-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #13988 üzenetére
A GPS akkor olyan baromi pontos, ha jó jelet kap. Ha rosszat,
akkor nem tudja nagyon pontosan, hogy hol vagy, ergo nem tudja
azt sem pontosan, hogy mekkora volt az elmozdulásod adott idő
alatt, így nem lesz tökéletes a sebesség kiírás sem: álló autónál
2-3 km/h "sebesség" kijelzése vicces, de előfordulhat... Ja, és a
késleltetést is vegyük figyelembe, tehát a pillanatnyi sebességet
egy csomó tényező miatt nem fogja pontosan jelezni, de ha egy
ideig tartasz egy adott tempót, akkor be fog állni rá, s az pontos.Igen, a robogóm órája csal. Nem lineárisan: kb. valahogy így.
A gumi méret gyári: az óra elektromos, így úgy csal, ahogy akar. -
r-chee
őstag
válasz PLaci58 #13991 üzenetére
Én is le fogom mérni GPS-szel, hogy csal-e a digitális kmórám, bár van egy olyan érzésem, hogy halálpontos. Múltkor jött munkatársam utánam városban, s azt mondta, 55-tel mentem. Órám is azt mutatta. Ha 50-nel megyek, tartom a forgalom ritmusát városon belül, tehát az 50 is biztosan valós 50. De azért ránézek GPS-szel, 60 feletti sebességeknél is.
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #13991 üzenetére
Olyanról, amelyik 1 perccel a bekapcsolás után 8-10 műholdat
vesz és álló helyzetben stabilan 0-át mutat sebesség gyanánt.
Ideális esetben gondolom mind ilyenek - legalábbis a telefonom
ilyen, pedig nem hiszem, hogy arra lenne kihegyezve a kütyü.
(Gond csak akkor lehet, ha "zavar van az erőben", de szerintem
túl van tárgyalva, nem ezen múlik, mennyire pontos az az óra...)Próbáld átszámolni a sebesség eltérést %-ra (óra/valós).
Hátha úgy lineáris.
Ha ránézel a grafikonra, ordít róla, hogy nem. (Több töréspontja
van.) De mindegy is, mivel egyelőre még nem tartok ott, hogy a
gyári órát halálpontosra akarnám beállítani: tudom azt, hogy kb.
mennyit csal, s ezt figyelembe véve nem szöttyögök óra 50-nel.Viszont ötletem az van arra, hogy hogyan lehetne elég pontosan
lemérni a dolgot, ugyanis van olyan proggi a telefonra, ami video-
felvétel mellé odapakolja az aktuálisan mért sebességet... Tehát
mondjuk osztásonként lehetne az adott tempót egy ideig tartani,
majd utólag a videót elemezve az érvényes értéket meghatározni.Más módszer motoron balesetveszélyes: jegyzetelni nem tudsz,
meg már eleve az necc, hogy félrenézegetsz, ahova fel van rakva
a GPS. Persze ha sikerülne pont az óra fölé biggyeszteni, akkor
nagyobb lenne az esély, de akkor még mindig ott van, hogy meg
kellene jegyezni egy csomó érték párt (óra vs GPS), az meg...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14004 üzenetére
Ha pontosabbá akarod tenni a kilóméterórát, akkor a
gumi mérettel, illetve keménységgel tudsz játszani.
Hidd el, azért ennyire nem érdekel a dolog.
(Vannak persze olyanok a neten, akiket elég
komolyan érdekelt, ezért jóval tovább mentek:
ez az illető konkrétan az órát tuningolta meg.)Úgy hívják, hogy mérési hiba
Részben: részben pedig a közelítésből fakad,
hiszen mint mondottam volt, csak pár mérési
pontom volt, ezekre "illesztettem" a grafikont.
(Lineáris szakaszokkal közelítve a szerintem
degresszív görbét: ha pl. a visszatérítő rugóm
gyengélkedik, elkúszhat a mért érték, nem?)Egyébként robogóval eléggé nehéz egyenletes
sebességgel haladni egy adott óra állásnál, uis
a hangjából nem hallom, ha gyorsulok/lassulok
picit, állandóan az órát nézni meg veszélyes.A legbiztosabb mérés az lehetne, ha a gépet álló
helyzetében felemelve csak a kereket forgatnám
meg egyenletes sebességgel, s a hozzá tartozó
"számított" elmozdulásból mérném ki a torzítást.
De lásd első mondat: ennyire azért nem érdekel.pl. 10"-os kerékátmérőnél legyen a kerület : 10 x 2,54 x 3,14 = 79,756 cm
Mondjuk ezzel a számítással felnin mész.
(Általában a felnit szokták megadni pl. 10"-osnak,
ahhoz képest a gumiabroncsnak van szélesség +
oldalarány adata, amiből kiszámolható az elméleti
kerülete. Gyakorlatilag meg le lehet mérni, mint
anno bringáknál kellett a km-óra bekalibrálásánál.)Az első gumiabroncs méretem amúgy: 120/70 R12
Ilyen abroncs van rajta: ezzel nagy gond nem lehet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14007 üzenetére
mennyit mutat az óra, amikor pl. 50-el méssz
Ezt láthatod a grafikonon, ugyanis így mértem. De ez az
eredmény csak közelítőleg pontos a tárgyalt hibák miatt.
Van direkt olyan proggi is a telefonra*, ami egy bazinagy
digitális kilométerórát rajzol, azzal "kényelmes" a mérés,
csak meg kell jegyezni az összetartozó értékpárokat, és
ez limitálja a dolog felbontását, uis közben vezetni is kell.
Ezért is tartom amúgy balesetveszélyesnek ezt a mókát:
városban se'perc alatt történhet valami, amit észre kellett
volna venni, és nem a GPS-t nézegetni. Forgalommentes
környéken inkább van jogosultsága a méregetésnek.*Androidosoknak csak ajánlani tudom, a neve GPSpeedo
-
r-chee
őstag
válasz PLaci58 #14061 üzenetére
"Ma megtudtam, hogy hogyan működik az automata szívató."
Elég hitvány módon, már bocsánat:
"Az automata szívató úgy működik, hogy van benne egy fűtőbetét, ez van kivezetve a vezetéken a csatlakozóhoz. A szívatót hideg állapotban egy rugó tartja nyitva. A generátorról, ha jár a motor, villanyt kap a fűtőbetét, elkezd melegedni. A melegedés hatására a körülötte lévő viasz kitágul, ezáltal rugó ellenében kitolva a szívató dugattyúját, ami elzárja a többletüzemanyag útját. Ahogy melegszik a motor, a szívató is egyre jobban átmelegszik, míg végül teljesen le nem zár. Menet közben is fűtve marad, majd amikor leállítod a motort, szépen lassan lehűl, és újra kinyit, szabaddá teszi az utat a többlet üzemanyag számára."
Akkor is, ha jó technika, számomra nem túl bizalomgerjesztő, hogy holmi "genny" hűl le-olvad fel benne, s az nyomja ki azt a kis dugattyú szerűséget. Egy manuális szivató kevésbé valószínű, hogy cserben hagy, s akkor mükszik, mikor az ember épp akarja.
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Tothgera30
Ármester
válasz PLaci58 #14061 üzenetére
Hozzá kell szokni .
#14062 r-chee: Az enyém 92-93km/h-t írt ki enyhe szembe szélben, majd letesztelem hogy valós-e, mivel még a kipufogóban benne van a fojtás . A tiéd hogy indul meg, illetve milyen fordulatról, mert az enyém (vizes PureJet) 4 ezertől szedi a lábát, egészen 8,5 ezerig, utána csak lassan tol a fordulatszámmérő .
#14064 runner 125: Áh, nem lepődnék meg ha egy-egy komolyabb gépet megfogna .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
r-chee
őstag
válasz PLaci58 #14081 üzenetére
Mit akartál megmérni? Hogy hány voltos az akksi?
A lehetetlenség alatt gondolom azt érted, hogy össze-vissza ugráltak a multiméteren a számok. Alapjáraton járó motornál a vilátás égői is pislognak, magas fordulton viszont erősebben, egyenletesen világítanak.
Megrázni meg azért rázhatott meg, mert közben a motor tölti is az akksit. Indításkor is biztos megrázna, mikor az önindító felvesz pár amperocskát az akksiról . Nagyfesz nincs az akksinál, legfeljebb nagy áramerősség.[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14087 üzenetére
A 12 V nem ráz! Legfeljebb a nyelveddel érezheted.
Azért ha lehet, ne kezdd nyalogatni az akksit: ez nem "9V-os elem",
mA-es áramerősséggel - ha ezt rövidre zárod, lesz nagy füstölés.Amúgy pontosan miért akarsz feszültséget mérni az akksin? Indul a
gép vele rendesen/minden világít, ahogy kell? Akkor jól raktad össze:
ha jól tudom ezzel a multiméteres módszerrel csak agyhalott akksik
hibáját lehet kimutatni, ami viszont egy zsír újnál nem igazán játszik. -
r-chee
őstag
válasz PLaci58 #14087 üzenetére
Ha áramerősséget akarsz mérni indításnál, ne egy mezei multiméterrel csináld (10 amperig mér csak), hanem valami komoly műszerrel, mert úgy jársz, mint faterom az autóakksinál. Röviden: szénné égett a multiméterem belseje .
Amúgy tök felesleges méricskélni. Új akksi, eddig megfelelően működő elektonika = no problemo.[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Brogyi
senior tag
válasz PLaci58 #14087 üzenetére
No akkor nézzük sorban.Álló motor mellett a feszültség 12V-12,8V között jó.
Az igazság az , hogy a gugli a 12,8V-ot preferálja, mert az felel meg a 100%-os töltöttségnek.Erre szokták az okoskodók mondani, hogy én 13,5V-ot mértem.Ha leállítás után méred 1sec-kel akkor jó.Manapság még a pöcsköszörűkben is generátor van.Az a jobbik.Beindítod a motort, és kis gázt adva a feszültségnek el kell érni a 14V esetleg a 14,4V-t.Simán mutatni kell egy digitális műszernek.A feszültségszabályozók kizárólag félvezetősek.Kivéve a múzeumi darabokat.Szóval ha müszered ugrál az nem jó jel.Ha minden világítást, fogyasztót bekapcsolsz akkor is el kell hogy érje a 14-14,4V-ot és ott koppanás szerűen meg kell állnia.Nyilván több gáz kell hozzá.Az önidítóáramot ne mérd meg.Biztos nincs megfelelő műszered, és összehasonlítási alapod sincs.Ha dinamód van valami gagyi szabályozóval akkor megszívtad. Az amúgy is kis kapacitású akksid hamar megöregszik.Mindenki akksi cserével kezdi. Ha jó a szabályozó,generátor, új akksi megfelelő kapacitással,akkor kezd gyanús lenni az önindító és a többi fogyasztó.A megrázásról.A kérdés mit éreztél.Ha erős rázás volt az csak az önidítozás pillanatában az induktív visszarúgás lehetet.A másik verzió a sztatikus, gyenge szúrás.A gyújtótrafó nagyfesze nem lehet az akksin.Nem a nagy áram bök hanem a nagyfesz.Hiába folyik több 100A az indítás pillanatába, de rajtad keresztül a 12V semmit nem csinál. Ha mégis akkor mutogatni fognak, mert ilyen nincs.Bármi rázást érzel az messze sokkal több mint 12V. Baromság az hogy több száz amper folyik azon a vastag kábelen ,és az ráz meg.Az emberi test ellenállása nagyságrendekkel nagyobb, igy semmilyen veszélyes áram nem alakulhat ki egy 12V-os hálózaton.Gondoljatok bele az érintésvédelmi feszültség olyan 42V körül van.Az izzadósak megszívták már azt is.Na elég a süket dumából.Ha még mindig van homályos terület akkor kérdezz.Majd megpróbálok válaszolni. -
mocsanisi
senior tag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz PLaci58 #14087 üzenetére
Szerintem meg megméred a nyugalmi feszt, meg leterheled egy 21W os izzóval, megméred az áramerősséget, kapocsfeszt és ebből már ki tudod számolni az akku zárlati áramát és a belső ellenállását is. Ebből teljesen meg tudod állapítani az akku állapotát.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Brogyi
senior tag
válasz PLaci58 #14106 üzenetére
Ha már riga akkor az én emlékem erről a következő.Azt a bizonyos csavart becsavartuk majd folyamatos túráztatás mellett addig csavartuk ki míg fulladás mentesen nem tudta produkálni a felpörgetést.Semmi fél fordulat, bocsi, de én így emlékszem, és egész jól bevált.Ha mégis tévedek majd leugat valami tizennégy éves.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz PLaci58 #14242 üzenetére
A karbiba nem pöfög vissza, nem is tudna a membrántól.
a kipufogóba gyújt, ezt tisztán hallani, tipikus gyenge szikra.
a feszabnál lett egy átmeneti ellenállás egy korrodálódott csatlakozótól. Világításnál meg mégjobban meg lett terhelve.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
r-chee
őstag
válasz PLaci58 #14285 üzenetére
Távol tartja az algákat, így javul a tapadás
Köszi a kijavítást: igen ferodolra gondoltam . S ha már ferodol, egy kis okosság: LINK
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #14350 üzenetére
Csak egy laza Sopron - Nyíregyháza, Nyíregyháza - Sopron táv.
Tudom, h brom vagyok, de sok mindenre képes vagyok.Tothgera30
Köszönöm. Reméljük tényleg tip top lesz, és jó vételt csinálok.
Bár a kibszott bürokrácia megint. Egy ilyen motor átírási költsége kb 35k lesz.
Így is bőven 350 fölött lesz, de annyit számomra megér - hozzáteszem, ha ténylegesen megkímélt.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14955 üzenetére
2 első kerekű "kis robogót"
Piaggio MP3? Gilera Fuoco? -
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #14952 üzenetére
Bírom ahogy sokan tárolják őket az utcán, rendesen mint egy szalmakazal. Olaszoknál csont ez a helyzet. ..én tuti nem tolnám be ennyi motor közé, félnék h valamelyik lezúzza.
Csak, h topikhűek maradjunk, a fekete T-Max nagyon brutál, de az oldalkocsis GoldWing sem rossz.csibor
Ezekben Piaggio blokk van, a motornak típushibájáról én nem tudok. Általános dolgokat kell átnézni, ami az 1. hsz.-ban benne van.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14962 üzenetére
A Gilera nekem túl quados kinézetű.
Jah, brutál böszme orra van: szokott egy állni nálunk a cégnél.---
MÁS: ma este ismét kivettem a hangtompítót, és többet nem
rakom vissza... Nem érdekel, ha 70 éves koromban emiatt egy
kicsit rosszabbul fogok hallani (amúgy nem biztos, mert sajna
a szélzaj is ott van a szeren, főleg nagyobb tempónál pl. 80+),
de ha 28 évesen ottmaradok a f*szfej autósok miatt, akik nem
néznek, nem látnak, és (hangtompítóval) nem is hallanak...Történet dióhéjban: ma délután, a melóból hazafelé jövet féktávon
belül** elém kanyarodott egy "békésen parkoló" autó, mindenféle
előjel nélkül, és a mellékelt ábra szerint nulla körültekintéssel.Durva, hogy még akkor sem nézett balra, amikor kidugta az orrát:
ha még akkor megáll (csak kicsit kikanyarodva), akkor kikerülöm,
és kész. De nem, ő "telibe" kanyarodott, szóval nem maradt más,
mint satulni kegyetlenül... Az út meg épp vizes volt, tehát nem is
nagyon mertem az elsővel "keménykedni": a hátsó megcsúszott,
de az ilyenkor nem sokat lassít. (Sz'l technikailag sajnos nagyon
elbaltáztam a vészfékezést.) Így azon múlott, hogy nem vertem
telibe oldalról a baromarcú kocsiját, hogy azzal együtt, hogy nem
nézett sehova, legalább elég lendületesen csinálta a manővert*, s
mire odaértem, pár centivel (!) elhúzta előttem a seggét. Mondjuk
én kb. 10-20-szal mentem volna a becsapódás pillanatában, tehát
biztos lett volna belőle gáz - de így ráfoghatjuk, hogy megúsztam.Tanulság: parkoló autóknál fokozottan óvatosan, meg vizes úton
is, illetve célszerű kihasználni, ha már vizes, és megnézegetni a
gumik és a fék "határait" olyankor, amikor ez biztonságos, hogy
ha éles helyzet van, akkor merje az ember úgy "adagolni", ahogy
kell, mert a motorja (és saját maga) összetörése múlhat rajta.*: ebből egyébként az is következhet, hogy látott korábban, de
úgy gondolta, hogy elfér...! Ez mondjuk egy tipikus vezetői hiba,
amikor a "másik" távolságát fölülbecsüli, a sebességét meg alul.Szentségeltem neki egy sort (miután megálltam az autóján túl
kb. 5 méterrel): valamit mintha még makogott volna vissza, de
aztán mentünk a dolgunkra. (Azért remélem észrevette magát.)**: technikailag lehetséges, hogy még nem volt féktávon belül,
hiszen ha egy rendes vészfékezést hozok össze, akkor biztos
jó pár méterrel előbb megállok... (Persze ettől még ugyanúgy
szabálytalan volt az indulása: index nuku, körültekintés nuku,
a szabályosan közlekedőt vészfékezésre kényszeríti, de úgy
legalább rajtam nem múlott volna az, ha megállok akkor OK.) -
priti
addikt
válasz PLaci58 #14979 üzenetére
Az a baj, hogy sehogy nem lehet vele elindulni hidegen, egyszerűen nem lehet felpörgetni, mert azonnal fullad. Ha a levegőben van a hátsó kerék sem indul el, húzhatod akárhogy a gázt, szóval tuti nem lehet vele elindulni ha rajta ülsz. Egy dolgot lehet csak tenni, várni két percet alapjáraton és utána minden ok. Nem az a gond hogy nem bírom ki azt a két percet, csak utálom ha valamim nincs rendben. 15km-re fogok vele eljárni redszeresen és bazira nincs kedvem tologatni, még csírájában szeretnék mindent megoldani. Az üzembentartás a célom, a megelőző karbantartás, nem akarom megvárni amíg egyszercsak leáll gázadáskor... értesz.
Hardverlesen
-
Topiccsendőr
addikt
válasz PLaci58 #14981 üzenetére
Forgattyúházban nincs baj a benzinnel, amit ő látott hengerfejleszedés után az benzinpára volt a melegtől. Én előbb gondolnék valami alapvető hibára, ami felújítás után szokott lenni, pl nincs kimérve a gyűrűhézag, vagy nincs leélezve az átömlőcsatorna, kipufogórés aztán ott valami jóban lett valamivel. Aztán lehet nem ez van, de gyakori az ilyen eset.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
priti
addikt
válasz PLaci58 #14981 üzenetére
hááát és ilyen zárt automata szivatóval stabil az alapjárat hidegen? Csak le kéne állnia azért akkor annak is az első pár másodperc után, nem? Lehetne végülis szivató is, csak túl szép az alapjárat rögtön az első idítás után is a hideg blokkal azért vagyok szkeptikus, illetve gondolok inkább valami gyújtás körüli gondra... hogy pont egy ilyen 2 perc után reprodukálhatatlan viccbe futok bele, az a jó hogy ha két percet ment a motor utána már fingod sincs, hogy megoldottad e a problémát azzal ha állítasz vagy cserélsz valamit, csak másnap reggel derül ki.
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #15157 üzenetére
Azért ennyire ne maszekoljunk már.
Ahhoz, h ne látszódjon, ezt mindenképpen fényezővel kell javíttatni, mivel mély a húzás és hosszú. Ködöltetni biztosan lehet, de én újrafújatnám az idomot.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
PLaci58
őstag
válasz PLaci58 #15309 üzenetére
Ebben a kínai manuálban ([link]) meg NGK CR7E-t ír 0,7-0,8-as hézaggal, de szerintem ez 4 ütemű, mert olajat is kell bele tenni és nem szabad csak 25-30 KM/h-val robogni és a lányok nem szállíthatják az elsőszülött gyermeküket rajta és gyakran mossuk le és éjszakára csináljunk belőle szellemet (takarjuk le fehér lepellel)
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
kokov
tag
válasz PLaci58 #15309 üzenetére
Jog-ból sokféle van az a baj. Amit (#15308) Tothgera30 írt az is nyilván jó jog-ba, de ahány típus annyi féle gyertyát javasol a gyártó. Az SA16J nincs Európában, ezeket konténerben hozzák be amivel még nincs is gond, csak emiatt nincs angol manual hozzá csak megfejthetetlen japán írásjeles, legalábbis én nem találtam. Amit linkeltél az például régebbi típus, ez úgy néz ki, mint a CV50, amit linkeltél az meg CY50. Lehet hogy mindegy sok alkatrésznél, de a gyertyánál nem biztos. Szeretnék venni egy drága időtálló gyertyát, de télen sem szertném ha meglepetés érne és cserélgetni sem szeretném télre és nyárra ezért lenne fontos kideríteni a pontos ajánlást.
