-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PLaci58
őstag
Hali.
Alám került egy Peugeot Rapido. Kicsit öreg, kicsit csörög, de megy még.
Hol lehet erről valamit találni. Főleg szervízkönyv érdekelne, meg, hogy lehet ehhez még alkatrészeket kapni és hol?"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz DigitXT #13984 üzenetére
A GPS a legpontosabb < 0,3 Km/h
A járművek órája többet mutat 5-10 %-al is akár.
Becsapós, de az útmenti táblás sebességkijelzőket is 5%-al többre állítják85 helyett 100, az elég nagy eltérés. Biztos, hogy rávaló gumi van rajta?
A kerék, gumi átmérő változtat a dolgon."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz DigitXT #13990 üzenetére
Egy jó GPS-ről beszéltem
Olyanról, amelyik 1 perccel a bekapcsolás után 8-10 műholdat vesz és álló helyzetben stabilan 0-át mutat sebesség gyanánt. Természetesen a GPS késleltetve mutatja (kb. 1 sec) a sebességet és diszkrét adatokat ad másodpercenként.Próbáld átszámolni a sebesség eltérést %-ra (óra/valós). Hátha úgy lineáris.
runner125!
Tudom, hogy előfordul. Szinte minden sebesség mérőnél. Mivel kevesebbet nem mutathat, ezért a gyárak többre állítják. Meg jobban is mutat, hogy 140-el megyek 110 helyett[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz DigitXT #13996 üzenetére
Ha ránézel a grafikonra, ordít róla, hogy nem. (Több töréspontja van.)
Igen, látok benne töréspontokat. Azokat a készítőnek tulajdonítom Úgy hívják, hogy mérési hiba
A GPS sebesség mérésében nincs töréspont és tudtommal a kilóméterórákba sem építenek be. Annak lineárisnak kéne lennie!
A GPS által mutatott maximális sebesség értékekkel számoltál, ami egyáltalán nem biztos (mégha úgy gondolod, hogy egyenletes sebességgel is haladsz), hogy azonos az óra által éppen mutatott értékkel.A digitális kijelzésnél az utolsó digit hibás! Amikor 50-et mutat, akkor a mért érték 49-51 között van. Pontosabb ha tizedes jegyeket is kijelez, mert akkor is csak az utolsó digitnél keletkezik kerekítési hiba ( 50,0-nál , 49,9 - 50,1). Ezzel nem lehet mit kezdeni.
Ha pontosabbá akarod tenni a kilóméterórát, akkor a gumi mérettel, illetve keménységgel tudsz játszani. Mivel úgy tűnik többet mutat, ezért nagyobb gumiátmérő, keményebbre fújt kerekek valamit javíthatnak. Ráadásul még a terhelés is beleszámit, hogy mennyire nyomódik össze az úttesten a gumi.
pl. 10"-os kerékátmérőnél legyen a kerület : 10 x 2,54 x 3,14 = 79,756 cm
ha benyomódik mondjuk a talajon 1 cm-t a terhelés hatására, akkor az átmérő 2cm-t csökken (2r x Pi) és a kerülete : 73,476 cm.
A kettőt elosztva : (tényleges/elméleti) : 0,92126-öt kapunk. Ebből kiderül, hogy az óra ebben az esetben 7,8 %-al, majdnem 8%-al többet mutat a tényleges sebességnél.Ugyanez igaz a hajtott kerékre is, ahol a nagyobb súly van, csak ott a nagyobb keréknyomás tényleges sebességnövekedést eredményez.
Tanulság: puha kerekek lassabb haladás pontatlanabb óra, keményre fújt kerék, gyorsabb haladás, pontosabb óra Könnyebb vezető (50 kg) gyorsabban megy mint a nehezebb (100 kg) függetlenül a motor teljesítménytől (ugyanolyan fordulatszám)
Természetesen ez csak egy összetevő.
ui. nem mértem meg, hogy egy 10"-os keréknél mennyi a tengely és a gumi széle között a tényleges távolság (r)! Ez csak egy elméleti számítás. (mielőtt valaki azzal jönne, hogy nem is annyi a kerület, hanem 82,xxx )
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz DigitXT #14006 üzenetére
Persze nem olyan fontos a dolog, nekem pláne nem, csak próbáltam segíteni
Érdemes lenne a GPS-t 1x odarögzíteni a km óra közelébe, és megnézni, hogy mennyit mutat az óra, amikor pl. 50-el méssz. Ezt anyagi szempontból jó tudniMondjuk ezzel a számítással felnin mész.
Azért írtam, hogy nem mértem meg, csak kiszámoltam egy értékkel
Az arányosításhoz jó így is."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
Valaki le tudná írni pontosan, hogy mi kell kötelezően egy 50ccm-es robogóhoz a közlekedésben (iizókészlet, elsősegélycsomag...)?
Lakott területen kívül kell a láthatósági mellény?"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz walanr #14041 üzenetére
Elég lesz a gyengébb is. nekem is egy 4Ah-s régi, zselés van benne. Hidegen nem tudja mindíg beindítani, de minden más megy vele. Akku nélkül is simán kell indulnia beugásra.
A zselésnek is el kell bírnia a töltőfeszt, ha jó a fesszabályozó.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz Tothgera30 #14058 üzenetére
Nekem már 10 Km után is
Bazi nagy az ülés.Kérdés: a kis 50-es rapido 40-45-ig szépen megy, afelett megnő a hangja és rezonál rendesen. Mitől lehet ez. Egy hozzáértő azt mondta, hogy a folytás illetve az előgyújtás miatt is lehet (elfogy a szabályozási lehetőség). 30-nál vált a variator.
Ma megtudtam, hogy hogyan működik az automata szívató. Majd eldobtam az agyam
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz r-chee #14063 üzenetére
Ezzel egy a gond, amin nagyot nevettem, hogy ennek a rendszernek semmi köze a motor hőmérsékletéhez. A külső hőmérséklethez annál inkább.
Jön a nyár a meleg és kezdődnek az indítási gondok
Igaz, hogy télen nemigen jár robival az ember.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
Hali.
Lenne egy problémám.
50-es robogó. Vettem bele akksit. Próbáltam az üzembehelyezés szerint megmérni az akksin a feszültségeket, de járó motornál ez lehetetlenség (digitális műszerrel). Ahogy méricskéltem még meg is csípett kicsit.
Hogyan kerülhet nagyfeszültség az akksira?
Nincs árnyékolva a gyújtókábel ezeknél?"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz r-chee #14082 üzenetére
Köszi.
Valaki hozzáértő esetleg?
Tudod akkumulátor üzembehelyezésénél meg kell mérni a feszültséget:
világítás nélkül, alapjáraton és magasabb fordulaton
világítással szintén és nem árt az indító áramot se megmérni.
Ezzel egyrészt az új akksiról kapsz adatokat, másrészt a feszültségszabályozóról, generátorról.
Az akkumulátoron nem ugrálhat a feszültség, azért akkumulátor. A 12 V nem ráz! Legfeljebb a nyelveddel érezheted.
Ennél a motornál az akksiról csak az önindító, irányjelző és féklámpa megy."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz Brogyi #14095 üzenetére
Köszi. Látom te már láttál akkumulátort
Én is láttam már párat. Kicsit, nagyot, és még nagyobbat is.
Nem a feszültséggel volt a bajom, merthogy nem is tudtam megmérni járó motornál.
A rázás egyértelműen valami pár száz voltos kis csipkedés volt a test és az akku pozitív kivezetése között. Valami átkerülhetett a gyújtás nagyfeszültségéről.
Sikerült megcsinálni, mivel amúgy is szét kellett szednem mert nagyon zörgött valami a motornál. Kiderült, hogy a motor burkoló lemezt már nem tartotta semmi
1 csavar hiányzott a másiknál eltört a fül.
Javítottam a dolgot.
Mivel leszedtem a burkolatot pár dolgot is rendbe tettem:
- drotozás megszüntetése (a gyújtókábel volt hozzádrótozva egy másik vezetékhez)
- gyertyapipa szigetelése (a teteje le volt csiszolva drótig és egy réteg szigszalaggal volt takarva. Kapott 4 új réteg szigszalagot )
- hengerfejcsavarok meghúzása, mivel a henger alatt olajnyomokat láttam.Hogy melyik okozta ezek közül a problémát nem tudom, de megszünt
Már simán mérhetó az akksin a feszültség. Első mérésre jónak tűnik a dolog. Még megmérem majd, hogy jól működik-e fesszabályozó, megfogja-e 14,4V-nál.
Elvileg új fesszabályozó van benne (szép fényes alu hűtőtömb), de ezek a kapacitív impulzusok simán agyonvághatták.ui. ha nagyon akarnám meg tudnám mérni az önindító áramát is bármilyen univerzális műszerrel, csak megfelelő shunt kell hozzá (az meg ott van benne gyárilag, az önindító és a relé közötti vezeték) Egy feszültség és egy ellenállásmérés után már csak számolgatni kell.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz r-chee #14105 üzenetére
Mert azt hittem itt nem "mezei" halandók vannak
Amikor rákapcsolod a világítást, világítanak a lámpák? Lehet egy zárlatos izzó, kapcsoló, kidörzsölődött vezeték...
dave93!
Nem jó a nagy holtjáték a gázbowdennél, az könnyen beállítható.
Ha elfogadsz egy tanácsot: valamikor a rigák idejében úgy állítottuk be a porlasztót, hogy addig tekertük a keverékszabályozó csavart, amíg el nem kezdett felpörögni a motor a szegényes keveréktől. Akkor fél fordulatot visszatekertünk a csavaron.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
-
PLaci58
őstag
válasz mocsanisi #14237 üzenetére
Teljesen buta ötlet, de nem lehet, hogy el van kötve valami nálad?
pl a fesszabályozó rákötve a gyújtótekercsre?
Alapjáraton lámpával jó, ráhúzod a gázt és lefullad (1. video)
A 2. videon - mint amatör - utógyújtásra tippelném azt a csattogó hangot, mintha visszapöfögne a karbiba. (lehet rossz már a fülem )
Mindenképpen olyan helyre érdemes vinni, ahol ismerik az adott típust."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz Topiccsendőr #14244 üzenetére
Nekem nincs ilyen jó fülem
Valahol csak nem jó helyen pöfög a kis hamis.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz Topiccsendőr #14269 üzenetére
Szerelő az van sokféle, de jó az nagyon kevés !
Nekem egy autónál "javították" régen a porlasztót. Lámpáknál, fékezésnél lefulladt, ha nem nyomogatta az ember közben a gázt.
A javítás annyiból állt, hogy megállapították, hogy rossz a porlasztó cserélni kell, mert dacia porlasztóval kipróbálták és azzal jó.
Úgy adták vissza, hogy 2-3 ezer volt az alapjárata. Pörgött mint a hüllye gyerek.
Otthon szétszedve láttam, hogy 0,5-ös fúróval átfúrkálták a porlasztót, hogy levegőt adjanak neki.
Szétkaptam, kipucoltam, kifújkáltam kompresszorral és lőn csoda. Semmi baja a porlasztónak. El volt dugulva az alapjárati fúvóka Szerintem még az alapjárati csavart sem találták meg rajta.
Azóta kerülöm a "szerelőket". Amit tudok magam csinálok, mert az legalább rendesen meg van csinálva.ui. ha kisüt a nap csinálok képeket egy 32K-ért vett 21 éves robcsiról
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz runner 125 #14276 üzenetére
Nekem megfelelne egy S51
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
Ígértem képet a 32K-ért vehető robiról :
Ütött-kopott, csörög-zörög, de simán indul
A dobozt és a sisakot már én vettem hozzá. A kipufogó borítást is én tettem rá, azon még faragni kell Most éppen megmarta az akkusav, mert fölé vezettem ki a túlfolyót. A zselés akksi jobb az már biztos"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz r-chee #14279 üzenetére
Alapjaiban ez Honda, csak a Peugeot forgalmazza
Elég jók a fékek. Ebben sem sok csavar van már
Le kell terhelni (105 kg+sisak+lakat+egyéb kiegészítők) és akkor nem olyan veszélyes.
Akkor ezért maradnak le lámpánál induláskor az autók[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz Brogyi #14294 üzenetére
SAV! A szutyok 2T és az ócska Riga miatt (azon volt szívató? úgy emlékszem csak a karbin kellett a pöcökkel lenyomni az úszót)
Nem is tudnám melegíteni a 2T robit, mert hidegen alacsony az alapjárat és lefulladna.
Soha nem melegítettünk ilyeneket. Az csak a szomszéd izgatására jó[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz runner 125 #14349 üzenetére
Melyik országba méssz érte, mert kishazánk nincs is akkora
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz r-chee #14452 üzenetére
Ma úgy jártam mint Te. Húztam a gázt és egyszercsak szépen leállt a gép.
Próbáltam beindítani, de semmi.
A benzinjelző már a pirosban volt, de még elvileg lötyögött a tank alján.
Öreg "motoros" lévén elővettem a kis fél lityis benzinesflaskát és beletöltöttem.
3. rugásra beindult és szépen hazajöttem veleEgy 5 L-es műanyag benzines kannából töltöttem fel legutóbb, ilyesmi benzinmutatónál és olyan 2 L ment bele (kanna szerint) Max. 3 L lehetett. Ezzel elmentem 150 Km-t.
Lehet, hogy csak ennyit fogyaszt a kis Peugeot Rapido?Ha rendesen kap benzint a 2 T, akkor rugdosásnál kell, hogy látszódjon a kipufogónál valami füst. Érdemes megnézni a kipufogót, hogy nincs-e eltömődve (csak ötlet). A szomszéd 1 évig szívott a fűkszával amíg rájött, hogy a túl olajos benzin eltömte a kipufogót.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
Ha valakit esetleg érdekel. Franciaországban csináltam képeket az "útba eső" motorokról, robogókról. Vannak szép példányok. A képek sajnos csak 0,3 MP felbontásúak.
MotorokAmi nagyon tetszett a gépeken kívül, hogy vannak szép számmal motoros parkolók.
Van még egy rövid videó is : Choppers (36MB)
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz DigitXT #14956 üzenetére
Inkább a Piaggio. A Gilera nekem túl quados kinézetű. Ott egyébként nem tudom milyen márkáket láttam, de mintha keskenyebbek lettek volna elöl. Olyan szép, komoly motorok voltak. Ahogy az árakat elnéztem mostanában nem veszek
Szalonban új Peogeot 50-esek 270 € körül már kaphatóak. Mondjuk láttam motort 10K €-ért isrunner_125!
Gondolom ez hozzáállás kérdése is. Nem láttam, hogy más motorjához értek volna.
Azért minden motort lelakatolnak ám ott is
Ahogy elnéztem inkább munkábajárásra mint szórakozásra használják a motorokat.
Nekem a Hammer is tetszik. Az az oldalkocsis nem semmi. Akkora mint egy autó."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
Ne vegyél bele semmit. Jó az a gyertya is. Az automata szívató is jól lehet beállítva, ha simán indul és stabil az alapjárat hidegen, melegen. Hidegen nem kell rángatni a gázkart. Finoman biztos el lehet vele indulni. Lehet állítani a szivatón, a karbin, de akkor lehet, hogy többet fog enni.
Nem értem mi bajod volt a verhovinával. Nekem is volt. Beállítottam a gyújtást, a karbit és semmi gond nem volt vele. Mondjuk 1x megszívattam magam amikor vettem bele Champion gyertyát az izolátor helyett. Gyönyörűen ment 60-at, csak ha visszavettem a gázt le akart állni. Ha nincs gond a motorral felesleges gyertyát is cserélni (szvsz)."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz cstomi15 #14978 üzenetére
A beindul leáll játék szerintem dugulásra utal. A porlasztó szokott ilyet csinálni amikor a tűszelepnél el van dugulva. Mosd ki a tankot. A forgattyúsházban benzinnnek szerintem nem szabadna lennie. Próbáld meg leszerelt kipufogóval. Attól hogy nem indul be még ki kellene mennie a kipufogón a benzingőznek.
Tehát vagy porlasztó dugulásra vagy kipufogó eltömődésre tippelek.priti!
Akkor érdemes megnézni az automata szivatót. Műanyag henger a porlasztón. Fűtést kap és mint egy termosztát zárja a plusz benzin útját amikor felmelegszik. Ott elvileg lehet állítani a tüske magasságát. Az is lehet, hogy állandóan zárva van.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz runner 125 #15164 üzenetére
Persze, hogy az egész elemet érdemes lefújatni, de az nem olcsó mulatság, főleg ha egy metál grafit szín kell és nem sima fekete. Azért írtam, hogy ideiglenesen egy szép matrica is segíthet. Mondjuk valami ezüst csíkot tudnék elképzelni ott.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
Kicsit izgultam tegnap, mert több mint 3 hete állt a robika letakarva.
A 3. rugásnál már felhúztam a szemöldököm, de 6.-ra szerencséjére beindult. Úgy látszik kiszáradt az itatójaOlvasgatom itt a sok robogó vásárlási problémát.
Miért nem fogtok össze páran. Kocsival, utánfutóval kimentek Olaszországba és vesztek új motort, amilyet csak a szemetek kíván. 1000 Euróért már csodás gépeket kapni és nem ezeken a lefutott ugyanígy behozott gépeken kérődztök.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz kkrisi #15212 üzenetére
Kinek a csicsa (ha már másképp nem megy a csajozás ), kinek a megbízhatóság.
Nem csak a Suzuki-k ilyenek. Az én Peugeot-m is pöccre indul, pedig 1990-es gyártmány és keveset eszik. Akkor még beletették az anyagot. És nem akarják ellopni, otthagyhatom bárhol"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
Szerintem a "segédmotoros kerékpár"-nak megvannak a pontos kritériumai.
Nem kell magyarázkodni, ha már a közlekedés felügyelet kiadta a papírokat és beleütötte a CM50 jelzést
Ez könnyen beszerezhető, amikor a gyári típusbizonyítvánnyal az ember elmegy a közlekedés felügyeletre. Na innentől lesz valami segédmotor Magyarországon!Ez a motor már ott elbukik, hogy 2 személyes az ülése.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz slynevem #15289 üzenetére
A napokban tettem tükröket a robira, mert a bal le volt törve (menet kiaszakadva), a jobb meg csak egyszerűen nem volt rajta. Egy bicikli tükör volt feltéve, de nem lehetett stabilan rögzíteni, mindíg kilazult. Vettem tükröket ( 2500,-/pár ), csak elnéztem és 8-as menetűt vettem a 10-es helyett :-) Visszacserélni nem tudtam, mert nem tudtak beszerezni 10-est. Azért ez is röhely. Még azt se kap az ember a pénzéért, amit venni szeretne. Szerencsére haver esztergált hozzá illesztő darabokat. A hiányzó menet helyére "ragasztó gyurmával" rögzítettem az illesztő darabot. Valamelyik (talán Cora) nagyáruházban vettem a gyurmát, direkt fémhez való (990,-). Megfogta rendesen. Tényleg jó kemény lett.
priti!
Kellenek a szervdonorok. Húzd neki nyugodtan
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz Tothgera30 #15308 üzenetére
Yamaha jogról mindent meg lehet találni a neten : [link]
Itt pl. BR7HS-t írnak 0,5-0,6-os hézaggal.
De szép is lenne, ha a Peugeot-hoz ilyen támogatottság lenne
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz PLaci58 #15309 üzenetére
Ebben a kínai manuálban ([link]) meg NGK CR7E-t ír 0,7-0,8-as hézaggal, de szerintem ez 4 ütemű, mert olajat is kell bele tenni és nem szabad csak 25-30 KM/h-val robogni és a lányok nem szállíthatják az elsőszülött gyermeküket rajta és gyakran mossuk le és éjszakára csináljunk belőle szellemet (takarjuk le fehér lepellel)
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz Killing #15541 üzenetére
Menjél nyugodtan.
Ez a régmúlt fiatalságomat juttatja eszembe. Hol volt akkor kocsi. Bicikli, jó esetben komár vagy riga. Biciklivel is letekertünk simán 20-30 kilométert. Ma már robival meggondolja az ember, hogy ilyen messzire elinduljon
Mi is mentünk a Balcsira 60-70 km-t. Jó dili volt. Mondjuk nem egyedül indultunk el. A motorral bármi lehet
A 250 km kicsit több. A motor valószínűleg birni fogja."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz róland #15646 üzenetére
Az idézet jó, csak a jogszabály száma nem stimmel
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
Jogszabályt itt érdemes keresni, olvasni : net.jogtar
runner! a KRESZ változik, ezért nem érdemes az interneten fellelhető, régi, elavult oldalakat olvasgatni
ui. a neten minden megtalálható és annak az ellenkezője is!
mocsanisi!
Jól mutat, de a hangját nem fogod hallani és a napon nem fogod látni
Érdemes csinálni valami árnyékolót rá.
Navigátorral vezetni elég veszélyes. Érdemes elindulás előtt tanulmányozni rajta az útvonalat.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz róland #15667 üzenetére
Semmi gond, csak pontosítani akartam, hogy mások már jól tudjanak rá keresni.
Szeretem a Complex-et. Elég jó munkát végeznek már elég régen.
Természetesen nem helyettesíti a hivatalos Közlönyt. Mondjuk a közlönyökben több hiba szokott lenniA KRESZ-ben szerintem sok hülyeség van.
Kerékpáros mehet 40-el lakott területen belül, bukósisak nélkül és személyt is szállíthat, a segédmotoros nem!
A kerékpáros mehet a lakott területen kívül, kerékpárúton is 50-el, a segédmotoros csak 30-al.
Egyébként is a kerékpáros miért mehet max. 50-el a segédmotoros csak 40-el?
Nem hinném, hogy jobban védve van vagy jobb a fék a kerékpárokon.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
-
PLaci58
őstag
válasz r-chee #15728 üzenetére
Autópiacon ma két poén is volt.
1. egy krosszossá alakított (barkácsolt), számomra felismerhetetlen motorral "száguldozott" valaki. Már az első körben ledobta neki a láncot. Hamar befejezte a bőgetést.
2. egy nagy durranást hallottunk. Kerékpár kapott durrdefektet. Ebben az a röhej, hogy nem szög, nem üveg, hanem műfogsor volt a ludas, Vagyis a műfogsor fém váza állt bele a gumiba.Láttam már rendszámos nagymotoron a vezetőt rövidnadrág, póló, tornacipő összeállításban. Elég rendesen húzta neki. 40-50-nél is elég nagyot csattannak az emberen a bogarak. Gondolom 80-100-nál ez már nem olyan kellemes.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz runner 125 #15819 üzenetére
És nem utolsó sorban jobban kilátni belőle
Zártban még egy cigit sem lehet elszívni
Ráadásul az csak arra jó, hogy baj esetén ne tudják levenni az ember fejéről.Igazából én nem tulajdonítok olyan nagy jelentőséget a bukó árának.
Legyen megfelelő méretű, kényelmes, legyen benne rendes bélelés. A külső burkolat manapság úgyis mindegyiknél üvegszálas. Belül meg hungarocell és szivacs. A drágábban legfeljebb a bélés minőségibb anyagból készül.
Az agyrázkódástól mindegyik megvéd. Másra meg nem jó.
Használtan nem szabad venni !
Funkciószerű használat után kötelező cserélni !
Nem azért mert karcos lesz, hanem mert a belső rugalmas anyagok sérülnek, összenyomódnak.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz barack1997 #15860 üzenetére
Kattog, visít, zúg = nálam inkább csapágy gondnak tűnik, rosszabb esetben fogaskerék.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz barack1997 #15863 üzenetére
Akksi, töltés rendben van?
Át kell nézetni azt a motort rendesen.
A benzinszintet egy úszó figyeli a tankban. Azt meg tudod talán nézni, hogy mozog-e rendesen. Vagy az akadt fel, vagy elektromos hiba.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"