Új hozzászólás Aktív témák

  • mezis

    nagyúr

    válasz bobsys #14437 üzenetére

    Én a linkben olvasottakkal lényegében egyet értek. Nem csak azért, mert bő 30 éve vezetek.
    Fölösleges környezetszennyezés, pénzpocsékolás annak téli/nyári gumikkal közlekedni, aki évi 10000 km-t megy az autójával, azt is lényegében sík vidéken és választhat tömegközlekedést is.

    Akinek munkaeszköz az autó, bármikor, bármilyen időben használnia kell, az más eset, akár az időjárási előrejelzésnek megfelelően cserélgetheti a kerekeit.

    Évtizedekkel ezelőtt nem csak a kisebb forgalom miatt volt kevesebb baleset:

    - sokkal nehezebb volt autóhoz jutni (Merkúr sorszám, ismerős ?), megfelelő javítóműhelyet sem volt könnyű találni, vagyis akinek volt, az jobban vigyázott rá.

    - sokkal nagyobb százalékban volt jelen a hátsókerék hajtás, amivel sokkal jobban lehetett érezni, hogy mennyire csúszik az út és a motorfék is jobban tartotta irányban az autót. Napjainkban az autók jelentős része első kerék hajtású, amivel akkor döbben rá az ember, hogy mennyire csúszik az út, amikor lassítani kezd. (Én elinduláskor még a lakótelepi úton rövid lassítási/fékpróbával szoktam tesztelni az út felületét egypárszor lepődtem már meg.)

    Végül az, hogy valaki csúszkálós időben lassabban megy, mint ahogy ott épp lehetne, ezt tessék defenzív vezetésnek tekinteni, sokszor az útfelület tapadása változó és azt nehéz eltalálni, amikor hirtelen sokkal csúszósabbá válik. Illetve viszonylag könnyű, ott vannak összecsúszva, törve. (Az az 5-10 km/ó, amivel ott éppen gyorsabban lehetne menni időben nem sokat jelent, tessék idejében felkelni, elindulni !) A KÖZÚT nem versenypálya, sokan vagyunk akik jogosultak vagyunk használni a befizetett adónk fejében, nem vagyunk egyformák, van akinek a reflexe, van akinek az autója (motorja, biciklije) lassabb, van akinek éppen nehéz személyes problémája van, de közlekednie neki is kell, nem tolható félre az árokba, mint a leesett hó.

    mezis

Új hozzászólás Aktív témák