Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31545 üzenetére
Csak egy kérdés: gyereked van?
Aztán a többi: tudod, mi a különbség, ha 30-cal vagy ha 50-nel ütnek el? Elárulom: az életben maradás.
Aztán még egy: 1500 fős faluban aluljáró? Felüljáró? Elkerülő út? Ne vicceljünk már.Az autóst felelőssé tenni? Mikor a 40-es tábla mellett 60-70-nel mennek el úgy, hogy egy csapat gyerek vár átkelésre a zebránál(!)? És ha intek neki, hogy talán meg kellene állni, akkor vagy nem érti, mi bajom, vagy még neki áll feljebb? Szóval maradjunk annyiban, hogy ez egy nagyon jó szabály lesz, főleg fix traffipax-szal kombinálva.
Ui.: nekem még sosem volt sajáthibás balesetem és pályán 150-re állítom a tempomatot. A németeknél meg 200-ra. De ennek mi köze bármihez is?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz bitpork #31542 üzenetére
Arra tokeletes lesz, hogy ujabb traffipaxozo helyek fognak letesulni.
Khelben Mikor a 40-es tábla mellett 60-70-nel mennek el úgy, hogy egy csapat gyerek vár átkelésre a zebránál(!)? És ha intek neki, hogy talán meg kellene állni, akkor vagy nem érti, mi bajom, vagy még neki áll feljebb?
az ilyen autos ezentul is ugyan ugy fog menni. Az ilyeneken ez nem fog valtoztatni.
[ Szerkesztve ]
-
bobsys
addikt
válasz bitpork #31542 üzenetére
Mashol meg konkretan meg kell alnod a busz mogott es nem elozheted meg/kerulheted ki. En meg mindig annak latnam az ertelmet eme szabaly mellett, hogy lennenek ezek az iskolaovezetek de a sebesseg korlatozas csak abban az idoben lenne ervenyes amikor tenyleg gyerekek is lehetnek a kornyeken, mert vasarnap delutan sok ertelme nincs a korlatozasnak.
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #31550 üzenetére
Pedig kell az ellenőrzés. A híresen jó Németországban is azért olyan a morál amilyen, mert nem csak, hogy kemény szabályok vannak, hanem mindenki számít is rá, hogy ha megszegi, akkor nagy valószínűséggel elkapják érte a grabancát, és fizetni kell, mint a katonatiszt.
Általános kriminalisztikai szabály, hogy nem a büntetés mértéke az elrettentő, hanem a lebukás valószínűsége.
Aztán persze, ha már meghonosodott az elv, hogy a szabályokat be kell tartani, akkor lehet valamelyest lazítani, de tudjuk, hogy ettől milyen messze vagyunk.
Az ideális persze a korrekt betartható szabályok és a szigorú betartatás kombinációja lenne.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #31552 üzenetére
Nem, ez a te (jogos) elvárásod, nem ez a lényeg. Elhiszem, hogy neked ez is elég lenne, de te vagy az ezerből egy. Aki meg szabályoz, annak pont a többi 999-cel van leginkább dolga, aki leszarja, mert az ő két méteres körzetében hatályát veszti a kresz.
Sok a barom, és valamit tenni kell.
Feltételezem, hogy nem nyerőgépnek fogják használni ezeket a zónákat. Kénytelen vagyok, különben nincs miről beszélni. Ha nyerőgépezni akarnak, akkor eddig is találtak rá bőven helyet, ettől most tekintsünk el, mert különben az egész vita értelmét veszti. Ez most közlekedésszabályozási elvekről szól.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31550 üzenetére
"minden nagyobb (50000 fő +) városban kötelezővé tenném"
Miért pont városban, ahol jellemzően betartják az 50-60-at, mert amúgy sem tud gyorsabban menni a forgalom miatt. És miért nem falun, ahol az átvezető főúton mindenki 70 körül megy, mert minek lassítani, úgyis vége lesz hamar a falunak és lehet nyomni tovább.
Én nem veszem vegzálásnak, ha betartatják velem a szabályokat. És azzal sem értek egyet, hogy aki eddig úgy ment, az továbbra is úgy fog menni. Elég megnézni az objektív felelősség bevezetését: harmadára esett vissza a halálos balesetek száma. Pedig annyival nem büntetnek több embert, csak sokaknak elvették a kedvét a száguldástól. Ezzel az új szabállyal majd még párnak elveszik a kedvét.
-
félisten
válasz bitpork #31627 üzenetére
Egy szabalytalan esetre epitetted elobb a mondandod. Mi van ha 1 km/h a seb kulonbseg es elozok? Az elottem haladonak kell fekezni, gazt elvenni? A helyzet az, hogy ilyen esetben nem elozhetsz. Amugy a kerdesedre igen a valasz. Neked kell elvenni a gazt, mert ha elkezdett elozni, azt elo kell segitened fuggetlenul annak szabalytalansagatol.
-
qdak
addikt
válasz bitpork #31630 üzenetére
pedig sajna be kene lasitanod akarmilyen idiota is meg szabaalytalan,
en el szoktam engedni, aztan alt utol is erem oket, mert menni mar nem tud ...
en ugy vok jobb messze lenni ilyenektol.(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
biga
senior tag
válasz bitpork #31667 üzenetére
Halál komolyan egy autósréteg divatjával (még ha csak példa is) magyarázod, hogy óriási a ráhagyás?
Nem az a baj a ráhagyással, hogy van, hisz műszakilag szükségszerű (mindenütt van, itt emlékeim szerint 10-12% körül van, attól is függően, hogy hol van), hanem az, hogy ez elég magas és szinte hírdeti mindenki, hogy "mehet ennyivel", hisz csak e felett mérnek. Nem egy embertől hallottám már, hogy ő nem hajt szabálytalanul, hisz sosem megy 63-65 km/h felett, az alatt meg nem mérnek. (Khelben is ezt írta lényegében ) Mi ez, ha nem burkolt legalizálás?
De itt egyébként nem ez volt a felvetés (csak elkanyarodtunk erre), hanem az, hogy mitől lenne az pénzbeszedés, hogy ezentúl az eu-n belül sehol nem úszható meg azzal egy szabálysértés, hogy nem helyi a rendsámod.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz bitpork #31671 üzenetére
Nem vagyok ugyan teljesen biztos benne, de szerintem tiltja, hisz ilyen mértékű módosítás már jó eséllyel átalakításnak minősül (eltér a gyári specifikációtól, ezzel pedig - a sebességmérésen kívül - még jó pár egyéb hatása lehet a futóművön). Erre találták ki a váltóméretet.
Megjegyzem, ha ez az átalakítás valamilyen érthetetlen okból mégis kikerülne ebből a körből, akkor sem látom semmi okát, miért kellene tolerálni e miatt, hogy nem pontos az órája. Az legyen már az ő problémája! Senkit nem kényszerítenek arra, hogy ezt tegye, ha meg elkezdte, csinálja végig és alakítsa hozá az összes kapcsolódó elemet (majd engedélyeztesse)
Khelben: a toleranciának elsősorban műszaki okai vannak (egyszerűen nem lehet garantálni ekkora pontosságot az autóknál se). Mint mondtam, szerintem nem is ezzel van a gond, hanem a mértékével, de főleg azzal a szemlélettel, ami e miatt kialakult. Az emberek jó része egyserűen ezt veszi engedélyezett sebességhatárnak.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31673 üzenetére
Parancsolj:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről - 36. § (2) A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak.
-
biga
senior tag
válasz bitpork #31696 üzenetére
Nincs gyereked, ugye? A világ legjobb nevelője lehetsz, ennek ellenére néha előfordulnak "balesetek", mikor a mondjok pár éves gyereked (vagy több) épp játékos kedvében van, te meg mindegy miért pont nem tudsz mindenre figyelni. És ilyen hibát elég egyszer elkövetni (pedig naponta többször is előfordulhat akár), és ha más, a helyzetet menteni igyekvő törekvés nincs, jöhet a sírás-rívás.
Nincs egyébként - még - nagy kultúrája Mo-on az iskolabuszoknak (mert nem jellemző). De ahol sok van, ott ez úgy néz ki, hogy az iskolabuszt (gyerekeket szállító buszt) messziről felismered pl a tábláról a hátán, vagy a színéről stb, és ott eleve az a felállás, hogy a közelében igenis neked, a felnőtt, vezetni tudónak kell tudnod, hogy ott a gyereknek feltétlen elsőbbsége van!
Persze forgalmasabb helyeken ilyenkor van külön segítő is, aki ha kell a forgalmat is leállítja, míg a gyerekek le és felállnak. Na ilyen otthon nincs. Ehhez képest nem tűnik nagy dolognak a törekvés, hogy legalább lelassítsák az otthoni autósokat.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31703 üzenetére
Az hogy van-e gyereken, nem értem hogy kerül ide?!
Majd ha lesz, megérted.
(#31708) Lauda: rosszul másolta be a linket, bárkivel előfordulhat. Május 1-től hatályba lépett a KRESZ módosítása, gyerekeket szállító buszt olyan úttesten, amely párhuzamos közlekedésre nem alkalmas, tilos kikerülni.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #31751 üzenetére
De ismert, csak épp úgy hogy tiltott
Lásd a másolt bejegyzésem "helyismeret nélkül is felismerhető" részeDe a kölcsönös bizalom elvét sem lehet alkalmazni modjuk egy külföldi rendszámú autóval szemben
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #31762 üzenetére
22 evig laktam szegeden, en is ismerem
( majdnem itt vagtak meg forgalombol, csak en a tejivo felol jottem balra az alabardos fele fordulva, es ott az arkados resz felett kb 5meteren kirakott 20-as tablat nem vettem eszre, csak az oktato orult tekintetet)A forgalommal parhuzamos tabla semmikepp nem jol lathato szerintem
Itt az emberi tenyezo igy nez ki: nicsak, parkolo, alljunk meg.
Utana harasztiban laktunk 8 evet ahol hasonlo szitu miatt volt allando buntetes, aztan leszereltek a tablat
Egy oszlopon fentrol lefele
Mindket iranybol behajtani tilos szerda szombat 0-13 ora kozt
Alatta 20km
Alatta megallni tilos
Alatta fizeto parkoloSzerintetek hogy kell ertelmezni?
Eleve ugye torv szerint nem lehet 4 tabla egy oszlopon, foleg nem ellentmondoMert ez hanyfelekeppen ertelmezheto?
Amikor behajtani tilos a piac miatt, akor volt megallni tilos es 20km es fizetos
Piac nelkul meg szabad allni es ingyenes
De amikor este kijott a szerv merni, akkor dobaltak a 100.000 csekkeket mondvan kint a 20-as tabla, ami a logikanak ellentmondEz igenis szandekosan buntetesi csapda miatt lett igy kihelyezve
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31823 üzenetére
Megint figyelmen kívül hagysz valamit...
1. § A rendelet Magyarország területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
Vagyis a parkolóban is érvényes a KRESZ.
(#31822) MaciG : szerintem továbbra sem a résnyire lehúzott ablak volt a probléma, hanem a bezáratlan ajtó. Ha nincs bezárva az ajtó, akkor hiába húzod be a kéziféket, nem akadályozod meg a bejutást, tehát ki is engedheti bárki a kézifékedet. És nem kabrióról volt szó, hanem rendes tetős autóról. Attól, hogy egy kabrióban nem lehet lezárni az utasteret, attól még a tetős autóban le kell. De a kabrióban is minimum be kell zárni az ajtót.
[ Szerkesztve ]
-
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31831 üzenetére
Ha személyi sérülés nem történik, akkor MINDENHOL csak a felek kérésére helyszínelnek. A táblákat, a jobbkezet sem a magánút tulaja határozza meg kénye-kedvére, hanem beadja engedélyezésre a közlekedési hatósághoz, és az mondja meg, hogy miként lehet a forgalmat szervezni.
Még egyszer: a kresz a magyar közutakon és a közforgalom elől el nem zárt magánutakon (pl. tesco parkoló) érvényes. -
-
Avicularia
veterán
válasz bitpork #31908 üzenetére
Elég rég lehet ezt hallani, de valahogy sose sikerült az erős autós lobbit legyűrnie a politikusoknak. Mondjuk nem követem a témát, van valami konkrétum, hogy eltörlik a sebességkorlát nélküli haladást?
Ez olyan unikum mint itt svédben lehet vezetés közben kézben tartott telefonnal beszélni. Ha jól tudom nincs másik európai ország ahol ez megengedett lenne. Nem is értem hogy hozták ezt össze, mert itt minden tilos és csak 110-el lehet menni a pályákon. -
Avicularia
veterán
válasz bitpork #31922 üzenetére
Fogalmad nincs mi történt. El akart ütni, utánamentem, mikor megállt a háza előtt és kiszálltam rám támadt egy vascsővel és a kezemre ütött vele. Na ezután törtem el az orrát, a hülye meg feljelentett. Ö volt a másodrendű vádlott súlyos testi sértés kísérletével,mert nem tört el a kezem, szóval nem sértett volt az ember.
Persze anyagilag nem érte meg, elég sokat fizettem az ügyvédnek meg pénzbüntetést, de legközelebb 2x is meggondolja a rohadék mit csinál.[ Szerkesztve ]
-
Avicularia
veterán
válasz bitpork #31927 üzenetére
Én voltam az elsőrendű, a faszi meg a másodrendű. Azt hitte ő nem csinált semmit, csak miután én is feljelentettem, az ügyész úgy döntött, hogy nem sértett lesz a büntetőügyben hanem szintén vádlott.
Gondolom a kamionos nem szántszándékkal szorított le.. Ha mégis én biztos nem hagytam volna annyiban, de hát nem vagyunk egyformák. -
RohamDroid
aktív tag
válasz bitpork #31930 üzenetére
rám ma egy déli országfekvésű úriember (kamionsáffőr) húzta a kocsimra a kormányt az m0-on. Előzött a buzija kamionnal pedig én a megengedett 80al közlekedtem. Mellém jött és amikor már a platója felénél voltam nemes egyszerűséggel ő visszajött a külsőbe mert az őt követő ml merkádesz sáffőrje ugyancsak szeret jól közlekedni és tolta le őt hang és fényjelzést indtíva a kamionosnak. Na a követketkező kihajtó után megelőztem megállítottam a delikvenst mire kiszállt és ordított hála istennek tudott emberi nyelven,és megmagyaráztam neki a helyzetet erre ő annyit mondott hogy nem kéne már ilyen régi szar (skoda felicia 1999-es..) kocsival mennem és akkor talán tudnék gyorsabban menni az m0áson.
[ Szerkesztve ]
Üdv.: Csaba
-
-v-
addikt
válasz bitpork #31953 üzenetére
Szerintem meg marha egyszerű, úgy kéne vezetni mindenkinek, hogy tudja mi zajlik körülötte, és fel is tudja mérni az elkövetkezendő percben kb. mi fog történni a látottak alapján, vagy mi az ami még történhet..
Nem jön senki egyenes út, miért ne gyorsíthatna az előzött, majd elmegy szép lassan a másik.. ha nagyon nem akkor nyilván leszáll a gázról az ember.. olyan is sok van, előtted vagy mögötted vagy szembejövő elméri az előzést, nyomsz egy kis féket vagy egy kövéret, hogy segíts neki, jobban beférjen.. azt bírom, arra mindenkinek van esze, hogy a dudát meg reflektort rányomja, ha valamit ő már felháborítónak talál, de azért a sebességén egy minimálisat nem korrigálna, hogy segítsen a másiknak, és gördülékenyen menjen a forgalom.. lásd sárgalámpán megyünk már át mindketten, nem ám picit odalépne hogy átférjek még én is mögötte, megy 45-tel ugyanúgy.. nem azt mondom ez a szabályos, de mindenki belecsúszik néha a sárgába stb. stb., de mondjuk ha látom, hogy jönnek mögöttem, akkor annak megfelelően reagálok..detto ugyanez zebra, senki nem jön mögöttünk kilométerekre, üres az út, de azért az előttem lévőnek nagyon fontos satut nyomnia hogy átengedje a gyalogost.. talán ha lenne róla fingja, hogy mi van vagy mi nincs mögötte, akkor rájönne kb. 0.3 mp-el kéne többet várnia a gyalogosnak ha nem satuzik.. állítom a forgalomban közlekedők megdöbbentően nagy százalékának nincs róla fogalma mi zajlik mellette mögötte stb. Arról már aztán nem is beszélek, hogy deffenzíven mennyire tud az ilyen vezetni, ha azt se tudja épp most mi van, nem hogy mi lesz.
Ezzel van szerintem az igazán nagy baj, nem a gyorshajtással meg a hasonló közhelyekkel.. -
Möhe
addikt
válasz bitpork #31964 üzenetére
Én pont nem ebbe a rétegbe tartozom. A kamion mögött útálok menni, hiába megy 90-et ami valójában csak 80,mert egy kisebb emelkedőn már visszaesik 60 körülire,ha éppen tele van és nem az izmos fajtából van a traktor.A kanyargós úton szintén, és nem vagyok türelmes fajta,viszont halni sem szeretnék útközben. Ésszel megelőzöm az első alkalommal ahol lehet, azt is aki egyenes sík úton sem megy 80-nál többel,mert később ő is belassul.
Viszont ha már kényelmesen poroszkál valaki egy nyerges után az legalább hagyjon ki egy helyet hogy bárki beférjen a kamion és saját maga közé,ha mégis megelőzné őket valaki.Amúgy nem tudom megérteni azt aki 0 követési távolságra van az előzendő kocsi,netán kamion mögött személykocsival,mert így nem is lát semmit az útból és a szembeforgalomból szintén. Az ilyentől mindig lemaradok,mert hátha épp telibekapja és a törmelék engem is visz magával. A rugalmasságról nem is beszélve, sokkal rosszabbul lehet így előzni ,mintha nekilódulva lendületből menne el a másik mellett (már ha teheti)