-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Tuningeren1 #14050 üzenetére
Ha ez még megvan jó választás lehet: [link]
200k-ért biztosan elhozható, csak hát át is kell írni +eredetvizsga...
Jogsid van akkor ugye? -
runner 125
nagyúr
válasz dave93 #14045 üzenetére
Olcsó húsnak híg a leve.
Nem azt állítom, h rossz a motor, de a biztonság kedvéért told el egy szerelőhöz, aki átnézi neked, ahogy mocsanisi is tette.
Persze, előtte kérj árajánlatot."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz dave93 #14045 üzenetére
Rosszul tudod, apám jó 25 évvel ezelőtt Jawa Babettával 60km-t ment ~40-45km/h-s sebességgel megállás nélkül. Később Simson SR50-el ~70km/h folyamatos tempó jó 45km-en keresztül országúton. Ezeket a motorokat csak a menetszél hűtötte, egyiknek sem volt ventilátoros hűtése, ahhoz a mai gépek már sok mindenben lekörözték őket, sőt japán konténeres AF34-es Győr-Bp. távot nyélgázon jó 60km/h-val tette meg, tehát nem kell lenézni, 60km-t bármelyik 50-es levegős megtesz, max. néha visszaengedi a gázt hogy ne nyelezze állandóan. 150k-ért normális vizest nem kap, csak kereskedő által kiglancolt vackokat, amibe jól beletenyerel majd az új tulaj, tehát én egyértelműen nem ajánlom.
ui.: A 180-as Runnerel kapcsolatban van egy elég rossz gyanúm, haverom gépe is ugyan így kezdte, neki a szerelő szétszedte és kiderült hogy már minimum 3* volt fúrva a henger, a főtengelyből darabok törtek le, azután Karsaianál (aki ismeri, tudja mekkora szaki) hónolni akarták, de az sem ment, szóval olaszból rendelt eredeti henger, dugó, főtengely, ahhoz még SKF csapágyak, tömítések, stb. a végösszeg nem volt kevés. Bár lehet csak a karbit kéne kitisztogatni, de végül is ha csak annyi baja lenne az előző tulaj szerintem már megcsinálta volna.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #14053 üzenetére
Akkor jól átkúrták, mivel a 180-as aluhengeres, és azt nem lehet fúrni. Hónoltatni szokták utólag, de az sem lesz örök életű. Jelen esetben annyi megoldás lehet, h a kopottsági szinthez megfelelő dugattyúméretet kell belerakni, majd, ha már annyira kopott, egy hónoltatás segíthet rajta. De, akkor már úgyis olyan durva húzások lesznek benne, h inkább érdemes perselyeztetni, vagy venni egy használt (jobb állapotú ) / új hengert rá.
Ezek a Runner-ek mennek, mint a disznó, így a sok igénytelen user pillanatok alatt gatyára tudja vágni. - Nehéz belőlük valóban megkíméltet találni, vagy ha olyan, akkor minimum 400.000 Ft.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
válasz Tothgera30 #14053 üzenetére
Okés, nem mondtam biztosra, tudásom motorok terén parányi a Te vagy runner125 tudásához képest, aláírom Azért mondtam ezeket, mert nekem egy 50es levegős robogóra elsőre egy kis Honda Dio, Malaguti F12 ugrik be, amik nagyon nem erőgépek, de biztos vannak gyúrósabbak is
Az én Runneremmel kapcsolatban úgy látszik csupa örömhír Most megvárom a következő tankolást, aztán azt hiszem elviszem jövőhéten Táborihoz, meglátjuk mit mond, ha más nem tényleg kénytelen leszek eladni. Nem örülnék neki mert nagyon tetszik a motor, csak ha nem annyira 100%os mint azt gondoltam és ennyit zabál továbbra is részemről felejtős.
Köszi az eddigi segítségeket, majd megírom ha van fejlemény, hátha később másnak a hasznára válik
-
runner 125
nagyúr
Kicsúsztam már a mod.-ból, keresgéltem 1-2-t.
01
Ez is import, de legalább rendszámos, és szépnek tűnik. 320 környékén jó vétel. Annyiért 3 éves 50-es SR-eket kapni kb. Összehasonlíthatatlan egy 50-essel.02
Ez kb. tuti vételnek tűnik. A sárga-feka mindig is nagy kedvencem volt. Ráadásul régóta egy tulaja van és gyári. Ilyen piaci helyzetben ez is frankón alkudható.Érdekességként linkelem, emlékszem annó (úgy 4-5 éve) vettem 1-2 robogós magazont, már meg nem mondom a pontos újságnevet. Noh, az egyikben ez is bent volt. Elég durva gép lehet.
Szintúgy, korrekt fotók, korrekt gép.
Összességében már 3 kiló környékén lehet venni rendszámos, 180-as maxit. (utoljára kb. télen néztem rá, akkor még bőszen 400 felett hirdették őket.)
Ezek kapcsán én is el-el csábulok újra, de minden egyszerre nem mehet."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14054 üzenetére
Azért nem tudom 100%-osan a storyt, bár szerintem nem kúrták át, max., ő vett sz@rt. Az enyémet is Karsai (yamahakarsai.hu) nézi most át, elvileg jövőhétre kész lesz, amúgy nagyon ért hozzá, sőt több generáció csinálja, mert Karsai bácsi apja is csinálta (papámnak még dugót gyártottak a TZ4K-ba a 60-as években) már és most a fia kezdi átvenni az üzletet. Szóval én megbízom benne, biztosan jó munkát csinál, nem hiába van sok melója, persze meg is kéri az árát, elég drágán dolgoznak de garanciát is adnak a dolgokra.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14056 üzenetére
...Lejárt az időlimit...
A TCR Runner - KRM, Képes Robogó Magazin - (http://www.scootermagazin.hu/olvaso.php?subaction=showfull&id=1113315305&archive=&start_from=&ucat=12&#hir) - bocs, a linkelés se megy valamiért.
#14055 dave93: Nem kell elájulni én sem értek hozzá. Ahogy a szerelőm mondta anno egy 96-os Jog felett görnyedve: "Minden csak üres pofázás, míg meg nem bontjuk a blokkot, addig mi is csak tippelgetünk". Levegős gépek azért nem mennek rosszul, persze ne a 180-assal hasonlítsd össze, de azért mi már mentünk két személlyel egy gyári Yamaha Neo's-al 70km/h-t nyelezve, szóval 60km egyhuzamban egy jó állapotú levegősnek meg se kottyan, bár nekem 20-30 km után már fáj a hátsóm a sok üléstől.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mocsanisi
senior tag
Táboris dologhoz: Megbízható, egész gyors, és nem beszél félre, megmondja hogy mi van. Nekem szimpatikus, ha valami gáz lesz a motorral tuti hozzá viszem
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
PLaci58
őstag
válasz Tothgera30 #14058 üzenetére
Nekem már 10 Km után is
Bazi nagy az ülés.Kérdés: a kis 50-es rapido 40-45-ig szépen megy, afelett megnő a hangja és rezonál rendesen. Mitől lehet ez. Egy hozzáértő azt mondta, hogy a folytás illetve az előgyújtás miatt is lehet (elfogy a szabályozási lehetőség). 30-nál vált a variator.
Ma megtudtam, hogy hogyan működik az automata szívató. Majd eldobtam az agyam
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
r-chee
őstag
Digitális kilométerórám letesztelve. Analóg mutatós motorral és autóval szinkronban haladás, plusz GPS teszt. 40km/h-nál és 70-nél is halálpontos egyezések. Nekem ez azt jelenti, hogy jól mér, hagyatkozhatok rá nyugodtan. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
r-chee
őstag
válasz PLaci58 #14061 üzenetére
"Ma megtudtam, hogy hogyan működik az automata szívató."
Elég hitvány módon, már bocsánat:
"Az automata szívató úgy működik, hogy van benne egy fűtőbetét, ez van kivezetve a vezetéken a csatlakozóhoz. A szívatót hideg állapotban egy rugó tartja nyitva. A generátorról, ha jár a motor, villanyt kap a fűtőbetét, elkezd melegedni. A melegedés hatására a körülötte lévő viasz kitágul, ezáltal rugó ellenében kitolva a szívató dugattyúját, ami elzárja a többletüzemanyag útját. Ahogy melegszik a motor, a szívató is egyre jobban átmelegszik, míg végül teljesen le nem zár. Menet közben is fűtve marad, majd amikor leállítod a motort, szépen lassan lehűl, és újra kinyit, szabaddá teszi az utat a többlet üzemanyag számára."
Akkor is, ha jó technika, számomra nem túl bizalomgerjesztő, hogy holmi "genny" hűl le-olvad fel benne, s az nyomja ki azt a kis dugattyú szerűséget. Egy manuális szivató kevésbé valószínű, hogy cserben hagy, s akkor mükszik, mikor az ember épp akarja.
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #14058 üzenetére
Beszarás, a két karbirs megoldásról úgy rémlik nem volt fotó az újságban. Nagyon durva lehet, szívesen kipróbálnám.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #14056 üzenetére
Rohadt drágák...
-
PLaci58
őstag
válasz r-chee #14063 üzenetére
Ezzel egy a gond, amin nagyot nevettem, hogy ennek a rendszernek semmi köze a motor hőmérsékletéhez. A külső hőmérséklethez annál inkább.
Jön a nyár a meleg és kezdődnek az indítási gondok
Igaz, hogy télen nemigen jár robival az ember.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
Tothgera30
Ármester
válasz PLaci58 #14061 üzenetére
Hozzá kell szokni .
#14062 r-chee: Az enyém 92-93km/h-t írt ki enyhe szembe szélben, majd letesztelem hogy valós-e, mivel még a kipufogóban benne van a fojtás . A tiéd hogy indul meg, illetve milyen fordulatról, mert az enyém (vizes PureJet) 4 ezertől szedi a lábát, egészen 8,5 ezerig, utána csak lassan tol a fordulatszámmérő .
#14064 runner 125: Áh, nem lepődnék meg ha egy-egy komolyabb gépet megfogna .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
r-chee
őstag
válasz Tothgera30 #14068 üzenetére
5000-től indul meg, 7000-ig elég lomha, majd onnan szinte kitör, s max 8-8200-at pörög.
Más: aut. szivatóról hogy tudom kiszedve megállapítani, h. jó-e. Csak gyújtást ráadva sem, motort percekig járatva sem látom, h. a kis dugattyú megmozdulna.
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #14068 üzenetére
Ha, az valóban 40 lóerő környéke, akkor gyakorlatilag cross-motor arányokkal bír. Súlyban nem sokkal nehezebb, ellenben ez is 40 lóerő. Belegondolva papíron a Nexus is annyi, és ez 220kg volt, s tépte rendesen a lábát, hát akkor ez..
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14069 üzenetére
Benne van még a fojtás? A DT-nek elvileg 3500-ról indulnia kellene, szóval az 5000 neked nem magas egy picit? Jövőhéten hozom haza a motort, akkor lehet rakatok bele más kuplungrugókat, hogy alacsonyabbról fogjon, mert én a 4000-et magasnak érzem, és ha poros/kavicsos úton indulok le, lazán elkapar és ez így nem kóser.
#14070 runner 125: Egész rendesen mehet, ezért is gondolom hogy egy kb. 100kg-os gépet elég rendesen mozgat, szóval tényleg csak pályára alkalmas. Ekkora teljesítményt pedig csak nitro-s robogókkal érnek el.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
r-chee
őstag
válasz Tothgera30 #14071 üzenetére
Semmi fojtás nincs benne. Rendeltem görgőket, kuplungrugókat, ékszíjat a gyáriak helyett. Ha megjönnek majd kísérletezgetek párat.
-------
Adtam tápegységről 12V-ot az elektromos szivatónak. Egy perc után már szépen bemelegedett, aztán forró is lett a burkolata. Hosszú percekig néztem itt magam előtt az asztalon, de nem láttam semmi fizikai változást. Se a tű nem mozdult meg a végén, se a henger. Ezek nem is melegedtek fel.
Igazából el sem tudom képzelni, hogy a francba tolhat itt bármit ki holmi megolvadó folyadék, mert ez a kis henger a tűvel a végén egy műanyag tengely körül mozgatható le-fel, a műanyag tengely közepén meg van egy rugó (semmi egyéb).
Próbáltam, hogy a hengert benyomom a műanyag tengelyen, hátha kijön belőle a tű, próbáltam, hogy a tű hegyénél fogva nyomtam be az egészet, hátha a henger mozdul el a tűn, de semmi.
Most ez miez?
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
r-chee
őstag
A héten egyik éjszakás műszakban támadt egy kis optikai tuning ötletem, amit gyorsan meg is valósítottam:
Első verzió, kisebb hibák vannak rajta, mint pl. bemaródások, meg polír előtt rámentem rezgőcsiszolóval felületre, amit nagyon nem kellett volna.
S egy kép a Stage6 kipufogóról:
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
hoby36
senior tag
Ma 2 óra alvás után mentem 105km-t robogóval a bakonyban.Csodálatos volt.
Ja és 50ccm/4t.Kellett a lendület a hegyek előtt.[ Szerkesztve ]
A logikában semmi sem véletlen!
-
r-chee
őstag
válasz hoby36 #14074 üzenetére
Én csak 60km-t mentem most délután, tettem egy kört a környéken. Volt egy fokozatos, hosszú emelkedő, 70-nel érkeztem az aljára, 40-nel mentem a tetején . Egy kanyargó merdekebben viszont könnyebben felmentem. Sajnos a mellékutak sok helyen kritikán aluliak, s ilyen táv ilyen utak közbeiktatásával eléggé fárasztó, legalábbis a térdeim megfájdultak. Faxa minőségű úton viszont álom gurulni .
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Eagl3
veterán
Miért van az, hogy egyszer jobban húz a robogó, másszor kevésbé? Pl. valamikor 80-ról 90-re fele annyi idő alatt gyorsul fel mint máskor.
Mondjuk már egy minimális emelkedőt is sokat számít, de ettől függetlenül. -
runner 125
nagyúr
Szél?!
Egyébként ez olyan kérdés, amire nehéz választ adni.
Más részből ez egy 125-ös robogó, aminek a 80-90km/h már nagyon a vége.., ez kb. olyan, mintha egy 10 éves 1.4-es Astra-nál valaki megjegyezné, h szerinte néha 150-ről 160-ra nem annyi idő alatt 'gyorsul'.Szerintem amíg durvább hibajelenséget nem produkál ne nyúljatok hozzá.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14078 üzenetére
Szél?!
Éppenséggel befolyásolhatja. (Lásd szakadékban, hátszéllel...) -
PLaci58
őstag
Hali.
Lenne egy problémám.
50-es robogó. Vettem bele akksit. Próbáltam az üzembehelyezés szerint megmérni az akksin a feszültségeket, de járó motornál ez lehetetlenség (digitális műszerrel). Ahogy méricskéltem még meg is csípett kicsit.
Hogyan kerülhet nagyfeszültség az akksira?
Nincs árnyékolva a gyújtókábel ezeknél?"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
r-chee
őstag
válasz PLaci58 #14081 üzenetére
Mit akartál megmérni? Hogy hány voltos az akksi?
A lehetetlenség alatt gondolom azt érted, hogy össze-vissza ugráltak a multiméteren a számok. Alapjáraton járó motornál a vilátás égői is pislognak, magas fordulton viszont erősebben, egyenletesen világítanak.
Megrázni meg azért rázhatott meg, mert közben a motor tölti is az akksit. Indításkor is biztos megrázna, mikor az önindító felvesz pár amperocskát az akksiról . Nagyfesz nincs az akksinál, legfeljebb nagy áramerősség.[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Tothgera30
Ármester
Ma hazahoztam a motort, szépen-komótosan 50-60km/h-val jöttem 16km-t. De nem vagyok teljesen elégedett, indulásnál egy kis gázt kell húzni, eddig nem kellett (elvileg később változni fog, viszont mikor először rákérdeztem, akkor csak ennyit nyögött: "...hát most kell..."), viszont jobban megy, jobban gyorsul. Pénzben nagyon sokat kért el a szerelésért, hát nem hiába szerviz, csak a munkadíj egy 20-as volt és még anyagköltségről meg mindenféle helységről nem is beszéltünk. Viszont mindent átnéztek és még azt is kicserélték amit nem kellett volna, szóval most van egy megbízható, de jóval több mint 300k-ba kerülő motorom ami 2 liter/100km-ből megvan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Gergello
addikt
válasz Tothgera30 #14083 üzenetére
Húh. Hallod félig-meddig sikertörténet.
Nekem ennyi elköltött lové után még mindig csak egy szarom volt. -
PLaci58
őstag
válasz r-chee #14082 üzenetére
Köszi.
Valaki hozzáértő esetleg?
Tudod akkumulátor üzembehelyezésénél meg kell mérni a feszültséget:
világítás nélkül, alapjáraton és magasabb fordulaton
világítással szintén és nem árt az indító áramot se megmérni.
Ezzel egyrészt az új akksiról kapsz adatokat, másrészt a feszültségszabályozóról, generátorról.
Az akkumulátoron nem ugrálhat a feszültség, azért akkumulátor. A 12 V nem ráz! Legfeljebb a nyelveddel érezheted.
Ennél a motornál az akksiról csak az önindító, irányjelző és féklámpa megy."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14087 üzenetére
A 12 V nem ráz! Legfeljebb a nyelveddel érezheted.
Azért ha lehet, ne kezdd nyalogatni az akksit: ez nem "9V-os elem",
mA-es áramerősséggel - ha ezt rövidre zárod, lesz nagy füstölés.Amúgy pontosan miért akarsz feszültséget mérni az akksin? Indul a
gép vele rendesen/minden világít, ahogy kell? Akkor jól raktad össze:
ha jól tudom ezzel a multiméteres módszerrel csak agyhalott akksik
hibáját lehet kimutatni, ami viszont egy zsír újnál nem igazán játszik. -
r-chee
őstag
válasz PLaci58 #14087 üzenetére
Ha áramerősséget akarsz mérni indításnál, ne egy mezei multiméterrel csináld (10 amperig mér csak), hanem valami komoly műszerrel, mert úgy jársz, mint faterom az autóakksinál. Röviden: szénné égett a multiméterem belseje .
Amúgy tök felesleges méricskélni. Új akksi, eddig megfelelően működő elektonika = no problemo.[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
sz_abika
addikt
Felvetodott mar korabban ez a "hidegen jobban megy" tema.
Elvileg nem szabadna hidegen nyuzni tovig a mocit nem? Csak mert a fekvo mina blokkos Centrom fel gazallasnal is 65-el rohangal 5 perc utan, 15 perc utan meg tovig kell huzni, hogy menjen ennyit... Ez teljesen termeszetes es kikuszobolhetetlen jelenseg? Vagy a korral jar? ^-^PSN: xszabikax
-
Brogyi
senior tag
válasz PLaci58 #14087 üzenetére
No akkor nézzük sorban.Álló motor mellett a feszültség 12V-12,8V között jó.
Az igazság az , hogy a gugli a 12,8V-ot preferálja, mert az felel meg a 100%-os töltöttségnek.Erre szokták az okoskodók mondani, hogy én 13,5V-ot mértem.Ha leállítás után méred 1sec-kel akkor jó.Manapság még a pöcsköszörűkben is generátor van.Az a jobbik.Beindítod a motort, és kis gázt adva a feszültségnek el kell érni a 14V esetleg a 14,4V-t.Simán mutatni kell egy digitális műszernek.A feszültségszabályozók kizárólag félvezetősek.Kivéve a múzeumi darabokat.Szóval ha müszered ugrál az nem jó jel.Ha minden világítást, fogyasztót bekapcsolsz akkor is el kell hogy érje a 14-14,4V-ot és ott koppanás szerűen meg kell állnia.Nyilván több gáz kell hozzá.Az önidítóáramot ne mérd meg.Biztos nincs megfelelő műszered, és összehasonlítási alapod sincs.Ha dinamód van valami gagyi szabályozóval akkor megszívtad. Az amúgy is kis kapacitású akksid hamar megöregszik.Mindenki akksi cserével kezdi. Ha jó a szabályozó,generátor, új akksi megfelelő kapacitással,akkor kezd gyanús lenni az önindító és a többi fogyasztó.A megrázásról.A kérdés mit éreztél.Ha erős rázás volt az csak az önidítozás pillanatában az induktív visszarúgás lehetet.A másik verzió a sztatikus, gyenge szúrás.A gyújtótrafó nagyfesze nem lehet az akksin.Nem a nagy áram bök hanem a nagyfesz.Hiába folyik több 100A az indítás pillanatába, de rajtad keresztül a 12V semmit nem csinál. Ha mégis akkor mutogatni fognak, mert ilyen nincs.Bármi rázást érzel az messze sokkal több mint 12V. Baromság az hogy több száz amper folyik azon a vastag kábelen ,és az ráz meg.Az emberi test ellenállása nagyságrendekkel nagyobb, igy semmilyen veszélyes áram nem alakulhat ki egy 12V-os hálózaton.Gondoljatok bele az érintésvédelmi feszültség olyan 42V körül van.Az izzadósak megszívták már azt is.Na elég a süket dumából.Ha még mindig van homályos terület akkor kérdezz.Majd megpróbálok válaszolni. -
Debilon
addikt
hali!
repsol 2T-n kívül milyen olajat lehet érdemes robogóba tenni?
Kymco Super9S 50-be kéne
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
r-chee
őstag
válasz Debilon #14096 üzenetére
Pl. Castrol, Motul 2T motorolajokat.
-----
Ma megjött a berendelt kevlár ékszíj és egy garnitúra 6,3g-os Pollini görgő. (Gyári ékszíj 1mm-rel volt a gyári érték alá kopva.) Kezdetnek betettem a 6,3g-os görgőket gyári 7,5-ösek helyett. 5000-res fordulat helyett már 4000-ren megindult a motor, viszont gyorsulása elég ratyi lett, és kb 6800-nál nem pörgött többet a motor (előtte 8-8200-ig kipörgött), s 55-nél nem mentem többet sík úton, hiába húztam neki nyílegyenes szakaszon (előtte max. 72-78-at elment ugyanazon a szakaszon).
Aztán kicseréltem ékszíjat az újra. Helyzet változatlan.
Majd visszaraktam a gyári görgőket, s mindjárt jobban gyorsult a motor, s végsebességben is elszállt 70 fölé, s ugyanúgy 5000-nél indult meg, mint alapban.Nem egyszerű ez a hangolás téma .
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14097 üzenetére
Nem tudom miért nem kezded kuplungrugókkal a kísérletezgetést, ha azt akarod hogy alacsonyabb fordulatról húzzon !? Bár ott valami nincs rendben, a karbisok 3500-tól indulnak meg, a befecskendezősök meg 4000-től, szóval az 5000 már túl sok, ott valami el van kopva vagy csere érett, de azért a rugókkal megpróbálnám kikísérletezni a dolgot .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mocsanisi
senior tag
Na SR-el megint baj van. Azt csinálja hogy világítás nélkül minden fasza, ha ráteszem a világítást, akkor elkezd fulladozni, nem pörög fel alapjárat fölé, ha meg igen akkor csattogó hangot hallok mint ha 2 kábelt összeérintenék. Szerintetek ez mi? Holnap szétkapjuk az egészet, szerintem valamelyik kábel zárlatos...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."