-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz barthagy #14395 üzenetére
Én sem vagyok motorguru, így nem lenézésből nem javaslok nagy gépeket.
Sőt, ismerem a magyar motorosoktatás színvonalát is, mivel van A jogsim,
tehát azt sem állítom, hogy rosszabbul motoroznál bárkinél is. Viszont már
a többiek is leírták, hogy mekkora galiba lehet a jogsi nélkül vezetésből, így
én ezt semmiképpen nem támogatom, s azt javaslom, hogy tedd le a jogsit.Annak ellenére, hogy a papír megszerzése után elképzelhető, hogy semmi
tudásbeli különbség nem lesz a mostani "állapotodhoz" képest, nem tartom
jó ötletnek, hogy nem csinálsz jogsit, mert nincs rá időd - de ülnél 250-esre.
Nem veled van bajom, hiszen nem is ismerlek, de a hozzáállás "félelmetes".ON: nem tudom, mivel jársz, és az most mennyit eszik, de a nagyobb robik
is tudnak kajálni, ha húzod nekik. Nekem pl. egy Majesty 180-asom van. Ez
viszonylag jól húz, a városban bőven elég (és Érdre is simán kimennék vele),
de 3,8-at megeszik 100 km-en. Meg mondjuk az autópályán nem is nagyon
fickós - ha esetleg arra mennél, akkor tényleg 250-eseket kellene nézegetni.
Oda persze nem mehetsz fel rendszám nélkül, tehát mégiscsak kell jogsi. -
runner 125
nagyúr
válasz barthagy #14395 üzenetére
Nem tudom szerepelt-e valamerre, h mennyit szánnál a témára.
Ahogy írod, Te az autót akarod vele "kiváltani" - nah erre szvsz kevés lesz a 125 köb. Min. 200-ast, vagy 250-est néznék.
Ha, tetszik a retro forma - Vespa, bátran bevállalható, de ahogy írtam már feljebb, ezekben típusokban teljesen egyforma blokk van.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14400 üzenetére
Akkor aksi, gyújtás, elektromos kábelek, és ilyen téren nézz még szét, bár egy ilyen új motornak szerintem nem lehet nagy gondja. Ha ráadod a gyújtás, műszerfal világításnak kell lennie és égnie kell az összes lámpának, még az indexnek is működnie kell, sőt ha rádobod a távolságit, annak is világítania kell.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
Eh, ez az Italjet Formula 125ccm mekkora cool már.
2 henger, 2t, a hangja egyedi az tuti.
Jópofa robogó, csak kár, h kb esélytelen alkatrészt szerezni hozzá.mod.
Dupla maxi Runner blokk - ronda de finom.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14404 üzenetére
Havernak volt egy, olaszból hozták, valami 200k-ért, 50-esként használta egy nyár idejéig, azután a főtengely kikukkantott a külvilágba és nem tudott szerezni hozzá gyárit, így olcsóért eladta. Gyárilag átalakított 125-ös Morini blokk van benne (két hengerrel), ha egyszer megáll, nem érdemes hozzányúlni, mert az alkatrészek és a szerelése többe kerül mint a motor, így a szervizesek se szívesen vállalják.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #14405 üzenetére
Jaja, arról olvastam, h Morini blokkos, egyesek szerint nagyon hasonlít a Katana blokkjára.
Bezony, ez addig jó, míg valami nem adja meg magát rajta.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
barthagy
csendes tag
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, meg a tanácsokat. Vespával szemezek, mert egyre többen mondják, hogy elég jó motor. Nézegettem a gilera runnereket is, mert ezeket is dicsérték és teccenek is.
Amúgy kb mennyit fogyaszthat egy 180 ccm es kétütemű? Gondolom az 5-öt azért bekajálja.Mindenesetre kinézek pár konkrét motort és majd megkérdeznélek titeket mi a véleményetek róluk.
Egyébként mire érdemes figyelni, amikor vásáról egy robogót az ember? Főleg motorikus szempontból -
runner 125
nagyúr
válasz barthagy #14407 üzenetére
Ahogy írtam már kétszer, most harmadjára; ha Piaggio vonalon nézelődsz, teljesen mindegy, h Vespa-t, Piaggio-t, vagy Gilera-t veszel, mivel a motorjuk csontra megegyezik.
(Értelemszerűen a végáttétel, kerékméret a különbség, de maga a blokk ugyanaz.) Úgyhogy, ha valaki a Vespa-t isteníti, éppúgy isteníti a Pigit és a Gilera-t is.
Ebben az esetben az lehet döntőérv, h melyik tetszik formára jobban / melyik kényelmesebb számodra.Javaslom az első hsz. elolvasását, ott igyekeztem mindent leírni.
A 2t 180 nagy lutri lehet, mivel 10-ből talán 1 korrekt állapotú, a többinek lóg a bele. S, össze vissza kamuzzák az évjáratokat. (Persze a 180/50 témásoknál.)
Típushibák; blokkszilentek idő előtt elkopnak - lóg, kotyog a blokk, kanyarban ide-oda mászik, ami roppant balesetveszélyes.
Vízpumpa egyszerűen meghal, csöpög a hűtővíz, ha nem figyel az ember így meg lehet főzni. A felújító szett nem költséges viszont ezek a maxi 2t blokkok belső vízpumpások, így a cseréjéhez teljesen szét kell húzni a blokkot, normális helyeken ez alapból 20k munkadíjtól indul.
Egykerekezéstől az első felfüggesztést szintúgy hamar ki lehet nyírni. A régi ('97-'98 végéig gyártott) típusoknál a zsíros villa mára már merev villa. Az olajos becsúszószárai is hajlamosak meghajolni az ütésektől.
Ebből fakadóan kormánycsapágyak állapotát is ellenőrizni kell.Nagyjából ennyi, ha erre esik a választás előtte ide linkeld be, talán tudunk még az alapján is segíteni.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz runner 125 #14409 üzenetére
Lejárt a mod időm.
Fogyasztás:
Teljes mértékben elhasználtság/kopottság és csukló függő.
180 2t-t az ember élvezetből és szerelemből vesz első sorban , nem azért, h 3 literből eljárjon 100km-t, e célra 4t-t kell venni.
Átlagban elmondható, h egy szép állapotú 25000km-t futott darab is megeszik 5 litert vegyes használat mellett, egy sportszűrővel hajtott 8-9-et, vagy többet.Keress vissza, a hengerfejtémáról már írtam. A lényeg, h a 180-as fogyasztása is csökkenthető 4 liter környékére egy nagyobb sűrítésű hengerfejjel.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
r-chee
őstag
válasz Tothgera30 #14403 üzenetére
Gyújtás ráadása után műszerfal világítás csak pár másodpercre gyullad ki, ami 100%-ra normális dolog, LCD-n megjelennek az információk, index működik, világítás csak járó motornál kapcsolt be eddig is, ami szintén 100%, hogy normális.
Szikra szép erős van, vákumszivattyú tökéletes, gyertyára is kerül most benzin. Indítómotort szépen hajtja az akksi - ettől még lehet sz*r?
A forgattyúsháznál v alakban elhelyezkedő membránok jónak tűnnek, indításra mozognak.
Próbáltam kicsit játszani benzin-levegő keverékkel, de egy hangyafingnyi jele sem volt indulási szándéknak, vissza is állítottam a csavarokat oda, ahol voltak.Akkor most valami elektromos hibával nézek szembe (gyújtás, csatlakozások stb.), annak ellenére, hogy van szikra, és indítómotort is hajtja az akksi? Utóbbit holnap majd feltöltöm csutkára, biztos meggyöngítette kicsit az elmúlt két nap.
Ehhh.
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
annus5736
csendes tag
Sziasztok
Tanácsot szeretnék kérni, szerintetek melyik jobb???
1., motorro polly 125
2., tauris fiera 125
már nem tudom melyiket vegyem meg -
annus5736
csendes tag
válasz Tothgera30 #14416 üzenetére
köszi szépen az infót a kymco nem jó meg a matrix sem azt hiszem kipróbálom a taurist és ha jó lesz megveszem,kinézetre nagyon tetszik pont hozzámvaló,...
-
runner 125
nagyúr
válasz annus5736 #14414 üzenetére
Szerintem a Csájnácsing Csöcske 125 nyerőbb választás lenne.
Nem áll szándékomban személyeskedni, de ne legyél már ennyire tipikus nő vazeg.
Idejöttél egy kérdéssel, amire többen írták, h ne - de Te ezt már a post megírása előtt eldöntötted, h neked márpedig az kell.Vicc nélkül, ahogy már mondták - egyiket se vedd meg. Nagy szar az összes ilyen kamurobogó.
Fél évig talán bírni fogja, utána minden nyűgje lesz. Elektromos problémától elkezdve, motorikus minden.
Nem beszélve arról, h regadóval, műszakival, több mint 4 kiló egy ilyen fos. Annyiért kapsz hibátlan állapotú pár éves Piaggio blokkos robogót, ami nem fog otthagyni az úton.Ha, már nagyon távol-keleti a robogót kellene vennem, maximum Kymco, de ezenkívül semmi mást.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
annus5736
csendes tag
válasz Tothgera30 #14421 üzenetére
én is igy gondolom...
-
annus5736
csendes tag
köszi szépen a tanácsot... majd ha valami probléma lesz vele eszembe fog jutni az írásod
-
mocsanisi
senior tag
válasz annus5736 #14428 üzenetére
Nem azért nem fogod tudni eladni mert baja lesz, hanem szimplán az ilyen típusokat nem keresik. Vespa, runner, sr50, aerox, f12. Ezeket keresik, és ezeket is érdemes venni, de persze még van 1-2 fajta...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
mokus1
addikt
Mennyit fut el egy kis robogó? 125ös 4T-s? Ez egy hülye kérdés de kíváncsi vagyok mi az átlag kb
Ja és a Daelim-ről amit a fórumba olvastam nem rosszak.Ez így van ha úgy alakul merjek Daelim-et venni?[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz mokus1 #14430 üzenetére
Ez használat és szervizfüggő.
Jó olajjal hajtva, és 5-6000km-enként cserélve, normál, egy személyes használat mellett 45-50.000km-t el kell mennie egy dugattyúnak.
Egy barátom 400-as Majesty-jében most volt 70.000km. De, 90 fölé nem megy vele."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
mokus1
addikt
Valaki a Daelim-ekről?
-
runner 125
nagyúr
válasz mokus1 #14432 üzenetére
Nem volt velük tapasztalatom, így bátran nyilatkozni nem merek róluk.
Ezek nem valami Honda licenszes robogók?Lehet, h jól bírja - de, pl. alkatrész van hozzá? Utánanéztél, h van-e pl. idom, vagy akár motorikus bontott alkatrész? Ez sem egy gyakori típus, nehogy ebbe a hibába ess.
De, én továbbra is azt mondom, h bizonyítottan bevált típust kell venni.
Pigi vonal, Majesty-k, Leonardo-k, Honda-k.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
mokus1
addikt
válasz runner 125 #14433 üzenetére
Esetleg F12 phantom? Nem veszek 50esnél nagyobbat de a 60-70 jól jönne.
-
runner 125
nagyúr
válasz mokus1 #14434 üzenetére
Jah azt hittem Te is a 125-ös kategóriában keresgélsz, mivel a kereső javarészt ekkorákat dobált ki rá.
Minarelli blokk, jó választás.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
r-chee
őstag
válasz Topiccsendőr #14424 üzenetére
A szikra olyan erősnek tűnik, hogy agyonvágna egy egész ménest is .
Bár érzésre megfelelően nagy a kompresszió, előfordulhat, hogy főtengely szimmering ment széjjel?[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
mokus1
addikt
Piaggio Zip vagy Keeway Hurricane vagy Focus.Piaggio felé huzok remélem jól teszem
-
Tothgera30
Ármester
Milyenek a gyári görgők NRG Power-ben? Több helyen 7,5g-ot olvasok, de máshol megint mást írnak. Érdemes bele azt venni, vagy cseréljem könnyebbre, gyorsulása tökéletes, végebesség lehetne magasabb hogy legyen tartalék még, persze nem lesz agyonhajtva, tudomásom szerint főleg 40-50km/h-val van használva, maximum 7000-es fordulaton.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
barthagy
csendes tag
válasz runner 125 #14409 üzenetére
Köszi az infókat, ezeket szem előtt fogom tartani. Lehet hogy tényleg küldenék pár linket amit kinéztem magamnak, nemsokára jelentkezem, köszi
-
Sdi
addikt
Sziasztok srácok
Meg tudná nekem írni valaki, hogy egy régi Yamaha Jog V27-es kilométeróráján, mit is jelent a zöld kijelző kigyulladása ? A másik ugye / az olajos kanna / egyértelmű, de ezen csak japán írásjelek vannak, ezt nem igen értem , leírást meg nem nagyon találtam róla.
Előre is köszi a választ."Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!" /Manuel Scorza/ ..." Nem táncolunk úgy, ahogy Brüsszel fütyül ". Inkább úgy táncolunk, ahogy Moszkva fütyül.
-
Sdi
addikt
válasz runner 125 #14448 üzenetére
Nem igazán tudom , mindössze két lámpa van rajta, az említett olajoskanna és ez. Mit jelentene az a speed limit ? Nem hiszem, hogy túl gyors lennék , mert már induláskor kigyullad. Idáig csak néha bevillant, főleg indításnál, de most már szinte egyfolytában ég.
"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!" /Manuel Scorza/ ..." Nem táncolunk úgy, ahogy Brüsszel fütyül ". Inkább úgy táncolunk, ahogy Moszkva fütyül.
-
runner 125
nagyúr
Japó belpiacos robogókon van ilyen lámpa.. , meg nem mondom pontosan, de kb 30km/h -nál már ég, h túl gyors vagy.
Fotózd le, így passzolom.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Formula-1
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Horgász topik
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- 3D nyomtatott versenypályák
- Philips 4000i AC3858/50 légtisztító
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000