-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicces
addikt
válasz bajnokpityu #4807 üzenetére
fogyasztás, átlagsebesség stb. kis computer.
na meg persze nagyon jól mutat a fordulatszám mérő.:)
-
vicces
addikt
no megnéztem a paripákat egy üzletben.
A karbis sr-en nem fordulatszámmérő az analog műszer, hanem sebességet mutat.
a karbison van berugókar, az injektoroson már nincs.
2-2,5 az injektoros fogyasztása, a karbisé 4 liter vagy több, de ezt 80km/h-ra mondta az eladó.
illetve azt is mondta, hogy az injektor be fog tojni 17-18ezer km környékén. akkor csere. 30-40ezer forint.
nem tudom hogy milyen robogót vegyek. igazából csak a fogyasztás ami szempont nálam a nagytestűség után. a városba akarok rohangálni vele, nem jó vácon autóval közlekedni, mert nagyon sűrű város. kérdés, hogy a karbis fogyasztása hogy alakulna majd alattam.:)
-
vicces
addikt
hi skacok!
szeretnék mostanában venni egy robogót / 50ccm-es /, de!:
majd 2 év múlva ha jön a rendszámos korszak milyen papirok fognak kelleni a forgalombahelyezéshez???
ha irunk egy adásvételit az elég lesz vajon??
gondolom törzskönyvük nincs ezeknek a robogóknak még..?:)
-
vicces
addikt
válasz bajnokpityu #5205 üzenetére
most olvastam, hogy a régebben forgalomban lévő motorok valószinüleg egy bevizsgáláson fognak átesni, ahol eldöntik, hogy smkp vagy sem.
üdv!:)
-
vicces
addikt
sziasztok!
van egy runnerem, és olyan problámám van vele, hogy ha huzok neki egy nyélgázt akkor elkezd fulladozni.
ha kicsit visszaveszem a gázt, akkor megy rendesen.
ha felgyorsult már akkor viszont mehetek vele nyélen, de akkor is néha néha kihagy.
az alapjárati csavarral próblálok javitani a helyzeten, de eddig még nem sikerült tökéletesre beállitani.
az alapjárat mennyire legyen alacsony?
full gyári állapotú a gép, 50-55nél jelenleg nem megy többet. szerintem normálisan kéne működnie.
sokszor indulásnál megviccel, és egy kikanyarodás igy sikerülhet akár szerencsétlenül is..:)
-
vicces
addikt
hello!
szóljatok már valamit a robogómhoz, mert én nem tudom hogy mi baja lehet.2007es 50es runner
egész nyáron ugy jártam vele, hogy hidegen nem volt alapjáratom, melegen viszont primán mőködött.
2 napja viszont melegen sem volt már alapjárata, piros lámpánál huzogatnom kellett a gázt. aztán az alapjárati csavart becsavartam. elég sokat kellett és még akkor sem jött meg az a fránya alapjárat. ma gondoltam szédszedem kipucolom a karbit. beinditottam, és csodák csodájára müködött. felpörgött lb 2ezerig majd pár perc után beállt ~1000 rpmre.
ezután mentem vele vagy fél órát a városban, hogy bemelegedjen rendesen.
ekkor már 3000-es alapjáratom lett.
ezután visszacsavartam az alapjáratit - persze még melegen - 1000-es fordulatig. most viszont megin ugy áll a helyzet mint egész nyáron, hogy hidegen nincs alapjárat, de melegen okés..
ez a karbihibája lehet, vagy a hengerrel van valami gebasz???
az elektromos szivatóra gyanakodtam régebben, hogy biztos meg van szakadva a vezetéke valahol, azért nincs hidigen alapjárat, mert nem kap delejt, de ma reggel a még amikor nagyon be volt csavarva az alapjárati csavar, nekem ugy tünt hogy müködött.illetve, kérdés még hogy a karbiban a kis fúvóka az micsoda, mert én azt hittem hogy az alapjárat fúvókája, de azt mondták, hogy alapjárati fúvóka nincs..
az szokott tömve lenni nálam, de ma nem volt kedvem szétbombázni megint.
lehet hogy x km után ha eldugult magától kititsztul??
nem hiszem hogy 1000kmenként kéne takaritani a karbit. vagy tévedek?üdv!
[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
feltéve hogy a robogó el is birja a plusz súlyt!!
elvileg már én sem mehetnék a runneremmel, mert 80 kiloval lehet terhelni. én pedig 86kg vagyok plusz még ehhez hozzájönnek a csomagok.
1xvittem egy 100 kg-os haveromat egy rövidebb szakaszon. a kormányt alig mertem forgatni, mert végig attól tartottam, hogy kifordul a robogó alólunk..:)
-
vicces
addikt
én október elején tettem le a gépet. aztán 2 ünnep között gondoltam beinditom. nagyon sokat kellett rugdosni mire sikerült beröffenteni. azota apám hetente beinditja. első rúgásra indul. gáz nélkül. az akksim vacak. a járatások nem nagyon töltötték fel, plusz a hideg garázsba is van ugyebár.
tegnap feltöltöttem. öninditóval indul gáz nélkül. előző szezonban ezzel sokat szenvedtem, de nem sikerőlt megoldani. lehet, hogy az akksi nme pörgette eléggé. most, hogy fel van rendesen töltve pöcc-röff gombnyomásra hidegben.
mikor a töltöről sikerült levennem az aksit, - sajnos ugy néz ki kicsit többet töltöttem a kelleténél - halkan de hallottam, hogy fortyog benne az akkusav.
kiváncsi leszek hogy fog müködni majd ha rendszeresen használatban lesz.[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
válasz CL Smooth #10097 üzenetére
igen. elvileg hozzáférsz a csavarokhoz. az egyiket kézzel a másikat lapos csavarhuzóval tudod tekerni.
már leirtuák a topikban, hogy kell beállitani a karbit. nagyon egyszerően hangzik, de szerintem mégsem az. függ a hőmérséklettől és a páratartalomtól is. nekem azt javasolták, hogy negyedfordulatos léptékkel állitsam a csavarokat. én ugy vettem észre, hogy még ennél is érzékenyebb a karbim..
/mindjárt kikeresem a leirást/a gyertyát én nem bántanám, csak ha már senkisem tudja mikor volt cserélve. az én gyertyámba jelenleg kb 3000 kilométer van, de amig megy nem cserélem.
:)
-
vicces
addikt
helló!
runnerbe mennyi hűtőfolyadékot kell töltenem?
le kéne már cserélni..:)
-
vicces
addikt
na ezt megduplázta
[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
szerintetek az normális, ha a karbi pöfögi vissza a benzin a bemenetén?
na nem sugárba, de szemmel láthatóan repkednek a benzin cseppek vissza.
..
valamint: runner sp50-nek mennyi a vége folytások nélkül?
sokhelyről azt hallom, olvasom hogy 95km/h körül kéne szaladnia.
nálam olyna 77-84-ig. mikor milyen kedve van... a 77 kicsit elszomoritó de az is lehet, hogy olyankor emelkedőn haladok vele, csak én nem érzem. 93 kg vagyok. lehet ez a baj.
egyébként a fogyija a gépnek 3,0-3,5 között alakulgat. a legtöbbször 3,2-t mértem eddig. nyélgáz üzemmódban mindez.
a szijat nemrég cseréltem gyárira, kb 700-800 km van benne.a max motorfordulatszám 8000-8500 között alakulgat. ezt akarnám feljebb tornészni, csak nem tudom hol kezdjem. gyujtáselektronika csere??
:)
-
-
-
vicces
addikt
volt egy olyan érzésem hogy valami baj van a szivatómmal.
szétkaptam, és kiderült, hogy folyamatosan ki van tolva a tűje, azaz zárva van.
most már értem miért kellett a karbit a téli-nyári hőmérséklethez átállitgatnom.
volt itthon egy weber szivató. pont belefért a delorto helyére. a csatit át kellett forrasztanom, mert nem egyforma a csatlakozásuk.
tökéletesen indul a gép gáz nélkül.
bár ez eddig is igy volt lévén hogy nyár van, elvileg nem nagyon kell ilyenkor szivatni a motort. már alig várom a hűvös öszt, hogy leteszteljem a hidgeben is
persze a karbit megint teljesen át kellett állitanom, mert a már működő szivatóval nem akart indulni csak ha húztam a gázt is.
remélem a 3,2-es fogyim továbbra is megmarad.
ha majd egyszer ez a szivató is nyugdijba megy, veszek helyette egy manuálist.[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
válasz salieri. #14691 üzenetére
szerintem nem kell minden inditásnál, főleg, ha kint pihen a felforrósodott aszfalton amig te pl beugrasz a boltba sörért
ennek inkább hűvösebb időben illetve télen van jelentősége. illetve próbálgasd. amikor úgy gondolod, hogy még nem hült ki olyan nagyon a henger ne húzd a szivatót. meglátod majd mikor kell használni és mikor nem.:)
-
vicces
addikt
az én runneremen is át van festve a kipufogó, pedig csak 8000km van benne.
egyszerűen leég róla a festék. nincs mit tenni, fújni kell, ha azt akarom hogy szép maradjon.
most készülök megint átfújkálni, mert úgy nézem a 2 réteg is meg fogja adni magát hamarosan..ez nem szempont adás-vételnél[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
találtam egy kis összefoglalót: robogó motorblokk tipusok
:)
-
vicces
addikt
te az 2/a az igazából egy lebutitott autóút..
bár véltem felfedezni, ha jól emlékszem a dunakeszik - m0 szakasz tényleg autóút. 110km/h autóval a megengedett legnagyobb sebesség. a többi szakasz le van 90-ezve táblákkal..
smkp-ral te elvileg oda az életbe nem hajthatsz fel......
mellesleg én is szoktam 50-essel nyomni "maratoni" távot
vác-patak-city között, ha épp nem kell vinni semmit nagymuternak, nem autóval, hanem robogóval megyek. kb 70 km oda-vissza. pikk-pakk meg lehet járni.
de volt rá példa, hogy begurultam még pestre a délután 2. felében és miután elintéztem a dolgomat, egy kicsit a pesti "fun-robogózásnak" hódolva múlattam az időt amig teljesen meg nem untam. majd elindultam vissza vácra[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
válasz mocsanisi #15587 üzenetére
szintén is. kerékpárral lehet tekerni főúton, nem csak amsterdamban
valami olyasmi rémlik, hogy ha van kerékpárút csak akkor nem lehet.
erről jut eszembe:
smkp-al viszont semmi esetre se hajtsatok kerékpárútra, mert azt nem szabad.
smkp-al városban, jah faluban illetve főúton lehet közlekedni, legnagyobb megengedett sebesség pedig a bűvös 45km per stunde!persze én sem jönnék zavarba ha esetleg elhúznék 80 km/h körül a trafipax elött.
ugyebár nincs rendszám.
ha elllógtam nem tudnak megbirságolni.
erre ha jól emlékszem még nem volt példa és remélme nem is lesz, mert azzal csak haragitanám a rendőröket a robogósokra.
nyélgáz mindenhol nálam, de azért résen vagyok.:)
-
vicces
addikt
oszom én is ezt a véleményt. nekem cross bukóm van, konkrétan ez : a fekete. dobtam bele egy oakley "siszemcsit". robógózni a városba hibátlan. tökéletesen szellőzik, nem párásodik. a napellenző nekem is pótolhatatlan. állkapocsvédelem: maximális
elsősorban én mindenkinek ezt ajánlom.van még egy ilyenem is. na ez nagyon szép, nagyon jó, de csak hűvösebb időben / télen szoktam erőltetni. nincs napellenző, párásodik, ha elfelejtem kinyitni a szellőzőket. és igazából ez a kupak nem is robogón érzi jól magát...
egyébként sztem kb mindegy milyen bukót vesz. alsókategóriás bukó esésnél a robin meg fogja védeni az ütéstől. a 4T-n pláne..
volt szerencsém egy 12000 forintos gagyi bukóval betont fejelni. nekem semmi bajom, a bukó egy kicsit viseltes lett.. szerencsémre:)
-
vicces
addikt
nagyon hülyének nézik a rendőröket...és azok azok is.. cimbit nemrég fülelték le abszolút jogsi nélkül, leonardon... se jogsi, se forgalmi.. ..60k küvecs, és most is ezzel a géppel jár melóba, illetve mindenhova. most egy pár évig a statisztika szerint megint ellesz elvileg. :
[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
válasz klaczi #16278 üzenetére
az elektromos szivatónak elvileg csak 12 volt kell.a szivatópatront ha kiszereled, a közepén lévő "fütyinek" ki kell emelkednie. ekkor zárja normál működés közben a szivató fúvókát. ez kb 2 perc, bár még soha sem mértem le. illetve hidegben logikusan tovább tart míg bemelegszik. egyes modelleken van hőérzékelő is. ezek szerintem pontosabban szabályozzák a szivatást, mert akkor veszik vissza amikor már megfelelően bemelegedett a motor/hűtővíz, nem pedig amikor át tudott melegedni a szivató patron..