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #15562 üzenetére
Ez a régmúlt fiatalságomat juttatja eszembe. Hol volt akkor kocsi.
És hol volt akkor még olyan forgalom az utakon, mi ma?
Szvsz picit veszélyesebbé vált a közlekedés az évek során.
20-30 kilométert ma is leteker simán az ember, de mondjuk
kamionoktól, és baromarcú autósoktól hemzsegő úton már
meggondolja, hogy megéri-e a kockázatot... A 250 km meg
nem kicsit több, hanem sokkal több, ráadásul aznap vissza
is akar jönni, ami 2x250-et jelent, az meg már brutális lehet
egy seggel a kis robogón, dög melegben. Ja, azt írja reggel
megy: ha 5-kor elindul, akkor is min. 10-11 lesz, mire odaér.
Ki fog készülni, képletesen szólva "felforr az agyvize". Azért
kíváncsian várom a beszámolót a "flúgos futamról"... -
priti
addikt
válasz PLaci58 #15562 üzenetére
13 évesen letekertünk Dunakesziről Perőcsénybe, szvsz, az totál más. Ahhoz semmi fej nem kell, csak fizikailag fáradsz el. Mentünk az út szélén, egymással dumáltunk, a szobi körforgalomtól kezdve gyér forgalom volt eleve, nem is kerülsz gyakorlatilag olyan forgalmi helyzetbe ahol figyelni kell, néha egy-egy kereszteződésen kívül, tekersz az út szélén és nézelődsz, szellemileg szinte pihentető. Motorral meg egyfolytában észnél kell lenni. Széllökés, nyomvájú, gödör, visszapillantó, a többi droid letol nem tol, előz nem előz, tudsz e az út szélén menni vagy nyomvájú miatt felfutsz egy hullám élére emiatt vagy teljesen lelassítasz vagy kénytelen vagy beljebb menni. A rohadt rovar pofánvág, berepül a sisakba vagy zárt rostéllyal szétfő a fejed, a kamion felveri a port, apró kavicsot, megfejeled, tüdőzöd, nyeled a dízelt mert lassan hagy el a 600 éves ifa és hasonló sitthordók. Elkészül a hátad, lezsibbad a segged, vállad, karod zsibbad. Ez nettó szenvedés.
Bringán tekersz emiatt a vérkeringés is más stb... lehetne mondani szakadásig.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
róland
veterán
válasz PLaci58 #15666 üzenetére
Bocs, elírtam az évszámot, de maga az idézett rész az 1/1975 (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletből van.
S korábban linkeltem a jelenleg hivatalos online jogszabályt, amit a mo.hu (Magyarország.hu) jogszabálykeresőjén keresztül lehet elérni. (Tavasszal cserélték le a Complex-et a Magyar Hivatalos Közlönykiadóra.)
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #15668 üzenetére
..amikor most keresgéltem, azt is láttam, h 3-4 kerekű smkp.-on lehet személyt szállítani.
róland
Ok, akkor bocsi. Minden bizonnyal a módosított KRESZ tartalmazza a 30km/h-s sebességhatárt. De, az 100%, h előtte 20 volt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #15878 üzenetére
Ok, én ezt is értem, viszont azt észrevettem a Nexus-nal is, h a xenon után
sokkal "erősebb" megjelenése lett az úton, s alig jöttek ki elém."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
válasz PLaci58 #16134 üzenetére
Uh, nekem is esett már le a doboz. Mondjuk egy heylennem pattintottam be, szal az én bénaságommiatt volt. Végülis karcolások érték csak, amúgy nem történ semmi. Hálát adtam, h nem jött mögöttem egy autó, mert annak tuti baja esett vna... Azóta, ha nagy ritkán felteszem a dobozt akkor is többször megnézem tuti jól van e fenn