Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
válasz Dany007 #35000 üzenetére
Ezt a részt átugrottad: "... és ha nagyon csúszós, havas az út, akkor hagyja otthon az autóját."
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Dany007
veterán
Na de azért azt te is érzed, hogy ez nem életszerű, ugye? Lásd az én két évvel ezelőtti tapasztalatomat.
Meg amúgyis... Gondolj bele, emberünk lefekszik este aludni majd felkel reggel a 20-30 centis hóra és akkor hoppsz hagyuk a f...ba a mindennapi rutint és induljunk el gyalog vagy busszal? Hát, amint azt a gyakorlat is mutatja a többség szari erre.
Egyszerűbb és kényelmesebb megoldás a téligumi. Tényleg nem értem mi fáj ezen az embereknek? Az az évi 2x 4-5 ezer forint amennyiért cserélik? Vagy az a 2x30 perc amit a gumisnál kell tölteni? Nem igazán értem... -
TaaT
veterán
"Vagyis akinek nem futja Lambóra, Porsche-ra,..."
Aztán a 2balkezes 2ballábas (vagy egyszerűen csak figyelmetlen, ja nem ilyen nincs hiszen aki kocsiba ül az mind nagyon figyel [link]) emberek alatt ezek ugyanúgy az árokban vagy valahol máshol kötnek ki.
Give them hell Ukraine!
-
mezis
nagyúr
válasz Dany007 #35003 üzenetére
Emberünk mielőtt elaludna, vessen egy pillantást egy meteorológiai előre jelzésre és aztán állítsa be a vekkert.
És ha havazás várható, téli gumis kocsijához is kelljen fel hamarabb és ne forma-1-es mutatványokkal próbáljon nem elkésni.Az éppen nem használt kerekeket tárolni is kell. (Én inkább felnit is javaslok, nem csak gumit.) De először is meg kell venni. Aztán ha nem sokat használja, öregedés miatt ki kell dobni.
Én is megvettem a legjobbnak mondott téli garnitúrát arra az autóra, amelyikkel minden nap kell közlekedni - nem a Hortobágyon. De a miatt az évi néhány napnyi csúszkálós, jeges időjárás miatt nem kellene mindenkire rákényszeríteni a téli gumit !
mezis
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Dany007 #35000 üzenetére
Hát azért a 30-40 centis hó, az térdig ér, ott már a kocsi orra túrja ám maga előtt rendesen a havat átlag autónál, nem csak a gumin fog múlni. Meg persze a hó minőségétől is függ. Lombhónál még csak-csak, de összefújt porhónál, pláne összetolt latyakosnál már jó ám az a lapát, ha van...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Dany007
veterán
" De a miatt az évi néhány napnyi csúszkálós, jeges időjárás miatt nem kellene mindenkire rákényszeríteni a téli gumit !"
De a téligumi egyáltalán nem csak a csúszós napok miatt lett kitalálva. Atyaég...
Az a lényege, hogy mivel a nyárigumi a nyári forróság miatt sokkal merevebb, keményebb anyagból készül, mint a téli, ezért egy bizonyos hőmérséklet alatt túlzottan megdermed, megkeményedik. Ebből adódóan sokat veszít a tapadásából.
Ez a bizonyos hőmérséklet hivatalosan 7°C.
Ezért jobb és ezért biztosít nagyobb tapadást egy téligumi, mert az sokkal lágyabb, mint egy nyári (és ezért sem alkalmas nyáron a közlekedésre a melegben.@philoxenia:
Hát, nem tudom hol van neked a térded, de én most lemértem és a 30cm az kb a bokámig ér, a 40cm meg a térd-talp vonalam közepén. Na jó a térdemhez közelebb, de a térdem 58cm-en van. Na most a 30 centi ennek pont a fele.
Lazán kijöttem meg beálltam a - legyen akkor - 30cm-es szűz hóba, amíg a kollégák meg nagyban lapátolták el a havat a szomszédos parkolóból a munkahelyen. Délután pedig ugyanolyan könnyedén kiálltam.
Na nem mondom hogy nem tolta a kocsi eleje a havat beállásnál, de friss hó volt nem pedig összeolvadt, összefagyott fajta. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Dany007 #35007 üzenetére
30 centi a bokád? És 58 centi a térded? Furán mutathatsz a 28 centis lábszáraddal... Szerintem Te nem vagy átlagos. Keress még eltéréseket.
A "térdig" kifejezés azt pontot fedi nagyjából ahol a térd kezdődik, de mondjuk a közepe, nekem ez mondjuk nem 40cm, de jóval 58 alatt. De akkor fogalmazzunk úgy, hogy Neked "féllábszárig" ér az a hó. Mekkora az átlag autó hasmagassága, milyen magasan van a spoiler, mennyit kell tolnia maga előtt....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Dany007
veterán
válasz philoxenia #35009 üzenetére
-
DeFranco
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz Dany007 #35007 üzenetére
"...Ezért jobb és ezért biztosít nagyobb tapadást egy téligumi, mert az sokkal lágyabb, mint egy nyári (és ezért sem alkalmas nyáron a közlekedésre a melegben."
Ezzel tisztában vagyok. Ez csak azt jelenti, hogy nagyobb követési távolságot kell választani. Több évtizednyi, évi 5 - 10 ezer km-eket vezetve tapasztaltam azt, hogy száraz útfelület esetén Michelin, Continental nyári gumival is biztonságosan tartható a megengedett maximum. (50 - 90 -130 km/ó).
Én meg a mindennapi forgalomban Foma-1-et követelőktől vagyok kiakadva (most akkor téli gumi, meg eső gumi, meg száraz, meleg aszfalthoz való gumi,...). Tessék tartani az autóban cseregarnitúrát, éjszaka lement 5 C-Fok-ig, akkor téli gumi, nappal meg már 18 C-fok van, csere nyárira, este meg vissza, különben akadályozni fogja a mai technikai színvonal által biztosítható maximális sebességet.
"...és ezért sem alkalmas nyáron a közlekedésre a melegben." Erre eddig azt írták, hogy alkalmas csak sokkal gyorsabban kopik, valamivel nagyobb a fogyasztás.
És akkor még egyszer megkérdezem, hogy itt a téli szezonban az összes közfeladatot személy és teherautón, autóbuszon, már fent van a téli garnitúra ? Mert erre azt mondom én is, amelyik autónak minden időjárási körülmény mellett mennie kell, arra mindenképp a szezonnak megfelelő gumit !
mezis
-
Dany007
veterán
"Ez csak azt jelenti, hogy nagyobb követési távolságot kell választani."
Ami úgy általában senkinek se sikerül. Sőt, sok esetben télivel is necces megállni ha olyan a helyzet.
Ráadásul télen, amikor tényleg van hó meg fagy, meg olvadás meg fagy kb naponta változnak az útviszonyok. Tehát még csak azt sem lehet mondani, hogy kitapasztalod nyárival a féktávot, mert akár utanként is változhat.
Ezért is jobb a téligumi adta plusz tapadás / kapaszkodás a hóba."éjszaka lement 5 C-Fok-ig, akkor téli gumi, nappal meg már 18 C-fok van, csere nyárira, este meg vissza, különben akadályozni fogja a mai technikai színvonal által biztosítható maximális sebességet."
A napi átlaghőmérséklet van megadva 7 fokban. Nyilván a gumi sem hűl ki illetve melegszik fel egyik pillanatról a másikra. Ezért adták meg a 7 fokot napi átlagban.
"Erre eddig azt írták, hogy alkalmas csak sokkal gyorsabban kopik, valamivel nagyobb a fogyasztás."
Alkalmasnak alkalmas, akár egy slikgumi is csak nem mindegy mennyire.
Korábban linkeltem egy cikket, abban szépen leírják, hogy miért is nem jó nyáron a téligumi, amellett, hogy sokkal gyorsabban kopik és nagyobb lesz a fogyasztás. [link]
Két dolgot emelnék ki a cikkből, de attól még olvasd végig.
Az egyik, hogy mivel a téli gumi eleve lágyabb, hogy a fagyban se dermedjen meg annyira, ezért nyáron a forróságban (mittomén elég csak 20 fok nem kell 35-re gondolni egyből) mégjobban meglágyul, ezáltal veszít a tapadásából.
A másik meg, hogy a bordázata / mintázata nem a víz kiszorítására lett kitalálva, hanem arra, hogy belekapaszkodjon a hóba. És a kettő között hatalmas különbség van. Ezért veszélyesebb nyáron egy nyári esőben vagy eső után télivel közlekedni. Persze itt nem a 30-as csigatempóra kell gondolni, hanem nagyobb sebességnél vízrefutás lehetősége vagy a kanyarok bevételének lehetősége, vészfékezés stb... -
deicide
veterán
válasz Dany007 #35013 üzenetére
A téli gumit használni nyáron témához szólnék, az F Astramon emberemlékezet óta téli gumi van egész évben. 2007-ben vettem rá új Bridgestone Blizzak gumit, amit 2013-ban cseréltem le és nem azért, mert a profilmélység eltűnt, hanem mert már 6 éves volt és inkább lecseréltettem. Kb 100ezer kilométer volt a gumiban és ment 35-40 fokban is, nem éreztem, hogy nagyobb lenne a fékút, mindig bőven sikerült megállni vele. Talán az utolsó télen éreztem, hogy nagy hóban már nem az igazi, rakta kicsit a seggét.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
félisten
Az nem csak rajtad mulott, hogy nem lett baj, szerencsed volt. A nyari gumi nagyon veszelyes a kifarolas miatt, nem a kovetesi tavolsag a gond, azzal tud az ember szamolni, ezzel viszont nem. De eleg neki egy kis bucka ami megdobja oldalra es nem fogod meg, a telit meg siman.
deicide nekem is teli volt most rajt nyaron is, mert mar oreg a gumi es gondoltam akkor had kopjon le ez, addig nem rakom fel a masik garniturat. Tokeletesen mukodott szarazon es esoben is, persze minta van rajt nem tukorradial. Ha egy garniturat hasznal az ember, akkor csakis telit, az amennyivel nyaron gyengebb mint az echte nyari, azt nem veszed eszre, max tesztekben mutathato ki az a par meter, de ugyis megszokod a gumit vezetes kozben, mennyire fogja a placcot.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Most én vagyok a hülye, ha szerintem az első ködlámpa arra való, hogy engem észrevegyenek? Nagyjából kétszer akkora távolságról látszik, mint a tompított szvsz.....[link]
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mephi666
nagyúr
totalcarosok tesztelték pályán a múltkori audis eset után, hogy pályán hogy működik a téli/nyári, aztán ezek vegyesben (ami a balesetet is okozta részben) és meglepődtek, amikor tisztán télin jobb volt a tapadásuk és magasabb sebességgel tudtak megcsúszás nélkül kanyart beszedni, mint nyári garnitúrán (persze meleg pályán, nyáron) ...nagyobb a tapadás, nagyobb a kopás... mi is f astra-n 1 garnitúra télit használunk folyamatosan, nem megyünk minden nap pályán 150-nel 100km-eket, nem hinném, hogy annyira kopna városi meg főút/90 terhelés mellett
#35018: pontosan, látni és LÁTSZANI elmúlt napokban volt alkalmunk ködben közlekedni és nem mindegy, hogy lassan haladó jármű előzésénél 100méterről veszed csak észre a szemből érkezőt, vagy 300ról
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
MaciG
addikt
Igazad van. Nyilván veszélyesebb télen a nyári. De pl. egy új modern audival is sokkal biztonságosabb közlekedni (hasonló sebességgel), mint egy régi zsigulival, mert előzőnek jobb az úttartása. éppen ezért aki zsigulit hajt, ezt jó esetben tudja, és nem is próbál meg versenyezni egy audival. Hasonló az eset akkor is ha ugyanazon az autón télen nyári gumi van. Az illető ezt tudja, hogy nem tapad úgy a gumi, rosszabb az úttartás és éppen ezért ennek megfelelően közlekedik.
A balesetmentes közlekedéshez pedig szerencse mindig kell, hisz emberek vagyunk, hibázhatunk, és ilyenkor jó ha másik résen van.[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
félisten
Az audis dologgal egyetertek. A nyari gumi telen mint irtam is es rengetegszer be is bizonyosodott, azert nagyon veszelyes, mert ha kifarol a hatulja, nem fogod tudni megfogni es jobb esetben az arokba, rossz esetben a szembejovonek csapodsz. Es ezt nem fogod tudni hol az a hatar, ahol megcsuszik, ami megrosszabb, mikor hobucka vagy jegborda megdobja oldalra. De persze en se azt mondom, hogy egy letolt, havas uton, foleg egy farnehez autoval ne lehetne eljutni a-bol b-be, de sokkal lassabb es veszelyesebb, mint telivel es nem hinnem , hogy van fontosabb a balesetmentes kozlekedesnel.
A balesetmentes közlekedéshez pedig szerencse mindig kell, hisz emberek vagyunk, hibázhatunk, és ilyenkor jó ha másik résen van.
Ezzel maximalisan egyetertek!
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz philoxenia #35018 üzenetére
Tudtommal az első ködlámpa szerepe az, hogy megvilágítsa a felezőt meg a padkát neked tejködben is, hogy ne térj le az útról, illetve ne csorogj át a szembe sávba amikor akkora köd van, hogy nem látsz az orrodig sem. Azért van lent és világít
előrehorizontálisan.Tehát nem a távolsági fényszóró kiterjesztése mint hiszik, és a láthatóság is csak járulékos pozitívum (a közdárónál nyilván a láthatóság az elsődleges)
[ Szerkesztve ]
-
-
Zozzant
addikt
Ködlámpának a köd alá kell bevilágítania, nem?
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
-
Beri
addikt
válasz Zozzant #35025 üzenetére
Igen, azt kell csinálnia, viszont attól még a szélvédő és a ködlámpa által megvilágított rész között köd van, amin át kéne látnod, plusz beledörrent a tompított is.
mezis: Pontosan. Egyszer nézd meg tejködben. A föld felett lesz egy tiszta sáv (vagy legalábbis sokkal kevésbé tej, mint fölötte).
eladó Aromamizer RDTA V1
-
mezis
nagyúr
Tapasztaltam már hasonlót. Egyszer biciklivel mentem olyan kicsi lapos ködfoltokban, hogy a fejem, lában már kívül volt rajta, a derekam meg fázott.
A ködlámpa működési elve nem azon alapszik, hogy az aszfalt felett ritkább a köd, mivel ez az állapot csak addig tart, amíg le nem hűl az aszfalt is.
A ködlámpa sem csodalámpa, nem világít messzebb mint a refi vagy a tompított. Fénycsóvájával és elhelyezkedésével általában kisebb vakítóan világos ködfoltot varázsol a szemed elé.
mezis
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
mephi666
nagyúr
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
TaaT
veterán
-
mezis
nagyúr
válasz AMD Power #35049 üzenetére
Vasárnap délután a 35-ösön volt szerencsém hasonló ködhöz. 50 - 80 között mentem, kb úgy, ha kivilágítatlan biciklist, részeg gyalogost érek utol még meg tudjak állni. Néhány személyautó megelőzött, sokan mások jöttek mögöttem, mint ahogy helyenként én is követtem valakit. És volt két kamion, igen hosszú szerelvénnyel előztek meg többünket. Szerencsénk volt, különösen, hogy nem jött szemben senki. Meg sem próbáltuk követni őket.
Vagy lehet, hogy olyan magasról messzebb látni ?
(Már említettem, a büntetési tételeket szorozni kellene a tonnákkal és a sebesség négyzetével. Mert már az is csúnya dolog, ha gyalogosan, biciklivel megyek neki valakinek vagy valaminek.....)
[ Szerkesztve ]
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független 2026. 01.18. Telekom garancia akku 100%
- HUAWEI Band 8 aktivitásmérő (fekete), keveset használt, karcmentes kijelző