Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
válasz Kiskokó #7599 üzenetére
Helyes.
Kis országunk nemzeti jövedelmét, adóbefizetését azoknak köszönhetjük, akik felkelnek reggel 6-kor, dolgoznak 8-10 órát, így érthető, hogy este 10-kor már aludni szeretnének.
Akinek ez nem tetszik keressen másik várost. Ajánlom pl Las Vegast.meg hogy szép kis városunkban bevezettek egy ostoba törvényt ami kijelenti hogy minden szórakozóhelynek kivéve 1 este 22:00-kor bekell zárnia... igy 10-után nemnagyon van hova menni.. ennyi
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz csapos2 #7723 üzenetére
Ez függ az útviszonyoktól, tengerszint feletti magasságtól,...
Egy meredeken emelkedő kanyarban lehet, hogy az 1-es a kellemes.
Ezt inkább érezni kell. Nem jó, ha "erőlködik" a motor, de az sem jó, ha szét akar esni.
A fogyasztás az újabb kutatások (mérések ?) alapján állítólag akkor a legkisebb, ha olyan fokozattal megyek, amivel még éppen tudja vinni a terhet a motor. 30 évvel ezelőtt erről még azt írták a tankönyvek, hogy ilyenkor már nem tökéletes az égés, megnő a fogyasztás.
Persze az akkori motorokat nem kényeztették computerrel, szenzorokkal, ...Egy 1.4-es, 75 lovas Ford Focus, városban 3. sebességben, vagy 4-ben érzi magát jobban? Az rendben, hogy valamennyivel dinamikusabb 3-ban, de a fogyasztás és a motor élettartama szempontjából hogy áll a dolog?
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Parsifal2 #7859 üzenetére
Száraz, jól tapadó (érdes) aszfalton ABS-el hosszabb lesz a fékút, mint a nélkül.
Csúszós, úton pedig pont fordítva. És a kormányozhatóság bizonyára folyamatos ABS-el, míg nélküle csak amikor sikerül a kereket gurulni hagyni. (Ezt régen oktatták, hogyan kell vészfékezni (szinte blokkolás), rövid időre felengedni-kormányozni, taposni,...)SAmúgy egy profi soför ABS nélkül jobban meg tud állni. Például próbáljatok ki macskakövön egy ABs-es autót milyen féktávot produkál. Úrvezetőknek kétségtelenül hasznos az ABS, de nem csökkenti egyáltalán felére a féktávot, sőt bizonyos esetekben növeli.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
-
mezis
nagyúr
Én akkor szoktam előzni, ha lényegesen lasabban halad (tartósan) az előttem menő, vagy ha nagyon kojtol a kipufogója (nem sikerült még az oxigénről átállnom koromra, gázolajra, benzinre...)
Amikor a Swiftel megyek, akkor mindegy gyökér hatszáz éves Opel, BMW, és a többi, meg az újakból is aki csak él és mozog, meg akar előzni, mert nehogy már egy Suzuki menjen előtte.
Amikor pedig a Mazdával mentem, akkor az összes Suzukis meg akart előzni, mert nehogy már egy mazdás menjen előtte.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Ha baleset lett volna, a bolt tulajdonosa mint gondatlan okozó kártérítésre kötelezhető. Nem csak a rakományt kell biztonságosan rögzíteni, hanem a cserepemet a házam tetején, meg reklámtáblámat is.
Ma majdnem nekem jöttek szemből Gödön. 2-es főúton jövök komótosan, mikor arra leszek figyelmes, hogy szembesávba kifújja az út feléig az egyik bolt tábláját a szél.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz MPowerPH #10411 üzenetére
Megnéztem a videót. Én eddig csak havas-jeges úton csúszkáltam, de akkor azt állapítottam meg, hogy kár volt átfogni a kormányon, mert már tudtam volna az egyenes úton tartani a kocsit, csak sokat kellett még oda-vissza tekergetni a kormányt, mire megtaláltam az egyenest. Amíg csúsznak a kerekek nem nagyon lényeges, hogy milyen szögben áll, hanem amikor már elkezd gördülni, jó lenne ha irányban állna. Ahhoz meg többnyire elég annyira elforgatni, amennyire átfogás nélkül lehet.
Csávónak azért vannak reflexei, és nem is egy átlagos sofőr.
mezis
-
mezis
nagyúr
Ez szerintem egy kötelező minimumtáblázat a rendőrség részére. És az egyik nem mellékes funkciója, hogy így talán a "fontos elvtársak" is sebességmérséklésre ösztökélhetők.
Ha pedig alatta voltál a táblázat minimumának (de felette a sebességkorlátnak), mérlegelhetik a büntetés mértékét.
Azért, ha gondolod, csak szorgalmasan autózgass az általad még nem büntethetőnek gondolt sebességgel és ne felejts el beszámolni ugyanitt arról. mikor, hol mennyiért mennyit kellett fizetned....
[I]tudomásom szerint 100km/ó alatt 20% a tolerancia, 90 a sebességhatár, 90*1,2=108. szerintem. a legkisebb kiszabható büntetés 30ezer, ami a megadott 108tól érvényes.
_SZERINTEM_[/I]
mezis
-
mezis
nagyúr
Ma nagyon udvariatlan voltam két gyalogossal (nem szándékosan). A tanulság miatt írom le.
2 x 2 sávos, nem nagyon forgalmas út, zebrával. Gyér gyalogosforgalom, mindkét irányból megálltunk, engedtük a gyalogosokat, semmi türelmetlenkedés. Miután kiürültnek láttam a zebrát, elindultam. Már jócskán a zebrán voltam, mikor észleltem, hogy balról jön két gyalogos. Már csak továbbhaladni tudtam, remélem nem voltam veszélyes a gyalogosokra.
Aztán törtem a fejem, hogy miért nem vettem észre még azt a két gyalogost. A bal első oszlopom takarásában lehettek amikor elindultam és egy darabig még takarásban is maradtak, mivel haladási sebességük közel azonos volt ! Eddig csak kereszteződésekben mocorogtattam a fejem a holt térbe való betekintés céljából, de most bő 30 évnyi vezetés után kellett rádöbbennem, hogy ezt zebránál is alkalmazni kell !Apróságnak tűnt akkor: furcsálltam, hogy a szemközti forgalom nem indul, holott észlelésem szerint nekik hamarabb kiürült a zebra. Nekik volt igazuk.
Egyszer régen már voltam veszélyes egy másik autóra, akkor a jobb első oszlopom holt teréből került elő. Este volt, fáradt voltam, azt gondoltam, hogy nem kell tornáztatnom a fejem, mert ha jönne valami, úgyis észrevenném a lámpáját. (Ki volt világítva.)
Még három adalék a "nem vettem észre" típusú dolgokhoz:
- Ezek az oszlopok az autókban egyre vastagabbak. Pár évtizeddel korábban egy Zsiguliból körben szinte mindent lehetett látni. Most egy szerpentinen nem tudok annyira előrehajolni a Citroen C3-ban, hogy belássam a kanyart, az oldalablakon kell kukkolnom. De egy Renault Megane-ban sem sokkal jobb a helyzet. Ezt nem mentségnek írom.
- Sajnos az autós elsősorban hasonló autókat próbál észrevenni egy kereszteződésben, a biciklis, motoros olyan emberszerűnek, gyalogosnak tűnik. Ezt mindkét közlekedő fél részéről kéretik tudatosan alkalmazni: biciklis, motoros legyen annyira feltűnő, amennyire csak lehet, autósok, ha már nem látunk egyetlen autót sem a védett úton közeledni, tessék még tovább keresni, lehet még ott egy bicajos, motoros !
- Egy védett úthoz közeledve azonnal észrevettem, hogy jön egy marha nagy kamion. Főként a tetejét láttam meg először a fák, bokrok miatt. De volt előtte egy autóbusz is....
Vagyis ne hagyjuk, hogy figyelmünket teljesen lekösse egyetlen mozgó valami...Amiket felsoroltam, mind megúsztuk, néha a szerencse, néha a másik közlekedő partner segíthetett ebben.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz tiv83us #11496 üzenetére
Én 25-30 évvel ezelőtt Drezdában (DDR volt még) találkoztam hasonlóval: A hármas jelzőlámpa mellé "kiegészítő lámpa" funkcióval odaraktak egy jobbra zöld nyíllal festett kerek bádogot és ez azt jelentette, hogy ha nem zavarod a keresztben elsőbbséget élvező forgalmat, gyalogosokat, akkor mehetsz.
Nagyon ésszerűnek, praktikusnak találtam.
A jobbra zöld nyilas lámpa egyébként számomra nem teljesen korrekt, valamilyen távolságból még látom, hogy zöld, aztán nézem a gyalogosokat, egészen visszafelé, járdára is (jöhet biciklis is !), aztán közben kihuny a zöld minden egyéb figyelmeztetés nélkül, én meg bekanyarodtam piroson. Aztán, ha ezt a szerv dokumentálta, fizethetek... Szerencsére ez utóbbi még nem fordult elő.
/Tudni kell, hogy USA-ban - ha ezt kulon jel nem tiltja - piros lampanal bekanyarodhatsz jobbra, csak teljesen meg kell allni - mint stop tablanal - es termeszetesen szet kell nezni./
mezis
-
mezis
nagyúr
- Én úgy tudom, hogy a bal első tompítottnak kell mindenképp világítani (mert az van a szemközti sávhoz közelebb).
- Szerintem ilyen jellegű technikai hibáért nem jár büntetés, csak ha a figyelmeztetés ellenére nem javítod meg. (Az izzóknak élettartamuk van, élőbb-utóbb kiégnek, amiről nincs visszajelzés.) Én megköszöntem volna a figyelmességüket és a helyszínen cseréltem volna az izzót, vagy javítottam volna a kontakthibát.Az elöbb én egy 5000res csekket nyertem a rendőröktől. ................................................ csak a kontakthibás jobb első tompitott miatt kaptam csekket.
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz fullextra #12338 üzenetére
Nem kötném lóerőkhöz. A tapasztalt vezető jelenléte fontos.
(Mindkét gyermekem jogosítvány szerzett 18. éves korában. Egyiknél szinte semmi "felügyelet" nem kellett, hamar ráállt a megítélésem szerint "defenzív" vezetési stílusra. Másiknál ez sokkal hosszabb idő - és türelem és veszekedés - után következett be.)
Egy dolog nagyon zavarta őket: a mögötte jövő türelmetlenkedése (rámászása). Megtanulták, hogy erre a helyes válasz a még nagyobb követési távolság felvétele, hisz csak lassú fékezés esetén nem fog belerohanni a mögötte jövő. Egyszer a Balaton mellett én már szinte lépésben haladtam, mert tényleg centiméterekre mászott rám egy bunkó. Ahhoz a követési távolsághoz pedig még ez is kevés, de legalább kisebb lesz a roncsolás. Szemben állandóan jöttek, előzni nem tudott.)Sokat hallottam mostanság a korhatár szigorításról,
mezis
-
mezis
nagyúr
Igen, én le szoktam lassítani, akár a lassú kúszásig is. Az esetek többségében nem a túlburjánzó növényzet takarja a zebra beláthatóságát, hanem egy tilosban parkoló autó. (Emlékeim szerint a zebra előtt 5 m -t szabadon kell-ene hagyni.)
Nem tudom miért nem élnek az illetékesek ezzel az "olcsó" bírságolási lehetőséggel, elég hozzá egy 50 eFt-os digitális fényképező, egy sétáló rendőr. Egy óra alatt rentábilis lesz a befektetés....
Pheerszee, gondolom te is minden gyalogosátkelőnél amit kitakar egy növényzet, vagy busz vagy akármi, rögtön 25km/h-ra lassítasz ugye?
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Integra #12886 üzenetére
Szerinted az oldalkúszás mértéke független az út felületétől ?
Szerintem nálunk az utak dőlés szögét száraz útfelülethez tervezik, építik, merthogy az év jelentős részében szárazak az utak.ezek a 100as táblák úgy születtek, hogy egyszerűen nem tudnak autópályát építeni rendesen... pedig egy kurva dőlés szögnek nem sok köze van ahhoz, hogy mennyi pénzt lopnak szét közben.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz uborka3 #12976 üzenetére
Tényleg hülye a példa (azért egy diszkóverekedés közepén kölcsönadott késsel eljuthatsz a tettestársig).
De tényleg tenni kellett valamit az ügyben, hogy valamelyest visszafogják az autóval tömeggyilkosságra készülő gerincteleneket...Lehetne pl. olyan rendelettel is, ha valaki nem a saját tulajdonú autóját vezeti, köteles percnyi pontossággal menetlevelet vezetni, melyet az tulaj 15 évig köteles megőrizni.
Mondják, hogy egy kort elég jól jellemeznek a törvények.
Ilyen közállapothoz, közerkölcshöz pontosan ilyen törvények illenek.Gondolj bele. Holnap kölcsön adsz egy kést, megölnek vele valakit, és téged vonnak felelősségre. Hát ez tényleg remek. mondjuk elég hülye példa, de valami ilyesmi..
mezis
-
mezis
nagyúr
A vasúti kereszteződést könnyen el lehet nézni, még ismert úton is. Ugyanis egy olyan országúton haladva, melyről tudom, hogy 50 km-re csatlakozik egy magasabbrangúba, nem sokat foglakom az útszéli jelzőtáblákkal, miegymással.
Errefelé a 35-ös úton már az útburkolat élénken ki van pingálva, kis kopogtatósávokkal tarkítva a vasúti kereszteződés előtt. Az ilyen vasúti kereszteződést már tényleg nehéz nem észrevenni.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Sok évtizeddel ezelőtt én úgy tanultam, hogy a bíróság egyik feladata a nevelés. A rendőrsorfal nem azért áll ott ahol éppen van, hogy azon kell levezetni a felhalmozódott feszültséget.
Gondolod te. Nézzük a bácsi esetét, miféle erőszakot követhet el egy kordonnal védett rohamdroid sorfal ellen egy 73 éves ember?
mezis
-
-
mezis
nagyúr
válasz DeadMeat #13506 üzenetére
Sterilizált géznek van lejárata. Gyógyszernek, vegyszernek ugyanúgy.
A géz nem jár le,a fertötlenitö is fertötlenit
Az égőkészletes dologgal lényegében egyetértek. A Citroen C3 hátsó lámpabúráját csak csőkulcsal lehet kiszerelni izzócseréhez. Ilyet viszont a gyár nem tesz bele, csak kocsiemelőt. A rend éber őre meg ellenőrizheti az égőkészletet. Ja, hogy ki is kellene tudni cserélni ?
Az első tompítottak cseréjét behunyt szemmel is el lehet végezni. Merthogy semmit sem látni, szűk helyen, tapogatva, érzésből kell csinálni. Kiskorúakat, hölgyeket célszerű hallótávolságon kívűlre terelni.
Érdekesebb lehet mindez -5 fokon, szakadó hóesésben. A Renault Megane-ban kb ugyanez a helyzet, csak ott még jobban tropára megy a kezem. A kerékjáratból kell felnyúlni. Egy kis autónál még valamelyest érthető. Én a tervezőket arra kötelezném, hogy minden reggel izzócserével kezdje a munkáját. Addig kávé sincs.Az égökészlet meg a másik baromság.Szét kell kapni az autó elejét,vagy hátulját,ha cserélni kell.Én nemtudom sajnos (vagyis de,de nem az utszélén 2 perc alatt) szervízbe kell vinnem.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz fokukac #13524 üzenetére
Az 1990-es kiadású Citroen BX-en valamennyi izzó könnyen cserélhető volt. Sajnáltam is nagyon, hogy meg kellett válnom tőle. Legszívesebben ugyanolyat vettem volna, kevés kilóméterrel...
Az 1976-os Lada izzócseréjéhez kellett egy csavarhúzó, és azt adták a szerszámkészletben. (Meg két vasat a gumiszereléshez. Egyszer megpróbáltam, arra nem emlékszem, hogy sikerül-e, de a kezem igen tropa lett egy időre. Apropó, sallerkészletet nem kell felmutatni a rendőrnek ? )
mezis
-
mezis
nagyúr
Egyszer az én oktatóm is otthagyott egyedül, hogy gyakoroljam a hátramenetet, Y fordulót, stb. Egy járdán keresztül kellett betolatnom valami szűk helyre teherautóval. Többször kísérleteztem, nem akart pontosan sikerülni. Kiszálltam megnézni, hogyan állok a bejáróhoz képest, amikor is az egyébként kihalt járdán egy idős nénike remegő hangon, remegő lábakkal azt kérdezte, hogy "mostmár át lehet menni ?". Onnantól az én lábam is elkezdett remegni.....
Amikor az én oktatóm kiszállt a kocsiból akkor mindig vitte magával a slusszkulcsot.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Khelben #13885 üzenetére
Csak az elsőbbséget értelmezed rosszul. Hirtelen, jelentős sebességváltoztatást nem okozhatott volna neki. Sajnos az ABS lehetetlenné teszi a hirtelen fékezés bizonyítását, ha meg nincs tanú, azt mond amit nem szégyell....
tehát kihajtottatok egy autó elé, aminek elsőbbsége volt, jól értem?
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Khelben #13903 üzenetére
Ez teljesen érthető, hisz az elsőbbségadásra kötelezett hogyan is tudná bizonyítani, hogy amikor elkezdett kikanyarodni, messze volt, lassan jött és lassítás, fékezés nélkül szépen belegurult, mert nem volt kedve lassítani. Ezzel csak biztatnak egy nagyon helytelen (egyáltalán nem defenzív) vezetési stílust: fékezni legfeljebb az utolsó pillanatban.
És olyan rossz példákat produkáltak produkáltak nem is oly régen, hogy a külterületen balra lekanyarodni szándékozó Trabant vezetőjének észlelnie kellet volna a megkülönböztető jelzéssel 180-al randalírozó Mercedest.....
Valóban, le van írva, hogy nem kényszeríthető hirtelen irány vagy sebességváltoztatásra, de ha baleset van, akkor egyértelműen az lesz a hibás, aki nem adta meg az elsőbbséget.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz mindfreak #14296 üzenetére
Egyetlen megoldás lehetséges: SOROMPÓ. Mint a vasútnál, sárgánál elkezd leereszkedni.
De nem kis habkönnyű piszkafácska, hanem súlyos, több tonnás betonnal burkolt.
Lesz akit ez sem fog visszatartani, de legalább hullik a férgese.
Esetleg addig tarts magadnál egy rikító, nem összecsukós esernyőt azt tartsd ki magad elé hátha félti fényezését a parasztja.mezis
-
mezis
nagyúr
És még anno képtelen viccnek gondoltam:" A rádiók félbeszakítják adásukat sürgős közleményben bemondják, hogy emberek vigyázzatok, egy bolond az autópályán szemben megy a forgalommal !
Hallgatja az adást az egyik autós, aki ekként morfondírozik magában: Egy bolond ? Hisz mind szemben jön !"6 km-t megy szembe a forgalommal, nem tűnik fel neki, és nem is emlékszik rá.. H lehet valaki ennyire részeg?
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz bobsys #14437 üzenetére
Én a linkben olvasottakkal lényegében egyet értek. Nem csak azért, mert bő 30 éve vezetek.
Fölösleges környezetszennyezés, pénzpocsékolás annak téli/nyári gumikkal közlekedni, aki évi 10000 km-t megy az autójával, azt is lényegében sík vidéken és választhat tömegközlekedést is.Akinek munkaeszköz az autó, bármikor, bármilyen időben használnia kell, az más eset, akár az időjárási előrejelzésnek megfelelően cserélgetheti a kerekeit.
Évtizedekkel ezelőtt nem csak a kisebb forgalom miatt volt kevesebb baleset:
- sokkal nehezebb volt autóhoz jutni (Merkúr sorszám, ismerős ?), megfelelő javítóműhelyet sem volt könnyű találni, vagyis akinek volt, az jobban vigyázott rá.
- sokkal nagyobb százalékban volt jelen a hátsókerék hajtás, amivel sokkal jobban lehetett érezni, hogy mennyire csúszik az út és a motorfék is jobban tartotta irányban az autót. Napjainkban az autók jelentős része első kerék hajtású, amivel akkor döbben rá az ember, hogy mennyire csúszik az út, amikor lassítani kezd. (Én elinduláskor még a lakótelepi úton rövid lassítási/fékpróbával szoktam tesztelni az út felületét egypárszor lepődtem már meg.)
Végül az, hogy valaki csúszkálós időben lassabban megy, mint ahogy ott épp lehetne, ezt tessék defenzív vezetésnek tekinteni, sokszor az útfelület tapadása változó és azt nehéz eltalálni, amikor hirtelen sokkal csúszósabbá válik. Illetve viszonylag könnyű, ott vannak összecsúszva, törve. (Az az 5-10 km/ó, amivel ott éppen gyorsabban lehetne menni időben nem sokat jelent, tessék idejében felkelni, elindulni !) A KÖZÚT nem versenypálya, sokan vagyunk akik jogosultak vagyunk használni a befizetett adónk fejében, nem vagyunk egyformák, van akinek a reflexe, van akinek az autója (motorja, biciklije) lassabb, van akinek éppen nehéz személyes problémája van, de közlekednie neki is kell, nem tolható félre az árokba, mint a leesett hó.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Snoop-y #14492 üzenetére
Egy kis kalkuláció: ha évente 3000-4000 km-t menne a téli gumival, akkor kb 10-12 év alatt kopna el az aszfalttól (jégtől, hótól).
5 azaz öt év alatt meg megeszi az idő. (Repedezett lesz, műszaki vizsgán elbukik.)
Olyan nagy baj az, hogy nyáron jobban kopik ?Vagyis a keveset (régen átlagosnak számított) autózók számára a "négyévszakos" az igazi.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz dragonfx #14539 üzenetére
Nem messze innen olvastam : "szeretek a havas úton vezetni. a mazsolák nem merészkednek ki, a vérprofik meg már az árokban vannak".........
én még 1x sem csúsztam meg a nyárival...pedig tegnap is hódarás nem tom mi esett.A sok lúzer meg 35-40nel pöcsözik...de azért jó hogy feszítenek téligummával..wintersport stb fain nagy feliratokkal...én meg körbeautózóm őket.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz trl_master #14552 üzenetére
Igazatok van ! Száguldani könnyű, csak a gázpedált kell taposni. Lelassítani, irányban maradni, megállni sokkal nehezebb.
(A jó sakkozó több lépésben gondolkodik. A rossz is, csak visszfelé: "..sza meg, nem azt kellett volna!")
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz oceanearth #14674 üzenetére
Üdv. !
Én több mint 30 éve olvastam KRESZ-t, de akkor még a vezetéstechnikával nem foglalkozott. Lehet, hogy ismét kézbe veszem kezd érdekelni, milyen okosságokat lehet tanácsolni gyalogos - kerékpáros - ,,,, - csuklós autóbusz vezetőjének.....
Azóta utoljára azt hallottam, hogy hátrafelé haladva nem kell a biztonsági övnek bekapcsolva lenni.
Ha valaki két kézzel fogja a kormányt és még kellőképpen hátra is tudja csavarni a fejét, egy ilyen mutatvánnyal cirkuszban is felléphet. Tudnak aztán meszesedni is azok a nyakcsigolyák (türelem ). A Zsiguliban jobb kézzel az anyósülés hátába kapaszkodva lehetett a legjobban hátrafordulni.
No és a teherautók ? Én egy 3 sebességes aszinkron teherautón tanultam vezetni, ahol vizsgakövetelmény volt a hátramenet produkció a következő módon:
- kuplung, sebváltó hátramenetbe
- bal kézzel ajtó kinyit, jobbal kormányba kapaszkodva, bal lábbal a fellépő hágcsóra kilépve, kvázi felállva a plató fölött kukkolva hátra végezni a tolatást, miközben a jobb láb a gázpedállal is játszik, a jobb kéz pedig a kormánnyal (szervó ? hol volt az még).
(Arra már nem emlékszem, hogy a kuplungot mikor engedtem föl.)Egyébként ez az ajtónyitás hátramenetnél igencsak hasznos lehet amikor magas járdaszegélyhez közeledsz, vagy a személyautód bal hátsó sarka és a szomszéd autó oldala közötti távolságot (közelséget !) szeretnéd jobban látni. Vagy ha hátsókerékhajtású az autód és nagyon csúszós úton szeretnél valamelyest haladni.
ha úgy tolatsz mint, ami a kresz könyvbe le van írva, azonnal összetöröd a kocsit. Már csak az, hogy jobb váll fölött hátranézel, öve bekapcsolva és mind2 kéz a kormányon 10óra10percnél...
így nem lehet tolatni, aki ezt leírta az sem tolatott így soha, ebben biztos vagyok.[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz parandroid #14729 üzenetére
Üdv.!
Szerintem ha villog az irányjelződ, akkor is Neked van elsőbbséged....
nem volt szívem kiszállni, és elmaagyarázni neki, hogy amíg nem látja az irányjelzőmet, addig nekem van elsőbbségem,
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz dragonfx #14748 üzenetére
Sajnos a kultúra nem keletkezik csak úgy egyik napról a másikra. Egy kollégám sűrűn emlegette, hogy barbárok vagyunk mi itt Európában. Húsz évvel ezelőtt egy vasárnap délelőtt, Kelet-Berlinben a Wilhelm Konrad str--én megálltam a széles járda közepén egy zebránál, nézegettem a túloldalt, átmenjek, vagy se, forgalom semmi, de jött egy Wartburg, lefékezett, megállt a zebra előtt, mit tehettem, átmentem. Később kiderült, hogy mégsem kellett volna, a következő zebrán jöhettem vissza.
Azért már tapasztalok bizonyos javulást. Még néhány generáció és nem lesz életveszély lelépni a zebráról. Kérdés, hogy nem fogunk hamarabb kipusztulni addig a zebrákon ?[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz RedWing #14782 üzenetére
A száguldozás az bizony viszonylagos dolog !
Egy példa (hátha nem ismered): Az idősek otthonában kellemes nyári napon megszervezik, hogy éti csigákat gyűjtetnek a lakókkal. Hasznos dolog, friss levegőn is vannak, mozognak és fehérjedús étrendkiegészítésnek sem utolsó. Szétszélednek a mezőn, pár óra múlva ismét összegyűlnek, hozzák a csigákat. Mari néni 5-öt, Juliska néni 4-et, János bácsi
egyet sem hozott.Kérdezik a gondozók: János bácsi, hát egyet sem tetszett találni ?
Mire János bácsi: Találtam én, hármat is egy bokorban, de mire lehajoltam, huss, mind szertefutott !
Egyébként ezek a mai A-oszlopok igen nagy holt teret generálnak. Én is csak az elejéből meg a végéből láttam egy keveset egy jókora terepjáróból. (Nem mozgattam a fejemet előre-hátra, nem dűlöngéltem jobbra-balra.) Aztán ha még az ember azzal foglalkozik, hogy mit kellene még venni.....Jobb, ha villamossal menni vásárolni.
Egyébként részvétem. Ez kivédhetetlen.
Kiszállok, látom ám, hogy egy ~60 éves mama, piros szuzukival oldalról belém jött.
Kiszáll, elkezd sipítozni, hogy mit képzelek én itt, miért kell száguldoznom meg bevágnom elé! (hozzáteszem 1-es alapjáraton álltam be a másik jármű mögé, akkor még híre/hamva sem volt)[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Ha csak a bowden fagyna be, attól még el lehetne indulni az autóval. De a helyzet az, hogy ha a fékbetéted fagy fel teljes felületén, akkor amíg ki nem olvasztod, nem fog forogni a kerék. (Én már láttam egy Zaporozsecet vontatni -20 fokban, plusz még a csomagtartóra is felugráltak, de a hátsó kereke nem mozdult. Igaz az út is jeges, havas volt, de a legközelebbi száraz aszfalt kb 100 km-re lehetett.)
Engem még úgy tanítottak, hogy 0 fok alatt lehetőség szerint nem szabad behúzott kézifékkel éjszakáztatni az autót. Ha nagyon lejtős helyen kellene parkolnom éjszakára, akkor inkább táglát hordanék a csomagtartóban és azt tenném a kerekek elé.
Plusz ilyekor nem fagy be a kézifék-bowden behúzott állapotban.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Nem kell ahhoz sem lustának, sem stb.-nek lenni, hogy ne tudja valaki kiégett izzóját kicserélni.
Az autótervezésben mindent a formának dühöng, szerelhetőség utolsó szempont.
A Citroen C3-hoz véletlenül sem tartozik az a 10-es csőkulcs, ami nélkül lehetetlen hátsó izzót cserélni. Az diesel motor úgy kitölti a motorteret, hogy tönkrement a kezem, mire elől egy tompított izzót kicseréltem. Gondoltam, kicsi kocsi+diesel, de a Renault Megane-nál már normális lesz a tompított izzók cseréje. Ott sincs több hely. Tudod mit talált ki a gyár ? Az első kerékdobban van egy tenyérnyi "kiszerelhető" műanyag takarólemez, azt kell kipiszkálni és ezen a lyukon keresztül felnyúlva, tapogatva végezni az izzócserét. Mindezt -15 fokban, vagy latyakban ?
Aztán szervizben is láttam (hallottam) káromkodni szerelőt az előbbieknél nagyobb autónál izzócsere közben, mert ott sem volt hely.
Lehet, hogy a leglustább barmok az autók tervezőirodában vannak ?Persze ez nem jogosít fel senkit a hiányos világítással való közlekedésre.
Nem hiszem el, hogy ennyi lusta barom van mostanság, hogy egy izzót nem bír kicserélni.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz deicide #15276 üzenetére
Van ennek nagyon jó oldala is, ma például páros rendszámú autót aligha fognak elkötni.
Van egy elméleti kérdésem: ilyenkor lehet vontatni egy páros rendszámú autót ?
No, ezt is megértük, mint kinában, ma 11-től csak a páratlan számra végződő rendszámú autók közlekedhetnek BP közigazgatási határán belül és ezt a BRFK ellenőrzi...
[ Szerkesztve ]
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen NAS-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- További aktív témák...
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!