-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz Brogyi #14550 üzenetére
Pedig de.
Ez csontra megegyezik a 125-ös meg a 300-as Nexus külsejével. Semmi más nem történt, mint kapott egy másik matricázást.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz mocsanisi #14534 üzenetére
Pisti nevű szerelőnél van, ő szokott most pörögni rajta, én csak tippeket adok, meg méregetek, de a legtöbbet ő dolgozott vele. Nekem munka után van időm benézni. Elég szopatós volt ez a dióda dolog, de megvan. Beraktunk egyet a CDI elé és működött. Volt még valaki, aki itt a fórumon ugyanezt mérte ( hatalmas feszültségcsúcsok az akkumulátoron) lehet neki is ilyen gondjai vannak. Utánanéztünk szakirodalomban, az ellenállásos gyertya nélküli üzem kinyírja a CDI-t. Szóval ez volt. Egy szar gyertya magával rántott egy csomó alkatrészt.
Ha mindezt egy műhely csinálná órabérben elég horror lenne. Senki nem fizetné ki. Érthető, hogy leszarják a szerelők, de nem szép dolog persze.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
mocsanisi
senior tag
válasz Topiccsendőr #14553 üzenetére
Ezért is köszi Önindító motort megrendeltem amúgy, hétfőn, vagyis ma itt van, haverom majd bedobja Istvánnak Mégegyszer köszi hogy ránéztetek, horror ez az elektronikai probléma
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
r-chee
őstag
NRG-men új hengerszett helyett fel akarom furattatni a hengert D0.4mm-rel + új dugó.
Kérdés: Nincs a henger falán valami speckó keményített bevonat stb., szal ha meg lesz fúrva a henger, nem lesz túl puha az anyag stb? Mellesleg öntöttvas hengerről van szó.(Hogy miért kell, arról röviden csak annyit, hogy túl sok olajat kapott... )
üdv.
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
r-chee
őstag
válasz Topiccsendőr #14557 üzenetére
A dugattyúm kétoldalt szétkenődött, mintha jó mélyen felszántották volna, belekent illetve belehúzott henger falába is, gyűrűk is sérültek. Akik látták, hogy néz ki, mind azt mondják, nem volt megfelelő az olajzás, dugó kitágult, s az csinálta a galibát. Lehet, hogy a gyári kifup lecseréléséből adódó nagyobb átáramlás a hiba fő oka.
De ez most mellékes, koncentráljunk a lényegi kérdésre .
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
r-chee
őstag
válasz Topiccsendőr #14559 üzenetére
Én nem értek hozzá, de azt mondták, hogy finoman szólva kiszopta a kipufogó a hengert . Nem találkoztam neten efféle hibával, de ettől függetlenül még megeshet.
Ha összerakom a gépet, állítok az olajpumpára menő bowdenen, s teszek némi olajat külön a benzinbe is. Vagy csak simán a benzinbe keverem az "egészet", olajpumpát meg kikötöm.Ki kell szednem főtengőt is, szal forgattyúsházat ki kell tisztítanom a fémdaraboktól. Plusz új szimmeringek is kellenek.
Na de: #14556 ??
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
zkn.28
csendes tag
Most kezdtem el az A1-et. Milyen motort ajánlanátok?
Robogó nem tetszik annyira inkább valami gyorsasági kinézetű lenne a legjobb. -
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14560 üzenetére
Nah itt a probléma, ha a dugattyúd és a gyűrűd bedarálta/szétkente és fém darabok kerültek mindenfelé, akkor érdemes a főtengelyt és a hajtókart is bevinni bevizsgáltatni, ismerek egy jó mestert Nyíregyházán, konkrétan Karsai bácsit, ő pikk-pakk feljavítaná neked, de ránézésre is megmondja hogy az adott alkatrész használható-e még, vagy sem, ugye ne hiába van 30-35+ év tapasztalat mögötte. Ilyenkor szokott az lenni hogy a hajtókat és a főtengely eldeformálódik és összerakás után újra szétdobja magát! Végül is úgy látom hogy rájöttél a hiba okára hogy miért nem indult! Bár így nem lesz olcsó mulatság a dolog, viszont én azt ajánlom hogy ha már átnézeted a főtengelyt, hajtókart és gondolom új csapágyakat is raksz bele, akkor már karbon membránt raknék és vennék egy 70-es vas hengert hozzá való dugóval, mivel annyiba fog kijönni mint egy normális esztergályos munka a régi hengereddel! Bár te tudod, de én nem baszogatnám a régit.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
zkn.28
csendes tag
Ez drága nekem.
Az Aprilia rs 125-öt nézegettem még.
Megéri venni vagy már szét vannak hajtva?[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz zkn.28 #14564 üzenetére
Olyat ne, kivéve ha első gazdásat veszel, minden papírjával, de ha a CBR drága akkor nem tudom mint vársz az RS-től, egy normális állapotú még drágább. Olcsóbban lenne YBR vagy CG, attól olcsóbban meg végképp ne vegyél motort, mert csak trutyit vennél, van kerékpár, azzal is lehet közeledni.
#14566 zkn.28: Muszáj leszel, ha nem felújítással akarod kezdeni a dolgot.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
zkn.28
csendes tag
válasz Tothgera30 #14565 üzenetére
Értem.
Akkor gyűjtök! -
r-chee
őstag
válasz Tothgera30 #14563 üzenetére
Fúrás, hónolás cégnél helyben megoldható, nulla forintért. Adott minden szerszám, s CNC-ből is akad jópár .
Főtengelyt nem szándékozom megnézni, csapágyak is maradnak, szimmeringek lesznek cserélve, meg ugye a fúrás s új dugó.
Alkatrészek 10E-ből kijönnek, ha nem válik be, akkor lesz a komolyabb lépés, vagyis erősített főtengő és 70-es sport hengerszett.
Remélem azért összejön a fúrás...Múltkor, mikor már napok óta baxakodtam vele, egy hirtelen ötlettől vezérelve, 10 perc alatt leszedtem a hengert és a dugattyút. s akkor tárult elém a csodás látvány .
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14569 üzenetére
Értem, te tudod, bár én megnézetném valami szakival mert így nehogy széttolja azt is ami eddig jó volt. Na, sok sikert és szerencsét kívánok a továbbiakban a megmunkáláshoz és az összerakáshoz is, bár azért a bejáratással csak óvatosan, nehogy megragadjon.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
DigitXT
félisten
válasz student #14567 üzenetére
Hasonlóak, igen... Mondjuk a SYM-ről állítják, hogy minőségi,
meg hogy pl. Ausztrália legkedveltebb robogója a VS125/150:
nekem mindenesetre sem a bérelt Mio50-nel, sem a saját VS
125/150-emmel nem volt gondom. Utóbbi ha rendszámos lett
volna, talán a mai napig meglenne - noha annak ellenére nem
volt új, hogy annak hirdették, de műszaki problémája nem volt.
(A Majesty mindenesetre öregebb, és bizonytalan az előélete,
több is vele a gondom sajnos, de persze jobban is megy, stb.) -
Bling95
őstag
válasz Tothgera30 #14565 üzenetére
énis ezen töröm az agyam és mindig az rs-nél lyukadok ki, cbr csúnya akárhogy is nézzük.... olyan jelentéktelen kinézete van...
csak pl ha teszem azt megveszem 3-400-ért az rs-t és utána még egy 100-st rákell költeni az még akár beis vállalnám ha utána egy erős szép üzembiztos gépet kapok. kérdés hogy tényleg üzembiztos lesz e utána vagy az már nem a 100k-s kategória
-
Bling95
őstag
válasz DigitXT #14573 üzenetére
rs50-nek mondjuk azért szintén nevetségesen virsli gumijai vannak, meg a kipuff nameg a csodás hang.... viszont ettől függetlenül egy cbr-en ( mármint nem az új fajtán ... az szimplán nem tetszik meg pénzem sincs rá) iszonyatosan hülyén néznék ki
cbr kisebbnek tűnik nekem mint egy rs és azrét figyelembe kell vennem vásáréásnál hogy 183-185 centi magas vagyok
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz runner 125 #14552 üzenetére
Hát ezt jól benéztem. Csak a cimke más.Teljesen ua. mint a Blaupunkt VCR és a Panasonic,de ez már történelem.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #14554 üzenetére
Köszi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Gergello
addikt
-
Bling95
őstag
válasz Gergello #14577 üzenetére
Yamaha-nak van meg szep gepe .... Yzf-r125 talan ?? Csak azok meg eleg ujak még szoval draga. Cbr teljesen kilove...
Es igazandibol itt kiis fogyott az a1 kat mert ezeken kivul meg az rs-k mito-k vannak.
Esetleg endurokat kene megnezegetni meg de azok meg nem igazan az en vilagom( bar az uj 125-s ktm-t elfogadnak, baromi szep)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz r-chee #14560 üzenetére
Vashengeres vizesnek úgy tudom semmi nincs a falán, csak az aluhengeresek nikaszilasok. De ez nem jelent semmit. Sajnos nincs Piaggio típusismeretem. Aprilia vashengernél simán meghónoltuk, dugócsere, és szaladt tovább.
Kérdés, hogy a dugattyúd a szegény keverékes üzemmód (rossz karbibeállítás) nagyobb hőterhelése miatt dagadt- e bele a hengerbe, vagy tényleg nem kapott olajat. De olajat kap a pumpától, terheléstől függően, ezt szerintem kilőhetjük. Nem hinném, hogy annyira vissza van véve az olajozás, hogy megragad. Persze ez csak egy vélemény.
Ha simán bekevered benzinbe, akkor még nagyobbat zakózhatsz egy rossz karbi eállítás során, mert ha megint szarul állítod be, akkor garantáltan kevesebb olajat kap.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz r-chee #14569 üzenetére
70 eshez illik 17,5 karbit venni, meg egy normális csövet. Az egész motort megveheted újra.
Inkább vegyél egy motort, ne egy robogót reszelj, mert pénztemető.
Főleg ha egy ilyen drága fajtán kísérletezgetsz. Inkább egy levegős Jogot vettem volna arra, hogy hogyan tudom megragasztani a dugót, meg hogy állítok karbitNem menekülsz a csendőrség elől.
-
addikt
Kymco Filly 4 ütemű robogónál hol kell kivenni a fojtást ?
-
-
apóka
aktív tag
Sziasztok!
Robogót szeretnék venne. Néhány fórumozó tanácsát kikérve és alaposan átgondolva a következő típusok jöhetnek nálam szóba:
- APRILIA Scarabeo
- Piaggio Liberty
- Malaguti Ciak
- Yamaha Why
Ez a sorrend már az érdeklődésemet is tükrözi. Jó lenne 100-as (de csak rendszám nélkül) de mivel ritkább és rizikósabb, igy feltehetőleg 50-es lesz.Rövidebb távolságra, jó "szélvédelemmel" ellátott robogó, komfortos kerekekkel. Javítsatok ki, ha ezek nem felelnek meg a kritériumoknak.
Csak használt érdekel.......
Van itt egy, de a tulajdonos töredelmesen bevallotta, hogy az utóbbi időbe elgyengült, szakszervízzel beszélt, azt mondták, hogy kopott a gyűrű. Hajlandó lenne komolyabb összeget engedni az árból.
Elgondolkodtam a dolgon, ha én újíttatom fel, akkor mennyibe kerülhetne a javítása? Minőségi hengerszettel? Eseteleg ha a főtengelyt és egyebeket is cserélni kell mekkora költséggel számolhatok (anyag+ munkadíj)? ..... az biztosra vélem, hogy nem elég a gyűrűket kicserélniFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
Tothgera30
Ármester
Az elgondolás jó, én talán a Scarát ajánlanám elsőként, abból is az újabbakat, azokról rosszat még nem halottam. Ahogy látom Morini blokkos a Scara, tehát a dugó + gyűrű olyan 10 ezerből lazán kijönne, mivel ugye ezeket együtt szokták cserélni. Bár 15 ezret futott motorban nem tudom miért kell már cserélni, na mindegy, szerintem futott az már 25-30 ezret is, bár ha felújíttatod akkor olyan lesz mint egy új. Tömítéskészlet valami 800 Ft, csapágyak meg 2-3 ezerből megállnak. A gyári levegős henger, persze szettben pedig 18 ezer forint körül már van, a komolyabbak 20-25 ezrestől indulnak, a 70-esek meg 30-35-től persze ezek kicsit jobban fognak lépni mint a 100-asok mivel magasabb fordulaton üzemelnek. Főtengő 30 ezer forint körül indul, de azt nem szokták cserélni, csak felszabályozzák, újracsapágyazzák és mehet vissza. Egy szakszervizben elkérnek 50-60 ezret a felújításért, persze itt minden kis apróságot felszámolnak (óradíj 4800Ft körül van, vagyis két éve még annyi volt), de általában jó munkát végeznek és adnak fél év garanciát a blokkra, szerelés tuti benne lesz egy 20-asban, tehát hengerszettel, átnézve, nem jön ki 50 ezer alatt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
apóka
aktív tag
válasz Tothgera30 #14589 üzenetére
Bár 15 ezret futott motorban.......
Óra szerint 15..... de mint tudjuk, használt robogó hirdetésnél talán csak a színe biztos
Vagyis ha hosszabb távon gondolkodok, akkor egy tisztességes felújítás kb 60k.Átnézve a hirdetéseket kétféle van: 7-11e km között és 20 felett....az utóbbit tartom reálisnak.
Vagy veszek 130k-ért egy "keveset" futottat és 2 év múlva költök rá 50-et.......vagy megveszem ezt nagy engedménnyel, rendbe teszem a motort és kimegyek vele a világból.
Esetleg kifogok a piacon valami normálisat, persze ehhez szerencse is kellene.Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
Tothgera30
Ármester
Az én véleményem az hogy nyugodtan vedd meg ezt ha enged az árból, és neki van oka engednie mert fel kell újítani a gépet, te meg felújítod és lesz egy olyan motorod amire biztosan számíthatsz még minimum 20 ezer km együtt töltött futkározás után is. A hirdetések nagy része gyanúsan visszatekert km órákat és kamu évjáratokat takar, tehát ami nagyon jónak tűnik, az valószínűleg nem úgy van, így egy pofás Scarát vennék 120-150 ezer forint körül (annyiért már lehet olyat venni ami nem bontószökevény Olaszból és nem újítgatták már fel milliószor). Hogy miért Scarát? Mert volt anno az Apriliánál volt olyan akció hogy adtak Scarát kb. 390k körül és 120-ért beszámoltak egy bringát is, akkor elég sokan vettek ilyet, tehát valószínű hogy nem egy külföldi kereskedésből szabadult motort veszel papírok nélkül, de ha külföldi a gép (semmi baj nincs vele ha megkímélt és ellenőrizhető) akkor csak papírosat vegyél.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
apóka
aktív tag
válasz Tothgera30 #14591 üzenetére
Holnap beszélek vele, megtudom, hogy mit értett "a hiba miatt jelentős " kedvezményen
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
runner 125
nagyúr
Hali!
A sorrend ok, de a helyedben én leszűkíteném az első kettőre.
Nézd, egy motort felújítani nem kis pénz. Mocsanisi példája tökéletes, aki már vagy 70k + -t költött a motorra.
Mivel a _korrekt_ szerelő nem félmunkát végez, így javasolni fogja az esetleges, más elgyengült/elkopott alkatrész cseréjét is. Értem ez alatt: Fúrással olcsóbban kijössz. Ennek díja ~ 5k + a dugó ára. De, ilyenkor már elvszerűen ellenőrozni kell a főtengelyt, hajtókart, csapágyakat, s ha a tengelyt nem ide, de a csapágyakat és a szimeringeket cserélni kell.
Hajtás részén is érdemes ilyenkor szétnézni. Variátort csekkolni kell mennyire hullámos, görgőket, szíjat szintúgy.
Úgyhogy - ha még új hengert nem is vesz rá az ember - 35k-t alsó hangon lazán lehet számolni egy ilyen jellegű "felújításra" munkadíjjal együtt...én általában azt javaslom mindenkinek, h a 100k-t pótolja ki valahogy, és vegyen egy korrektebb állapotú gépet, ami nem lesz hamar pénztemető.
mod.
Itt közben olvasom még a postokat.
Ha, Te nem is, de valakit vigyél magaddal aki jártas a témában.
Mivel simán állíthatja azt, h "áh, csak fúrni kell, semmi más baja nincs" - S, az is előfordulhat, h megszorult valamiért nemrégiben - az, az kapott a főtengely is. Szélsőséges példa, de fel kell készülni mindenre.Egyébként az óra szerinti 15.000 alatt nem kophat el egy motor.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Itt van pl. ez a Scara.
Számomra sokkal bizalomgerjesztőbb. Elképzelhető, h ebben sem ennyi km van, de legalább gyári állapotú, és megkímélt, karcmentes, kis könyvecskéje is megvan, gyári kulcsokkal. Ha, már valaki ennyire ad / vigyáz a külsőre, a motort sem hanyagolja el. Ez tuti.Tudom, h ez nem Bp. , csak alternatívaként linkeltem - bár azt mondják a legjobb vételek mindig az ország másik felén vannak. A Nexus-ért összesen 640km-t mentem, a Runner-ért hajlandó lettem volna 820-at is bevállalni, de találtam közelebb.
Igen, én szélsőséges példa vagyok.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tothgera30 #14589 üzenetére
Moriniban kell a főtengelyt is cserélni. A csapágyakat mindenképpen. Kérdés, hogy megforgott e benne a főtengely. Centírozzák, felszabályozni nem szokták. Nem siklócsapágyas.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
r-chee
őstag
válasz Topiccsendőr #14579 üzenetére
Karbim az 17.5-es alapból.
Amit írtál az olajzás-karbi kapcsán, abban lehet, hogy van valami igazság. Bár levegőcsavarom sosem volt nagyon kitekerve, max 2 fordulatot, levegőszűrőm sem sport, hanem gyári.
Ma megjött a Vertex dugattyúm, héten hozzá lesz fúrva/hónolva a henger, aztán meglátjuk.
Olajzáson állítok egy kicsit nagyobbra a biztonság kedvéért, s benzinbe is fogok keverni egy hangyányit.Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
apóka
aktív tag
Köszönöm az újabb infókat fiúk.
Tuti, hogy nem 15e van a motorban, ebben biztos vagyok....
Néztem azt a feketét is, beszéltem is a tulajjal. Több motort is hirdet (vagy hirdetett) megismerem a hátteret. Hozzám 370km-re van, oda- vissza 23k az üzemanyagköltség.....oda csak biztosra mehetnék.
Rengeteg viszonteladót felhívtam, elvétve akad olyan, aki használja és úgy hirdetiFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
No, megoldódni látszik a fentebb tárgyalt hibás gép problémája, már levették a hirdetést, szerintem elkelt.
Újabb két jelöltem:
- ez 100-as, tudomásom szerint nem lehet megkülönböztetni az 50-es től. A színe gyögyház....ez nem igazán jön beFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
barack1997
senior tag
Nagyon megy a '97-es Suzukim gyerekek ! Eladtuk a Toreo-t 85-be. Lesz Runner-em,és most a Suzuki-n van egy rakat Monster-es matrica + egy piros ledes fénycső. Imádom ezt a gépet,városi cirkálásra lesz használva,aztán a Runner meg meg lesz túráztatva majd, és esedékes a Suzukiba a hangcucc és majd a Runner-be is lesz
[ Szerkesztve ]