"...Hidegindításkor mindig vacakolni kell egy kicsit a gázkarral, mert nem igazán van rajta szivató..."
ez most nem értem, hogy nincs is rajta, vagy csak nem működik..
egyébként a manuális szivató sztem jobb, én biztosan nem bántanám, inkább megpróbálnám rendesen beállitáni/kipucolni.én s csak azért cseréltem a rossz szivatómat szintén elektromosra, mert ingyen kaptam egyet. egyébként kb 12-16 ezer küvecs lett volna.
....
a hidegindító sprére nem véletlenül lehet az a mondat felírva. én nem emlékszem, hogy bármilyen külső segitséggel kellett volna indítanom a motoromat a legnagyobb hidegben is..
ha nem akar indulni legrosszabb esetben rárúgnék gyújtás nélkül néhányszor a berúgóra, egyéb esetben lehúznám a gyertyapipát és indítóznék.. de ez nem normális állapot.. kivizsgálást és javitást, beállítást igényel az ilyen gépjármű[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
-
vicces
addikt
válasz Tothgera30 #16960 üzenetére
az enyém 3-3,5 között kéri a 95-ös benzint, olajat meg nem mondom pontosan, de 2000km-re tuti elég 1 liter. kb évente 2500-3000 km megyek vele. az olajat szezon elején feltankolom, és legközelebb csak következő évben. néha még a télen felöntöm megint, de csak ha olyanom van.
:)
-
vicces
addikt
válasz Tothgera30 #16963 üzenetére
hát ez abszolút vegyes fogyi. a tankot le szoktam üriteni. 160-170 km után tankolok legtöbbször. ebbe benne van a városi/városon kivül/ - értelemszerűen hideg-meleg utak is.
nálam ennyi. de jövőhéten megint tesztüzemben lesz a gép ha hazaérek, mérek friss fogyit is.
0 fokig bírom a kiképzéstén a helyedben nem cserélnék. sok kenyeret nem kér. a runner egy kicsit nagyobb. a lényeg ugyanaz. sőt a tiéd injektoros.biztos nem cserélném le.
én is csak azért nem adom el, mert akkor minek vettem meg. ellesz ez még nálam amig megfizethető marad a benzin..[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
na azt hiszem a fogyi mérése nálam idén már elmarad. ilyen hidegben még az autóba sem szivesen mászok ki.
pici akkumlátor már ki is került a jó meleg pincébe. valamikor jövőre a jó időben folyt.köv.:)
-
vicces
addikt
válasz leroyclub #17105 üzenetére
azt az olajat használd csak el ami benne van, ha még gurulgatsz vele. aztán válassz egy kedvenc márkát és azzal pótold. de cserélni nem sok értelme lenne kivéve ha a motor évekig le volt rakva.egyébként ez a motor elégeti a kenőolajat is. gondolom a kétütemű motor működésével tisztában vagy..
ha nagyon akarsz olajat cserélni a hátsó hajtóműben viszont kicserélheted.
hűtőfolyadékot is nyugodtan kicserélheted, nem nagy pénzösszeg és legalább tiszta lesz az is benne.
kb ennyi..[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
válasz leroyclub #17112 üzenetére
a leeresztő csavarhoz ne legyél rest lehajolni. sokan nem találják elsőre, pedig ott van, csak jól meg kell nézni. sr-en nem tudom melyik oldalon van, de tuti ott van valahol. a betöltő pedig egy műanyag kupak szokott lenni valahol a tengely vonala felett. miután kicsavartad közepén kicsi nívópálcával is szokott lenni sok motortípusnál
az olaj, hajtóműolaj. kis kiszerelésben is kapható. ha kijutok a garázsba megnézem a pontos tipusát is.
én is lecserélem évente és szinte mindig nagyon mocskos, undorító, hányadék állagúként folyik ki az előző olaj. peidg csupán kb 3000 km az éves futásteljesítménye az én robimnak nálam.
hiába, a szemem már csak a szép, tiszta fáradtolajat kívánja dehát ha használódik az olaj...:)
-
vicces
addikt
válasz runner 125 #17159 üzenetére
de gondoljunk csak azokra a robogókra, amelyek nem valók 70 km/h-s sebességre. pl a kiskerekű gépecskékre..
:)