Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7047 üzenetére
Bringás pályafutásom csúcspontja volt az tuti. Hát a pályák mára sokat változtak, ahogy nézem, de már akkor is elég élvezetes volt.
Hot shots akkor még biztosan nem volt.
Tény, hogy elszenvedtem pár bringás sérülést, de összességében azt mondanám, hogy a DH/Enduro sport közel sem olyan veszélyes mint a sokkal népszerűbb síelés. A síeléssel kapcsolatban sokkal durvább sztorijaim vannak. Például eltörtem mindkét lábam, egyszerre. Anno dolgoztam is sí szaküzletben, minden második ügyfélnek volt már műtétje a síelés miatt. Messze több és súlyosabbak is a sérülések mint az extrém kerékpárosok körében.Na de visszatérve a bringákhoz, nézegetem a felhozatalt, nagyon bejövős az új Propain Ekano.
Összekonfiguráltam egész komoly alkatrészekkel, ZEB Ultimate 190mm, SUPER Deluxe Ultimate, új GX Eagle AXS, Reverb AXS, CODE RSC, Newmen kerékszett és az ár 6000 euro.
Az is igaz, hogy alu vázzal, de ebike esetében nem vagyok meggyőződve, hogy kell a karbon. Az tény, hogy a karbon kényelmesebb tud lenni, de 170mm-es hátsó és 190mm-es első rugózás mellett talán a kényelemmel sem lenne baj.
Csak sajnos ebben nem Bosch rendszer van, hanem Shimano.
Vagy a CF, az új Sram (Brose) motorral, de az árban már szerintem mást mutatna, egyelőre annak az ára október 12-től lesz publikus.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #7051 üzenetére
Brutál mit művelnek ezzel a bringával. [link]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7051 üzenetére
Hát, a satatisztikát nem ismerem, de a haverom még vagy 20 évvel ezelőtt bukott egyet erdőben, ez még nem lett volna gond, védték a protektorok és a sisak, de az oldalába beleállt egy kiálló gyökérdarab. Kb. mintha késsel oldalbaszúrták volna. Mentőheli vitte el, a tisztásig a barátok vitték ki miközben ömlött belőle a vér. Gyakorlatilag nem sokon múlott az élete. Nyilván ez egy szerencsétlen helyzet volt, ha 10cm-el odébb esik, akkor kikerüli, de egy erdőben nem ritka az ilyesmi, a kövekről nem beszélve.
Egyébként ez még nem is annyira vészes kockázat, de amikor nézem azokat akik szakadék szélén mennek mint a b*rom, ott azért szerintem konkrétan az életükkel játszanak. Ott nem annyi, hogy elesik aztán max lezuzza magát, hanem game over.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
Pedig a gen 3 se régi ráadásul a geója is igencsak aktuális, nem tudom mit lehet azon most frissíteni. A Kenevo-ra férne rá inkább egy frissítés. Mondjuk frisebb motort vagy elektromos rendszert kaphat, ahhoz nem kell új váz. Esetleg ennyire nagyok lennének a felhalmozott készletek?
Majd hamarosan kiderül mi az oka a kiáírusításnak. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7051 üzenetére
Az új EP801 motorral adják. az már 600W-ot tud mint a Bosch. Mondjuk én ebike-nál is úgy gondolkozom, hogy elsősorban vázat veszek és nem a motor a legfontosabb. Ha persze van két ugyanolyan jó váz, akkor már lehet a motoron válogatni.
Ez a videó elég jól mutatja, egy igazi jó e Enduro-t simán el lehet vinni parkozni és jól meghajtják Schladmingban.
A geója nagyon rendben van, mullet, top aktálisak a szögek. Az első generációs Ekano nem volt vonzó, de ez az Ekano 2 mont ott nyúlt hozzá ahol kell és annak minden hiányosságát javítja.Mondjuk ha a pénz nem téma akkor a karbon és az új powertrain persze jobb poén, az egy igazi csúcs bringa, azzal az árral. Viszont az alut itt nagyo nem nézném le, mert annyiért egy ilyen gépet kapni... és olyan sokat azért a CF verzió már nem ad többletben, mint amivel többe kerül. Max nüanszok.
-
varsam
őstag
válasz Runner_fxr #7051 üzenetére
Arra figyelj oda, hogy a Propain oldalán az árak nettók, amint kosárba rakod és beállítod a szállítási címet, akkor adja rá az áfá-t, te esetedben máris 7300€ lesz a vége
-
nagyúr
válasz Gézengúz #6846 üzenetére
Na, megkutattam kicsit a viszonylatot:
1. Hatvan és Apc között van bicikliút
2. Apc és Szurdokpüspöki között van 6.6 km, ahol se bicikliút, se értelmes kijelölés - elvileg itt is építik, de nem biztos, hogy a teljes szakaszt lefedik (megyehatár esik bele)
3. Szurdokpüspöki (észak) és Kisterenye között végig van kerékpárút vagy kijelölés, a kijelölés Pásztó kivételével eléggé egyenes is.Végre sikerült ma eljutnom addig, hogy a 3-as szakaszon végigtekerjek (kétszer is) - nem volt uniform az élmény, de Pásztó északi részétől Nagybátonyig nagyon szép az út, kitűnő túra akár oda-vissza is (11-12 km x2), csak odajutni kell valahogy
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Runner_fxr
Ármester
Statisztikát sajnos én sem tudok hozni, de van mögöttem egy 10 éves munkatapasztalat a síelést illetően és egy 15 éves a bringát illetően (sőt hát montizni én még a 90-es évek elején kezdtem). Ezeket a sportokat aktívan űztem/űzöm is. Így nyilván kialakult bennem egy kép. Én azt láttam magam körül, hogy a síelés közben számottevően több ember sérült meg súlyosabban. Persze a bringázás sem játék, én is láttam nyílt lábszártörést, amit egy montis haver szenvedett el, előfordulnak itt is súlyos sérülések és akár halál esetek is, de azért a síelés az durvábban szedi az "áldozatokat". Ott olyan sztorijaim vannak, hogy ha itt a negyedét leírnám, rémálmaid lennének.
Szakadék szélén bringázni tényleg nagyon veszélyes, azt én sem igazán értem, hogy abban mi a jó, de hát engem is bolondnak néz sok ismerős, amikor elkap a gépszíj és megeresztem a montit durvábban lefelé, pedig már közel sem vagyok olyan bevállallós mint anno. Kinek mi számít durvának, veszélyesnek?
#7055 sebgutkopf
Hiába a papíron 600W, a CX erősebb mint az EP801. De nem is ez a bajom a shimano-val, mert nekem már az EP800 is bőven elég volt. A problémám inkább a szerelhetőségével van. Bosch-ban lehet csapágyat cserélni, a Shimano-ban meg nem igazán, mert nagyon könnyen leszakad a nyomatékérzékelő az alaplapról, ha beázik a motor, akkor vehetsz újat. Ezen felül a Bosch garanciális ügyintézése is gördülékenyebb.
Azzal amúgy egyetértek, hogy váz alapján érdemes bringát venni, én is mindig így választottam magamnak montit, soha nem felszereltség alapján. Aztán meglátjuk mi lesz a vége, ha egy Shimano-s váz fog leginkább megtetszeni, akkor lehet az lesz.
Nekem ez az új Propain Ekano egyelőre mindent visz, még az új Orbea Wild-nél is sokkal jobban tetszik.. Meg ez a Pro10 rugózási rendszer is állati jó. Egy ismerősnek van egy Spindrift, azzal mentem már, brutális az a rugózás. Elfogyhatatlan érzés.
Én azt gondolom, hogy E-Enduro-ban jelenleg a Propain megoldása az egyik legjobb.
Talán ami még gondolkodóba ejt, hogy itt a max akku kapacitás 626Wh. Míg Bosch-hoz van 750Wh, vagy az új Sram rendszerhez is 720Wh, sőt még 250-es extender is. Viszont a nagyobb akkuval a súly is növekszik. Egyébként kinézetre nekem a Brose-al szerelt vázak nem annyira jönnek be, túlzottan otromba az a motor, valahogy az integrálása nem olyan szép mint egy Shimano vagy Bosch esetében. Már ezért sem biztos, hogy bevállalnám a propain-ből a CF-et. Illetve még egy érv az alu váz mellett, az alu sokkal jobban vezeti a hőt mint a karbon, ezáltal a beépített akku hűtése sokkal jobb az alu vázban. Ami lehet akár élettartam növelő is, bár ez csak egy elméleti dolog részemről, nem biztos, hogy van bármi jelentősége.#7056 varsam
Igazad van, azt tényleg benéztem, de nekem még úgy is egész jónak tűnik az ár, elnézve a konkurenciát.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nagyon szép túra
Igen, a kerékpárutak mind az elmúlt pár évben készültek.Nekem sajnos nincs ekkora hatótávom; a trekkingre váltás ugyan 1-1.5 óráról kitolta a lehetőségeket 2-2.5-re, de egy 4-5 órás túrához asszem alapvető változásokra van szükség, leginkább türelem terén
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
andrisbandi
őstag
Tud valaki akkujavító céget?
Aki javított már Specialized-t!---
Turbo Levo akkunak kakukk (2018-as SBC - B07), 3 piros ledes hiba, "cell imbalance"
Beadtam bevizsgálásra egy akkujavító cégnek (Voltaker), ők is az egyik cellacsoport gyengeségét diagnosztizálták. Sikerült feltölteniük, de a vezérlő panel (ezen magán az aksin van, nem a bicajon) ugyan úgy hibásnak érzékeli.
Erre mondták azt, h nem merik cserélni az akkupakkot, mert nem tudni a panel magától elfogadná e, vagy ahhoz külön célhardver kell átírni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #7063 üzenetére
Itt érdeklődj, hátha.
-
andrisbandi
őstag
válasz Runner_fxr #7064 üzenetére
Köszi, ők voltak az első ötlet.
Elérhetetlenek. Lehet jobb is, facen nemjókat találtam később róluk.A poén, h pont kiglancoltam a bicót. Amúgy sem szokott koszos lenni, panel lakásban lakik. Lekaptam a kazettát, láncot elmostam azokat is, meg mindent, előkészítettem fényképezésre, eladáshoz.
Minden tök jól sikerült. Egyet még elmentem tekerni, legyenek terepes képek is. Majd töltőre rakva még oké volt, levételkor már kampec lett az akkunak.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
kovta23
tag
Sziasztok!
20 colos méretben létezik megbízható típus? Akár összecsukható is szóba jöhet. Az ára viszont ne legyen csillagászati. Max 400e.
Köszönöm -
.: JuSzT :.
addikt
Akció:
A közeli szlovákiában sok átvételi ponton (helyi Decathlon kb)
Corratec X-Vert Trinity Tube CX6 LTD Gent V 49 (2022)
3000 helyett 1400 EUR.
Gen4 CX motor, 625 akksi, XT váltó. -
gergo5991
őstag
válasz .: JuSzT :. #7069 üzenetére
kár hogy nincs 47es, 178 centimhez az passzol
na már elfogyott a 49es is, innen valaki vitte el?[ Szerkesztve ]
-
kenand
veterán
Szlovákoknál nincs Mailboxde.com-szerű továbbpostázó?
Szeretnék venni egy MTF akksit ,de sem a csehek sem a szlovákok sem küldik el hozzánk.
Hazai importőrnél 1.5X annyiba kerülNekem messze van elmenni érte...
-
schumi13
újonc
válasz .: JuSzT :. #7071 üzenetére
Ismét lehet rendelni a 49-est is
-
andrisbandi
őstag
Sajnos hivatalosan nem küldhet senki külföldre (külön) akkupakkot, a csomagtovábbítók sem. Így olvastam. Mármint sima csomagként.
(Csak egy körülményes módon, amikor a vevő szervezi egy szakosodott szállítmányozónál a fuvart. Anno amikor utána néztem, árakat nem is mertek kiírni.)Repcsiről ki vannak tiltva a tűzveszély miatt.
Másképp meg úgy szállítják a külön nagy akkukat külföldre, h ne tudjon kigyulladni.
Kell a légköri nyomás, az oxigén viszont tiltott. Spéci kütyüvel vákum nélkül kicserélik a levegőt a szállító ládában. Légmentes, ütésálló, stb.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
kenand
veterán
válasz andrisbandi #7074 üzenetére
Ez azért érdekes, mert a kerékpárt akksival simán küldik DPD/GLS futárral, sima dobozban.....általában lengyel raktárról Európa többi részébe...
Fura , hogy EU-n beül ez probléma ...[ Szerkesztve ]
-
.: JuSzT :.
addikt
válasz .: JuSzT :. #7069 üzenetére
Tegnap átvettem a bringát.
Arról senki nem szólt, hogy manapság a bringák egészben vannak dobozolva, hogy nagyobb a doboz mint egy 75 colos tv doboza[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz .: JuSzT :. #7076 üzenetére
Örülj neki, mert különben egy napig pakolhatnád össze.
Nekem Németből jött, természetesen magyar logisztika végig fektetve szállította, annak ellenére hogy minden oldalán volt jelzés. Persze itthon még nem sikerült előírásnak megfelelően csomagot szállítani senkinek.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
andrisbandi
őstag
Csere akku ügyben, ha Magyarban vetted a bicót, érdemes lehet rákérdezni a boltnál.
A 2018-as bringa rendelés/vásárlás részleteivel,
az akku hibaleírásával,
és fényképpel az akku azonosító címkéjével,
valamint a most általuk árult csere akku linkjével,
- rákérdeztem a boltnál mennyiért tudnának új garist adni. A lista ár alatt.Kitűnő ajánlatot kaptam. Kb 2 hét alatt lesz meg. Akkor majd megírom mennyibe lett végül.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
lovas93
tag
Sziasztok! Elkezdtem nézelődni e-bikeok után, mivel már én sem tűröm a mostani benzinárakat... Igazából munkábajárásra használnám elsősorban, ami olyan 7-8 km-re van a lakhelyemtől, viszont vannak benne emelkedők, lejtők, szóval sima bringával eléggé kínlódás lenne, főleg a nyári melegben.
Kérdésem az lenne, hogy a nyomatékszenzoros bringák tényleg sokkal inkább megérik az árukat? Decathlonnál van leakciózva egy, ami nekem a fent említett felhasználáshoz valószínűleg bőven elegendő lenne: https://www.decathlon.hu/p/elektromos-trekking-kerekpar-riverside-500-e/_/R-p-169143?mc=8614841&c=z%C3%B6ld
Vagy inkább egy kicsit olcsóbb pedálszenzorosat válasszak: https://www.decathlon.hu/p/elektromos-mtb-27-5-st100/_/R-p-311489?mc=8555100&c=feh%C3%A9r
Sajnos az anyagi keret eléggé korlátozott, ezért nem is nézelődök drágább kategóriában, ezért is örültem meg a nyomatékszenzoros találatnak, de hátha vannak tapasztalatok, amik számomra hasznosak lehetnek így leendő kezdőként.
-
nagyúr
válasz lovas93 #7079 üzenetére
Ismeretlenül nehéz egy ilyen (erősen szubjektív) kérdésben tanácsot adni, úgyhogy inkább pár dolgot javaslok megfontolásra.
1) találj lehetőséget kipróbálásra, mert a nyomatékszenzoros nyilván jobb, de hogy mennyivel, az egyéni ízlés kérdése.
2) a linkelt nyomatékszenzoros bringa hátsó agymotoros, az ideális megoldás a középmotor, de az megint az egyénen múlik, hogy ez a különbség mennyit számít.
3) ha szeretsz bringázni, akkor nagyon valószínű, hogy jobban fogod értékelni a nyomatékszenzort, mert a jobb szenzor / motor megoldások elég jól közelítik azt az érzést, hogy Te nyomod több erővel a pedált, nem valami külső "hatalom" segít be. Ha elsősorban közlekedési eszköznek kell a gép, akkor lehet, hogy tökmindegy.
4) a két decathlonos bringa között nincs nagy árkülönbség, viszont a motornak / platformnak érdemes utánanézni, mennyire strapabíró.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
Vesa
veterán
válasz lovas93 #7085 üzenetére
Csak a '19-es nincs, a többi még van ahogy nézem. De ha nincs rá keret, akkor persze mindegy. Nagyon más liga, abban egy Bosch CX motor van 625Wh-s power tube akkuval. Deore XT váltó, stb. 80-100k felárért ez ajándék, egy ilyen bringa 2500-3000Euro egyébként.
Az általad linkeltek sajnos kínai cuccok, akkor meg már lehet, hogy jobban jársz valami más kínai bringával mert olcsóbb, voltak itt is linkelve néhányszor, olyan 300k körül mentek.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #7065 üzenetére
Sajnos kiszámíthatatlan, hogy egy akku mikor döglik meg. Amikor eladtam a Meridát, majdnem 2 éves volt. Az akkuban nem volt sok töltés, és mindig vigyáztam rá, megfelelően tároltam. Tökéletesen működött, 100%-os állapotban, majd amint elvitte az új tulajdonos, 2 hét múlva hívott, hogy döglődik az akksi. 40%-os töltöttségen egyszer csak 0-ra merült. Szerencsére még volt rá egy kis gari, így különösebb aggodalom nem volt belőle, de gari nélkül 300K.
#7080 JoinR
Attól függ milyen ebike-ot? Nyilván egy csúcs gép nem a spórolásról szól, de egy olcsó hajtással rendelkező alap gép fenntartása nem a világ pénze. Persze ha becsúszik egy motor vagy akkis probléma, és nincs gari, akkor az zsebbe nyúlós. Ezt leszámítva fillérekből üzemeltethető egy alap 8-as, 9-es hajtás, alap shimano fékek stb.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7087 üzenetére
Egyébként érdekes, hogy ez így kb. egy telefon akkujára jellemző hiba, illetve az is így fekszik ki. Ezzel szemben az autóknál ezt nem látjuk. Elvileg azonos tech nem? Mi lehet az oka vajon?
A tudomány a valóság költészete!
-
lovas93
tag
válasz .: JuSzT :. #7089 üzenetére
Tudtok ajánlani a Facebook marketplacen és a Vaterán kívül olyan oldalakat, ahol érdemes körülnézni?
-
-
lovas93
tag
válasz .: JuSzT :. #7094 üzenetére
180 vagyok kereken.
-
Vesa
veterán
válasz lovas93 #7093 üzenetére
Ha minden rendben van vele, akkor sokkal inkább ez, mint a Hervis félék. Persze nem árt valami szakival átnézetni a főbb alkatrészeket, motort, akkut, vázat, villát stb. Mint egy használtautónál.
De abban biztos lehetsz, hogy sokkal jobb vételt tudsz kifogni használtban, mint azok a noname áruháziak. Nézz meg többet is, elég jó a kínálat. Ráadásul szezon vége van, szerintem most jobb áron ki tudsz fogni valamit, mint pl. tavasszal, amikor mindenki bringát akar venni.A tudomány a valóság költészete!
-
lovas93
tag
Már találkoztam is vele és mutatott még egy bringát:
https://bolha.testbike.hu/apro/giant-fathom-29-e-480903
Mentem mindkettővel és tetszettek, a Giant Yamaha motorja halkabb volt, de a Feltet masszívabbnak éreztem, rasegitesre kb ugyanazt tudják. A Giantnél az az egy volt furcs, hogy nincs rajta kijelző, csak gombok és LEDek, de ez végülis ízlés dolga.
Valami jó tanács még, mielőtt döntenék? Esetleg tapasztalatok?
-
Runner_fxr
Ármester
Autóknál is előfordul, ismerősömnek elég sok baja volt a Hyundai kona-val. Kétszer vagy háromszor hibásodott meg az akku, szerencsére garancia alatt.
Egy másik ismerősnek meg a Skoda Enyaq-al voltak gondok.
Ehhez egy hivatalos statisztika kéne, hogy az elektromos autók/elektromos kerékpárok adott darab szám mellett mennyi hibát generálnak.
De simán meglehet, hogy a bringa akkuból több meghibásodás volt.
Li-ion nyilván mindkettő, de, hogy teljesen azonos technika, abban nem vagyok biztos, szerintem az autóiparban szigorúbbak az előírások.Használtat én kereskedőtől vennék.
Magánszemélytől akkor ha még garanciális.A linkelt bringát kihagynám, a Shimano E8000-es motorral sok baj volt, nem egy jól sikerült széria, illetve jóval gyengébb mint a konkurencia. Shimano motorosból EP8/801-et vennék, amúgy inkább Bosch CX, lehetőleg gen 4-et.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #7098 üzenetére
Szigorubbak? Akkor mennyibe kerülne egy 350k- Bosch 500-as akku ha szigorúbb lenne? Csak mert ez igy 600-700k/kWh, autóba egy 50-es pakk lenne önmagában 35 millió. Tehát igy is ebike akku fajlagos költsége 7x. Bár itt még mindig legtöbb a kínai ami azért jelentősen rontja a meghibasodasi statisztikat.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Volki1
csendes tag
Sziasztok,
Pro és kontra véleményetek szeretném kérni. Alapvetően Trail bringát keresek, Bosch Gen4 CX Smart rendszerrel.
Van eddig 3 kiszemelt:
Cube Stereo Hybrid 160 HPC SLX 750 2023 [link]
Focus THRON2 6.8 2023 [link]
Cube Stereo Hybrid 160 HPC RACE 750 2023 [link]Fogalmam sincs mennyiben más a geometriája egy enduro bringának a trail-hez képest. Milyen előnyökkel vagy hátrányokkal jár...
Akinek van esetleg több tapasztalata tudna pár tanácsot adni?
Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nintendo Switch
- Delphi programozás
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest