Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz PLaci58 #14004 üzenetére

    Ha pontosabbá akarod tenni a kilóméterórát, akkor a
    gumi mérettel, illetve keménységgel tudsz játszani.

    Hidd el, azért ennyire nem érdekel a dolog.:DDD
    (Vannak persze olyanok a neten, akiket elég
    komolyan érdekelt, ezért jóval tovább mentek:
    ez az illető konkrétan az órát tuningolta meg.)

    Úgy hívják, hogy mérési hiba
    Részben: részben pedig a közelítésből fakad,
    hiszen mint mondottam volt, csak pár mérési
    pontom volt, ezekre "illesztettem" a grafikont.
    (Lineáris szakaszokkal közelítve a szerintem
    degresszív görbét: ha pl. a visszatérítő rugóm
    gyengélkedik, elkúszhat a mért érték, nem?)

    Egyébként robogóval eléggé nehéz egyenletes
    sebességgel haladni egy adott óra állásnál, uis
    a hangjából nem hallom, ha gyorsulok/lassulok
    picit, állandóan az órát nézni meg veszélyes.:N

    A legbiztosabb mérés az lehetne, ha a gépet álló
    helyzetében felemelve csak a kereket forgatnám
    meg egyenletes sebességgel, s a hozzá tartozó
    "számított" elmozdulásból mérném ki a torzítást.
    De lásd első mondat: ennyire azért nem érdekel.

    pl. 10"-os kerékátmérőnél legyen a kerület : 10 x 2,54 x 3,14 = 79,756 cm
    Mondjuk ezzel a számítással felnin mész.:))
    (Általában a felnit szokták megadni pl. 10"-osnak,
    ahhoz képest a gumiabroncsnak van szélesség +
    oldalarány adata, amiből kiszámolható az elméleti
    kerülete.:K Gyakorlatilag meg le lehet mérni, mint
    anno bringáknál kellett a km-óra bekalibrálásánál.)

    Az első gumiabroncs méretem amúgy: 120/70 R12
    Ilyen abroncs van rajta: ezzel nagy gond nem lehet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák