-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Lehet, hogy fura a kérdés: hibrid Toyota vagy Lexus GS (főleg utóbbi) képes álló helyzetben a benzinmotorját járatni, ha az akkumulátor fel van töltve? Pl ha nagy hidegben járatni szeretném pár percig indulás előtt, van olyan állása, ahol ez megoldható (többnyire annyit olvastam róla, hogy indításkor a benzinmotor nem indul el bizinyos sebességig, vagy az akku töltöttség egy bizonyos csökkenéséig.)
Másik kérdés konkrét típusról szól: a GS450h csomagtartójáról tudom, hogy 280 liter (modellfrissítés után azt hiszem 320), de sehol sem találok belméretet mm -ben vagy cm -ben. Tud valaki ilyen adatot? Esetleg a Samsonite készlet méreteit? -
Acheron
őstag
Sziasztok!
Regisztrált már valaki a Toyotaclub fórumára? Mennyi idő, míg elbírálják a fórum (nem club) jelentkezést? A reg utáni visszajelzésben azt írták, várjam meg erről a levelet, de több, mint egy hete semmi. -
Acheron
őstag
Ez a téli - nyári, meg ismerem az autóm és majd nem megyek gyorsan kérdés azért érdekes. Idén március elején defektesre ütötte a kátyú a jobb elsőmet (köszönöm, közútkezelő), jobb híján kicseréltem mindkét elsőt a nyárira (4 - 5 mm). Végül is márciusban már nem esik a hó... Aztán mégis... Egyenes útról, kb 30 km/h -ra lassítva fordultam le, azaz csak fordultam volna, mert az elfordított kormány mellett is ment egyenesen az autó, én meg néztem bambán a kis utcát, ahogy balra hátra el... Sokat vezetek, de akkor féltem az autóban.
Amit egyébként nagyon jól ismerek, és épp nem vezettem gyorsan. Azután megcsináltattam és visszatettem a téliket.
Ennyit a nyári gumiról hóban.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Jut eszembe, mennyi idő alatt fut át egy kérdés a Nepperűző rovatban?
-
Acheron
őstag
Mi a vélemény ennek a típusnak a motorjáról, sebváltójáról?
-
Acheron
őstag
válasz bitpork #71517 üzenetére
Nem akarom összehasonlítani más gyártókkal. Nem zárható ki a szubjektivitás, felesleges lenne
Az RX400h és e között gondolkodom, és kíváncsi vagyok, hogy ezen a fórumon mi a vélekedés erről a háromezresről (vagy akár az RX 3.3 -asáról), illetve a típus műszaki jellemzőiről. A küllemet, szolgáltatásokat magam is meg tudom ítélni, de a motorizáltságban, szervizigényben nem vagyok annyira otthon, próbálok minden infót begyűjteni - ha lehet, használom a kapott infókat, ha nem, nem -
Acheron
őstag
válasz adamssss #71529 üzenetére
Köszi az infókat!
Ültem már mindkettőben, a GS valóban passzosabb, ha napfénytető is van benne. 185 vagyok én is, úgyhogy kb ugyanaz a feeling. Határeset. A háromezres szívó és a 3.3+elektromotor, illetve a 6 sebességes automata és a CVT közötti különbség érdekelne igazán, ha van erről tapasztalat. (Megbízhatóság, dinamika, hang, stb)
A km szerintem nem vészes, és márkaszerviz/kereskedés árulja.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz adamssss #71534 üzenetére
A 450h a csomagtér miatt nemigen játszik (sajnos) - van egy gyerkőc, kellhet a hely. Egyébként nem lenne kérdés, az lenne a befutó. Az új minden szempontból jobb, nyilván. sokkal nagyobb belülről, és a csomagtartóba is élhető.
A fenntartási költségekkel kapcsolatban nagyjából képben vagyok, nem fogok meglepődni a számlákon.
A CVT azért kérdéses nekem, mert az egyik típusnál dícsérik, a másiknál "nyúlósnak" nevezik
A hatsebességesről jókat olvastam.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz adamssss #71537 üzenetére
Köszönöm a tippet, a konkrét autó keresése miatt még biztosan megyek a Reálszisztémához is, megpróbálok beszélni a szervizesekkel, úgy is van néhány kérdés, amira legvalószínűbben ott fognak választ adni. Voltam már náluk, de akkor csak az autókat néztem meg. A hibrid GS -t nem vetettem el teljesen, de mostanában volt néhány olyan "fuvarom", ahol alighanem probléma lett volna a csomagtartó méret.
(#71536) [rvilike]: Igen, pont ezeket tapasztaltam én is. Különösen a beltér nagyon hangos
(#71565) neduddki: A Volvokat szeretjük, ha szűkek, ha nem
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz runner 125 #71590 üzenetére
Ne tévesszen meg, abból az egyik én vagyok...
-
Acheron
őstag
válasz Graphics #71592 üzenetére
Jobban jársz a Volvo saját fejlesztésű öthengeresével (benzin vagy első generációs dízel)
Nagyon megbízható, megfelelő karbantartás mellett elnyűhetetlen motorok.
#71594) bitpork: Ahogy Runner 125 írta, kézi váltóval kell venni. Az ötsebességes kézit elég nehéz agyonütni (nekem még nem sikerült... )[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz !Overdose! #71601 üzenetére
Igaz, nem hasonlítom olyannal, amit még nem próbáltam. Akkor úgy mondom, azzal is jól jár. Dízelekből a saját fejlesztésű D5 motort jelölték meg, mint minőségi vízválasztót, legalábbis a hat évvel ezelőtt fellelhető szakirodalomból ezt vettem ki anno.
-
Acheron
őstag
válasz DeFranco #74556 üzenetére
Mostanában tényleg volt néhány meglehetősen általános válasza, de minél többször olvasom el az előző, vitatott írását (Suzuki vs S60), annál inkább azt gondolom, hogy az egy nagyon helyénvaló hozzászólás volt... A kérdezőről az a tipikus autós jut eszembe, aki valószínűleg ama elhíresült írássorozatát ihlette a magyar használtautó vásárlóról...
-
Acheron
őstag
2-3 hónapon belül aktuálissá válik az autó csere, de még nem jutottam döntésre a típust illetően. Ami biztos pontnak tűnik, hogy a jelenlegi dízel (163 LE) helyett nagy köbcentis benzines lesz (max 6 évesen). Jó lenne az átlagfogyasztást nyugodt vezetéssel 10 liter körül tartani, de azért legyen bőven kraft, ha szükséges. Miután nem túl hivalkodó, de prémiumba hajló nagy autót keresek, a Volvo és a Lexus 3000+ motorjait, illetve az ehhez tartozó autókat nézegettem (utóbbinál hibrid is lehet). Melyik motorjaival mire számíthatok, melyik lehet megbízhatóbb, milyen eséllyel találok ezekből nem széthajtottat? Esetleg ezek mellett érdemes néznem más típust, ami megfelel a fentieknek?
Tudom, hogy ez egy fórum, nem az egyetemes igazságot keresem, de kíváncsi vagyok a véleményekre. -
-
Acheron
őstag
válasz MunezXBK #75791 üzenetére
Igazán semmi. Sőt, határozottan kedvelem. De korosodik. 13 éves és 350e km. Most éppen van rá keret és családilag úgy döntöttünk, hogy nem felújítás, hanem csere lesz. Hogy miért benzines? Öregszem. Csendre és kényelemre vágyom vezetés közben. Persze amellett, hogy ha épp úgy hozza a szükség, akkor tudjon - nagyon tudjon - haladni (legalább úgy, mint a mostani). Emellett nagy köbcentis, urambocsá V elrendezésű benzinesem még nem volt, és szeretném kipróbálni.
(#75792) Khelben: Nem veszem szentírásnak. De valamiből csak ki kell indulni. Ha meg 11,5, akkor annyi - nem leszek boldog vele, de csodákat nem várok. Viszont a kifejezett benzintemetőket elkerülném...
Szóval a cél 10 körül, a valóság meg...[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Értem én, de ezekből tudok kiindulni (tehát nem a gyári vetítés adatait nézem):
Lexus
Lexus2
Volvo
Volvo2
és
GS_hibrid
RX_hibridNe egy szerpentines, padlógázas csúcsfogyasztásban gondolkozzunk, nincsenek illúzióim, tudom, hogy ott hörpölnek ezek a dögök rendesen. De én alig járok városban, javarészt országút vagy autóút, 90 és 130 között.
De ha az a vélekedés, hogy ezekkel képtelenség a 10 litert felülről megközelíteni, akkor el kell hinnem, nekem még nem volt ilyen autóm. -
Acheron
őstag
válasz runner 125 #75797 üzenetére
Sosem bántanám ezt az autót és ezt a motort Pont azt mondtam a minap a feleségemnek, hogy minimum ilyen jót kell keresnünk, ami hat év alatt a rendszeres, tervezett karbantartáson kívül sosem kívánt mást. A hangja dízel fronton az egyik legjobb, amit hallottam (össze sem hasonlítható a négyhengeres kerregéssel- ). Szóval szép a hangja, de nem csendes - néha picit már zavar, de persze ez személyes probléma, nem a motoré
(#75800) MunezXBK: Igen, tudom, teljesen igazad van, főleg, hogy 20 - 30e km -t tekerek le egy évben. De most egyszerűen másra vágyom - ezt is ki kell próbálni. Nincs kizárva teljesen a dízel, de most sokkal inkább a másik oldal tapasztalatai érdekelnek (a D5 tudásáról van némi fogalmam, sőt )
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz runner 125 #75803 üzenetére
Ez az automata kérdés engem is érdekel - az elkényelmesedés velejárója, hogy az automaták felé is elkezdtem kacsingatni (a nézett típusok között van, aminek nincs is kéziváltós kivitele). Mennyi lehet a "locsolgatnivaló" egy ilyen Volvo automatánál? Ismerve az alkatrészáraikat, gondolom nem kevés
Módosítani nem akarnám (bár tudom, hogy te most ebben élsz ), nekem a 163 ló is pont elég volt, úgy vagyok vele, hogy ha annyira tervezték, úgy biztosan jó lesz.
Az AWD nagyon bejön, régebben igen sokat nézegettem, bár tartok tőle, kihasználni nem tudnám (nem a motor erejét, hanem a négykerékhajtást).[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Typhoon47 #75819 üzenetére
Jah, én is nézegettem, a ketteskében ültem is. Onnan tudom, hogy passzentos
(#75820) Zewa: Erről én is győzködöm magam, de most karácsony körül volt pár alkalom, amikor a 420 liter is épp elég volt Kiránduláshoz minimum tetőbox kell. A negyedik generációs GS már vállalható csomagterű, de az még pár év, míg meg bírom fizetni
Akkor már inkább egy RX családinak, csak az meg nem tetszik annyira, nem vagyok oda a SUV -okért.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Egy szintig OK ez, egy szint fölött meg már úri huncutság Én most 7 - 8 l gázolajról tervezek feljebb menni, tehát már a 10l is kb havi +15k az én futásteljesítményemmel. Még egyszer ennyin azért már el kellene gondolkodni, az már kb egy éves karbantartás költségeit jelentheti.
Egyébként kombiban nem gondolkodtunk, bár arra ott lenne még a Volvo V60 -asa, (a V70 nem tetszik a páromnak)(#75832) runner 125: Persze, hogy megvan. Leginkább a turbókon változtattak az idők során, a motor az majd ugyanaz. A "munkásságod" meg követem az indexen, tudom én, miben mesterkedsz Jól teszed
Igazad van, a 2,4 benzines is elég lehet a Volvo -ból, de pl Lexus -ban az én méretemre való autó nincs kisebb motorral.(#75833) hobizoli: Igen, de pont ezért van jótékony hatása a fogyasztásra - csak akkor négy kerék, amikor szükséges
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz runner 125 #75839 üzenetére
Nem, mert ezt már foglaltnak jelezte anno. Ron Oximo. Azt hittem rájössz a Lexus -ból. De ott is inkább csak olvasgatok, jó nézni, hogy sokaknak több az autó egy használati tárgynál - még ha magam nem is bütykölöm ilyen aktívan az enyémet
-
Acheron
őstag
Úgy tűnik, megújult a HAHU felülete...
-
Acheron
őstag
Több helyen olvastam, hogy a nagyobb kerekekkel szerelt (személy)autók menetkomfortja némiképp csorbát szenved remek minőségű útjainkon. Mivel napi szinten közlekedek átlagos (értsd: nem túl jó minőségű) közutakon elgondolkodtam, hogy a 205/55 R16 helyett egyik alternatívaként nézett 245/40 R18 -al (másik autón persze) milyen különbségekkel kellene számolnom? Jobban ráz, megvezetik a nyomvályúk, jobban/hamarabb szétütik a kátyúk, stb? Nincs tapasztalatom ezzel a kerékmérettel. A gumi árától tekintsünk el, az nyilván jóval magasabb.
-
Acheron
őstag
Már hogyne lenne váltóméret, csak autó típust is kell váltani vele
Két különböző autóról van szó, a mostani a16 -os, a lehetséges jövendőbelik között pedig van ez, egy 245/45 R17 és egy 235/55 R 18 kerekekkel szerelt típus (is)
(#76313) MunezXBK: Igazából ezt szeretném elkerülni. Akkor vagy az utakat kell feljavítani, vagy másfelé kell járni, vagy nem ilyen kerekekkel szerelt verdát kell venni.
(#76315) Qru : köszönet![ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz MunezXBK #76319 üzenetére
Nekem tavaly a lemezfelnit kellett kalapáltatni, előző éven a gyári alut hengereltetni...
Ősztől elvileg már nem fogok napi szinten arra járni, talán hetente egyszer. Télre esetleg lehet keresni egy 17 -és váltóméretű gumit felnivel.
Azért szép, hogy ilyeneken is gondolkodni kell autóválasztásnál.
(#76321) Qru: Ez így van, de ezzel tudok számolni. Azzal, ha szétüti a kátyú, mert rosszul mérem fel, hogy mi kell nekem, azzal sajnos nem.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Úgy látom, mind nagykerék, mind SUV téren erősen megoszlanak a vélemények.
Terepezni nem fogok, csak a vacak utak miatt kellhet masszívabb felépítmény. Azért tankot nem veszek (pedig néha beh jó is lenne )
Pro és kontra sok hasznos hangzott el, rendszerezem, alszok rá egyet (kettőt).(#76337) bitpork: Szép az autó, gratulálok hozzá! Általában nem gondolkodunk német autóban, de azért a páromon láttam, hogy az Audikon megakad a szeme, főleg, mióta egy ismerősünk egy Q3 -al kocogott be hozzánk. Technikailag engem is meg tudna győzni. Mindemellett egyelőre valószínűbb, hogy maradunk a Svéd - Japán vonalon - az valahogy jobban illik hozzánk. Ez van
-
Acheron
őstag
Nem is nézegetem mindet, csak kétfélét.
Más.
8 -án Budapesten volt dolgom, délután indultam, este jöttem. Tíz napos matrica, de ez van, nincs rövidebb. A minap jön a csekk, hogy bűnöztem, jogosulatlan pályahasználat. Nyersen kacagtam mindaddig, míg észrevettem, hogy a benzinkutas néni kilencedikétől adta ki a matricát. úgy gondolta az istenadta, hogy ha valaki 12.20 -kor kér ilyet, akkor annak tuti másnapra kell Sajnos elvitathatatlan az én felelőségem is, a rendszámot megnéztem jó -e, de a dátumot nem... így most a matricát és a büntit is fizethetem...
Nem hiszem, hogy ez esetben bármit tehetnék, csak okulásképpen írtam le, más ne legyen ilyen bamba jószág... -
Acheron
őstag
Nagyjából...pont plusz majd 3k a matrica - potyára megvéve. Ez talán jobban bosszant, mint a bünti - azok csak a dolgukat végezték.
Egyébként még nem vettem, március -április lesz a csere.
A terepjáró képesség - nekem - az egyik legutolsó szempont az autóválasztásban, egy kezemen meg tudnám számolni, hogy az elmúlt tizenöt évben mennyiszer lett volna szükségem erre. A pocsék aszfalt még nem terep Szóval ha cicaterepjáró, akkor cicaterepjáró. Az XC60 is macskategória?
Ha csak rajtam állna, nagy, kényelmes, bikaerős szedán lenne a vége, a SUV csak amolyan B terv, nekem nem nagyon jönnek be. De ilyenkor már nem csak magának, hanem a családnak is vesz az ember autót, mindenképp kompromisszum lesz benne.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz gaborbol #76399 üzenetére
hdman -al értek egyet, ez szerintem is veszett fejsze nyele (hogyaszondja: "... amennyiben a gépjármű az ellenőrzés ifdőpontjában nem rendelkezett a díjköteles utak használatára érvényes úthasználati jogosultsággal, függetlenül a díjköteles út használatának előzményeitől és okaitól (pl. eltévedésből eredő úthasználat..." )... Ebben benne van a lényeg...
Szóval egy telefont/ levelet azért küldök nekik - de nem ők hibáztak. Az a pénz már az ördögé - ez van. Egyébként sem előtte, sem utána nem mentem a pályán, aznap délután volt csak dolgom Budapesten.(#76397) [rvilike]: Na ez már családi autó Mondjuk ha már AWD akkor hozzám egy S80 3.2 közelebb áll (a 4.4 V8 -at is mondanám, de épp nincs otthon benzinkút )
(#76404) Qru: Olvastam a tesztet A család autóvezetési élményekre érzéketlenebb része ezt preferálja, illetve ez az egyik, amibe talán még én is belemennék.
-
Acheron
őstag
válasz gaborbol #76396 üzenetére
Írtam nekik - meglátjuk mi lesz. Egy pár napot várok még a csekkel - sokat nem lehet, ha harminc napon belül nem fizetek, 60 rugót akasztanak le a 15 helyett
(#76431) [rvilike] : Ha a két kerék is elég lenne, nem jó az a kamu négy?
Ha már szóba került a minap az Audi, egy A6 quattro sedan 3.0 V6 TDI -vel azért szép, elgondolkodtató. -
Acheron
őstag
Sziasztok!
Toyota dízelekről milyen tapasztalatok vannak?
Elsősorban a 2009 - 2011, illetve 2012 - modellévek dízelei érdekelnek. (2.0 vs 2.2)
A 2.0 nem túl erős, de elég takarékosnak tűnik, nem tudom, a 150 ill 177 lovasok megérik -e a plusz kiadást és magasabb fogyasztást (évi 20 - 30 e Km)
A régebbi 2.2 -es (D-CAT) motorokról pedig olvastam rosszakat is - az újabbak hasonlóan problémásak? -
Acheron
őstag
válasz molnarpeter #81051 üzenetére
Azt mondják a rossz üzemanyagot nem bírja, és a részecskeszűrő miatt nyúlik ki. Nem tudom, a Shell üzemanyagaihoz mit szól (bár az is MOL itt náliunk ), illetve azért én jellemzően nem nagyon rövid távokat megyek (rendszeres járásban minimum 30 - 50 km egyhuzamban). A rövid városi járatok ritkák.
(#81052) lsc: Nem nagyon lomha a benzines? Az a 190 Nm elég kevésnek tűnik (a mostani 340 mellett).
A 2.0 D-4D -re nem jellemzőek a 2.2 hibái?Köszönöm a válaszokat!
-
Acheron
őstag
Mobile. de -n miért van némely autónál csak egy ár, máshol a nettó - bruttó külön feltüntetve?
-
Acheron
őstag
válasz runner 125 #81137 üzenetére
Köszönöm, így már világos!
-
Acheron
őstag
válasz szőröscica #81139 üzenetére
De egy mezei vásárlónak, mint nekem, pont elég infó, hogy értsem: a vastagon szedett árat nézd, barátom
-
Acheron
őstag
válasz gaborbol #76396 üzenetére
Hmm. Nem hiszek a mesékben, de most valóban olyasvalaki olvasta el.
Némi különeljárási díj ellenében - egyszeri alkalommal - elengedték a büntetést, illetve, mivel már befizettem,visszautalják. Erre nem tettem volna 20 forintot sem, ami azt illeti.
Le a kalappal, korrekt. -
Acheron
őstag
Sziasztok!
Léteztik oldal, ahol az egyes típusok nyomatékgörbéit meg tudom nézni?
Konkrétan a 2009 - 2011 évjártú Toyota 2.2 D-4D (150HP) és az 1.8 VVTI (147HP) görbéjét szeretném összevetni. (esetleg a 2.0 VVTI -vel)
Köszönöm! -
Acheron
őstag
Köszönöm!
Sajnos ezek pont nincsenek fent. Nem baj, keresgélek.
Azért érdekel a dolog, mert a 150 lovas 340 Nm -es dízel teljesítményét szeretném összevetni a 147 lovas 180 Nm -es benzinessel - lóerőben kb egyformák, nyomatékban komoly a különbség, épp csak az nem mindegy, hogy ezt melyik milyen fordulatszámtartományban képes leadni.
A kopogós dízel helyett szívesebben választanék egy sima járású benzinest, de ha gyorsulásban, menetdinamikában lényegesen jobb a dízel, akkor valószínűbb, hogy az lesz a vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vallás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Motoros topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gyúrósok ide!
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Ford topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt