Új hozzászólás Aktív témák
-
bolondember
MODERÁTOR
mert ha defektet kapsz/balesetet szenvedsz/ilyesmi megfog a korlát.
ilyen egyszerű...És, h miért csak 130? mert mindenhol annyi szinte (EUban tán csak a németeknél nincs korlátozás)... És, h jól érezd magad: ha jól emlékszem, hollandusoknál 120. És nem is nagyon ment el senki mellettem ennél gyorsabban...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
bolondember
MODERÁTOR
hát, itt nagyon sok ember nincs tekintettel nincs a másikra, kurva sokat kell még fejlődnie a gondolkodásmódnak...
Tudod, ha itthon pénzed van, akkor "valaki" vagy és már nem is vonatkoznak Rád a szabályok...ehh, ne is menjünk bele, mert...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
deicide
veterán
tegnap 2 autó volt köztem és egy éppen felrobbanó gumijú teherautó között az M0-n, szerencsére a 4 pár kerékből ha 1-en nincs gumi, azt a teherautó szinte meg sem érzi, viszont a teljesen leszakadt abroncs telibe vágta a mellette mögötte jövőt, mert éppen a bal oldaláról szakadt le a gumi. Ott szerencsére 80al ment éppen mindenki, igy nem történt nagy baj, mindenki meg tudott állni, de mi lehetett volna nagyobb sebességnél?
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
bolondember
MODERÁTOR
-
Khelben
nagyúr
Akkor ne jelentsd fel, menj, sírj egyet a sarokban, utána meg felejtsd el... Most komolyan, ilyen hozzáállással mit vársz? Már a helyszínen rendőrt kellett volna hívnod.Nyilván az ő kocsiján is vannak sérülések, a műszaki szakértő meg tudja állapítani, hogy a te kocsidat törte-e össze.
Az önbíráskodásért meg sokkal jobban megütheted a bokád, mint ő a segítségnyújtás elmulasztásáért. Ráadásul lehet, hogy igazad se lesz, mert pl kölcsönkocsival volt, más nevén van az autója, stb. Nem véletlenül találták ki a rendőrséget meg a törvényeket. A szemet-szemért a kőbunkós korszakban működött, azóta továbbfejlődtünk. Már aki. -
Calogero
addikt
Helyszínen rendőrt kellett volna hívni, rendszám alapján a rendőr megtalálja az autót, és vele a tulajdonost.
Ha a te autód is sérült akkor a másik autó is. Szakértők meg tudják állapítani hogy a balesetet ő okozta-e.
Még most megteheted a feljelentést, de rendőrök tuti hogy morogni fognak, mert elhagytad a helyszínt.Ha meglenne a címe akkor mit tudnál csinálni "elbeszélgetel vele"
Önbíráskodást büntetik, ha elcsattan egy-két pofon már garázdasággal párosúl
Ha neked van feleslegesen több 100 000 forintod ezek büntetések kifizetésére, vagy börtönbe vágysz akkor csináld és keresd meg....Példa:
X biciklivel ment az úton Y meg elébe kanyarodott autóval úgy hogy X majdnem elesett.
A biciklis után mutogatott (beintet). Erre Y megállt, és dulakodni kezdet vele.
X kapott 3-4-et az arcára, és elesett, és horzsolásos sérülést, és kék foltokat szerzett.Y-nak pénteken vette át tőlem a csekket 400 000 Ft-ról, melyet ha nem fizet ki akkor 160 nap börtönbüntetésre változtatja át a bíróság.
-
Debilon
addikt
és ha utána mész mit csinálsz? leszorítod ha nem akar megállni? közúti veszélyeztetés, az sem olcsó büntetési tétel..
és teljesen mindegy, hogy a vétkes vagy a vétlen adja, önbíráskodás/garázdaság ugyanúgy megáll
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
biga
senior tag
Az első ködlámpa (ha nincs elállítva) valóban nem vakít, de főleg messzebbről lehet zavaró, mert nehezíti a távolság beazonosítását. Nem véletlen, hogy kresz szerint sem szabad nappal használni. Nem is nagyon értem, mi vesz rá valakit arra, hogy nappal jó látási viszonyok között bekapcsolja, hisz ilyenkor az autósnak is és a szembe jövőnek is több kárt okoz, mint hasznot.
A hátsó ködzáró használatát viszont külön órákon tanítanám, és ha valaki felkapcsolva hagyja (bármilyen fényviszonyok közepette - tehát igen, erős ködben is! - mikor ott jön mögötte valaki, annak letörném a karját (de legalább is súlyosan büntetném)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Végül is lehet benne valami, mert a tompított fényét nagyon szétszórja a köd, így egy nagy fehér "fényfal" lesz előtted, ami nem feltétlenül segít. A ködlámpa meg nem szórt fényt ad, hanem átvilágít a ködön (illetve sok esetben gyk a "köd alatt), és így világítja meg az autó előtti úttestet. Viszont így meg lemondasz az előre látás egy részéről, hisz a ködlámpa az utat világítja meg, míg a tompított nem csak azt. Mondjuk ez 10m-es látótávolságnál (vagy alatta) lehet nem túl nagy áldozat
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Möhe
addikt
Az a baj hogy az első ködlámpát akkor van értelme használni,ha nagyon sűrű a köd.Mert ha az jól van beállítva akkor a köd alá és széltében világítja meg a teret,nem előre és egyenesen. A köd valahol 30-40cm magasan a talajtól kezdődik,és ez alá kellene bevilágítania hogy lássál,nem pedig magát a ködöt megvilágítani hogy visszaverődjön a fény (ezért szar a ködben refit használni). Ha pedig ilyen nagy köd van,akkor max 40-el ha tudsz menni a látási viszonyok miatt.A legtöbb kocsin pedig eleve magasabban vannak gyárilag a ködlámpák SUV és hasonló telekjárók. Ezért nem értem mi a f@szé kell egyből ködlámpázni ha a fák tetejét veri a köd.
Az új kocsiknál meg igen gyárilag van a ködlámpa mellett a nappali menetfény ami messziről ködlámpának lehet nézni.De itthon lehet rosszul tudom,kötelező a tompított fényszóró használata,nem?
Pláne ebben a szürke taknyos időben lenne érdemes minél egyértelműbben jelezni hogy része vagy a forgalomnak. Vagy csak én vagyok fordítva bekötve? -
biga
senior tag
Biztos van ilyen is, de a valóságban hány olyan lehet, aki valóban minden ok nélkül megy annyival? Mert azért ismerjük el nem jellemző a csak hobbiból forgalmat feltartók száma. Aki bármilyen okból (legyen ez egy műszaki hiba akár, ami a közlekedést csak a sebességében korlátozza, vagy akármi) lassan halad, az legtöbbször igyekszik segíteni azokat, akiket ideiglenesen feltart (pl félrehúzódik). A valóban bunkókat meg amint lehet ki kell előzni és el kell felejteni. Aki tudatosan, akarattal akadályoz azt meg a zsaruk is kiszedik.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Khelben
nagyúr
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ráhúzást nem ismer a KRESZ, olyan meg nemigen volt még, hogy az elöl haladó legyen a hibás, de linkelj légy szíves példát, ha tudsz....
amúgy neduddki jobban csinálja, így felét se érteni, mit varnak rám?
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Írj már normálisan légy szíves, ezt nem lehet így komolyan venni.....
Hátulról belém jössz, soha ki nem magyarázod, hogy eléd kerültem valahogy..... a külső sávban nem mondhatod, hogy el akartál mellettem menni, de kérdezz meg egy jogászt a témában, aki erre szakosodott....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Khelben
nagyúr
Ha én is jól értem, akkor azért mértek 50-et, mert ellopták a 70-es táblát. Márpedig akkor jogos az 50, hiszen ellopott táblára nem lehet hivatkozni, hogy "tegnap még 70 volt itt". Aki tegnap nem járt arra, az honnan tudná? Mindig aszerint kell közlekedni, ami ki van táblázva, nem aszerint, ami tegnap ki volt táblázva.
-
biga
senior tag
Szívemre tettem, és most sem rémlik, hogy akár egyszer is tudatosan, előre megfontolt szándékkal átléptem volna a megengedett sebességet, pedig jó sok 100e km-t mentem már az elmúlt majd' 30 év alatt, mióta jogsim van. És valóban mentem már 200 körül (de inkább 190-el, ha figyelembe veszem az óra csalását is), de nem közúton.
A 200 meg azért életveszélyes közúton, mert a többi közlekedő nem számít ekkora sebességkülönbségre (minimum 70 ugyebár), nem is tud (és nem is kell neki) felkészüéni rá. Kb pont azért, mint amiért sok, zsúfoltabb sétálóutcán sem szabad kerékpározni, pedig senki emberfia nem állítja, hogy a 30km/h veszélyes lenne.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Látom téged is bánt, hogy nem tudsz helyesen írni, és ez jól is van így (különben miért reagáltál volna így rá). De nem érdemes leseperni ezt, hanem gyakorolni-gyakorolni és nem leszel senki céltáblája a helyesírásod miatt.
Nem szoktam belekötni senki helyesírásába, már csak azért sem, mert gyakran csak elírás. De ez a hiba olyan alapvető és látványos, hogy nem lehet elmenni mellette.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Én is igyekszem magam minél távolabb tudni ettől a fajtától. Volt egy időszak amikor a legnagyobb jumperrel jártam az országot. És hát 2,8 hdi motor volt benne. Üresen meg szedte a lábát rendesen, de tartottam a 90-et mindenhol. Erre egy koppra teliült Micra megelőzött....na jó csak mert lelassítottam tudott elém kerülni. Erre elkezdett 80-nal menni...visszaelőztem, belőttem megint a tempomatot. Erre megint megelőzött és elkezdett lassítani 80 ra. Berágtam, megtapodtam, és otthagytam a xarba. Pár 10 km-rel később megálltam a benzinkútnál, Micrás odajött és magából kikelve üvöltözött h mit képzelek magamról, mert hogy Ő nem lát ha én előtte megyek. Uh nekem ne mondjátok h a betű szerinti vezetés a helyes, amíg ilyen élhetetlen zokniagyúak vannak az úton. Ha a selejt eltűnik akkor van miről beszélni, de addig nekem a legfontosabb a defenzív vezetésem, meg a selejt elkerülése bármi áron .
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
MaciG
addikt
Én is rengetegszer van, hogy a bal kerékkel a vonalon vagy a másik sávban közlekedek, mert valahogy a csatornafedőket mindig sikerül úgy elhelyezni, hogy a nagyobb járműveknek pont az "útjába" kerül, pedig pont úgy kéne, hogy azoknak ne essen "útjába", mert azok amik miatt hamarabb megsüllyed.
BANZAII
-
félisten
Sebessegkorlatozasnal nem kotelezo, csak ezekben az esetekben:
24.9. „Forgalmi rend változás” feliratú kiegészítő táblát kell
a) az „Egyéb veszély” jelzőtábla alatt elhelyezni, ha
aa) az útkereszteződésben az elsőbbségi viszonyok megváltoztak,
ab) az útkereszteződésben valamely irányban a továbbhaladást, kanyarodást megtiltották,
ac) gyalogos-átkelőhelyet jelöltek ki;
b) a „Forgalomirányító fényjelző készülék” jelzőtábla alatt elhelyezni, ha
ba) új forgalomirányító fényjelző készüléket létesítettek,
bb) meglévő fényjelző készüléknél forgalmi rendet változtattak (pl. kanyarodás megtiltása),
bc) a fényjelző készüléket alapvetően átprogramozták (a fázisok sorrendje megváltozott, védett irányítási módról részlegesen védett módra tértek át stb.).Forras: [link]
Alapvetoen az elsobbsegi viszonyok/szabalyozas stb. valtozasakor kotelezo kihelyezni.
-
Ez is árulkodik ám egy ember adaptációs képességéről. Nekem az első automata kocsim kb 10 percig okozott gondot, utána már nem. Lehet h rossz a kiindulási alapom, de még a Jumperrel is csak 1 napig szerencsétlenkedtem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ezt hívják felelőtlenségnek...
Vezetni csak vezetésre képes állapotban szabad. Ha rosszul vagyok, vagy kialvatlan, ugyanúgy tilos vezetnem, mintha ittas lennék. Erre is jó lenne valami műszeres mérés.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Khelben
nagyúr
A fizika a táblázatban is fizika meg az úton is fizika. Nekünk volt ilyen óránk a fősulin, már nem tudom, hogy hívták, de olyan szoftvereket mutattak be, ami a baleseti helyszínről készült fényképek alapján megmondta, hogy melyik kocsi honnan és mennyivel jött. És ez volt 15 éve.
-
-v-
addikt
Én csak azért linkeltem meg írtam, mer annyira tipikus ez az index meg körülnézés nélkül kijövünk... rengeteg ilyen van :S Pechjére összeakadt egy ittas gyorshajtó Rezesovával, és ez nem volt nyerő kombináció.
Egyébként ahelyett, hogy ilyen bulvárosan adják elő ezeket a cikkeket, meg közfelháborodunk, hogy ittas volt, nem lehetne ilyenkor arra is felhívni a figyelmet, meg arról is beszélni, mennyi nem indexelő majom van? Meg mennyi sofőr, akinek gőze sincs mi történik körülötte a forgalomban?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!