Új hozzászólás Aktív témák
-
Steel Lord
csendes tag
..hát nem tudom.. mostanában szoktam böngészni a használtautó.hu-t és általában Swift2/Fiesta/Corsa/Sx4-eket nézegetek és jellemző, hogy a legtöbb jó fogás Swiftből van. Sok köztük a keveset futott, gondolom sokan hitelre veszik, nem bírják fizetni és még ideje korán visszaviszik, sokat nagypapa használt és valóban jól néznek ki. Biztos van, amelyiknél mahináltak, ha majd megyek venni úgy is autószerelő ismerősömmel megyek és csak akkor veszem meg, ha ő rábólint, hogy mehet... de ha van 6 jó vétel, abból kizárt, hogy mindegyik mahinált legyen szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
megnéztem párat, meg le is csúsztam párról, ami jónak tűnt.
ez se volt fent régen.
rozsdát nem találtam rajta, pedig megnéztem mindent.
persze később lehet.
de nem rohadnak ezek se jobban, mint egy régi swift, sőt. -
-
Mercutio_
félisten
-
Kornel
veterán
megvettem egy fordot 3 suzuki után.
jó váltás -
addikt
-
tgeeb92
tag
Sziasztok!
Van egy 2007-es típusú Swift! Elemet cseréltem a kulcsban és valamiért nem mükszik most távvezérléssel! A pótkulccsal sem! Ugyanazt a típusú elemet raktam pedig bele, vigyáztam rá nagyon, nehogy letörjek valamit! Szervízkönyvben semmi nincs róla, hogy kéne újra programozni(csak az elemcseréről..)! Remélem nem kell új kulcsot venni!!
Youtube-os videoval is próbálkoztam! de semmiKérlek segítsetek!
Nagyon köszönöm![ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
Igaz az enyém még csak egy éves és válságautónak lett véve, mert a lakás önerője fontosabb volt, viszont már most nem tudom mire cseréljem ami ennyire megbízható és olcsó fenntartású. Így abban maradtam magammal, hogy májusban még leműszakiztatom. Nincs 6-7-8k körül olyan autó ami tudná váltani.
Impossible is nothing
-
t1
veterán
válasz meroly #17080 üzenetére
Az 1.3-nak hosszabb a váltója mint az 1.0-nak, 100km/h = 2500 rpm 1.0 váltóval ez 3000rpm, váltáskor nem ejt annyit vissza, mindig kicsivel nagyobb fordulaton pörög a nyomatékhoz közelebb, közben a fogyasztása nem nő meg drasztikusan ( már ha megnő ) nem erőlködik a motor. Én 7 éve Swiftel járok, nyilván rengeteg hiányossága van, meg a mai világban amikor évente jelennek meg az újabbnál újabb modellek én is váltanék, de egyrészt nincs olyanra pénzem amit szeretnék, másrészt meg a kopó dolgokon kívül semmi váratlan kiadásom nem volt az elmúlt 125.000km alatt ami marha jó Aztán persze lassan jöhet a lakatolás mert rohad, de 14 év után bele fog férni .
-
meroly
veterán
Az 1.0 váltó mit jelent?
Nem vezettem még 1.3-ast, de mondják hogy dinamikában jobb. Igazából amire nekem kell arra az ezres is jó.
De látom nem csak én gondolkozom így, örülök neki hogy más is autóként tekint rá.Bőven lehet használni főúton nem azt mondom, de én félve viszem pl gyereket már. Clio-ban volt légzsák, abs, stb, azzal kisebb esély volt a bajra, de mondjuk olyankor úgyis az ártatlan szívja meg, nem aki részegen, drogosan 170-el ment az X5-el pályán.
Impossible is nothing
-
t1
veterán
válasz meroly #17078 üzenetére
Én évi szinten 15.000km-t használom ( 2000. 1.3 8V 3 ajtó + 1.0 váltó nem keveset hoz a dinamikában) , de bőven használható városon kívül is, napi szinten 30km főút + 6km várost nyomok le vele, igazából csak azért fogom lecserélni, mert született gyerek és nagyon macerás vele , van még egy 1.0 5 ajtósunk is, azzal szoktunk inkább menni ha gyerekkel kell, de ha az enyém el lesz adva akkor, az 1.0-val fogok dolgozni járni a nagyobb kocsi meg családi lesz.
[ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
Mintha nem is egy autóról beszélnénk
A használt autó mindig is rizikós, más típusból ennyi idősen szintén lehet 10-ből 9 elhasznált.
Számomra városban kb egyezik tempóban az előző 1,5dci cliohoz, csak ezt egyedül nézve, azt meg tele kb.
Persze kényelem szempontjából jóval alatta van, de nem is került annyiba.Én a biztonsági felszerelések hiányában nem szívesen megyek városon kívül, városban viszont napi szinten többször is. És én a clio-val is felváltottam 4-be 55-60-ig, ahogy a swift-el is.
A kpi zár meg a szervo az ami egyedül hiányzik kicsit, de izmos legény vagyok, úgyhogy nincs vele gond.
50 alatt nem gyorsul? Szerintem meg tökéletes, lehet én vezetek kicsit sportosabban, de úgy hogy egyáltalán nem figyelek rá, mindig én vagyok az első zöldnél, sokszor hátranézek hogy jönnek-e a többiek vagy én néztem el a színt. Azt bírom hogy lámpánál inkább nem mögém állnak, aztán mikor látják hol tartok persze követnek. És félreértés ne essék ez nem a vezetési stílusom miatt, hanem a többiek suzukis előítélete miatt van így.
Ezeket a hosszú fokozat meg hosszú váltó nem igazán értem, nemrég találkoztam a fogalommal először és még nem állt össze a kép, de biztos úgy van, ahogy mondod.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
Steel Lord
csendes tag
válasz Mercutio_ #17052 üzenetére
Remélem ebben is szívó motor lesz.
Amúgy valakinek van itt SX4 S-Crossa? Érdekelne a véleménye.. sok tesztben leszólták, hogy mennyire maradi a belseje.. na nekem pont az tetszik, hogy kevés benne az ultramodern szarság, így talán nincs annyi minden, ami elromoljon...
-
Hego
tag
válasz meroly #17074 üzenetére
Mondanám, hogy igazad van, de sajnos nem pont így van.. A konstrukció az jó, csak sajnos 10-ből 9 el van használva. A jobb állapotú példányoknak meg kitartják az árát.. Persze eladni szinte lehetetlen annyiért, mert akkor már vesz valaki egy 'autót'.
Az meg hogy városban használni a legjobb? Háát, az én kocsim országúton érzi magát elemében.. Hármasban bőven 100 fölé lehet pörgetni szóval előzni nem nehéz.. A negyedik és ötödik sebességi fokozat pedig olyan hosszú, hogy 2-3 literrel kevesebbet eszik országúton mint városban. Más kérdés hogy 90 fölött olyan zaj van, hogy hosszú útra nem indulsz vele.. Viszont városba meg a hosszú negyedik miatt kényelmetlen használni.. 50 alatt szinte semmit se gyorsul, úgyhogy egy négysávos úton 40-60 közt haladni azt jelenti, hogy állandóan váltogatnod kell.. Vagy bevágnak eléd. És nem csak azért mert lassú vagy, hanem mer 'ó a fos szuzukit megelőzöm'Szóval én inkább azoknak ajánlanám akiknek kell egy autó, de nem akarnak sokat közlekedni vele. Azt viszont olcsón és úgy hogy ne kelljen attól félni, hogy nem indul..
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
meroly
veterán
válasz Kornel #17072 üzenetére
Ez nem csak a suzukira érvényes. Régebben a golfok voltak ilyen kategóriában.
Nem kell általánosítani, csak gondolom a többség ebből a típusból választ ilyen célra.Szerintem aki kicsit is értelmesebb, az a következő okok miatt vesz régi swift-et:
1. olcsó, megbízható;
2. fenntartása is minimális;
3. ha mégis baja van, könnyen javítható és nem kell sokat áldozni rá;
4. lazán meg tud venni akár egy másikat is vész esetén;
5. kizárólag városban használja, nagyon ritkán megy főútra, pályát meg messziről kerüli;
6. nem fogja félteni a csodálatos magyar utakon.Nekem ezek voltak a szempontjaim válás után úgy, hogy a clio2 asszonynál maradt.
Persze ez sem lesz örök, pár év múlva majd újítok valamit hasonló kritériumok szerint.
Impossible is nothing
-
Pancsermeste
őstag
Sziasztok!
Régi suzuki swift-ben nincs hátul hangszóró, ám kábelt se találok. Lehet, hogy ott lesz valahol, csak a burkolatok alatt elrejtve? Ha igen, merre keressem?
Elől a rádiónál az ISO átalakító előtti eredeti csatlakozóba be vannak kötve a hátsó vezetékek is, de ez a kábelköteg ugye eltűnik a műszerfal alatt és nem tudom hova, merre, meddig megy.-= Pancsermeste® =-
-
Kornel
veterán
válasz meroly #17069 üzenetére
pedig ezek vannak többségben.
van 150, esetleg maximum 180 ezer ft-ja, és még válogatni akar.
miből írja át?
miből szervizeli?
tekintve ennyiért egy rozsdaboglyát vesz csak.
gumira hol telik már?
aztán jönnek azzal, hogy műszakira kellene egy bontott fék, meg stb.
ilyen postokkal van tele a suzuki fb csoport, meg az utakon is ez látszik. -
Doze
aktív tag
válasz meroly #17066 üzenetére
Alapvetően nem Merci-BMW-Audi háromszöggel van a baj, mert valójában tényleg azok igazából a nagybetűs AUTÓ-k
Nálunk felfogásbeli bajok vannak, ezek a 10+ éves használt prémium autók amik 3000-4000euro közt vannak kinn, szó szerint bontószökevények. Persze a beltere/külseje csilivili mindnek, de műszaki állapota konvergál nullához. 300,200+ fölötti futásnál olyan hibák jönnek ami nem filléres. Eszi az olajat/kompresszió már nem tökéletes, futómű bajos.... még sikítva de elmegy 50e km-t, de onnantól kb milliós tétel rendbe hozni műszakilag, kinn nem véletlen adnak már rajtuk túl. Anyagilag nem érdemes fenn tartani...
2 hete hétvégén voltam kinn olaszban... faterom munkatársa vett autót. E-mercédes, használtan 30.000 euro 2 éves, na azt megéri megvenni... de magyar hol fogja már megvenni? , rokonom 6 ezret futott a3 kombit vett 25e euróért.... na azok normális kategória, de áruk van.
A másik, hogy mind fapados, lefutott amit behoznak, 316-318 stb, a baj az, hogy a reális autó 1,5 millióért, 3-6 éves közép kategóriás autó lenne (vagy alatta), ezerszer rosszabb vétel a prémium 10+ éves autók, műszakilag csak egy pont (és annak költsége), de nincs benne semmi extra, de alap dolgokra kell gondolni: pl légkondi
Egyszerűen irreális az egész, pusztán azért mert a vérpistikének logó kell...
A suzukisokkal is ez baj, csak ők meg mind1 milyen áron autót akar, van 200e forintja és kell.... mikor rohadtul nem férne bele az autó fenntartása.
-
lacy86
addikt
Jovo tavasszal ha cserelem a nyari gumi szettet akkor lehet vennek uj alufelnit is! ( valtanek a gyarirol )
Az lenne a kerdesem hogy ami most nekem van az 4x100-as "osztasu" ?! SwiftII-es van 2008-as kiadasu kocsi ( nem kell rohogni nem vagom ezeket )
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Kornel #17058 üzenetére
Tudod,én sem veled akarok vitatkozni.Mindíg azt mondtam jobb lenne ha királyság lenne,egyszer ellopná ami neki kell aztán hagyná élni és gazdagodni a népet.Itt sajna szinte mindenki a nulláról indult és az igazi VAD kapitalizmus dul.Ahhoz hogy konszolidált viszonyok alakuljanak min 500 év kell.Egyébként:állandóan sír,nincs jövő képe:megpróbált spórolni a nyugdíjra:einstandolták,alkotmányban van ,az állam adóságnak csökkenni kell nem csökken,tehát eladom a MOL nak majd vissza veszem...stb.De biztos van erre is fórum.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
tényleg nem veled akarok vitatkozni, de a jobb életet mindenkinek magának kell megteremtenie.
a magyar mit csinál? állandóan csak sír. pesszimista, nincs jövőképe, és inkább panaszkodik, ahelyett hogy tenne valamit a saját érdekében.
persze nyilván mások a lehetőségek, mint kicsivel nyugatra, de hosszú távon ezt is mindenki magának köszönheti.
tessenek az ikszet olyan helyre húzni, ahol van rá esély, hogy a jobb lehetőségek által könnyebb legyen boldogulni. -
Mercutio_
félisten
válasz meroly #17053 üzenetére
Az utolsó bekezdés azért eléggé reális.
"Mindez rejtett válságtünet Magyarországon, nem csak a szegénység bizonyítéka, de egyúttal azt is jelenti, hogy a magyar autósok nem számolnak bizonyos kockázatokkal.
Mennek míg beindul az autó, nem íratják át, mivel nem tartanak a következményektől, és nem a legegyszerűbb típusokat választják, hanem amiben ott a jobb élet illúziója, és megakad rajta a szomszédok szeme.
A magyar használtautó-vásárlók a pillanatnak élnek, nem tervezik a jövőt, mert nem hiszik, hogy egyszer jobb lesz."Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
meroly
veterán
Szóval a régi Swift a szegények autója?
Szerintem a tudatos vásárlóké inkább.Impossible is nothing
-
Mercutio_
félisten
Azt hittem bejelentettek valami új modellt, hogy ekkora pörgés van
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Háztartási gépek
- OLED TV topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Micro Four Thirds
- Milyen processzort vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
- 8 GHz felett ketyeg a G.Skill CSO-DIMM DDR5 memóriája
- További aktív témák...