Új hozzászólás Aktív témák
-
dugo_
veterán
válasz Reggie0 #45831 üzenetére
De mire föl büntetett meg téged is?
Júliusban sikeresen belém tolattak a lomisok, miközben egy helyben álltam a pirosnál. Miután kék-sárga senkinél sem volt, meg nem az enyém az autó, inkább rendőrt hívtam. Lepapírozták, körbefényképezték, az ügyesebbik sofőrt megvágták 10ezerre, aztán mindenki ment a dolgára.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Reggie0 #45833 üzenetére
A rendor meg megallapitotta, hogy mogottem jott a masik auto, csak en keresztezodes utan rogton lementem a jobb savba es onnan visszatertem a zarovonalon at.
Ha a jobb sávban mentél, akkor hova tértél vissza? Te végig a jobb sávban mentél nem? Tanúk voltak? Mi alapján elemezte a rendőr a balesetet?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #51097 üzenetére
Oda csak fellövik.... Az űrhajót nem kell vezetnie. Magyarországon jó eséllyel balesetet csinálna, mert kórosan bízik az emberekben nyilván, másképp nem vállalná azt, hogy másokra bízza az életét. Gyalog elütnék a zebrán simán... Nálunk, mint az imént részletezve volt a totyikban, a bizalmatlansági elv a közlekedés alapja...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #51099 üzenetére
Tudod, Irónia viszont egy ország, ahol az irónok élnek... Na ott senkinek sincs vezetői engedélye...
Ja és nem arról volt szó, hogy orvosilag alkalmatlan, hanem azt írtam:
akinek én nem tudnék belekötni az egészségi állapotába, mondván ne kaphasson jogosítványt
Belekötöttem? Bele. Problem solved...[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #51141 üzenetére
Nem én hoztam ítéletet egy korosztályról egy megélt közlekedési szituáció alapján, egyszerűen nem érted, mire akartam célozni az általam (magamtól) idézett mondattal.
Konkrétan, ha visszaolvastál egy közlekedési szituáció alapján már az "orvos adott pálinkáért alkalmasságit", sőt "rengeteg ilyen van", gyakorlatilag általánosnak tekinti a fórumtárs.
Egyébként nincs tökéletes egészségű ember, biztosan van olyan vizsgálat a világon, amit még a NASA sem végeztet el.
Egyébként most pont azt veted a szememre amit te csináltál, azaz a szavakba kötsz bele, a mögöttes jelentést figyelembe nem véve.
Erre reagáltam, csak neked úgy jó vitázni, hogy ha akarod vemhes, ha akarod, nem, azonban felesleges így, úgyhogy hagyjuk ezt annyiban szvsz. vagy folytassuk privátban, ha fontos.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
BigBear
senior tag
válasz Reggie0 #51142 üzenetére
Butaságot ne beszéljünk. Az alkohol hatására a reakcióidő nagyságrenddel lesz rosszabb, valamint a veszélyérzékelés, észlelés képessége csökken. Soha nem fogod ugyanannyi idő ill. ugyanolyan módon végrehajtani a baleset elkerülésére irányuló folyamatot alkohollal a szervezetedben, mint nélküle. Szóval de igen. Közvetlenül okolható az alkoholos befolyásoltság alatt álló személy adott baleset kialakulásáért.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #51151 üzenetére
te azt akarod elhinteni, hogy igazabol senki se
Nem ezt írtam és nem is ezt gondoltam, csak rá akartam világítani, hogy a vezetéshez való alkalmasság nem korfüggő.
Ez a "kalapos úr" bizonyára alkalmatlan például. Valószínű, hogy nem a vérnyomásával van baj, nem is a reflexeivel, de komoly bajok lehetnek fejben. Sőt neki több pénze volt szvsz. esetlegesen lefizetni egy orvost is...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
BigBear
senior tag
válasz Reggie0 #51200 üzenetére
Hát persze. Beszélgess el erről egy biológussal / orvossal kicsit, mielőtt kiderül, hogy egyeseknek még rövidül is a reakcióideje némi pia után.
Ez olyan, mintha kijelentenéd, hogy aki rendszeresen iszik, az immunis lesz az alkoholra, de folytathatnánk a különböző kábítószer jellegű holmikkal is. -
BigBear
senior tag
válasz Reggie0 #51230 üzenetére
Biztos vagy benne?
Gondold át kicsit amit leírtál...
Egy valami stimmel. Az alkohol a tápcsatornában nem alakul át, változatlanul kezd felszívódni. Már a gyomorban, majd a vékonybélben, amivel bekerül a véráramba. A vérből a máj kezdi lebontani, de ugye tudjuk, egyrészt a vérárammal eljut mindenhova (nem irány a máj azonnal), másrészt a máj lebontó képessége igencsak véges, a lebomlás sem azonnali.
A végbélkúp sem a máj miatt használatos. Hanem azért, mert a szájon át bevett gyógyszer először végigutazik a nyelőcsövön, majd a gyomorba kerül, ahol lassan elkezd lebomlani / felszívódni, ami majd a bélrendszerben folytatódik. A végbélen keresztül a felszívódás az erekkel teli vékony bélfalon keresztül történik, ami sokkal gyorsabb.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Reggie0 #51230 üzenetére
Ebből hogy következik az, hogy aki hétvégente iszik, arra nem hat 3dl sör? Bár a véralkoholszint is kérdéses hogy jött ki, ha például ezt elolvasom és a kalkulátort használom: [link]
Én ha csak magamból indulok ki, esténként el szoktam kortyolgatni egy sört. Van, hogy minden nap a héten, van hogy hetekig nem. De ha elkortyolok 3dl sört, érzem a "fejemen" a hatását.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #51282 üzenetére
Hát ugyanez elmondható némely ember vitakészségéről is. Biztosan a kor lehet az oka, hogy nem javul. A tényként közölt vélemény nekem nem számít érvnek.
Amúgy eleve nem erről volt szó.
Arról volt szó, hogy a KRESZ szabályait betartani képes és akaró vezető okozhat-e balesetet, csak a reakcióideje növekedése okán. Nyilván extrém betegségeket kivéve nem. Nézd meg az előbbiekben tárgyalt videókat. Egyik sem a reakcióidőn múlott, hanem a szabályok be nem tartásából következett be. A kamionosnak volt jó a reakcióideje, az viszont pont nem a reflexeken múlott, hanem a szituáció időbeli felismerésén. "Nézd már, az a barom bele fog csattanni hátulról" gondolhatta magában. !
Nekem konkrétan volt olyan baleset elkerülésem, ami abból adódott, hogy egyszerre ketten jöttek szembe a kétsávos úton, nem a reakcióidő gyorsaságával védtem ki, hanem azzal, hogy nem estem pánikba, mert akkor már tizenéve vezettem, hanem kihúzódva teljesen jobbra, elfértem még a teljes útszélességen.
De nyugodtan élj tovább abban a hitben, hogy a közlekedés balesetmentessége a reflexeken múlik.
Kicsit offként Dombi se tudott attól jobban focizni, hogy gyors volt, az aranycsapat technikája viszont saját elbeszélésük szerint alapvetően a rengeteg gyakorláson alapult. Azaz, az, hogy milyen gyorsan vagy képes adott szituációban reagálni, sokkal inkább múlik a gyakorláson, mint az alapvető reflexeken. A közlekedés nem autóverseny, a Formula 1-ben többet számít a reflex, mint a gyakorlat, viszont más autóversenyeken ez már nem feltétlenül igaz, a rallyban például sokkal magasabb az átlagéletkor, mert ott többet számít a gyakorlat, a véleményem szerint, amit (veled ellentétben) nem tényként közlök...[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
tyielow
aktív tag
válasz Reggie0 #51365 üzenetére
ne is mondd!!! október óta új céges járgánnyal járok, ebben már van adaptív tempomat. kényelmes, hasznos dolog, így használom. a követési távolságot több fokozatban lehet állítani. én a legkisebb / legszűkösebben használom általában, de még így is folyamat az van, amit írsz. az előttem lévő nem érzi úgy, hogy ki kellene sorolni (ez a ritkább), de leginkább a mögöttem lévő "nagyonsietek" figura hiszi azt, hogy én igazából nem is akarok menni, mert nem túrom le az előttem lévő seggét... vicc!
YouTube: toty1ka
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #51373 üzenetére
egyszer mi lajosmizsén láttunk kengurut, de az valami törpejószág volt: ex anyja élettársával szülinapot ünnepeltünk jim beam társaságában este, rendesen be is martunk... másnap reggel indult melózni, majd visszafordult, hogy "menjek már vele, mert kengurut látott és nem tudja, hogy ez még a whisky hatása-e" tettünk egy kört és láttuk, hogy egy ház mellett ugrál a kenguru, majd bebújik a 2.5méteres fakapu alatt kikapart lukon
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
válasz Reggie0 #51428 üzenetére
A közigazgatási bírsággal súlytott szabályszegésekért járnak a legtöbb büntetőpontok. Büntetőpontot csak a szabályszegő kaphat. Ha nem állapítható meg a szabályszegő, akkor csak a bírságot szabják ki, pontot nem adnak, mivel nincs kinek pontot adni.
Amit írtál , Mondjuk kozig birsagert nem adnak buntetopontot., az nem fedi a valóságot.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Reggie0 #51431 üzenetére
Valószínűtlennek tartom, hogy lenne bármi rálátásod a közigazgatási bírsággal súlytott szabályszegések lefolyásáról, hány esetben tudják felderíteni a vezetőt és hány esetben nem.
Mindenesetre pontot adnak a szabályszegőnek.
Ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogy a bankrablókat nem büntetik. Hát ha nem fogják el biztos nem. Ha elfogják akkor igen. Tehát az a megállapítás helytelen.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #51437 üzenetére
A jogszabaly a tenyeket nem tamasztja ala, hanem jogforrast biztosit.
Ezt most csak én nem értem?
A témához. Nagyon sok esetben eleve megvan az elkövető a közigazgatási bírsággal sújtott szabálysértéseknél. A különbség nemcsak az, hogy a tulajdonosra kiszabható a bírság, hanem az is, hogy meghatározott a mértéke.
Attól, hogy valaki például balesetet szenved akár vétlenként, a közigazgatási bírság még bejöhet. Ad abszurdum például szembe jönnek osztott pályás úton, de túllépi a sebességet az illető a közigazgatási bírsággal büntetendő mértékben.
Ilyenkor tudtommal simán megkaphatja a bírságot és a pontokat is.
Ezen kívül van több közigazgatási bírsággal sújtandó szabálysértés, amikor simán megvan az elkövető, csak ezek nem annyira emlegetettek:
Vasúti átjárón áthaladás szabályainak megsértése
8 pont
Az autópálya leállósávján történő haladás
6 pont
A behajtás tilalmára vonatkozó szabályok megszegése
4 pont
A kötelező haladási irányra vonatkozó szabályok megszegése
4 pont
Ittas vezetés
4, 6 illetve 8 pont
A forgalomirányító fényjelző készülék előtti megállási kötelezettség megszegése
8 pont
Biztonsági öv használata nélküli közlekedés
3, illetve 5 pont
Engedély nélkül személygépkocsival végzett közúti közlekedési szolgáltatás
9 pont
Engedély nélküli vezetés
5 pont
[Forrás][ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #51442 üzenetére
Nyelvi problémákat érzek. A történéseket nem lehet meghatározni utólag, csak megítélni legföljebb. A történés az ami történt. Hazudni lehet róla, leírni lehet másképp, de attól a történés objektív marad. Ha nem így lenne nyilván könnyen feltámaszthatnánk a halottakat is, csak azt kellene vallanunk, hogy nem történt meg a halál...
Ha nincs rendor aki odamegy, akkor nem tortenik meg, hiaba irja a jogszabaly, igy teny sem lesz belole.
A való életben nem működik a Schrödinger macskája elv. Igazából az előbbi analógiát folytatva, meghal valaki, de soha nem kerül elő a holtteste. Az általad leírt módon mindig élő maradna az illető, mert nem bizonyosodtunk meg a haláláról. Holott nyilvánvalóan nem élhetnek az eltűnt emberek örökké.
Azok a szabálysértések, amik büntetés nélkül maradnak még ugyanúgy megtörténnek. Ezek egy részét hívják úgy, hogy "felderítetlen ismeretlen tettes által elkövetett" hiszen még mindig folytatva a képtelenséget, ha megölnek valakit, megtalálják a holttestét összekötözött kezénél fogva fellógatva, élve megnyúzva, még lehetséges lenne az öngyilkosság, vagy baleset is?gen nagyon sok esetben megvan a vezeto, de a gyorshajtasi esetek pont nem ilyenek(erre reagaltam az elso kommentben).
Lauda nem gyorshajtásról beszélt és nem általában.
Azt mondta, hogy A közigazgatási bírsággal súlytott szabályszegésekért járnak a legtöbb büntetőpontok. Büntetőpontot csak a szabályszegő kaphat. Ha nem állapítható meg a szabályszegő, akkor csak a bírságot szabják ki, pontot nem adnak, mivel nincs kinek pontot adni.
Ez egyáltalán nem mond ellent annak amit az imént idéztem Tőled.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #51461 üzenetére
Pontosabban kell fogalmaznod, ha pontos választ vársz.
Ha azt mondom, hogy a közigazgatási bírsággal jutalmazandó gyorshajtásért több büntetőpont jár, mint az enyhébb gyorshajtásért, az teljesen igaz.
Az, hogy hányan kapnak ilyet indifferens a kérdésben.
Mondhatom például azt is, hogy ha 50 helyett hatvannal mész, nem büntetnek meg és nem kapsz büntetőpontot. Általában ez is igaz, de nem jelenti azt, hogy nem jár büntetőpont....
Ez olyan, mint az "Engedély nélküli vezetés". Gyakorlatilag igen ritkán kell számítanod arra, ha szabályosan vezetsz, hogy megállítanak és elkérik a vezetői engedélyed. Sőt engem az utóbbi öt évben sem állítottak meg így. Ha "szondázás" van és negatív, szóba sem kerül a vezetői engedély, mégsem mondhatjuk azt, hogy csak ittas embernek kell jogosítvány, vagy a szabálytalankodónak. Mindenki ismerhet embereket, akik úgy vezetnek, hogy nincs jogosítványuk. Legtöbbször nem is tudják róluk, mert évek óta vezetnek. Extrém példa.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz Reggie0 #51538 üzenetére
Persze, csak nyitott szemmel, és jó ésszel kell előzni.
Elég sok autósnak tetmészetes, hogy ha XY a sebsségkorlát, akkor XY+10/20 km-rel megy.
Én általában betartom, pl. ha 50-es a szakasz, akkor annyival is megyek (talán +/- 2km/h-val), és 9 autósból tuti, hogy 9 ember megelőz, a 10-ik ha nem azonnal, de 2-3 km után tuti az is megelőz...<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
-
dh66e
veterán
válasz Reggie0 #51579 üzenetére
Ne felejtsd amikor azt HÉV átjárót csinálták még nagyon más volt a forgalom.Fejlesztések meg nincsenek évtizedek óta.Békásmegyeren adtak egy pofont a szarnak egy sávhosszítással,de szinte semmi nem változott csúcsban ugyanúgy áll az egész mint szeg a fában.
Sajnos azon a vonalon katasztrófa az átkelés mindenhol.Csillaghegy és Békásmegyer a legpocsékabb,de Budakalászon is iszonyat van.Sajnos ez az Észak-Budai régió közlekedési rákfenéje. -
félisten
válasz Reggie0 #51585 üzenetére
A kettő között nincs összefüggés. Aki közlekedik, az számoljon az ilyesmivel. Aki ismeri a szakaszt meg főleg. Mindentől függetlenül, akinek nincs türelme a közlekedésben várható helyzetekhez, annak nem szabadna önállóan közlekedni. Gyalog sem. Gyakran emiatt halnak/sérülnek meg a gyalogosok is, mert bár látta, hogy jön az a valami, de a még átférek előtte gondolat miatt mégis úgy döntött, hogy kifut eléje. Hogy elérje a buszt, vagy csak épp mert siet. Ilyen lényegtelen dolgok miatt történnek a balesetek javarészt. A biztonságnál soha semmi nem lehet előbbrevaló. Ezt kellene mindenkinek fejben tartani.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #51637 üzenetére
kéne rá valami bónusz adó, ami enyhén hatványozódva növekedik a család autóinak számától függően és ebből a bevételt felhasználni parkolók/parkolóházak kialakítására (habár sok ember inkább parkolna zöldterületre, minthogy 200m-t kelljen sétálni a parkolóig... itt ez a menő)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT 21,5 iMac 2013 Late i5, 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen