-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
TomPack
őstag
Sziasztok!
Egy ilyen német próbarendszàmhoz mit szólnak a haza rend őrei?
Szabàlyosan közlekedhetek vele? -
maggi1886076
addikt
-
TomPack
őstag
válasz maggi1886076 #110006 üzenetére
Köszi! Holnap így vagy úgy, de szerencsét próbàlok vele. Nem kiràndulni fogok vele, csak műszaki vizsgàra megyek. De a neten nem talàltam érdemi infót ezügyben.
-
szőröscica
addikt
válasz !Overdose! #109979 üzenetére
Nekem a Lancia Delta nagyon tetszik, de nem tudom milyen autó.
-
tresh
addikt
válasz szőröscica #110009 üzenetére
Kihagytad mögüle a lancia delta integrale na az autó!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #110017 üzenetére
Fenntartás okán nálam is inkább GT86, S2000, MX-5 NC trió, ami játszhat.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Se a GT86, se az S2k nem fogyaszt 15-20 litereket, S2000 motor tudtommal kb. teljesen problémamentes értelmes használat mellett (értsd: pályanapozni mehetsz, csak cserélj olajat meg ne hidegen gyilkold), nem látok benne nagy szopórollert
Szerintem GT86-tal sem lesz nagy para ilyen szempontból, de ott még kell 1-2 év a tapasztalatokhoz.Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #110020 üzenetére
Ööö, ugye neked pont nem kell magyaráznom, hogy egy autót nem csak tankolni kell...
S2000 tapasztalatom nincs ugyan de a GT86-nál alhangon 200k egy vezérlés csere (vízpumpa nélkül, a pumpa csak anyagárabn 50k felett van) amit 4 évente cserélni kell (vagy 100k km). A váltó olaj csere 60k km-erenként esedékes az olyan 50K körüli tétel, a diffi olajat is érdemes 60 ezrenként cserélni az sem filléres tétel. A futómű alkatrészek se éppen olcsóak... Tovább nem is sorolom inkább.
Maga a konstrukció valóban tartós, elvégre egy kiforrott, bevált 2 literes szívó boxer van összeházasítva a Toyota szintén sokat bizonyított befecskendező rendszerével de az, hogy ez olcsón fenttartható gép egy illúzió.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
Ezek reális tételek, az a helyzet.
Azért ha jönne egy GT86, az valszeg második autó lenne, szóval ezek a költségek azért elég ritkán jelentkeznek.Illetve ezek a tételek azért márkaszervízes árak, ha pár éves autót veszel ennek feléből, kétharmadából megoldhatók.
Egy 50-100k körüli, tervezhető tétellel szerintem nincs nagy gond egy autó fenntartásánál, ha nem egy 200e értékű autód van, akkor ez benne van a pakliban.
Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #110022 üzenetére
Hobbi autó ilyen műfaj, senki ne gondolja hogy olcsó egy jó hobbi autó fenttartása. Pl vezérlést akkor is kell cserélned ha keveset mész, (olajat szintén) mert a szíj elöregszik. Már pedig egy GT86 pont nem az a verda ahol megkockáztatnék egy szíjszakadást.
Havernak az Érdi emelkedőn a fosch Tahliájában szakad el, az is vastagon több százezres történet volt, akkor egy ilyenbe gondolhatod hogy mennyibe fájna...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Ace owner
addikt
-
EQMontoya
veterán
Persze, de ez azt jelenti, hogy 50-100k tervezhetően, 5 éven 1-2x. (mikor melyik)
Nyilván a hobbiautó nem olcsó műfaj, nem is havi nettó 170ből kell ezen gondolkozni, az evidens.Nyilván ezek nem filléres tételek, de egy prémium vagy egy 370 fenntartásához képest még vállalható.
Illetve ami mellette szól, hogy az értékvesztés sokkal kisebb, mint egy átlag autónál,
Ha megveszed mondjuk 3-4 évesen, akkor utána ~10 éves koráig is csak 50% körüli bukód lesz. Lásd: jobb MX-5 NB-k máig 1.5-2 között mennek.Ace owner: hát... A 2JZ még a sorhatok között is nagy (nehéz, hosszú), szétborítja az egyensúlyt.
Aztán nézzük a további problémákat: a 2JZ-hez való 6os váltó egy ritka Getrag váltó, itthon is misi fölött kezdődik. Csak a váltó. És a turbós 2JZ is csak valami 280le, tehát a komoly súlynövekmény miatt még olyan sokkal jobban menni sem fog. Persze az tény, hogy jobban tuningolható, láttam már itthon is 400le körüli, biturbó (nem twin-turbo!) 2jz-t, de iszonyat meló és pénz.
Egy AE86ban volt benne, és kiszedték, mert egyszerűen vezethetetlen volt. Orrnehéz, viszont gázadásra 3.-ban is indul a fara, egy pályanapra nem lehet vele kimenni, mert csak driftelni tudsz, azért meg kiintenek.Driftre persze jó, de másra nem nagyon.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
-
peter.tamas
csendes tag
Üdv!
Elérkezett az autó csere ideje.
Amit szeretnék:
max 10 éves
lehetőleg nagyobb autó, nagy darab vagyok, magas is, pocakos is, férjek el kényelmesen
klíma
tempomat
minél alacsonyabb fogyasztás
valami erő azért legyen, hogyha sietek, menjen, természetesen tudom, hogy a fogyasztás is nő
ESPKeret: 1.5-1.7M FT
Néztem a Mazda 6 kombikat(speciel ezt tervezem holnap megnézni: ), Audi A4 kombikat(bár azt mondják a 2.0TDI 140 lóval nem egy jó motor), Passatokat szintén, bár a motor itt is ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
GT86bol a legolcsobb peldanyokat en 19e eur korul lattam (2012es, 35ezer koruliek). szoval lehet aki olyat vesz, annal nem a 150euros 4 evenkenti olajcsere lesz a legnagyobb baja szvsz jelenleg. 10 ev mulva talan.
---
egyebkent nezegettem azokat is, de nekem olyan coupé kellett ami elmegy telen is, szoval kiestek.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
rbalint88
addikt
válasz peter.tamas #110031 üzenetére
Azért az első üléseken elférés jobb helyeken nem korlátozó tényező elég régóta. Pl egy smartban úgy hátra tudod tolni az ülést, hogy el se éred a pedálokat kb. (legalábbis a 186 centimmel sikerült ezt kivitelezni.) és ugye a smart az pont fele méret egy rendes autóhoz képest.
Első körben Octavia 2-t mondanám, 1.9TDI-vel. 105 lóval lehet közlekedni, országúti előzéshez is elég az ereje. Ha kevesellnéd, akkor egy szolid chipet elbír, füstölni se fog tőle és szétdőlni se. Tempomatot lehet berakni utólag, gyárit, kb 50ezerből, viszont így nem korlátozó tényező a keresésnél. (Ne a tempomat hiánya miatt ne vegyél meg egy amúgy szép és jó autót, mert könnyen orvosolható hiányosság)
Más típusból nem tudok olyat mondani, ami jó szívvel belefér a keretbe, ha lenne legalább 2M a projektre, akkor biztosabban lehetne szép és jó autót venni 10 éves korig. -
-
alázógyík
őstag
válasz szőröscica #110009 üzenetére
Egy ismerősöm 1 éve adta el a Bravot, és Deltára cserélte. Nagyon elégedett, igaz 2-3 éves autónak nem sok gondja tud lenni.
-
!Overdose!
őstag
válasz EQMontoya #110041 üzenetére
A lefagyott felüljárók okozzák a legnagyobb gondot RWD esetében. Volt olyan, hogy jó téli gumival nem tudtuk leküzdeni az akadályt, miközben az FWD autók sorra mentek el mellettünk. Mondjuk ez nem most volt.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
roberto211
őstag
válasz !Overdose! #110042 üzenetére
Nekem most télen volt az eset swiftemen.
4 en ültünk benne (3 ajtós ) mentünk nagy hóesésbe, és szembe találkoztam egy eleg magas emelkedővel.
Igaz teli gumi volt rajta de semmit nem ért mert 8 éves szálszakadt kopott hulladék volt. Na mondom egyszer megpróbálom maximum visszacsúszunk nem jött mögöttünk semmi ,megfordulasnal tuti keresztbecsusztam volna.És a lefagyott havas ,magas emelkedőn csúsztatott kuplung plusz apró gázokkal feljutottunk elsőre . Csodálkoztam nagyon. A lejutás a dombrol mar érdekesebb volt mert csuszkaltunk de nem volt vészes.
Mondom ezt is túléltük.Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Qru
MODERÁTOR
válasz !Overdose! #110042 üzenetére
Mentem már el így nevetve 7-es bömbi mellett. Csak riszált a fara de nem tudott felkapaszkodni.
proci985: Oda Subaru kell awd-vel, vagy vmi kotrós Ódi. Ha meg maradnál "márkahű" akkor vmi ilyesmit: [link]
mod:
Bitpork: Tudom, nekem is ezért volt a Jazz, mert az láncos.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
proci985
MODERÁTOR
normalis teligumival oke.
mondjuk nem tudom, hogy vegul szoges teligumim lett vagy csak sima premium, igazabol a ketto kozott nincs kulonbseg tukorjeg kivetelevel, de ott meg ugyis szinte mindegy.
teligumin erre nem szabad sporolni, a negyevszakos erre meg varosban egy yarisra a boltig elmenni is bevallalos kategoria. nyari gumiert elvileg meg is buntetnek telen.
EQMontoya: ez igaz, a kombi volvo is fenekkel csuszik a kanyarokban telen, viszont olyan auto amivel nyaron a betonon lehet keresztbe menni az itt telen veszelyes. ertsd, az echte helyi volt szomszedom telen az otos bmwt hasznalta, mert a 3.0as Z3 eletveszelyes volt.
nem az a baj, hogy nem megy el, az a baj, hogy elsokerekes autoval is nagyon esznel kell lenni. az a harom nap amikor Magyarorszagon tetozik a tel es tornek a kocsik, az itt honapokig tart.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.