- EAFC 24
- Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- EA Sports WRC '23
- Escape from Tarkov
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- PlayStation 4
- Assetto Corsa Competizione
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3tr0
senior tag
Át kéne nevezni a topikot "Miert tankol mindenki úgy, mint egy állat?"-ra.
Budapesten katasztrófa ami zajlik...52 céges autónk van...egy karbantartónk a 9. kúton tudott tankolni. Agyrém!https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
mephi666
nagyúr
itt kecskeméten se jobb a helyzet: tegnap ömv kúton 10:00 körül, 16:20 körül és 18:00 körül is teltház volt... egy időszakban az oda vezető 2x2 sávos külsőjében is várakozott vagy 10 autó, hogy bejusson...
kérdem én: ha délelőtt és délután is ugyanúgy volt nafta, akkor minek pánikolnak ennyire a népek? addig nem jut el az agyukban, hogy ha én pl kitalálom, hogy holnaptól országos kotonhiány lesz, elterjesztem, mindenki rácuppan, majd 3asával kezdi venni a 10es pakkokat, akkor ténylegesen lesz is hiány... amit ők csináltak maguknak ...de ez a hiány csak az impulzív, pánikból eredő, megszokottól jelentősen eltérő vásárlási szokásból adódik ki és ideiglenes... pár nap múlva feltöltik a polcokat és ott áll majd mindenkinél otthon a felhalmozott készlet üzemanyagot is ugyanúgy szállítanak a kutakra folyamatosan, csak a hirtelen elfogyó készletet nem lehet 1-2 órán belül leakasztani... ez nem olyan, hogy "hirtelen vendég jött, rendelek 2 pizzát, ami 1 órán belül megérkezik"
ui: kocsiban 300+ km-re elegendő benzin van... asszony már csesztet, hogy "nem kéne teletankolni?" ...én vagyok a hülye, amikor mondom, hogy "pont emiatt generálják a pánikot, mert megy mindenki ész nélkül, hogy fullon legyen folyamatosan a tank" (majd ez lecseng és 1-2 hét múlva egy reggeli időpontban begurulok ide a közeli kúthoz és teletöltöm... úgy, ahogy az eddigi pánikhullámok után is)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Hi!King
őstag
Igen, de idehaza gyakorlatilag a közigazgatási bírság határához alkalmazkodik a többség, és nem a tényleges sebessékorlátozáshoz. Ahol szigorú sebességhagtár az 50, ott nem leszel 45-50 között forgalmi akadály.
Pont ez a ráhagyás a probléma egyébként, mert pl. külterületen útépítések mellett gyakori a 60-as tábla, ami más országban inkább 80 szokott lenni, de nálunk 60-ast tesznek ki, hogy 80-nál gyorsabban azért ne menjél. Aztán valaki emiatt 60-al megy, és feltartja a sort. Ha nem lenne ilyen nagy ráhagyás, akkor kiraknának egy 80-ast, és kész.
-
félisten
válasz philoxenia #59005 üzenetére
Akkor mi változik, ha anyáznak mögöttem?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Hi!King #59004 üzenetére
Nem. Nálunk mindenféle tábla hasra ütve megy. Utat általában hatvanassal javítanak például. Nem ahol ténylegesen folyik munka, hanem ahol a közútkezelő azt gondolja: "Rossz az út, kiteszek egy hatvanas táblát és kész" Azonban ez nem a tényleges útminőség miatt van. Egész járható utakon kiteszik, máshol kisebb őzekkel tömhetőek a kátyúk, ott meg nem. Vadveszély meg szintén esetleges, ráadásul mindegy, mert pénzt nem látsz... Zebra előtt lámpa helyett 30-as tábla, ott, ahol naponta jár tíz gyalogos, ezért mindenki ötvennel megy, de bocs, nem mindenki, engem előztek már többször konkrétan a zebrán, kb. 70-80-al ott... Ilyen körülmények között nevetséges az 1 km/h sebességtúllépés... Ausztriában meg amúgy szinte bármiért megbüntethetnek, leginkább kb. a magyar rendszám miatt.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #59008 üzenetére
Mert te a 45/55-öt autópályára értetted ezek szerint.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59005 üzenetére
Ez ott igaz, ahol ráhagyás van, és 50-esnél nem gond, ha 60-al mész. Ahol szigorú 50 van, és van ellenőrzés is, ott ahhoz igazodik a forgalom. Valójában az adott sebességkorlátozás és a sebességkorlátozás ráhagyással ugyanúgy működik, csak olyan, mint ha a ráhagyásos esetben a korlátozás + ráhagyás lenne a valódi korlátozás.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59007 üzenetére
Most az egy másik kérdés, hogy mennyire következetlenek. De autópályán az a tapasztalatom, hogy ugyanolyan útfelújításnál, pályaszűkítésnél Ausztriában 80, Magyarországon 60-as tábla van, a gyakorlatban meg kb. ugyanolyan sebességgel halad a forgalom.
Annyira "nevetséges" az 1 km/h sebességtúllépést büntetni, mint a sebességtúllépés + ráhagysás + 1 km/h-t, mivel gyakorlatilag ugyanarról van szó.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
félisten
válasz philoxenia #59012 üzenetére
Értem, csak írtad, hogy 45-nél anyáznak. Ezért kérdeztem, hogy attól mi fog változni. Had anyázzon, engem nem zavar. Tanuljon meg közlekedni és időben elindulni. Ne az utakon akarjon időt nyerni.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59013 üzenetére
Igen, de akkor nem mindegy, hogy ahol mondjuk 60 km/h-val lehet menni, az úgy jön ki, hogy 50 km/h sebességkorlátozás + 10 km/h ráhagyás vagy 60 km/h sebességkorlátozás? Azt leszámítva persze, hogy előbbinél sokkal különbözőbb lesz, ahogy az autósok haladnak, mert van aki az 50-et, van aki a 60-at tartja be.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59017 üzenetére
De hát pont az az, hogy a ráhagyás bizonytalan, ezért jobb ha fixen akkor büntetnek, ha átléped a sebességhatárt, és akkor nincs ilyen, hogy 3 km/h még belefér, 3.1 már nem, meg hasonlók.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Hi!King #59019 üzenetére
Nem az jelenti a "ráhagyást", hogy a mérési bizonytalanságot beszámítjuk és mondjuk 53-nál még nem büntetnek, hanem az, hogy 65-nél még nem, mert "objektív felelősség". Meg az, hogy kiteszünk egy harmincast és akkor hátha nem mennek sokkal többel ötvennél. Csak indokolt esetben legyen kitéve korlát, de azt ellenőrizzék (szinte) minden esetben. Régi kriminológiai tapasztalat, hogy nem a büntetés mértéke a visszatartó erő, hanem a büntetés elkerülhetetlensége.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59021 üzenetére
Ha nincs egy fix határ, legyen az 50 vagy ráhagyással mondjuk 53, ami felett mindenképpen büntetnek, akkor mindig megy a duma, hogy de hát csak 1 km/h-val lépted át. Viszont ebből a szempontból lényegelen részletkérdés, hogy akkor 50 ez a szigorú határ, vagy ráhagysással 53.
A kilométeróra meg eleve nem mutatathat kevesebbet a valóságnál, ezért inkább gyártják úgy, hogy inkább többet mutasson kicsivel.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Hi!King #59022 üzenetére
A fix határ mindenütt jelen van. Azonban létezik egy pontosság/mérési pontatlanság minden fix határhoz.
Gyakorlatilag nincs pontosan mérő műszer, hiszen pl. az 50km/h csak akkor lenne pontosan/nagyjából annyi, ha a távolságot mikromilliméter pontossággal, míg az időt ezredmásodperc pontossággal mérné az adott műszer. Sőt minden mennyiség osztható kisebb méretekre tetszőlegesen. Esetleg ismersz olyan mennyiséget, ami nem osztható tovább?
A tűréshatár toleranciája, ami a mérési pontatlanságból adódik, nem tévesztendő össze a jogszabályi tűréssel.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #59023 üzenetére
Esetleg ismersz olyan mennyiséget, ami nem osztható tovább?
Igen 0.00001616 qm tavolsagot es a 0.0000000000000539 qs idot nem nagyon tudod tovabb osztani. -
Reggie0
félisten
-
nagyúr
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59023 üzenetére
Nem akarod érteni, úgyhogy befejeztem a témát.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59034 üzenetére
A valóság az, hogy semmiben nem más, ha hibahatárral együtt 55-nél határozzak meg a sebességhatárt, mint ha 55-nél határozzák meg a sebességhatárt. Az egyiknél ők, a másiknál te kalkulálod bele a hibát. Ezt nem bírod sokadszorra sem felfogni.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Hi!King #59035 üzenetére
Nem, a sebességhatár 50. A hibahatár arra kell, hogy pici túllépésnél ne büntessenek meg. Amúgy ha visszamész a szálon olvashatod, hogy 1km/h túllépésről volt szó, ami nevetséges.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59036 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy minek nevezed el, ha 50 a sebességhatár és mondjuk 55 km/h a hibahatárral, akkor átlagosan 5 km/h-val mész gyorsabban, hogy ne büntessenek meg, mint ha 50 km/h szigorú határ van, ami magában foglalja a hibahatárt is. Illetve ugyanúgy mész, ha 55 km/h a sebességhatár, mint ha 50 km/h + 5 km/h a hibahatár A kettő pontosan ugyanaz, csak máshogy nevezik.
Szerk.:
És igen, továbbra is pont ugyanannyira "nevetséges", ha 51 km/h-nál megbüntetnek olyan országban, ahol nincs hibahatár, vagyis az 50 km/h-ba már be van építve, mint ha 56 km/h-val mész ott, ahol van 5 km/h hibahatár.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Aki viszont betartja, az kapja a digitális 4-ek mutatását, dudálást, villogást.
És ha még netán útmarásokkal tarkított egy építkezés, és lassítani merészelek, akkor ugyanaz (ekkor persze kivételek a 3cm-re ültetett 40+ millást bwm-k, mecikék; ez esetben ők is vigyáznak a döccenésekre)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mephi666
nagyúr
válasz cappa72 #59039 üzenetére
...ha táblázás van és nincs közvetlen munkavégzés az út mellett, akkor tábla +20ra szoktam beállni óra szerint, ami felfelé csal vagy 5öt... 40 helyett 60, 60 helyett 80... hogy ha netán fotóznának, ne legyen olyan fájdalmas... így is szoktak ránk mászni és előzgetni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Hi!King #59037 üzenetére
Ha mindig 55-el mész 50 helyett, akkor szándékosan léped túl a sebességet. Ergo te vagy a hibás. Ilyenkor viszont belecsúszik a 60 is sűrűn. Viszont, ha 50-el jársz és néha belecsúszik az 55, ne büntessenek már meg azért, mert a sárga alá érve a gázra léptél. Arról beszélek, hogy lehetőséget kell adni a szabályok általában való betartására. Ha jársz egy állandó útvonalon, akkor tudod, hogy hol mérhetnek. Idegen helyen meg általában a többi közlekedőhöz alkalmazkodsz.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
perempe
addikt
Bekeményít a rendőrség, autóelkobzással büntetnék a gyorshajtást Ausztriában
Lakott területen 110 km/h-t, autópályán pedig 200 km/h-t meghaladó sebességről van szó.* Brahms: 4. szimfónia *
Új hozzászólás Aktív témák
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- LEGO klub
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- EAFC 24
- Okos Otthon / Smart Home
- Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W