Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
Miért, ha a Suzukis lett volna a hibás, akkor túlélték volna? egy ilyen Suzuki 1 milla, az Audi meg 1.5... Hol itt a sok pénz? Miért kell ilyen fasságokat belekeverni?
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
deicide
veterán
De ha ~200 méternél jön ki elém - aki 200al megyek - , akkor bőven le tudok lassulni a 10 másodperc alatt, amíg utolérem. A baj azzal van, hogy az 50-100 méterre jövő sebességét sem tudják sokan felmérni, onnan pedig már nem annyira biztos, hogy vészfék nélkül le lehet lassulni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Khelben
nagyúr
a sebességhatárok vonatkoznak rájuk is
Nem. Átlépheti a sebességhatárt is, ahogy minden más szabályt is.
A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.
-
dragonfx
veterán
a poloról mér nincs kép vajon?
tipikus példája a becsavarodott magánynak.
"tempója és állapota miatt azonban elvesztette uralmát a Volkswagen Polo felett "...a tipikus kedvenc mondatom szerepel itt is.mondjuk aki egy polot se tud biztonságosna vezetni..az jobb ha visszadja a jogsiját.tényleg kéne már valami alkalmassági szigorítás....lennének kategóriák.....hogy 50-70...70-100...150..stb kategóriák..amennyi lovas autot vezethet valaki.és folyamatosna kéne lépcsőszerűen feljebb lépkedni..havalaki töri..akkor 2 kategória vissza.A legaranyosabb hogy 5 évig eltiltják a vezetéstől...ergo 3 év után kijön és másik 3 után már vezethet is ..baxki sosem adnák olyannak jogsit ujra aki kocsival megölt egy embert.
én egy 6évet adtam volna neki, mert nem emlékezett gyagyás kissé és nem előre kitervelten csináltan.
Érdekes elől sulyos sérülés hátúl halál..tipikus ellenpélda nem feltétlen elől jársz rosszabbul.a loganból nem sok maradt."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
azért durva a suziban sérült sulyosan nema rég 2es golfban.
Amugy egyeske enm tom mér hiszik azt mikor a jobb tükröm vonalában vannak már huzhatják be a sávomba magukat és neke kötelező érvénnyle fékeznem kell nehogy összeérjünk.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
lujó55
őstag
Nem, dehogyis! Ez nagyon régi! Nekem anno így tanította F. Kálmán oktató úr az MHSz-nél.
Lehet, hogy nem a legprecízebb megoldás, de elég gyorsan el tudod dönteni, hogy jó távolságban vagy-e a kormánytól (régebben a kormánykerék nem volt állítható). Álló helyzetben pedig még megmozdítani se tudtad, nemhogy körbeforgatni (szervo se volt). -
saguaro
tag
Jobbra tartás kötelező.
Ergo, ha csak nincs melletted valaki közvetlen, akkor ki kell húzni a jobb oldalra.
Amúgyis, senkinek semmi köze nincs hozzá, hogy ki mennyivel megy, csak akkor, ha ő hátráltat valakit, vagy őt hátráltatja valaki.Ugyanannyira szabályos a belsőben tötymörögni 110-el, úgy, hogy van hely lehúzni, mint 200-al menni. Semennyire. De ha mindenki szabályosan közlekedne, a rendőrség már rég összeomlott volna.
Az ember annyit ér, amennyit változtat a világon - Marlowe
-
saguaro
tag
Érted, de ha te 110-el mész, én meg 130-al akarok menni, én szabályos vagyok, te nem.
Szóval lehet menni.
De aki harmadik lámpázásra nem húz le előlem, az le van szarva, jobbról kikerülöm.
Ha meg olyan kedvem van, megelőzöm, és beállok elé 50-el...
Volt már pár ilyen, és akkor ő villog, és neki áll feljebb. Hát meg a nagy ....Az ember annyit ér, amennyit változtat a világon - Marlowe
-
shaft72
tag
Én nem is írtam, hogy az általam leírtakat Szentírásként kellene követni, csak ez a tapasztalatom. A szabályokat természetesen úgy alkották meg, hogy figyelembe kellett venni a több száz fajta gépkocsit, a megannyi különböző képességű és életkorú sofőrt, valamint útviszonyokat. Ezek alapján meghatároztak sebességhatárokat és alapszabályokat. Ettől függetlenül a józan paraszti eszedet ugyanúgy használnod kell a mindennapi közlekedés során. Ebbe - nálam - mondjuk belefér, hogy egy szervizelt, jó gumikkal és fékekkel felszerelt, nagy teljesítményű autóval megfelelő útviszonyok esetén átlépjem a sebességkorlátozást, persze ügyelve arra, hogy ezzel ne veszélyeztessek másokat (én nem tolok senkit, nem előzök jobbról, nem szoktam villogni, se dudálni). Amikor meg pont az ellenkezőjével, egy lassú kisbusszal közlekedek, akkor nem vágódok ki a belsőbe, hogy megelőzzem a 10 kamiont egyhuzamban, és ki is húzódok általában. De ugyanezt a figyelmességet elvárom a sofőrtársaktól, hát, van akiktől megkapom, van akiktől nem
-
MPowerPH
félisten
Na, az ilyenekről beszéltem, ez a megnyilvánulásod mindent elárult... Egyedül kergethettem volna, akkor még tesóm sem volt velem, és én nem állíthatom meg a forgalmat. Viszont a paksi rendőröket ismerem, és jól tudom, hogy szombaton mindig a Tesco-nál állnak, egyből oda mentem. Ez gyorsabb volt, mintha telefonáltam volna, és úgy küldték volna oda őket.
Visszafelé pedig az volt az első, hogy megálltam, és segítettem, mert a rendőr is egyedül próbálta, esélytelenül.Menhelyest felhívtam, hogy mi lett a kutyával. Sajnos el kellett altatni... De legalább melegben, békésen szenderült örök nyugalomra.
Rick4: Jaj, a sünöket ne is mond. Amatőr szinten egyébként foglalkozok is ezzel. A környékünkön nyáron a sünöket chippelem két barátommal, így tudom meg, hogy alakul az állomány, és az éves szaporulat. És sajnos elég sokszor kell egy kilapított példányt is ellenőrizni, hogy ez chippelt volt e. Pedig nem nehéz dolog kikerülni őket, csak akarni kell. Itt nálunk sok ember még direkt a gázra lép, hogy átmenjen rajta. Minden tiszteletem azoké az embereké, akik erre is odafigyelnek. Egyébként tényleg nem nagy plusz erőfeszítés ez, és megéri.
MaciG: Sajnos ez náluk természetes reakció. Védekező állásba vonulnak, mikor fenyegetve érzik magukat, és ide tartozik az autó fényszórója is. Mikor az ember közeledik, akkor is ez van. Nem is oldódnak, amíg meg nem fogod a hasát közvetlen a két mellső lába alatt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
IreN!CuS
őstag
Életemben először csináltam ilyet,hogy félre húzódok.A probléma az volt,hogy mivel refivel jött mögöttem semmit,de semmit sem láttam elfordítottam a belső tükröt nem sokat segített.Így választhattam,hogy azért borulok mert nem látok vagy mert félre állok és megcsúszok.(Fékezést értelemszerűen ne úgy értsd,hogy satu hanem tényleg éppen,hogy hozzáértem.)
Mióta ~2éve kezdtem,olyan 15ezer km.(de szerintem nem annyira fontos)[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
Khelben
nagyúr
B@szhatod az első kerekeddel kormányzást, ha a hátsón nincs tapadás, akkor nem arra fog menni az autó, amerre kormányzol. Ha elindulni nem tudsz, az egy dolog, abba nem halsz bele. Sokkal rosszabb, ha nem tudod egyenesben tartani a kocsit, márpedig tapadás nélküli hátsó kerékkel nem fog menni.
De ne higgy nekem, olvass utána neten, mindenhol azt fogják mondani, hogy a jobban tapadó gumikat hátra kell tenni. Akkor is, ha egyformák, de az egyik pár kopottabb.
-
MPowerPH
félisten
Látszik abszolút nem értesz ehhez... Próbáld már egyszer ki, hogy havas,jeges úton nyári gumival hátul mire mész. Semmire... Hiába az első a hajtott és kormányzott kerék, ha Neked hátul nincs tapadásod, akkor elég egy kicsit erősebb mozdulat, és már keresztben az autó, ami közúton nem túl kellemes. És azt Te azzal a gumival az életben nem fogod meg.
Látszik, hogy semmit nem tudsz erről. Elég csak a pályaversenyre gondolni, ahol mindig a kopott hátsó gumik miatt sírnak. A hátsó gumik feladata az autót bent tartani a kanyarban, így elég nagy oldalirányú erővel kell megküzdenie.
Téli utakra átvezetve, ha a nyári gumid van hátul, kulcsold imára a kezed, mikor kell kanyarodnod, mert ott az nem fog kapaszkodni. Kérdés, túlélnéd e. Az már más kérdés, hogy elől a nyári gumi miatt lehet el sem indulsz, mert tapadás nulla. De talán jobb is, az ilyenek ne menjenek ki az utakra. Erre is van megoldás. Előre felteszed a hóláncot, és csókolom.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Ki mondta Neked, hogy én gázfröccs nélkül rakom vissza? A nélkül asszem nem is lehet, vagy legalábbis nem sok értelme van a hirtelen motorfék miatt. Nem sokat nyernék vele, megállna a gyorsulás egy pillanatra. A kuplungnak ilyenkor édes mind1, kapja az ívet, ha erős a motor.
Tudod, a 24 év nem sokat jelent. Van aki 24 év alatt se vezet le 100k km-et, és van aki 500k km után is béna, és jobb a közútnak nélküle.A kuplungot meg összekevered valakivel. Az enyémbe 226k km van, és még nem volt kuplungcserém, pedig van 310NM-em, ami akár még nyírhatná is a szerkezetet a stílusomban.
A pálya és rally versenyzésből pedig sokat lehet tanulni. A tipikus rallyt még nem próbáltam, de szerintem a pályaverseny közelebb áll a közúthoz, már csak az aszfalt miatt is, igaz slick gumikkal kicsit más, de ugyan úgy vannak határok. Ha megindul az autó, akkor a többség nem tudja mit kell csinálni, max becsukott szemmel imádkoznak. Ebben segíthet a pályaverseny, nem a határon autózásban. Azt gép előtt is meg lehet tanulni szimulátorban.
De abban egyet értünk legalább, hogy b@rom az, aki nem 4db túli gumival járkál.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
dabadab
titán
Izé, az irányíthatóságnak eléggé betesz, ha a hátsókerék nem tapad, szóval az az érv kiesik (meg az egyenesfutás is, mert az pont a hátsó kerekek tapadásától függ).
Marad az, hogy ha az elsőkeréken van a jobb gumi, akkor kisebb a féktáv: ez igaz is, de én inkább állok meg egy kicsivel később a saját sávomban, mint valamivel előbb a szembejövő sáv közepén.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az van, hogy van itthon hátsó- meg elsőkerekes autó is, hajtottam őket tesztpályán meg a való életben csúszós úton is, így aztán van némi rálátásom a dologra azon túl is, hogy minden általam olvasott szakértő egyértelműen azt javasolta, hogy ha csak egy pár kerékre jut téli gumi, az a hátsó legyen. A gyakorlati tapasztalatom pedig az, hogy a túlkormányzottság következményei sokkal problémásabbak és nehezebben kezelhetőek, mint az alulkormányzottságé - ráadásul ha ütközés van, akkor egy alulkormányzott autó az orrával fog ütközni, ami a lehető legjobb túlélési esélyeket adja.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dragonfx
veterán
apa kezdődik .végre nem velem.
motorfék jobb ha ksiebb fokozatban vagy.tudni kell hol szabályoz be.én még van hogy fékezek lassul az auto és feljebb rakom.értsd>>kihuzoma 2est utolérek fékezek.látom utána eséltyleen az elözés és 2>>4.
vészfékezésnél időd nem lesz sebbességet váltani ha csak nem kormányváltós automatád van.
elég drága kuplungcsere volt.jo 6hengerre lehet ennyi.a sachs készlet enyémbe 40.ha elromlik ez lesz.csak jót mondanak róla.
ha kicsia forgalom simán.tudom nem emgy ki az 16i.vel.de havon emg direkt megturom ha nincs forgalom.hagy figyeljenek a buszmegállóból.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MPowerPH
félisten
Tegyük rendben.
2008 -as év, 2 autót hajtottam, úgy mint most. Az egyik az enyém, ami hétvégi, másik a céges, egy Mondeo ST220 volt az. Igen, abban volt kuplungtárcsa cserélve, kinyomócsapággyal együtt. Akkor még úgy volt, hogy megkapom az ST-t, mert szerettem. A végén az ment, helyébe jött másik. Erre megkaptad a választ. Ált. a céges autókkal sokkal többet megyek, mint a sajáttal.
Igen, visszaváltok 80-nál is, nem tudom mi van ebben fura. Meredek kapaszkodó előtt is lazán beteszem 2.-ba, még a 4.2-esnek is, pedig az 4.-ben is elugrik, mert miért ne?!
Az utolsóra. Igen, nem csinálom minden visszaváltás után, mert baromság lenne városban, vagy közúton mindig fékezés és váltás közben jobb lábbal még a gázt is pöckölni. Nem tom melyik elvetemült képes ilyenre. Nálunk Astra kupán kötelezővé tették, előtte tanították is, de az a stabilitás miatt volt fontos, kanyar előtt jó ha nem ránt akkorát az autó, így rááll az ívre. De nem minden esetben kell ehhez nyúlni, csak drasztikus féktávoknál. Sima 4-ből 3-ba váltásnál ennek nincs jelentősége.
Közúton ez kicsit máshogy működik, maradjunk annyiban. Ha 4.-ből vagy 5.-ből kapcsolok vissza 2.-ba, és lassulok, akkor kell a gázfröccs, és használom is. De csak azért, mert így nem ránt az autó akkorát.dragonfx: Az E39 -re nálam 120k lenne a teljes kuplungcsere....
540i -nél ennél sokkal több.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
félisten
Ideznem megegyszer:
túlzott sebességgel beesve egy kanyarba minden autó az első tengelyén veszíti el először a tapadást. Mi ilyenkor a teendő? Azonnal nyomjuk ki a kuplungot, és tapossunk bele a fékbe.
Tehat mar veszti el a tapadast, kezd kisodrodni es erre tanacsolja azt, hogy taposs a fekbe. Na ez a legrosszabb amit csak tehet, igy biztosan el fog szallni.
(#24360) mezis Erre csak azt tudom mondani, hogy hibas adatokbol taplalkozol.
Elokaptam a decemberi auto buildet, abban teszteltek 195/65 R15-os gumikat, de nezhetszt regebbieket vagy mas tesztet akarhonnan, oriasi kulonbsegeket fogsz tapasztalni a teli es a nyari gumi kozott, ha mar gyakorlati tapasztalatod nincsen.
Szoval a pelda az ujsagbol: Havon fekezes 40km/h-rol, teli gumival 16.5 meter a fekut, nyari gumival 34.2.
Egyebkent azt tanacsolom, havas idoben probalj ki egy teli es egy nyari gumival felszerelt autot es tobbet eszedbe sem fog jutni ilyeneken gondolkodni, hogy megeri-e meg hasonlok. Masreszt amig fent van a teli, addig nem kopik a nyari. A biztonsagot nem lehet forintokban kifejezni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ha mar elkezd kisodrodni, akkor nem eleg a tapadasi ero az iventartashoz. Ha erre rafekezel, akkor egy plusz erot akarnal atvinni az utra, marpedig egy sodrodo guminal erre nem lesz lehetoseged, ezert meg jobban a kulso iv fele fog torni a kerek. Ennek egyetlen megoldasa van, megfelelo merteku gazelvetel. Ez nem ido es hely kerdese, ez fizika.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nem egy kis ficergésről beszélünk,
Nem hat es eppen ez jelzi, hogy tapadas hataron vagy, illetve mar azon tul, eppen ezert nem tudsz plusz eroket atvinni a gumin keresztul a talajra.
A fizikas reszt erre irtam:
A közúton van szembeforgalom, árok, fák...nem feltétlenül van idő és hely, hogy egy sima gázelvétellel veszíts lendületet.
hogy teljesen mindegy hol vagy es mikor meg akarom vagy nem, a fizika korlatait nem tudod kitolni.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5