról, míg a Bosch csak szervizben.
Ghost bicajt kapsz Magyarországon is, azt hiszem a pavé bike-ban.
Kerékméretekről még annyit, hogy szerintem a 27,5+ egy ideálisabb kerékméret az elektromos mtb-hoz mint a 29", persze ez leginkább a terepezést figyelembe véve, aszfaltra nyilván jobb a keskenyebb külső.
A Reach az a méret amikor állsz a pedálon, montinál ez viszonylag gyakori ha terepezel. A Cube nagyon rövid, lehet megszoktad a régi, szintén rövid bringád, de azért ülj rá egy modern geo-ra, ma már a hosszabb vázak mennek inkább, sokkal jobbak. Az én meridám 608mm hosszú a virtuális felső csőhosszon mérve és 440 a Reach, éppen jó a 178centimhez, neked ugyan ez 194-hez egy törpe kerékpár.
Menj ki az ebikeshop-ba, Törökbálinton vannak, 200db elektromos bringájuk van készleten, és most lesz a pedelec parádé illetve április végén a kamaraerdei kerékpáros tesztnap, mindkét rendezvény ingyenes és több száz csúcs bringát próbálhatsz. Ezt talán érdemes megvárni, mielőtt veszel valamit.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #1189 üzenetére
kis bukó meglepne, persze kinek mi, de ez nyáron így kitolva az üzletből és nem használva, mindjárt mínusz minimum 20 de inkább 30-40%
Én belefeccöltem volna az időt a tesztlehetőségekbe az tutiKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1189 üzenetére
Hát ezen nem tököltél sokat!
Én inkább a Focus-t vettem volna és hozzá a vázra szerelhető plusz akkut, de ízlések és pofonok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1193 üzenetére
Nyilván mindenkinek a saját igényeihez kell igazítani a vásárlását. Mivel említetted, hogy alapvetően aszfaltozol, inkább túrázósabb lesz a felhasználás, valószínűleg nagyon jól elleszel azzal a Bosch CX-el. Ha Cube mérete neked megfelel, nem érzed majd rövidnek, akkor azzal sem lesz gond, mert amúgy jó minőségű bringa. Nyilván én más szempontok mentén gondolkodom, mert nekem egy kompromisszum mentes monti kellett, a durva erdei csapatásokra, ugratásokra, meredek, kanyargós terepen. Nekem sokkal jobb erre egy Merida Enduro, rövid láncvillával, hosszú vázzal és Shimano E8000-es rendszerrel, mint mondjuk egy túrázósabb kialakítású Bosch rendszerű mtb. Szerintem a Focus technológiailag fejlettebb mint a Cube, de amúgy annyira nekem sem tetszik, nem véletlenül vettem inkább Meridát. Ettől még te simán lehetsz elégedett a szerzeményeddel.
Sok kellemes élményt kívánok hozzá![ Szerkesztve ]
-
Bib
őstag
válasz bulikavagyok #1239 üzenetére
Szintén nálam is cube reaction hybrid one 500-nál is 27-ig segít rá perfomance cx-nél.
-
Atos23
senior tag
válasz bulikavagyok #1241 üzenetére
Nálam a Yamaha motor is 27,5 körül fogy el, így ez nem csak Bosch sajátosság.
Én arra gondoltam, hogy a sebesség mérésének a hibáit kompenzálják ezzel (kb. 10% eltérés reális az autóknál is).
-
Atos23
senior tag
válasz bulikavagyok #1243 üzenetére
Amúgy a 2013-mas, első generációs Bosch motoros Haibike is ezt csinálta nálam.
-
dugo_
veterán
válasz bulikavagyok #1343 üzenetére
Nem lesz fal, mert nem lesz belső áttétel, mint a gen2-es motoroknál. Csak a plusz súly.
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #1346 üzenetére
Runer írja, hogy ha jól emlékszem shimano-nál most sincs, bosh-nál meg van amelyik motor már idán, de az erősebb csak jövőre lesz ilyen "fal" nélküli.
