-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #171994 üzenetére
Nagy távokra kéne, nem városba úgy ahogy a pug is van használva a közel 4 literes fogyi viszont nagyon jó lenne.
(#171995) Gombinyó 110 lovast nem nagyon láttam, vagy max csak drágábban.
Vagy ti mit vennétek? Évi kb 30k km, 5 ajtós, kis autó, dízel. 1 milla körül kicsit felette és 2010 körüli évjárat.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integrale #172004 üzenetére
hat en a kovacsautonal rakerestem, mert oda nem kell Bardi/Unix-s csok %-s vevokartya, es ha mar ez Bosch szerviz, akkor a 284mm-s Bosch fektarcsa elore + Bosch betetek 31-32k osszesen
de van ennel olcsobb fajta is hozza
ebbol hogy lesz egy kilo a fektarcsa csere nem ertemegy sima lehuzas
es ha ezt 20percnel tovabb tart kicserelni egy ilyen felszerelt szervizben, akkor menjenek el inkabb a mekibe krumplit sutni
ha jol emlexem osszesen 7 csavart kell kitekerni hozza, hogy lent legyen a fektarcsa es kint a nyeregbol a betet is, es ebbol 4 fogja a kereket magat az agyhoz
azt mennyi ido lekapni egy legkulccsal?
ezenkivul egy pozicionalo csavar, ami fogja a fektarcsat az agyhoz, es ketto fogja a feknyerget
es akkor ki lehet boritani az egeszet
na?a fekfolyadek meg hogyan vizes, amikor hatul fekcsovet csereltek rajta, akkor meg ki kellett legteleniteni ujra az egeszet uj folyadekkal, RR-RL-FR-FL sorrendben
OK, hogy higroszopikus a fekfolyadek, de egy kintrol behozott P-s rendszamu auto max egy eve eshetett at ezen a fekcso cseren is
es akkor kepzeld azt el, akinek a autojan 5+ eve nem volt hozzanyulva fekhez, akkor az menyire lehet vizes fekfolyadekos ezen a logikan?-------
egy univerzalis kati 25-30k korul van
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
tibi970307
tag
Sziasztok!
Egyetemistaként szeretnék autót venni, természetesen úgy, hogy dolgozom is, tehát a fenntartási költségeket is én fogom fizetni. Árban elvileg 3-6 havi fizetést érdemes autóra szánni, ezért én 600-900 eFt-ot szeretnék autóra költeni. Amire használnám az a folyamatos ingázás 2 város között egyetem miatt, heti 5x, akár egy nap kétszer is. 20 km a távolság a két város között, van autópálya is, tehát akár pályán is mennék.
Mivel 22 éves vagyok, ezért szeretnék egy olyan autót, ami nem egy családi kombi, és ad némi vezetési élményt is.
Amit eddig néztem az elég széles spektrumot lefed.Tetszenek a BMW-k. Néztem E36-os, E39-es, E46-os szedánt. Még az 1.6-os motor is elég lenne talán, de inkább 1.8, vagy 2.0 (a 6 hengeres tipikusan jó széria). Az E39 fenntartási költsége szerintem elég magas lehet, talán a legmegbízhatóbb konstrukció az E36-os. Ezeket 600-800 környékén már meglehet kapni. Van a családban egy 316i Compact, de a 750.000 Ft-os vételár 2 év alatt rá lett költve, pedig szép állapotban volt és csak kopó alkatrészek voltak cserélve, illetve lakatos munka volt szükséges.
A másik lehetőség, ami tetszik az az Audi A3 - VW Passat 1.9 PD TDI. Ezek a 131 LE-s motorok biztosan elég nyomatékosak, ami előny lehet úgy, hogy elég dinamikusan vezetek. Tudtommal ezek meglehetősen megbízható motorok is és a megfelelő karbantartással a világból is kimennek. Sajnos tapasztalataim alapján a szép és jó állapotú Passat inkább 1.000.000 Ft környékén van (B5.5), de Audi A3-asból vannak 700-850.000 környékén is. Ezekről nem sokat tudok. Mennyire jók ezek az A3-as Audik?
Illetve ha van bármilyen tanács ilyen használatra, akkor szívesen fogadok még egyéb lehetőségeket.
-
őstag
válasz tibi970307 #172007 üzenetére
csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy az hogy 750 ezres autóra rá lett költve az ára 2 év alatt az nem kivételes hanem normális
nagyon nehéz ennyiért olyan autót találnod, amire keveset kell majd költened a mostani szerviz díjak mellett
főleg ebben a kategóriában amit nézegetsz
ha nincs pénzed és/vagy sajnálod autóra költeni, akkor inkább valami suzuki szerű nagyon egyszerű autót nézz[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
tibi970307
tag
válasz LuckyL #172008 üzenetére
A családban van egy 1.6-os benzines Ford Focus is, ami viszont nagyon igénytelen, egyedül a lakatos munka volt, ami egy nagyobb összegbe került.
Persze ha rá kell költeni, ráköltöm, csak olyan konstrukciót szeretnék elkerülni, aminek tipikusan magas a fenntartási költsége. A másik véglet sem opció, egy fapados autóban nem érezném magam jól. -
Integrale
veterán
-
őstag
válasz tibi970307 #172009 üzenetére
be kéne lőni hogy mennyid van fenntartani
ha nincs haver/baráti szerelő, akkor az utcáról bemenve egy középszar szervízben is 50k egy olajszervíz plusz összes szűrők, esetleg valami apróság még egy sima igénytelen kocsira is
tehát akkor két év alatt máris ráment 100k a 750 ezres kocsira, és még semmi baja sem voltamennyire én tudom egyébként, jó autók amiket felsoroltál, de ez csak azt jelenti hogyha rá tudod költeni a pénzt, akkor nagyjából megbízhatóak lesznek
nekem volt x5-öm, ha jól emékszem 9 éves körül vettem, az sztem kb az e39 szintje lehet fenntartásban, talán egy picit drágább
simán volt évi 6-700 ezer a fenntartása évente (tankolás és biztosítást nem számolva)
ha pedig valami nagyobb baj bejön, akkor még többcryptot minden termékemért elfogadom
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibi970307 #172007 üzenetére
Elsősorban A3-at nézném, 110 lovas adagolós motorral.
-
hobizoli
nagyúr
válasz tibi970307 #172007 üzenetére
facelift 147 JTD Q2
sokkal fiatalabb autot kapsz a penzedert, mint az itthon jellemzoen tullihegett aru nácidizelekbol
több drón kell ;P
-
tibi970307
tag
válasz LuckyL #172012 üzenetére
Ami otthon elvégezhető szerelőakna és csápos emelő nélkül azt megcsinálom én is. Fenntartási költség esetén az sem gond, ha 50 eFt havonta, mert annyit rá tudok költeni, de nyilván boldogabb vagyok, ha esetleg a szerelési idő és alkatrész költség is megmarad.
E39-et akkor nem is néznék, ahol biztos, hogy 700 eFt évente, azt már nem vállalnám be. Ha egyszer kellene rákölteni és lenne egy jó autóm 2-3 évig, akkor más lenne a helyzet.
Egyébként a Passat esetén azt tudom, hogy a dupla tűzfal miatt elég csendes belülről a motorhang, Audi esetén mi a helyzet? Megtalálhatóak ezek a motorok Golf IV-ben is, de gondolom ott jóval magasabb a menetzaj.
Molnarpeter:
Köszönöm, akkor nagyon nem nyúltam mellé a kereséssel. Egyedül a plusz teljesítmény miatt néztem a 131 lovas PD-t, de a 110 lovas még belefér, a 90 lovas már gyenge lenne.Hobizoll:
Van Alfás ismerősöm, ő is nagyon Alfára akar rábeszélni. Az tény, hogy olcsó pénzből ilyen sportos és szép formát nem tud az ember venni. A JTD motorok kifejezetten jók, úgy tudom. Viszont az olaszok elektronikájával nem vagyok kibékülve. Szerelők sem ajánlják, meg ha otthon akarok szerelni, akkor szerintem jóval több lenne a káromkodás a kevésbé hozzáférhető szerelhetőség miatt. -
nagyúr
válasz tibi970307 #172017 üzenetére
"Fenntartási költség esetén az sem gond, ha 50 eFt havonta"
"700 eFt évente, azt már nem vállalnám be"
600 még ok évente 700 már nem?
"Ha egyszer kellene rákölteni"
javaslom ne német prémiumot nézz
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz tibi970307 #172017 üzenetére
Jaj ezt az elektronika felelmet tegyuk mar felre. Lehet, hogy van, de altalanossagban irni errol alaptalan. (25 eve van a csaladban olasz, elektonikai hibak: 84-es Prisma komfortelektronikaja megadta magat, kulcs forditasra nem huzta fel a hatso ablakokat, Dedra: jobb hatso ablak nem ment, vezetektores az atvezetoben, 145: Wurth riaszto releje elromlott, elozo Dedraval nem volt gond, a Cromaval, Themaval szinten nem, a 3 Lybraval szinten semmi, (na jo, nekem az anyos ules alatti legzsak csatlakozo kontakthibas volt)
Huh, alig tudtam leirni azt a sok elektronikai hibat.Amikor felnyitod a motorhaztetot es azt latod, hogy Delphi, Bosch akkor azert megmosolyogja ezt az ember.
A kevesbe hozzaferheto szereles megint egy erdekes tema. Ha tudod, hogy hogy kell szerelni, akkor nincs problema, ha nem, akkor minden amiben ki van toltve a motorter, nehezen szerelheto.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
hobizoli
nagyúr
válasz tibi970307 #172017 üzenetére
hat en 2017-ben vettem az autot, azota a fek volt kicserelve rajta hatul a nyaron, meg a turbocsovek es az olaj most decemberben
(a kotelezo vasarlas utani teljes vezerlescseren kivul)
elektronikai hiba? az mi?amugy Bosch benne minden IS, ugyanugy, mint a nácidizelekben is
több drón kell ;P
-
8th
addikt
válasz tibi970307 #172017 üzenetére
"a 90 lovas már gyenge lenne."
1.9 TDI "AHU" 90hp. Gyári turbó 1.1bar nyomáson + 502-es csúcs + SDI tengely + Füsti Chip. Teljesen füstmentes.
Filléres tuning.
-
tibi970307
tag
válasz tboy93 #172018 üzenetére
Nem mindegy, hogy megveszed az autót, ráköltesz 600 ezer forintot és utána van egy megbízható autód, amiben csak a kopó alkatrészeket cseréled, vagy pedig évente ráköltesz 700 ezer forintot, ami viszont biztos, hogy szükséges is.
Molnarpeter: köszönöm, akkor nagyon nem lőttem mellé.
Az olasz autók pedig magyon megosztóak. Valaki csak azt venne, valaki meg inkább elkerüli. Én az utóbbi kasztba tartozom rossz tapasztalatok miatt. Nem mondom, hogy rossz autó, de nekem valami más kell.
Tuningolgatni meg nem szeretnék. Nem véletlenül van gyárilag úgy méretezve minden alkatrész, ahogy.
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz tibi970307 #172022 üzenetére
Egy 15-18 eves autotol azt szeretned elvarni, hogy rakoltesz 600-at es utana csak kopoalkatreszeket csereltetnel? Nem akarlak elkeseriteni, de ez nem igy lesz. 300/ev extra koltesen ezeken felul nyugodtan szamolhatsz, markatol es tipussal fuggetlenul. Lehet meguszol egy evet, de utana duplan visszakapod. Kisebb, egyszerubb konstrukcioknal nem feltetlen kell ekkora osszeggel szamolni, de ott is benne van a riziko, hogy valami tonkremegy, elromlik, megadja magat es igy tovabb.
Nekem volt egy E39-em, 2.8i sor6. Baromi jo auto es rendben is volt. De azert ott is benne vannak olyan hibak, amik a korabol adodik. Pl, elfaradt a szervoszivattyu tartalyom es elrepedt oldalt. Ezzel baj nem is lett volna, csak ahogy csopogott az olaj lefele (a generator felett van), kinyirta a generator gorgomet, a szijon pedig tovabbvitte az olajat, tehat tobb gorgo, szabadonfuto es szij is lecso lett. 90K volt a javitas egy ilyen miatt (es messze nem markaszervizben csinaltak).
-
hobizoli
nagyúr
válasz tibi970307 #172017 üzenetére
a szerelo maga ellen nem fog dumalni
neki abbol van a loveja, amit hozza hordasztöbb drón kell ;P
-
#94529552
törölt tag
válasz hobizoli #172014 üzenetére
A JTD talán nem nácidízel, ha már valamilyen okból így illeted őket? Akkor inkább francia, mert az biztos nem. Manapság nem arról hallani inkább, hogy a dízelpara miatt jóval olcsóbbak, mert szinte mindenki benzinest akar?
es ha ezt 20percnel tovabb tart kicserelni egy ilyen felszerelt szervizben, akkor menjenek el inkabb a mekibe krumplit sutni
Nem vitaképp, de: Szerintem kizárt 20 perc alatt, ha már csináltál ilyet, akkor te is tudod. Még kontár módon se, nemhogy szakszerűen, és még az említett profi bp-i számlaképes helyen se tudnák. Elég, ha csak a próbaútra és a kötelező fékhatás, fékerőmérésre/dokumentálásra gondolunk, és akkor hol van még az ezt megelőző precíz szerelőmunka. A fékrendszer teljes rendberakása 100k lehet azt mondta, és így vélhetően nem csak az első fék cserére vonatkozott, és jó minőségű alkatrészekkel kalkulálva, de kérdés, hogy nekik melyik a jó minőségű a nagy választékból, vagy lehet hogy ugyanaz a Bosch? Vagy lehetett akár Fiat szerviz gyári alkatrészekkel is, az meg nem a legolcsóbb.
-
8th
addikt
válasz hobizoli #172025 üzenetére
És? Alkatrésszel szereléssel csipsztuninggal együtt sok az a 120k?
Akár milyen elavult korszerűtlen technológia én mind a mai napig hamarabb vennék adagolós vw tdi-t mint pd-t vagy bármilyen cr-t. Annál stabilabb tartósabb jobb dízelmotor már sosem fog születni egy márka zászlaja alatt sem.[ Szerkesztve ]
-
HKorn
addikt
válasz tibi970307 #172022 üzenetére
Én nehezen tudok elképzelni olyan szitut, hogy egy autóra minden évben 700K-t rá kelljen öntözni. Az mennyire szét lehet már esve, gyakorlatilag azt már nem nehéz vételkor sem kiszűrni, vagy rosszul gondolom?
Run&Ride
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #172029 üzenetére
Babusgattál Te már szépkorúnak számító (10 évnél idősebb), felsőbb kategóriás autót (pl. Merci, Bömi, Audi, Volvo)? Azért a kötelező, teljesítményadó, vmi lopás casco, éves pályamatrica már egy 100-150 körüli összegre simán kijöhet évente.
(#172031) sharp4: Ok, akkor én voltam a figyelmetlen. Viszont abban az esetben is 400-500e Huf szerintem simán reális lehet évente, ha csak rendben akarja tudni. 700k-s éves kiadáshoz már kell egy kis "szerencse" is.
[ Szerkesztve ]
-
sharp4
őstag
válasz BigBlackDog #172030 üzenetére
Ne haragudj, de itt a szervízköltségekről volt szó.
*mod: azt nem kétlem, bármely 2.0d BMW, Audi, Volvo-ra rámegy az évente. Főleg 12 év felett. Itt ez tört el, ott ment tönkre, ez ronda, cseréljük stb...
[ Szerkesztve ]
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
8th
addikt
válasz tibi970307 #172022 üzenetére
"Tuningolgatni meg nem szeretnék. Nem véletlenül van gyárilag úgy méretezve minden alkatrész, ahogy."
Ne is. Az ördögtől való.
-
molnarpeter
nagyúr
Mondjuk ha erősebb a cél, akkor nyilván törekedni kell egyből olyat venni, ami tudja, aztán viszontlátás. Nekem úgy jött le, hogy első autó lenne, 110 lovas elég tud lenni gyári állapotban is. Nameg vegyük figyelembe a kasztnit is, egy A3 nem annyit nyom, mint egy Passat, ha utóbbiban 131 lovas PD a kinézett, kisebb bodegát elgurítja hasonlóan az adagolós 110 ló szvsz
[ Szerkesztve ]
-
-
-
prősti
csendes tag
Sziasztok!
Elég sokat visszaolvastam, de a segítséteket kérném teljesen noob-ként autóvásárlással kapcsolatban.
Új autóban gondolkodom mivel nem értek hozzá.Amire használnám egyedül vagyok, no gyerek:
* havi 1 alkalom Bp-Debrecen oda-vissza
* havi 1-3 alkalom hétvégente 10-100km Bp belváros
* hetente 1-2 alkalom hétköznap 10-30km Bp beváros
* evente 1-3 Bp-Stuhleck/Donovaly
* evente 1-3 alkalom Bécs/Prága/Horváto.Ilyen tipusú felhasználásra milyen motor ajánlott?
Ami nekem fontos lenne (felről-le):
* jó ár/érték arány kb. 3.5-4M HUF (kb. 2M kp + hitel) viszonylag tartsa az árát
* 100e km / 5 év garancia
* Android Auto
* normális szervízköltségek
* pályán ne legyen halálfélelmemNem fontos:
* Presztízs/státuszAjánlatot nem kértem még sehonnan, vezetni se nagyon vezettem az elmúlt években.
Amik tetszenek és beleférnek:
* sandero stepway
* clio grandtourNem annyira tetszenek, de beleférnek:
* fiat tipo
* opel corsaAmiről fogalmam nincs milyenek, érdemes lehet-e, lehet-e alkudni?:
* citroen c3
* ford fiestaKöszi.
-
BigBlackDog
veterán
válasz prősti #172038 üzenetére
Renault-Dacia vonalon milyen motorral vennéd? 0.9 TCe-t én hanyagolnám.
Kia Rio, Hyundai i20 nem játszik? Bár ilyen kis méretben (inkább árkategóriában) azért kompromisszumos mindenképpen a pályázásos rész szerintem. Halálfélelem nem hinném, hogy lenne, de azért zajkomfortban, kényelemben sem biztos, hogy olyan jók hosszú utak esetén.
[ Szerkesztve ]
-
#94529552
törölt tag
válasz Integrale #172027 üzenetére
Miért, az olasz az nem náci? Ha a németre mondja a kolléga, akkor úgy az olaszra miért ne lehetne? Mondom ezt úgy, hogy közöm nincs a német autókhoz, csak a szóhasználatát nem értem, mert szerintem nem lehet összekapcsolni a mai autókat a régi német államrendszerhez, mint ahogy az olaszokat sem.
[ Szerkesztve ]
-
prősti
csendes tag
válasz BigBlackDog #172039 üzenetére
Köszi a választ.
Nem nagyon láttam nagyobbat egyelőre, úgyhogy 0.9TCe-t néztem.
Kia, Hyundai: Nem néztem még őket, mert azt hittem jóval drágábbak a fentiektől. Márkahűség stb. egyáltalán nem fontos, kb. keresem a bestbuyt, ami megfelelne a fentieknek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Android szakmai topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Futás, futópályák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- SörcsaPH!
- Formula-1
- iPhone topik
- Akár 368 TB-nyi NVMe SSD-t is pakolhatunk a Western Digital "kofferébe"
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- 3D nyomtatott versenypályák