Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
senior tag
válasz dragonfx #491 üzenetére
LOL. 3-as BMV, meg prémiumautó! N1, nem kell ehhez 14 év. A 3-as BMV új korában sem volt prémiumautó sosem. Na ja. Minden BMW prémium mi? Pl [link] vagy [link] Az autó lényegében mindent elkövetett, hogy a benne ülők belehaljanak egy ütközésbe. Kb a Fiat Seicento -val kapott egy minősítést. Prémiumautó... LOL!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz dragonfx #501 üzenetére
Na ja. Mind ilyen szar volt, mi? :
[link][link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
Rendesen keresgélni kell, ha hasonlóan szar törésteszttel rendelkező autót kell találnom abbol a korból. Ember! Az a kocsi már akkor is az egyik legolcsóbb BMW volt. Nem rossz autó, de semmi más, mint egy középkategóriás (néhol csak alsóközépként jegyzik) autó kb középszerű képességekkel. Nem baj, ha szereted, az sem ha büszke vagy rá, de azért maradjunk a talajon (méghogy prémium ).
A vezetni tudásodat (illetve annak a topicban való megnyílvánulását) most nem említem. Elég annyi, hogy szvsz az hogy élsz, az leginkább valami csodának köszönhető, bár te szemmel láthatóan mindent megteszel, hogy megöld magadat no meg egy-két ártatlan embrt az utakon.
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Hát pont ez az. Ha már jó autóra nem tellett neki vagy nem volt annyi szakértelme, hogy jó autót vegyen (bár becsülendő és értékelendő, hogy egyáltalán van neki. No meg csoda, hogy még többé-kevésbé ép ), no meg se a vezetéshez, se az autókhoz nem ért, akkor legalább a szájával próbáljon a többiek ''felé'' kerekedni, és legalább szóban überbrutál gyorsuló/sebesség/lassuló/kanyarodó stb tudást felmutatni...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz bolondember #537 üzenetére
Szvsz nem a fél...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz dragonfx #548 üzenetére
Az, hogy valaki nem akar gyorsan menni az nem jelenti azt, hogy nem tud. Hála az égnek az utakon azért többségében normális emberek mennek, csak néha rontja el a közlekedés örömét egy két idióta önjelölt übervezető egy-egy szakadt német ócsakavasban ( ), akik a mámorban, hogy képesek az 50-60 körül haladó járműveket leelőzni (ez ám a teljesítmény! Erre akár egy pörgősebb 50ccm-es kismotor is képes. Vagy egy tuningolt fűnyíró!) észre sem veszik, hogy ők váltak az utak f@szfejeivé...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz dragonfx #551 üzenetére
Figyelj, elmondom lassan, hogy végre hátha belefér abba a csöppnyi agyadba: a l e g t ö b b e m b e r n e m h a z u d i k , h a n e m t é n y l e g i g y e k s z i k b e t a r t a r t a n i a s z a b á l y o k a t . Nos? Felfogtad? Jól jegyezd meg, és ha megint ilyen gondolat merül fel benned, akkor legyen a szemeid előtt. Aztán mormold magad elé 10x:''A legtöbb ember közel nem olyan idióta az utakon, mint én.''
Szerk.: a fórummotor kiszedte a többlet szöközöket a szavak közül. A fenébe. Így dragonfx nem fogja tudni dekódolni a szöveget....
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Nem peet210, ez nem igaz. Nem vagy őszinte. Igenis őszintén vállald fel, ne is tagadd. Fogadjunk, hogy te pl mindig 2-szeres szorzót használsz, ha sebességkorlátozó (haha! Méghogy korlátozó! Na nehogymá' korlátozzon engem valaki ugyebár!!) táblával találkozol. Hiába tagadod, dragonfx kolléga kinyitotta a szememet. Valójában mi mind száguldunk, mint az állat, és szarunk a szabályokra, csak nem vagyunk olyan angyali tiszták, mint ő, hogy ezt bevalljuk! Szóval ragaszkodom hozzá, hogy te is vállald fel önként, hogy te is minden alkalmat megragadsz (hogy a többieket ne is említsem!!!), hogy a szabályokat semmibe vedd!
( )''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz dragonfx #568 üzenetére
Te nem rászolgálsz az előitéletre, hanem előidézed őket. Én pl - bár eddig nem érdekelt - már kezdem előre rühelleni a szakadt BMW-vel járkáló fiatal vagánycsávókat. Ideális negatív reklámja vagy a márkának. No meg elég nyomós érv vagy a jogosítványszerzés ellen...
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Jó ötlet. Végre nőne a rizikó a nótórius gyorshajtóknak. Ha valaki mégis kiszedi a korlátozást könnyű ellenőrizni és 170-nél már foglalhatják is le az autót (a büntetés rendezéséig), mint olyat, ami a közlekedésben nem vehet részt.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Bazsee71 #679 üzenetére
Milyen következményre gondolsz? Egyébként hová nem jut el valaki max 160-al? Ne beszéljetek már, hogy ez valami óriási korlátozás lenne. Szerintem egy ésszerű korlátozás, ami simán alkalmazható és betart(at)ható lenne. Ha rajtam múlna támogatnám...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
-
biga
senior tag
Követendő (bár elég régi) hír: [link]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
No akkor ha te égsz majd épp a kocsidban, és én állok majd melletted kezemben a tűzoltó palackkal, akkor úgy készülj, hogy én is először elkérem tőled az árát., és csak utána kezdelek el oltani. Gratulálok! Dragonfx nem volt elég ennek a topiknak?
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
dragonfx! Revidiállak! Bocsáss meg mindenért, amit neked mondtam. Nem is vagy te olyan rossz. Van nálad nagyobb f@sz is az utakon, aki szerint természetes elmenni egy balesetes, esetleg haldokló ember mellett pusztán azért, mert egyszer feltört a sarka, mert nem vette fel őt senki!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Nem érted? Ez spicliség szerinte. Érts meg, hogy ilyet nem illik. Ha a saját rokonát látná épp, ahogy valaki elüti, akkor se jelentené be, hiszen akkor spicli lenne. No komment. Örülök, hogy már a topicnak 2 idiótája is van...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz dragonfx #792 üzenetére
Te hol élsz? Nem kellene nagyobb autót venned, hogy a mérhetetlen egód és önzésed beleférjen? Te meg a másik idióta haverod, aki szerint ez természetes egyszerűen betegek vagytok. Emberiességem tiltakozik ez ellen, hogy kimondjam, de szinte vágyom rá, hogy a vezetési stílusodból adódó amúgy is törvényszerű balesetednél azok az emberek érjenek oda hozzád, amint épp segítségért könyörögsz kiváló autód roncsai között, akik ismerik ezt a hsz-odat. És bár biztos vagyok benne, hogy végül segítenek neked (mert hála az istennek az emberek nagy része nem olyan féreg, mint ti vagytok), azért remélem először vigyorogva a szemedbe néznek és megkérdezik, hogy na milyen érzés? Szar dolog beledögleni a saját hülyeségedbe. Remélem akkor felnyílik a szemed és rájössz, hogy micsoda egy szar önző senki voltál az utakon...
Megpróbállak innentöl kezdve ignorálni téged, mert hánynom kell az ilyen szarkupacoktól az utakon.
Szerk.: ja, ez a T1 nicknevü szarkupacnak is szól.
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Sajnos nem csak ők ketten. Ha csak ők lennének ez egy vidám, békés és nyugodt ország lenne. Vannak még, de hála az istennek azért a nagyon kis (ellenben annál hangosabb, és látványosabb) kisebbséget képviselnek. A nagy többség azért szerencsére normális.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Felbasztad az agyadat? Mi a fene? Belegázoltam az angyalfinomságú lelkivilágodba? Talán nem volt igazam? Miért? Te minek mondanád pl az ilyen hsz-t, ha nem egoizmusnak?:
''Az hogy nem érdekel az egész. nem az én életem.Főleg ha nem én ütöm el.
Ha én ütöm el akkor alap hogy segítek mert nem akarok rontani a helyzeten főleg ha én vagyok a hibás és ez a hiba az életem többi részét is megfogja alapozni ''
És minek neveznéd az ilyet?:
''nyugodtan de figyelj meg se állj mert én sem állnék meg ha égnél lelasítanék röhögnék és mennék tovább
'' Én egyszerűen szarkupacnak nevezem.
Vagy a kívánságomon basztad fel az agyadat? Miért? Szerinted mit kellet volna kivánnom? Hogy''nem baj, hogy te felőled bárki megdögölhet az út szélén, hiszen nem a te életed, de én és még sok ember töri magát, hogy ilyen esetben minél hamarabb segítsen neked''? És tudod miért teszik? Nem elsősorban azért, mert mellesleg ez a szabály, hanem mert emberek. Veletek ellentétben...
Legyetek büszkék magatokra. Talán egyszer egy nálatok is nagyobb féreg fog rajtatok átgázolni és akkor majd azon baszd fel az agyadat!''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Vesszek meg beidézem:
''nincs jogsim de ez nem változtat azon amiket mondtam.
Kivéve amit bigának mert azon felbasztam az agyamat ''
Ebben a 2 sorban melyik jelenti azt, hogy nem gondoltad komolyan? Az első? Az épp azt mondja, hogy amit mondtál, az úgy van és ezen az sem változtat, hogy nincs jogsid.
Vagy a második sor? Csak azért sem hagyom annyiban. Nézzük meg időrendben:
#766: (idézet) ''megveszem a drága palackot és egy fogyatékosra pazaroljam el?
''
#767: (nem a te hsz-od, válasz az előzőre): ''Igen, mert Ő is ember''
#768: ''de nem ő dolgozott meg a palackért vagyis az áráért''
na erre válaszoltam én:
#771: ''No akkor ha te égsz majd épp a kocsidban, és én állok majd melletted kezemben a tűzoltó palackkal, akkor úgy készülj, hogy én is először elkérem tőled az árát., és csak utána kezdelek el oltani. Gratulálok! Dragonfx nem volt elég ennek a topiknak? ''
Erre a te reakciód:
#772: ''nyugodtan de figyelj meg se állj mert én sem állnék meg ha égnél lelasítanék röhögnék és mennék tovább''
E szerint tehát ebben az egész szösszenetben az én hsz-om volt egyedül, ami bárkinek (ebben az esetben neked) felb@szhatta az agyát.
Részemröl a dolgot befejeztem. Véleményemet tartom, pedig esküszöm egy csomó időt rászántam, hogy megkeressem azt a hsz-t, ami tompítja állításod élét, és ezáltal tisztázhassunk egy félreértést. Én nem találtam. Bocsánatkérésedig minden jelenlévőtöl én ignore-ra tettelek.
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Mondjuk a cikkben az utolsó bekezdés elég nagy hülyeség. Nem tudom, hogy honnan szedte azt a statisztikát, de úgy blődség ahogy van. Méghogy a balesetek 60%-át a motorosok okozzák. Hogyne. A globális felmelegedésért is ők okolhatók hamarosan...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Mert összesen nem vesz részt a balesetek 6a%-ban motoros pl. De ha úgy értené, hogy a motoros balesetekben az okozók 60%-a motoros, akkor is hülyeség, mert a leggyakoribb baleseti ok motorosoknál az eléhajtás (elsőbbségadás elmulasztása), bár ezek gyakran kapcsolódnak gyorshajtással:
[link] [link]
Ez ugyan nem magyar, de alig tér el az itthoni statisztika ettől: [link]
Itt egy haza. Érdemes megnézni az utolsó ábrát, ahol az okozók közötti összehasonlítás van: [link]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz dragonfx #900 üzenetére
Nem, te hidd el, hogy az nem kivétel, hanem az a természetes. Lakóhelyemhez vezető úton van egy hosszú egyenes után egy erős kanyar. Szinte havonta van ott egy baleset sima kisodródástol (ami ugyebár biztosan a sebesség betartása miatt következik be, pedig jóval előtte már van egy korlátozó tábla, dehát az szerinted csak ajánlás) a halálos kimenetelüekig (bár az szerencsére ritka). Minden alkalommal sorra állnak le a kocsik, hogy azonnal segítsenek a bajba jutottnak. Ne magadból induljál ki, a legtöbb emberbe szorult segítőkészség.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz [HUN]Zolee #902 üzenetére
Én mást állítottam volna? Próbáltam érzékeltetni, hogy a 60% az köszönőviszonyban sincs a valós adatokkal.Itt is egy cikk hasonló témában: [link] Összesen a motorosok által okozott balesetek száma nem nőtt 60%-al! (56%-al nőtt a cikk szerint 2001-töl 2006-ig).
De az első linken a kördiagramon elég jól látszik, hogy a motorkerékpár milyen arányban veszi ki a részét a balesetekben (bár ott az összes baleset van, nem a halálosak). Megjegyezném ehhez, hogy - bár a média is gyakran összemossa őket - a segédmotorosoknak nem sok köze van a motorkerékpárokhoz, max annyi, mint a személyautóknak a buszokhoz.
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
-
biga
senior tag
Elvben úgy van a motoros jogsi, de csak 21 éves korig, 21 éves kor felett már egyböl lehet ''A'' jogsit szerezni. Ezt akarják szigorítani most. De a gond nem is annyira a jogsival van, hanem itt is csak az emberekkel. Megkapja a jogsit mondjuk 20 órányi (jó esetben) gyakorlás után, és máris megy venni egy 1000-es GSX-R-t, mert a haverok előtt fell kell vágni. Aztán persze ebböl lesznek az önjelölt kamikaze-k, lásd videós barátunkat ugyebár. Pedig egyszerű lenne a dolog, nem kellene, csak mondjuk max 4-500-as motorral kezdeni, és pár szezont azzal menni. Aztán jöhetnek a kicsit nagyobbak pár szezonra és így tovább. (Mondjuk ez némely embernél kocsira is beválna...)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Én sem tartom annak, de mint mondtam 21 éves kor előtt úgy van, ahogy te mondod már most is. Sorrend: kb 125-ös motorokig ''A1'', 35kW-ig:''Akorl'', a felett ''A'' A rendszer jó lenne, csak nem kellene (vagy magasabb) korhatár, ami felett már egyböl lehet ''A''-ra menni. Mindenkinek (a 30-40 évesnek is!) kötelező kellene, hogy legyen a lépcsős jogsi (vagy minimum az ''Akorl''-al kezdve)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz DeadMeat #987 üzenetére
Pont a kétütemü az, ami azonos körülmények között megbízhatóbb szerkezet, mint a négyütemüek. Már a jóval egyszerűbb felépítésük miatt is. No meg általánosságban elmondható, hogy pörgősebbek és valamivel hatékonyabbak is a négyütemünél. Jó lenne az, ha nem lenne az a fránya keverékolajzás. Mondjuk az viszont érdekes, hogy pl a dízeleknél miért olyan ritka még mindig (Pl a Daihatsunak volt egy 88 lovas 1200-es kétütemü dízelje, de azért személykocsiba ritkán kerül). Pedig ott kézenfekvőbb megoldás lenne. És hatékonyabb. Vagy ha nem elég, még ott van a wankel, vagy esetleg az überhatékony Stirling-motor
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Valójában nem. Megoldható lenne az is, csak akkor már nem gazdaságos. Legalább is benzinnél nem. Azért mondtam a két ütemü dízelt, és hoztam példának a Daihatsu személyautóba tervezett motorját. Az pl elvben teljesíti a még nem is létező Euro V. előírásait is! Azért az szép egy 1,2l-es dízeltöl, ami mellesleg 88LE és 230 Nm leadására képes, nem?