Bár jut eszembe pontosítok, azt írta, kikapcsolt állapotban sem nehéz tekerni! Lehet rosszul következtetek, hogy akkor fal sincsKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Somatom
veterán
válasz bulikavagyok #1348 üzenetére
Nem értem, hogy ez miért jó. Miért nem tesznek egy szabadonfutót az első lánckerékhez? Ha tekerek és a motor is rásegít, akkor én is, meg a motor is azonos irányban gyakorolunk erőt a lánckerékre. Ez lenne a szabadonfutó záróiránya. Ha nagyobb erőt fejtek ki, mint a motor (vagyis, elértem a lekorlátozást), akkor egyszerűen elforogna a szabadonfutó és nem tekerném visszahatóan a motort.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1409 üzenetére
Nem a táv merít hanem inkább a szint. 625-ös akkuhoz szerintem másik bringa is fog kelleni, mert a régi rendszerekkel nem lesz kompatibilis.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1411 üzenetére
Nem lehetetlen ha nagyon spórolósra veszed, nekem általában 1500m/70-80km szokott összejönni.
Ablakos: Agymotoros bringákba előfordul még manapság is, de a középmotorosban nincs. Egy trekkingben nem hülyeség a visszatöltés, de egy MTB esetében pont semmi szükség nincs rá.
[ Szerkesztve ]
-
Bib
őstag
válasz bulikavagyok #1409 üzenetére
Ez a kalória érték elég túlzás, de amúgy gratula. Mi is voltunk a fiammal első nagyobb túrán. A shimano e7000 kicsit többet fogyasztott csak egy csík maradt , míg a bosch cx-nél 2. Mindkettő bicajomon 500.as akku, sok domb, jobbára eco, volt egy komoly hegymenet ott kellett a boost.Igaz én nehezebb is vagyok. Nekem erre a távra 1680kcal égett apple watchal.20.6-os átlaggal.
-
Somatom
veterán
válasz bulikavagyok #1425 üzenetére
Sztem az csak úgy lehetséges, ha a mérő kommunikál a bringa szoftverével. Az én bringás edzettségem a zéróhoz konvergál. Amikor a teszkós bringámmal hazatekertem, akkor oxigénsátorért imádkoztam. A Meridaval meg se kottyant ugyanez a hegymenet. Ha egy app nem tudja figyelembe venni a rásegítést, akkor totál fals kalóriaértékeket ad. Azt viszont csak a bringa szoftverétől tudná megkapni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bib
őstag
válasz bulikavagyok #1425 üzenetére
Ismeri a testsúlyom, méri a pulzusom, a mozgási tevékenységet nézi, nem azt hogy mit tekersz.
-
Somatom
veterán
válasz bulikavagyok #1427 üzenetére
Ezt passzolom. Nem érdekel a "tudományos biciklizés". Tekerek, mert élvezem és egyáltalán nem foglalkozom a pulzusommal, az össz pedálfordulatommal, meg az elégetett kalóriákkal. Épphogy elmúltam 50, az ilyesmiken ráérek majd öregkoromban aggódni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bib
őstag
válasz bulikavagyok #1429 üzenetére
Nem mondtam hogy pontos, csak azt hogy a 3000 sok 65km-re. De tényleg a mozgás a lényeg meg az élvezet.
-
Somatom
veterán
válasz bulikavagyok #1431 üzenetére
Sztem azt érzésre is elég tudni. Pl. ha én az erdei szerpentinen áttekernék Pomázról, Esztergomba, akkor tudom, hogy azzal elégetnék annyi kalóriát, hogy lelkiismeretfurdalás nélkül bevágjak egy kétszemélyes tálat a Csülök-csárdában.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1427 üzenetére
Vegyél egy Garmin órát, 530 vagy 830. A mellett, hogy nagyon komoly navigációja van (nem olyan használhatatlan fos mint a bryton-nak), elég komoly edzés funkciók vannak benne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1442 üzenetére
Nekem a pulzusmérés bőven elég, engem ezek az edzés funkciók annyira nem érdekeltek, leginkább a navigáció miatt vettem, illetve a normál kerékpáros funkciókhoz mint magasság mérés, távolságok, hőmérséklet stb. Viszont tényleg nagyon komoly dolgokat tud, sokféle kiegészítőt lehet hozzá venni. Ha valakinek profi edzés tervezés kell, ebben mindent megtalál.
Nekem ez a típus van: Edge 830
Előtte bryton óráim voltak, azok vicc kategória ehhez képest.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1444 üzenetére
Igen, benne vannak a turista útvonalak is, sőt van egy Trailforks nevű cucc is rajta, ami kifejezetten a MTB-os útvonalakat jelöli, épített pályákat is meg lehet rajta jelölni, és onnantól bárki látja akinek olyan Garmin órája van amin van Trailforks.
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #3178 üzenetére
Köszi, úgy éreztem nem ér meg +2000 eur-t és a várakozást az új modell. Igyekszem majd képet felrakni. 2 hét kb, Andorraból postázzák, Fedex hozza, egyből hozzám. Remélem mihamarabb itt lesz, mert eladtam otthonról szinte minden bringát, csak egy D van a fiamnak, meg nekem az L-es Speci stumpi, amit egyébként imád a feleségem, így nekem kellet a közös túrákon az M-es Fosus-szal menni
Cube megvan még? Vagy már cserélted?Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #3220 üzenetére
Már most, jobban örülök neki mint amikor vettünk újonnan egy komolyabb autót
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #3222 üzenetére
Barátom úgy fogalmazott amikor megvette magának most tavasszal: Vettem egy bikeparkot itthonra
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
őstag
válasz bulikavagyok #7372 üzenetére
az EP801 az peak 600w a régebbi EP8 az peak 500w
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7374 üzenetére
A 801-nek a csúcs teljesítményen kívül teljesen továbbfejlesztett a nyomaték karakterisztika görbéje. Értsd: alacsonyabb pedálfordulat esetén jóval erősebb a motor. Míg az ep800 az 70-80 pedálütem között van ereje teljében, addig az újabb 801 ettől szélesebb tartományban erős főleg lefelé, ami technikás helyeken is jól tud jönni ahol nincs hely pörgetni. Talán az új karakterisztika legjobb demója az, hogy a 801-el 2023-ban már power stage-et nyertek az EDR-E szériában a Yeti 160E-vel, ímg a korábbival erre semmi esély se volt.
Ezen kívül elvileg gurulás közben kevésbé zörög.Nekem a bringámban évjáratából adódóan az ep800 van, megvagyok vele nem sírok, de nyilván nem sértődnék meg, ha kapnék helyette az újabból.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #7378 üzenetére
Szerintem válaszd a Wild-ot, Bosch rendszerrel. Nem gondolom, hogy túl sok minden szólna a Rise mellett.
Őszintén szólva nincs tapasztalatom M8150-es XT-vel. A sima mechanikus M8100-ast használtam, azzal semmi bajom nem volt, szerintem stabilabb és jobb mint a 12-es Sram mechanikus rendszerek. Viszont ha már elektromos, az AXS rendszer azért elég jó. Elektromosban én lehet inkább a Sram mellett maradnék. De van egy ismerősömnek 8150, holnap rákérdezek, véleményezze.
Az biztos, hogy 12 sebesség esetén a láncok gyorsan tudnak fogyni. 1000-1500km max.sebgutkopf
Én sem értem, hogy ennyi idő után miért nem lehet egy stabil rendszert összehozni, sajnos a Shimano szoftverben nem erős. Pedig amúgy a motor nem lenne rossz.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7382 üzenetére
A gyors láncfogyást nem értem, ez minden 12-es rendszerre igaz?
Inkább minden ebike-ra igaz. Nem véletlen hozta ki a shimano a cues 11 sebességes rendszert ebike-ra. A sima 12-es rendszereiken a láncok pár száz km-t bírnak. Sram-nál az nx lánc dettó, a GX már elmegy 1000km-t ebike-on, az x0 és fölfelé pedig 1500-2000km ebike-on. Sram-nál az új T-type 12 sebességes lett igazán ebike-ra tervezve és bírja elvileg sokáig a lánc, hogy mennyire felel meg az ígéreteknek még nem derült ki, én már használom egy ideje, de csak az első lánccserénél tudom majd mondani, hogy a valós életben mennyit bír.
Viszont ahogy ebike-on azt lehet használni, milyen brutális váltásokat "szeret" és mennyire bárhol lehet vele váltani az valami egészen elképesztő. Köveken átgázolva fölfelé nyeregből kiállva tekerve is nyugodtan lehet váltani és csak teszi a dolgát, a lefelékben pedig az erős kuplung miatt nem csapkod a lánc.Rise-ból gondolom a karbont nézed, mert az alu vázas verziók semmivel se könnyebbek egy karbon vázas, akár jőle nagyobb rugóutas, de full power ebike-tól, amin ráadásul keményebb büntetést elviselő kerekek és gumik is vannak, mint a rise-on. Tehát a rise csak akkor lesz könnyebb a wild-tól, ha rise-ból is egy jobban felszerelt karbon verziót veszel, illetve a range extendert felrakva rá, súlyban máris ugyan ott vagy, csak kevesebb a rugóutad és gyengébbek a kerekeid és a motorod is le van korlátozva.
Már bringáztam együtt SL bringásokkal. Két dolgot láttam: aki tartani akarta a tempót az pikk pakk lemerült (boost-ban kell tolnia végig) és még jól el is fáradt, tehát sokkal kevesebbet bringázott mint én. Aki a "gyengébb" motor erejének megfelelően mászott az pedig annyival lassabb volt felfelé, hogy mire felértem azt hittem visszafordultak, vagy mégse jöttek fel, ezért több perc várakozás (még mindig nem jöttek) után lementem egyedül a pályán és a parkolóban sokkal később értek le. Az SL bringák nagyon lassúak, eddig is azt gondoltam, hogy kapufa, de ezek a tapasztalatok teljesen megerősítettek benne, hogy jól döntöttem, hogy a full power mellett döntöttem (ez a gép se olyan sár nehéz 22,5 kg). Mondjuk ehhez hozzátartozik, hogy nálunk az a szokás, hogy a normál motor mellé se szégyellünk beletenni a saját erőből.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7385 üzenetére
A kíváncsiságod teljesen természetes, sőt mindig a kíváncsiságból adódó tapasztalat teszi izgalmassá ezeket a dolgokat.
A matek kijön amit számolsz:
A 630/625-as akksi az 3,7kg, a 360-as mondjuk 2 kg, tehát az -1,7kg. A vázon nem tudnak semmit spórolni egy jó karbon vázas full powerhez képst, sőt ha nem a legmagasabb minőségű karbon a rise akkor még nehezebb is (az új wild-nak pl kimondottan könnyű lett a váza a nem kivehető akksi miatt). A két trail gumival egy DD-hez képest megspórolnak mondjuk 700 g-ot, a felniken és küllőkön 300g-ot (nagy bicókon 150kg-ig terhelhető kerekek vannak), ha fox 36-ot tesznek be fox 38 helyett, akkor az még -300g, így kb 3kg-al könnyebb (ha fox 34, akkor még -200g).
Saját bépemből, vagy épp az új wild-ból kiindulva a full factory konfig kisebb 625-ös akksival 21kg, egy reálisabb árú és akksis verzióban 22-23 kg (160 vagy 170 mm rugóúttal), ebből levéve 3kg-ot az kb 19kg.A súlyelőnyt addig élvezed (akár nagyon is), ameddig a bringázásaid során dét dolgot szem előtt tudsz tartani: trail jellegű felhasználás és nincs igényed nagyobb akksira.
Ez a két kritérium fontos, mert ha már felkerül a range extender, akkor lesz ugyan hatótávod, a bringa súlya rögtön 20kg+ lesz. Ha pedig aggresszívebben és keményebb terepen akarsz menni, akkor jön az igény a vastagabb oldalfalú gumikra, és idővel akár az erősebb kerekekre (a könnyebb kereket egyszerűen összecsukod a durvulástól), sőt akár a vastagabb becsúszós merevebb teleszkóp (ami nem nyeklik nyaklik). A fenti matekból látható milyen a súlykülönbség, lényegében rögtön egy full power gép súlyánál vagy, ami nem meglepő, minden grammal el lehet számolni.
Egyszerűen más felhasználásra van a két kategória, csak az a kérdés, hogy a cél felhasználás melyikbe esik bele.
Amit írsz korábbi tapasztalat, kisebb rugóutakhoz vagy szokva, főleg egyedül és még kíváncsi is vagy simán poén kirpóbálni a Rise.
StLui-tól meg már várom a beszámolót milyen a gyakorlatban az új Wild?
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7423 üzenetére
Gratulálok!
