-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Eagl3
veterán
válasz (Kolombusz) #2761 üzenetére
Változó, ha unszimpatikus vagy a rendőrnek akkor elég sok pénzre. Amiből akár a jogsit is nyugodtan migcsinálatnád.
De ált. ha első eset akkor aztmondják, h. told haza persze ehhez kell egy kis magyarázkodás is.
[Szerkesztve] -
Eagl3
veterán
Sziasztok!
Valószínűleg tavasztól motorozni fogok és egy nagyobb teljesítményű robogót szeretnék.
Amiket néztem eddig az a Vespa és a Beverly. A Liberty nem tetszik, nagyon keskeny a kereke.
Olyan 200 ezer körül lenne rá a keret, mi a véleményetek, ennyiből kapok majd megfelelő állapotút? 125 és 250 cm3 közöttit szeretnék. Mivel csak B-s jogsim van, így tavasszal gondolom meg kell csinálnom motorra is a jogosítványt, ezekkel már gondolom esélytelen 50-esnek kiadni őket...
Mi a véleményetek, tanácsotok?Ez pl. nagyon tetszik: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Eagl3
veterán
Nem terveztem jogsi nélkül motorozni, de valószínűleg most télen lesz lehetőségem motort venni, ilyenkor meg sejtésem szerint nehézkes lerakni a jogosítványt...
-
Eagl3
veterán
Nem tudok már szerkeszteni...
Mennyi idő kb. a korlátlan jogosítvány? B-s jogsim már van, szóval gondolom eü nem kell. meg a KRESZ külön van? Vagy csak rutin meg forgalom kell? -
Eagl3
veterán
A KRESZT lehet leteszem még idén, de a gyakorlat már biztos, hogy átcsúszik jövőre.
-
Eagl3
veterán
Heló!
Ezek milyenek? Mennyire mennek ezek a 50-es motorok? -
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #12947 üzenetére
Kicsit félek, hogy kevés lenne nagyon ez az 50cm3...
125-el már simán kiegyeznék... de azt sem élvezném, hogy állandóan azon stresszeljek, hogy mikor állít meg egy rendőr. -
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #12950 üzenetére
Ez tiszta sor, nem is nagyon akarok ilyesmibe belemenni, nem ér annyit az egész, hogy még a B-s jogsim is elvegyék...
-
Eagl3
veterán
Nem tud valaki eladó szép állapotú 125/150 -es Vespát 200.000 alatt?
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13509 üzenetére
"de én két üteműt keresnék."
Miért?
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13511 üzenetére
és mi a helyzet a 125 -ös 4t -kel?
-
Eagl3
veterán
Jelenleg Aprilia Habana és Vespa a két jelöltem. 125 -ökre vadászom...
Ti melyiket tartjátok jobb választásnak? 200-at szánok rá maximum.Vagy mindegy és vegyem azt amelyikből sikerül végre kifogni egy szép példányt?
[ Szerkesztve ]
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13529 üzenetére
Igen, én is így vagyok vele, de nagyon nehéz kifogni egy szépet, mert amint felrakják már el is kelt... Fehérvár közelében meg szinte nincs is.
Akkor marad az a terv, hogy amelyikből sikerül kifogni egy szép darabot az lesz. Bár a szívem egy kicsit a Vespa felé húz, de a Habana is szép. -
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13531 üzenetére
Igen, ezek nagyon szépek. Csak nincsenek a szomszédba sajnos... rendszám egyelőre nem lesz rajta. Ennek a tulajával beszéltem ma. Lehet ey ismerősöm fel is tud szaladni Pestre megnézni.
Egyébként miért van az, hogy az egyik 14 a másik meg 12 lovas? Azok közül, amiket linkeltél.
[ Szerkesztve ]
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13531 üzenetére
Meg is vettük a Vespat azt ami a ? -es linked mögött volt.
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13542 üzenetére
Lol... mondom megvettük!
Nagyon szép állapotban van, Győrtől Fehérvárig 80-100 -al téptünk haza.MOD: mondta a srác, hogy miután felhívtuk, még 4-en hívták a motorral kapcsolatban. Pillanatok alatt eliszik a szépeket.
[ Szerkesztve ]
-
Eagl3
veterán
Ma egész nap Vespáztam, nagyon zsír... viszont annyira elvarázsolt, hogy elfelejtettem képeket készíteni.
-
Eagl3
veterán
Milyen bukósisak márkák között érdemes nézelődni?
Esetleg ajánlhatnátok valami Vespához illőt. -
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13586 üzenetére
Igen, én is ilyesmire gondoltam, most is hasonló van kölcsönbe... teljesen zárt sisak nem jó ehhez a mocihoz.
Csak azt nem tudom, hogy milyen márkák közül érdemes választani. Gagyi szart semmiképpen nem szeretnék... -
Eagl3
veterán
válasz DigitXT #13584 üzenetére
"Annak ellenére, hogy a ma gyártott és használt típusok szinte mindegyike rendelkezik pontosan ugyanolyan forgalombiztonsági elemekkel (lámpák, irányjelzők), mint a nagy motorok, mégis használójuk kötelezve van arra, hogy lakot területen kívül láthatósági mellényt viseljen, mint egy kerékpáros."
[link]Más:
Kicsit béna kérdés, de én a kocsisorba hogy mehetek előre? Egy kétsávos úton csal balról mehetek előre a kocsisorban, vagy esetleg jobbról, az útszegély mellett is beelőzhetem a kocsisort pl. a lámpánál vagy a körforgalom előtt?
Illetve balról csak akkor mehetek előre ha nincs záróvonal, vagy akkor is ha záróvonal tiltja az előzést?
Tegnap mondjuk mentem tökön-babon keresztül, jó nagy forgalom volt a ballagók miatt.[ Szerkesztve ]
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13598 üzenetére
Ilyesmit szeretnék igen. De nem bánnám ha olyan 30 alatt lenne
-
Eagl3
veterán
Asszem most [ilyet] használok, ez elég jó, de csak kölcsönbe van nálam.
Erről amúgy mi a vélemény? -
Eagl3
veterán
Ezek a nyitott kappa bukók jók? [link]
-
-
Eagl3
veterán
Más: kicsit világosítsatok már fel légyszíves, hogy segédmotor kerékpárral hogyan közlekedhetek szabályosan...
Konkrétan, amire kíváncsi lennék, hogy egyrészt ugye az új törvény értelmében a kocsisorban (pl. lámpa előtt vagy körforgó előtti dugóban) előre lehet menni motorral. Na most ebben nekem az nem tiszta, hogy csak bal oldalt mehetek előre, azaz csak balról előzhetem a sort, vagy netán jobbról, az útszegély mellől is előzhetem az álló autókat?
A másik, hogy ha záróvonal tiltja az előzést akkor is előre mehetek a sorban, attól függően, hogy átlépem-e a záróvonalat vagy sem? tehát ha elférek úgy, hogy nem lépem át a záróvonalat. -
Eagl3
veterán
Ez lett végül. 22.000Ft szállítással. Legalább van benne sötétített plexi is.
Mondjuk a kezembe még nem volt... nemtom' mikor hozza a futár.[ Szerkesztve ]
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13677 üzenetére
Mé', há' nem szeretem ha szorít...
De igen, mértem. 55-56 -os a fejem, szal M -eset rendeltem és a kisebbik héjméretet. Amit most használok AGV, az is M-es egyébként.
MOD: jó sokat mociztam ma... de rá kellett jönnöm, hogy a szar utakon nem túl jó a kis kerék. 70-80 -nál már elég brutál tud lenni egy-egy nyomvályú, nem túl komfortos. No meg így egy hét után nem ismerem se a motor, se a saját határaimat. Városba egyébként nincs gond, ott már nagyon pengén közlekedek. Városon kívül se lenne szívás ha jó minőségű lenne az út.
[ Szerkesztve ]
-
Eagl3
veterán
Szükségem lenne pár infóra srácok.
Kellene nekem gumi, első hátsó. Ha jól tudom az ET4 -es Vespa kereke 10", de nem egyforma az első és hátsó gumi. Tudja esetleg valamelyikőtök, hogy mi a pontos méret? Illetve ha tudnátok jó gumit ajánlani azt megköszönném.
A másik a gumi nyomás, mennyinek kell lennie? -
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13722 üzenetére
Kb 10 km.-re van tőlem jelenleg a robi.
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13722 üzenetére
Metzeler ME 7-teen, ez lesz.
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13726 üzenetére
Köszönöm szépen, közben megtaláltam én is ezt az oldalt és ezért is esett a választásom a Metzeler ME 7-teen -re.
A Heidenau K58/62 Racing rohadt drága és a teszt szerint ugyan azt tudja mint a Metzeler, csak kevásbé kopik.MOD: most Pirelli van rajt ha jól emlékszem, de a hátsó már eléggé kopott.
Én a 120/70 - 10 -et rendeltem hátra... első meg 100/80 - 10
[ Szerkesztve ]
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13728 üzenetére
És honnan tudod, hogy leader blokkos az enyém? és ez mit takar?
-
Eagl3
veterán
Kösz srácok
-
Eagl3
veterán
Megjött a sisakom meg a gumik... remélem a héten még fel tudom rakatni az új papucsokat.
-
Eagl3
veterán
Ugye a robogóknak is centírozni kell a kerekeit?
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13812 üzenetére
Ezt mondták nekem a szervizben is ahova ma bementem, hogy le kéne cseréltetni a gumikat... viszont e miatt: "Centrírozás: a kerék kiegyensúlyozását fontosnak tartjuk. Legalábbis így a 125 cm3-vel párosuló kb. 95 km/h-s végsebességnél nem kell az első- ill. hátsókerék "táncától" tartanunk. A centrírozás nagyobb biztonságot és az egyenletes terhelésnek köszönhetően hosszabb élettartamot nyújt a gumi számára.
50 cm3 és kb. 45-50 km/h-nál a dolog már másként néz ki. Csak feltűnő egyenetlenségek esetén javasolnánk a mindenkori kerék utólagos kiegyensúlyozását. Egyébként a szokásos felhasználóknál elegendő a legtöbb gyártó által festett ponttal megjelölt legnehezebb pontot a szeleppel átellenben elhelyezni."
Forrás: [link]Szóval egy kicsit megtévesztett a dolog. Most pl. tökéletes azt egyenesfutás és nagyon nem örülnék ha felb@sznák rá a drága gumit és szitálna 70-80 -nál...
-
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #13816 üzenetére
Okés, akkor nem kell okvetlenül, max visszamegyek reklamálni.
Már csak találnom kéne egy helyetz, ahol egyből megcsinálják. Hihetetlen, hogy ott kell hagyni a motort egy napra... -
Eagl3
veterán
Igazából mondta, hogy csak jövőhétre tud időpontot adni, akkor is úgy, hogy reggel viszem este hozom... merthogy le kell szedni a kipufogót meg ilyenek.
Csak azt nem értem, hogy ha tényleg nekiáll ezzel foglalkozni, akkor miért tart egy napig egy kurva gumicsere? Odaviszem, nekiáll, addig megiszok egy kv-t aztán elhúzok a francba.
Ha folyik a szennyvíz, akkor azt is egyből meg kell csinálni, nem mondom azt a tulajnak, hogy még egy napig folyik a szar a nyakába, de holnapra kész lesz.