-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Barátságos számokat igen nehéz váltó kapcsán hallani
Sajnos a DSG -k kapcsán ugyanezt halom - olvasom. DSG -t csak rövid úton próbáltam diesel Passat -ban - az is nagyon jónak tűnt a hagyományos automatához képest (már amit én ismerek - lehet van annál sokkal jobban hangolt hagyományos automata)
Nagyjából az jön le nekem, hogy mindegy mit veszek, egy váltó árát tegyem félre, már ha automatát akarok.
Nem túl biztató(#143646) molnarpeter: Pont az a gondom nekem is, hogy alig van info. A DSG -ről legalább tudható, hogy a száraz kuplungos nem nyerő, az olajos meg karbantartástól függően akár jó is lehet. A hasonló felépítés miatt a powershiftre ugyanez állhat. Fejtörős január elé nézek
(#143648) htomi85: Szerinted a Ford vagy a VW presztízsautó? Ugyan már. Szép nagy, viszonylag megbízható tucatautók, ennyi. BTW, egy 520 D mivel jobb? No az tényleg a szemfényvesztés kategória - ha már 5 -ös sorozat, akkor tegyen bele a koma egy 3000 -es dízelt minimum, ha nem a kirakatba kell - szerintem. A Skoda és a BMW között pedig azért akad egy - két minőségi kategória (Anélkül, hogy lenézném a Skodát. Vezettem, nagyon jó kis autó, de a minőségérzete valljuk meg, ma még elmarad a fentiekhez képest - és ezt saját tapasztalatból mondom.) Szóval ha "a Skodánál többre van lóvé", akkor inkább extrákba tenném ,mint márkanévbe.
(#143650) HookR: +1
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Acheron #143651 üzenetére
Automatát tekintve, egyautós felállásban, visszafogott fenntartási költségekre célozva vagy hagyományos olajkavarósat (illetve leinformálhatóan szervizelt/keveset futott Tiptronic még esetleg) keresnék, vagy Toyota rendszerű hibridet a bolygóműves faék rendszerrel. Tudom, utóbbi esetben az érzelmi faktor nagyon közbeszól, de végső soron esetleg egy Lexus talán például jó választás lenne (biztos technika, nem Toyota embléma csillog a kormányon, bár emlékeim szerint próbálod kerülni ezt a vonalat); szakszerviz is létezik ugyebár Bp-n. Egyéb esetben nagyjából csak a tartalékolás marad egy duplakuplungossal - pszichológia szempontjából itt sem szerencsés a helyzet, mikor tudatosan potenciális, de kalkulálható roller-faktort veszel. Még egy dolog Powershiftre visszatérve: DSG-nél a gyakorisága miatt legalább csak drága az alkatrész, trágár előtag nélkül, a Ford esetén utóbbi jelzők a ritkaság miatt is nyomhatják meg a javítási költségeket.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz HookR #143650 üzenetére
Mindig vannak, akik megaszondják, hogy a választásod márpedig szar, hiszen ennyiér van 5-ösbimmer, és akkor a szomszéd a kapájába dől, mert őneki csak 2 éves swiftre tellett a veteményesből...
Én is marha szívesen ülnék egy Jaguárba, de egyelőre kevés értelmes alternatíva van az i40 kombira, a civic menni fog amint elég bátorságot(pénzt) gyűjtök.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #143651 üzenetére
Passat is kérdés volt ezért: a DSG elég kényes/drága... az olajos egy fokkal jobb (a 6 gangosból 250Nm-ig van száraz afelett olajos de a 7 gangosak azok mind száraz kuplungosak). Már ha nem spórolták el a váltóolajcseréket pl. Az a baj, hogy a DSG-hez kevesen mernek hozzányúlni és azok is horror áron.
Tekintve, hogy a DSG nem automata váltó a szó klasszikus értelmében hanem egy robotizált manuális, ezért ugyanúgy van benne kettős tömegű lendkerék ami olyan 200-250k km-t bír használattól függően (a városi használat gyilkolja igazán). Utána cserés lesz ami önmagában egy kisebb anyagi katasztrófával felér. Egy sima DMF csere is több százezres kategória (200-300k) és akkor még nem kotlott meg benne semmi csak az üzemszerű kopásból adódó hibát hárítottad el. Ha pl nem volt cserélve az olaj benne és megégett a szerkezet akkor az már fél milliós nagyságrend és akkor még csak felújításról van szó nem komplett cseréről...
Nekünk DSG-s Passat van abban is már érződnek a gondok.
De ne csak rosszat írjak: imádom, úgy vált mint egy álom de én dsg-t csak újként vennék és 200-250k km után eladnám a francba, hogy szívjon vele más.
#nincsbennetarcsi
-
Az ünnepek alatt volt szerencsém vezetni egy VW Polo V 1.6CR 7-fokozatú DSG-vel. És engem nagyon meggyőzött.
Szuperül megy, keveset eszik, szépen vált, jól is néz ki.De nem tudom hogy itt a DSG váltó ahogyan írtad"elkopik" itt is ilyen nagyságrendű összegekbe van a javítása?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #143656 üzenetére
Az száraz kuplungos az még kevésbé lesz tartós mint az olajos. Annak nem tudom az árait de nagyságrendileg nem sokkal olcsóbb sztem. Ha ilyet veszel akkor kalkuláld be hogy 250k után ráköltöd a gatyád is a váltóra vagy azt hogy 240k km-nél eladod.
#nincsbennetarcsi
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz Luck Dragon #143658 üzenetére
Gondolom alacsonyabb az előállítási költsége. Így nekik olcsóbb, ahová meg elég az is, oda felesleges az olajos.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #143658 üzenetére
Egyetlen oka van: olcsóbban gyártható. Az, meg hogy a gari időn túl mi lesz vele már nem az ő gondjuk.
#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
válasz Luck Dragon #143658 üzenetére
Nem értem a VW-t
$$$
-
Hát köszönöm szépen a válaszokat. Kár hogy ilyen drágák,mert a mechanikával tényleg nincs gond, nagyon szépen vált.
Van egyáltalán ajánlót automata , márkán belül vagy azon kívül?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Luck Dragon #143662 üzenetére
"Van egyáltalán ajánlót automata..."
Na erre én is kíváncsi lennék. Mondjuk szerintem egy automata mindenképpen érezhetően magasabb fenntartási költségekkel fog járni, mint egy manuális.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #143662 üzenetére
A tartósság mindnél kérdéses (a kényelemnek ára van) de az új ZF-ek pl nagyon jók. Amik igazán tartósak a régi automaták (pl a Volvo féle 6 gangos geartronic) de azok rántva váltanak és többnyire idegesítően bután vannak programozva egy DSG-hez viszonyítva.
#nincsbennetarcsi
-
g@bo
nagyúr
urak /buék/
suzuki swift (2008) 1.3. tényleg nem lehet lenyomni a városi fogyasztását 8,5L alá?
behorpad a tank úgy szivja. tudom tél van.hiába figyelek a váltásra, már tolom 5. be 50 nél, ez zabál. lehet egy yaris jobb lett volna...
-
BigBlackDog
veterán
50-nél 5-be? Mekkora is a fordulat váltás után, 50-es tempónál? Ha sík úton, gyorsítás nélkül haladsz 55-el, akkor talán elmegy az 5-ös, de enyhe gyorsításnál már erőlködni fog a motor (nem tesz jót neki és esélyes, hogy többet is fogyaszt, mintha magasabb fordulaton gyorsabban elérnéd a kívánt sebességet).Akkor nem szóltam, 2000-es fordulat már nem olyan szörnyű. Az utak mekkora részében szoktál állni, csorogni dugóban/lámpánál?
Nekem soknak tűnik az a 8,5 l/100 km. Amikre szoktam figyelni, hogy dinamikusan gyorsítsak, minél kevesebb idő alatt elérjem a kívánt sebességet, 2500-3000 rpm körül váltom a következő fokozatot. Ha csak tartani kell a sebességet és nincs emelkedő, akkor leengedem a fordulatot 1400-1500 rpm-re. Üresben nem gurulunk sehova, mert többet fogyaszt, mintha motorfékkel mennél. Próbálok előre gondolkozni, feleslegesen nem gyorsítani, piros lámpákhoz inkább enyhe motorfékkel guruluk már a távolból, mint nagy gázzal és nagy fékkel érjek oda minél előbb. Így vegyes használatban jön ki 7.8-8 l/100 km az 1.8-as Civicel, így télen.
[ Szerkesztve ]
-
g@bo
nagyúr
válasz BigBlackDog #143667 üzenetére
2000 küröl. ha a fogyasztásméröt nézem igy lenne jó, de nem.
tipp?