Ajiba egy range externer az egy nagyon szép gesztus, minden elismerésem a gyártónak/kereskedőnek.Akku: a gyári appal csatlakozol a rendszerre, akkor ott mutatnia kell, hogy mi van benne (már csak a későbbi fw frissítések miatt is), ha nem kapacitást, de a típus számát mindenképpen látod.
Amikor meg kipróbálod élesben jöhet az élménybeszámoló.
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #7428 üzenetére
Probléma megoldva. Abból adódott az egész, h a Play Áruházban nem érhető el csak a Ride elérhető. Az E-Tube Project Cyclist nincs fent csak az Apple Storeban. Nem értem, h miért?! Letöltöttem nem hivatalos forrásból, most már megvan minden adat amire kíváncsi voltam.
A motor kapott is egy frissítést, plusz kiderült, h valóban 360-as akku van a bringában. Túl soknak találom a bringa súlyát, ezért merült fel bennem, h véletlenül a nagyobb akkuval kaptam. Így egy kicsit többet kell költenem rá, mint ahogy eredetileg terveztem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #7428 üzenetére
Gratulálok a bringához, az E-Tube project pro-hoz kell a pce-02 diagnosztikai eszköz.
-
nismoka
addikt
válasz bulikavagyok #7385 üzenetére
Pontosan melyik bringát vetted? Mi a súlya valójában? Tervben van egy SL ebike, azért lennék kíváncsi. Dobhatnál ide egy képet is!
[ Szerkesztve ]
-
nismoka
addikt
válasz bulikavagyok #7434 üzenetére
Köszönöm, jó a gép! Milyen magassághoz választottad az XL méretet?
[ Szerkesztve ]
-
Atos23
senior tag
válasz bulikavagyok #7434 üzenetére
Szép bringa, bár lehet csak nekem tűnik úgy, hogy lekoppintották a G1 Turbo Levo vázgeometriáját.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7434 üzenetére
A bringa védelmében azért azt számold bele, hogy itt most egy XL-es vázról van szó. A katalógus adat általában a legkisebb vázméretre van megadva, max M-esre. Onnan fölfelé pedig minden egyes méret +2-300g, tehát nálad +2 méret az simán +500g, ez minden gyártónál így van.
Általánosságban pedig továbbra is azt erősíti a példa, hogy az SL bringákat mindig könnyebbnek írják a gyártók mint a valóságban kiszállított példányok, vagy csak a csúcs konfigot mérik le és megjelölik az "akár xy kg" megnevezéssel. A valós bringák nem abban a súlyban vannak.
Ma egy akkusztikus hosszabb rugóutas trail bike (nem enduro) kompletten 14 és 15 kg között van súlyban, ami ettől könnyebb (13-al kezdődik) azok az arany áron lévő team és hasonló példányok (10000€ fölötti felszereltség). Egy full elektromos rendszer akkuval, motorral, vezérlőkkel, érzékelőkkel 3 kg alatt kéne lennie ahhoz, hogy a bringa 17,xx kg legyen. A shimano motor 2,65kg, tehát marad a többire az akksival együtt összesen 350g budget... nem jön ki a matek.
A bringád súlya pont ott van, ahol a matek szerint lennie kell. XC gumikat és azzal súly csökkenteni, azért nem ajánlanék rá. Az a súly különbség azért nem a világ és a strapabíróbb bringa ennyit simán megér, én nem javaslom a gumin spórolást.Persze le lehet vakarni pár 100g-ot a gépről, a kérdés megéri-e a pénzt. Tippnek:
- karbon kormány
- karbon hajtókar
- karbon felni
- új kerék fűzésnél vékonyabbra húzott küllők (1g küllőnként is 56g összesen) és mindeképpen 28 küllős
- dt 240 vagy épp a még újabb 180-as agyak
- hátra egy XTR sor (ha sram akkor xx1) és lyukas pin-es lánc (xtr, vagy szintén xx1)
- könnyebb nyereg,
- könnyebb dropper (akár rövidebb)Ár érték arányban nem biztos, hogy érzetre tényleg jelenteni fognak-e bármit a könnyebb bringa tudatán kívül, ahogy feljebb írtam, szerintem annyi a súlya, amennyi reális és rendben van.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7467 üzenetére
Minden súlykönnyítést nem érdemes meglépni, mert nagyon drága lehet, meg persze neked kell a nap végén eldönteni, hogy mennyit áldozol rá, egyáltalán mennyire fontos még az utolsó pár száz gramm lefaragása.
Ha rendszeresen használod a bringát nem csak havi 2x, akkor mindenképpen ajánlom a tubeless-t.
Keréken egyébként teljes szettben érdemes gondolkozni. Felni 144g, a 2 agy még 2x160g -> 320g, a küllőkön lehet fogni még 56g-ot az összesen már 520g, ráadásul rugózatlan tömegben, ami érzetre nagyon sokat számít, így már nem is olyan kevés. Ellenben egy jó drága fejlesztés, elhiszem, ha nincs hozzá kedved.
XTR súlyban király, tartósságban nem tudom hogyan viszonyul a sram-hoz, ott pl pont a legdrágább x01 és xx1 hatások, sorok és láncok rendelkeznek olyan bevonatokkal, amik a legtartósabbak, cserébe jó drágák. Lehet ez shimanonál nem így van, ott talán nem véletlenül az XT lett a legkedveltebb szett az xtr-el szemben.
A dropperek súlya a hosszukkal együtt nő azonos márka/típus esetében. Azért ha néha mégis elmennél terepre, vagy meggondolnád magad, akkor egy jó dropper nem árt, csak egy trail bike-ról van szó, ami terepen mutatja meg mit is tud. Legextrémebb persze ha csak aszfalt, akkor egy merev karbon nyeregcső az a legtöbb súlycsökkentés. Ezt azért inkább nem ajánlanám a bringa kategóriájára tekintettel.Ellenben azt ajánlom, hogy ezzel a géppel gyakrabban látogass be az erdei utakra, ne adj isten a kirándulás közben ha tász egy érdekes nyomot menj rá, próbáld ki, élvezd minden vadulás nélkül.
Ami viszont nagyon fontos, hogy tényleg jól legyen a felfüggesztés beállítva a súlyodra. Mind a beülés, a rebound-ok azok szinkronja és persze a kompresszió, különben nem csak nem élvezetes, de veszélyes is lehet. Ma már minden gyártónak kötelező a support-on belül minden súlyra egy ajánlott kezdő beállítást ajánlania minden tekerentyűre az első és hátsó felfüggesztés esetében is, így kezdésnek azt kimondottan ajánlott megcsinálni, nagy valószínűséggel el leszel vele, ha tudod profin mi mi, akkor lehet tovább is finomítani. -
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7469 üzenetére
A felfüggesztés cserét kimondottan nem ajánlom. A tagot az adott váz kinematikájához hangolják már a gyárban, a váz gyártója által kért konfig szerint. Ha veszel a piacról egy akármilyen tagot, abból ez a hangolás hiányozni fog és nem olyan lesz a teljesítménye mint a gyári hangolásúnak. Ha valami sok tekerős verziót veszel az nagyon drága lesz és akkor neked kellhet akár 4 tekerentyűvel olyanokat állítgatni, amiről végképp fogalmad sincs.
Összességében én inkább óvatosabb vérmérsékletre biztatnálak és minél kevesebb alkatrész cseréjére. Legalább kezd el így használni a bringát gyári állapotban, menj vele többet terepen ahova költöztök és ne a súly elvárásod miatti prekoncepciód alapján kezdjél el rengeteg pénzt beleölni látatlanul a projektbe.
Használat közben több mindenről megváltozhat a véleményed, vagy ha valamit tényleg cserélni akarsz, akkor legalább tudni fogod, hogy mit és miért akarsz változtatni, ha egyáltalán akarsz még. Ezt pedig a gumira is értem, mielőtt vad xc-sítésbe kezdenél érezd meg mennyi önbizalmat ad a bringa így. Mivel ebike, ezért a tapadás hiánya terepen zavaróbb, mint a gumi plusz súlya, amit a motor elmaszkol.
Persze fontos a súly, de ebike vonalon közel se az első és végképp nem az egyetlen paraméter, ami számít. -
trialboj
őstag
válasz bulikavagyok #7507 üzenetére
Érdekel hát! De hogy van 3 hete top géped és még csak csicskító kört sem mentél vele?
Érdekelne hogy milyen csatornákon informálódtál, pl egy videó ami összeveti a jelenlegi vezérló rendszereket. Én mondjuk speci/bosch és shimanonál maradnék, mert pl az a rendszer amit a scott használ, gondolom sokkal nehezebben javítható már csak abból kiindulva hogy ritka és csak az igazán nagy boltoknál van szaki vagy alkatrész, én meg nem Pestisrác vagyok
Pár éve volt egy szuper jó deal, lengyelben találtam valami Bulls gépet full carbon 700Wh aksi, és mégis 21 kg körül volt, 5220€-ért. Az zavart hogy egy viszonylag low tier márka."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7507 üzenetére
Tényleg a súlycsökkentés projekttel hogyan állsz?
-
trialboj
őstag
válasz bulikavagyok #7512 üzenetére
Én többnyire csak követni szeretném a trendet, csak akkor költenék ennyi pénzt egy bringára, ha valami kva jó árat kapok, vagy eszméletlen egyedi vázfestést találok (most is azért vettem egy ultimate villát, mert tetszett a színe)
Nekem 50Nm motor és minim 500Wh akksi lenne az elvárás, opcionális bővíthetőséggel nagy hegyi túrákhoz. Csak olyan bringa játszik ahol van hely a kulacsnak, YT Decoy és társai nem érdekelnek. A régi 2021-es speci turbo levonak a felfüggesztése nem tetszik, próbáltam többször is, számomra nem kényelmes, nem nyeli el olyan jól a nagy huplikat, túrázós csapatás közben a nyeregben ülve többször fellő a levegőbe, amit még a kis 100/100 as bergamontom sem csinál, és a geniusn sem volt ilyen gondom. Nem tudom mi a neve, de azt szeretem mikor a tag függőleges, és van kis ejtése a himba karnak, pl giant, bulls, scott.bmc, szerintem ezek a kényelmesebb felfüggesztés típusok, és az érzékenyebb hátam miatt bármikor beálodozom a többi felfüggesztés esetleges előnyeit. /Legjobb felfüggesztés és ebike amit eddig próbáltam továbbra is a speci turbo kenevo sl, ha kiadnák nagyobb motor és aksipakkal akkor már csak az zavarna hogy nagyon könnyen megakad a sár annál a felfüggesztésnél, de amúgy talán az is belefér ha nem száll el az ára./
-
Ne szerénykedj, mindenkinek más a top, nekem pl mindig az ami épp van, mert visszafelé nem fejlesztek.De csak nem írtad miért nem hajtod a gépet ha már megvetted.
Féknél én nem mennék XT alá, főleg egy ebike esetében. Hajtásból is csak a shimi, de ott már nem merném kijelenteni hogy nincs ennél jobb.[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Vesa
veterán
válasz bulikavagyok #7559 üzenetére
Mennyi volt eredetileg? Én is tervezek hasonlót, mert 24kg a bringa. Lehet tudni a részleteket, pl. a kerékkel mit csináltál, mire cserélted, és ilyenek?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7559 üzenetére
Gratulálok ez tényleg szép lett így főleg, hogy XL-es váz.
A motor hangja az a belső áttételezésből jön, illetve a kis ellenállás rásegítés nélkül a shimano motor érdeme, meg persze a bringa súlya is segít.Gyakran amikor a pályáig megyek a szintén kikapcsolt rásegítéssel megyek és inkább a gumik gördülési ellenállása és a tapadása az ami miatt egy ponton túl már nem akarok gyorsítani, mert nem éri meg a többlet erő befektetést (főleg mivel azt a pályára tartalékolom).
Sok élvezetes km-t vele!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #7575 üzenetére
Esetleg csinálj róla egy hang/video felvételt, aztán megszakértjük.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7580 üzenetére
A videó alapján nincs itt semmi extra. A Shimano motornak ilyen a hangja. Más motoroknak is van és változik a pedálfordulat és a rásegítés intenzitásától függően.
Előben nem tudom mennyire más.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #7580 üzenetére
Szerintem rendben van a motor, a shimano-nak ilyen hangja van. Ha bármi gond lenne vele, úgy is változni fog a hangja. Ha telefonról átkonfigurálod a nyomatékgörbét, reakció időt, lehet rajta halkítani.
#7592 trialboj
A hibalehetőségek amiket elkövettél. Dugattyúkat célszerű úgy visszatolni, hogy a fékkarnál nyitva van a rendszer, rajta a tölcsérrel. Azt jól csináltad, hogy a fekete olajat először lefelé engedted, de nem kell szívni fecskendővel, ez nem olyan mint a Sram, nem kell vákuumozni, csak folyatni egy csövön keresztül egy tartályba, zacskóba az olajat. Közben a nyerget lehet kézbe véve forgatni, kocogtatni, fékkart pumpálni.
A következő hiba, hogy a fékkar távolságot nem kell koppra kiengedni, egy fordulatot vissza kell tekerni. Ha koppra ki van tekerve az légtelenítés szempontjából nem jó, maradhat levegő, vagy épp nem megy át megfelelően az olaj a rendszeren. A Freestroke csavart sem kell teljesen kitekerni, először koppra be, aztán 3-4 fordulatot ki.A következő hiba, hogy a tökéletes légtelenítéshez meg kell csinálni a hagyományos módon a fékkar felé is visszatolni az olajat. Amikor már lent tiszta olaj jön, akkor mehet rá alul a fecsi, friss olajjal, és tolod fölfelé a tölcsérbe, a fékkar 45 fokban előre döntve legyen ilyenkor, majd alul zár, fékkar pumpálás 3 pozícióban és újra nyit és még egy kis olajat átnyomsz rajta, aztán alul végleg elzár, leveheted a fecsit és még felül megpumpálod 3 pozícióba forgatva. A lefelé folyatáshoz nem kell a bleed blocker, a fölfeléhez igen.
És még egy tanács, amikor fölfelé tolod az olajat, az legyen azért határozott.
#7594 sebgutkopf
Részben igazad van, ezért is kell utána fölfelé is tolni az olajat, mert így jön ki az összes levegő. Viszont előfordul, hogy a nyeregnél megrekedt levegő meg csak akkor jön ki amikor lefelé folyatod a gravitációt kihasználva. De a legfontosabb, hogy a koszos olajat nem célszerű a fékkarig tolni, mert dugulást okozhat a rendszerben. Ha viszonylag tiszta az olaj, meg sűrűn légtelenítesz nem gond ha csak fölfelé tolod, de a koszos, fekete olajat mindig előbb lefelé érdemes ereszteni. A kosz a féknyeregnél kezd összegyűlni és onnan halad fölfelé a rendszerben, ezért jobb ha lefelé kiereszted. A féknyeregnél nehezebben alakul ki dugulás, a fékkarnál sokkal könnyebben.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #7598 üzenetére
Ma megvolt a harmadik hosszabb túrám a Rise-zal, a hatótávja durván felülmúlja az előzetes várakozásaimat! Igaz, h nem "száguldozok" felfelé, de az én tempómban simán meglehet a 2000-es szint. Mindezt a 360-as akkuval. Szerintem nagyon ritkán fogom használni a range extendert.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7599 üzenetére
Ez nagyon szép hatótáv, amiben szerintem neked komoly érdemed van, mert hajlandó vagy a motor mellé tenni a saját erődből.
A 2000m szinttel azért nem biztos, hogy tudsz kacérkodni legfeljebb, ha egy idő után az elektronok kiszállnak a buliból és rásegítés nélkül is mászol tovább.
Az oka pedig egyszerű: a shimano ahogy az akkut monitorozza, enyhén szólva nem azonos kapacitást/hatótávot jelent a gyakorlatban a 100-70% és a 30-0% közötti akkutöltés a gyakorlatban. A feltöltött akku látszatra nagyon sokáig brutálisan jól bírja, alig merül, viszont ez a kitartás nem alkalmazható egy lineáris extrapolációval lefelé. A végén az utolsó 30% már látványosabban gyorsabban kopik, az utolsó 20%-ra pedig alig lehet hagyatkozni az már egy utolsó vész mászás kb és pillanatok alatt elkopik. Tehát ha az első 30%-od itt 628m-t tudott, akkor az utolsónál 30-0% közötti tartományból kb 250m szintet lehet kihozni.Azt nem tudom, hogy minden rendszernél ennyire látványos-e a különbség, azt viszont láttam másnál is, hogy a vége az mindig rövidebb.
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #7684 üzenetére
Érdekes, hogy Vansprint árul 2024-es Rise-ot, de nézem, leírásban meg az van, hogy a váz 2023-as
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest