-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #143951 üzenetére
Nem annyira.
Kb. egy árban mozognak, nincs nagy szórás. -
a8l
aktív tag
válasz Kornel #143940 üzenetére
Nálunk a hasonló kb úgy nézne ki hogy kezdésnek fizetsz 3M-t,után a havi 150 ezret és a végén leadod az autót.
Németeknél meg kb 1M befizetővel és havi 31ezer részlet, két év múlva meg átülsz egy újba.
Biztosítás így is úgyis van, elég magas egyébként. Nekem 740Eur csak a kötelező, meg 300 az adó évente. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #143951 üzenetére
15500 euró egy közép felszeretségű 1.2tsi octavia. 81kw, normális közlekedésre egy családnak elég. Jól tartják az árukat, ha 5 évesen eladod, még szép pénzt adnak érte. Ilyen stílusban meg ne érdekeljen mennyire tartós. Pár euró a garancia hosszabbítás 4 évre.
Van 1.0 is, de már nem sokáig. Rájöttek, hogy nem vezet eredményre a lökettérfogat csökkentése. A nagyobb motorok kevesebb károsanyagot bocsájtanak ki.
[ Szerkesztve ]
-
Pokskill
tag
Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni.
Pár hónapja meglett a jogsim és szeretnék autót venni.
Sok emberrel beszéltem két táborra oszlik a vélemény:
1- vegyek kezdésnek olcsó autót, mert megtöröm stb.
2- gyűjtsek és vegyek drágábbat mivel a 300.000-es autóra is otthagyok félmilliót mindennel eggyütt és inkább gyűjtsek jobbra aztán vigyázok rá.Az első opció felé hajlok jelenleg.
Szeretném a segítségeteket kérni mert kb 300.000ftm van autóra.
Amiben gondolkozom:Peugeot 206, néztem 250- felfelé már vannak a piacon.Ami mellette szól: tetszik a kocsi, kis fogyasztás, viszont mindenki mondja francia autókkal sok a gond, isten ments megvegyem.
Suzuki Swift. Ami mellette szól: olcsó fentartás, olcsó fogyasztás,de papír.
Opel Astra F Ami mellette szól: olcsó, mindenki mondja megbízható motorikussan, de rohadnak.Olyan autót szeretnék venni ami kinéz azért vhogy, mert 26 vagyok, csajozós korszakom élem, nemszeretnék egy lepukkant wartburgal randizni menni.
Fontos ne hagyjon ott félúton, ha költeni kell picit rá néha nem baj mert lesz rá keret.
Nem kizárólag csak ez a 3 tipús érdekel.
Előre is köszönöm!!!![ Szerkesztve ]
"Sosem az erősek, mindig a kitartóak műveltek nagy dolgokat."
-
válasz kovacsroli #143911 üzenetére
Ezt miből gondolod?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Pokskill #143959 üzenetére
Szia!
A 206-os 500k környékétől kezd normális lenni, szóval 300k alatt szépen fényképezett roncstelep.
Astra vagy Stift a nyerő. Mindkettő rohad, sőt ebben a korban szerintem kb. minden, főleg ebben az ársávban. Kell venni egy olyat, amire sok a műszaki, és remélhetőleg egyben marad a következőig is. Mindkettőről van bőven tapasztalatom.
Astra: pro: sokkal kényelmesebb, masszívabb, szvsz. mutatósabb, mint a stift, contra: rohad, többet zabál legalább 1-1,5L-rel azonos felhasználás mellett. Lehetőleg 1.6 8 szelep.
Swift: pro: fürgébb, jobb fogyasztás, a motorja talán még elnyűhetetlenebb, contra: rohad, kényelmetlen, hangos, borzasztóan gyenge bódé. 1.3GLX a tuti.Ez az "úgyis megtöröd" meg egy oltári nagy baromság. Ha értelmes, figyelmes ember vagy, akkor több esély van arra, hogy egy "tapasztalt róka" töri meg a te autód, minthogy te hibázz. Én 25 évesen tanultam meg vezetni, konkrétan a tanulópályán, és első autónak rögtön vettem egy kombit, ráadásul teljesen egyedül használtam, egyedül éltem egy albérletben, és minden nap a város központján át kellett vezetnem a munkahelyemre. Veszélyes helyzet mindig valami barom miatt alakult ki, és egyetlen koccanásocskám' volt. Az is azért, mert egy merőleges parkolóhelyről egy papa rám tolatott, de pár hónapos jogsival is volt bennem annyi, hogy elhúzzam annyira a kormányt, hogy még pont ne durranjak bele a másik oldalon merőlegesen parkoló autókba. Így a papa csak épphogy megsimogatta a kocsimat, és egy aprócska lakkot súrolt ki a bal hátsó ajtómból.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
Pokskill
tag
Köszönöm szépen mindenkinek.
Még nézegettem mazda 626-ot is, azok is 200-tól felfelé már használhatónak néznek ki.
Meg még annyi , hogy valóban a francia autókkal több a gond?
[ Szerkesztve ]
"Sosem az erősek, mindig a kitartóak műveltek nagy dolgokat."
-
-
#94529552
törölt tag
válasz Pokskill #143966 üzenetére
Nem több, mint a többi márkával, ez inkább állapotfüggő dolog, de 206-ost én se találok olcsón, max ilyen 106-os lenne, de ki tudja milyen állapotú. A jófogáson is lehet Swifteket találni. Pl. 1, 2, de a vételáron felül tartalékolni kell még majd az átírási költségekre, és a vétel utáni karbantartásra is, mint a vezérmű csere, valamint összes szűrő és folyadék csere(motor és váltóolaj, fékolaj, fagyálló esetlege kormányszervo..), és a továbbiakat meg szükség szerint. Egy nagyobb autónál, mint a 626-os is, az egyéb költségek, és a fenntartása is jóval nagyobb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Ez fájt: [link]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
8th
addikt
válasz BigBlackDog #143620 üzenetére
Sokáig gondolkodtam beírjam-e mert nem akarok flame-t generálni. De mindegy.
Van egy olasz autó szervizes és alkatrészkereskedő ismerősöm. Évtizedeken keresztül alfázott lanciázott. Ma is van több ritka és/vagy erős olasz autója és még mindig rajong értük. Na ez az ember ejtette ki a száján a jelenlétemben, hogy soha nem venne ezredforduló után készült alfát mert hanyagul összedobált silány minőségű autók és arányaiban sokkal több a probléma velük mint egyéb európai de főleg a japán autókkal. Mondja ezt egy évtizedek óta alfák és lanciák javításából élő szerelő. Nem én. Nem a sarki kispista hanem az aki jelenleg is több olasz autót birtokol (és nem fiat puntót...) ráadásul ért is hozzá nem csak egy egyszerű fórum troll. A társaságból valaki megkérdezte tőle, hogy mi a véleménye a 159 3.2 Q4-ről mert régi álma az az autó. Visszakérdezett, hogy szerinted miért olyan olcsó az az autó? Srác jött a biztos a nagy motor nagy fogyasztás magas adó stb mire félbeszakította a tagot, hogy nem. Annak azért nincs ára mert egy rohadtul problémás autó. De ha régi vágyad akkor vedd meg nyugodtan csak majd hozzám hord javítani és akkor jó barátok leszünk mondta mindezt nevetve az ujjait összedörzsölve. Amíg a jelenleg futó alfák ki nem kopnak az utakról lesz még a műhelynek egy jó 10éve, a sok nincs az alfákkal semmi baj emberből jól meglesznek.
Ja igen. A hétköznapi futkorászós autója német. A játszós meg japán benzin turbó. Elmondása szerint hiába üti vágja ugyanúgy az nem akar széthullani évente kétszer mint anno Deltája amit egyébként saját kezűleg épített, hogy biztosan jó legyen. Jó is volt, amíg működött.Csonti után szabadon kiírhatná a műhelyre, hogy vegyetek alfát mert kell a pénz...
-
kovacsroli
senior tag
válasz Luck Dragon #143962 üzenetére
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
paavoo
aktív tag
Olyat tapasztalt már valaki, hogy kerepelő hang jön a motortér felől, de csak álló helyzetben és meleg motornál is? Amint elindul az autó vagy csak üresben gurulok a hang megszűnik és csak akkor jön elő újra, ha teljesen áll az autó.
Seat Leon 2010 1.4 tsiValahol olvastam hogy az üzemanyag vezeték rezonál be az alvázzal.
Szerintetek?Amúgy nyári 225/45 R17 és 205/50 R17 gumik között mennyi fogyasztásbeli különbség lehet, illetve az úthibákat nagyon meg lehet érezni a 45-ös gumival?
Köszi.
-
Integrale
veterán
válasz hacki87 #143983 üzenetére
Nem, de ilyen "ismerőst" én is tudok mondani. Már említettem, hogy a szomszédom VW szervizes, pontosabban már saját vállalkozásként viszi, saját autói két japán és egy német, nem szereti az olaszokat, de inkább venne 159-et, mint bármelyik honfitársát abból a kategóriából és korszakból.
159-ben csak a dízelek és a gyártás végi 1.8 tbi a saját motor, a többinek köze sincs az Alfához, ahogy a váltók nagy részének szintén nincs, elektronika nem problémás.Az ünnepek előtti kérdező 156-ot vagy 147-et akart, ezek pont nem ezredforduló utániak, ahogy ebből kifolyólag a GT és a 166-sem, a GTV pláne nem. A MiTo egy az egyben egy GP, a Giulietta pedig szintén jó (természetesen apró hibák vannak, amik nagyrészt garanciálisak).
De a nagy szakvélemény is úgy tartja, hogy a 2000 utáni új modellekkel semmi kardinális hűde probléma nincs, legalábbis nem több, mint a konkurenciával.
csupán csak ennyi.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Mauzes
őstag
Jobban belegondolva magánszemélyként szerintem kb. soha nem fogja megérni (túl magas a havi díj), amúgy is mindig ad valami kedvezményt vásárlásra a Skoda alapárhoz képest.
Itt írtam amúgy róla, és ha pl. egy 1.4 Octavia Style-t nézünk, annak alapára 6,4 m, de most 900 ezer kedvezménnyel 5,5-ért elhozható a szalonból. Ehhez képest privát lízinggel 3 év alatt kifizetsz 4,3 milliót, 4 év alatt meg 5,45 milliót. Ugyanez Superb Style 2.0 TDi DSG-re is csak picit jobb: 10,4 m alapár, 900 ezer kedvezménnyel 9,5 m, lízingben meg 3 év alatt 6,75 m, 4 év alatt 8,5 m.
Szerintem egyetlen esetben "éri meg": ha nincs önrészed, de mindenképp egy új autót akarsz vezetni (hiteltől ez azért jobb, mert ha a hiteltörlesztőt nem fizeted, akkor elveszted az önrészt és az autót is, míg a lízingből elvileg hamarabb is kiszállhatsz, csak az adott hónapig kalkulált értékcsökkenést kell majd kiperkálni, önrész meg nem volt).
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Prius-on is gondolkodom, ezért olvasgattam a fórumot, és sokan írják, hogy mennyire lopják ezeket itthon. Nem kétlem, de ebbe a statisztikába véletlenül futottam bele ma, és azért nem fest olyan ijesztő képet.
-
nagyúr
Az MK4-es mondeo-ban lévő Powershift mind ajánlott, vagy van valami buktatója, esetleg első széria, amit kerülni kell?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
tixem
addikt
Ez reális lehet? Átvizsgálás után (porsche m5, vagy pestnél, láncos visszahívás megvolt e már, festékvastagság meg úgy alles zusammen) hoznánk el, persze ha megengedik Ha nem akkor kenjék a hajukra.
Sokat szidják a TSI-t de szerintem ezeknek a 90%-a a nem megfelelő használatból ered. Ti vennétek ilyet?[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
zgospel
őstag
válasz tixem #143993 üzenetére
"Sokat szidják a TSI-t de szerintem ezeknek a 90%-a a nem megfelelő használatból ered."
Nagy valószínűséggel igazad van, legalábbis szerintem. Szerintem az is hozzá tartozik ehhez, hogy az ilyet vásárlók nagyrésze amúgyis flottás, céges, lízingelt kocsi, azok meg pont leszarják (vagy csak nem tudják) a megfelelő használatot.A legtöbb 4-5 éves autó azért kerül eladásra, mert addigra járt le a lízing, vagy a flottaszolgáltatóval a cégnek olyan megállapodása van, hogy ennyi időközönként cserélnek, vagy egyszerűen a céges policy kimondja az x időnkénti cserét.
Egy ismerősöm apja flottakezelő, és azalapján amit hallottam meg láttam csak a szükséges minimum szinten végzik a szervízeléseket. Legalábbis náluk így megy. Nem azért mert ők trehány kókány emberek, hanem azért, mert így gazdaságos: azt a 4-5 évet illteve 150-200 ezret amit mennek vele simán kibírja, utána meg úgyis eladják.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Atomgeszi
veterán
Találtam egy autót, aminél a hirdetésben 250k km van írva.
Lekértem rendszám alapján, és ezeket az értékeket kaptam:
329976 km, 2013.08.05.
384678 km, 2015.06.10.
384678 km, 2015.06.10.
385408 km, 2015.11.07.
385408 km, 2015.12.07.
405025 km, 2016.11.22.Mire lehet számítani ennél? Meg miért volt
ennyire sokszor műszakin(szerk: átíratásnál is jegyzik?)vagy most ez mi? Állítsam kész tények elé az eladót? 188km távolságra van, pálya nélkül. Megéri vesződni?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Atomgeszi #143995 üzenetére
Szerintem nem, számomra egyértelműek a leírt számok. De ezen már nem szabad csodálkozni, mondanám, hogy természetes volt és jelenleg is az szinte, hogy belebotlik ilyenekbe az ember autókeresésnél.
Egyébként mi értelme lenne, ha kész tények elé állítanád az eladót? Megvennéd 400k km-rel, ha jóval olcsóbban adná?
-
tixem
addikt
válasz zgospel #143994 üzenetére
Vezérléscsere az ugyen minden használt kocsinál kell ez kb nem is szempont, kötelező érvényű. A tobbi meg úgyis kiderül ha engedi a nepper az átvizsgálást.
Az a 200k km inkább fontos, hogy hol lett belerakva. De szerintem 4-5 év alatt 200 ezer hosszabb pályázás nélkül elképzelhetetlen. Az meg azért nem egy rossz dolog, igy a futómű sem kap annyi trimbolást, mint városban.
Bízom benne, hogy nem lesz rossz, persze minden az állapotától függ és, hogy mit mondanak majd rá, ha egyáltalán ad lehetőséget a kereskedő rá.
TSI ügyileg jó lenne látni egy adatsort, hogy hogyan alakult a motorok szerkezete, meddig volt lánc, mikortól van a módosított szélesebb láncos és mikortól van szíjas hajtás. Sok dolog tisztázódna a gyártási évvel összevetve.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
nagyúr
válasz aero. #143992 üzenetére
Valamit olvastam egy fórumon hogy az olajos a jobb, a száraz a kevésbé, és hogy a mondeo-ba főleg olajos került.
Csak hát ez így kevés Meg hogy milyen javasolt szabályok vonatkoznak rá, mint olajcsere, frissítés, stb.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!