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #143662 üzenetére
Ajánlott automata? Prius, i3, Tesla...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #143669 üzenetére
Nem, annak jó a hangolása. Igaz S60-asat vezettem csak automatával de a váltó meg a szoftver ugyanaz.
Nem vált olyan gyorsan mint egy DSG de olcsóbb is a fenntartása. Nem tudom milyen évjáratban gondolkozol de az 5 gangos felejtős abból is, csak a 6 sebességest vedd.
mod:
Amúgy az új cvt-k is jók/tartósak, csak van aki nem szereti a karakterét.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
zgospel
őstag
Nyáron mennyi szokott lenni? Milyen a vezetési stílusod? Piros lámpától piros lámpáig nyomod neki, vagy próbálsz a zöld hullámra ráhangolódva egyenletesen haladni?
Rövidebb városi távokat mész? Lehet hogy be se melegszik a motor még rendesen mert mire bemelegedne már oda is értél és le is állítottad.Illetve utad végén amikor kiszállsz akkor nézd meg egyszer, hogy nem állítod le a motort, kiszállsz és hátramész a kipufogóhoz, mennyire "füstöl" és mennyire van benzinszag? Ha üzemmeleg a kocsi akkor télen sem fogsz látni a kipufogóból még párát sem kijönni, és benzinszagot sem szabadna érezni. Ha mégis úgy van akkor elégtelen az égés vagy túl dús a keverék, irány a szervíz.
Barátnőm Volvójának hasonló baja van, nagyon erősen benzinszagú ami kijön a kipufogóból, hiába mondom neki hogy nézesse meg, nem érdekli, aztán csodálkozik hogy 12-14 litert benyel
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #143672 üzenetére
Illetve még az jutott eszembe, hogy ha mindig csak városban használod, és nem prémium üzemanyaggal tankolod, akkor lehet hogy elkoszolódott már odabent ez+az, könnyedén okoz fogyasztásnövekedést.
Érdemes lenne legalább 2 teli tanknyi jó minőségű benzint beletankolni, pl az OMV maxxmotionből van 95 is. Meg kimenni vele autópályára 20-30 percet 130-140-nel végigtolni, hogy kiégjen a sok lerakódás.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #143673 üzenetére
Ott a szíj a gyenge pont, azok cserések egy idő után mert megnyúlik (elég drága móka mert le kell szerelni a váltót és szét kell szedni a cseréjéhez) de ami láncos az tartós.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #143680 üzenetére
Igen Audi kicsit alulméretezte ezt a váltóját. Subarukban is csak az új láncos verziót érdemes venni, Mitsubishi használ még cvt-t (Lancer pl) azokban is jó (bár ők dsg-t is használnak (SST néven fut) de azt nem sikerült jól klónozniuk így kerülendő), Honda Civic/Jazz is van cvt-vel, azok is jók vagy a Toyota cvt-je (Corolla).
Meg ugye a hibridek (e)CVT váltói de az megint más tészta.
mod:
a8l: Igen, előzéshez át is szoktam tenni kézi módba inkább. Néha akkor is visszavált ha nem kéne (pl nem akarok vehemensen előzni) néha meg elgondolkodik mennyit váltson és hova. Lenne még mit reszelni a szoftverén is. Az hogy páratlanból páratlanba meg párosból párosba lassan vált az felépítésbéli sajátosság nem lehet mit tenni vele igaz ritkán vált nekem 2-t (jellemzően ha 130-nál lepadlózom akkor dobja vissza magát 4-be 6-ból). Viszont ami idegesít, hogy a páratlan tengelyen van a R is, tehát amikor gyorsan akarnék megfordulni Y-ban pl akkor az zavaró hogy lassan kapcsol.
Amúgy szerethető.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
g@bo
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
Esetleg egy Jazz? Tisztán városban az enyém 6,5-el elvan sok dugóban állással. Ha nincs sok dugó akkor a 6 liter hozható városban.
mod:
molnarpeter: Auris HSD pl. baba. CT200h-t próbáltam az nagyon meggyőző volt. Ha sokat használnám városban a kocsim akkor tuti azt vennék.
Luck Dragon: Volvo-k amúgy is jók. Főleg az 5 hengeres motorjai.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
És az újabb angyal szemes KIA ceed-ben lévő 6 gangos automatáról mitt lehet tudni? Neten keresgéltem róla dolgot, de semmit nem írnak, mint negatívum, vagy pozitívum. Talán még túl új ez a váltó hogy előjöjjenek a típus hibák?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #143686 üzenetére
Igen, az még elég új konstrukció. Én sem tudok róla kb semmit ilyen téren.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #143688 üzenetére
Amit most hoztak/hoznak ki azt DCT-nek hívják és az saját
fejlesztésDSG koppintás.A rossz hír az, hogy ez is száraz kuplungos és csak 150k km gari van rá.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Buster17
addikt
Hali!
Muter szeretne venni a xsar(a) picasso helyett egy "jó" autót.
Feltételei:
-Benzin!
-1.6 vagy kevés kw a biztosítás miatt. (kb 80?)
-2005nél fiatalabb
-olcsó fenntartás
-megbízhatóság
-ne feküdjön a kocsiban
-100.000km alatt
-10.000€ alatt
-és a legfontosabb az élete végéig több autót nem akar már venniAudi kizárva soha többé nem akar olyat venni. Citroent nagyon isteníti, mert erre költött a legkevesebbet. (olcsó alkatrész)
Tudtok néhány kocsit ajánlani ilyen vagy hasonló feltételekkel?
Köszi -
veterán
Swiftből Yarisba az kb. csöbörből vödörbe; ilyen váltás csak felesleges pénzkidobás (eredet vizsga, átírás).
Első körben én is meghajtanám az autót rendesen, nem kell hozzá autópálya, ha nincs a közelben. Elég kivinni országútra és magas fordulaton (Stiftnél ezt 4500-6500 közöttre tippelem) hajtani 20 kilométert, mondjuk 3-ban, 4-ben. (Google: "italian tune up")
Hidegben minden autó többet fogyaszt, főleg városban.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Buster17 #143690 üzenetére
Én Suzuki Swiftet, Honda Jazz-tt, esetleg Opel H Astra´-t, D Corsa´-t néznék első körben. Ha kevés a funkcionális igény, csak annyi az elvárás, hogy minél tovább, minél tökéletesebb legyen és minél kevesebbet kelljen rászánni, akkor én az életkorra mennék rá, próbálnék minél fiatalabbat szerezni valami egyszerűbb konstrukcióból.
Franciákról, olaszokról nem tudok írni jót/rosszat.
[ Szerkesztve ]
-
Buster17
addikt
válasz BigBlackDog #143692 üzenetére
Kicsik azt mondja.
DS4 tetszik neki, de nem nagyon van 10k alatt.... 120 ló még belefér.
Ha kell rá költeni valamennyit az se baj, csak ne vigye a lóvét.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Buster17 #143694 üzenetére
Na ez nem volt benne az eredeti listában, de akkor értem már a Picassot. Egyébként azzal mi a gond? Nem lenne célszerűbb rendbe rakatni?
Egy H Astrához mit szólna? Abba már azért rakodni is lehet, de nem szörnyű a fenntartása sem szerintem. Mondjuk ami szerintem tény, hogy francia/olasz fronton ugyanakkora összegért fiatalabbat kap.
[ Szerkesztve ]
-
-
Buster17
addikt
válasz BigBlackDog #143695 üzenetére
Azt mondja hogy nem magas.
Hát akkor rohadjon meg költsön továbbra is a fenntartásra.
c4, c4 picasso, ds4 tetszik neki.
Nem. Öreg már. Mindig van valami baja.
-
őstag
válasz Buster17 #143698 üzenetére
Én is a Honda Jazzt mondanám. Nem tűnik nagynak, de nagyon praktikusan alakítható és meghazudtolja a külső méreteit. Az üléspozíciója pedig kifejezetten kellemes idősebb embereknek is, nem kell "feküdni" benne.
Szerintem menjetek el és élőben nézzetek meg néhány típust, ne kép alapján vegyetek autót.
"Less but better" - Dieter Rams
-
a8l
aktív tag
Ezektől a dsg gyengeségektől még a gtr váltója sem mentes. AMit nagyon jól tud az padló gáznál felfelé váltani a legkisebb teljesítmény visszaesés nélkül, de csak úgy közlekedni nem volt épp a legkomfortosabb.
Én maradok az autómatánál, a 8-as zf sport módban késlekedés nélkül visszavált akárhányat és megindul az autó nagyon.
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- TCL LCD és LED TV-k
- Filmvilág
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Yettel topik
- Aliexpress tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Androidos fejegységek
- További aktív témák...