Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
-
raczger
őstag
Tegnap egy öregasszonynak itt jutott eszébe leparkolni (a kereszteződésben, elállva az utat a domb felőli utcából jövők elől). Persze én jöttem onnan lefelé, meg előttem más. Állunk, látom a néni teljesen nyugodtan olvassa az újságot (mellesleg a főutat is félig eltorlaszolta). Előttem álló bácsi rádudál, semmi. Fel sem kapta a fejét.
Épp, hogy a képen a jobb oldali részen kifértünk autóval, de csak úgy tudtam kikanyarodni, hogy a szembejövő sávot is használtam. Megállok mellette, hosszan rányomok a dudára, majd mentem utamra. Tükörben láttam, hogy megmoccant a néni, de utána kb 20-as tempóval sem haladt tovább a 11-esen.
Sajnálom, hogy siettem, kiszálltam volna, elkértem volna a jogsiját és a Dunába hajítom. Nem értem mit akart ott, mert 5 métert előrébb gurul az út szélén kényelmesen leparkolhatott volna.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
TaaT
nagyúr
Give them hell Ukraine!
-
8th
addikt
válasz mephi666 #37968 üzenetére
Látásból ismertem a lányt és a barátját is. Szép pár voltak.
Szó sem volt semmiféle versenyről. FB-on írta egy srác aki szintén kint volt, hogy a Clioval egyedül mentek oda-vissza a kifutópályán és azt próbálgatták, hogy megy mert nemrég lett kész. Ezzel egyidejűleg jóval arrébb egy a közvetlenül a kifutópályára betorkolló úton a BMW-s próbált forogni meg gumit füstölni. Cikázott farolgatott és pont akkor hajtott be a kifutópályára amikor a Clio óriási sebességgel odaért.
Szerencsétlen könnyen elkerülhető baleset volt.
Mindkét sofőrt ugyanúgy hibásnak tartom mert egyik sem figyelt oda a másikra. -
-
mephi666
nagyúr
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
AMD Power
titán
Ez sem rossz. Jól kezelte a helyzetet...
-
-
titán
Koszonom a plusz informaciot! Ez esetben en sem ertem amit a cikkben irnak, valoszinu eliras, vagy fogalomzavar. Tok egyenes az ut es ide csapodtak be. Az a 3 kerekparos ugy fogja a fejet ott, mintha tudnak mi tortent. Meg szerencse nem volt ekkor senki a jardan, mikor jott a funyiro.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
A Málna utcától ment az Alma felé a cikk szerint.
(#37977) bitpork Vagy túl gyorsan húzta az út a csíkot, és még gyorsabbnak kellett volna lenni a baleset elkerüléséhez?
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
őstag
Egy dolgot nem értek a délhír korábbi cikkében. Azt írták, hogy nem az út VONALVEZETÉSÉNEK megfelelően választotta meg a sebességét a sofőr. Mi lehet egy nyílegyenes (még egy kis törés, vagy a korábbi kerékpárútnak megfelelő elhúzás sincs benne) vonalvezetésben, ami nem megfelelő a 100 km/h-hoz?
Ha azt írják, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg a sebességét, aláírom. De ez azt jelenti, hogy egy nyílegyenes út (legyen bárhol) nem alkalmas arra, hogy azon 100 km/h fölötti sebességgel menjen valaki.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
-
Elemental
addikt
Idén sem hagyom ki a vezetéstechnikai tréninget. Fater új szerzeményét letesztelem.
A kérdés, hogy van-e kedve valakiknek csatlakozni? (ha eddig nem mertél elmenni, akkor itt az alkalom )
Nem akarom linkelni, nehogy reklámnak tűnjön, inkább nagy vonalakban vázolom
Tökölön, egész napos tréning ami reggeltől délutánig tart, az ár 40k a honlap alapján.
Augusztus utolsó pár hetében mennék valamikor szombat vagy vasárnap. Utas is jöhet, neki csak kajaköltség van.
Ha valakit érdekel írjon privit legkésőbb a hétvégén, mert hétfőn akarom megkérdezni a szabad időpontokat. -
mephi666
nagyúr
nem tudom írtam-e: 2hete szüleimnél voltam közeli faluban, péntek este 0:30 körül indultam haza a városba... a régi 5-ös szinte végig üres volt, szemből 2 autó jött a kb 15km alatt, előttem-mögöttem viszont végig senki... városba érve egyszer párszáz méterrel előttem balról kivágott az útra egy "tuning-twingo", csúsztatták jobbra-balra, kézifékezgettek... lámpánál beértem őket, megálltam balról mellettük, onnan mentem egyenesen... 3-4 ránézésre 20év alatti suhanc ült benne, bömbölt a zene, pörgették rendesen, hadd szóljon a sportdob... zöldre még odaégettek kis gumit az aszfaltra és lehúztak jobbra...
pár lámpával odébb beálltam a balra kanyarodó középső sávba, szemben egy alfa várt a zöldjére, aki egyenesen ment tovább... amikor megkapta a zöldet, kb 50méter hosszan felkente gumival az aszfaltot és akkora füstöt hagyott, mint egy beteg kamaz messziről is lehetett még hallani a hangját... következő lámpáig felpakolták 3ba és padlózták rendesen... jócskán 100fölött járhattak már"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
titán
válasz philoxenia #37966 üzenetére
Kabitolovedek + boxer.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Utcán két gyalogos-átkelőhely között átrohanó (egyiket sem használó) gyalogos miatt bekövetkezett anyagi káros baleset? Bevásárlóközpontnál a bevásárlókocsit a gépkocsinak toló gyalogos, stb. ... ?
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
titán
Ha bevezetnéd a vizsgakötelezettséget, a gyerekek jelentős részét eltiltanád az utaktól, és ez által a biciklizéstől, és ha kicsi korukban nem tekernek, nagyobbként még annyira sem fognak.
Meghuznek egy korhatart, ameddig csak szulovel, utana pedig mehet egyedul, ha megfelelt a vizsgan.
Ha kötelezővé tennéd, jönnének a hőbörgők, akik életükben nem ültek biciklin, és nem is szándékoznak, hogy velük miért fizetteted meg?
Termeszetesen csak azoknak kellene fizetni, akik kerekparoznak, ugyan ugy, mint mas jarmuveknel. Aki nem vezet semmilyen jarmuvet, annak miert kellene barmit is fizetni, ezt nem is ertem hogy gondoltad.
Lehetne biciklire köttetni, de akkor olyan nyilvántartást kellene bevezetnie az államnak, ami kiadással jár, cserébe nem számíthat bevételre utána. Ha megfizettetnék a biztosítóval, akkor meg olyan biztosítási díjak lennének, hogy az emberek inkább megszabadulnának a biciklijüktől.
Szóval elsőre szépnek tűnik, de lenne vele probléma rendesen.Na ezt megint nem ertem. Az allamnak semmilyen nyilvantartast nem kellene errol vezetnie, ahogy a segedmotoros kerekparnal sem kell. Az allamnak ehhez semmi koze. Megkotod a biztositast es mikor kerekparozol viszed magaddal a kotvenyt, mint egy robogonal pl.
Szerintem megegyezhetünk abban, hogy az iskolai kresz oktatás bevezetésének szükségességében egyezik a véleményünk, a többi meg utópia
Igen, ebben teljesen egyezik, a tobbit meg jo lenne ha bevezetnek hamarosan.
Orulok neki, hogy ilyen emberekkel is osszefut az ember a forumon, akivel ertelmesen, ervekkel, szemelyeskedes nelkul el lehet beszelgetni. Sajnos egyre ritkabban tortenik ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
Te irtad az elobb, hogy egyenloek. Akkor most megsem?
De igen, csak én nem a jogi, hanem szemléletbeli egyenlőségre gondoltam. Az autósok jelentős részének a fejében az van, hogy az utakat az autóknak építették, biciklinek semmi keresnivalója ott. Szerintük a bicikli gyerekjáték, vagy sporteszköz, és így az udvaron, vagy sportpályán van a helyük.
Ha bevezetnéd a vizsgakötelezettséget, a gyerekek jelentős részét eltiltanád az utaktól, és ez által a biciklizéstől, és ha kicsi korukban nem tekernek, nagyobbként még annyira sem fognak.Szerintem egyszeru. Szemelyre kotik.
Ha kötelezővé tennéd, jönnének a hőbörgők, akik életükben nem ültek biciklin, és nem is szándékoznak, hogy velük miért fizetteted meg? Autóra sem kell, ha nincs autóm.
Lehetne biciklire köttetni, de akkor olyan nyilvántartást kellene bevezetnie az államnak, ami kiadással jár, cserébe nem számíthat bevételre utána. Ha megfizettetnék a biztosítóval, akkor meg olyan biztosítási díjak lennének, hogy az emberek inkább megszabadulnának a biciklijüktől.
Szóval elsőre szépnek tűnik, de lenne vele probléma rendesen.Úgy gondolom, hogy ez a téma elég messzire vezet, nem biztos, hogy a topikba tartozik. Szerintem megegyezhetünk abban, hogy az iskolai kresz oktatás bevezetésének szükségességében egyezik a véleményünk, a többi meg utópia (az is, amit te gondolsz, hogyan kellene lennie, és az is, amit én).
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
titán
Hát, ezt ennyire egyenlően nem biztos, hogy kezelném.
Te irtad az elobb, hogy egyenloek. Akkor most megsem?
Inkább valahogy úgy, hogy 10-12 éves korig nem engedném a gyerekeket felnőtt kíséret nélkül az utakra (semelyikre, nem csak főútra), és általános iskola 4. osztály környékén bevezetném a kreszt tantárgyként. Szerintem megadná azt a tudást, ami a kerékpározáshoz kell.
Szerintem is, regen volt is ilyen az iskolaban. Nekem is volt errol kis papirkam anno. Emellett razziaznam a kerekparosokat is a veszelyesebb helyeken es kemenyen buntetnem a szabalyszegoket.
A biztosítással egyetértenék, de a megvalósítás módját nem nagyon látom.
Szerintem egyszeru. Szemelyre kotik. Ha kerekparral kozvetlenul vagy kozvetetten balesetet okoz, akkor mint a kotelezo felelossegbiztositas, fizeti az okozott karokat.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
Ezert mondom mindig, hogy nekik is kresz vizsga es biztositas.
Hát, ezt ennyire egyenlően nem biztos, hogy kezelném.
Inkább valahogy úgy, hogy 10-12 éves korig nem engedném a gyerekeket felnőtt kíséret nélkül az utakra (semelyikre, nem csak főútra), és általános iskola 4. osztály környékén bevezetném a kreszt tantárgyként. Szerintem megadná azt a tudást, ami a kerékpározáshoz kell.
A biztosítással egyetértenék, de a megvalósítás módját nem nagyon látom."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
titán
Csak annyit, hogy a kerékpáros is ugyanolyan közlekedő az utakon, mint az autós.
Ebben egyet ertunk. Ezert mondom mindig, hogy nekik is kresz vizsga es biztositas.
A kerékpárutakra is ugyanaz az odafigyelés kell (az üzemeltető részéről is), mint az autósokéra, függetlenül attól, hogy ott alacsonyabb a sebesség.
Szerintem ezzel nincs is baj, odafigyelnek rajuk. Azert minden kanyarhoz ne tegyunk fenyvisszaveroket es korlatokat, bizzunk abban, hogy a kerekparosok nagy resze latja, ha elkanyarodik az ut, valamint a szabalyokhoz es eletosztonehez ragaszkodva ki is vilagitja magat.
Szerintem én is Fejezzük is be
-
Byk01
őstag
Konkretan, roviden megfogalmazva mit szeretnel tulajdonkeppen mondani?
Csak annyit, hogy a kerékpáros is ugyanolyan közlekedő az utakon, mint az autós. A kerékpárutakra is ugyanaz az odafigyelés kell (az üzemeltető részéről is), mint az autósokéra, függetlenül attól, hogy ott alacsonyabb a sebesség.En a temaban elmondtam amit szerettem volna,
Szerintem én is Fejezzük is be"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
őstag
Nem, semmi ilyet nem mondtam. Olvasd el ujra amit irtam es nem forgasd ki a szavaim legyel szives.
Elolvastam. Azt mondod, érhetnek meglepetések. Ez azt jelenti, hogy nem látod, hova mész (ha látod, nem lesz meglepetés).
Ahhoz, hogy a kanyart biztonságosan be tudd venni, csupán lassítanod kell. Ezt az alapján teszed, amit látsz. De ezen a távolságon belül meg is kell tudnod állni, ha valami eléd kerül, tehát ha nem tudtál lelassítani a kanyar bevételéhez, megállni sem tudtál volna, ergo nem voltál szabályos.Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne legyen kitáblázva a veszélyes kanyar, és ne legyen szalagkorlát a szakadék felőli oldalon, de tábla nélkül is be kell tudnod venni bármelyik kanyart, ha a KRESZ szerint választod meg a sebességed.
Megint a nekunk futo vaddiszno es durrdefekt a tema? Ezt ne keverjuk ide szerintem.
Azért ennél könnyebben előforduló esetek is vannak. Nem kell vaddisznó, elég a szembe kerülő szúnyog, vagy muslinca (nem kötelező felszerelés a szemüveg biciklizéshez ... bár a használata csak jót tenne mindenkinek). De a szembe jövő biciklis is veszítheti el az egyensúlyát előttünk, mellettünk. A kerékpár elég ingatag, a kerékpárutak meg nem túl szélesek, cserébe legalább általában rossz a minőségük.Ha mindenki betartana a kreszt, akkor a muszaki hibat es rosszulleteket leszamitva nem fog tortenni baleset soha.
Azért ezt így nem jelenteném ki, mert még lehet oka a balesetnek, de abban igazad van, hogy jóval kevesebb baleset lenne. ... viszont lássuk be, hogy ez utópia."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
titán
Ezzel azt mondod, hogy ha nincs kitáblázva, hogy veszélyes, akkor nagy sebességgel belemész egy kanyarba, aminek nem látod az ívét, csupán feltételezés alapján. És szerinted ez szabályos.
Nem, semmi ilyet nem mondtam. Olvasd el ujra amit irtam es nem forgasd ki a szavaim legyel szives.
Viszont vannak olyan ívű kanyarok is egy kerékpárúton, amik az autóknak szánt úton elő sem fordulhatnak.
Azokat jeloljuk meg, baj nem lehet belole.
Ez meg legfeljebb akkor lenne igaz, hogy a kerékpárúton senki más nem közlekedne, nem lenne környezete és tökéletes állapotban lennének a kerékpárutak.
Megint a nekunk futo vaddiszno es durrdefekt a tema? Ezt ne keverjuk ide szerintem.
Az autóknak tervezett utakon lakott területen kívül (nem autóút vagy autópálya) 90 km/h a megengedett sebesség. Ha a KRESZ-ben leírtakat betartod, akkor nem érhet baj az úton ... kb. ezt írtad le, csak kerékpárosokra vonatkoztatva.
Ha mindenki betartana a kreszt, akkor a muszaki hibat es rosszulleteket leszamitva nem fog tortenni baleset soha.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
Szerintem ha szabalyosan kozlekedsz, akkor is erhetnek meglepetesek egy kanyarban, ha az esetleg nagyon kis ivu es/vagy az ive a kanyar kozepetol mondjuk nem nagyobb lesz, hanem meg jobban szukul, ezert szoktak kitablazni, hogy pluszban felhivjak ra az arra kozlekedok figyelmet. Nem veletlenul vannak pl a veszelyes utkanyarulat tablak is. Ad egy plusz informaciot a vezetonek, hogy ez a kanyar veszelyesebb, szukebb, mint az atlag es lassitson le/figyeljen jobban.
Ezzel azt mondod, hogy ha nincs kitáblázva, hogy veszélyes, akkor nagy sebességgel belemész egy kanyarba, aminek nem látod az ívét, csupán feltételezés alapján. És szerinted ez szabályos.
Igenis kulonboztessuk meg. A kozutak alapjaban veve a gepjarmuforgalomnak epulnek, azok sebessegere es igenybevetelere, ahogy a kerekparutak is a kerekparok igenybevetelere keszulnek es rajtuk a maximalis sebesseg 30km/h. Ezert nem gondolom, hogy egy olyan ivu kanyart amit a kozuton megjelolnek, a kerekparuton is meg kellene jelolni, hiszen sokkal lassabban kozeledsz hozza. Ismet felhivnam a figyelmet nehany dologra, mert ugy latom kezdjuk elfelejteni.
Nem mondtam, hogy olyan ívű kanyart kell megjelölni veszélyesnek kerékpárúton, amit az autóknak tervezett úton jelölnek meg annak. Viszont vannak olyan ívű kanyarok is egy kerékpárúton, amik az autóknak szánt úton elő sem fordulhatnak. Pont azért, mert nem 90 km/h-ra, csak 30-ra tervezték őket.
A kerekparuton 30km/h a maximalis sebesseg, arra nezunk amerre haladunk es ha szukseges, megfeleloen kivilagitjuk magunkat, beszamithato allapotban ulunk fel a kerekparra. Ha ezt a par egyszeru es egyertelmu dolgot betartjuk, akkor velemenyem szerint nem erhet bennunket baj a kerekparuton.
Ez meg legfeljebb akkor lenne igaz, hogy a kerékpárúton senki más nem közlekedne, nem lenne környezete és tökéletes állapotban lennének a kerékpárutak.
Az autóknak tervezett utakon lakott területen kívül (nem autóút vagy autópálya) 90 km/h a megengedett sebesség. Ha a KRESZ-ben leírtakat betartod, akkor nem érhet baj az úton ... kb. ezt írtad le, csak kerékpárosokra vonatkoztatva.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #37942 üzenetére
Amit ígértem:
A sétáló utca közepe Keszthelyen, ahová beengedték, de inkább úgy fogalmazok, hogy beterelték a bicajosokat! Gyakorlatilag a teljes gyalogos forgalom ott bonyolódik!
És itt és itt kellene mennie a gyalogosoknak:
No comment!
Értem, hogy bérbe adja a város a járdát, de akkor hol menjenek a gyalogosok? Vagy a bicajosok repüljenek???
[ Szerkesztve ]
-
titán
Ha szabályosan közlekedsz, autóval sem érkezhetsz olyan nagy tempóval akadály elé, hogy ne tudj megállni. Ha nem látod merre megy az út, akkor meg sem tudsz állni, ha látod, merre megy, akkor tudod, milyen sebességgel tudod bevenni az adott kanyart. Szóval, minek a jelzés?
Szerintem ha szabalyosan kozlekedsz, akkor is erhetnek meglepetesek egy kanyarban, ha az esetleg nagyon kis ivu es/vagy az ive a kanyar kozepetol mondjuk nem nagyobb lesz, hanem meg jobban szukul, ezert szoktak kitablazni, hogy pluszban felhivjak ra az arra kozlekedok figyelmet. Nem veletlenul vannak pl a veszelyes utkanyarulat tablak is. Ad egy plusz informaciot a vezetonek, hogy ez a kanyar veszelyesebb, szukebb, mint az atlag es lassitson le/figyeljen jobban.
Ne különböztessük meg a kerékpárutat a "sima" úttól. fogadjuk el, hogy mindkettőn lehetnek veszélyes helyek, és azokat meg kell jelölni.
Igenis kulonboztessuk meg. A kozutak alapjaban veve a gepjarmuforgalomnak epulnek, azok sebessegere es igenybevetelere, ahogy a kerekparutak is a kerekparok igenybevetelere keszulnek es rajtuk a maximalis sebesseg 30km/h. Ezert nem gondolom, hogy egy olyan ivu kanyart amit a kozuton megjelolnek, a kerekparuton is meg kellene jelolni, hiszen sokkal lassabban kozeledsz hozza. Ismet felhivnam a figyelmet nehany dologra, mert ugy latom kezdjuk elfelejteni. A kerekparuton 30km/h a maximalis sebesseg, arra nezunk amerre haladunk es ha szukseges, megfeleloen kivilagitjuk magunkat, beszamithato allapotban ulunk fel a kerekparra. Ha ezt a par egyszeru es egyertelmu dolgot betartjuk, akkor velemenyem szerint nem erhet bennunket baj a kerekparuton.
a konkrét helyszínen rövid idő alatt négyen is árokba mentek,
Ilyet sehol nem irtak, csak hogy zoltanon kivul negyen tortek ossze magukat. Hogy ez mennyi ido alatt jott ossze, azt nem tudjuk. Ezert irtam korabban, szerintem attol fugg a hely veszelyessege, hogy milyen gyakori a baleset. Ha mondjuk allando ott a kerekparos forgalom es van hetente egy baleset, akkor veszelyes valoban, ha evente van baleset, akkor valoszinu nem a hely kialakitasa a gond.
[ Szerkesztve ]
-
-
Byk01
őstag
Ha szabályosan közlekedsz, autóval sem érkezhetsz olyan nagy tempóval akadály elé, hogy ne tudj megállni. Ha nem látod merre megy az út, akkor meg sem tudsz állni, ha látod, merre megy, akkor tudod, milyen sebességgel tudod bevenni az adott kanyart. Szóval, minek a jelzés?
Ne különböztessük meg a kerékpárutat a "sima" úttól. fogadjuk el, hogy mindkettőn lehetnek veszélyes helyek, és azokat meg kell jelölni. Ha ezen a konkrét helyszínen rövid idő alatt négyen is árokba mentek, akkor a hely veszélyes (egyébként a kezelő is így gondolhatja, mert jól látható felfestés is van már, és lassításra figyelmeztető csíkok keresztbe)
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
tibcsiworld
aktív tag
Egy német is tud olasz módra parkolni!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz tibcsiworld #37945 üzenetére
Itt a jobbról jövő bicikliút már elmegy egyenesen tovább, a hangfogó fal mögött. És itt ér ki, a lépcső tetejét "levágták", és úgy van felvezetve a bicikliútra (teljesen jól meg van egyébként csinálva, szóval pusztán biciklis szemszögből nagyon jó út lett). Ugye eddig a lépcsőn lefele lehetett csak menni, viszont járda most is csak arrafele van, ami kivezet a Malomsok sétányra (itt látni).
A Gömör utcán meg nincs járda, rögtön hangfogó falak vannak az út mellett.Solad:
Ja, csak remélem az 1 évig terjedő időszakban ingyen osztogatnak gumicsizmát, mert egyszer ázzon fel a talaj...[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #37942 üzenetére
Szuper fogalmazásom volt! Nem a főtér volt kitiltva, hanem onnan a bicajosok!
Cathfaern
Melyik utca ez? Holnaptól 2 napig Győrben leszek, megnézném!
Bár azok az utak is miséket érdemelnek! Lazán a buszmegállókon keresztül mennek a cangás utak! Minden tiszteletem a biciklizni tudó bicajosoké! A többi meg se próbálja! -
Cathfaern
nagyúr
válasz tibcsiworld #37942 üzenetére
Magyarországi bicikliutak 90%-ről süt az, hogy a tervezői / építői nem értették mire jó a bicikli út. Utóbbi pár évben kezdtek el használhatókat építeni, de sajnos ezek továbbra is ritkaság számba mennek, és továbbra is sok az átgondolatlanság.
Pl. most itt győrön megépítettek egy bicikliutat, amire már nagyon szükség volt, mert az egyik hídról a bicikliútnak nem volt rendes levezetése, csak lépcső, meg utána szűk és többször derékszögben kanyarodó járda. Szóval tök jó hogy megcsinálták, sokkal gyorsabban lehet közlekedni. De. A bicikliút egyben rövidítés gyalogos szempontból is az eddigi járdához képest, mert a társasházak mögött megy el, ahol eddig nem volt út. Viszont járdát építettek? Nem, csak egy kétsávos bicikliutat, ahol pont elfér két biciklis egymás mellett. Hol fog az összes gyalogos közlekedni pár hónapon belül? Lehet tippelni... -
titán
Jo kerdes amit irtal. Arra gondolok, hogy ha a kerekparuton szabalyosan kozlekedsz, akkor eleve nem erkezhetsz nagy tempoval az akadaly fele, igy nem szukseges azt kulon kiemelni fenyvisszavero tablakkal vagy matricaval es ''vedeni'' szalagkorlattal. Van idod annak termeszetes modjan eszrevenni azt. (de szep lett ez a mondat ) A kozutakon altalaban a veszelyes kanyarokat, visszaforditokat szoktak vedeni szalagkorlattal es adott esetben fenyvisszaverovel is, hogy ejszaka meg jobban lathato legyen. Ebben az esetben amirol beszelgetunk, nincs szo eles/visszafordito kanyarrol, egesz egyszeruen elkanyarodik a kerekparut. Nyilvan azokat a szempontokat en nem tudom es nem latom, amit ilyenkor figyelembe vesznek ott, ahol dontenek a tablak/korlatok stb kihelyezesekor. A sajat velemenyem az, hogy nincs akkora es olyan hirtelen tores abban a kerekparutban, ami egy kivilagitott es figyelmes kerekparosnak problemat okozna.
(#37941) Cathfaern
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz fjudors #37931 üzenetére
Nem kiabálok, és nem ingerültösködök!
De bocsi, az ebet akkor is kötöm a karóhoz!A biciklin nem volt világítás! Az esetnél ez a meghatározó, mert sötétben a tábla és a felfestés nem igen látható!
Az más dolog, hogy teljesen egyértelmű: Az országban nincsenek biciklizésre alkalmas bicikliutak!
Ma Keszthelyen járva érdekes volt látni, hogy a korábban kitiltott főtér és sétálóutca közepén bicikliutat csináltak, de majd teszek fel képeket holnap, hogy ezt hogy oldották meg az okosok! Jobban tették, volna, ha marad sétálóutca!
-
Sotho
őstag
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
Szalagkorlatot altalaban olyan helyre szerelnek, ahol nagy ÁROK*/folyo stb van az ut mellett, hogy ne abba pottyanj bele.
*kiemelés tőlemNa ez pont egy ilyen kerékpárút, és mégis azt mondod, hogy csak oda kell figyelni, nem veszélyes korlát nélkül sem. Hogy is van ez?
Autóval nem kell odafigyelni, vagy odafigyelés mellett is be lehet pottyanni az árokba? Kerékpárral nem lehet odafigyelés mellett árokba hajtani?"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
titán
szalagkorlát is csak azért van a főutak kanyarjaiban, meg azért van fényvisszaverő terelőtáblákkal kirakva.
Szalagkorlatot altalaban olyan helyre szerelnek, ahol nagy arok/folyo stb van az ut mellett, hogy ne abba pottyanj bele. A fenyvisszavero pedig egy plusz figyelemfelkeltes, megerosites a gkvezetonek, hogy az ut milyen ivben kanyarodik. A fenyvisszavero mint tudjuk a fenyt veri vissza, ezert kell magunkat kivilagitani, tok sotetben az sem fog nekunk segiteni.
szintúgy felesleges a vasúti kereszteződésekben a fénysorompó,
A fenysorompo, fel vagy teljes soropoval kiegeszitve biztonsagosabba teszi a vasuti atjarot, hiszen egy gyorsabban es nem kello idoben eszreveheto (kanyarbol erkezo pl) vasuti szerelveny okozhat problemakat az ott athalado jarmuvezetoknek. Egyebkent pedig mindig korul kell nezni, nagy kodben pedig le kell allitani a motort, hogy halljuk, ha kozeledik valami. Fenysoromposnal en sem szoktam, biztositatlan atjaroban mar allitottam le iszonyat nagy kodben a motort, egyszeruen nem lattam az orromig sem.
nem azt mondom, oda lehet (kell) figyelni jobban, de ebből kiindulva igazán nem ártana kirakni oda valami figyelemfelkeltést, főleg ha nehezen észlelhető a baj (ami egy árokba vezető út)
Ebben igazad van, bajt nem okoz, ha egy plusz figyelemfelkelto objektum ki van helyezve. Vak sotetben, kivilagitatlanul persze ezt sem fogja eszrevenni. Talan egy villogo lampa megoldhatna vegervenyesen a dolgot, ennek ellenere szerintem nincs ra szukseg, ha figyelunk, van megfelelo vilagitasunk es beszamithato allapotban kerekparozunk arrafele.
a mindhárom általad ésszerűen teljesülő esemény közül kimaradt a környezeti tényező. Elég egy durrdeffekt vagy bármi egyéb (kiszalad eléd egy macska) egyből nem az van, hogy lehorzsolod magad az aszfalton, elcsúszol a füvön vagy nekimész egy szalagkorlátnak, hanem repülsz lefele a betonteknőbe.
Az altalam felsorolt 3 alapkovetelmeny a biztonsagos kerekparozas alapja. Ezt ne keverjuk ossze muszaki hibaval vagy elenk futo allatokkal. Ha az elso harmat megteremtjuk, azzal sem tudjuk kivedeni, hogy oldalrol nekunk fusson egy vaddiszno, vagy kapjunk egy defektet es emiatt essunk egy nagyot es osszetorjuk magunkat.
remélem így már sikerült elkapni a mondandóm lényegét.
Termeszetesen igen, remelem az is ertheto szamodra, amit en gondolok a tortentekrol.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz deicide #37936 üzenetére
hobbiból én is szoktam nagyobb távokat menni, de ott a gyerekkel, tehát nem ekkora sebességgel, amikor messzebb megyek egyedül, az max 20 km..akkora a város , ott mindenképp megállok "pihenni" (ügyet intézni) így nem egybe mérendő a táv
én közlekedek vele, nem sportolok..lehet, 5×5 km megyek, de mivel megállok közben, az nem mérvadó -
TaaT
nagyúr
válasz deicide #37924 üzenetére
"megvan hozzá a megfelelő lámpám is, ami majd' 30 méterre világít és még így is tudnak meglepetések érni"
Akkor vedd meg Lauda lámpáját "ez a lampa, nemet gyartmanyu, olyan fenye van, hogy vak sotetben nyugodtan mehetsz vele akarhova."
Egyszerűen veszélyes a hely, a bíróság is kimondta. De én azt mondom ha szerintetek nem baj ha vannak ilyen meglepetések akkor ezentúl minden kerékpárútban legyen valami kis trükk, csak hogy kiszűrjük az ilyen hülyéket akikről a cikk is szólt. Darwin for the win.
Give them hell Ukraine!
-
htc07
addikt
szalagkorlát is csak azért van a főutak kanyarjaiban, meg azért van fényvisszaverő terelőtáblákkal kirakva.
akkor ez is felesleges ezek szerint, csak oda kell figyelni. szintúgy felesleges a vasúti kereszteződésekben a fénysorompó, csak szét kellene nézni (amúgy szét is kell, de nem sok autóst látok aki lelassít 20-ra a kereszteződésnél hogy benézzen)
nem azt mondom, oda lehet (kell) figyelni jobban, de ebből kiindulva igazán nem ártana kirakni oda valami figyelemfelkeltést, főleg ha nehezen észlelhető a baj (ami egy árokba vezető út)
nem azt vitatom, hogy a kerékpáros saját hibája is, de továbbra is azt mondom, hogy a hasonló veszélyekre figyelmeztetni kellene a közlekedőket, főleg ha tudja az üzemeltető, hogy ott gyakrabban fordul elő baleset akár figyelmetlenségből. Itt ugye nem arról beszélünk, hogy 100% figyelemmel követte az út kanyarulatát, hanem hogy valszeg figyelmetlenségből történt ugyanott több emberrel is ugyanaz a baleset.
a mindhárom általad ésszerűen teljesülő esemény közül kimaradt a környezeti tényező. Elég egy durrdeffekt vagy bármi egyéb (kiszalad eléd egy macska) egyből nem az van, hogy lehorzsolod magad az aszfalton, elcsúszol a füvön vagy nekimész egy szalagkorlátnak, hanem repülsz lefele a betonteknőbe.
tldr, tegyenek oda valamit ami megfogja szerencsétlent, akár az ő hibája, akár nem.
remélem így már sikerült elkapni a mondandóm lényegét.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz deicide #37932 üzenetére
én rövidtávon közlekedek főleg, 3-7 km-eken simán viszem a 35-ös átlagot, 40-42-es max sebességgel
merev 29-er, aszfaltgumival. törekszem a 35 feletti sebességre a napi közlekedésben, de kerékpárúton ez nem nagyon megengedhető az út minősége miatt...kerékpársávban illetve főúton viszont ami kifér a csövön.
amikor messzebb megyek, akkor 32 körüli átlaggal megyek városban
ha szétgyilkoltam a hajtást, megy rá nagyobb fogszámú tányér...[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz fjudors #37931 üzenetére
Az utolsó mondathoz: háát, azért MTB-vel vagy trekkinggel borzasztó erős ember kell már akár a 35km/h-hoz is, ne a Tour de France-ból indulj ki. Én az átlagnál azért jóval erősebb vagyok és tartósan 40 felett még a karbon vázas országúti bringámmal sem nagyon tudok menni. MTB-vel pedig 35-36 a max, de akkor már 160-170 körül van a pulzusom.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
fjudors
aktív tag
válasz tibcsiworld #37929 üzenetére
vita nincs, csak te ingerültösködsz...
az illető eléggé idióta dolgon oldotta meg a kerékpározást, de attól még az az út veszélyes. nem elég, hogy jelölés nélkül elcseszett az átvezetése, de ráadásul egy szerencsétlen helyen, ahol oldalra / hátrafelé nézel, nem-e kanyarodnak be eléd jó szokás szerint, mivel a z autósok "még beférnek" az egyenesen haladó kerékpáros elé
a lényeg az lett volna, amit nem tudtál értelmezni: rosszul vezetett út jelölés hiányában, egy ittas egyén és egy szerencsétlen helyzet...nem nehéz belefutni ilyenbe, amikor (nem itt) ismerős terepen is felbontják nem belátható helyen, pl padka mellett...és 30, vagy afeletti sebességnél nem feltétlen lehet egyből észrevenni még nappal sem, mert nem az utat bámulod meredten magad előtt, hanem, hogy a kanyarodók megadják e az elsőbbségeta 35-40 km/h-hoz nem kell versenybicikli, az az 50-60 km/h kategória..
kiabálás helyett próbálj kerékpározni forgalomban, és rájössz, hogyan alakul a bizalmi elv, és hogy hogyan lehet jelentéktelen semmiségekből balesetamikor álló sort záróvonalon át előző autó velem párhuzamosan jön, és mivel szembe vele a lámpánál rendőr áll, ezért úgy fordul be elém keresztbe, hogy felém se néz..a rendőrök meg bámulják...persze, nekem zöld is volt, elsőbbségem is, mégis én satuztam úgy, hogy elférjen..ha elcsap a rendőr orra előtt 20 méterre, nem ett volna őszinte a mosolya
Lauda
dehogy. nekem elég jó lámpáim vannak, de véletlenek mindig vannak.váratlan felbontás, fa, sötétbe hajnalba keresztül szaladó gyalogos...a baleset a véletlenek összesége, ahol ha egy tényező nem valósul meg, nincs baleset. de azért vannak olyan utak, ahol nem lehet előre készüllni..pl a kimozdul térkő, vagy a homokba állított üvegcserepek...ha közlekedni akarsz, akkor menni kell, és ott sajnos előfordulnak balesetek, önhibán kívül is
a lámpáról meg annyit: én egész évben sötétben járok kerékpárral dolgozni, az év minden napján. x+-asom van, nem kell elmagyarázni, mit is lehet látni..pontosan tudom, mit lehet látni, és alapvető különbség, hogy ami autónak 50-es sebességnél nem okoz gondot, az egy kerékpárnak 30-al is okoz. nem kell hozzá sok, elég olajfolt, faág, bármi..azért a kerékpárutak mostohagyerekek, emiatt az állapotuk is[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
"Oszinten szolva nem is ertem itt mirol beszelsz. A kozutakat sem ugy tervezik, hogy azon mindenhol a maximalis megengedett sebesseggel lehet majd kozlekedni."
Hát de, majdnem de!
autópályán mindent úgy terveznek, hogy minimum 100km/h-val bevehető legyen, de ekkor már figyelmeztető táblát is kell kirakni, mert az alap szabály hogy 130km/h-val bevehető legyen és nem csak F1 autóval 130-al!
országúton uyanígy, a limit a 30km/h köszöb, táblával előre jelezve! (vagy 40km/h nem emlékszem) ami nem vehető be 90km/h-val, azt a kanyart előre ki kell táblázni megfelelő távolságból és szabályok szerint.Így ezt pont benézted. Biztos van erre szabály kerékpárúton is. nem lehet 9fokos R=0 kanyart beletenni
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
válasz fjudors #37926 üzenetére
amikor tervezik, akkor 12-15 km/h-ás sebességre tervezik...tucatnyi példát tudnék felhozni, ahol fizikailag nem kivitelezhető a megengedett sebességgel a közlekedés / kanyarodás..derékszögű kanyarok,
Oszinten szolva nem is ertem itt mirol beszelsz. A kozutakat sem ugy tervezik, hogy azon mindenhol a maximalis megengedett sebesseggel lehet majd kozlekedni. Kerekparuton 30km/h a max, termeszetesen mindig az utviszonyoknak megfelelo sebesseggel tekerek rajta, hogy be tudjam venni a kanyarokat es ki tudjam kerulni amit ki kell.
de a lámpa magam elé világít, nem lefele, egy út sík alatti rész árnyékban van
Beallitas kerdese. Aki gyorsabban teker, az feljebb allitja, aki lassabban, annak jobban maga ele is verheti a fenyt.
deicide Regebben mar irtam rola, fenyes nappal frontalisan nekem jott volna a marhaja. Az ilyeneknek csinalhatsz akarmit, a hofeher betonfalnak nekimegy fenyes nappal es jonnek utana azzal, hogy veszelyes a kerekparut.
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz fjudors #37926 üzenetére
Világítás nélkül a korlátot sem veszed észre, csak nem esel az árokba, hanem nekimész. (Most az ominózus esetre gondolok)
Volt bringás kalandom kivilágítatlan részeg szembejövővel, nekem emelkedő, neki lejtő volt és alig vettem észre úgy, hogy kvázi egy fotonágyú van a kormányra szerelve, mert pl a magasságkülönbséget sem tudja jól kezelni a bringalámpa. Ahogy kanyarba sem lát bele. Ezért megyek ismeretlen terepen sötétben annyival bringával, hogy bármi akadály előtt meg tudjak állni. Ha ehhez 20-al kell menni 35 helyett, akkor annyival...[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
fjudors
aktív tag
nem tudom, hogy közlekedtél-e már normálisan forgalomban kerékpárral, de ha egy kereszteződéshez érsz, akkor többet nézel oldalra és hátra, főleg ha jönnek mögötted / veled párhuzamosan..nem-e fordul be eléd
naponta tucatnyi ilyen kerékpárutas kereszteződésen megyek át és rengetegszer fordulnak úgy be elém, hogy az utolsó pillanatban, satuzva áll meg..nem akar se várni, se a többi autósnak útban lenni, így nagy sebességgel félig befordul, majd megáll.
ha egy ilyen kereszteződésbe megyek be, előtte én folyamatosan jobbra-balra nézve érek oda, amikor lemegyek az úttestre, előtte még mindkét irányba hátranézek, nem-e vág be valaki..30-as tempónál nincs már fékút itt az árok előtt. ha az úttesten veszi észre az árkot, már nem tud megállni/korrigálni..nem feltétlen kell egyenesen belehajtani az árokba.
ha még a fröccs miatt kicsit lassabb is a reakcióidő...ezért marhaság, aki iszik előtte, dehát...a lámpáért egy büntetést megérdemelt volna, a hajnali ninjákat nem szoktam becézgetni, főleg, amikor horgászbot van kereszbe a hátán...
akkor is megnyomorodott egy veszélyesen megépített úton.a baj az, hogy sokszor a kerékpárutakat amikor tervezik, akkor 12-15 km/h-ás sebességre tervezik...tucatnyi példát tudnék felhozni, ahol fizikailag nem kivitelezhető a megengedett sebességgel a közlekedés / kanyarodás..derékszögű kanyarok, 2×60 cm-s út, ami szűkíves, stb lehetne sorolni.aki közlekedésre akarja használni a kerékpáros infrastruktúrát, az rájön, hogy alkalmatlan rá, nem arra van, hanem "hobbi tekergetésre"
de a lámpa magam elé világít, nem lefele, egy út sík alatti rész árnyékban van..A kátyút te sem veszed észre több száz méterről, de egy korlátot igen[ Szerkesztve ]
-
titán
Teljesen normalis, hogy egy kerekparut a tobbi uthoz hasonloan, kanyarodik. Nem fognak egy kerekparut miatt fakat kivagni, hazakat lebontani es arkokat betemetni, legalabbis nem szokas. A kerekpar egy jarmu, jarmuvet csak arra alkalmas allapotban, megfeleloen kivilagitva szabad vezetni (nyilvan ez fugg a napszaktol kerekpar eseten). Az pedig a jozan paraszti eszbol kovetkezik, hogy arra nezek amerre haladok. Ha mindharom teljesen esszeru es egyertelmu kovetelmeny teljesul, akkor nem fogsz belemenni sehova es nekimenni semminek.
(#37926) fjudors nem udom, hoy közlekedtél-e már nromálisan forgalomban kerékpárral,
Igen.
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
Ha autós analógiával nézzük, egyértelműen a bringás a hibás, hisz nem a látási viszonyainak megfelelően "vezetett". Ha szar a lámpám az autón és benézek egy kanyart, azért már csak nem a kanyart kellene megkúrni, nem? Sokat bringázom sötétben és megvan hozzá a megfelelő lámpám is, ami majd' 30 méterre világít és még így is tudnak meglepetések érni, ha 30 feletti tempóval tekerek. Ha a delikvens kivilágítatlanul teker, fosmindegy, hogy van-e figyelmeztető tábla, mert azt sem vette volna észre.
Érdekes, van Dinnyés és Pákozd között egy kerékpárút, ami ennél jóval extrémebb, egy komplett U alak van benne és ha kiegyenesíted, akkor egy 1.5 méter mély vízelvezetőben találod magad. Mégsem emlékszem, hogy bármi baleset lett volna ott, pedig nincs korlát. Talán arra nem hülyék tekernek.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
szebe
addikt
A fröccsöt csak azért írtam, mert:
-Ha nem először járt arra (ezt tartom valószínűnek), akkor tudta hogy milyen szerencsétlen kialakítású a bringaút, mégis elesett.
-Ha először járt arra, miért nem közelítette meg fokozott figyelemmel a kereszteződést? (étterem, tanösvény parkoló bejárata)A 2011 decemberi utcaképen kettő! korlát is van ott.
Illetve ha már nem volt kivilágítva, akkor az aszfalt "világossága" észrevehetően elüt a környezet "sötétségétől". Főleg, hogy ez az S kanyar az autósoknak sincs kivilágítva, pár évvel ezelőtt még "lakott terület vége" tábla is volt. (előszeretettel buktatták a tanulóvezetőket, a KPM-től alig 1 percre...)[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
titán
Megint kerulgetjuk a kerdest ezzel. Mi az, hogy egy kerekparra villogot raknak? Azzal nem megyek sotetben sehova. Ha sotetben kerekparozom, akkor megfelelo vilagitast teszek ra. En azt a villogos semmit csereltem le megfelelo ledes vilagitasra. Nem szukseges semmi draga cuccot megvenni, a lidl-ben volt akcios (2500 vagy 2900 mar nem emlekszem) ez a lampa, nemet gyartmanyu, olyan fenye van, hogy vak sotetben nyugodtan mehetsz vele akarhova.
htc07 De tortent. Akkor megallok es kiszedem a muslincat a szemembol. Nem megyek vakon elore es utom el mondjuk a gyermekedet aki megy at az uton elottem. Csipett meg darazs menet kozben. Doltem hatra es mintha kest doftek volna a hatamba. Bal kezzel lecsaptam magamrol azt a dogot es mivel nem lattam hova pottyant, felrealtam az ut szelere, megkerestem es kidobtam az autobol.
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
nagyúr
Mi most egy kerékpárról beszélünk amire legtöbbször csak villogót raknak ha raknak, az adaptív xenon lámpák nagyon ritkák ezeken. És igen, az autó utat sem úgy csinálják hogy van benne törés hanem kanyarodik.
De ha te nem látod ebben az egészben a problémát [link] akkor felesleges tovább folytatni a vitát.
Give them hell Ukraine!
-
amargo
addikt
"Amikor pedig kerekparozom es vilagit nekem elol a lampa, akkor latom hova megyek, mit kell kikerulnom."
A szobakerékpárra minek raksz lámpát?(#37911) Lauda: És megint kijutottunk oda, hogy vélhetően még nem is kerékpároztál, egy újszülöttnek minden információ új
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
htc07
addikt
azért nem annyira gyakori, hogy pár méterrel arrébb van egy kereszteződés után az út folytatása.
az is egyértelmű szerintem, hogy egyszerűbb észrevenni egy fehér téglafalat magaddal szemben mint egy füves-gazos egyszínű-mintájú terepen fekvő árkot. elég ha ledudálnak, a szemedbe megy egy muslica, vagy bármi elvonja az útról egy fél másodpercre a figyelmed, máris nem ott vagy, hogy megütöd magad kicsit mert korlátnak mész, hanem lenyomorítod magad egy betonárokba zuhanással.[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Mivel nem szoktál sötétben járni, ezért felvilágosítalak a letörés pl egészen nehezen észrevehető dolog éjjel (tekintve, hogy alapjában véve egy ároknak van túloldala, amit x sebességgel haladva kikell tudnod szűrni, hogy az nem a folytatása valaminek), főként, ha arra semmi nem figyelmeztet. És akkor nem megyek bele abba, hogy a különböző fény források mennyiféle árnyékot tudnak vetni, amit, ha nem ismersz, könnyen becsapják a szemed.
Feltételezem, hogy éjjel viszel magaddal rendes lámpát, de ezen írásom erre az esetre is vonatkozik.
[link][ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
titán
így a sötétben nem feltétlenül lehetett tudni, hogy a kerékpárút kicsit elcsúsztatva folytatódik.
Bocsanat, ezek szerint minden kerekparut egyenes, ezert nem szamitott ra, hogy kanyarodik? Ha meg szamitott ra, akkor miert tok sotetben tekert? Szamomra a ketto uti egymast. En nem bantom szerencsetlent, de ezt maganak csinalta, a biro csak emberseges volt. Az onkormanyzatnak semmi az a 20 milla, annak a beteg embernek viszont sokat jelent.
Cathfaern Ez ezt belatom. Ez nem is egy derekszogu kanyar volt. A gyalog es kerekparuton eleve nincs is olyan tempo (nem is lehetne), hogy ezekre a tablakra szukseg lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
Ez 2 vagy 3 éve történt. A festés elég frissnek tűnik ehhez képest, így én el tudom képzelni, hogy az eset időpontjában ez nem volt, így a sötétben nem feltétlenül lehetett tudni, hogy a kerékpárút kicsit elcsúsztatva folytatódik.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Cathfaern
nagyúr
Azért lássuk be, nem véletlenül szoktak utak, járdák, stb-k szélére is korlátot tenni, ha túl meredek mellette a talaj. Plusz esélyesen nem véletlenül találták ki az itt látható táblákat is: [link]
Szóval nem állítom, hogy a bicikliút tehet mindenről, de hogy biztonságosabbá tehető, az 100%. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest