-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dani_kp
őstag
válasz batai15 #142849 üzenetére
Tesóm is pár hónapja vett téli gumikat, igaz 13-as, az volt 50-60k. körül.
Azt szerintem érdemes lealkudni. Amúgy meg ki kell próbálni, meg kell hallgatni a motort.Húgomnak tavaly -10 fokba is pöccre indult és kis motor lévén hamarabb is bemelegszik.
https://ingatlan.com/33821564
-
lenko
aktív tag
válasz Declare #142850 üzenetére
Ez megint az a terület ki mennyire érzékeny a fogyasztásra...
Van sok érv+ellen érv mindegyik típussal szemben. Levezettem 1.4 TSI-vel 2x700 km-t nagyrészt pályán. 2e-től mondhatni jól megy, de 4-től pedig újra siralmas. Ez esetleg kis szívó benzines tulajoknak 1.8-ig lehet hű de jól megy effektus, én nem voltam annyira elájulva a tulajdonságaitól, persze ezzel nem mondom, hogy rossz, viszont nem kéne. Ellenben nekem nem probléma 1-et visszaváltani, ha úgy adódik.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Declare
őstag
válasz lenko #142852 üzenetére
4500 nal adja le a turbodizelem is a teljesitmeny maximumat, szoval siralmas nem lehet 4000 nel csak Te is akkor abba a csapdaba esel, amiröl beszelünk, hogy alul megtamaszt az üles, hu de jo, tetszik, aztan 4000 nel mar ezt nem erzed, de meg ott is ugy vagy jobban megy mint a szivo, csak hirtelen az a "boost" ami elöbb van, az eltünik es siralmasnak erzödik. Szvsz
(#142853) Qru minden autonal visszavaltok en is Viszont javitsatok ki, ha rosszul latom, de a lenyeg az abban van, hogy a turbos auto rugalmasabb. Azaz lehet, hogy 0-100 at ugyan annyi idö alatt futja, de amiert szidjatok sokan, az egy elözesnel elöny. Azaz, hogy kis fordulatszam tartomanyban megtolja ugy az autot, mint a szivo benzin egy nagyobb furdulat szam tartomanyba. Azaz elvileg egy 80-100 at jobban fog abszolvalni, mint egy szivos, akar hogy is valtogatot azt, mert annak idö es szelesebb fordulatszam tartomany kell. De ez csak ilyen laikus gondolatmenet, lehet hibadzik valahol, szoljatok
-
lenko
aktív tag
válasz Declare #142859 üzenetére
4500, és a 6300-még mindig elég távol van egymástól...Ahol a turbos elfogy, ott a szívó ígyis úgyis behozza, szóval az alap mindig igaz, a súly/ le a lényeg, max rugalmassági tartományban lesznek eltérések...
Te neked bejön a turbos, nekem nem... Ez van.
Egyébként nedves vagy akár száraz úton sem biztos, hogy áldás a turbos. Túl sok nm van alul, így elforoghat kis sebességnél, vagy állóból indulva, máris lőttek a boostnak. A szívó otthagy. Tudok is példát nyáron a 6-oson B6 Passat 2.0 TFSI 200ló, nyomogatja mellettem a lámpánál a gázt, mondom ennek mi baja. Elindulok alapjáraton, kb. 1200-as fordulatnál nyomok egy kövéret, nem forog el mert nincs benne annyi erő,(jó gumival) úgy otthagytam a palit csak pislogott utána. Pedig papíron fordítva lenne.
Ilyenkor azért nem rossz az ha fokozatosan épül fel a nyomaték, front hajtásnál.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #142859 üzenetére
Nem-nem, ez így tök oké, így működik a gyakorlatban is. Csalóka mert alul szépet tol de ahhoz képest meg felül nem történik semmi érzésre (főleg a dízeleknél) pedig az is ott adja le a max pówert.
Nekem volt/van dolgom 1,8T (cca 100k km) meg 1.8TSI (cca. 50k km), 2.0 TDI (cca 100k km), 2,5 szívó (cca 50k km) de nekem valahogy a szívó karaktere jobban bejön de valószínűleg azért mert azt szoktam meg. Ez sztem ízlés/szokás kérdése is. Ki kell próbálni vétel előtt őket. Nem törnék pálcát egyik felett sem mind a kettő mellet és ellen is szólnak érvek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
lenko
aktív tag
válasz footy #142861 üzenetére
Legkinkább az 5-6e-s tartomány nyögvenyelős már. 3-asba húzatva nagyon sok idő már, aztán felváltva ismét nyomatéktartományba kerülve, amivel idő megy el, és lendület manual váltóval, ahol nyomatéknak kellett volna lennie sem ment jobban, kis emelkedőn, sőt! De mindegyiknek van előnye, és hátránya is, döntő az, hogy hol használjuk. Nekem is 6.9l volt az átlag 1400km-re vetítve, szinte az összes kigyorsítás padló gázzal történt, többnyire 5-6e-s fordulatig ezalatt. Bérautó volt...
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Declare
őstag
válasz lenko #142860 üzenetére
A bejön/nem jön be mas kerdes, ezt kitargyaltuk.
Olvasd el mit irtam megegyszer. A lenyeg a diagrammon van, amit (#142861) footy linkelt.(#142862) Qru Na de akkor most az helytallo, amit gondolok, hogy egy azonos szivo vs turbo eseten a rugalmassag (pl egy 70 el tötymörgö suzuki gyors megelözese lendület nelkül), ott a turbossal ezt gyorsabban meg lehet tenni? igy erzem, de azert biztos nem vagyok benne.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz lenko #142860 üzenetére
B6 2.0 TDI vizes úton kb lehetetlen lendületesebben elindulni mert csak kapar és helyben állsz. Na így próbáljon meg az ember mondjuk a Hungáriára becsatlakozni egy mellékutcából... Jah és a 2-esből indulunk se játszik, mert a DSG nem enged 2-esből indulni állóból még manuális módban sem.
#nincsbennetarcsi
-
lenko
aktív tag
válasz Declare #142864 üzenetére
Továbbra sem állítom, hogy nem jó, városban ideális, máshol nem szerintem.
Itt az enyém(piros görbét kell nézni), nekem legalább nem fogy el a nyomaték 4e felett sem, ahogy említettem 6300-ig épphogy 200nm alá esik. Persze nem egy kategória a 2. De nem sokkal van felette, azért írom, pl. ez már bőven használható szívó mindenhol.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Integrale #142869 üzenetére
Tisztában vagyok ezzel is, de csodák nincsenek, ha a turbost a végére hangoljuk, túl sok minden az elején nem fog történni ekkor, ahogy a szívót előrébb, ott meg fordítva, ezért lett visszatéve a gyári program nekem. Túl hamar megindult 2e helyett kb. 1600-tól onnan is jobban minimálisan mint előtte 2e-n, 4-eig oké is volt utána kezdett elfogyni, még 5-től semmi nem történt.(nem kell kiforgatni a szavakat senkinek a megindul itt azt jelenti ami a motortól elvárható)
(#142868) Tsebacsi 162Lb/ft, ami nm- ben 220 kb. ami a gyári adat is.
(#142871) Declare Szerintem, ez már a használható kategóriájú szívó, és ez sem kér így télen sem 9l-nél többet. Akinek ez fáj a 6l helyett, az nyilván nem vesz ilyet, de itt nincs turbo stb. kevesebb a hibalehetőség.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
veterán
Egy csipszelt Skoda 2.0 TSI meg így néz ki, ha már csipszelünk...
A narancssárga a nyomaték, 458 Nm. Úgy vélem a váltó miatt nem engedték feljebb, mert eredetileg 350 Nm.
A piros a teljesítmény, 310 le. 6600 rpm-nél már "csak" 300 le - érezhetően gyengül.Gyári szoftverrel 7250-nél szabályoz le.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Megneztem mennyi lenne a biztositas, ha a Prius 2 helyett egy Prius 3-mat vennek -> + 170Ft /ho.
Prius 2 -> 2012 -2013 Charger V8 RT -> +210 Ft /hoNem konnyu dontes Persze mit kezdenek a Hemi-vel a hetkoznapokba? Az inkabb masodik harmadik kocsinal valo, menni ugysem lehet vele a korlatozasok miatt, de a Priust meg unom... Persze a logikus dontes megis csak a Prius 3 lenne. Sajnos csak egy kocsi lehet, a meglevo Outlander mellett.
-
Acheron
őstag
Köszönöm a véleményeket, tanulságos volt olvasni a turbo vs szívó érveket is.
Mindenkinek más kicsit a vezetési stílusa. A magam részéről nem szeretek száguldozni, egy évben kétszer - háromszor fordul elő, hogy olyan sebességgel megyek, ahol a legnagyobb fokozatban már elfogy a turbo... Ellenben szeretek az átlagnál kicsivel gyorsabban haladni, ez viszont óhatatlanul vonzza, hogy folyton utolérek valakit, akit meg kell előzni. Ezért én kifejezetten kedvelem a gyorsan felépülő nyomatékot, előzés után pedig mehet tovább a nyugodt dörmögés alacsony fordulaton.(#142861) footy: Ezeket a diagramokat honnan csalogattad elő azon a portálon? Összehasonlítanék egy pár motortípust
Egyébként van ezek között a benzin turbo motorok között kifejezetten kerülendő konstrukció? Nagyon nem szeretnék még egy motorhibás autót kifogni
-
-
rbalint88
addikt
válasz lenko #142878 üzenetére
megint előjött belőled a MérnökÚr...
kevered a szarul hangolt kipörgésgátlót meg a gumikat a nyúlmókusokkal. meg a a rosszul megírt vezérlőszoftot a szívóbenzin karakterisztikájával.
elmondom neked, hogy volt gyári 180 lovas Golf4 GTI-m, ami dízeleket megszégyenítően elbutult 5ezer felett. ültem tomcsi23 ugyanolyan motoros Leonjában, ami lelkesen, saját magát behergelve forog a tiltásba, nem említhető egy lapon a két motor. pedig csak annyi a különbség, hogy az egyik brigádnál nem szartak bele a programozásba.
de tovább megyek, ott a szarolasz szardízel alfám, amit nemhogy értelmesen meg tudtak írni, de ráaádsul a kipufogót se alibizték el és négyhengeres dízelhez képest szép, életvidám hangja van. és bár a papír sok mindent elbír, hankook túragumin, gyári programmal otthagyta a sperres, hátsókerekes IS200-at sportgumikon, ami 15 lóerővel erősebb... Qru is a subaruval csak indulásnál tud ellépni az összkerékhajtás miatt, de 20 fölött már gyorsabb az Alfa, mert vannak benne nyúlmókusok=tartalék=akarat. -
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #142873 üzenetére
nem biztos hogy azert nem engedtek feljebb, hiszen 450Nm-t megkapja 2000-nel is mar, ha nem birna, az kinyirna ott is
elegge latvanyosan el van vagva a nyomatek kb 4600-tol, ennek tobb oka is lehet:
-lehet a turbo nem tud eleg levegot tolni mar fent, es nem akarjak, hogy szetforogja magat, vagy amugy is esik a toltonyomas mar
-ha kicsit a turbo turina kereke/haza, akkor megno a EMAP a hengerfej es a turbo kozott, ami nem engedi annyira jol kitisztulni kipufogoutemben a hengert, es reszben visszamarado kipuffgaz (=EGR) miatt kevesebb "uj" levego fer csak be hengerbe, amivel romlik az eges
-vagy a levego melegszik el fent az intercooler merete miatt, ami magas CR mellett nem tul nyero dolog, mert megno a kopogasi hajlam, emiatt butitani kell az elogyujtast, amivel csokken a nyomatek
-vagy az uzemanyagrendszer nem tud tolni eleget feljebb , es ennel tobbet kerve mar esne a railnyomas vagy 80-85% duty cycle fole futna az injektor
-vagy ezek kozul tobb is egyszerrea turbobenzin motor nem tud magas terhelesen szegeny AFR-l mukodni
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
veterán
válasz hobizoli #142885 üzenetére
Közel sem értek hozzá ilyen mélységben, köszönöm az infókat.
Ez a gyárilag 220 lovas verzió egyszerű csipszelése egy komoly cégnél (MTM), láttam már közel 500 Nm-es görbét más tunernél. Biztos a turbó is kisebb a kelleténél, Golfban a gyárilag 300 lovas R verzión (meg a 265 lovas Clubsport esetén) más a turbó, de az is csak 380 Nm-t tud.
@lenko: biztos villogtatja az ASR-t, de jók ebben már a fricc mérnökök.
@tomcsi: nézhetne ki bizony, ahogy 1.8T Leonból is kicsavarnak 275 lovat és 400 nyuszimókit.
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #142887 üzenetére
nyilvan alacsonyabb rpm-nel amikor kisebb a legnyeles is meg a vesztesegek, akkor a turbo akar overboost-t is tud csinalni, amihez a benzinrendszer is tud eleget fujni, kicsit magasabb lesz a kihasznaltsaga mintha linealisan none az rpm-l a nyomas kozben fixen allna, es nem lenne tulvezerelve egy kis extra nyomatek miatt
aztan feljebb a légnyelés/sec is nő, meg a turbonak meg van egy max-a amit tud
overboostnal is eltolodik felfele ez ideiglenesen, de ugy, hogy meg benne van a "jo" savbana PuntoGT amugy pont ilyen gyarilag
a gyari turbo tud 1.6bar-t fujni kb 4500-g, felette -ha kikotod belole az overboost-t- akkoris esni fog a nyomas, ha fejedre allsz, 5000-nel 1.3-t, 6000-nel mar csak 0.9-t tud uveghangon is
ugyhogy gyarilag ugy van megoldva, hogy 3000-4500 kozott van egy elektronikusan szabalyzott overboost, ami 1.3bar, aztan 4500-nal ezt kiejti, es onnantol csak 0.8 a nyomas
azt meg tudja a gyari turbo is vegigde a szallitott legmennyiseg/sec 4500-nel es 6000-nel is kb ugyanakkora, csak magasabb légnyelés mellett mar csak kisebb nyomast tud eloallitani vele a limitje kozeleben
na meg gyari side mounted intercooler-e sem egy nagyszam, ilyen november vegi 8-10 fokos idoben neztem egyszer regebben, siman 75-80fokos volt a toltolevego alapjaraton es km-ket elkruzoltunk izirajderben, amire lement 60 ala
azert egy kornyezeti+5 +10fokos levego sokkal jobb lenne egy jobb nagyobb front mounted egyseggeltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #142887 üzenetére
az ECU amugy mindig a levegohoz adja az uzemanyagot es a lambdaval csak ellenorzi a maradek oxigen mennyiseget
regen nem is mertek a railnyomast es a uzemanyag hofokot se, csak a levegoet
abbol kiszamolta mennyi levego van jelen, es ahhoz neki megvan a tablaban mennyi uzemanyag "jar", aztan ellenorzi a lambdaval, hogy jo volt-e, es ha nem korrigal (egy savon belul)a sorrend ugy van, hogy a turbonal tobbet kell tudnia az injektornak, es annal tobbet az AC-nak
nyilvan gyarilag igy is van meretezve a gyari teljesitmenyhez, mert igy nem fog elfogyni az uzemanyag soha, nem esik a befecskendezesi nyomas es a szallitott mennyiseg, ami benzin turbonal letkerdesa dizel az elmegy 16-s AFR-l is, max nem fustol melle
a benzines 16-s AFR vereteskor = uj dugattyuk .... de mar 13 felett is[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
footy
addikt
válasz Acheron #142875 üzenetére
Nem portalrol szedem, csak raguglizok a motor tipusara es kulcsszonak olyat adok meg hogy: "drehmomentverlauf", "drehmomentkurve, "torque curve"
En az 1-2gen TSI-t kerulnem , viszont a 3. gen-t mar siman vennem. Opelnel nem tudok semmilyen konstrukcios hibarol, a Fordnal pedig 1.6 allitolag kakas, de az 1.0 nagyon jo. A 2.0 ecoboostrol nem sokat olvastam, viszont a 2.5 turbo az elvileg volvo motor es ajanlott. -
htomi85
tag
-
footy
addikt
válasz htomi85 #142891 üzenetére
A becs.nepper tanacsain en mostanaban mar leginkabb csak rohogok. Az hogy az emberek 99%-nak igenyeit 2.0 benzines accorddal vagy egy b5,5 1.9PD passattal akarja lefedni, az elegge vicces. (nem mintha rossz autok lennenek, csak egyszeruen nem mindenkinek ez kell)
A motor milyensege pedig eleg lenyeges az autonal, mert ha ott minden rendben van akkor eleg sok szivastol tudod megkimelni magad. Vasarlas elott pedig jobb erdeklodni mint utolag rajonni hogy "sz@rba" nyult az ember. A fenti peldabol kiindulva az 1-2gen 1.4TSI is megveheto epp, de szamolni kell azzal hogy hajlamos kokszosodasra es nyulik a lanc. Valakinek(lasd focvis) nem para, hogyha neha elviszi egy szeleptisztitasra vagy ha epp vezermulancot kell kicserelni(mar egyik sem egy halalos osszeg), de ha valaki mondjuk egy 1-es stiftbol ul at , annak egy penznyelo lesz pl. egy G5 1.4 tsi.Acheron kollega eseteben pedig teljesen meg tudom erteni ha az uj autojanal elsodleges szempont a motorvalasztas. Ha millios tetel lenne az autom motorfelujitasa en sem tennek maskepp.
Egyebkent is, mar egyre kevesebb gyarto fejleszt motort igy nem is szukiti be kulonosen a keresesi lehetosegeket.(lasd 1.6hdi, amit meg lehet venni Peugeot,Citroen, Volvo, es Ford "kaszniban") Sot alapesetben az ujabb motorok kozott egyre kevesebb a kifejezetten rossz konstrukcio igy csak nehany van amit kerulni kell. -
juve600
nagyúr
üdv
1,5milla körül 2009-es évjárattól benzines kombi-egyterü kellene,nem tudtok eladót ?
magyaro-szági-sérülésmentés kellene -
-
lenko
aktív tag
válasz focvis #142887 üzenetére
Azért írtam, hogy ezt az erőt(~300ló 450Nm) már lehetetlen levinni front hajtással az útra alacsony sebességnél, vagy állóból, mindegy milyen az elektronika, vagy ki is van netán kapcsolva. Pályára hibátlan, de városban gyorsulgatásra ugyan felesleges, mert egy majd fele olyan teljesítményű szívó elveri ezt 100-ig biztosan, ahol nem kell beavatkoznia az elektrinokának, mert nincs nyomaték.
Az embereknek fáj az igazság!
-
Integrale
veterán
-
lenko
aktív tag
válasz Integrale #142897 üzenetére
Nem tökéletes egy elektronika sem, ha ki van kapcsolva, akkor meg a sofőr sem az, hogy éppen leforgás határon tudja tartani. Én sosem indulok fordulatról, picit nagyobb gázzal kuplung egyidőbeni felengedésével, majd kb. 1200-t elérve padló, Ide nem kell se elektronika, se gépészkedés, csak teszi a dolgát, ami ettől kitellik, mert éppenhogy annyi erő van pont, hogy nem forog el jó gumival.
(#142898) hobizoli
Ez egyértelmű...[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Acheron
őstag
válasz footy #142890 üzenetére
Köszi az infókat! Én is így kerestem, csak más kulcsszavakkal, de nagyjából megtaláltam, amit szerettem volna. Nyilván ki kell majd próbálni vezetés közben, hogy melyik hogy adja elő a mutatványt, de kiinduló összehasonlításnak jók ezek a görbék. Ez alapján akár már az 1.8 is megfelelő lehet, a 2.0 TSI pedig szinte biztosan hozza azt a teljesítményt, ami nekem bőven elegendő (kiindulva a 163 lovas D5 S60 karakterisztikájából (aminek a vezetési feelingjét jól ismerem), kb ugyanolyan súlyú kasznit feltételezve).
A TSI generációkban kicsit nehezen igazodok el (jelenleg csak telón tudok böngészni, az kicsit körülményesebb). Úgy látom, elkülönül az 1,2 - 1,4, ahol 2012 -re teszik a szélesebb lánccal szerelt (javított) verzió megjelenését, bár néhányan már a szíjast (EA211) emlegetik ugyanezen évtől (?) Az 1.8, 2.0 motoroknál végképp nem találtam (eddig) infót, hogy mikortól él a 3. generáció.
A korábban linkelt 2011.08 Passat vajon milyen motorral lehet szerelve?
Azt jól látom, hogy a "rossz", kerülendő motoroknál sem teljes motor, hanem "csak" vezérlés cserét igénylő hibáról van szó? Mondjuk pont a vezérlés hibája tud teljes motor cserét bevonzani...
Az ecoboost motorról nem nagyon olvastam rosszat - igazából nem sok mindent találtam róla. A 2.5 Volvo motor az biztosan jó, azokat is nézegetem, de mivel azokat úgy ahogy ismerem, nem az áll most az érdeklődés középpontjában (Volvoból mondjuk az S80 feküdne leginkább, de S60 - V60 is szóba jöhet még).
(#142891) htomi85: Szerintem ez egy nagyon fontos döntés - az adott kasznihoz a motor milyensége fogja eldönteni, hogy örömmel ülsz -e be az autódba, vagy minden alkalommal elátkozod a napot, mikor azzal a motorral vetted meg. És akkor a megbízhatóságról nem is beszéltünk - pont az a kívánt állapot, amit te is írsz, hogy ne a motorra kelljen a legtöbbet költeni (a rendszeres szervizeken kívül).
(#142892) footy: Ott a pont. Épp egy fél autó árát dobom ki az ablakon egy rosszul választott motor miatt, nem lenne jó még egyszer ugyanabba a sz@rba lépni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen processzort vegyek?
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PHP programozás
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gaming notebook topik
- Befutottak a The Callisto Protocol első értékelései
- Mini-ITX
- További aktív témák...