- Xbox Series X|S
- Gran Turismo
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- EAFC 24
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Alkoholista nevelde
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- PlayStation 5
- eFootball
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz Chrisstoffer #143398 üzenetére
A 2gen Mazda 6-bol csak FL utanit vennek, elotte nagyon pattogos a futomu es gyenge a zajszigeteles.
(Az Insignia igazi luxusautonak tunik hozza kepest)
En megneznek egy Avensis-t. -
nagyúr
válasz batai15 #143393 üzenetére
"inkább csak annyit hogy ezután egyszerre ekkora összeget sose kelljen költeni rá"
Azert 60k nem a vilagvege. Egy gatlo csere, vezerles csere vagy egy kis rozsda barmikor becsuszhat es jo esellyel meg tobb is lesz mint 60k. En vetel utan helyreraztam a futomuvet, mindenestul (~200k), csereltem full vezerlest mindennel (~80k), utana meghuzas javitas, alvazvedelem, uregvedelem, kis polir (170k). Mult honapban muszaki vizsga, meghalt az akksim es ki kellett cserelnem az osszes tocsavart a kocsin Semmi extra, megis 80k ugrott kari elott a lecsoba.
[ Szerkesztve ]
-
GabN73
addikt
válasz Chrisstoffer #143398 üzenetére
Az évi 20k km milyen távokon lenne belerakva?
Esetleg egy jó S60, 2.4D-vel? Tudom hogy nem benyás...
-
Chrisstoffer
újonc
válasz footy #143401 üzenetére
Köszi!
Avensisből nincs ferdehátú.
Közben látom, hogy a Mondeot csak 5 gangos váltóval szerelték, nekem meg kell a 6. fokozat a fogyasztás miatt, mert sokat országutazok. Így leegyszerűsödött a dolog, hogy a Mazda 6 facelift előtti vagy utáni motorja -e a jobb és hogy melyik a jobb autó?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Chrisstoffer #143404 üzenetére
T25-ből van biztosan, melyik generációt nézted?
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz tboy93 #143402 üzenetére
aza 60 egyrészt csak alkatrész , meg vezérlés 40. ez 100k felett van , és egyszere egy kocsira az már nem rossz.
köze nincs egy futóműhöz meg ilyenek. az alváz megint olyan hogy egyszeri nagy tétel amivel jó ideig nem kell foglalkozni.
Mint mondtam az előzőt is karban tartottam ennél se lesz másképp.
Nem kell rögtön arra gondolni hogy az ember spúr **** , ill azért egy 206rol beszélünk , nem egy komolyabb kocsiról. Mind össze ebben is annyi volt a lényeg hogy remélem nem lesz a kocsival különösebb gond.[ Szerkesztve ]
-
Chrisstoffer
újonc
válasz molnarpeter #143406 üzenetére
Tényleg van! Én 2008-tól és 2,5M-tól néztem kocsikat. Az említett Toyoták pedig megállnak 2M-ban és 2006-os a legfiatalabb. Ha brutál jó kocsi lenne lehet hajlanék is rá a költséghatékonyság miatt, de az 5-ös kézi váltó miatt elbukik.
-
roberto211
őstag
válasz tboy93 #143402 üzenetére
Olvasom soraidat, és rájöttem nagy átok neked az a honda.. Honda ide vagy Honda oda 16 éves, 7g 1.4 szívó kuvikra ennyit költeni már ..máár nem is tudom. Vagy nem érdemes eladnod és belekell rakatni valami motort , vagy tényleg nem érdemes már eladni aztán odaadod majd asszonynak.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
footy
addikt
válasz Chrisstoffer #143408 üzenetére
Azt azert erdemes tudni, hogy a 6-os valtok vegattetele nem feltetlenul hosszabb, mint az otosoke.
20-50km-en egyebkent a dizelnek sincs baja. -
veterán
válasz Chrisstoffer #143398 üzenetére
A DISI az közvetlen befecskendezéses, valamivel (pár deci) biztos kevesebbet fogyaszt, cserébe érzékenyebb lehet.
5 gang VS. 6 gang: Az összáttétel a lényeg - ha elég hosszú az legmagasabb sebességi fokozata egy adott autónak, akkor kevésbé lényeges a fogyasztás szempontjából, hogy azt az összáttételt 5 vagy 6 fokozat között ösztják szét.
-
nagyúr
válasz roberto211 #143409 üzenetére
Az a szep, hogy en nem atoknak fogom fel, hanem normalis karbantartasnak Mindent helyreraktam rajta, a kozeljovoben nem tervezem a cseret Asszonykamnak ott a C corsa, az 5 vagy 6 evvel fiatalabb, a honda fog elobb menni a haztol, de szerintem csak 20 eves kora utan.
A motorjaval is elvagyok, en 95%ban varosban, fouton hasznalom, keveset eszik es teljesen korrekten tudom vele tartani a forgalom tempojat.
[ Szerkesztve ]
-
Chrisstoffer
újonc
válasz focvis #143411 üzenetére
Köszi!
Igen ezt tudom a váltóval kapcsolatban, de azért egy 6 gangos jó eséllyel kevesebbet forog azonos fordulaton, mint egy 5-ös. De ha már... Mennyit forog legmagasabb fokozatban egy Mazda 6-os, Ford Mondeo és az említett Avensis 100 km/h-nál?
Tudom hogy bírná a dízel ezt a használati módot, de akkor sem akarok váratlan nagy összegű szervizeket, inkább tankolok gyakrabban.
Mit értesz az alatt, hogy érzékenyebb? Milyen plusz hibái lehetnek? Típushibáról esetleg tudsz -e?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Chrisstoffer #143408 üzenetére
Ne keresd kifejezetten a 6-os váltót! Inkább olvass utána, keresgélj, hogy melyik 5, vagy 6 sebességes mennyit pörög 100-130 km/h sebesség mellett! Szerintem mondjuk országútra nem kell a 6. fokozat, mivel általában nem nyílegyenes, relatív sík szakaszok vannak, hanem viszonylag sűrűn kellhet gyorsítani. Ott meg 6. sebességben az alacsony fordulatszám miatt erőlködni fog a motor. Pályán hasznosabb tud lenni. De sokszor a 6 sebességes váltóval csak annyit nyer az ember, hogy többet piszkálhatja a botot. Pl. UFO Civicnél hiába a 6-os váltó, 130 km/h-nál 3400-3500-at pörög (Tsebacsitól meg elnézést, múltkor valóban ő tudta jól, rosszul rémlett nekem a 3100 körüli fordulat ).
A fordulatszám számolásához vannak online kalkulátorok (pl.), csak tudni kell a váltó áttételezését hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Chrisstoffer #143413 üzenetére
A közvetlen befecskendezésesnek jobb a hatásfoka cserébe lekokszolódik egy idő után. Többféle módszerrel lehet pucolni (vegyszer, diószórás).
5 vs 6 gang: Az áttételezéstől függ kizárólag de igen, általában a 6. fokozat hosszú áttétel szokott lenni.
#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
válasz Chrisstoffer #143413 üzenetére
130-nál mindegyik olyan 3500-3600 körül forog ... [link] [link] az ilyen kávédaráló benzinmotorokhoz akkor se nagyon raktak hosszabb végáttételt, ha 6-os volt a váltó .. pl. 3-mas mazdából is az első széria vége, 6-os váltó volt már a 2 literes benzineshez, de forog pályán az is sokat.. nincs elég kakaó különben, 3e alatt semmit nem csinálnak ezek, vagy nagyobb/turbó benya kell a hosszú áttételhez, vagy dízel ..
Edit: ja nem, a linkelt 6-osnál itt van még hatodik, az elég hosszúnak tűnik .. azzal csak 3100 körül forog 130-nál. Sokat mondjuk ott nem csinálhat[ Szerkesztve ]
-
Chrisstoffer
újonc
Köszi!
Jelenlegi kocsim 5 gangos és 3900-at forog 130-nál. Azért a 3100 jóval élhetőbbnek tűnik. Csinálni meg nem is kell neki semmit 6-ban csak tartani a sebességet és minél kevesebbet enni. Országúton hozzászoktam már, hogy ha előzni kell, akkor visszagangol az ember. Nekem ez nem okoz nehézséget.
-
Lacy6
senior tag
válasz szőröscica #143384 üzenetére
Családba nemrég lett vásárolva egy fluence.
Szerintem szép autó és belül is egész jól néz ki.
Ez mondjuk nem alap felszerelés, hanem majdnem a legjobb úgy tudom.
Bőr ülés-kormány, több zónás klíma stb.
Futóműve nem rosszabb mint a megane 2-nél.
Összességébe jó vétel és kimondottan jó ár/érték aránnyal rendelkezik.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
rbalint88
addikt
-
freaghill
őstag
Sziasztok!
Milyen téli gumit ajánlotok G3-ra? Nagyon csúszik az út és ha csak előre de szeretnék venni minimum kettő gumit, mert komoly baj lehet ebből.
Goodyear Ultragrip 9-re gondoltam.
Köszi előre is!
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
MoRT2195
tag
Sziasztok!
Friss jogsis vagyok, most szeretném megvenni az első autóm. Nem akarok sokat rászánni, max 600-at, de inkább 500 ezret, jó volna inkább ennyiért valami jobbat. Mármint persze úgy jobbat, hogy azért ne rohadjon az egész autó, működjön rendesen és azért ne legyen ronda se. Nem vagyok nagy autó szakértő, így kb ennyit tudok mondani. Kérdezzetek, ha valamit tudni akartok. Ja és mindegy, hogy benzines vagy dízeles, illetve inkább ferde hátú legyen ha lehet, azok jobban tetszenek, de így első autónak nem feltétlen olyat akarok ami álmaim autója, főleg nem 500 ezerért, de azért szívesebben vezetnék egy szép ferde hátú autót. Audik tetszenek nagyon, de tényleg így első autónak mindegy, hogy milyen márkájú, minden tanácsot szívesen fogadok. Remélem tudtok segíteni.
Steam: Ricsi2195 || Xfire: farkasricsi || Origin: MoRT2135 || Uplay: Mort2195
-
roberto211
őstag
válasz MoRT2195 #143424 üzenetére
Széria végi I-es suzuki swift (2001-2004) itt már találsz szervo,klímás,patika állapotú modellt..
Ahogy előttem említették: renault Megane (98-2003). Eselteg Citroen Xsara
Punto jó-jó de nekem nem a kedvenceim így én nem ajánlom. Azért húztam alá nehogy az legyen h én fikázom...
Esetleg F astrabol is jókat kilehet fogni 450 körül magyarországon, B corsa 1.4 8v vagy 1.0 12v..
Ha számít a kényelem ,komfort akkor Megane ill. Xsara..
Ha szögtechnika számít, egyszerűség, fapadosság, de az h elég megbízható legyen illetve alkatrészek is olcsóak legyenek hozzá akkor 1. swift 2. B corsa 3. F astra
Ha engem kérdezel swift vagy corsa.. Alkatrészek olcsóak hozzá, ami drága újonnan az bontóba van ezrével, megbízhatóak és városba ill.valamelyik tipus még pályára is jó...
Swift kicsit fapadosabb cserébe talán talán picivel pörgősebb ill. olcsóbb a fenntartás(alkatrész).. B corsa kb 1-2 fokkal komfortosabb(nem zörög-csörög-esik szét kátyúknál) de itt vannak azért már olyanok pláne 1.0 12v nél amik előjöhetnek.. Én egr elektronika részével sz/pok, ezért kell vennem egy másik egr-t de mondjuk nem tétel.. 10e ft bontottan. Mondjuk ez se megy rosszul kb u.a mint ezres stift..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
8th
addikt
válasz MoRT2195 #143424 üzenetére
Első autónak ennél jobbat fiatalabbat drágábbat biztosan nem vennék ha fél millióból akarnám megúszni a vásárlást. Ez az egyik legolcsóbban fenntartható autótípus amit csak ismerek. Rozsdát leszámítva problémamentes főleg ezzel az őskövület motorral. De még ha idővel szükségessé is válik egy esetleges küszöb + kerékív csere az sem a világ. Tanulóautónak hibátlan. Első tulajos és van benne légkondi így nem rohadsz bele nyáron. Ennél több nem is kell.
-
nepszter1
addikt
Hali egy 2008 évjáratú 1,4 Seat ibiza tenyleg 62ezer km-el eladó 1,5m ennyit megérne ez az autó ? Tényleg ennyi van benne ismerős árulja , vagy inkább egy picit régebbi 1,4 toyota corollát vegyek amivel kevesebb gond lesz ?
-
TomPack
őstag
Sziasztok!
Van egy 2010-es Focusom, 1.6 TDCI. 10 ezrenként cseréltetem benne az olajat a gyári előírt 15 ezer helyett (azt hiszem annyi az előírt). Már lassan 300e km van benne, és szerencsére semmi problémám nincs vele.
Ami miatt írok az az, hogy ma voltam olajcserén, de most kivételesen a kiszedett olajszűrő került vissza benzinnel kimosogatva, mert nem belevaló olajszűrőt hozott ki a futár. A szerelő szerint semmi gond ezzel, majd valamelyik nap visszamegyek, és majd kicseréli egy új szűrőre. Szerintetek ez nem gáz? Nem lett tőle koszos az új olaj? Nem lenne jobb az új olajat is inkább lecserélni, ha megjön a jó olajszűrő? Nem szeretném, ha emiatt valami tönkremenne. Vagy felesleges aggódnom? -
#03969024
törölt tag
válasz TomPack #143435 üzenetére
Ó, azt hittem, nesa kérdése önálló. Ne aggódj a régi szűrő miatt, bár szerintem kár volt mosogatni. Nekem a Lancer gyári előírása 7500 kilométerenként olajcsere, s csak minden második alkalommal szűrőcsere. Gondolom, nem nagy összeg az a szűrő, biztos, ami biztos, az első adandó alkalommal cseréld újra!
-
hobizoli
nagyúr
válasz #03969024 #143434 üzenetére
Lada VFTS 1.8 16v turbo
vmi miskolci ceg vette meg a 2db-bol az egyiket, amit anno csinaltak
allitolag 240lo lenne, de en ezt nem hiszem ebbol igy kijonne ennyi240lohoz min 1.3bar-l kene fujni a motort 95-s benzinnel
de...1.3bar-nal nincs intercooler? hagyjukmar
100++ fokos levegovel olyan konnyen becsorog, mint a huzat
lefujoszelep is kene, bar itt a karbi es azzal a pillangoszelep a turbo elott van es ugy lehet nem kell, de 1.3bar az nem "kisnyomas" mar, esznel kell lenni
meg dinamikus elogyujtasvezerles sincs, csak a sima ropsulyos, ami szivonal jo, nagyobb rpm=nagyobb elogyujtas, de amikor megjon a toltonyomas meg pont csokkenteni kene a elogyujtast, kulonben megint csak kopogni fog, meg hideg levegovel is -ha lenne intercooler-, nemhogy 100+ fokossalaztan ugye nem art tudni, hogy a 5-10 evvel ujabb, teljesen elektronikus vezerelesu intercooleres kopogasszenzoros 2.0 16v turbomotorokbol hoztak ki 210-230loeroket
pl Nissan JDM SR20DET vagy az YBT "Cossie" motor a Escort RS Cosworth-ban, vagy a Delta Intergrale motorja is 2.0 literbol intercoolerrel, elekrtonikaval szabalyzova se volt ennyi, es mind egy-egy legendas motor
szerintem ez a VFTS 1.8 16v turbo motor 160lonal nem tudna tobbet igy ebben a formaban stabilan
azt irjak a leirasaban, hogy osszesen 2(két)(!!!) uzemora van benne padon jaratva es egyszerre 10percnel soha nem jart tobbet
wow
kene par modositas ra, kezdesnek vmi elektronika, par szenzorral, MAP, WBO2, EGT, IAT, CLT, TPS, trigger, koppszenzor...minimum kene, meg hengerenkenti befecsisor a karbi helyett, es akkor siman ki lehetne hozni belole a 240loerot vagy meg tobbet is, de igy fapadosan, ezzel a kőbuta "vezerlessel" nagyon felejtoaz R5 GT Turbo volt karbis turbos anno a 80-s evekben, de ott a karbi a turbo utan volt, az is elegge szenvedett ettol, hogy rendes elektronika nem volt benne
ugyanekkor az Uno Turbo i.e. teljesen elektronikus volt (ez az "i.e." benne: injection electronic), azokat sokkal jobban lehetett okositani istöbb drón kell ;P
-
#03969024
törölt tag
válasz hobizoli #143438 üzenetére
Igen, én még a középiskolát nyúztam, mikor kijöttek a VFTS-ek. 1600-as motorból kihoztak 160 pacit, ez a turbo csupán kísérleti jelleggel készült. Lehet, hogy kihozták belőle a 240LE-t, a SZU-ban, némi pártutasításra sok minden megtörténhetett. Lehet, két perc után szétesett, de addig leadhatta, amit kellett, párttagsági maradhatott. Ki tudja, mivel etették, esetleg víz befecskendezéssel hűtötték az égésteret.
Ne feledjük, hogy a szovjetek már a hatvanas években megalkották a zárt rendszerű rakétahajtóművet, amit az amcsik sohasem tudtak megcsinálni. A Gulág árnyéka szárnyakat adott a mérnököknek! -
hobizoli
nagyúr
válasz #03969024 #143440 üzenetére
igen, csak a VFTS szivonak biztos 11 koruli a CR-e, a turbos annyival meg nem mehet
persze, toluol-lal vagy vmi hasonlo nehezbenzinnel meg agyonadalekova (pl xilol-lal) esetleg mukodhetne, vagy metanollal jaratva ami kb 130-s oktanszamu, de az itt nem hiszem lesz ehhez, ezek eleg meredek dolgok ahhoz, hogy vki csak ugy siman hozzajusson, meg a gozet belelgezve vagy a borrel erintkezve is elegge tudnak bantani
szoval szerintem sima kuton kaphato benzinnel ez igy nem fog 240lovat tudni stabilan soha
csak egyesek mar egybol a sajat 2101-s bodejukban is bent lattak lelki szemeikkel, ahogy csocsre veszik majd a BMW-ket...
uhm, detöbb drón kell ;P
-
MoRT2195
tag
Köszi mindenkinek a segítséget. Esetleg Renault Lagunát is ajánlanátok? Használtató.hu-n láttam egy elég szépet, persze belsőre nem tudom milyen, de külsőleg nagyon szép. 465 ezerbe kerül. Ennyiért megéri egy Laguna?
Steam: Ricsi2195 || Xfire: farkasricsi || Origin: MoRT2135 || Uplay: Mort2195
-
8th
addikt
válasz Richard! #143441 üzenetére
Ezek öreg autók már, 450k környékén van belőlük élhető példány amire nem kell rögtön rákölteni még egyszer a vételárat. Mazda viszont felejtős. Volt a családban egy 323f ba. Rohadt drága hozzá az alkatrész és megállíthatatlanul zabálja fel a rozsda őket. Pénztemető.