-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Egyik ismerős készülődik lassan valami használt gépsárkányt venni, csak teljesen tanácstalan, hogy merrefelé induljon. Az elvárások a következőek lennének. 4 főnek kéne beférnie, kényelmes és biztonságos legyen. Hosszú távra keres, szóval a megbízhatóság is elől szerepel. Havonta 4-5 alkalommal lenne komolyabban használva, de akkor ~300-400 km távolságra. Árban 2-2.5(-3) millió Huf környékén gondolkozik (mindennel együtt).
Mit ajánlanátok, merrefelé induljon el (márka, típus, motor szinten)?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz bitpork #109820 üzenetére
Hmm. Erre azért nem mondom, hogy minden nap szembejön. Mondjuk a szépség nem szempont, viszont nem tudom, hogy ez a Ssangyong mennyire elégítené ki a "megbízható" kategóriát?
Ami eddig nézegetve volt első megközelítésben: Volvo (S60, S80, V50, V70, XC), Saab, Audi (A4), Skoda (Octavia, Superb), VW (Passat). Talán valamennyivel jobban húz a szíve valami emeltebb padlólemezzel rendelkező típus felé. Ezek közül mit érdemes kiszórni, mit lenne még érdemes bevenni a listába? -
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #109819 üzenetére
Némi pontosítást kaptam még. Csak benzines jöhet szóba, dízel kizárva. Képbe kerültek a 6-8 éves Renaultok, egész pontosan a Scenic és a Escape. Ezekről mi a vélemény, mennyire lehetnek jó vételek megbízhatóság, biztonság, kényelem szempontjából?
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Ha egyterű (4-5 személynek hosszabb távokra), akkor melyik lenne az ajánlottabb az alábbi listából?
1. Renault Espace
2. Renualt Scenic
3. VW Sharan / Seat Alhambra (van valami különbség az emblémán kívül?)
4. Esetleg egyéb alternatíva
Olyan 5-6 éves példányok jöhetnének szóba, tehát a VW/Seat párosból még a régi dobozúakat nézegetem. A Scenic kívülről kicsinek tűnik, de beleülve volt azért benne hely bőven, a másik kettő kívülről és belülről is tágasnak tűnik számomra. A megtekintett 6-7 éves Scenicek, Espaceok már eléggé kopottasnak, használtnak tűntek sok helyen, ezzel szemben a VW/Seat páros példányai sokkal összerakottabbnak, minőségibbnek hatottak, kapcsolók nem recsegtek, jobban kézre álltak a kezelőszervek. Ezen felül a középső sor is kényelmesebb szerintem a VW/Seat párosban, mint a franciáknál. Ezek alapján mit javasolnátok?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Köszönöm a válaszokat! Még szemügyre vételezés lesz a 807-tel, illetve grand picassoval (ez mondjuk már kicsit kicsikének tűnt az eddigi felületes nézegetés alapján) kapcsolatban. Francia dízellel mennyire kell vigyázni? 1.9-es VW dízel sok jót olvastam eddig, van valami hasonló ajánlott típus a franciáknál is?
-
BigBlackDog
veterán
válasz kalmanchris #114776 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Most nézegetem még a Ford Galaxykat is. Ezek -2007-2009-es évjáratot tekintve- hol vannak a Sharanhoz, illetve Alhambrahoz képest (tudom, hogy kb. ugyanaz, de ahogy olvastam, a Ford saját útjára indult 2006-tól)?
-
BigBlackDog
veterán
Pug/Citrom/Fiat vonalat eddig hanyagoltam, kicsit azért félek az olasz/francia jószágoktól (Scenic, Espace is ide tartozik), lehet hallani problémákat. Viszont a "teherautó" vonal új nekem, de nem tűnik teljesen elvetendő ötletnek.
(#114795) peterkeT: Valószínűleg akkor nem a grand változatot sikerült szemügyre vételeznem. Caddy/Partner vonalat egyelőre hagynám, a magasabb üléspozíció is egyelőre cél lenne (biztonság miatt).
-
BigBlackDog
veterán
válasz kalmanchris #114804 üzenetére
Nem, láttam azokat, csak még élőben nem sikerült megnéznem. Fordok eddig valamiért teljesen kimaradtak, (eddig még) nincs tapasztalat velük.
-
BigBlackDog
veterán
Némi ismételt nézelődés után kilőttem a francia/olasz egyterűeket (Scenic, Espace, C8, stb.). 6-7 éves korukra eléggé kopottasnak, lelakottnak tűnt már mindegyik, szemben a megtekintett, hasonló idős Sharanokkal, Alhambrákkal. Még egy típus jött képbe, a Mazda MPV. Ezeknél a beltér relatív egyben volt, az áruk alacsonyabb, mint a Sharanoké, viszont az 5-6 megnézett egyed mindegyikénél megjelent már a rozsda (nem tudom, hogy mennyire természetes egy ~7 éves Mazdánál ez).
Érdemes Mazda MPV irányába elmenni, vagy inkább a Sharan/Alhambra lenne a megbízhatóbb, problémamentesebb választás?Sikerült beleülni a C4-be is, de nem voltam elragadtatva. A hely nagy belül, viszont a pedálok is eléggé kényelmetlen pozícióban voltak, a váltó eléggé nehézkesen és hosszú úton járt (bár lehet, hogy csak egyedi eset volt) és a középső üléssor sem volt annyira kényelmes, mint a Scenicben, Sharanban. Hely szempontjából kellemes meglepetés, viszont kényelem, tartósság terén csalódtam.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz parandroid #114871 üzenetére
Ugyan nem válasz gombbal írtad a hozzászólást, de gyanítom, hogy nekem szólt.
Tourannal annyi csak a gondom, hogy alacsony az üléspozíció és kicsit kicsi a középső sor már (széltében és lábteret tekintve is).
-
BigBlackDog
veterán
Közben találtam egy viszonylag szimpatikusabb példányt. Ha esetleg valaki "megszakértené" (már amennyire lehet szöveg és képek alapján), megköszönném.
-
BigBlackDog
veterán
Egy gyors kérdés; 6-7 éves Touran-Sharan páros mellett mennyire érdemes nézegetni hasonló árkategóriás Zafirákat? Fenntartási költség, megbízhatóság, kényelem terén mennyire említhetőek egy lapon?
-
BigBlackDog
veterán
Németből/osztrákból behozott autóknak az előéletét (baleset történet) le lehet valahol ellenőrizni alvázszám alapján? Márkaszervizben (VW-nél) mit kérnek ilyenkor?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
A nagy keresés közepette felmerült egy újabb kérdés. 2007 utáni Ford Galaxyk, S-Maxok hogyan viszonyulnak a 2010 előtti 1.9 PD TDi-s Sharanokhoz, Touranokhoz szervizigény, fenntartási költség terén? Érdemes nézegetni a Fordokat is (ha igen, akkor milyen motorral)?
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Egyelőre még csak a 0. iterációba belépvén szeretnék érdeklődni autóvásárlással kapcsolatban. Alapvetően két variáció megvalósítása lenne lehetséges.
a.) Tartós bérlet (céges juttatásként): 30-40k/hó összeget tudnék rászánni legfeljebb, így nettó 70-80k lenne a keret rá. Nem új járműben gondolkoznék elsősorban, hanem 2-3-4 évesben, mivel újból ilyen áron még csak inkább a kisautók vannak. Igazából konkrét elképzelés egyáltalán nincs, (C-)D(-E) méretkategória lenne a cél.
b.) Saját jármű: 1-1.2m Huf lenne a keret, átírással, kezdeti költségekkel együtt. Nagy elvárás nincs, "csak" a jó, lehetőleg a gyárihoz minél közelebbi állapot, illetve a lehetőségekhez képest minél magasabb passzív-aktív biztonsági szint. Extrák közül jó lenne elektromos ablak, klíma, meg tempomat (esetleg Xenon, ha egyáltalán van értelme ebben az ársávban ilyenen gondolkozni). Eddig nézegettem Passatot, Vectra-Signum családot, de nyitott vagyok másra is.
Havonta 800-1000 km-re lenne használva a jármű. A kettő közül ki melyik variációt választaná és miért? A tartós bérlet esetén milyen típusok férnének bele a fent leírt feltételekbe?
Előre is köszönöm a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
+ (#130284) Qru: Köszi a válaszokat, akkor egyelőre 1-1 a saját kocsi vs. tartós bérlet csatában.
Saját autónak mi lenne az 800e - 1m Huf környékén, ami nem problémahalmaz, bontószökevény és "tempomatot (is) tartalmaz?
Tartós bérlet esetén vajon mit lehetne kihozni nettó 80k nettó keretből (2-4 éves korú járművekben gondolkozva)?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Na igen, ezen gondolkoztam én is.
Ha veszek egy sajátot, akkor 100e Huf az átírás + kezdeti költségek (vezérlés, szűrő, folyadék csere, utántöltés), 25e Huf az éves biztosítás. Ha 3 évnél tovább használom, akkor esélyes, hogy bejön a képbe egy garnitúra téli és nyári gumi is, kb. +150e Hufot számolok erre is. Ha 800e-1m Huf környékén szerzem be, akkor 4 év múlva szerintem 500e-600e Huf környékén tudnám eladni, tehát 75-100e Huf/év a veszteség. Teljesítményadó ~20e Huf évente. Szervízdíjra számoljunk évente 25e Hufot, szerintem ez reális minimum szerintem. És akkor még csak egy 7-10 éves autóm van, aminél már azért elő tud jönni a lépfene.
Így 4 év alatt kijön 15-20e Huf/hónap költség (amik persze pont akkor kopogtatnak az ajtón, mikor rohadtul nem kellenének, ráadásul eléggé el is szállhatnak különleges szerencse esetén). Mindezt zsebből, saját kasszából fizetve.Tartós bérletnél saját zsebben 15-20e Huffal marad kevesebb, viszont így a keret 70-80e Huf lenne (nettóban). Abból azért reményeim szerint kijön egy 2-4 éves jármű, amire még Casco is rájön pluszba (ennek az igénybevétele azért egy régebbi autónál nem biztos, hogy racionális, az eddig általam látott számadatok alapján nem állna összhangban a havidíja egy öregebb autó árával).
Tehát, ha nem vagyok túlzottan borúlátó, akkor saját járműre elmenne négy év alatt 850-900e Huf. Tartós bérlet esetén 1,4-1,9m lenne ez az összeg. Így kiszámolva jelentős a különbség, nekem is elsőre a saját kocsi lenne a szimpatikusabb. Kérdés, hogy mennyire számoltam reálisan szerintetek?
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz Typhoon47 #130404 üzenetére
Na, számolgattam, de nem sikerült ugyanannyira kihozni. A saját logikám alapján egy-két évre talán még megérheti a tartós bérlet (ha nem zsebből, hanem céges juttatásként kapja az ember), végül is ott 2-3 éves kocsin lehet élvezkedni. Viszont utána már bőven jobbra jön ki a saját autó tartása még saját zsebből is.
Mondjuk konkrét tartós bérleti ajánlatokat még nem kaptam, de sejtem azért az ottani tartományt.
Itten lenne a számolásom, szeretnék majd némi véleményt kérni, hogy mennyire reális (remélem nem írtam el semmit ). A második, "Játszótér" nevű fülön lehet a zöld cellák módosításával más paraméterekkel újraszámoltatni az értékeket.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Declare #130467 üzenetére
Nafene, pedig az excelben szerintem még jó volt, nem néztem meg, hogy a google mit csinált, mikor konvertálta. Az az éves költséget, értelemszerűen évente egyszer le kell vonni, most már elvileg jónak kell lennie.
(#130463) Qru: Akkor kicsit félreérthetően sikerült leírnom, elnézést. A cég csak tartós bérletre adna annyit amennyit, viszont értelemszerűen ilyenkor csökken az ember nettó fizetése is, mivel valamiből ki kell hozni.
@Mindenki: Mondjuk a nagy eltérést én is abban látom, hogy a saját kocsi lenne 9-14 éves, míg a tartósan bérelt jószág meg 2-4. Bár igaz, hogy egy-két régebbi nagyobb kategóriás autó mellett elbújhatna egy mai kiskategóriás valami mind minőség, mind komfort tekintetében szerintem (bár a fenntartási költség jobban kalkulálható egy új autónál).
Saját kocsira nem akarnék egyelőre sokat -tudom, ez relatív- szánni elsőre, emiatt tűztem ki a 0,8-1m határt csak a járműre. Ebből azért valami biztonságosabb dolog is kijön már, viszont nem fogom szívni a fogam, ha véletlenül kicsit itt-ott meghúzom -már van egy ideje jogsi, de vezetési tapasztalat még nem nagy-, vagy négy év alatt bukok rajta pár 10 százalékot.
Viszont akkor tegyük fel, hogy saját kocsi (ami bizonyos szempontból örömtelibb, végül is mégiscsak saját járgány ). V40/S40, illetve V70/S60 páros közül (1m Huf környékén) melyik a gondmentesebb? Biztonság terén van valami szignifikáns különbség köztük?
Tudom, vegyek Astrát, de megpróbálkoznék valami kicsit komfortosabb, érdekesebb dologgal is (családban már volt elég Astra ), ha nem pénztemető és többet tud nyújtani.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Na igen, feltéve, ha S60-at választom. Úgy indultam, hogy S40/V40 1.8-as benzin. Mondjuk a kombi jobb lenne, így jött a képbe a V70 is. Akkor kezdjek nézelődni 2.4-es szívó benzineseket?
Vagy inkább ne is Volvo-t nézzek? Tanácstalan vagyok, mint a kicsi boci a frissen konstruált kapu előtt...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #130481 üzenetére
Az S40/V40-ből csak a Mitsubishi motorral szerelt verziókban gondolkozok. Méretre elég lenne, csak ne legyen folyamatosan szerelőnél. De akkor nem annyira problémás az S60 sem ezek szerint?
(#130482) Qru: Igen, az S60 méret már nem kicsi, ezt látom én is. Lehet, hogy lemondok róla, de még benthagyom a kalapban.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tothgera30 #130487 üzenetére
Lehet, hogy gyűjtök még kicsit. De nem, félek, hogy egy kezdő vezető jó eséllyel tudna szívfájdító dolgokat művelni egy ilyen szépséggel.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tothgera30 #130490 üzenetére
Pont ezen malmozok én is magamban. Azért S40/V40-ből van bőven 1m alatt is, ebből kiindulva gondoltam, hogy nem az alját fognám ki. De bennem van az is, hogy kis pénzből ne akarjak prémiummárkát venni, mert vagy fájni fog hátulról, vagy nagyon öreg lesz -a jármű- és fájni fog hátulról.
A Bora még akár szóba is jöhetne. Az tulajdonképpen egy nem egy megnyújtott Golf? G-Astra, SX4 valahogy nem az esetem. Persze, közlekedésre teljesen racionális választás, de kicsit élvezkedni is szeretnék, ha szabad.
Egyébként a motorzajt mennyire lehet minimalizálni egy benzines ~10 év körüli konstrukcióban? Van kellemetlen tapasztalat ilyen téren (pl. A Zafira, 1.8-as motor, rövid váltó, pályán 120-as tempó mellett már kb. ordítani kell az utastérben a 3000-4000 közötti fordulat miatt) és szeretném elkerülni a jövőben. Vagy inkább csak a dízelmotoroknál van esély erre, ahol alacsonyabb fordulaton is megvan a nyomaték?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz pocokxx #130698 üzenetére
Akkor kicsit írnék én is pár sort, hátha segít.
Egy éve voltunk hasonló helyzetben, habár nálunk nem volt elvárás a hét férőhely (ugyan családi autót kerestünk), csak annyi, hogy négy ember, viszonylag magasabb üléspozícióban kényelmesen elférjen hosszabb távon is. Nálunk az árhatár 2-2.5m Huf volt.
Néztem franciákat-olaszokat (EV2, Espace, Grand Scenic), de mindegyik úgy nézett ki belülről, mint egy kétszer olyan idős német autó. Ezen kívül az EV2 nem is volt túlzottan "konzervatív", vagy legalábbis nekem nem sikerült megbarátkoznom a belsejével.
A Sharan-Alhambra-Galaxy trió már jobbnak tűnt, de azért azokon is meglátszott, megérződött a 7-8 év használat. Motorikusan sem olyan volt, mint egy újabb autó (bár lehet, hogy csak én vártam sokat az 1.9 PD TDi-től) és azért a beltér is mutatta a használat nyomait. Ráadásul az elejüket alig lehetett belátni, a parkolás azokkal szerintem erős megszokást igényel.
A végén már a Zafirák is bejöttek a képbe és egy A Zafira lett a befutó. Szerintem ár-érték arányban a fentiekhez képest bőven jobban jártunk. A B Zafkáknál a hátsó sort kifejezetten lócának éreztem (szerintem a rövid ülőlap miatt). Az A hátsó sora a B-hez képest jobb azért, de még ott is lehetne hosszabb kicsivel az ülőlap szerintem. Viszont van egy olyan érzésem, hogy ez Nálad nem jöhet szóba, hosszabb távon nem álomvilág azért a Zafira 7 személy részére, nem beszélve a 3. üléssor biztonságáról.
Persze értelemszerűen ez csak a saját tapasztalatom, szóval nem jelenti, hogy jelenleg is ez a jellemző.
Legyen egy bónusz tipp tőlem is; Mitsubishi Grandis. Talán érdemes lehet megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Damage #130717 üzenetére
C Vekin én is gondolkozok erősen (2.2 gázolajos, vagy valami hasonlóan jónak mondott benzinessel), de kicsit félek tőle, hogy pénzzabáló, hálátlan döggé válna a végén. Esetleg H astra nem játszik?
Francia-olasz autót én csak újonnan, vagy közel újonnan vennék. Túl gyorsan használódnak el ahhoz, hogy 10-12 évesen is ki lehessen fogni belőlük jó állapotban, értelmes áron egy példányt.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Na jó, kezdek teljesen elveszni. Egyelőre fogalmam sincs, hogy konkrétan milyen típusokat nézegessek, a típusonkénti ajánlott motorokról meg végkép gőzöm sincs sokszor.
Szóval szeretnék kérni némi tanácsot. Megpróbálnám kicsit jobban körülhatárolva is leírni a problémámat.- Biztonságos legyen a jószág.
- Kiszámítható legyen a fenntartása, jöhet dízel is akár. Oké, igényli a szerelőt, szervizt, megértem, de évi szinten örülnék, ha az elromló dolgok miatti javítási költségek 250-300e Huf alatt maradnának. Ez mennyire irreális elvárás?
- Csendes utastér, 130-as tempónál ne 4000-es fordulaton üvöltsön a motor a rövid váltó miatt.
- Két személy részére lenne, szóval nem szükséges nagy dög, biztonság miatt nézegetek csak elsősorban a nagyobb méretkategóriákban
- Keret legyen 1 milla Huf
- 12-13 éves kor legfeljebb.
- Klíma mindenképpen kellene.
(- nem számottevő, de néhány apróságnak örülnék, pl. tempomat, sötétített-hővédő üvegek, középső kartámasz, elektromos ablak)Típusok közül már mindent nézek lassan; Opel G Astra, C Vectra, Audi B5 A4, VW Passat B5, Bora, G4 Golf, Mazda 6, Toyota Corolla, Avensis, Honda Civic, Ford Focus, Mondeo, Volvo S40/V40, Skoda Octavia, Seat Leon.
Mit zárjak ki, mi maradjon?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Igen, a G Astra szerintem is nagyon-nagyon racionális döntés lenne. Viszont kicsit félek az utastér zajszintjétől, meg a rövid váltóktól (vagy erre lenne megoldás egy dízelmotoros Astra).
Pl. egy B Vectra mennyivel rosszabb biztonság szempontjából? Fenntartás terén talán az Astránál többet is el tudok viselni (lényeg, hogy kiszámítható legyen), feltéve, ha másik oldalon hozza a "kifizetett" pluszt komfort, kényelem terén.
Nem kell izgalmas, csak biztonságos, kiszámítható és komfortos ilyen prioritási sorrendben.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Eddig már olvastam olyat, hogy a klaszikoknál kicsit rövidebb a választható extrák listája, de minőségi különbségekről még nem hallottam. Ezek szerint ennyivel silányabb (hangosabb, gyorsabban elhasználódó) a Classic II?
Ez egyébként mennyire tűnik veszélyesnek (tudom, H astra, de még a végén belefér)?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Némi törésteszt nézegetés után sikerült leszűkítenem a felhozatalt. Listán volt a Volvo S60, Opel C Vectra, G Astra, H Astra.
Nem tudom, hogy mennyire számítanak "szintetikus tesztnek" ezek a töréstesztek, de az eredmények alapján asszem kitolom a keretet 1,5m Hufra egy H Astra érdekében. Így már csak a motor lenne a kérdés. Vajon dízellel -1.9 CDTI- mennyire kell vigyázni?
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #130871 üzenetére
1.7-es CDTI H Astrán csináltam a jogsit. Nekem nem volt gondom vele (A Zafirához képest nem összességében kellemesebb volt), de sok kocsit még nem vezettem. Volvo S60/S80/V70 családra már lehet pályázni 1,5m Hufból? Van normális állapotú (képek alapján még vannak kételyeim ez ügyben)?
Tudom, sokaknak lényegesebb a menetdinamika, szerencsére nálam ez nem prioritás (még?). Inkább szálljunk ki probléma nélkül baleset után belőle.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Handball94 #130878 üzenetére
Én a kormányt meg a váltószoknyát elnézve nem 221e km-t tippelnék rá. De meg kell hallgatni a motorját, meg menni vele egy kört.
-
BigBlackDog
veterán
Ugyan kicsit furcsának hangzik elsőre, de szerintem én értem. Ha már ráírják, hogy 300e km-t futott, az azt jelenti, hogy futott legalább 300e km-t. Ami az alatt van, azt lehet, hogy csak visszatekerték, de ebben az esetben az állapota miatt esik ki.
Nálam is van valami hasonló szűrési feltétel, szóval nem gondolom megvetendő ötletnek.
[ Szerkesztve ]