-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
fogtunder
nagyúr
válasz Atomgeszi #143495 üzenetére
a nagyon tisztára pucolt motortér nekem eleve gyanús, mikor év elején vettem a golf kombinkat, jártam egy-két helyen, ahol ez volt a gyakorlat, egy kocsit át is nézettem, de valahol köpte az olajat és nem tudták bontás nélkül megmondani, mennyire vészes, a többi kocsiról meg én láttam, hogy pofátlan módon van visszatekerve az órája.
amúgy kérdeznék is, hátha valakinek van ötlete azon kívül, amire magamtól rájöttem. van egy 2003-as dízel Fiestám, amit szeretnék lecserélni. nagyobb kocsi nem kell, többnyire egyedül járok vele a Vecsés-IX. ker távon (napi 65km), néha városon belül berakjuk a gyereket hátra ISOFIX-es üléssel, emiatt mindenképpen kell a hátsó ajtó.
szívó benzinest szeretnék, nem kell semmi nagy szám, ne legyen full halott, de nem száguldozni fogok vele, a fogyasztás fontosabb. a váltó és a kormány legyen jó, precíz, erre háklis vagyok.
a keret 1,3 -1,5M + van tartalék az esetleges hibákra, ha valami bekrepál.eredetileg Swift Sportot néztem, de a 3 ajtó és malomkerék felnik (tudom, le lehet cserélni) miatt kiesett, Fiat Panda 100HP volt még képben, de abból szökőévenként lehet látni eladó darabokat csak, nem egy tömegmodell. Golfok, Octaviák, Ceedek mind rengeteget futottak, ami ilyen árban van, akkor inkább megtartom a mostanit, azt legalább tudom, hogy volt karban tartva.
bár a lelkem tiltakozik ellene, egyre inkább úgy tűnik, hogy 1.4-es Honda Jazzt kell vennem. van valami ötletetek ezen kívül?
I hate morning people. And mornings. And People.
-
fogtunder
nagyúr
válasz molnarpeter #143502 üzenetére
ó igen, kaján vigyorral a számon forgatnám leszabályozásig ha nem lenne automata, illetve ha nem hajtanék át a másik sávba a második napon, mert rájöttem, hogy véget ért az életem.
de viccet félre téve, ennyiért eléggé a kínálat alja van, illetve bármennyire is célszerszám kell, még nem untam meg végleg az autózást, úgyhogy várhat az a Prius.
I hate morning people. And mornings. And People.
-
válasz fogtunder #143503 üzenetére
Jazz az elég józan választás, de abban sok örömöt nem lelsz. Ha nagyobb autó kell a Mondeo mk3-ban a 2.0 benzin nem rossz választás, valószínűleg egy előzés és megúszható anélkül, hogy a lábujjkörmödet megreszelje a ventilátor az erőlködéstől (147 ló).
A futóműve pedig tipikus Ford, kategóriájában talán a legjobb, mi feszegettünk anno egynek a határait, meglepően kezes.
[ Szerkesztve ]
-
fogtunder
nagyúr
válasz aero. #143504 üzenetére
most józan választás kell, ha élményeket keresnék, akkor vennék egy E46-os benzines BMW-t valami normális motorral. induljon be minden nap, vigyen be melóba és ne legyen drága a fenntartása. az izgalom teljesen másodlagos, csak azért legyenek normálisan megcsinálva a kezelő szervek, egyszer jártam fél évig egy Punto II-vel, annak a kormányától és váltójától a mai napig vannak rémálmaim. elvileg elég lenne egy 1,6-os fóka is, tényleg felesleges magammal hurcolni egy mondeo bódét.
I hate morning people. And mornings. And People.
-
válasz fogtunder #143505 üzenetére
Ha a bódé felesleges megértem teljesen. Gyorsan csak ránéztem, ez elég kívánatos azért.
A fókával is jól jársz, annak is jó a futóműve és a benzinmotorjai mondhatni kb. hibamentesek. Több is van belőle, a szórás nagy, sok a céges is, de ha kifogsz egy jót, akkor nehéz mellényúlni. Több tanácsot inkább nem adok, mondjuk úgy, hogy én nem a józan autóválasztásaimról vagyok híres.
-
fogtunder
nagyúr
válasz aero. #143506 üzenetére
ok, csak van egy 210.000km-es kocsim, aminek ismerem az elmúlt 160.000km-en bejárt életútját, nem igazán cserélném le egy olyanra, ami többet futott és semmit nem tudok róla, akkor inkább elköltök rá párszázat és rendbe rakatom a kasznit.
I hate morning people. And mornings. And People.
-
fogtunder
nagyúr
válasz Richard! #143509 üzenetére
Köszi, én is olvasok Totalcart, nem sokra megyek az onnan átemelt egysorosokkal. Nem kilométert veszek, de van egy működő kocsim, ami majdnem egész életében nálam volt, ismerem már, nyilván olyanra cserélném, ami előrébb jár a saját életciklusában. De ezt mondjuk pont írtam már.
I hate morning people. And mornings. And People.
-
roberto211
őstag
válasz MunezXBK #143513 üzenetére
Mondjuk ezt én sem tudom hogy lehet egy külföldi autót leellenőrizni.
Az oké h lelevelezi vagy letelefonalja vagy leemailezi esetleg alvazszam alapjan az autó származásától függő helyi márkaképviseletnél..És talán talán kiadják.. De ezt ki csinálja meg? Szerintem senki.
Ha annyira ellenőrizhető lenne akkor az is kiderülne hány tk-s vagy gtk-s kocsit hoznak be az országba és reparálják újra itt gombokért.. És egyből nem lenne ennyire népszerű az import.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
fogtunder
nagyúr
válasz Richard! #143511 üzenetére
Az, hogy látszólag nem olvasod el, amit írok, csak beírod, hogy ne kilométert vegyek. Annak a konkrét kocsinak két előnye lenne, hogy nagyobb és hogy gyorsabb, írtam, hogy egyikre sincs szükség. Cserébe bevallottan másfélszer annyit ment, mint a mostani és azért ne mondjuk már azt, hogy egy 300000 feletti kocsi üzemeltetése nem rejt aknákat. Ennek a cserének az én szempontomból nem lenne értelme, mert a költségéből évekig tudom üzemeltetni a Fiestát.
Ha eldöntöttem, hogy mit akarok venni, akkor azon belül majd elkezdek állapotot nézni és nem a km órát.I hate morning people. And mornings. And People.
-
-v-
addikt
válasz Richard! #143511 üzenetére
1) az, hogy kimaradt belőle egy "csak" Nem csak az alapján kell venni.
2) meg még az is, mióta a totalcar nyomja ezt, azóta minden szerencsétlen félhülye (nem te) ezt puffogatja, mintha megtalálta volna szent grált szerintem is unalmas.(#143508) MunezXBK: megoszthatnád velünk is, mit lehet lekérdezni, hogyan és honnan, hasznos volna
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz roberto211 #143514 üzenetére
Khm...10-ből 8 ember ezt csinálta.
Még a 96-os G3-at is leinformálták.
-
Atomgeszi
veterán
válasz roberto211 #143514 üzenetére
Azt gondoltuk/ták(az okosok), hogy az óratekerésért járó szankcióval majd kevesebb lesz a tekerés.. Hát abból kiindulva,hogy a KEKKH látja, hogy egyik vizsgán van benne pl. 320k km a következő műszakin meg csak 130k km és nem csinál senki semmit, még meglepődsz valamin?
-
Mágus2
Közösségépítő
Milyen tanácsot adnál olyan embereknek, akik csak a színét látják, meg az óra állást?
A.Vegyen keveset futott: mind városban, és minimálisan karbantartott, de szép autót.
B. Vagy ne csak az óraállást nézze, hanem a hozzá társuló állapotokat.
C. Ne vegyen egyedül autót, mert nem ért hozzá.[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz Atomgeszi #143518 üzenetére
De a külföldieknél nem látják..
Megveszi Nagy Józsi a nürnbergi piacon a passat b5-öt 425ezer km-el, hazahozza viszi egy telefon után a cimbihez h szia visszakéne tekerni 190re, délre ott vagyok.. Elmegy visszatekeri, kicsicsázza, gyorspolírozza, meghírdeti hahun 190e km-el 2.tulaj,stb-ként.. Jön rá a vevő, megeszi, megveszi viszi vizsgáa és ezt a vizsgaállást rögzíti elsőként a magyar kekkh.. Na erre céloznak a többiek h nem lehet tudni semmit. Külföldire eu-n belül még eredetvizsga sem kell. Innentől kezdve lehet külföldről durrantott, 2 autóból összehegesztett valami... Nem rég ezért bukott le valami autódealer.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #143521 üzenetére
Markaszervizes utanakerdezesre gondol.
De ott dől meg a sztori, hogy min lehet sokat fogni:
1, visszatekert autón
2, törött, kint gombokért árult, itthon osszelegozott példányokon. Ez esetben ha törés után közvetlenül megveszik, ennek nincs nyoma külföldön, és ugye már itthon se lesz az összelegozas után.Az első eset is inkább pár éves, vagy garanciális autóknál járható, ahol még markaszervizbe viszik az autót, kint sem csak ez létezik.
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #143522 üzenetére
Nem feltétlen igaz egyik sem... Nagyon törötteket a nepperek sem hozzák be már... Csak ami még javítható és pld a motorháztető van picit roncsolódva vagy lökös vagy csomiajtó mert itt még valszeg nem sérült annyira az autó.. Lehet olyan vételeket is kifogni kint ami nincs törve de mégis olyan árba van ami megéri neki. Németbe már egy törött lökös javítás sem 20e ft(60-80euro)... Persze most már ott is megtalálhatóak a kókányolók, kiköltözött pár magyar és nyitot 1-2 sufniműhelyt ahol tényleg az igazi magyar-román megoldások vannak.. Hab-gitt-ujságpapír-szórófesték... Szerencsére még nem annyi mint itthon de vannak már azért..
Az első meg azért nincs így mert kint nagyon nem veszel 200ezer km alatt még 8 éves autót sem ergo kb a kinti autók 80-90%a tekert amit én speciel pont lesz@rok mert itt jön az miért tekerik? Mert erre van igény. Innéttől kezdve nekem egy autó vásárló se panaszkodjon mert az fogy ugye amire igény van most jelen esetben egy szolgáltatásról beszélünk..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
-v-
addikt
válasz Mágus2 #143519 üzenetére
Kéket kell venni, azok a legjobbak
Én nem hiszek az 1 szavas/mondatos tanácsokban, fekete fehér világban, meg A B C opciókban.. szerintem ez az autóvásárlás is kicsit összetettebb dolog, amúgy igazad van, ha nincs meg a magabiztosság a döntéshez, vinni kell olyat, aki el tudja dönteni két autó közül melyiket érdemesebb megvenni, mert ért hozzá (bármit is jelentsen az "ért hozzá" .. jó esetben az összes szempontot mérlegelni fogja, ami számít)
-
rbalint88
addikt
válasz roberto211 #143525 üzenetére
kb fél éve kerestünk használt volvot. 3-4 évest, automatát, vezetett szervizmúlttal. nézzük a mobilét,vannak egész jól felszerelt törésmentesek, 10-13k eur, 170-260k km között. úúúú az SOK. mondom hüjevagy, dízel, jellemzően céges, németeknél pálya, óriás távolságok, stb. de azaz SOK. oké, akkor oldd meg. nyilván vettek 4,7-ért egy 115ezret futott 5 éveset. jó, 10 év alatt nem nagy különbség, meg lehet, hogy karbantartásban visszahozza, de akkor is, szerintem nem ért ennyi pluszt... 1 millából már komplett motort lehet cserélni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #143524 üzenetére
Nem válaszoltál a kérdésre, vagyis csak részlegesem, értsem úgy, hogy 200k futás fölött már nem is honda a honda? Nem az volt a kérdés milyet vettél és milyen szempontok szerint, hanem a fent említett három közül melyiket vennéd.
[rvilike] Topik zárható, mert nem hiszel a tanácsokban? Pedig néha aranyat ér, csak nem fogadják meg.
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz rbalint88 #143527 üzenetére
Persze hogy nem ért annyit de km b*ziknak ezt nem lehet megmagyarázni. két év alatt ez lesz a 3. saját autóm de egyikbe se néztem bele a km órába csak mikor út közepén jövök és eszembe jut,hogy jéé km órába mennyi van... Legutoljára azzal szívtam meg nagyon amibe a legkevesebb km volt autóim közt.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #143530 üzenetére
Csipegeti? Neee, egy honda? Ez már a vég kezdete.
A helyes válasz, ameliyk érzetre a legjobban egyben van és a legjobban húz, azt kell megvenni. Tök mind1 mennyit futott. 1000km latt is szét lehet hajtani és fél millió kilométeren át is lehet rá vigyázni. Van egy 420 000km-t futott skoda favoritom(a csehszlovák rettenet), említettem már? Mai napig nem eszi az olajat. A szar honda meg eszi?
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz roberto211 #143529 üzenetére
ez is nagy lépés, az újonnan vett g astrát 13 év után adtuk el 96ezer km-rel, ennek a helyére jött a 115k km-es volvo skandallum!
-
a8l
aktív tag
válasz Mágus2 #143531 üzenetére
Ezzel nem értek egyet, nagyon sokat számít a megtett km, nem múlik el nyomtalanul.
Persze vannak más szempontok is egy autónál mint az hogy ne egye az olajat. A külső és belső állapota sokkal rosszabb egy sokat futott autónak mint egy keveset futottnak, hiába vigyáztak ár nagyon.
Ma vezettem közel 3 év után a régi autómat(D3 A8L BFM motor), akkor 118e km-rel adtam el(0km-rel vettem 2005-ben), most 173e van benne, és romlott az állapota, igaz nem sokat de látható azért, kicsit fényesebb lett a kormány, a vezető ülés( hibákat most ne nézzük), még több kavics pötty a szélvédőn, még több kis pötty az elején. Ismerem a kezdetektől, a nejlonokat én szedtem le sok helyről.
Mondjuk szépen megy ahhoz képest hogy ilyen öreg jószág, lehet a laguna helyett még elhasználgatnám sokadik autónak itt helyben ha olcsón vissza lehetne venni. Gázos ezért elég olcsón tankolható, olyan mintha 8-9L-t enne benzinből.
Ha választani kéne egy kevesett futott de kicsit törött és a sokat futott között én a keveset futottat választanám. Utálom a sok km-t. Asszony h2-esében csak 16e km van és még tényleg újszerű.
Nekem már 33 lassan 34ezer km van A8 D4-ben de jobb volt amikor még csak 5-10ezer körül járt. Apró kis nyomok de veszít az újszerűségéből. Akinek volt új autója és sokáig használta az tudja miről beszélek.Soha nem vennék meg 200e km -t futott vagy többet futott autót, hiába megy még az is.
50 alatt az igazi, 100-ig még elviselhető, de 150 felett már tényleg kezdődhetnek a gondok és az autó belseje rondább lesz sokkal mint az új, hiába vigyáztak rá vagy ápolták stb.[ Szerkesztve ]
-
őstag
+1
tegyük még hozzá a sok elektronikát és számítógépet is, ami egy mai autóban van
azok nem klasszikus értelemben kopnak, de itt a ph-n nem kell elmagyarázni azthiszem hogy minek van több esélye tönkremenni, egy ezer órát vagy egy 20 ezer órát "futott" elektronikus alkatrésznekcryptot minden termékemért elfogadom
-
-v-
addikt
(#143528) Mágus2: zárható, mondom kéket kell
-
Mágus2
Közösségépítő
Olajat se érdemes cserélni inkább az autót, mert amint eléri a 15 000km-t már nem olyan mint új korában volt. Azért egy A8 még legyen olyan mint az új, akár 50 000km után is. A kormány kopás, meg a karcok más lapra tartozik, de ennek ellenére új az még. De ha megnézed az árát, ez nem egy telefon, hogy az első karc után elveszíti az értéke 20%-át.
-
footy
addikt
válasz aero. #143504 üzenetére
Hat nem tudom, de nekem a 2.0 Mondeorol, meg ugy altalaban a mondeorol nem az elvezetes vezethetoseg jut eszembe. Persze a kategoriatarsakhoz kepest jobb(mar ha a tobb visszajelzes jobb) futomuve van, de az auto meretebol es sulyabol adodoan egyaltalan nem elvezetesen vezetheto. En mikor az asszony Jazz-evel megyek valahova, siman vicsorogva piros mezoig kiforgatva csapatok vele hegyi(ertsd szuk-kanyargos-erdei aszfaltozott) utakon. Egy mondeoval ezt nagyon nehezen tudnam elkepzelni.
(#143537) LuckyL
-1
Az elektronikanak is az a jo mint a motornak: allando homersekleten folyamatos mukodes.
Nem beszelve arrol, hogy az elektronika csereje filleres tetel a motorehoz kepest. -
roberto211
őstag
válasz mdani01 #143543 üzenetére
Azért mondod ezt mert még nem vezettél viszonylag sokat.. Én se nagyon 2 év alatt ez lesz a 60-70ezredik km-em de első 8-10ezerben én is így voltam suzukinál,hogy széttiltattam, kettes felé nem nagyon mentem, redline állandó, motor és szívóhang egybe ordít, kipufogó morog és huuha elértem a 80at.. Lehet h friss jogsisoknál ez nagy élmény mint ahogy nálam is ez volt de manapság már nem 2év után.. Azt szeretem ha odalépek és nem ordítva 8000rpm en szelem a várost 70el, hanem 3-4ezer között elvan dinamikusan..
Van az a kategória mikor tényleg élvezet a fordulat de az nem egy 1.3 8v swiftnél, vagy 1.4-1.6-1.8 kuviknál kezdődik hanem integra, civic type-r, accord, swift sport, f astra gsi, ha a régebbiekről beszélünk.. Majd idővel te is kinövöd ezt a redline szindrómát..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
a8l
aktív tag
válasz Mágus2 #143541 üzenetére
Igazad van nem olyan, nem kell hozzá az első karc, elég ha kigurulsz vele a kapun a szalonból és már 25-30%-al kevesebbet ér. Én sem klasszikus újat veszek csak 0km-eset. A szóban forgó a8-ba 405km volt egészen pontosan és 1.5éve gyártották amikor megvettem, de az audi ag volt a tulaja a briefben és nem volt még forgalomba helyezve, számomra így új volt, 1/3-ad áron a listaárhoz képest.
A mostaniban meg volt 5e km 1évesen szintén audi ag-s autó volt hasonló áron , pont annyi volt mint az előző, csak ennek magasabb volt a listaára ezért jobb volt az arány, más kérdés hogy az eur régen 250 volt ennél meg 303. Így kisebb a bukó, mert sok év múlva ugyanúgy szart se fog érni ha 3x annyiért veszem akkor se ér többet. Állapot meg azért szépen lassan romlik, most 33700km-nél azért már nem olyan mint 5ezernél, akkor még új szaga volt. De működésileg alapvetően újszerű még. Ennél végre megbízhatóságról is lehet beszélni, semmi baja nem volt 2.5év alatt. A réginek meg egy rakás hibája volt az első 2 évben, az utána vált megbízhatóbbá sok évesen, 9 évig használtam 118e km-ig. Pont tegnap mentem vele egy kört, 173e km van most benne. Kezd azért baja lenni megint, de a motor/váltó és a főbb rendszerek jól működnek.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
2,5 évesen 127 000km-vel vettem a fullos skodát. Lista ára az újnak 30 000 euró. 13 000-et megért.
Voltak ennyiért 100 000km alatti futással, de rosszabb állapotban. Ennek mindene működött, igazolható volt az előélete és félévente volt nagyszerviz. 1000 eurót költöttem fékre, gumikra vezérlésre. Azóta is jó a gép. Most 160 000km van benne. Biztos jobb volt új korában, de nem adok érte annyit, annyival nem volt jobb, amennyivel drágább új korában. Másik dolog, hogy magamnak szerelem, így a legdrágább alkatrészeket kapja, a munka díj meg a zsebemben marad. Ha nem tudnám magamnak szerelni, újat vennék, de nekem nem éri meg a felárat az új, hogy aztán a garis időszakban a márkaszervizekre kelljen bízni az olajcserét és a drága átvizsgálásokat.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz roberto211 #143544 üzenetére
Szerintem inkabb a motor karaktere a meghatarozo. A hondanal urtartalomtol fuggetlenul az az erzesem, hogy kivanjak a forulatot.
Pedig a genti Jazz sincs kifejezetten porgosre hangolva.[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz roberto211 #143544 üzenetére
széttiltattam
nem szabad az ilyen jó szokásokat elhagyni
idővel kinövöd
Régebben én is ezt hittem, aztán kiderült ez tartós.
[ Szerkesztve ]
-
Atomgeszi
veterán
Peugeot 307 SW-vel tényleg ilyen sok baj lehet, mint a cikk említi? [link]
"Időnként nem működikA minőséggel és a megbízhatósággal azonban sokszor volt/van baj a 307 esetében. A 2003 májusig gyártott összes 307-est visszahívta a gyár a szervokormány szivattyújának hibás elektromos kapcsolója miatt, mert az abba bejutó víz zárlatot és tüzet okozott néhány autón.
A motorok közül a dízelekkel adódhat több baj, például lecsúszó turbócső és cserét igénylő feltöltő miatt, de a motorokkal ritkán van baj. Elszórtan gond adódhat a kuplunggal és a sebességváltóval is. A számos hibalehetőség közül a gyakoribbak közé tartozik az önindító és az ablakmosó szivattyú meghibásodása, de nem mentes a gondoktól a szervokormány sem.
Bármivel baj lehet
Elektromos zűrből van a legtöbb, ide tartoznak a szoftverfrissítések, a küzdelmet feladó motorvezérlés, az állandóan kiégő izzók elöl és hátul, a sztrájkoló ablaktörlőmotorok. Közmondásos típushiba az erőtlen indexkapcsoló, amely képtelen megtartani középállásban a kart.
A futóműben is van mitől tartani, itt a gömbfejeket és a keresztstabilizátorokat teszi tönkre a hazai úthálózat. Az utastérben a felfeslő üléskárpitokra, az üvegtetős SW-ben pedig a motoros árnyékoló szorulására kell figyelni.
Az SW-n és a kombin előfordulhat a hátsó ablak berobbanása az üvegben lévő feszültség miatt. A 307 bajainak nagy haszonélvezői a japán márkák. Azok, akik kifogtak egy sűrűn elfáradó 307-est, sokszor a megbízhatóbbnak ismert japán autók felé fordulnak."
Ezek így azért nem túl bizalomgerjesztőek. Más kérdés, hogy soha nem hallottam berobbanó üvegről, vagy kigyulladó autóról, pedig nem egy - két 307es futkorászik a városunkban.
Konkrétan a bengás 2.0-ra gondolok, gondolom akkora motor már kell a bodegába. -
roberto211
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen processzort vegyek?
- Star Trek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...