Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz meroly #12504 üzenetére
ne füstöljön, ne fogyjon a víz, ne egye az olajat, ha a motor rendben van, akkor nagy baj nem lehet vele szerintem. nem olyan vészesek az alkatrészárak. én jobban preferálom a magánszemélytől való vásárlást, ahol rá tudsz kérdezni, hogy mondjuk volt-e már cserélve a vízpumpa... nyilván ránézéssel is lehet levonni következtetéseket, de ha erre a kérdésre mondjuk az a válasz magánszemélynél, hogy: "mi az a vízpumpa?", akkor érdemes elgondolkozni rajta, hogy mennyire volt karbantartva.
nekem 2003-mas ezres swiftem volt, 120k km-el adtam el, amiket én cseréltem: vezérlés 2x, ékszíj sokszor, mert a rossz vízpumpa kinyújtotta, vízpumpa, fékek (tárcsa+betét), olaj+szűrők 15 ezrenként, ezenkívül a még egy szimerring volt a gyújtáselosztónál... én olyantól venném, aki így szépen el tudja mondani, és megmutatni, hogy mit mikor és miért cserélt. -
Kornel
veterán
válasz meroly #12506 üzenetére
figyelj nem drágák az alkatrészek hozzá... egyedül a vízpumpa volt húzós, 15-20 ezer kb...
vezérléscsere ha jól emlékszem 60 ezrenként kell, de ebbe már nem vagyok biztos, na az is egy nagyobb tétel, ezt mindenképp illik megcsinálni váráslás után azonnal, aki mást mond, arra ne hallgass. Ez is egy nagyobb tétel, de ha jól emlékszem megvan 20 körül... a fék se drága, de én jobb minőséget rakattam bele, mint a gyári, így az is 20 körül volt mindennel... de nyilván ezeket jobb esetben nem azonnal kell rákölteni, ezért lenne érdemes valami megbízható embertől venni.
Én azt mondom, veszel egy jó állapotút, amire költöttek, ha találsz valami hibát (szar a fék, stb.) azt lealkudod keményen, a vezérlést kicseréled, így nagy bajod nem lehet vele, mert amúgy egy nagyon igénytelen jószág, a szó jó értelmében.[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz meroly #12510 üzenetére
Persze, hogy számít, bizonyos kor fölött halmozottan jönnek minden járgánynál a gondok és árban nincs akkora difi, amúgy meg '' állapotot veszünk nem km-et''
AMDPower: Fabia-t szokták még ebben az árban javasolni a jobb toresteszt miatt, és esetleg még a twingót.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRÁK:Orient Bambino II Bigsize, Seiko SNXF05, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Cheesy
őstag
válasz meroly #12504 üzenetére
1.0? Hát... ha nem akarsz sehova menni városon kívül...
Autópályán is lehet vele menni, de akkor már különösen ijesztő, ahogy 130-140 között remeg a kormány, mintha az első kerekek alatt nem lenne talaj, a motoron kívül nem hallasz semmit, szétráz... ja, ez megy országóton is Városban az utolsó Fabia-s is bevág eléd, letolnak az útról, nem adnak elsőbbséget, nem engednek ki, mindenki meg akar előzni... de már rászoktam, hogy csak azért is ráhúzom a kormányt, ha a seggemben van ablakot mosok, meg van nálam az utastérben egy méteres cserépléc darab "amivel a gyengélkedő teleszkópos csomagtérajtót támasztom ki", ha épp kellene. Kellett már.
De legalább megtanulja az ember becsülni azt, ami ennél jobb! Illetve marad pénze, hogy gyűjtsön komolyabb autóra. Olcsó fenntartani, olcsó javítani. Bármit veszel, ennél drágább lesz fenntartani.
Már észrevettem, hogy gyakorlatlag eltűntek, kihaltak a trabantok, wartburgok, 120-as skodák, kispolszkik, kis marutik... persze előfordulnak még, de az öreg suzukik jelentik manapság már a legalját.
De jobb mint a buszwww.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz meroly #12522 üzenetére
Úgy ahogy mondod, a swift egy igénytelen városi autó, ami nem romlik el túl gyakran. Kis fűnyírómotorral, de nem ázik, nem fázik az ember, egy hangyányival nagyobb biztonságban van mint motoron (ott lepattan valamelyest ha elütik, itt viszont nincs hova menekülni és papír a kasztni).
Viszont az 1.0 és a 3 henger selymessége... a legnagyobb bánatom. Kollégám 1.3i 4 hengerese sokkal halkabb és ehhez képest szinte műszer. 2 év van köztük, a másik 1997-es. Gondolkodok azon, hogy lecserélem egy ilyenre.
Vagy egy GTi-re, hogy még családalapítás/elkötelezettség előtt valami kis ideig hadd élvezzem is már a vezetést. Csak ebből nincs olyan amit nem gyűrtek össze.www.vakbelmutet.hu
-
dudika10
veterán
válasz meroly #12527 üzenetére
100% Pest de nem a csúcsforgalomban (olyankor metrózok inkább...) , 20km-es szakaszok, 3 ajtós, 1.3-as -> 6 - 6.3 l / 100km
Nekem kifejezetten nehéz lábam van. 5.5-5.8 l-re le tudnám szorítani, de én szeretek vezetni.
Most, hogy kirándulni jött 700km-t vidéken, 5.8-at fogyasztott autópálya nélkül, de "végig" 105+ km/h sebességgel.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Kornel
veterán
válasz meroly #12535 üzenetére
hat... szoktal te a hungarian jarni? 50-el vanszorognak... persze a belso savban... nekem ott 80 a tempo... ezert lehet hogy szidnak, mert cikazok ki-be, hogy haladjak, de nekem van igazam, mivel le kene huzodniuk a kulso savba.
ha pav 2 kene a b-s jogsihoz is, akkor nem lenne ennyi tehetetlen blfsz az utakon.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz meroly #12566 üzenetére
egy futomuveshez azert elvinnem vetel elott, hogy mennyit kapott az eleje, illetve meg van-e rendesen csinalva. motort meg hidegen nezd meg, ne fustoljon, ne legyen a viz olajos, az olaj meg vizes, probald ki, hogy huz-e...
ja ugye senki sem remeli, hogy egy ilyen idos auto serulesmentes lesz? foleg ennyi penzert
[ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
válasz meroly #12570 üzenetére
Nem hagyott nyugodni a dolog, mert ugyanilyen autó majdnem másfélszer ennyiért van a neten, úgyhogy kerestem egy helyi ismerős autószerelőjét és rájuk uszítottam, kíváncsi vagyok a fejleményekre.
Azt mondta ő elvinné a műhelyébe átnézni és ha már ezt sem engedik, akkor gyanús a dolog.Impossible is nothing
-
Kornel
veterán
válasz meroly #12640 üzenetére
álljon meg a menet...
ha megvesz egy használt autót, akkor rögtön vezérléscsere! na már most ott kapásból elmegy 30k. egy ilyen idős autónál pedig lesznek hibák, ezt garantálom neked. egy féltengely, egy szilent, stb. mind pénz, főleg a munkadíj. emellett még nem vett rá gumit se... ennyi pénzért jó gumival nem vesz autót, ezt garantálom. 4 gumi (ilyen kevés futásnál érdemes csak télit használni) minimum 35 ezer. használtan 20, de én nem vennék... és akkor még hibátlan az autó, ilyen dolgok, hogy fék, kuplung, még sehol sincs...
egy ilyen autóra simán ráköltesz 100k-t, úgy, hogy nagy baja még nem volt.
persze lehet járni rossz fékkel is, százéves gumival, csak kérdés megéri-e.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz meroly #12640 üzenetére
Kocsim még nem volt (de 1.0 Suzit vezetek alkalmanként), szóval nyilván a legdrágább kategóriában leszek, a benzin pénz kicsit több kb 10.000, de a többi tétellel számolva amiket írsz, a fix költség a havi 3.000 - 13.000 Ft (áll az autó és a napi munkába járás). A javításokat meg ...
A biztosítást nyilván úgy fizetem, hogy a legolcsóbb legyen, ja és a korom viszonylag fiatal, bár már annyira nem, jó lenne pár évvel fiatalabbnak.UI: Nyilván a korából adódóan lesz mit rákölteni idővel, de ezt nem úgy számolom, hogy akitől veszem előre mondja, hogy mehet vele, de nem ajánlom, mert szétesik..., lehetőleg olyat vennék ami "megkímélt", vagy napi használatban van.
UI2: Szerencsére a munkahelyemen bent, akad autószerelő, valamennyire a munkadíjakat meg tudom spórolni.[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
válasz meroly #12646 üzenetére
Én ezt egyfajta plusz biztosítéknak szánom a leendő vevőm részére is, így totál lekövethető, hogy nem volt tekergetve. Az előző tulaja mindig Suzuki márkaszervizbe hordta, én már nem De 1995-ig visszamenőleg megvan az összes javítás számlája, szépen lefűzve.
www.vakbelmutet.hu
-
Kornel
veterán
válasz meroly #12648 üzenetére
én 5,5-ből jártam átlagba az ezressel, de az vegyes volt, és nyomtam neki, de kegyetlenül
max. 7,5 liter volt!
min. 4,38 liter, csak országút, nyáron, nem nyomva...
a splash-em is kb. ennyit eszik, kb. annyival kevesebbet, mint amennyivel kevésbé nyomom neki -
Joker88
őstag
válasz meroly #12699 üzenetére
ha esetleg nem tetted volna még :
Átírási költség kalkulátor 2013
(vagyis,ennyibe került,hogy a te neveden legyen a kocsi <okmányirodai procedúra > , biztosítást nem számolva ! )
In loving memory of Garrett Lockhart