-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
dJ Peer
aktív tag
F12-esre megéri eggyel nagyobb gumit tenni rá?
No, ha meg is éri, akkor elfér a sárvédőtől? -
leroyclub
senior tag
válasz runner 125 #14898 üzenetére
Hát mondjuk ez igaz... Akkor marad az 50.
-
runner 125
nagyúr
válasz dJ Peer #14902 üzenetére
Magasságában vagy széltében akarsz nagyobbat?
Egyébként egyszerű, megméred elfér-e.(Épp' tegnap írta egy srác, h a 180-asára hátra 140-es gumit rendelt a gyári 130-as helyett, és beleért neki a légszűrőbe.. alaposan meg kell nézni, nehogy galiba legyen.)
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
kkrisi
senior tag
válasz Tothgera30 #14905 üzenetére
Milyen 50-es vizeseket ajánlanál? Mert ha tényleg jók, akkor lehet elgondolgodom azon, hogy grand dink lesz e vagy más :S
-
kkrisi
senior tag
válasz Tothgera30 #14907 üzenetére
az új nrg is az?
Mert akkor viszont, lehet h jobban járnék egy ilyennel mint az aprilliával! Bár abból is simán vehetnék 125-et is, mert valaki mondja, hogy dubla felfügg. az feltűnő lehet, de ha megnézed másnál is dupla van. pl simson! De szerintem azért sem tűnne fel neki, mert nagytestű, és azért is lehet 2! egyedül amiről feltűnne neki az a hangja meg az órára ha ránézne, de azon is lehet segíteni egy digitálissal
[ Szerkesztve ]
-
mocsanisi
senior tag
válasz kkrisi #14908 üzenetére
Arra nem gondolsz hogy ha törik a motor a biztosító megnézi, és akkor már ott a baj...
Amúgy ma lemostam a motort, nagyon retek volt már
KÉP 1
KÉP 2
KÉP 3
KÉP4
Szórakoztunk kicsit hogy nézne ki más színben
KÉP 1
KÉP 2"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
dJ Peer
aktív tag
válasz runner 125 #14904 üzenetére
Magasságra gondoltam, most azt hiszem 12-es van rajta, elöl nem hiszem, hogy elférne, max hátra!
Talán egy kicsit gyorsabb lenne -
DigitXT
félisten
válasz dJ Peer #14910 üzenetére
Mármint most 12-es felnid van, de csak gumit cserélnél?
(Nem biztos, hogy jó ötlet ez az egész.) Kisebb eltérést
el kellene viselnie a futóműnek: gondolom a felniket nem
cserélnéd, szóval igazából a gumi szélesség/magasság
arányával tudnál játszani, már ha vannak ilyen gumik.Pl. a 120/70-12 -> 130/70-12 szélesebb és magasabb.
Viszont kérdés, hogy a felni szereti-e, és hogy elfér-e.
Mondjuk olyat még nem nagyon hallottam, hogy ezzel
akarták volna tuningolni a robogót végsebességre.
(Egy biztos: a kilométeróra rosszul mérne ezek után.) -
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #14911 üzenetére
"Pl. a 120/70-12 -> 130/70-12 szélesebb és magasabb."
Miért is magasabb? 70 mm magas mindkettő, nemde?
dJ Peer
Az alapvető kérdés itt is az, h elfér-e a magasabb gumi (nagyobb átmérőjű kerék) Van külön a blokkon sárvédője? Érdemes megmérni azt is. Pl. Runner-nél egy kolléga annó 70 magas gumit rakott hátra, s neki rendesen kikoptatta pár km alatt a karbi úszóházát, vigyázni kell az ilyesféle változtatásokkal.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Gergello
addikt
válasz runner 125 #14913 üzenetére
Ne viccelj már, hogy ezt nem tudod.
A per utáni rész nem mm, hanem százalék.
-
runner 125
nagyúr
-
Gergello
addikt
válasz runner 125 #14915 üzenetére
Igen.
-
runner 125
nagyúr
válasz Gergello #14916 üzenetére
Ok, köszi még egyszer. Mivel ótóm még nincs, így soha nem foglalkoztatott ennyire a gumi téma, szentül meg voltam győződve, h második adat is mm-ben van kifejezve. Hm.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14915 üzenetére
Nem úgy volt, hogy neked van autód is? Sosem vettél még rá gumit?
Váltóméreteket sem nézegettél? Szóval úgy van, ahogy Gergello
mondja: 70%-ot jelöl az a "per 70", tehát egy szélesebb futófelületű,
de ugyanannyira "peres" guminak az oldalfala is magasabb.Szerk: nah, mire ezt elküldtem, már írtad, hogy még nincs... Pedig
valahogy bennem volt, hogy vettél valami terepjárót - szóval nem?[ Szerkesztve ]
-
Gergello
addikt
válasz runner 125 #14919 üzenetére
Az nem semmi fogyasztás.
-
apóka
aktív tag
válasz runner 125 #14919 üzenetére
Hányas lábad van neked ....én a cégnél 8 alatt jártam vele
Még mindig nyomozom, hogy a képen bekarikázott alkatrész a levágott csövekkel mi lehet?
A menetirány szerinti jobb oldalon van a "váznyúlvány" (jobb láb taposórésze) alatt:Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14919 üzenetére
Nagypapámnak is az van, egy 1.6-os, ő 8 literrel eljár vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
bambucsa
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Yamaha Jog 3kj-m és olyan probléma van vele, hogy ha 2-3 napig nem indítom be, akkor kb 10 percig kell rugdosni, mire beindul. Ha minden nap használom, akkor pöccre indul. Valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a gond?
-
cila1
aktív tag
Sziasztok!
Adott 2 neos.Lehúzom a karbiról a benzin csövet és az egyiknél folyik a benya a másiknál nem.Mi a baj szerintetek?Nem az a jó ha nem folyik?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dJ Peer #14927 üzenetére
A hajtásláncot lehet tuningolni, beleértve a motort, de nem olcsó
dolog, ráadásul a "nyeresége" kétséges. 70-80-at elmegy így is?
Szerinted mennyire szabályos ez is tőle? Most raksz bele 70-es
hengert, meg spéci variót, vagy mittudomén, és menni fog 90-et?
Megéri? Btw. óra szerint megy annyit, vagy valósban is?Egyetértünk, hogy nem érdemes csodát várni tőle: ha nagyon
kell több erő, meg a nagyobb végsebesség*, akkor lehet venni
nagyobb motort is. A tuning ugyanis néha a megbízhatóság
rovására megy, azt meg ugye senki nem szereti, ha a motorja
otthagyja az út szélén, mert ugyan tuningolt volt, de nem bírta.*: tegyük fel, hogy a végsebességet a kerékátmérő határozza
meg (ez amúgy rögtön nem igaz: az is csak egy összetevője):
ha egy picit (!) nagyobb kereket tudnál rá rakni, akkor annyival
gyorsabb lenne a motor (ez megint nem igaz, hiszen az adott
sebességhez tartozó légellenállás is változik pl., és ha más a
fordulatszáma a motornak, akkor a hajtáslánc sem ugyanúgy
dolgozik): kiszámoltad, hogy ez mennyit jelentene?Példa:
72 km/h valós sebesség (ez 20 m/s)
130/70-12-es gumi kerülete: 1,529 m
Fordulatszáma tehát ekkor:~785 rpmTegyük fel, hogy fel tudsz tenni egy 140/70-es gumit hátra, és
a fenti "egyszerűsítésekkel" élve ugyanazt a kerékfordulatot el
tudod érni a "tuning" gumiddal, tegyük fel, hogy odafért, stb.14 mm-t "nyertél" átmérőben, tehát 44 mm-t kerületben, azaz
a végsebességed 72 km/h helyett 75 km/h (+ 0,88 m/s) lenne.
Szerintem ennek nagyjából semmi értelme nem lenne.
(A tuningolás egész biztosan nem a gumicserénél kezdődik...) -
bambucsa
csendes tag
14923-ra valaki???
-
-
runner 125
nagyúr
válasz bambucsa #14930 üzenetére
Szinte biztosan karburátor probléma. Meglehet, h a tömítés rossz már, s egyszerűen elmegy belőle a megfelelő benzinszint, vagy szimplán koszos. Egy pucolást megérhet.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz runner 125 #14934 üzenetére
..vagy esetleg az automata szívató adhatta meg magát.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bambucsa
csendes tag
válasz runner 125 #14934 üzenetére
Én is arra gyanakszom, hogy elfolyik vagy párolog a karburátorból a benzin, de se folyást, se csepegést nem látok sehol. Benzinszag az van a moci körül, de fogalmam sincs honnan jöhet
-
DigitXT
félisten
válasz bambucsa #14936 üzenetére
Ahogy szivárog el is tud párologni: ha már csepegne, akkor nagyon
gyorsan kifogyna a karbiból a benya, nem csak néhány nap alatt.
(Ha meg folyna, akkor már régen rossz lenne.) A tömítéseket lenne
érdemes ellenőrizni, ill. esetleg egy szakival szétszedetni az egész
karbit: pucolja ki, majd rakja jól össze... (Utána nem szabadna ilyet
csinálnia: nekem pl. 1 hét után is pöcc-röff a vas - önindítóval.) -
bambucsa
csendes tag
válasz DigitXT #14937 üzenetére
Szakihoz?? Nem ér annyit az egész moci Anno kentem vágtam a simson és babetta szerelést, ez sem lehet sokkal bonyolultabb, csak utána kell járni ennek, annak. Ezért kérdezgetek itt is. Azt viszont nem értem, hogy a karburátoron itt miért van 5 db csőcsatlakozás. 1. benzin be /ez a tetején/ 2. benzin leengedő /ez az alján/ és a másik három mi lehet? Jó, az egyik legyen túlfolyó, de a 4. és 5. ???
-
runner 125
nagyúr
válasz bambucsa #14936 üzenetére
Benzin és vákumcsöveket is érdemes megnézni, mivel a gumin az idő múlásával repedések jöhetnek létre, így ott is szívhat falsot, vagy éppen párologhat el üzemanyag.
De, szinte biztosan karbi gond. Ha, nem akarsz vele sokat kínlódni, használtan 4-5k-ért kapsz szép állapotú karbit, max lecseréled."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
ricsiv92
tag
Hali!
LeoVince Handmade TT sportkipufogóról vélemény? Dobna a gyári fekvő minarellin?
Előre is köszi a választ.
Üdv.Xbox Series S - Thrustmaster TX
-
DigitXT
félisten
válasz bambucsa #14938 üzenetére
Ez a vidd el szakihoz szöveg ilyen általános... Ha te magad vagy
a szaki, nekem úgy is jó, csak általában olyanok kérdeznek szerelési
"tippeket", akiknek az egészről lövésük sincs, és csak elbarmolnának
egy olyan érzékeny műszert, mint a karburátor. Én sem hiszem, hogy
nagyon bonyolult lenne, ennek ellenére itthon én nem szedném szét a
karbit, mivel a "szakszerűtlen beavatkozás" többet árt, mint használ... -
barack1997
senior tag
elinditottam a ph-sok runner gyülekezőhelyét [link]
-
bambucsa
csendes tag
-
mocsanisi
senior tag
válasz barack1997 #14942 üzenetére
Ennek mi értelme van? Ez még úgy ahogy aktív, szvsz felesleges a runnernek egy külön topic. Autós topicok is csoportba vannak, nem pedig Calibra klub meg ilyenek. PH-n nem hinném hogy 3-4 embernél többnek van runnerje...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Tothgera30
Ármester
válasz barack1997 #14945 üzenetére
NRG-vel mehetek, szvsz. műszakilag ugyan az . Amúgy tényleg nem sok értelme van a topiknak, nem sokára úgy is zárják . Inkább Piaggio/Gilera/Vespa fan club jobb lenne .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mocsanisi
senior tag
válasz Tothgera30 #14946 üzenetére
Oké de akkor már oda mehetnek a Piaggio blokkos apriliák ennyi erővel. Szerintem bőven elég ez a topic
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
slynevem
tag
Srácok.Elég új vagyok motoros témákban.Nem volt még motorom konkrétan és emiatt félek egy picit a vételtől is.Körülbelül 60-70 ezer forintért ti milyen motort ajánlanátok arra, hogy a városban rohangáljak vele?Kinéztem egy Yamaha Jog-ot ami 99-es[link]
és egy Aprilia Amico-t ami 2000-es [link]Nagyon hálás lennék ha valaki rápillantana a hirdetésre és esetleg megmondaná melyik lenne jobb.Nem számít az a 20 ezer forint annyira a lényeg inkább az, hogy ne kelljen vele foglalkoznom mivel sajnos se időm, se helyem nincs rá/hozzá(panel ház).
Ha valami ötletek van milyen típust nézzek inkább amit nem kell nagyon szerelgetni szóval viszonylag megbízható az is elég nekem.Gilera motort mondta, de azok 100 körül mozognak(mondjuk tény, hogy szép is )
Nagyon köszi előre is. -
DigitXT
félisten
válasz barack1997 #14942 üzenetére
Felesleges topik, zárni fogják.
Most mindenki nyisson topikot
a saját robogójának? Marhaság.
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW topik
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- LEGO klub
- Kupon kunyeráló
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Formula-1
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...