-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz Sandrew #15913 üzenetére
Lenne egy 50-es aeroxom. 99-es évjárat akkor vette édesapám majd 2001-től 2010-ig garázsban állt leponyvázva. Kiváló állapotban van és 5800Km van benne. (2000-t tettem bele) - Újonnan vette? Akkor egy szép gyári állapotú robogó lehet. Pár képet lökhetsz róla!
Mire kell figyelnem ennél a mocinál, illetve mi a reális végsebessége?
Most sík úton 85km/h ra képes óra szerint. Folytások már nincsenek benne. - A reális végsebesség az 80km/h körül alakulna. Töltesd úja a vizet benne, fagyállót rakj bele, a vízpumpát cserélted ki mert azóta lehet már elöregedett, másra nem igen kell, a többi kopó alkatrész csere majd előjön.Fogyasztása amikor óvatosan jártam vele 2,5lityire jött ki. Most városban járok legfőképp a váci úton ahol tartom a forgalom tempóját 70-75-el így 3.5liter volt a max. De inkább 3,2ból el lehet vele járni. - Ha gyári 12mm-es karbi van rajta akkor elhiszem, de amúgy többet szoktak enni, a 3,5liter általában megvan.
Mint mondtam új banner aksi van benne viszont alapjáraton elhalványul egy picit a lámpa. Ez mitől lehet? - Ez 2T, mivel alapjáraton keveset tölt ezért szerintem érhető hogy nem ad le akkora töltést.
Illetve az önindító csak forgat és nem indít. Megbikáztuk akkor sem indult. Viszont 1 max 2 rúgásra még 1hét állás után is indul. - Lehet hogy az önindítónál a fogaskerék kopott el, vagy valami hasonló, egy szerelőhöz vigyétek el, átnézi.
Ti milyen olajat használtok? Én Repsol 2T-t vettem az Oszcar-nál 1500Ft volt 1L
Illetve a gyertyát érdemes lenne megnézni? Mióta megvan a motor a gyári van benne és kemény 9év állás után is beindult 15-20 rúgásra. Igaz iszonyatosan füstölt. - Én is azt töltöm. Gyertyát mindenképpen cserélj benne, szép őz barna lesz ha jól be van lőve.Ma pedig amikor jöttem hazafelé a digitális vízhőfok mérő egyszer csak lement teljesen 0-ra azaz eltűnt a kijelzés. Ennek mi lehet az oka? Lecsúszhatott egy kábel? - A digit műszerfalas Aerox betegség, ha jól gondom ez az amikor van a kis sebességmérő és mellette egy sárga körben egy digit kijelző, akkor annál általában a kábel le szokott csúszni vagy kontakt hibás lesz, mindezt a kátyúknak lehet megköszönni. Ezt a műszerfalat nem is igazán szeretik, ezért a 2000-es évek elején meg is szüntették és visszatértek az analóghoz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Sandrew #15919 üzenetére
Nah, jó lesz az, akkor használgasd és meglátod hogy hogy fog duruzsolni.
#15920 mocsanisi: Huh, elég kellemetlen hogy elvitték. Remélem meglesz, bár sajnos általában nem kerülnek elő. Ezét én Bp-re nem vennék Jog-Dio-tól drágábbnak tűnő motort, főleg ha kint hagyom az utcán.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Sandrew #16006 üzenetére
Az ideális érték, az enyém is ennyit megy el egy literrel.
B-L-A-C-K
Valóban korrektnek tűnik, bár a blokk színe is gyanús - mintha már azt is fényezték volna.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Sandrew #16126 üzenetére
Egy kipuhoz be kell állítani a karbit, inkább egy Malossi Multivart vegyél, hozzá lődd be görgőkkel és jó lesz.
Az a 80-85km/h igazából nem annyi, haver Aeroxa is annyit mutat, mikor én az NRG-vel 70-nél leelőztem...
Igen, ha el van kopva a szíj, attól lassabb lehet, sőt görgőket is érdemes lehet bele venni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Sandrew #16128 üzenetére
...Haveré is 120km/h-ig mér, azok csalnak a legtöbbet, neki 80-82km/h körül mutatott, mikor az NRG még 74km/h-t, és ezt GPS-el mértem be, ez 1-2-3km/h-t csal. Görgők a dekni alatt, hátsó résznél...
#16130 Sandrew: Te állandóan nyelezed szegény motornak? Szerintem 50cc-nek is megvannak a határai, nem kell állandóan magas fordulaton hajtani, én mondjuk néha 50-60km/h-val gurulok, ha sietek akkor megcsípem a 70-75-öt és úgy suhanok. Persze kipróbáltam már mit megy, de szerintem az egy olyan nyúzópróba amit nem hosszútávra terveztek az ilyen kis motoroknak, mert mégiscsak segédmotor, ugye. Több szerintem nem kell.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Samus
addikt
válasz Sandrew #16186 üzenetére
Szerintem elég azt leírnod, mennyit kellett tolni, és mekkora gépről van szó (kis, nagytestű), a többit hozzá tudjuk képzelni, tapasztalatból Ha az első eset, jól nézd meg mennyi maradt a szíjból (nekem szó szerint majdnem porrá aprította, csak egy darab drót, pár apróbb gumidarab, és a szíj tetején lévő textilszerűség egy része úszta meg).
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Samus
addikt
válasz Sandrew #16189 üzenetére
Eléggé nehéz meglazítani kézzel, de meg lehet, viszont meghúzni még nehezebb megfelelően (ezen van a hangsúly, mert hát elég jól pörög üzem közben, és a frászt hozza az emberre, ha menet közben lejön a helyéről a csavar...(tapasztaltam). Ha van légkulcsod, az lenne a legjobb...Nem nehéz kicserélni. Nekem például a vario is szétugrott, de azt könnyű összerakni. Csak most szívok az utóhatásokkal, és fizetésig várnom kell az alkatrészekre...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Samus
addikt
válasz Sandrew #16194 üzenetére
Miért akarsz görgőt cserélni? Görgőből érdemes akkorát venni, amekkora volt benne, kivéve ha a tuning a cél. A könnyebb görgő később indítja be a váltási folyamatot (a motor jobban gyorsul, egy határig), a nehezebb hamarabb (a motor elindul, de nem fog gyorsulni rendesen).
Ha van a közeledben motorosbolt, ott vehetsz, ha nincs, akkor webshop (pl.: Egümotors). Vagy vehetsz görgőszettet, és próbálgatva megtalálod a neked megfelelőt.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Samus
addikt
válasz Sandrew #16197 üzenetére
Elviekben kevesebb lesz, de én ezt nem vettem észre. Azt, hogy gyárilag mekkora van benne, csak akkor lényeges, ha minden más gyári. Nekem semmi sem volt az. Beleraktam a gyári 6.5ös-t, és a motor felpörgött, indult, és kis híján lefulladt. A gyárinál erősebb kontrasztrugó érzékeltette a hatását...én is 5.5-el használom, de lehet 5 grammost rakok bele, az új szíj miatt így is nagyobb a végsebesség jó 10 km/h-val (sík úton eléri a 70km/h-t GPS szerint, óra szerint pedig majdnem a 90-et...), egy picit nyerek a gyorsulással, városban egyébként is elég a 60-65. Viszont rájöttem, miért "rángat" hidegen. Visszavettem a bezin arányát a keverékből, hogy ne egyen annyit. Nyáron nem is volt baj, de most, mikor éjjel alig 10 fokban indulok, szívató nélkül nem nagyon akar menni...). Mérd meg mekkora van benne (digitális mérleg jó a célra).
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Samus
addikt
válasz Sandrew #16199 üzenetére
De tud, de ha nagyon kopott, azt lehet hallani, és hatása is van (könnyebbként viselkedik). Ha megméred, látni fogod. Az "alap" súlyok 0.5 grammonként nőnek, de vannak kifejezetten tuning szettek, ott 0.25grammonként (jobban lehet finomhangolni). Ha szétszeded, először is takarítsd ki (szép fekete porréteg lesz a szíj miatt). Takarítsd le majd zsírozd be a berúgókar tengelyét és fogasívét és a közdarab tengelyét (de arra figyelj, hogy a kis tárcsa, ami érintkezik a főtengelynél lévő fogaskerékkel, ne legyen zsíros). Más érdekesség elöl nincs. Hátul, ha a kuplungot is szétszeded, megnézheted az állapotát (mennyire kopott, a pofákban lévő barázdák mélységéből látszik, hasonlóan, mint gumiknál. Ha nincs barázda, elkopott.). Igazából szerintem ennyi. Ha nem akarsz tuningolni, akkor más teendőd nincs. Esetleg lehet, hogy szükséged lesz a varió hézagolására, mint nekem. (Ha felrakod az új szíjat, és indulásnál azt tapasztalod, hogy olyan. mintha autóval háromból akarnál indulni, akkor hézagolás).
A hézagolást azért kell csinálni hogy ha van egy új szíjad akkor elég széles és nem biztos hogy hézagoló alátétek nélkül a variátor hüvely közeléből indulna a szíj, és ha nem akkor már alapból nagyobb áttételről indul és rossz lesz a gyorsulásod. Azt kell elérni különböző vastagságú hézagoló alátétek segítségével hogy a szíj minél közelebb induljon a variátor hüvelyhez, de lehetőleg ne érjen hozzá.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Sandrew #16207 üzenetére
Nekem a boltban csak 7g fölöttit mondtak. Mindegy, 4,5g-sel mentem már, sőt a haveromnak is úgy van belőve, full gyári, csak a kuplungrugókkal mókolt és a görgők 4,5g-sek. Az nem jó, mondjuk én a gyári motorok híve vagyok, én ugyan olyat vennék bele mint a gyári és cserélném a kuplungrugókat is, persze boltból vett gyári rugókra, lehet úgy helyre jönne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mokus1
addikt
válasz Sandrew #16218 üzenetére
Én óra szerint jártam már 150 fölött is de igazából a gyorsulása az ami durva. Még 100tól is elindul.Én személy szerintem azt imádom a legjobban amikor állsz a pirosnál elindulsz megcsavarva és felteszi a fordulatot és 30-40nél(én nem akarok hülyeséget mondani de szerintem 0-40re olyan 2-2,5mp lehet) még rúg egyet.Én mérve 0-100 8,3mp. Mindent óra szerint mondok nem GPS-eztem ki soha.
-
Brogyi
senior tag
válasz Sandrew #16216 üzenetére
Hát kis komám egy olyan biciklit nem illik jogsi, és rendszám nélkül vezetni.Simán eltiltanálak a jogosítvány megszerzésétől.Lapíts, és örülj , hogy nem fogtak meg. Ezután az következik, hogy a youtube-ra rakd fel a videót. Arra nem gondoltál, hogy néha rendőr is olvassa ezt a topicot? Ha már nincs eszünk, akkor nem büszkélkedjünk vele.
Ha mégis van jogsid akkor elnézést, de ezt nem hiszem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen