-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Kell KRESZ, eü. nem kell. Rutin kell, meg forgalmi... Az idő attól függ,
milyen gyakorlati oktatód van, mennyire ér rá, mennyire tudod sűríteni.
(Van egy kötelező óraszám, aztán azt vagy lemotorozod, vagy beírja.)Az a baj amúgy, ha valaki előtte nem motorozott, attól még a korlátlan
jogsi megszerzésével sem fog tudni. Mondjuk a robogók (úgy általában)
elég barátságos gépek, de éppen ezért köszönő viszonyban nincsenek
az oktatásnál használt 500-as masinákkal. Viszont ha már eleve tudsz
motorozni, csak a papír kell, akkor nincs gond. Aztán érdemes elmenni
vezetéstechnikai tréning(ek)re, ott majd kiderül, hogy mennyit tudsz.
(Lehet menni kifejezetten robogós tréningre is, ahol pl. 300-as gép van.)Szerk: az elméleti rész (KRESZ tanfolyam), emlékeim szerint kb. 1 hét,
utána lehet menni vizsgázni, tehát ha minden jól megy akár ~1 hónapon
belül is megszerezhető a jogosítvány. Mondjuk én addig nemigen vennék
motort, amíg nincs rá jogsim, hiszen úgysem tudnám addig használni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A linkelt hirdetést feladó céget van szerencsém (?) ismerni...
(Nem akarok rossza(ka)t írni róluk: nem teljesen korrektek...)Vedd figyelembe, hogy oda van írva, hogy "okmányok nélkül".
Igaz, hogy a szövegben írják, hogy forgalomba helyezhető, de
ebben egyrészt nem lennék teljesen biztos, másrészt ha igen,
akkor rádob a dologra min. 100K-t ez a történet, szóval ha 200
a kereted, akkor már ez (az olcsónak látszó gép) sem fér bele.Mutatok egy másik vicces hirdetést ugyaninnen: SYM VS 150
Ezt a mocit én egy éve 2009-es*, 125-ösnek vettem tőlük, úgy,
hogy még nem voltak az országban a papírjai, de később azért
szerettem volna rendszámoztatni. Végül nem történt meg, mert
elég brutál összeg lett volna a regadója, ráadásul az eredetiség
igazoló papírjai szerint kiderült az, amit addigra már sejtettem,
miszerint 2006-ban gyártották, ráadásul 150-es. Én még 300K-t
adtam érte, mert "új" volt. (Szó se róla, a belerakott 3800 km
alatt nem volt vele semmi gond, tényleg kellemes kis moci volt.)
150-ért számították be, mert "válság van". Most már 2007-es, s
még mindig forgalomba-helyezhető. Lehet, de nem olcsón.
(Regéltek arról is, hogy ha új, akkor még áfát is kell rá fizetni...)*: "új" volt, kemény 2 km volt benne, hehe: mit is csinált 4 évig?
A fenti off-topik történethez hozzátartozik, hogy amibe a jószágot
beszámíttattam (2003-as Yamaha Majesty YP-180) kapott rögtön
rendszámot: volt is friss műszakija! Ehhez képest az akkuja kvázi
döglött volt, a szívatója nem működött (emiatt nem tudtam vele az
első éles bevetésén munkába elindulni), a hátsó gumija brutálisan
kopott volt (ezt mondjuk a megvételekor is megállapíthattam volna),
végül felkerült az I-re a pont: múlt hét csütörtökön elszakadt a szíj.Épp munkába tartottam, gyanús volt, hogy "nincs minden rendben"
vele, egyszer csak nyekk. A maradék távon toltam (a céges garázs
biztonságos, az utcán csak nem hagyom), egy kedves kollégámmal
pedig sikerült a megoldást is kiötölni: ott helyben kicseréltük volna a
szíjat, de sajnos úgy szét- és bekapta a dög, hogy a kuplungot is le
kellett volna venni, nem csak a variót, és végül a varió leszedéséhez
hozott spéci cucca (olajszűrő fogó) sem vált be, így maradt a szerviz
odaszállításostul. Nade kérem: az a rohadt szíj nem 1000 km-re van
hitelesítve, ezért azon már durván látszania kellett volna, hogy el van
kopva, és netán az eladónak nem ártott volna emiatt szólnia/javítani:
most nem csak a szíjat és a munkadíjat kell megfizetnem, hanem a
szállítást is, hiszen a motor nem járóképes, valamint az idő pénz.Szokták mondani, hogy a használt motort a vásárlás után (vagy akár
előtt) rögtön érdemes alaposan átnézetni egy jó szerelővel. Úgy néz
ki én abba a hibába estem, hogy magától a szerelőtől vásároltam.Adalék: szerettem volna a gyári, kicsit zörgő (azt inkább nem akarom
tudni, miért: belülről jön a hang) kipufogó helyett "tuningosat", aminek
szebb/jobb hangja van. Mondták, hogy épp van is nekik egy használt
Leo Vince, mondom legyen az. De aztán csak kiderült, hogy sajna
nem megy fel, mert nem jó a felfogató furattávolsága, de milyen sokat
szenvedtek vele (óradíj!), a gyárit leszedték, stb. Nos ez a dolog azért
van, mert Touring csövet nem gyártott a Leo Vince 180-as Majestyhez,
arra a 4Road való... Eleve nem ajánlom fel, hogy felteszem, ha tudom,
hogy nem kompatibilis. Ha meg nem tudom, milyen szerelő vagyok?Ugyanez a plexire: "beszerezték" (gondolom valami bontóból), aztán az
a "vakítás" ment végül, hogy mennyi idő volt, amíg felpolírozgatta, csak
sajnos amikor fel akarta tenni, akkor látta, hogy a furattávolsága nem jó,
de nem is érti, mert 5DS-sel kezdődik ennek is a kódja, és ez a mocim
kódja: hihetetlen. Nos az általam kiderített valóság pedig az, hogy nem
5DS a kód, hanem 5XL, csak éppen a moci valamikor hány(t)atott élete
során kapott egy új ülést (egy 125-ösről), ebből adódik a "kódfélreértés".Záró gondolatként: a nagyobb testű robogókat azért "esélytelen" 50-esnek
"kiadni", mert valahogy üvölt róla, hogy komolyabb méret. Annak ellenére,
hogy vannak nagytestű 50-es gépek is, meg annak ellenére, hogy én is pl.
jártam a linkelt motorral egy évet rendszám s bármilyen fennakadás nélkül,
azt mondanám, nem érdemes kockáztatni. (Nekem legalább jogsim volt rá,
ha más nem: egy esetleges baleset esetén viszont még így is para lehetett
volna, tehát összességében nem bántam meg a legális útra térést, még ha
az új gép egy kicsit ütött-kopottabb is, meg most éppen szívok is vele...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Annyira nem macera, de én előbb csinálnám a jogsit, mint a motorvásárlást.
Már elvből is... Amúgy a KRESZ-t szerintem le lehet nyomni bármikor, csak
a gyakorlati rész marad tavaszra, ha nem sikerül elintézni még a tél előtt.Kordában tartható persze, csak nulla tapasztalattal azért elsőre sok / nehéz.
Viszont éppen ezért szokták azt, hogy kisebb gépre ültetnek fel úgy 1-2 órát,
hogy legyen valami elképzelésed. (Kérdezte a faszi, hogy ültem-e már váltós
motoron, mondom igen, 50-esen, meg 125-ösön, erre mondta, hogy akkor az
elején jó lesz egy 250-es: azzal karikáztam egy kicsit - az sem volt gyenge -,
majd a következő alkalommal ugyanezt már az 500-assal próbáltam...) Azért
van ezekben a gépekben erő, és ha párosítod a viszonylag nagy tömegükkel,
ill. a sokszor lestrapált állapotukkal (oktatómotorok ugye), nem biztos, hogy
olyan baromi könnyű őket vezetni. Ennek ellenére rutin oktatáson szvsz nem
sokat tanulsz: a magyarországi jogsiszerzés szerintem inkább a papírról szól.
(Japánban pl. - ha jól tudom -, olyan egy rutinvizsga, mint itt a Safety Hungary
tréning, ahol már tényleg tanulsz is valami hasznosat a motorozásról, s van a
feladatoknak is értelme.) A hab a tortán, hogy ha kifejezetten robogóval fogsz
majd menni, annak egész más menettulajdonságai vannak, más a súlypontja,
a kerekek mérete, stb. De egy 125-ös simán bevállalható, nem fog kiszaladni
a világból, ráadásul elég straightforward a vezetése a sok automatizmus miatt. -
akos3
addikt
Ha robogóval szeretnél ugyis menni, ergo felesleges megtanulnod a váltást akk csinálhatod azt is h megveszed előre a robogót és saját motoron tanulsz meg. Annyi a hátránya h neked kell a tanfolyamra vinned nyilván szal rendőr elkaphat, a másik meg h te fizeted a benzint bele. De legalábbb már ott összeszoktok és nem kell egy váltós 500assal bajlódnod. Amúgy még most tedd le a kreszt sztem, ha gyors vagy még ebben a szezonban beleférsz. Én november elején kezdtem a kreszt (2 hét+ a vizsga) így a motorozás részét már csak másik évben tudtam elkezdeni
-
-
runner 125
nagyúr
Az már ok.