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Turbo ugyan van benne azt hiszem, de az emlékeim szerint csak a gázáramlás szabályzásában vesz részt. De erre már nem esküdnék meg. Nem olyan régi egyébként, nem olyan régi cikket olvastam róla, mint hamarosan piacra is kerülő fejlesztést. Használták egyébként eddig is a 2 ütemü dízelt sok helyen (teherautók vagy hajók pl, amik mellesleg gyakran ellendugattyúsak voltak, hengerfej nélkül ugyebár ), csak személyautóban nem volt jellemző. Csak a személykocsik ilyen fantáziátlanok
Ja, találtam róla cikket: [link] Mégis van benne sima turbó is a mellett, amit említettem. Legalábbis ha jól értelmezem.
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
És a töréstesztje is jó: [link]
Jó kocsik voltak azok egyébként, csak lemaradtak időben. Mondjuk minek fejlesztették volna, verseny nem volt a piacon, a KGST meg így is megvette Sokáig nyúztam én is egy ilyen 601-es, olyan egyszerű volt, mint egy bot. Megbízható volt, de ha mégis elromlott, akkor egy fogóval, egy csavarhúzóval, egy kalapáccsal megy egy egyszerűbb villáskulcskészlettel (10-13-17-19) az út szélén is meg lehetett csinálni rajta akár egy főtengelycserét is (ezt bizonyítom. Megcsináltam! )
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz EQMontoya #1026 üzenetére
Mondjuk az tényleg elég erősen legendaszagú. Azért a 300 sem olyan gyakori közúton (tényleg ritka(!) hülye, aki sima országúton ennyivel megy akár pillanatokra is, és főleg ritka, hogy ezt valaki többször megismétli - a természet szelktálja azért néha a hülyéket ), de a ráégett ruha 100m csúszástol erősen hihetetlennek hangzik nekem. Gondolom nem pólóban ment ennyivel, ha meg normális motoros ruha van rajta, az meg nem ég rá csúszástol, max ha begyújtod a fazont. No de ilyenek a városi legendák...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Kb annyi köze van a robogósnak a motoroshoz, mint egy személyautót vezetőnek a buszhoz. A robogósokat kb 2 csoportra lehet osztani: 1. a fiatal 15-18-éves hülyegyerekekre, akiknek apuci gyakran úgy vesz robogót, hogy rögtön az elején kiveszik belőle a fojtást, vagy eleve nagyobb a motor, mint lehetne (hát mert elég ciki az a max 40km/h, amivel hivatalosan mehetnének). Na ezeknek se esze, se gyakorlata se igazán megfelelő jogsija. Nos, ezekböl lesznek a szervdonorok, mint ahogy te állítod. Simán szigorítanám a dolgot. 2. a naponta munkába járó idősebb 25-30-halálig korosztály. Kevésbé problémás réteg, legalább már esze és valamennyi rutinja van, szóval jó eséllyel ők már nem csinálnak hülyeséget (a legtöbb baleset nem is ebböl a rétegböl jön ki). De leggyakrabban nekik sincs jogsijuk motorhoz, jó eséélyel csak a ''B'' jogsival szerzik meg a jogot, hogy mopedet használhassanak. Na most ti pl a ''B'' jogsi szerzésekor hány métert mentetek robogóval? Na ugye... Pont ennyi tapasztalattal kezd el mopedezni egy átlagos ''B'' jogsis.
És ezen felül vannak az ''A'' (vagy verzióit) valóban megszerzett emberek. Ezek ugyan azt végigcsinálják, mint az autósok a ''B'' jogsikkal. Ők lényegében éppen ezért épp annyira veszélyesek a közlekedésre (lévén, hogy ők legalább tanulták a dolgot - bár tapasztalatot persze úton szereznek ők is, mint az autósok) mint a négykerekü társaik. Szóval nem összekeverendő a motoros a mopedessel! Nem egy kategória pusztán azért, mert 2 kereke van neki is...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
''és a jogsimhoz sincs semmi köze egy kereskedőnek Dehogynem: addig nem is vehetsz (elvileg) motort, míg be nem mutatod, hgoy van a kategóriára jogsid, vagy épp tanfolyamozol.
''
Ez melyik bolygón? Ahol én lakom, ott ilyen nincs az biztos. Se motornál, se kocsinál.
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Én is vásároltam már autót, motort ilyesmit, sőt baráti körömben is van motor és kocsi is bőven, de ilyet még nem hallottam. Vagy hülyít téged valaki azzal a kereskedéssel, vagy az ország egyetlen kereskedője, aki nem a profitra hajt.
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz DeadMeat #1562 üzenetére
Bezony. Már régen be kellett volna vezetni. Esetleg pontok helyett a következő büntetéssel: 1. alkalommal ahány km/h-val átlépte a megengedett, annyiszor 1000Ft. 2. alkalommal annyiszor 10000Ft, 3-ra meg elvenni tőle a játékszerét.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz dragonfx #1567 üzenetére
A cikk szerint szó sincs örömautózásrol. Egyszerűen bezúzzák Egyébként szerintem itt inkább az lehet, hogy mondjuk a büntetés letudásáig lefoglalva tartják. Bár néha a bezúzás is jó lenne
b-type: egy szóval nem tagadtam, hogy vannak hiányosságok a másik oldalrol is. Ellenben a cikk most nem arról szól, és én arra reagáltam. Igen, rendbe kell hozni az utakat is, minden esetben betarthatóvá kell tenni a szabályokat, de aztán kőkeményen be kell tartatni azokat, ha kell ilyen eszközökkel!''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz dragonfx #1586 üzenetére
Ne már! Szóval szerinted továbbra is természetes, hogy valaki ámokfuthat az utakon, veszélyeztethet ártatlan közlekedőket, esetleg meg is ölheti őket rossz esetben, de az nem humánus, hogy a rendőr ebben téged mindenáron megakadályozzon? Nincs az értékitéleted némileg elferdülve? (megjegyzem a szöges szőnyeg, amit használnak egyszerre szedi szét az egy tengelyen lévő gumijaidat. Nem rántja el a kocsit sehová még nagy sebességnél sem. Plusz a mai gumik minden esetben lassabban eresztenek le, mint a régiek. Ma napság nagyon ritka a klasszikus értelemben vett ''durrdefekt''. )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz dragonfx #1684 üzenetére
Szerintem a Suzuki pont annyira lenne röhejes, mint amennyire a VW a Phaetonnal. Az is így kezdte. Csak a Suzuki egyszerűen nem is akar nagyobb kategóriás autót gyártani (a Baleno a legnagyobb kocsija) nem csak itt nem, japánban sem.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Phantom Lord #1721 üzenetére
Ez meglepett. De miért van olyan érzésem, hogy ez is csak egy licencelt, és utána ''átdesignolt'' más valami Suzuki emblémával? Kizártnak tartom, hogy egy márka, ami köztudottan, beismerten és kifejezetten a kis autó kategóriát preferálja, az csak egy tipus kedvéért összedob egy majd 4000-es motort, meg egy ekkora kasztnit. Ergo valahol biztosan meg van neki a párja valamelyik más márkánal, csak kicsit más fizimiskával, no és persze más emblémával az orrán (Bár én személy szerint örülnék neki, ha egy kicsit megpróbálna betörni legalább a középkategóriába)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz #64791808 #30356 üzenetére
A talicska nem jármű, de egyébként jogos szerintem is a jogsi valamennyire időre elfüggesztése ittas kerékpározásért is. Bár ahhoz konkrétan nem kell jogsi, de - ha egyébként van neki (igazából ha nincs akkor is) - pontosan tudnia kell, hogy a forgalomban bármilyen járművet csak vezetésre alkalmas állapotban vezethet! Betegen (mármint valami komolyabb) sem illik vezetni. Na ezen alapszabály megsértéséért KELL elvenni az ittes kerékpáros jogsiját is egy kis időre (mittomén 30 nap).
Személyes tapasztalat: pár éve megyek haza kicsiny falucskámba este munka után. Hátul ott ül a gyerek. Kifejezetten óvatos sofőr vagyok, a biciklisekre/gyalogosokra pláne figyelek, így eleve csökkentett sebességgel haladtam azon a szakaszon, mert előfordul néha, hogy este mennek haza a külterületről a melósok. Így kb olyan 70 körül mehettem (országút), mikor egyszer a semmiből került elém egy biciklis (valószínű az útpadka legszéléről csalinkázott hirtelen elém, ahol a susnyás, bokros terület kezdődik). Azonnal erőteljes fékezés és kitérés. (ez még ABS nélkül zajlott). Jobb oldalról csattanás, majd a kocsi megállt nagyrészt a szemben sávban. Remegő kézzel álltam félre és álltam félre, ekkor ment (volna) el mellettem a biciklis, mint ha mi sem történt volna. Kiderült, hogy a csattanás a jobb tükrömtől vol, ami megütötte a nyergét (pont oda esett) és az csapódott be és esett le a burkolata. A biciklis ÉSZRE SEM VETTE A DOLGOT, pedig annyira nem is volt ittas! Igazából fel volt háborodva, hogy minek zaklatom. Egy rohadt macskaszem nem volt egyébként a bringáján, akkor sem láttam volna, ha egyenesen megy az út szélén. Jeleztem neki, hogy egyrészt majdnem meghalt, másrészt csak azért nem maradtam én is ott a gyerekkel, mert valami óriási rohadt nagy szerencse miatt épp abban a fél percben nem jött szembe semmi (egyébként egy viszonylag forgalmas út). Hőzöngött még nekem, aztán továbbállt. Én meg még vagy 5 percet hűtöttem magam félreállva, hogy a kezem remegése leálljon és magamhoz tértem.
Na pl ezért (is) támogatom teljes mellszélességgel, hogy mindenkinek bevonják a jogsiját, aki közlekedésre alkalmatlan állapotban, vagy hasonló állapotú járművel közlekedik! (felőem talicskával is)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz #64791808 #30369 üzenetére
Természetesen legyen figyelembe véve a súlyosság. Írtam is, hogy vegyék el 30 napra miatta vagy akár rövidebbre. Mindegy, a lényeg az aktus visszatartó erje lenne!
Nem biztos, hogy kocsiba is ült volna úgy, de ez nem is számít. Nem volt alkalmas (se a járműve) arra, hogy részt vegyen a forgalomban. Ha van jogsija ezt tudnia kell, hisz ezt tanulta a jogsi megszerzésekor. Tehát jogos a (valamennyi időre) bevonás. Ha nincs jogsija simán bünti (ő - "hivatalosan" - ezt nem tanulta, nem vizsgázott belőle - na ezért vezetném be, hogy alaptanterv része lehessen a kresz. ). De a bünti ettől neki is jár, mert azon a területen (úttest pl) ez a szabály, amit ő nem tartott be.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz jerry311 #30374 üzenetére
Ha tolod is vezető vagy. Részt veszel vele a forgalomban és nem vonatkozik rá a kivétel. Tehát ne told pl a megengedett sebesség felett és ittasan sem tolhatod Egyébként az elakadt járművel kapcsolatos szabályok is le vannak írva.
Ha hárman toljátok és szabálytalanok vagytok, akkor - az objektív felelősség alapján (ha helyszínen mindenki letagadja, hogy ő a "vezető") - a tulaj a hunyó
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Diszkriminatív elvenni a jogsival rendelkező ittas bringás jogsiját? Miért lenne az? Épp az a diszkriminatív, ha az övét nem veszik el, míg mondjuk smkp-tól felfelé mindenkiét elvennék hasonló esetben. A büntetés a jogsival nem rendelkezőnek is jár ám! Csak neki nincs mit elvenni.
Nem nagyon értem, néhányan miért véditek a védhetetlent. Ittasan vesz részt a közlekedésben? Igen. Ez tilos? Igen. Ezt ő is tudja? Igen (hisz van jogsija).
Nem akarom elhinni, hogy szerintetek normális, hogy valaki, akinek papírja van róla, hogy ismeri a szabályokat, ennek ellenére tudatosan, saját akaratából azt megszegi, akkor az megtarthatja ezt a jogosítványát a közlekedésre.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'