Bár, mindig viszonyítás kérdése, az igazi feeling kis ccm-ben most is azt mondom, h a 2t. Ha, nem találtak volna ki ennyi hülye, eur 86-ot is teljesítő normát, akkor szépen menne még most is a nagyobb ccm-es két üteműek fejlesztése.
~ 200-250ccm-től érdemes szerintem 4t-t venni, alatta két ütem.
De, aki városban ide-oda szaladgálásra szánja, persze simán megteszi egy 125-ös 4t is, csak két személlyel azzal már esélytelen menni.Noh, kinek a pap, kinek a wlan.
mod.
Bár, most, h ültem egy 600-as Gixer-en a minap, azt mondom, h már az 500-as Nexus-om is csiga volt.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Igazság szerint teljesen mind1, mindkettő jó alternatíva, jó blokkokkal. Amelyik neked jobban tetszik, talán a Vespa mellett szól, h sokkal nagyobb presztízzsel rendelkezik.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Baz, akkor értem haza na. Elolvastam bocs.
Nohcsak, akkor gratula hozzá!
Fotókat a topiknak.
Tothgera30
Mielőtt bármilyen falusi szakihoz eltolod, azt mond neki, h nem karbis.
Annó egy barátom vásárolt Morinis injektoros SR-t, szoptak is vele annyit, mint állat. A 3. szerelő tudta úgy ahogy belőni.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Jajám, megvan a maga varázsa.
Látod, ha most az Aprilia-t vetted volna, ezt nem mondhatnád el. Vespa nagy feeling, ez az a robogó, amit mindenki ismer és tisztel.Tothgera30
Ilyen fiatalon annak biztos nem lehet baja.
Annó a srác Morini-s SR-je ette a gyertyákat, 1000km alatt egyet.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
Nolan, Shoie, AGV, Schubert, Dainese, Arai, ezek kb. a prémium márkák, eggyel alsóbb kategória (közép) ; Grex, Airoh, HJC, Caberg, Probiker, Shark, Berik
Most kb. ezek jutottak eszembe, más márkát nem szabad megvenni.
Gergello
"Márciusban teljes olaj és hűtőfolyadék csere történt,.."
Azért ezeken jót mosolyog az ember. Amatőr számára kb. az jön le, h motorolajat cserélt..
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Az viszont nevesebb darabból necces lesz.
Max. használt, - szerintem azzal sincs semmi baj, szép állapotút kell venni, ezeknek meg úgyis kivehető a bélése, kimossa az ember és kész.
Itt is vannak ilyen no name darabok 20k környékén, 2év garral - de mire megy az ember a garanciával, ha megdöglik benne. Már bocs a morbidságért.
mod.Tényleg, számtalanszor hangsúlyoztam már, h motorozás nem olcsó hobby, legyen szó robogóról, vagy nagyobb motorról.
Az emberi élet meg megfizethetetlen, éppen ezért a biztonságért a lehető legtöbbet meg kell tenni, nincs mese.
Nem tagadom, h nincs bennem elfogultság a nevesebb márkák felé, de ettől függetlenül azt mondom, h az ilyen kínai bukók 50-es gépre talán jók, illetve, h a rendőr ne szóljon mert nincs bukód.
Épp' múltkor motoros topikban egy friss tag linekelt egy fotót magáról, és a motorjáról, amin rövidgatyában, sisakban és tornacipőben ül. Egy percen belül jó páran észrevételeztük, h ez aztán bölcs húzás...Arányba lehet állítani a motor árával a bukó árát, sajnos ilyenkor elkeserítő tud lenni az arány, de ismétlem; nem dísz a bukó.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
Igen Vespához tényelg ezek illenek a legjobban az tény, de egy zárt akk is jobban véd. Éppen ezért vennék jobb minőségűt ebből már akk és nem HJC-t.
(#13612) Gergello Hát nem tom mire gondolsz most perpill, de ez sztem tényleg nevetséges már bocs. Próbál ugy kinézni mint egy motor, de közben meg robogó. Ebből a keveredésből egy röhejes torzszülött jött létre babakocsi méretű kerekekkel amik nem tesznek jót még annak a maradék jó összképnek sem. Sztem egy korrekt robogó sokkal vagányabb mint ez. Nem leszólni akarom tényleg, de nem hiába nincsenek tömve vele az utak...Persze ettől még lehet jó. Most az más kérdés
-
runner 125
nagyúr
Jó lesz ez grat.
De, izé', fejkerületet mértél azért? Vagy megvetted a legnagyobbat, mondván az kicsi nem lehet...
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Vaz, kimész aztán megnézed mi van ráírva.
Michelin Pilot SC, ez egy frankó gumma, puhább keverék - hamarabb elfogy, de nagyon jól tapad. Vagy robogóra a Heidenau gumikat is dicsérik.
Márkát vegyél.., itt nem számítanak a tized másodpercek, így lényegében mindegy, h Pirelli-t, vagy éppen Bridgestone-t raksz fel."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Elsőbe 2,0-t, hátsóba rakhatsz 2,4 bar-t is.
Az első 100/90 - 10", a hátsó 120/70 - 10".
Méret infó itt. (Úgy nézem ebből az ET4-ből is két típust jelöl meg, de az első méret az mindnél ugyanaz, a hátsó az egyiknél 130 széles, nem 120, de szerintem erre is felfér a 130-as gumi.)
Plusz egy kis olvasmány, csak neked, csak most. Remélem kielégítő.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Nem tudom, ezen infó szerint az első 100/90 10-es, de ezt a két féle méretet találni mindenhol.
Volt nekem annó egy frankó táblázatom, "robogó adatbázisként" futott, google-ban rákerestem, itt is van. Azt javaslom szedje le mindenki, nagyon sok hasznos adat és infó van benne!
Ahogy nézem a tiéd már Leader blokkos, szal a hátsó tutker 120/70 10-es, az első itt is 80-as magasságot ír, bár én azt mondom, h semmi veszteni valód nem lenne, ha a 90 magas gumit vennéd. Sőt, nagyobb lesz a kerék átmérője - jobb egyenesfutás, jobb 'kátyuelnyelés".
mod.
Múltkor már nekiálltam megírni az első hozzászólásba szánt, " Tanácsok robogó, kismotor vásárlása esetén" irományt, majd Persu segítségét/jóváhagyását is kérem a végleges leírásról. Bízzunk benne, h sokaknak segít majd. Amint lesz időm összehozom.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Az első ET4-eket '96-tól-'98-ig gyártották, utána ment bele a Leader blokk - elterjedtebb nevén "Piaggio blokk".
Excel táblát leszedted? Abban is bent van.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Nem feltétlen.
Egy részből sok helyen egyszerűen be sem tudják fogni (pl. Nexus-om első kerekét sem tudták tavaly) , noh meg más részből nincs rá szükség, mivel alig mennek ezek többet 90-100nál, s ekkora tempó mellett nem fog "pattogni" neked a kerék.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Nézd, nekem az első kerék ahogy írtam nem volt centírozva. Ótópályán mentem vele jó pár km-t 180 fölött, semmit nem éreztem.
A szabály azt mondja persze, h centíroztassuk a kereket, de hidd el nekem, h semmi nem fogsz észrevenni belőle. Ettől függetlenül max egy ezresért szerintem megcsinálják a két kereket, ha gondolod csináltasd persze.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
Mihez, a centírozáshoz? Jó, mondjuk robogónál ha jól tudom,
a hátsó kerék leszedése egy kicsit necces, nem olyan, mint az
autónál, hogy 4-5 csavart kicsavar légkulccsal, s mehet a gépre.Szerk: mondjuk nekünk szerintem rosszul centírozták valamelyik
kereket az autón: kicsit flegma volt a srác - aztán most 100 km/h
környékén elkezd rázni. (Szerencsére nem drága dolog, gyorsan
meg is van - csak bosszantó, hogy feleslegesen utána kell járni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na igen, kinek a pap... Szerinte hihetetlenül jó, szerintem nevetséges.
De mivel magának építi, és neki úgy tetszik, ezért ez ugye nem mérvadó.MÁS: megvan a gépsárkány, nagyon frankón megy! A hengerfej-tömítés
kezdett elöregedni, és némi olaj került a hűtővízbe, fordítva állítólag nem.
Még szerencse! Annyiban biztos igaz, hogy nem sült be a henger, az
olaj meg elvileg nem volt vizes - persze ez csak azután derült ki, hogy le
lett cserélve, de nem baj, amúgy is esedékes volt. Szóval akadozás oka
áttételesen lényegében a túlmelegedés volt... Azt, hogy fizikailag milyen
jelenség játszódott le, nem tudom, de a "feeling" a szerelő szerint olyan
volt, mintha le-letiltana a gép: kipróbálta, amikor produkálta a jelenséget.
Aztán akkor is, amikor megcsinálta: a probléma elmúlt. (Pöcc-röff a gép,
egész megszerettem a hangját a hangtompítóval is: egyelőre így marad!)
Új hozzászólás Aktív témák
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- BestBuy topik
- OLED TV topic
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Okos Otthon / Smart Home
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- No Voice in the Galaxy
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Politika
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt